کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: دشواری مستندسازی بدون منابع پژوهشی

  1. Ramin95 آواتار ها
    Ramin95
    شماره کاربری
    4941
    Contributor
    شهریور /۱۳۹۰
    4,009
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی575
    0
    سپاس از شما 815 بار در 687 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض دشواری مستندسازی بدون منابع پژوهشی

    موسیقی ما - هفتمین جلسه نمایش و نقد کانون سینماحقیقت عصر روز یکشنبه هفدهم خردادماه با استقبال پرشور علاقمندان برگزار شد.در این جلسه مستند "یک موسیقی دان فرانسوی در دربار قاجار" ساخته مهران پورمندان به نمایش درآمد و سپس با حضور محمود توسلیان منتقد موسیقی مورد نقد و بررسی قرار گرفت.در ابتدای این نشست مهران پورمندان درباره علل و انگیزه های ساخت مستند "یک موسیقی دان فرانسوی در دربار قاجار" گفت: این فیلم مدیون عوامل تولید آن است و اگر نبودند این مستند ساخته نمی شد.واقعیت این است که من مستندساز نیستم.وقتی دو کتاب چاپ کردم به این نتیجه رسیدم که کتاب هایم به دست مخاطبینش نمی رسد.سال 90 اولین کنسرت پژوهشی را برگزار کردم و حرفهایم را در قالب یک مستند 15 دقیقه ای در این کنسرت به نمایش درآوردم.آنجا به این نتیجه رسیدم که تنها تصویر است که به یاد مخاطب می ماند.پس از آن تصمیم گرفتم مستند هم بسازم چون قدرت تصویر بیش از هرچیز دیگر است.

    پورمندان در ادامه گفت :هدف اصلی ما ساخت فیلم هایی درباره هنر قاجار است و زندگی لُمر بخشی از این پروژه است.و همین امروز هم روی موارد فنی فیلم کار می کردیم.

    محمود توسلیان هم درباره ساخت مستند "یک موسیقی دان..." گفت: این مستند شش سال از پورمندان وقت گرفت. می خواستم منابعی را در مورد موضوع فیلم مطالعه کنم که متاسفانه در دسترس نبود و همین امر کمبود منابع پژوهشی را در کشورمان گوشزد می کند که خود فیلم مورد بحث ما هم نشانه ای از این کمبود منابع مطالعاتی را به رخ می کشد. بحث اول فیلم دو نوع فراموشی ،یعنی فراموشی تاریخی و فراموشی فلسفی است.

    وی در ادامه گفت: هنوز هم آموزش موسیقی در ایران ،یک آموزش متدیک نیست.در دوران حضور لمر در ایران ،ارتش رکنی اساسی در قاعده مند کردن جامعه به شمار می رفته و این نظام برای حرکت به سمت ترقی باید ابعاد مختلفی را مدنظر بگیرد.موسیقی نظام بهترین نمود ارتش در انظار عمومی رفته است.

    پورمندان افزود: لمر سومین نماینده خارجی در تاریخ موسیقی ایرانی است و پیش از او ، بوسکه و رویون نیز به ارتش ایران پیوسته و فعالیت های موسیقی را ساماندهی کردند.اما پس از رفتن این دو موسیقی نظام به دست فراموشی سپرده شد.

    فکری ارشاد گفت : "یک موسیقی دان..." یک مستند پژوهش محور است و اساسا سینمای مستند ایران از فقر منابع پژوهشی رنج می برد.فیلم هم درباره شخصیتی خارجی است که در تاریخ قاجار چندان پررنگ نبوده است.اما دستاورد موسیقایی او آن قدر ارزشمند بوده که فیلمی درباره اش ساخته شود که امروز درباره اش بحث کنیم.

    پورمندان در ادامه گفت : این یک فیلم مستند پژوهشی است اما در مورد لمر منابع محدودی داریم.مقالات کوچک و اسناد اندکی درباره حضور لمر وجود دارد و همین امروز اگر بخواهیم درباره این فرد تحقیق کنیم باید مسیری که من رفتم را تکرار کنیم.به مرکز اسناد وزارت خارجه رفته بودم که دسترسی به اسنادش آسان نیست.منابع این فیلم را از جاهای مختلف پیدا کردم و کنار هم گذاشتم تا این فیلم ساخته شود.در شهر زادگاه لمر در فرانسه هم تحقیقاتی کردیم.مغازه ای در آن شهر هست که هنوز هم نوشته ای روی شیشه آن به چشم می خورد که حکایت از فروش محصولات ایرانی در آن شهر کوچک دارد.این نشانه ای است از فعالیت های اقتصادی لمر در آن زمان که هم اکنون نوادگانش به این روند ادامه می دهند.حتی در آن شهر هم خیلی سخت به اطلاعاتی درباره لمر و ....... اش دست یافتیم.

    توسلیان با اشاره به بحث سرود ملی ایران گفت : هنوز در این که قطعه لمر به عنوان سرود ملی شناخته می شده تردید هایی وجود دارد. آیا این تلقی به لحاظ موسیقایی می تواند درست باشد؟

    پورمندان در پاسخ گفت : در فرهنگ لغت هم معنی روشنی درباره اصطلاح "سرود ملی " وجود ندارد.پنجاه کتاب خوانده ام و هیچ یک تعریف مشخصی برای این تعبیر به دست نیاوردم.سرود هم دو معنی دارد و می تواند "نغمه" و یا " نغمه منظوم" را تداعی کند.نخستین بار در سال 1288 شمسی سالار معزز مارش ملی را اجرا می کند و نخستین حضور ترکیب سرود ملی را در ادبیات ایران در همین مقطع می بینیم.سرود ملی یک کشور ،نغمه موسیقایی منظوم یا غیرمنظومی است که در مراسم رسمی اجرا می شود و نماینده دولت و نه کشور است.کارکرد سرود ملی یک کشور کاملا سیاسی است.

    فکری ارشاد با اشاره به زحمات فراوان پورمندان در ساخت این مستند ، گفت :ما آقای پورمندان را به عنوان یک موسیقی دان می شناسیم و این انتظار به وجود می آید که مستندی به کارگردانی یک موسیقی دان به وجه موسیقایی لمر بپردازد.اما به نظر می رسد پورمندان در مسیر تحقیق به قدری علاقمند شخصیت لمر شده که دیگر فعالیت هایش از جمله فعالیت های اقتصادی و سیاسی (از جمله عضویت او در لژ فراماسونری) را هم با نگاهی شیفته به تصویر کشیده و این فعالیت های غیرمرتبط با موسیقی از چارچوب ذهنی ساخته شده برای فیلم بیرون می زند.

    پورمندان در پاسخ گفت : وقتی فیلمنامه کار را می نوشتم آگاهانه روند زندگی لمر از لحظه تولد تا لحظه مرگ را مدنظر داشتم.هدفم از ساخت این مستند تنها پرداختن به وجه موسیقایی لمر نبود و می خواستم ببینم لمر در کنار موسیقی چه فعالیت هایی انجام داده است.لمر هنرستان موسیقی را تاسیس کرد که کار عظیمی محسوب می شد و تمام زمینه های تدریس آکادمیک موسیقی از همانجا شروع شد.سرود ملی که ساخت اهمیت داشت.ارتباط او با دیگر عوامل سیاسی ،اقتصادی و اجتماعی ایران در آن عصر هم اهمیتی داشته که اگر منابع پژوهشی کافی داشتیم بیشتر به این موارد می پردازد.

    فکری ارشاد گفت : با این تفاصیر انتظار می رود فیلم لحنی بی طرفانه ای نسبت به لمر اتخاذ کند.اما فیلم با لحنی شیفته وار به لمر می پردازد.توسلیان هم افزود: قالب فیلم ،مستند پرتره است و در مستند پرتره بحث بی طرفی فیلمساز مطرح است.می شد با افراد مطلع گفت و گو شود.چرا مسیر فیلم به سمت پررنگ شدن هژمونی مهران پورمندان می رود؟

    پورمندان در پاسخ گفت : کسی که تحقیق تاریخی می کند خودش به بخشی از تاریخ بدل می شود.طرفداری یا شیفتگی نسبت به لمر را نمی پذیرم.شاید لحن من در مستندسازی ،لحنی نوستالژیک باشد.اتفاقا وقتی می خواستم گفتار متن را ضبط کنم به دیگران مراجعه کردم ولی نتیجه رضایتبخش نبود و به دلیل تسلط و علاقه ای که به این بخش از تاریخ داشتم ،بهتر دیدم خودم این گفتار متن را بگویم.

    پورمندان در ادامه افزود: به نظرم گنجاندن گفت و گو در فیلم مستند خسته کننده و کسالت بار است.وقتی مستند می سازید مقاله نمی نویسید و باید فیلم جذابی بسازید.از گفت و گو پرهیز کردم ضمن آنکه اساسا کسی نبود که در این زمینه با او گفت و گو کنیم.اگر راوی حضور اندکی در فیلم دارد بنا به ضرورت بوده و ضمنا ما فقر تصاویر هم داریم.آرشیو تصویری ما از زمان قاجار غنی نیست و ما تصویر هم کم داشتیم.خودم هم تمایلی به حضور جلوی دوربین نداشتم ولی فرد مناسبی را پیدا نکردیم.

    فکری ارشاد در این مورد گفت : البته لحن و تن صدای آقای پورمندان و تسلطش به کلام خوب است و روی فیلم هم نشسته است.اما می شد که خودشان مقابل دوربین حضور نیابند.

    توسلیان به ریتم متناسب و تدوین خوب فیلم پرداخته و کارهای گرافیکی هم به زیبایی این فیلم افزوده است. فکری ارشاد هم بازیگوشی های بصری فیلم را نکته مثبتی در فیلم دانست.

    گفتنی است که برنامه نمایش فیلم.های مستند و نقد و بررسی آن، عصر یکشنبه هر هفته در کانون فیلم «سینماحقیقت» مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به نشانی خیابان سهروردی شمالی، میدان شهید قندی، شماره 15 برگزار می.شود و حضور در آن برای همه علاقمندان آزاد و رایگان است.



    ادامه در منبع : تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۴/۰۳/۱۹ در ساعت 12:10

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 2
    آخرين نوشته: ۱۳۹۳/۱۱/۱۴, 14:45
  2. مشکل راه اندازی DXi(بسته شد)
    توسط نریمانNJ در انجمن سایر برنامه ها و ابزارها
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۸/۲۰, 11:26
  3. پاسخ ها: 14
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۷/۰۴, 15:10
  4. استفاده از یک قطعه تکنوازی در آهنگ
    توسط payamp.k در انجمن مباحث کلی آهنگسازی
    پاسخ ها: 18
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۱۲/۱۵, 13:47

جستجو شده ها

Nobody landed on this page from a search engine, yet!

تا این لحظه 0 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست