کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی
آموزش فارسی فالش گیری
آموزش فارسی آهنگسازی با کامپیوتر
آموزش فارسی حرفه ای کیوبیس
حرفه ای ترین آموزش فارسی تصویری مبانی و تئوری موسیقی در ایران
آموزش فارسی ساخت ریتمهای 6/8 ایرانی عربی بندری ترکی عربی



آهنگسازی
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2


دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: هیچ مسئولی در اندازه.ای نیست که برای آنان که عمرشان را در موسیقی گذاشتند، مجوز صادر کند

  1. Ramin95 آواتار ها
    Ramin95
    شماره کاربری
    4941
    Contributor
    شهریور /۱۳۹۰
    2,306
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی570
    0
    سپاس از شما 805 بار در 677 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض هیچ مسئولی در اندازه.ای نیست که برای آنان که عمرشان را در موسیقی گذاشتند، مجوز صادر کند

    موسیقی ما - «حسین علیزاده» - آهنگساز و نوازنده.ی برجسته.ای است؛ اما محدود.کردنِ او به همین عنوان.ها ناسپاسی در حقِ موسیقی.دانی است که همواره تلاش کرده است تا در کنار تاثیراتِ شگفت.انگیزی که بر موسیقی گذاشته، به عنوانِ یک مصلح اجتماعی هم ظاهر شود. «علیزاده» در کنار تمامِ انقلاباتی که با آثارش در زمینه.ی موسیقی چند صدایی و معاصر کردن موسیقی سنتی ایران ایجاد کرده است؛ همواره به عنوانِ یک موزیسین روشنفکر، فعالیت کرده است. این مساله نه تنها در آثارش – به نینوا دقت کنید، ترکمن یا راز نو- متبلور است که در اظهارنظرهایش نیز به خوبی مشهود است.او همواره اظهارنظرهایی صریح می.کند؛ برای مثال از «حذف شدن نیمی از صدای جامعه» می.گوید؛ آن هم در شرایطی که بسیاری از همکارانش در تمامیِ این سال.ها چشم و گوششان را روی این مساله بسته.اند؛. با همه.ی اینها خود اولین منتقد جامعه.ی روشنفکری و انفعالِ آنان در برابر جامعه است و در کنارِ آن به سنتِ دیگر «مصلحان» در عینِ حال که تلاش می.کند دیگران را متوجه.ی «نابسامانی».ها کند، همواره از «امید» می.گوید. از زیاد شدنِ تعداد هنرجویان موسیقی، از ظهورِ آهنگسازان جوان و مستعد، از مخاطبانی که موسیقی را می.فهمند. او در این سال.ها در بسیاری از اظهارِ نظرهایش «تنها» بوده؛ اما خودش را «تنها» نمی.داند، کسانِ بسیاری را همراه می.پندارد که چون او دغدغه.ی موسیقی دارند.

    حالا او مدتی است در خارج از ایران مشغول برگزاری تور کنسرت.هایش است. در کنارش اما گاه «سخن.» هم می..گوید. در کانادا برای اولین بار دلایلش برای عدم دریافت نشان شوالیه را گفت و چند روز پیش هم در سالن «کی میک تیه.تاتر» نوازندگی و در عین حال در سالن «سیلور هاربر سنتر» ونکوور برای مخاظبانش در مورد مسایلِ گوناگون از جمله قصه.ی «راز نو» و استفاده از همخوانانِ زن صحبت کرد. او همچنین به شکلی مختصر و در عین حال جامع برخی جنبه.های مهم اجتماعی موسیقی در ایران، از جمله هویت ایرانی موسیقی، چگونگی ترکیب آن با موسیقی کشورهای دیگر، چگونگی نگاه ما به دگرگونی.های اجتماعی مناسب با زمانه و غیره را مطرح کرد.

    او در بخشی از سخنرانی خود «روشنفکران» را مورد خطاب قرار داد و اینکه باید خود را با زمینه.های فکری جامعه آشنا کنند و همواره به اصلاح جامعه کمک کنند: «باید تمام دنیا را در نظر بگیریم. در تاریخ بجوئیم. جامعه را مطالعه کنیم. ببینیم چقدر کار شد تا جوامعِ پیشرفته درست شد و بعد فکر کنیم نقش ما در این میان چه می.تواند باشد و چگونه می.توانیم عمل کنیم؟ جامعه روشنفکری نباید از اتفاقاتی که رخ می.دهد، جا بخورد. ما هر روز باید نو شویم. وقتی شوکه می شویم که از زمینه.های فکری جامعه آگاه نباشیم. مردم عادی خیلی بهتر می.توانند مسائل را بینند، برای همین است که واقعی.ترین مسائل را همواره از راننده تاکسی یا یک میوه.فروش می.شنویم. آنها به طور ملموس در آنجا زندگی می کنند و از آن مهم.تر وطنشان را دوست دارند؛ اما موسیقی که یک هنر انتزاعی است، از این نظر عقب است. ممکن است یک موسیقی.دان سال.ها در گوشه.ی اطاقش کارهای بی.نظیر انجام .دهد، اما ما یک کلمه از او درباره.ی تاریخ، اجتماع و هنرش نمی.شنویم و این اتفاق خوبی نیست.»

    او جامعه.ی روشنفکری ایران را نقد و در این باره می.گوید: «ما اما درک.های غلطی داریم و خودمان هنوز این مساله را متوجه نشده.ایم که برای «بودن» نیاز به مجوز نداریم. ما همیشه فکر می.کنیم، محروم هستیم. اهل هنر و تفکر همیشه می.نازیم که ما را درک نمی کنند. فکر می.کنیم ما تافته.ی جدا بافته هستیم، در حالی که شرایط همیشه به همین شکل بوده و حکومت.ها همواره با تمام بی.مهری.هایشان به موسیقی وجود داشته.اند؛ در چنین شرایطی ما به نیروی جمع احتیاج داریم که احساس غربت نکنیم. من در تمام سال.های عمرم، احساس کردم جزئی از مردم هستم و این مساله را از عمق وجودم بیان می.کنم. یک روز به لطفی گفتم ما خیلی زود داریم مصرف می شویم، باید بجنبیم.»

    حسین علیزاده،. مثلِ همیشه تلاش کرد تا تصویری جامع ارایه دهد: «اگر در ایران موسیقی مهجور است فقط یک طرف را محاکمه نکنید. موسیقی همیشه شنونده.ی آگاه می.خواهد، نمی.توان با ابتکارهای کاذب یا با خشونت این آگاهی را به وجود آورد. من همواره سعی می.کنم با موسیقی.ام دلِ مخاطب را به دست بیاورم و حتی دلِ دشمنی که می.خواهد با من مبارزه کند. من و «لطفی» در حال اجرای برنامه بودیم که با اسحله مانع ما شدند؛ اما ما همچنان برای حفظ این موسیقی جنگیدیم. در حال حاضر هم همچنان فکر می.کنم باید با مخالفت.هایی که وجود دارد، این چنین عمل کرد و بیش از هر چیز تلاش کرد تا مخاطب، به عمق و اهمیت این موسیقی پی ببرد. درک موسیقی زحمت می.خواهد؛. اما فراموش نکنید که عمیق.ترین موسیقی ما در روستاها و میان مردم وجود دارد. به موسیقی خراسان دقت کنید یا آنچه عاشیق.ها می.نوازند. حالا اما این فاصله میان موسیقی و مردم ایجاد شده است که باید برای اصلاح آن عمل کرد.»

    به گزارش سایت موسیقی ما، او با همان صراحتِ همیشگی.اش اعتراض خود را به مشکلاتی که در حوزه.ی موسیقی وجود دارد، بیان کرد؛ اما در عین حال از «امید» گفت: «با تمام مشکلاتی که ممکن است وجود داشته باشد، من هیچ.گاه زانوی غم بغل نمی.گیرم، از هیچ مسئولی خواهش نمی.کنم به من مجوز بدهد. هیچ مسئولی در اندازه.ای نیست که بخواهد برای کسانی مثل ما که نیم قرن در مملکت کار کرده مجوز بدهد. سی و سه پل نمی گوید اجازه بدهید من باشم؛ وقتی می گوئیم شجریان مثل این است که می.گوئیم عالی قاپو یا سی و سه پل. .با همه.ی اینها، باید تلاش کرد تا در همین چهارچوب.ها، حرف.های خودت را بیان کنی، باید فکر کرد چگونه می.توان تداوم داشت؟ باید هنر زندگی کردن را بلد بود و به بهترین شکل از آن استفاده کرد.. باید به دقت نگاه کنیم و ببینیم چه کسی درست می گوید و چه کسی اشتباه می.کند و در نهایت با هدف صلح و دوستی فکر چاره جویی باشیم.»

    او درباره.ی. «راز نو» نیز چنین توضیح داد: «وقتی این اثر (رازنو) می.خواست اجرا شود، در آغاز دوران اصلاحات بود. به دو- سه نفر از مسئولین که می.دانستم چندان مخالفتی با حضور زنان در روی صحنه ندارند،. گفتم بگذارید این اثر دو یا سه دقیقه اجرا بشود، بعد اگر مشکلی ایجاد شد جلوی آن را بگیرید. فکر کردم کسانی هستند که می.شود با آنها «دیالوگ» کرد، در حالی که می.توانستم قهر کنم؛ اما با خودم فکر کردم حتما راه بهتری هم وجود دارد. سرانجام «راز نو» اجرا شد. در تمرین ها احساس نیایش چندان نبود؛ اما در جمع این احساس به وجود آورد (یک حس روحانی خاص که نمی.توانم آن را بر اساس هیچ دیدگاهی تعریف کنم). همیشه اولین شنونده، در خلق اثر نقش دارد و زمانِ اجرای این اثر کاملا سکوت شد. بالاخره اثر اجرا و مخالفتی نیز برای آن نشد. همخوانی زنان در این اثر، برای من احساس خوشی داشت، چیزی شبیه احساس مقاومت، مثل احساس همبستگی و همدلی.»

    نوازنده. و آهنگساز کهنه.کار البته ادامه داد: «در همه.ی این سال.ها این سوال برای من وجود داشته است که چرا یک موزیسین مرد، .در مورد این مساله که صدای زن حذف شد، اعتراض نکرد؟ برای همین سعی کردم خودم هیچ.وقت خودسانسوری نکنم و به همین خاطر بدون تبلیغات دست به ابتکارهایی زدم ؛ البته بسیاری از حضورِ «زنان هنرمند» استفاده می.کنند تا کار خودشان را بیشتر نشان دهند و به اصطلاح مشتری جذب کنند، .اما من در «راز نو» فکر کردم می.شود با همین قوانین اثری خلق کرد که در آن هم زن باشد و هم مرد و به این ترتیب این اثر خلق شد.»

    علیزاده که همواره تلاش می.کند در کنار تمام نابسامانی.ها از داشته.ها بگوید و از «امید» همچنین به این مساله اشاره کرد که با .وجود محدودیت.ها، ما در دنیا سرمان بلند است. ارتقای موسیقی به شنونده.ها گره خورده و باید تلاش کرد تا به شمه.ای از معرفت مولانا رسید. جامعه باید خود را تازه کند تا مسایلی از این دست را درک کند : «همیشه تغییرات به خاطر حفظ هویت بوده است. چرا وقتی می.خواهیم یک موسیقی ترکیبی درست کنیم، باید به سراغ غربی.ها برویم؟ مگر ما موسیقی نداریم؟ می ببینید «یهودی منوهین» در مقابل «راوی شانکار» زانو زد. هندی.ها با موسیقی.اشان غربی.ها را به طرف خود می.کشند. .ما نیز باید تحولات را به وجود بیاوریم؛ اما نه از زاویه.ی خودکم.بینی. نباید هویت خودمان را گم کنیم. از آن طرف یک نگاه دیگر نیز وجود دارد،. خیلی از ما تجربه نمی.کنیم چون ترس داریم فرهنگمان از بین برود. غرب چون ترس از دست دادن فرهنگ خودش را ندارد، اجازه می دهد فرهنگ های دیگر وارد شوند و این در مقاطع تاریخی ادامه پیدا می کند و باعث تغییر در فرهنگشان می.شود. 30 سال پیش در کانادا همه فقط مک دونالد می خوردند. الان انواع غذاهای متنوع وجود دارد و مردم لذت می برند. کشورهای غربی زمینه را باز کرده اند تا با فرهنگ های دیگر فرهنگ خودشان تقویت بشود. در دانشگاه غرب از فرهنگ های دیگر زندگی می کنند. ما باید تجربه کنیم و اگر جواب نداد از راه دیگری وارد شویم. »

    او در این جلسه از کودکی خود هم گفت: «من در بازار بزرگ شدم. مرکز تهران «توپخونه» بود که هنوز بافت خود را دارد، هویت خود را. از پیچ شمران به آن طرف خارج شهر بود. به دبستان حافظ می.رفتم و هر روز چهار بار از. بازار رد می شدم. موضوعات موسیقی من از موضوعاتی است که در عالم بچگی با آن بزرگ شدم. دوران بچگی من با بازار گره خورده است. بازار برای من تونل سحرآمیزی بود. پر از فانتزی. بازار پارچه فروش ها دنیای رنگ بود، بازار فرش فروش.ها هم همین.طور؛ نمی دانستم که در آینده به کار موسیقی مشغول می شوم. ولی تمام اینها دستمایه.های من شد برای کار در آینده. دسته.های روز تاسوعا عاشورا، نور، شمشیر، غذای مسجد. دسته تا تمام شود چهار ساعت طول می کشید. تجسم این همه با آن علم ها و سنج ها و برنامه ها همه درفرهنگ با ما عجین شده است. »

    او همچنین در پاسخ به پرسشی درباره.ی نقش سینما در ارایه.ی موسیقی هم چنین پاسخ داد: «درصد زیادی از کارگردان های ما از موسیقی چیزی نمی دانند. برای مثال فیلمسازی چون «کیا رستمی» برای اشاعه.ی فرهنگ ما بسیار تلاش می.کند؛ اما از موسیقی ویوالدی استفاده می کند. برخی دیگر فیلمشان را در یک شهرِ کوچک ساخته.اند؛ اما می.خواهند «بتهوون» روی آن بنشیند. تعدادی دیگر نیز یک اثر را می.دهند و می.گویند چیزی شبیه به این را می.خواهیم. من تمام این سفارش ها را رد می.کنم، چون این نگاه توهین.آمیز است. مگر ما خودمان نمی توانیم موسیقی خوب درست کنیم؟ در فیلم گبه مخملباف صدای سم اسب، صدای آواز و.... وجود دارد که در خود تصاویر است. من در این فیلم با تصاویر زیبایش خیلی چیزهای تازه در موسیقی یاد گرفتم. موسیقی تصویری، استفاده درست از تصویر و اصوات موجود در فیلم است، برای موسیقی. »

    به گزارش سایت موسیقی ما، خالقِ نی.نوا که سال.ها مساله.ی آموزش مهم.ترین دغدغه.اش بوده است، در این باره می.گوید: « موسیقی ایران باید در دانشگاه.های ایران شناخته شود. موسیقی ایران فقط متکی به ادبیات فارسی و فرهنگ فارسی زبان ها نیست. خواننده های محلی ما زندگی واقعی را ترسیم می کنند. اگر برنامه ریزی شود که موسیقی ایران شناخته شود، فرهنگ از طریق موسیقی شناخته می شود. موسیقی سنتی فقط موسیقی فارس زبان ها نیست. هر فرهنگ فرهنگ خود را دارد. «حاجی قربان قوچانی» که در جهان مشهور است هیچ سواد آکادمیک نداشت. از آن طرف آذری.ها رابطه.ی خوبی با موسیقی داشته.اند و دارند و خواهند داشت. با استاد «سلیمی» آیریلیق را کارکردیم که «رشید بهبو...» آن را خوانده بود. »

    او سخنانش را این.طور به پایان برد: « ما همیشه به واژه ی " امید" ایمان داریم. در اوج ناامیدی به هم می.گوییم:«امیدوار باش، دلمان روشن می شود.»



    ادامه در منبع : تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۴/۰۴/۰۹ در ساعت 12:40

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی
    خرید وی اس تی خرید vst فروش vst وی اس تی فروش وی اس تی وی اس تی دانلود وی اس تی آپلود عکس

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

موضوعات مشابه

  1. اجراهای چهارمین روز از جشنواره بیست و هفتم موسیقی فجر
    توسط Ramin95 در انجمن اخبار روز موسیقی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۱/۳۰, 13:21
  2. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۱/۲۸, 16:53
  3. اجراهای دومین روز از جشنواره بیست و هفتم موسیقی فجر
    توسط Ramin95 در انجمن اخبار روز موسیقی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۱/۲۷, 17:11
  4. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۱/۲۵, 10:06
  5. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۰/۲۱, 14:51

جستجو شده ها

Nobody landed on this page from a search engine, yet!

تا این لحظه 1 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی