کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی
آموزش فارسی فالش گیری
آموزش فارسی آهنگسازی با کامپیوتر
آموزش فارسی حرفه ای کیوبیس
حرفه ای ترین آموزش فارسی تصویری مبانی و تئوری موسیقی در ایران
آموزش فارسی ساخت ریتمهای 6/8 ایرانی عربی بندری ترکی عربی



آهنگسازی
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2


دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

جهت مشاهده ی پستی که بیشترین امتیاز مثبت را در این تاپیک کسب کرده است اینجا را کلیک کنید

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 2 , از مجموع 2

موضوع: مطالب عمومی در مورد مسترینگ

  1. فرشاد علیزاده آواتار ها
    فرشاد علیزاده
    شماره کاربری
    23232
    کاربر پیـشرفته
    مهر /۱۳۹۱
    1,275
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی1960
    3,489
    سپاس از شما 2,644 بار در 799 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض مطالب عمومی در مورد مسترینگ

    مسترینگ
    جهت انجام مسترینگ با کامپیوتر ، به رابط صدای خوب و دقیق نیاز

    است.اکولایزرها و داینامیک افکت های مالتی باند نیز از ضروری ترین ابزار به شمار می روند. همچنین ریورب در شرایطی می تواند درخشش جذابی به قطعه بدهد.. Harmonic Exiter یکی دیگر از ابزارهای مهم مسترینگ به شمار می رود که در کیفیت صدا دهی تاثیر منحصر به فردی دارد. در انتها Dither ، که استفاده از آن هنگام تبدیل رکوردهای 24 یا 32 بیت به عمق بیت کمتر مثل 16 بیت الزامی است. در انجام عمل مسترینگ ترتیب چیدمان پلاگین ها می تواند متفاوت باشد که طبیعتا صدا دهی مخصوص به خود را موجب می شود و تنها ماکسیمایزر و دیتر هستند که همواره در انتهای این زنجیره قرار دارند.مهندس مسترینگ باید ابتدا یک PMCD (Pre-Mastered Compact Disc) تهیه کند. و دیگر دیسکها از روی PMCD به تولید انبوه برسند.
    تولید PMCD یکی از پروسه های بحث بر انگیز است که میتواند به چهار بخش کلی تقسیم شود:
    1-انتقال ترک های ضبط شده به یک DAW
    میکس نهایی باید در یک سیستم مسترینگ بارگذاری شود. استودیوهای مسترینگ حرفه ای از سیستم هایی مانند Sonic Solutions و یا SADiE استفاده می کنند. البته سیستمهای دیگری نظیر Architect و Peak نیز می توانند برای این منظور مورد استفاده قرار گیرند. اگر هیچ یک از اینها در درسترس نبودند می توان از یک مالتی تراک مانند Pro Tools نیز استفاده نمود.
    در مرحله بار گذاری ممکن است مهندسان مسترینگ از EQ یا Compressor استفاده نمایند.در محیط نرم افزاری هر ترک را پس از بار گذاری پردازش می نماییم. قطعا هر قطعه آلبوم کارکتر خود را دارد اما در هر مرحله از مسترینگ باید به صدا دهی کل آلبوم بی اندیشیم و حس پیوستگی بین قطعات در یک آلبوم را در نظر بگیریم. حجم ، عمق ، پهنا و تمبر همه قطعات باید با یگدیگر همخوانی داشته باشند.
    - چیدمان ترک ها به ترتیب آلبوم و تعین فضای خالی بین آن ها

    این عمل خود یک تخصص جداگانه محسوب می شود. در سبکهای مختلف موسیقی با توجه به هدف آلبوم باید نحوه چیدمان ترکها مورد بررسی قرار گیرند. امروزه این بخش مسترینگ در موسیقی های مردمی از اهمیت بسیاری برخوردار است و در شاخه ی موزیک مارکتینک بسیار مورد توجه است.
    3- بالا آوردن حجم صدا
    حجم صدا باید افزایش یابد. صدا با حجیم بودن دلنشین تر به گوش می رسد . حتی اگر شنونده با ولوم پایین به آن گوش دهد . مقدار این افزایش حجم باید با توجه به سبک موسیقی و کاملا منطقی صورت گیرد. متاسفانه امروزه به علت عدم اطلاع برخی دست اندرکاران موسیقی از این هنر (که ارزش کار را با معیارهای دیگری می سنجند) ، صدای یک آلبوم یکی از ...تورهای اصلی خوب بودن آن محسوب می شود. در اروپا و امریکا این رقابت نادرست را با عنوان Loudness Wars می شناسند. با این عمل ارزشهای دیگر موسیقی را فدای حجم صدای آن می کنند. البته این عمل در برخی از سبکهای الکترونیک ایراد چندانی محسوب نمی شود و به یک اصل در مسترینگ این نوع از موسیقی تبدیل شده است. درک حجم صدا در چند ثانیه هم تحقق می یابد اما درک ارزشهای یک قطعه موسیقی این طور نیست. بسیاری از آلبوه های پر هزینه در سالهای اخیر تنها به دلیل تمایل گروه ها و افراد به حجیم تر صدا دادن ، کیفیت واقعی خود را از دست داده اند. متاسفانه Volume تبدیل به یک ارزش شده است و تقریبا همه فراموش کرده اند آلبوم های مستر شده گذشته تا چه اندازه دقیق و حساب شده صدا می دادند. با سیستمهای پلیر پیشرفته امروزی در صورت تمایل می توان قطعات موسیقی را با صدای بلند گوش کرد ، پس چرا باید یک میکس خوب را بی جهت فدای Loudness نمود؟
    Audiophile ها همه دارای آمپلیفایر خوب، DJ ها دارای بلند...ای غول پیکر ، راننده ها دارای ساب ووفرهای قدرتمند ، اسکیت سوارها دارای iPod و به طور کل همه شنوندگان از سیستمهای پیشرفته ای بهره می برند که دارای پتانسیومتری جهت کنترل صداست و همه می توانند به راحتی Volume را بالا ببرند !
    4- انتقال صدا به فرمت مستر نهایی
    در سطح کاملا حرفه ای با سیستم هایی همچون RedBook (استانداردی که توسط Sony و Philips عرضه شده و CD های صوتی| ، با این استاندارد تولید می شوند) ، نوار مغناطیسی نیم اینچ ، نوار PCM 1630 U Matic 3/4inch یا سیستم های متعدد دیگر کار می شود . در مورد کاربران کامپیوتر تنها با CD Rom این کار انجام می شود . هنگامی که کاربر بخواهد محصول را روی CD Rom منتقل کند ، می بایست آن را به 44.1kHz با عمق بیت 16bit تبدیل کند و با استفاده از تکنیکهای Resample و Dither مراحا آماده سازی را به انجام برساند .
    کاربرد اکولایزر در مسترینگ
    نقطه منطقی آغاز کار، اکولایز است . تعادل تنال را تهنا با EQ می توان ایجاد کرد. گرچه هر ساز هنگام میکس از مزایای آن بهره میبرد ، ترک مستر نیز به آن نیاز دارد. اکولایز ایجاد پاسخ فرکانسی مطلوب است و به همین دلیل بهترین قسمت برای آغاز کار محسوب می شود.
    اکولایزرهای پارامتریک از باندهای گوناگونی تشکیل می شوند. از هر باند برای تقویت یا تضعیف محدوده فرکانسی مرتبط بهره گرفته می شود.
    Q پهنای باند است و بردی که فرکانسها را متاثر می سازد . Q بالامنطقه باریکی از فرکانسها و Q پایین محدوده وسیع تری را پوشش می دهد.
    به محض افزودن EQ در میابید که تفوت بهره گیری از پروسسورها بر روی میکس نهایی با پیش از آن ( روی تکت تک ترک ها) بسیار زیاد است. هر تغییری که انجام می دهید باید با مانیتورینگ دقیق و شنیدن تحلیلی انجام شود . هنگام میکس افزودن مقدار +1dB در 4kHz بر روی یک ساز به سختی تشخیص داده می شود اما همان مقدار تغییر روی میکس نهایی کاراکتر صوتی اثر را متغیر می سازد . متاسفانه بسیاری از مهندسین فراموش کرده اند که EQ تا چه اندازه برای مسترینگ مهم است. با تغییر تمبر یک قطعه می توان توهم بالا بودن ولوم را در ذهن شنونده های تشنه حجم ایجاد نمود. اکولایزرهای Convolution-based ، Shelving ، Linear-phase و البته Parametric فن آوری هایی هستند که تا پانزده سال پیش در دسترس نبودند . EQ های طراحی شده برای مسترینگ دارای کنترل Step است که کار را نسبت به پتانسومترهای کاملا متغییر ، راحت می کند. کنترل های مجزا برای کانلهای چپ و راست یکی از تفاوت های EQ های مسترینگ است. اگر گوش های تعلیم دیده داشته باشید ، میتوانید ارتباط خصوصیات صوتی یک ترک را به فرکانسهای مربوطه دریابید. مثلا Muddiness بودن صدا به انرژی گرد آمده در 200Hz و Harsh بودن صدا با فرکانس 2-8kHz مرتبط است. با تغییر پهنای باند ، Q و مقدار اندکی تضعیف و تقویت (حدود کمتر از 3dB) می توان تعادل نسبی را تغییر داد. ..... Hi-Pass برای حذف فرکانسهای کمتر از 30Hz نیز ضروری است. انرژی Bass با این کار فشرده تر شده و نافذ می گردد. برای اصلاح اشکال های هر ساز باید به دقت به مناطق مورد نظر متمرکز بود. به Q پهن و تقویت +3dB محدوده نیاز است تا اشکال مشخص شود.
    آنالایز FFT نیز گرچه نمی تواند جای گوش خوب را بگیرد، می تواند کمک خوبی برای چنین شرایطی باشد. یک مثال برای نشانه گذاری و تغییر ارزش هارمونیکها، افزایش حجم گیتار باس با افزایش در فاندامنتال (70Hz) و هارمونیک دوم (140Hz) است. گوش به سرعت خود را با کارکتر صوتی که می شنود مطابقت می دهد و شما به زودی پرسپکتیوی را که به دست آورده اید از دست خواهید داد. مدام از By-Pass استفاده کنید و به خصوصیات مانیتورها و اتاق خود اشراف داشته باشید.
    بیشتر اشکالات در ناحیه mid-range وجود دارند. اگر صدا خیلی کدر باشد باید محدوده 100Hz تا 300Hz راتضعیف نمود ، در حالت تو دماغی باید اصلاحات را در محدوده 250Hz تا 1kHz وارد نمود. صدای تیز با تضعیف بسیار کم در محدوده 1000-3000 Hz قابل اصلاح است.
    افزایش بیس یکی از علایق همه ماست، اما انجام این کار با EQ کیفیت بافت موزیک را تخریب می کند. حتی الامکان این عمل باید توسد کمپرسور چند باند صورت گیرد . میتوان از EQ برای یک ..... بالاگذر برای پایین تر از 40Hz بهره جست. اصولا آنچه به عنوان بیس شناخته می شود محدوده 50-100 Hz می باشد. منطقه 20-40Hz را می توان در صورت لزوم به طور کامل حذف نمود و با این کار مقدار بسیار زیادی نویز که قطعا باعث اضافه بار حجم می شود را از بین می بریم.
    نکته مهم این است که گوش خیلی سریع به تغییرات EQ عادت می کند و ممکن است خیلی از فرکانسها را بیش از حد لازم افزایش دهید. همواره با تمرکز و گوش خسته نشده با EQ ها کار کنید.
    به خاطر داشته باشید که هر تغییر در EQ یک عکس العمل دارد. اگر یک محدودهفرکانسی افزایش یابد، برخی دیگر ماسکینگ می شوند. Kick در محدوده 100Hz دارای oomph است اما Attack آن مابین 1000Hz و 3000Hz یافت میشود. گاهی اوقات میتوان با تمرکز بر مناطق بالای 1000Hz صدای Bass و Kick راتقویت نمود. در موسیقی Hip-Hop علاوه بر موارد مذکور میبایست محدوده 50Hz تا 60Hz را نیز با Q نسبتا بالا تقویت نمود.
    کمپرسشن و لیمیتر
    در آینده از میان همه مراحل مسترینگ ، به فشرده سازی بیشتر می پردازیم. می توان یک ترک را با کمپسور gel یا punchy نمودو داینامیک را محدود کرد. حتی انرژی سازها را می توان با کمپرسور تغییر دادو تا حدودی در تعادل طیفی صدا تغییر ایجاد نمود . در مسترینگ، کمپرسور کنترل کننده داینامیک است و نه حذف کننده آن.
    لیمیتر در الکترونیک مداری است که اجازه می دهد سیگنال های پایین بدون تغییر عبور کنند ، در حالیکه سیگنال های قوی تر را تضعیف می کند. یعنی در نوسان مثبت، منفی یا هر دو ، دامنه سیگنال خروجی به سطح آستانه معین محدود شده است. از لیمیتر در پروسه مسترینگ باید به گونه ای استفاده نمود که حجم حس شده صدای ضبط شده افزایش پیدا کند.


    منبع :

    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید '; } else { this.parentNode.parentNode.getElementsByTagName('div')[1].getElementsByTagName('div')[0].style.display = 'none'; this.innerHTML = 'متن مخفی: تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید '; }" />متن مخفی: تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    تهران وی اس تی



    تعداد کل آرای این پست : 7
    تعداد آرای مثبت : 7
    ویرایش توسط Savan II : ۱۳۹۲/۰۸/۰۳ در ساعت 00:22
    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۸/۰۱ در ساعت 22:19

  2. 10 کاربر زیر از فرشاد علیزاده برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  3. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی
    خرید وی اس تی خرید vst فروش vst وی اس تی فروش وی اس تی وی اس تی دانلود وی اس تی آپلود عکس

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

  4. saeed mix آواتار ها
    saeed mix
    شماره کاربری
    14553
    کاربر بسیار فعال
    اردیبهشت /۱۳۹۱
    Tehran_Qods Sity
    346
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی190
    811
    سپاس از شما 313 بار در 196 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    سلام فرشاد جان خیلی ممنون بسیار مفید بود.


    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1
    Cubase.ir




    #2 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۸/۰۱ در ساعت 23:13

  5. 3 کاربر زیر از saeed mix برای این پست سپاسگزاری کرده اند


موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۱۱/۲۸, 12:50
  2. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۱۰/۱۳, 12:40
  3. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۴/۰۲, 18:00
  4. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۷/۳۰, 11:54
  5. پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۲/۳۱, 14:44

جستجو شده ها

چیدمان مسترینگ

تا این لحظه 123 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی