کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: بهروز صفاریان: محسن چاوشی درباره موسیقی سنتی حقیقت را گفته

  1. Ramin95 آواتار ها
    Ramin95
    شماره کاربری
    4941
    Contributor
    شهریور /۱۳۹۰
    4,009
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی575
    0
    سپاس از شما 815 بار در 687 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض بهروز صفاریان: محسن چاوشی درباره موسیقی سنتی حقیقت را گفته

    موسیقی ما - بهروز صفاریان را همه کسانی که از دور و نزدیک با موسیقی پاپ ارتباط داشته.اند می.شناسند. کسی که در این 16-17 سالی که از شروع دوباره موسیقی پاپ در ایران می.گذرد، در اغلب بزنگاه.های حساس و در بیشتر اتفاقات جاده.صاف.کن که سرآغاز راهی برای دنباله.رویِ دیگران شده، به عنوان یک آدم مؤثر حضور داشته است. چندی پیش از او قطعه دیگری منتشر شد که می.تواند در آینده اتفاقات تازه.تری را رقم بزند؛ آهنگی مشترک از فریدون و آرمین زارعی. حرف.های جنجالی اخیر محسن چاوشی درباره موسیقی سنتی و کنسرت های پاپ هم بهانه دیگری بود که به سراغ بهروز صفاریان برویم و نظرش در مورد ماجراهای اخیر را بپرسیم. اگرچه بخش.هایی از صحبت.های جنجالی بهروز در این گفت.وگو به درخواست خودش حذف شده، اما همچنان پر است از حرف.هایی که می.تواند تا مدت زیادی سوژه بحث و تبادل نظر علاقه.مندان و اهالی موسیقی باشد.
    .
    • *آدم وقتی از یک اتفاق فاصله می.گیرد، بهتر می.تواند در مورد آن قضاوت کند. الان با گذشت حدود پنج ماه از انتشار آلبوم فریدون، نظرت نسبت به آن چیست؟
    پس از آن میزگردی که برای این آلبوم در سایت «موسیقی ما» برگزار شد و با بازخوردهایی که از جامعه گرفتم، الان حس می.کنم که بیشتر به این آلبوم علاقه.مند شده.ام. دلیلش هم همان مواردی بود که آنجا اشاره کردیم. یعنی فکر می.کنم که برای یک اثر موسیقایی، بیش از هر مسأله تکنیکی یا روی آوردن به کارهای تکراری و کم.ریسک، روح داشتن مهم است و در «عشق یعنی...» این روح دمیده شده. به هر حال همیشه منتقدان ایرادات فنی به هر اثری وارد می.کنند و من یاد «فرانک سیناترا» می.افتم که یک.بار در کنسرت، شخصی از میان تماشاچیان به او می.گوید که صدای تو بد است و او پاسخ می.دهد: «من هم با تو موافق.ام که صدای من بد است ولی این همه آدم که دوستم دارند را چه.کار کنم؟!» وقتی می.شنوم این همه آهنگ.های ریتمیک که شبانه.روز می.شنویم، به خلوت آدم.ها راه پیدا نمی.کند و در عوض، «عشق یعنی...» جامعه را گرفته، برای من خبر خوبی است. الان وقتی که برمی.گردم و به آلبوم رجوع می.کنم، احساس خوبی نسبت به آن دارم. همچنین مطمئناً پله بعدی هم برای تولید اثر زیباتر هم خواهد بود.
    .
    • * صحبتی برای پروژه بعدی فریدون شده است؟
    نه، در حال حاضر هم من پروژه.های زیادی در سال جاری دارم و نمی.دانم که فرصت همکاری با او مجدداً رخ خواهد داد یا نه. علیرغم اینکه صدای فریدون را خیلی دوست دارم، اما شرایط کنار هم قرار گرفتنِ ما کمی سخت است و فقط با حضور تهیه.کننده.ای قوی مقدور می.شود که در این آلبوم امکانش فراهم شد و نمی.دانم بعداً هم این.گونه بشود یا نه.
    .
    • * این قطعه.ای که اخیراً از شما، فریدون و آرمین منتشر شد هم جنجال.های زیادی به پا کرد. بازخوردهایش چطور بود و اصلاً چه شد که به دنبال تولید چنین قطعه.ای رفتید؟
    همانطور که قبلاً هم گفتم، انجام کارهایی که شنیده شود، کار سختی نیست؛ اما متفاوت انجام دادنش سخت است و احتیاج به فکر و زمان مناسب دارد. البته بازخوردهای این قطعه بیش از تصور خودم بود. به نظرم همیشه آدم باید به کارهایی که انجام می.شود نگاه کند و ببیند چرا در اغلب آثار پاپ امروز ما، چنین بازخوردهایی دیده نمی.شود. به.هرحال طرز فکرهای جدید و جیغ بنفش.هایی که باعث جلب توجه می.شود، در موسیقی پاپ در حال کم شدن است. می.توان گفت این قطعه -البته نه صرفاً به دلیل ساختار- چنین اتفاقی شبیه انفجار بود و شبیه برخی کارهای کارنامه من در سال.های گذشته هجمه زیاد مثبت و کمی هم انتقاد و ناباوری را به دنبال داشت. در یک کار پاپ، تیراژ یا شنیده شدن اهمیت زیادی دارد. از زمانی که این کارها در سطح جامعه شنیده می.شود، کم.کم بار منفی انتقادات کاهش پیدا می.کند و تأثیر خودش را می.گذارد.سال.ها قبل در برنامه «شب شیشه.ای» گفتم که صدا و سیما به عنوان رسانه ملی باید برای سلایق مختلف، هر نوع موسیقی را پخش کند. تمام مردم حق دارند چیزهایی که باب سلیقه.شان است را از رسانه خود دریافت کنند و مجبور نشوند به دنبال ماهواره.ها بروند. در آنجا مجری گفت که مثلاً مگر موسیقی رپ را می.شود پخش کرد؟ من هم گفتم بله، اما رپ سالم باید ساخت. اگر شما به تاریخ آن برنامه نگاه کنید، می.بینید زمانی است که رپ ایرانی تازه در حال شکل.گیری است و الان به جایی رسیده که در مورد هر مسأله ممنوع و خط.قرمزی در آن صحبت می.شود که در بسیاری از موارد، در جمع ....... قابل پخش نیست.

    این ماجرا اگر در آن زمان مدیریت می.شد، الان به این نقطه نمی.رسیدیم. چرا که اگر از خواننده.های رپ آمار بگیرید، همگی دوست دارند برای رسیدن به درآمد و جریان ثابت زندگی، وارد عرصه مجاز شوند و خودشان را تثبیت کنند. شاید اگر تک.تک این آدم.ها به صورت هدفمند وارد بازار مجاز می.شدند، هیچ.کسی اصلاً به چنین جریانی رو نمی.آورد و این موسیقی.های رد شده از خط قرمز در جامعه به این شکل راه نمی.افتاد. اما اتفاق افتاد و در بازار غیرمجاز آنچه که باید و نباید گفته شد. الان هم به راحتی نمی.توان این قضیه را جمع کرد.

    من شخصاً فکر کردم با چهره.ای که از این فضاها خوانده وارد همکاری شویم. خود آرمین دوست نداشت که دیگر درباره این مسائلی که قبلاً از آنها خوانده، حرفی بزند. این استعداد در رپ ما وجود دارد که بتوانند در اوج جذابیت، حرف.های خود را به صورت سالم بیان کنند. این همان حرفی است که من سال.ها قبل در برنامه «شب شیشه.ای» گفتم که در youtube این برنامه موجود است. فکر کردم شاید قطعه «نیستی» می.تواند تلنگری برای این اتفاق باشد. مرکز موسیقی مدت.ها بود که به دنبال نمونه.ای سالم برای معرفی رپ فارسی می.گشت. فکر کردم این قطعه را می.توانم تولید کنم و محکی بزنم ببینم چه بازخوردی در جامعه دارد.

    هدف دیگری که داشتم، این بود که از آن بافت رپ آمریکایی که ساختار خاص خودش را دارد، به سمت موزیکالیته حرکت کنم. این به عنوان شروع است و قطعاً می.توان کارهای بیشتر و زیباتری انجام داد. همچنین جهان دارد بار موسیقی را از کارهای تماماً الکترونیک به سمت اینسترومنت و ساز زنده سوق می.دهد؛ البته در تلفیق صحیح با موسیقی الکترونیک و مدرن. من هم سعی کردم این موضوع را لحاظ کنم. البته همه اتفاقات هم خیلی سریع رخ داد و کل کار شاید در یک هفته انجام شد. در کل می.توانم بگویم کار خیلی خوبی بود و امیدوارم این بار هم راه خوبی را برای سایرین باز کند.
    .
    • * یکی از نکات برجسته کارنامه بهروز صفاریان برای من این است که در این 18 سالی که از شروع دوباره موسیقی پاپ می.گذرد، هرجا پای اتفاقات مهم و جاده.صاف.کن در میان بوده، معمولاً اسم تو هم شنیده شده. از آلبوم «مسافر» و «دهاتی» شادمهر گرفته تا ارکستر محمد اصفهانی، آلبوم «دورنگی» بهنام صفاریان، آلبوم «اسکناس» شاهکار بینش.پژوه، آلبوم «غریبه» فریدون و... این قطعه فریدون و آرمین هم یکی از همین اتفاقات است که نشان از هوشمندی تو دارد. اینها را چطور پیش.بینی می.کنی؟
    دقیقاً نمی.توانم بگویم که چگونه تشخیص می.دهم. اما از کودکی همیشه با رویاها و تصاویر ذهنی.ام زندگی می.کردم. در نوجوانی و جوانی با اصل رویاهایم مواجه می.شدم، می.دانستم که این نقاط می.تواند همان نقاط خوب باشد. زیبایی.شناسی هم در وجودم بوده که مثلاً تشخیص داده.ام صدای آدمی مثل «فریدون» با وجود اینکه شاید چیزهای دیگری نداشته باشد، اما زیبایی دارد که اتفاق خوبی را با آن می.توان رقم زد. به هر حال این یک مقدار درونی است. از بچگی اینها را در رویاهایم می.دیده.ام و برای همه اینها پیش.تولید فکری داشته.ام.من علاقه زیادی به جریان.سازی دارم تا تولید زیاد. به قله.ای که پانزده سال قبل فتح کرده.ام، می.توان دوباره و چندباره رفت ولی رفتن به قله.ای که قبلاً فتح نشده، برایم جذاب.تر است. دلیل کم.کار شدن من هم این بود که دلیل جذاب و پرکششی برای بازگشت به جایی که قبلاً بوده.ام نداشتم و دست یافتن دوباره به آنها برایم تکراری است. یک خواننده زمانی که مشهور می.شود، تا سالیان سال اگر همان کارهای قبلی.اش را بخواند، مردم از او می.پذیرند. اما من خواننده نیستم و باید کاری انجام دهم که فارغ از اسم.ها مطرح شود. در تمام این سال.ها مشغول کار بوده.ام و حتی یک ثانیه هم زمان بی.کاری نداشته.ام.
    .
    • * مثلاً همه می.گویند تو در زمینه اجرای زنده و رهبری ارکستر، توانایی داری ولی کم.کاری.
    البته خیلی هم کم.کار نبوده.ام اما با شرایط موجود ترجیح دادم دلیل قانع.کننده.ای برای کار لایو داشته باشم و بعد به آن فکر کنم. به عنوان مثال پارسال برای اولین بار در ایران کنسرت-تئاتری برگزار کردیم که حرف.های زیادی برای گفتن داشت و از هر لحاظ بسیار موفق بود؛ چرا که در موسیقی بهترین.ها را کنار هم قرار دادم.این اواخر صحبت رهبری ارکستر محسن چاوشی هم شد و او هم در یکی از مصاحبه.های خود به این مسأله اشاره کرد که امکانات موجود در کشور ما از 12 سال قبل که من با محمد اصفهانی روی صحنه می.رفتم تا امروز تقریباً همان است. هنوز همان سالن میلاد هست و یک برج میلاد هم اضافه شده که به لحاظ صدا با آن سالن تفاوت زیادی ندارد و آن را در اختیار کنسرت.های پاپ نمی.گذارند. در شهرستان.ها هم که هیچ امکاناتی نیست. از نظر مسائل مالی هم معذوراتی وجود دارد که دست شما را برای اجرای کنسرت می.بندد. به آن اندازه.ای که می.شد در زمینه موسیقی لایو کار کرد، من در سال 80 با محمد اصفهانی همکاری کردم. فیلم آن اجرای ما در باغ غدیر اصفهان منتشر شده و می.توانید آن را با اجراهای امروزی مقایسه کنید و ببینید که آیا تفاوتی دارد؟ از دست من هم خارج بوده که بتوانم امکانات خیلی حرفه.ای بیاورم یا کارگردانی صحنه.ای کنم. برای تهیه.کننده.ها هم فعلاً نمی.صرفد که دست به چنین خرج و هزینه.هایی بزنند!

    الان شرایطی به وجود آمده که در مقایسه با سال.های گذشته پول کمتری به جیب تهیه.کننده.ها می.رود و مردم هم انگیزه کمتری دارند که کنسرت.ها را با همان شکل تکراری و همیشگی دوباره ببینند. به همین دلیل، کنسرت.ها در سه سال اخیر به لحاظ مخاطب، ریزش چشمگیری داشته است. در این شرایط، می.توان وارد نسل بعدی کنسرت.ها شد و من حتماً وارد خواهم شد. در زمینه تولیدات استودیویی هم بی.کار نبوده و با خواننده.های مختلف همکاری داشته.ام. ایدئولوژی.هایی که در فکرم داشتم را با آدم.های بااستعداد در زمینه.های مختلف تعامل کردم و آن طرز فکر را امروز در بخش وسیعی از جامعه موسیقی و ترانه می.بینید و می.شنوید. زمان به گونه.ای بود که باید همه.چیز با هم جور می.شد.
    .
    • * واژه پاپ در این سال.ها آنقدر بد استفاده شده که این روزها می.شنویم حتی برخی از اهالی موسیقی.های غیرپاپ برای کنایه زدن به یکدیگر از واژه «پاپ» به عنوان طعنه استفاده می.کنند...
    من هم در جامعه موسیقی سنتی و کلاسیک با این موضوع برخورد کرده.ام و از شنیدن آن ناراحت می.شوم. زیرا در موسیقی پاپ، ما آثار فاخر و سخیف را در کنار هم داریم اما حق نداریم کلیت این سبک را در یک نگاه زیر سوال ببریم. هیچ.کسی حق چنین کاری را ندارد. اما موسیقی سنتی چون ریشه و قدمت بیشتری در جمهوری اسلامی دارد، خود اساتید احساس می.کنند که پایه.های مستحکمی دارند. اساتید موسیقی سنتی زحمات زیادی نسبت به تخصص خود کشیده.اند و وقت زیادی صرف کرده.اند و جوابی که باید بگیرند را نگرفته.اند. همین موضوع باعث شده که دل.آزرده شوند و نسبت به خواننده پاپی که ظرف سه سال با زحمت کمتری نسبت به آنها سوپراستار می.شود و می.تواند بیست سانس کنسرت برگزار کند، ته دل همه این آدم.ها یک دلگیری ناخودآگاهی وجود دارد.من در اینجا به آنها حق می.دهم، اما اگر بخواهند کلیت موسیقی پاپ را سخیف بدانند، می.توانیم به ریشه.های موسیقی کلاسیک ایرانی برگردیم و بگوییم که موسیقی روحوضی هم بخشی از موسیقی سنتی است؛ همان موسیقی که در فیلم.فارسی.ها استفاده می.شده! هنوز هم اگر به سفره.خانه بروید، موسیقی سنتی می.نوازند. اگر قرار باشد بی.منطق صحبت کنیم، ما هم می.توانیم چنین ارجاعاتی به آن جنس از موسیقی نسبت بدهیم. اما واقعیت این است که موسیقی سنتی جزئی از افتخارات ملی ما است و من هم آن را دوست دارم و در جای خود از آن دفاع می.کنم. ولی این اجازه را به هیچ.کدام از اساتید نمی.دهم که راجع به موسیقی پاپ فاخر چنین اظهار نظری انجام داده و همه انواع موسیقی پاپ را با یک چوب برانند.

    چیزی که ما در موسیقی نسل کم.سن امروز کم داریم، اصالت موسیقایی ایرانی ما است و موسیقی.های پاپ کشورهای منطقه مثل عرب.ها و ترک.ها، این اصالت را حفظ کرده.اند. البته داریم استثنائاتی مثل «عَمرو دیاب» که کلاً به سمت موسیقی اسپانیش می.رود و فقط کلامش عربی می.ماند یا در بین ایرانی.ها «آرش» که کلامش فارسی مانده و موسیقی.اش کلاً غربی است. اما برخی عرب.ها همچنان ریتم.ها و ارکستراسیون اصیل خود را حفظ و در موسیقی پاپ استفاده می.کنند. اما اکثر مخاطب موسیقی سنتی ما به نسل.ها و سن و سال خاصی محدود می.شود. من گاهی احساس می.کنم که فقط پدران ما باید این موسیقی را گوش کنند! چرا نباید با یک ادبیات موسیقایی جدید و خلاقیت، تعصبات را بکشیم و در آن موسیقی جسارت ایجاد کنیم؟

    من فکر می.کنم بچه.های جامعه ما که بزرگ شوند، به نوعی آمریکایی بزرگ خواهند شد؛ چون با موسیقی رپ و هاوس و ترنس رشد می.کنند. اما اصالت موسیقایی ما چه می.شود؟ یعنی فقط باید برای همان اقلیت باشد؟ یعنی اساتید نباید موسیقی خود را به مرحله.ای برسانند تا نسل جوان هم با آن احساس خوبی داشته باشد؟

    چند نفر از فعالان نسل جدید موسیقی ایرانی هم که می.خواهند برای گسترش مخاطب آثارشان قدمی رو به جلو بردارند و آدم.های انصافاً ارزشمندی هم هستند، وارد عرصه پاپ می.شوند. من سوالم از اهالی موسیقی سنتی این است که اگر پاپ بد است چرا به سراغش می.رویم؛ اگر خوب است چرا این.همه تحقیرش می.کنیم؟ من البته ایرادی به این مسأله وارد نمی.کنم و از آنها تشکر هم می.کنم که چنین کاری انجام می.دهند. شاید از این طریق و چنگ زدن به موسیقی پاپ بتوانند نسل جدید را با موسیقی کلاسیک ایرانی آشتی دهند.
    .
    • * می.توانی در این زمینه مثالی بزنی؟
    من همه قطعات آلبوم «نه فرشته.ام نه شیطان» همایون شجریان را نشنیده.ام. اما آن قطعه «چرا رفتی» که ویدئویش منتشر شد را شنیده.ام. در نوع خودش کار بسیار تأثیرگذار و اتفاق خوبی است. من فکر می.کنم آن آدم برای وارد شدن به عرصه پاپ انتخاب بدی نکرده و شاید اصلاً همایون شجریان در مورد موسیقی پاپ چنین نگاه منفی نداشته باشد. اما دیگرانی هستند که این موسیقی را سخیف می.دانند و زمانی که دنبال مخاطب بیشتر هستند، لباس پاپ بر تن موسیقی خود می.کنند.
    .
    • * آخرین باری که موسیقی سنتی گوش دادی چه زمانی بوده؟
    سال.هاست که من دنبال.کننده موسیقی سنتی نیستم اما دوست.های زیادی در بخش تهیه و تولید موسیقی سنتی دارم که از طریق این افراد عدد و رقم.های فروش و تیراژ کنسرت.ها و آثار موسیقی ایرانی را می.دانم و دنبال می.کنم. البته آثاری که نظرم را جلب کند را حتماً پیگیری می.کنم، اما متأسفانه تعداد این آثار زیاد نبوده است.
    .
    • * اینکه می.گویی باید اتفاقی رخ دهد که موسیقی سنتی را همه گوش کنند، صرفاً به بحث تیراژ مربوط می.شود؟
    تیراژ به لحاظ فروش منظورم نیست. منظورم بیشتر تأثیرگذاری و شنیده شدن است. ممکن است شما بگویی تیراژ فروش یا تعداد دانلود فلان آلبوم پایین بوده اما آن را به وفور در جامعه بشنوی و بالعکس. ولی من خودم کمتر شنیده.ام که اثری در موسیقی ایرانی تحولی ایجاد کرده یا در جامعه فراگیر شده باشد. تو چنین آلبومی در خاطرت هست؟
    .
    • * مثلاً «نی.نوا» یا «راز نو» حسین علیزاده قطعاً یک اتفاق مهم در موسیقی ایرانی است.
    «نی.نوا» را من هم شنیده.ام و خیلی دوستش دارم. اما برای چه سالی است؟
    .از 62 تا الان به قول تو که بیشتر در جریان هستی، چه اتفاقاتی رخ داده است؟
    .
    • * البته کارهای دیگری هم بوده.اند از پرویز مشکاتیان، کیهان کلهر و... پس منظورت از آن اتفاق صرفاً فروش است یا تحول موسیقایی؟
    در حالت ایده.آل هر دو. من می.گویم در ابتدا باید موسیقی ساختار درست و محکمی داشته باشد اما باید بتواند از طریقی خود را وارد قلب و دل مردم کند و این رسالت موسیقی است. نظیر کارهای کلاسیک زیادی که در سال.های گذشته مردم از آن لذت برده.اند. اما سرعت روند پیشرفت موسیقی سنتی را به.هیچ.وجه نمی.توان با پاپ مقایسه کرد. سرعت پاپ خیلی زیاد است ولی به نظر من موسیقی سنتی در این سال.ها تکان ویژه.ای نخورده است. حتی حاضر نیستند در نحوه ساخت ساز یا کوک آن هم تغییراتی ایجاد کنند و می.گویند نباید از آن سیستم سنتی و قدیمی خارج شود!
    .
    • * حرف.های اخیر محسن چاوشی هم در این زمینه خیلی جنجال.ساز شد. تا جایی که باعث شد او تمام پست.های اینستاگرامش را پاک کند. نظرت راجع به حرف.های او چیست و اینکه کلاً با جدا کردن موسیقی پاپ و سنتی و در تقابل قرار دادن آنها موافق هستی؟
    حرف.هایی که محسن درباره موسیقی کلاسیک گفته بود، به نوعی در دل همین حرف.های من نهفته است. فکر می.کنم محسن گفته بود که اگر موسیقی سنتی به لحاظ فروش و تیراژ بضاعتی داشت، خیلی از آنها پا به عرصه پاپ نمی.گذاشتند. این بازگو کردن حقیقتی است و محسن چاوشی فقط نظر شخصی خودش را نگفته. مردم اول با حقیقت مخالفت می.کنند، سپس آن را مسخره می.کنند و بعداً به عنوان یک امر بدیهی می.پذیرندش. محسن چاوشی جرأت داشته و این حرف.ها را بیان کرده و نیازی هم نداشته که این صحبت.ها را مطرح کند. به لحاظ تیراژ، تأثیرگذاری و محبوبیت، بزرگ.ترین خواننده.ای است که در جامعه وجود دارد و فکر نمی.کنم گفتن این مطالب در جهت دیده شدن بیشتر تأثیری برایش داشته باشد.این آدم هم اگر از بازگو کردن این حقایق قصدی داشته، با جرأت و صراحت تمام عنوان کرده است. شاید اساتید متعصب، با حرف این آدم که چهره متفاوتی نسبت به خوانندگان پاپ دارد، باسواد است و در کارهای خود از اشعار مولانا و... استفاده می.کند، تکانی بخورند و به این موضوع فکر کنند. نظر من این است که چاوشی حرف.های درستی زده است. محسن چاوشی هم مثل من به ارزش.های موسیقی سنتی و بضاعت آن کاملاً واقف است. اما ما توقع داریم یک اتفاق و جریان نو در این سبک به لحاظ کیفیت و نوع اجرا بشنویم و از این تکرارها فاصله بگیریم.
    .
    • * و داستان کنسرت.های محسن چاوشی بالاخره به کجا می.رسد؟
    من مدتی قبل با روزنامه «هفت صبح» در این باره صحبت کردم که جنجالی شد. به خاطر وضعیت استانداردهای کنسرت.ها و تعادل.هایی که در مسائل مالی وجود ندارد، در حال حاضر نمی.بینم که بتوان به سرعت، آن سطح از استانداردی که در نظر داریم را عملی کنیم. اما با آدم.های مختلف رایزنی می.کنیم تا بتوانیم این اتفاق را صورت دهیم.
    .
    • * این اجرای استاندارد مد نظر شما چه تفاوت خاصی نسبت به سایر اجراها دارد؟
    نمی.دانم چگونه باید بگویم. شما وقتی که یک تلویزیون می.خرید، نمی.توانید بگویید که کیفیت.اش چگونه است اما زمانی که آن را کنار یک تلویزیون قدیمی قرار می.دهید، متوجه می.شوید که چقدر بهتر است. همه مسائل فنی ذره.ذره کنار همدیگر جمع می.شوند و نظم می.گیرند و در نهایت یک اجرای استاندارد و باکیفیت را رقم می.زنند.
    .
    • * یعنی غیر از بحث ساوند و موسیقی، مسائل دیگری هم دخیل است؟
    کنسرت فقط بحث ساوند و موسیقی نیست. بخش عمده آن نور و شو است. سال گذشته یک کنسرت-تئاتر برگزار کردیم. دوست داشتم که همیشه تئاتر و موسیقی با همدیگر تلفیق شوند و ما می.توانیم نمایش و حرکات موزون روی صحنه داشته باشیم. الان در کنسرت.ها فقط ویدئو پروجکشن بدون هیچ برنامه.ریزی خاصی می.اندازند و مردم تصاویر را نگاه می.کنند و این کافی نیست. کارگردان.ها و هنرمندان خوبی در زمینه کاریوگرافی داریم که باید آنها را وارد صحنه کنیم و اتفاقات جدیدی در صحنه داشته باشیم. باید همه.چیز کارگردانی شود و برنامه روی ثانیه و دقیقه پیش برود.
    .
    • * فکر نمی.کنم این سنگ بزرگی که شما برداشته.اید، حالا حالاها به مرحله اجرا در بیاید.
    اینها خیلی هم دور از ذهن نیست. الان دارند سالن.های جدید با ظرفیت بیش از دو یا سه هزار نفر با استاندارد بالا می.سازند و کارهای دیگری هم در دست انجام است. برای جایزه «ققنوس» هم کارگردان.های جدیدی وارد می.کنیم و مشغول آزمون و خطاییم تا به نتیجه مطلوب برسیم. فعالیت بعدی که در حال انجام آن هستم، یک استعدادیابی از سراسر ایران یا دنیا در زمینه خوانندگی و بخش.های دیگر موسیقی است. پروژه خیلی بزرگی است و داوران زیادی دارد. آدم اصلی این پروژه خودم هستم و شخصاً می.خواهم استعدادیابی کنم و همکاران دیگری در طول اجرا کنار من قرار خواهند گرفت. از آدم.ها تست می.گیریم و نتیجه عملی را در اختیار آنها قرار می.دهیم. مردم را هم کاملاً در جریان تولید می.گذاریم و از طریق رسانه.های خانگی، تلویزیون.های اینترنتی و آنلاین این کار را انجام خواهیم داد. این اتفاق امسال ان.شاءالله رخ می.دهد.
    .
    • * اتفاقی که طی سال.های اخیر چند بار صحبت آن شده و حتی به مرحله اجرا هم رسیده و هر بار جلوی آن گرفته شده است!
    اولین کسی که به فکر این جریان افتاد من بودم و دیگران هم این ایده را از من گرفته.اند. من هفت، هشت سال پیش قصد داشتم که این کار را انجام دهم و صحبت.های جدی هم مطرح شد ولی دوستان دیگر وارد عمل شدند. حتی در بعضی از موارد من را به همکاری دعوت کردند. اما این کار با آنها تفاوت دارد و پروژه بزرگی است و آدم.های بزرگی در کنار من قرار دارند. وظیفه من تهیه و هدایت این جریان است و استعدادیابی را انجام می.دهم. دوستان خواننده، آهنگساز و حتی فیلمساز هم برای بررسی کاراکتر استعدادهای تازه حضور خواهند داشت. این پروژه را می.خواهیم سالی دو یا یک بار برگزار کنیم. جایزه ما هم این است که برای آن خواننده آثار یا آلبوم تولید و به بازار ارائه می.کنیم. جامعه تهیه.کنندگان هم اعلام آمادگی کرده.اند که با هنرمندانی که ما معرفی می.کنیم کار کنند.
    .
    • * برای پایان گفت.وگو بد نیست در مورد خواننده.های نسل اول پاپ هم صحبت کنیم. چه شد که بخش عمده.ای از آنها فراموش شدند و آیا به نظرت از آن نسل هیچ خواننده.ای قابل برگشت هست؟
    اگر از جنبه کلی بخواهیم نگاه کنیم، آدم قابل برگشت و غیرقابل برگشت معنی پیدا نمی.کند. اگر واقعاً یک خواننده بضاعت داشته، در صحنه بوده و هست؛ مثل شادمهر عقیلی. در آن زمان حجم تولیدات موسیقی ما کمتر بود و مردم روی همه آثار دقیق.تر می.شدند. شهرت اکثر خوانندگان نسل اولی را روی همین حساب می.گذارم. یعنی شاید اگر امروز بود، اکثر آن خواننده ها بضاعتی برای شهرت و موفقیت نمی.داشتند. اگر امروز با آن خواننده.ها و همان رنگ صدا و تفکرات کار کنیم و موفق شوند، پس حتماً بضاعت و استحقاق لازم را داشته.اند. محمد اصفهانی جزو کسانی است که اگر کار خوب و امروزی برایش تولید شود، مردم او را همچنان می.پذیرند، حتی بیش از سابق. الان سلیقه.ها و تنوع تولیدات خیلی بالا رفته است. آدم.هایی که واقعاً بضاعت دارند، مانده.اند و آدم.هایی که به خاطر شرایط آن زمان معروف شده.اند، فقط در خاطره.ها هستند.

    ادامه در منبع : تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۴/۰۳/۱۶ در ساعت 11:10

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۱۲/۰۶, 14:40
  2. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۱۱/۲۰, 11:20
  3. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۸/۰۱, 14:00
  4. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۴/۱۹, 17:10
  5. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۳/۲۲, 17:30

جستجو شده ها

Nobody landed on this page from a search engine, yet!

تا این لحظه 0 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست