کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: پیتر سلیمانی.پور: پالت در دشت هم خوب صدا می.دهد

  1. Ramin95 آواتار ها
    Ramin95
    شماره کاربری
    4941
    Contributor
    شهریور /۱۳۹۰
    4,009
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی575
    0
    سپاس از شما 815 بار در 687 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض پیتر سلیمانی.پور: پالت در دشت هم خوب صدا می.دهد

    موسیقی ما - چند روز قبل از دیدن کنسرت پالت - یکشنبه ۲۴ خرداد - و حتی قبل از شنیدن آلبوم جدیدشان از من خواسته شد تا در مورد پالت یادداشتی بنویسم که تصمیم گرفتم آن را در دو بخش بنویسم: پیش از شنیدن موسیقی «شهر من بخند» و بعد از شنیدنش.پالت یا آن پالت که مجموعه. رنگ.ها (و ترکیباتشان)، یک تابلوی نقاشی را تشکیل می.دهند. یا آن تخته رنگ سوراخی که انگشت شست نقاش از درون آن بیرون زده و قلم.مو را روی آن می.زنند تا رنگ بر دارند و روی بوم بگذارند. یا آن پالت که ساختاری درست شده از تخته چوب است و بسته.های محصولات را روی آن می.چینند و با لیفت تراک و کشتی و واگن و… جابه جا می.کنند. یا آن پالت صوتی که به دامنه و تنوع رنگی صداها یا سازهای استفاده شده در یک اثر موسیقی گفته می.شود.

    تا چند وقت پیش، سه گروه از ایرانیان با این واژه. اروپایی سر و کار داشتند؛ تاجرها و کسانی که در امور حمل و نقل کالا فعالند، نقاش.ها و هنرمندان تجسمی و موسیقیدان.ها. اما یکی دو سال است که گروه چهارمی به کاربران این واژه اضافه شده و وقتی می.گویند پالت منظورشان آن پالت است، که از هر سن و سالی در سالن کنسرتشان پیدا می.شود و از هر پیشه و هر کسی می.تواند ۱۵ هزار تومان از جیبش درآورد و یک سی.دی از آنها را بخرد.

    بار اول در بهار ۹۱ که به سالن اجرای گالری محسن دعوت شدم، جوان.های باصفایی روی صحنه می.آمدند تا برای اولین بار، حاصل زحماتشان را به محک بگذارند. بعد از شنیدن چند قطعه، تا حدی برایم جذاب شد که حتی توانستم به این فکر کنم چه خوب خواهد بود اگر تعداد بسیار بیشتری از افراد این موسیقی را بشنوند. بچه.های پالت بلوز و شلوارهایی پوشیده بودند از رنگ.های متنوع و هماهنگ که باعث می.شد فکر کنم شاید مقصودشان از پالت، همین پالتِ خاص رنگ.های لباس.هایشان است. موسیقی پالت یادآور چیزهای صمیمی زیادی بود که - منهای «خونه.ی .... بزرگ» - نمی.شد به یاد آورد دقیقا چه هستند. شاید ویژگی موسیقی نسل جدیدِ موزیسین.ها در همه جای دنیا به همین برمی.گردد که گوش و دل.هایشان پر از انواع و اقسام موسیقی ا.ست و بی.تعصب و بدون هیچ گرایشی به آن.ها گوش می.کنند. کاملا طبیعی خواهد بود که هر موسیقی خلق شده توسط این نسل، برگرفته از طیف متنوعی از موسیقی باشد و در قطعاتی شکیل بازتابنده. امتزاج محتوای مورد علاقه. خالق آن موسیقی شود. هر بخشی از موسیقی پالت یاد آور یک گوشه، یک گام، یک موتیف، یک ملودی و یک رنگ صوتی از چیزهایی بود که در طول عمرم شنیده. بودم و دوست داشتم. اصلا برایم مهم نیست که چه چیزی را به یاد می.آورد، چون اثر مستقیمی که به.جا می.گذارد، یگانه موضوع مهمی.ست که از یک موسیقی می.توان دریافت کرد. فهمیدن اینکه چه هستند یا بودند فقط مرا از توجه به موسیقی که الآن در حال اجراست جدا خواهد کرد.

    ویلنسل، کنترباس، گیتار، کلارینت و کاخن، همه سازهای چوبی مورد علاقه. من - و البته بسیاری دوستداران دیگر موسیقی - ترکیب سازی نفیس گروهی شدند که هر عضوش بدون تکلیف و به دور از خودنمایی در خدمت یک صدای واحد ارتعاش می.کردند. پالت از آن گروه.هاست که چه روی صحنه با ده.ها ادوات و نور و دکور، و چه وسط دشت و حتی بدون نیاز به برق به خوبی صدا خواهد داد! موسیقی آن.ها با همین ترکیب سازی، بعضی وقت.ها آدم را یاد گروه.های کولی اروپایی می.اندازد؛ چه به خاطر بعضی از ریتم.های گیتار و چه به خاطر حضور پررنگ کلارینت، یا چیزهای دیگر.

    بعد از اجرای یکشنبه ۲۴ خرداد ۹۴ تالار وحدت مملو از پیر و جوان و کودک. فریادهای شادی بعد از کنار رفتن پرده.ها به من حالی کرد که بسیار بیشتر از آنچه دلم برای این گروه آرزو داشت، نصیبشان شده است. فهمیدم که جامعه موسیقی.دوست شهرمان صاحب یک گروه موسیقی نفیس - یا به قول قدیمی.ترها، «فاخر» - دیگر شده و جای خالی این صداها بالاخره با نوع خوب آن پر شد است.

    از کاوه صالحی نمی.شود چیزی کمتر یا بیشتر انتظار داشت، چون صدا و نحوه. نواختنش جمع حجب و صراحت است. گیتار -غیر الکتریک- برای ایجاد هارمونی چنین گروهی ابزاری لازم و کافی است. ظرافت و دینامیکش در تناسب عالی با سایر سازهاست و حضورش روی صحنه کاملا اطمینان.بخش است. داریوش آذر در همان بی.پیرایگی همیشگی.اش با آوردن کنترباس، صدایی روی صحنه.ی موسیقی پاپ آورده که لازم بود عده.ی زیادی بشنوند و صدای عمیق آن را آنطور که داریوش می نوازد، تجربه کنند. امین طاهری نوازنده. درام خبره و با تجربه.ایست که قادر است پایه. ریتمیک قابل اعتمادی بر بخش ریتم فراهم کند و ترکیب او با داریوش و کاوه تناسبی موزون برای پالت شده است. سردار سرمست در نقش آکاردئونیست هم مکمل خوبی برای سایر اعضای بخش ریتم است و هم خطوط تنهای ملودی.اش جذاب است. حضور پیانو در موسیقی پالت دایمی نیست و به همین دلیل جلوه.ی ویژه.ای پیدا می.کند، خصوصا که سردار با مهارتش در موسیقی جاز و سوئینگ، نوازنده آن باشد. مهیار طهماسبی که در اولین اجرا خجول به نظر می.رسید، امروز طنین ویلنسل را - از شکل کلاسیکش گرفته تا گوشه.هایی از سنت موسیقی ایران - بسیار صریح و واضح به گوش می.رساند و در قالب همراهی کننده، به طور کاملا شفاف، رنگ موثرتری به گروه می.دهد. روزبه اسفندارمز هم که عاشقانه ملودی.های طناز، کم و گزیده.اش را به طرز اغواکننده.ای می.زند، این گروه را مدیریت می.کند. عود ابراهیم مولایی هم نه کم و نه بیش و درست به اندازه، تنوعی به پالت صوتی این گروه می.دهد که بسیار به دل می.نشیند. این جمع، ارکستری را تشکیل می.دهد که در هر قطعه به صدای امید معنی دیگری می.دهد.

    برای صدایی مثل صدای امید هیچ کوششی لازم نیست تا بتواند ضمن همنشینی با طیف متنوعی از ریتم و هارمونی و رنگ، به دل بشیند و به خوشی به یاد بماند. صدای امید با همراهی صدای ویلنسل و کنترباس و نوای کلارینت از شاخص.هایی هستند که آن.ها را از هر چه تا به.حال در موسیقی پاپ شنیده.ایم مجزا می.کنند و صدای پالت را منحصر بفرد جلوه می.دهند. اشعار بعضا غیر عاشقانه.ای هم که پالت بکار می.برد و توجه گروه به موضوعات اجتماعی و معنوی دیگر هم، آن.ها را در کنار خوانندگانی مثل سهیل نفیسی، از جریان کلی موسیقی آوازی پاپ ایران جدا می.کند. بدون اینکه از تعداد طرفدارهایشان کم کند.
    .
    • و اما شهر من بخند
    «شهر من بخند» سی.دی جدید پالت از آن آلبوم.هاست که وقتی آن را باز می.کنی و با دقت مطالعه.اش می.کنی، به نظر می.آید که شاید پانزده هزار تومن برایش کم باشد. در گرافیکش تنوعی دارد که مثل موسیقی.اش از وحدت برخوردار است. هر چند که چنین سی.دی منحصر بفردی در بازار ما کم نظیر است ولی با شنیدن عنوان «شهر من بخند» توقع این را داشتم که در طراحی و چاپش مقدار مرکب مشکی و رنگ.های تیره کمتر ببینم. راستش دلم می.خواست در لباس.هایی هم که بچه.ها در اجرایشان پوشیده بودند، به جای مشکی، همون رنگ.های شاد و خوش.سلیقه. اجرا اولشان را ببینم. اولین قطعه، با صدای بچه.هایی شروع می.شود که آخرین آهنگ «آقای بنفش»، یعنی «خونه. .... بزرگه» را تمام می.کنند. ابتدای موسیقی با یک مقدمه. طولانی سازی شروع می.شود و متوجه می.شوم که شاید باید انتظار موسیقی جدی.تری نسبت به «آقای بنفش» باشیم. اما با ورود به والس «ماهی و گربه» خیال آدم راحت می.شود که پالت قرار است ما را همان طور که از فضای مرموز و هراسناک فیلم «ماهی و گربه» در می.آورد، از بالا و پایین.های زندگی شهری.مان خارج کند. ترانه. «خانه به دوش»، خواهی نخواهی سر نخی از سلیقه. مشترک بچه.های پالت و آقای مهرپویا در خلق ترانه.هایشان به دست می.دهد. موسیقی کولی.های اروپای شرقی - که پالت با میل فراوان جلوه.های فراوانی از آن را در موسیقی.اش بکار می.گیرد - در اصل موسیقی اقوامی.ست که از هند راه دراز و طولانی را تا اروپا طی کرده و بخاطر سرعت کند این کوچ، جاذب ویژگی.های موسیقی اقوامی شده که از سرزمینشان گذر کردند. دلیل اینکه شعر فارسی با ریتم.های این نوع موسیقی همنشینی خوبی دارند را می.توان در تاثیر و تاثر گذر اقوام کولی از ایران .زمین تفسیر کرد. این دقیقا همان محل تاملی.ست که می.تواند توجیه کنه چرا شعرهای فارسی در اغلب موسیقی.های پاپ امروز ایران، برای همنشینی با ریتم.های مدرن موسیقی مثل راک، رپ و فانک، ناگزیرند ضرباهنگ طبیعی.شان را فدا کنند. شنیدن مقدمه «سال تا سال» تردیدم را از علاقه و گرایش پالت به موسیقی کولی از بین می.برد.از میان قطعات آلبوم، «سال تا سال» یا به نوشتار انگلیسی.ا.ش «بام تهران»، همان قطعه.ای. است که کوشش پالت را برای اینکه شهرش بخندد به خوبی به ثمر می.رساند. امید در اجرای ۲۴ خرداد به شنونده.ها توضیح داد که «رِنگ یک» حاصل کوششی ا.ست که به واسطه آن، گروه در کنار ریتم.های دیگر به ریتم.های محلی ایران هم بپردازد و این قطعه. شش و هشت را با این ظرافت اجرا کند. ریتم این قطعه غیر عامدانه یادآور شش.هشتم.های ارمنستان هم هست. «لیلی» هم سوار بر ریتمی.ست که مضرب شمارش عدد سه در آن به چشم می.آید و به همین دلیل این ریتمِ شافِل، پایه.ی مناسبی.ست برای وزن و ضرباهنگ سه.تایی قند پارسی. می.شود گفت پالت برای ایجاد تنوع در موسیقی، بیشتر به قالب.های ریتمیک متنوع رجوع می.کند. کما اینکه بعد از شنیدن والس و پلکا و شش.وهشت، شافل، در ترانه.ی «شباهنگام» از قالب هفت هشتم استفاده شده است. ایرانی.ها به هیچ وجه در اجرای این قالب مشکل موسیقیدانان غربی را ندارند. جالب است که ریتم هفت هشتم پالت برای «شباهنگام» همان اندازه از ریتم متقارن خارج است که شعرهای نیما از وزن و قافیه رایج شعر فارسی فاصله گرفته است.

    «اینجا شهر من نیست» ولی قطعه. جدی.تر و کمی غامض.تر از سایر قطعات آلبوم است. غیر عادی ترین چیز، حضور خواننده آلمانی زبان است که شعرهای فارسی را بازخوانی می.کند ولی راستش کیفیت خواندنش با امید فاصل قابل توجهی دارد. می.شود ارتباط زبان آلمانی و جنگ جهانی دوم را ظرافتی در بیان موضوع ترانه تلقی کرد. این قطعه حاوی یک تکنوازی ویلنسل قوی و نو از مهیار است که حال و هوای دستگاهی انتهای آن شنیدنی است. در مجموع قطعه.ای است که بیشتر حال و هوای راک دارد و البته پر از تضادهایی است که بخاطر موضوع قطعه - یعنی جنگ - قابل درک است. بالاخره تضادها از عوامل جنگند، ولی می.توانند هم در قطعه.ای مثل «اینجا شهر من نیست» به دشواری اما در نهایت به خوبی جمع بسته شوند. از همین قطعه به بعد می.توان متوجه شد که پالت فقط با موسیقی کولی سر و کار ندارد. «تا صبح فردا» ساختار و رنگ آمیزی مرغوبی دارد ولی من بعد از «اینجا شهر من نیست» و این قطعه، یواش یواش حس لبخند را از دست می.دهم و بیشتر در خودم می.روم.

    برای هر گروه موسیقی پاپ، همیشه آرزوی اجرای یک قطعه با ارکستر بزرگ وجود داشته که برای پالت به سرعت این آرزو برآورده شده است. «شهر من بخند» با مقدار زیادی رنگ.های جورواجور خاتمه بخش آلبوم دوم پالت شده و از آن جو خاکی و صمیمی به سمت یک صدای پرعظمت رفته است. اما - شاید فقط من - به عنوان شهروندِ شهری که پالت به خندیدن دعوتش می.کند، باید بیشترکوشش کنم تا بعد از شنیدن سه قطعه. آخر آلبوم، لبخندم را حفظ کنم و در فکر فرو نروم. خصوصا وقتی فکرهایم هم از جنس لبخند نباشند. شاید بچه.های پالت هنوز به روشنی از توان و قدرتشان در ایجاد احساسات خبر ندارند و متوجه نیستند که به همان راحتی که شادی رو به اعماق دل.ها می.آورند، می.توانند دل آدم را تنگ کنند. بعد از این همه قلم.فرسایی به راحتی می.توانم بگویم که من و بسیاری از همشهری.ها و هموطنانم به داشتن چنین گروهی در موسیقی ایران افتخار می.کنم. گروهی که یک عضو اصلی و مهم - ولی پنهانش - احسان رسول.اف تهیه کننده گروه پالت است. پالت و احسان، سپاسگزاریم.



    ادامه در منبع : تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۴/۰۴/۰۲ در ساعت 16:10

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

موضوعات مشابه

  1. استاد سرشناس موسیقی که اولین کاپیتان تیم سپاهان بود!
    توسط Ramin95 در انجمن اخبار روز موسیقی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۴/۰۳/۲۵, 11:00
  2. روایت قطعه «پیتر و گرگ» از سوی «مهتاب کرامتی» منتفی شد
    توسط Ramin95 در انجمن اخبار روز موسیقی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۴/۰۲/۱۶, 23:20
  3. «پیتر و گرگ» به روایت شهرداد روحانی و مهتاب کرامتی
    توسط Ramin95 در انجمن اخبار موسیقی ایران
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۴/۰۲/۰۸, 15:30
  4. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۱۲/۱۴, 09:30
  5. رمیکس ش...ا-پیتبول-علی گیتور
    توسط stefan در انجمن آرشیو
    پاسخ ها: 3
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۵/۲۴, 16:17

جستجو شده ها

Nobody landed on this page from a search engine, yet!

تا این لحظه 1 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست