کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آموزش فارسی فالش گیری
آموزش فارسی آهنگسازی با کامپیوتر
آموزش فارسی حرفه ای کیوبیس
حرفه ای ترین آموزش فارسی تصویری مبانی و تئوری موسیقی در ایران
آموزش فارسی ساخت ریتمهای 6/8 ایرانی عربی بندری ترکی عربی



آهنگسازی
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2


دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: استاد حسن ناهید: هیچ توقعی از هیچ.کس ندارم

  1. Ramin95 آواتار ها
    Ramin95
    شماره کاربری
    4941
    Contributor
    شهریور /۱۳۹۰
    2,213
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی570
    0
    سپاس از شما 805 بار در 677 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض استاد حسن ناهید: هیچ توقعی از هیچ.کس ندارم

    موسیقی ما - «حسن ناهید» را باید اولین نوازنده.ی نی دانست که پرده.های این ساز را با نت موسیقایی تطبیق داد و باعث تسهیل و تسریع در روند آموزش این ساز شد. بسیاری او را بزرگ.ترین نوازنده.ی زنده.ی نی می.دانند. او در ارکسترهای متعددی با حضور بسیاری از اساتید حضور داشته؛ ارکسترهایی که اساتیدی چون اسدالله ملک، منوچهر جهانبگلو، فرهنگ شریف، محمودی خوانساری، علی تجویدی، احمد عبادی، رضا ورزنده، اصغر بهاری و فرهاد فخرالدینی در آن حضور داشته.اند.
    عمده فعالیت.های او اما در برنامه.ی «گل.ها» بوده که از سال 1341 به دعوت «حسین قوامی» انجام شد. این نوازنده.ی پیشکسوت، برای شناساندن موسیقی سنتی و اصیل ایران، مسافرت.هایی همراه با خوانندگانی چون حسین قوامی، محمدرضا شجریان، محمود محمودی خوانساری و عبدالوهاب شهیدی به کشورهای ترکیه، بلغارستان، یوگسلاوی، ایتالیا، فرانسه، بلژیک، هلند، آلمان، اتریش انجام داده و در برنامه.هایی تحت عنوان کنسرت سازهای ملی ایران شرکت کرده است. اما باید او را جدای از برنامه.های موسیقایی.اش هم بررسی کرد؛ رفتاری که او و بسیاری از هم.نسلانش داشته.اند و حالا به نظر می.رسد در بسیاری مواقع مهره.ی گمشده.ی موسیقی ایران است.
    .
    • * اگر موافق باشید، .صحبت را از اینجا شروع کنیم که این روزها چه می.کنید؟.
    خب به علت بیماری نمی.توانم چندان فعالیتی داشته باشم؛ حتی به خاطر آلودگی هوا خیلی نمی.توانم از خانه بیرون بیایم و در این میان تنها در روزهای پنج.شنبه در همان آموزشگاهی که سال.هاست .تدریس می.کنم، برای دانشجویان فوق.لیسانس کلاس.هایی می.گذارم تا برخی از جزئیاتی که در نوازندگی نی اهمیت بسیاری دارد و شاید اساتید دیگر توجه کمتری به آن داشته باشند را به آنان گوشزد کنم. تعدادی از این نوازندگان البته از سال.های دور شاگردان من بوده.اند و می.دانم که سال.هاست زحمات بسیاری در این حوزه می.کشند و فعالیت.های متنوعی انجام می.دهند و حالا به نوعی با وجود بیماری، وظیفه.ی خودم می.دانم که در کنارشان باشم. همان.طور که در گذشته استادان بزرگی از ما حمایت کردند و توانستند کاری کنند تا ما در حد و اندازه.ی خودمان در موسیقی حرفی برای گفتن داشته باشیم.
    .
    • * اگر اشتباه نکنم شما نوازندگی نی را به شکل خودآموز فرا گرفته.اید. درست است؟
    در ابتدا این.طور بود اما بعد از آمدنم به تهران، با استاد مهدي كماليان آشنا شدم و ایشان برای آموختن نت من را پیش استاد «حسين دهلوي» فرستادند و من مدتی پیش ایشان آموزش دیدم. شاید جالب باشد بدانید که ایشان آن زمان رئيس شوراي عالي فرهنگ و هنر، رئيس هنرستان عالي موسيقي و رهبر اركستر صبا بودند و با اين وجود من هفته.ای دو سه بار پیش.شان می.رفتم تا نت یاد بگیرم؛ بعد از آن هم با «نصرت.الله گلپايگاني»، مهدي مفتاح و مرحوم خالقي آشنا شدم.
    .
    • * گویا مرحوم خالقی نوازندگی شما را بسیار دوست داشتند.
    به.هرحال من آن زمان از معدود نوازندگان سازهای ایرانی بودم که نُت هم می.دانستم. ضمن اینکه در همان زمان در ارکستری فعالیت می.کردم که اساتیدی چون علی تجويدي، بديعي، مرحوم عبادي، مرحوم بهاري، آقاي فخرالديني و... در آن می.نواختند. بعد هم که استاد پایور، اركستر سازهاي ملي را در وزارت فرهنگ و هنر سابق تأسيس کرد و من با اساتیدی مثل هوشنگ ظریف و استاد اسماعیلی همکاری داشتم. ایشان اركستر ديگري هم به نام اركستر «اساتيد» داشتند که استاد بهاري، استاد شهناز، استاد حسين تهراني، من و خود استاد پایور در آن می.نواختیم که استادان آواز مثل قوامی و شجریان در آن فعالیت داشتند. در ارکستر استاد حنانه هم بودم و خیلی ارکسترهای دیگر.
    .
    • * به نظر می.رسد که تعداد زیادی از نوازندگان نسل شما هم.اکنون دیگر فعالیتی در زمینه.ی موسیقی ندارند که این مسأله بدون شک، یک خلأ بزرگ در جریان موسیقی ما به وجود آورده است.
    بله اما دندان.های من خراب شده و با وجود آنکه استاد «کسایی» در زمان حیات.شان پزشکی معتبر به من معرفی کردند، دیگر امکان نواختن این ساز برایم وجود ندارد. البته در اغلب نقاط ايران، ني را با لب می.زنند و تنها در مكتب اصفهان است كه به اصطلاح از دندان براي نواختن ني استفاده مي.كنند. به هر حال از آن طرف به این مسأله هم توجه کنید که یک نوازنده مگر چقدر می.تواند فعالیت داشته باشد؟. من خودم حدود 50 سال نواختم و در آثار و ارکسترهای متعددی فعالیت کردم. این در حالی است که تمام انسان.ها بعد از 30 سال کار، دیگر بازنشسته می.شوند. البته که من از این وضعیت خوشحال نیستم و همچنان دلم می.خواست می.توانستم ساز بزنم؛ چون موسیقی در همه.ی سال.های زندگی.ام، تنها ریسمانی بوده که من را به زندگی. وصل کرده و حالا خلأ آن را به شدت احساس می.کنم.
    .
    • * اما به تازگی اثری همراه آقای «داوود آزاد» از شما به صورت تصویری منتشر شد.
    این اثر برای گذشته بود و سال.ها پیش صدابرداری. آن انجام شده؛ از ما خواستند که به عنوان یادگاری و هدیه به استاد کسایی آن را ضبط تصویری کنیم که این اتفاق در موزه.ی موسیقی رخ داد.
    .
    • * با همه.ی اینها شما تا چه اندازه در جریان فعالیت.های موسیقایی کشور هستید و نگاه.تان به آن چگونه است؟.
    مهم.ترین چیزی که در حال حاضر من را خوشحال و به آینده امیدوار می.کند، این است که در حال حاضر تعداد نوازندگان تمام سازهای موسیقی سنتی و به خصوص نی افزایش چشمگیری داشته است. زمانی که من نوازندگی را شروع کردم، تعداد نوازندگان. این ساز به انگشتان یک دست هم نمی.رسید و استاد «حسن کسایی» تنها چهره.ی شناخته شده.ی این ساز بودند. به همین خاطر، هم نی نقش کمتری در ارکسترها و آثار موسیقایی داشت و هم کسانی که علاقه.مند به فراگیری این ساز بودند، عملاً امکان کمتری برای آموختن آن داشتند. حالا اما این ساز و همچنین نوازندگان آن به سرعت در حال افزایش هستند. نکته.ی مهم.تر اینکه در حال حاضر تعداد نوازندگان. زن این ساز نیز افزایش چشمگیری داشته. در حالی که من خودم در گذشته هیچ نوازنده.ی زنی در «نی» نمی.شناختم. حالا اما خود من شاگردان زن بسیاری دارم و برای مثال «شیدا قاضی» که این ساز را پیش من آموخته، به نظرم یکی از امیدهای این ساز است. وقتی من این شرایط را می.بینم، امیدوار می.شوم که نوازندگان خوبی از این هزاران نفری که در این زمینه مشغول فعالیت هستند، به وجود خواهد آمد و بدون شک تأثیرات بسیاری بر موسیقی ما و همچنین این ساز برجای خواهد گذاشت. اما در عین حال همچنان مسائلی نیز وجود دارد که نمی.توان آنان را نادیده گرفت و باید درباره.ی آنان دقت نظر بیشتری شود.
    .
    .
    • * مثل چه مسائلی؟.
    تعدادی از نوازندگان نسل جوان، نگاهی ساده به موسیقی و سازشان دارند؛ در حالی که در نسل گذشته، وقتی کسی قرار بود موسیقی فراگیرد، تمام زندگی.اش را وقف آن می.کرد. تا سال.های بسیار تنها به آموختن فکر می.کرد، بدون آنکه فکری برای ارائه، تولید اثر یا برگزاری کنسرت داشته باشد. در حالی که امروزه جوانان با نگاهی سهل به موسیقی نگاه می.کنند و خیلی زود خود را استاد و فارغ از آموختن می.دانند. حتی من تعدادی از نوازندگان را می.بینم که به نظرم استعدادشان بسیار عجیب است، اما چون نگاه ساده.ای به موسیقی دارند، اصلاً از استعدادهایشان بهره.ی کافی را نمی.گیرند و به همان اندک قناعت می.کنند. البته بخشی از این مسأله هم به اساتید حوزه.ی موسیقی برمی.گردد.. آنها هم «تمام» نوازنده را درگیر نمی.کنند؛ در حالی که استاد کسایی زمانی که قرار بود شاگردی تربیت کند، به شدت او را درگیر خود می.کرد. او به اندازه.ای استاد بزرگی بود که حتی کسان. بسیاری می.توانستند به طور غیرمستقیم از او بیاموزند. از آن طرف، اساتید موسیقی بسیار با یکدیگر در ارتباط نزدیک بودند و همین می.توانست به گسترش موسیقی و ارائه.ی آثار بهتر کمک کند. شما تا همین چند دهه.ی قبل این ارتباط نزدیک میان چهره.های موسیقی را مشاهده می.کردید؛ اما این اتفاق در حال حاضر رخ نمی.دهد و حتی به نظر می.رسد که چهره.های موسیقی از حال همدیگر هم خبر ندارند.
    .
    • * این موضوع برایتان ناراحت.کننده نیست؟.
    اصلاً. من حالا 70 سال دارم و موسیقی باعث شده تا به آرامشی در زندگی.ام برسم که از هیچ .. توقعی نداشته باشم؛ «هیچ توقعی از هیچ کسی». اینکه مدت.ها کسی به من تلفن نمی.کند، سر نمی.زند یا اینها اصلاً ناراحتم نمی.کند. اتفاقاً دلم می.خواهد همه راحت باشند و به این شعر خیلی می.اندیشم که دنیا برای مردم آسان.گیر آسان می.شود. جالب است بدانید که حتی از فرزندانم هم انتظاری ندارم.
    .
    • * اما به هر حال دولت..ها وظیفه.ای در مقابل پیشکسوتان هنر خود دارند.
    بله، چند سال قبل به من دکترای موسیقی دادند که خب خیلی خوشحالم کرد؛ چون فهمیدم فعالیت.هایی که در این سال.ها انجام داده.ام، بی.نتیجه نبوده است. بیشتر از این هم انتظاری ندارم. فکر می.کنم در حال حاضر نوازندگان بسیاری هستند که در وضعیت بسیار بد مالی و غیره زندگی می.کنند و بهتر است به آنها رسیدگی شود.

    ادامه در منبع : تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۴/۰۳/۱۱ در ساعت 14:20

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی
    خرید وی اس تی خرید vst فروش vst وی اس تی فروش وی اس تی وی اس تی دانلود وی اس تی آپلود عکس

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

موضوعات مشابه

  1. سورس رپ اجتماعی / کاری از رضا طاهری (هدیه ی تولد سایت)
    توسط R.Taheri در انجمن اف ال استودیو FL Studio
    پاسخ ها: 12
    آخرين نوشته: ۱۳۹۴/۱۲/۱۷, 23:04
  2. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۶/۱۲, 11:00
  3. یک ورس تکست اجتماعی به نام توقیف / hipP
    توسط hipp در انجمن انجمن تکست نویسان
    پاسخ ها: 21
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۶/۱۰, 19:49
  4. فروش گیتار الکتریک استراتوکاستر MusicLab RealStrat
    توسط Solo در انجمن vst ها و سمپلهای فروشگاه
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۲/۰۱, 15:11
  5. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۴/۰۲, 18:00

جستجو شده ها

Nobody landed on this page from a search engine, yet!

تا این لحظه 0 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی