کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: سینِمابازی با ترانه

  1. Ramin95 آواتار ها
    Ramin95
    شماره کاربری
    4941
    Contributor
    شهریور /۱۳۹۰
    4,009
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی575
    0
    سپاس از شما 815 بار در 687 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض سینِمابازی با ترانه

    مقدمه: در این نوشته، ترانه.هایی را که شاعر برای فیلم.های سینمایی سروده کنار گذاشتم؛ از جمله دو شاهکارش «مرد تنها» (رضا موتوری) و «جمعه» (خداحافظ رفیق). پرداختن به حضور او در سینمای ایران -در قامت بازیگر (خانه خراب) و فیلمساز («شام آخر » و «پائیز؛ ایستگاه آخر») و ترانه.سُرا نوشتۀ مستقلی می.خواهد که امیدوارم فرصت نوشتنش باشد؛ شاید به همین زودی.ها و شاید وقتی دیگر...
    . ***
    .

    .شهیار قنبری بچۀ سینماست؛ به دلایل گوناگون و اشکال مختلف. نسبت شاعر با سینما و جهان تصاویر متحرک و دنیای نمایش، چنان ریشه.دار و عمیق است و دستاوردش در تلفیق و ترکیب این هنرها چنان نتایج چشمگیری به بار آورده که می.شود فصلی مجزا به جستجوی ردپای سینما و تصویر در ترانه.هایش اختصاص داد. از این منظر شاید شهیار در تاریخ ترانه.سُرایی فارسی یگانه باشد.در ........ای اهل سینما و نمایش به دنیا آمد. پدرش «حمید قنبری» فقید از قدیمی.ترین اهالی این پیشه بود که علاوه بر خوانندگی و پیش.پرده.خوانی و گويندگی راديو و دوبلوری (صدای «جری لوئیس» و «سپهرنیا» شاخص کارش)، تجربۀ بازيگری تئاتر و سینما (نزدیک بیست فیلم) و همکاری در تأسيس هنرستان هنرپيشگی و سنديكای هنرمندان فيلم را در کارنامۀ پُربارش دارد.

    شهیار برخلاف میل پدر -که سرنوشت محتوم هنر را در این دیار خوب می.دانست- سراغ هنر رفت و تقریباً در هر رشته.ای کار کرد و از هر گوشه.ای توشه.ای برداشت. او علاوه بر شاعری و ترانه.ُسُرایی، آهنگساز و خواننده، نمایش.نامه.نویس، مجری تلویزیون و رادیو، فیلم.ساز، روزنامه.نگار و برنامه.ساز رادیو و تلویزیون هم بوده و هست. علاوه بر این، درس سینما خوانده و آثار بزرگان تاریخ سینما را با عشق و علاقه دیده و فهمیده و از هنرشان به درستی بهره گرفته است.

    این چنین است که پرسه در حوالی هنرهای دیداری به شاعر امکان داده تا شعر و کلام را به قاب و فریم و پلان و سکانس نزدیک کند و مجموعۀ قابل توجهی از ارجاع.های سینمایی در ترانه.هایش قابل ردگیری است. کاش فرصتی بیشتر و منابعی کامل.تر و حافظه.ای همراه.تر می.بود تا به این موضوع با دقت و جزئیات بیشتر می.پرداختم. این نوشته را به حساب آغازی بگذارید که امیدوارم نقطۀ پایان این بحث نباشد؛ چه در کار «شهیار» و چه بزرگان دیگر ترانه که کم نیستند و همه لایق این که بیشتر به هنرشان دقیق شویم و در افسونش شناور باشیم.

    همیشه این پرسش در ذهنم بوده که چرا هنرها را در اوج.شان به هنرهای دیگر تشبیه می.کنند؟ چگونه است که وقتی می.خواهیم فیلمی را ستایش کنیم، می.گوییم «شاعرانه» بود و وقتی می.خواهیم از شعری تمجید کنیم می.گوییم انگار «سینما» بود. اوج قاب.بندی سینمایی را به تابلوی نقاشی نسبت می.دهیم و کمال نقاشی را به حرکت و روایت سینمایی مستتر در آن. از این منظر، ترانه.های شهیار قنبری فهرست بلندبالایی از این شاعرانگی سینمایی و توصیف.های بصری دارد که علاوه بر زیبایی.شناسی بصری به شکل و گونه و مکتبی از سینما هم اشاره دارد و یادآورش می.شود. این.جا تصاویر شاعرانه و ایماژهای درجه یک و منحصر به فرد را کنار می.گذارم و فقط دنبال تصویرهایی می.گردم که به نظرم راه به دنیای سینما می.برد.

    آیا «روی رف، تُنگ بلور/ پشت سر ستون نور» تداعی.کنندۀ یک پلان سینمایی با نورپردازی درجه.یک نیست؟ یا «فرفره.های بی.باد/ بادبادکی که افتاد» در کنار «بگو پس فرفره.ی چارپَرِ کاغذی کجاست؟/ چشم کی دنبال دنباله.ی بادبادک ماست؟» صحنۀ تدوین.شده.ای در سینما را یادتان نمی.آورد؟[ترانه.ی «فرفره.های بی.باد - 1991»]
    .

    ***

    .
    ترانۀ «هفته خاکستری» (۱۳۵۳) خودش انگار فیلم کوتاهی است آماده.ی فیلم.برداری؛ اپیزودیک، با میان.نویس.هایی که روزهای هفته را نقطه.گذاری می.کند: «شنبه روز بدی بود، روز بی.حوصلگی»؛ «ظهر یک.شنبه.ی من، جدول نیمه.تموم/ همه خونه.هاش سیاه، روی خونه جغد شوم»؛ «صفحۀ کهنۀ یادداشتای من/ گفت دوشنبه روز میلاد منه»؛ «غروب سه.شنبه خاکستری بود/ همه انگار نوک کوه رفته بودن» و...
    . ***

    .
    «لالا لالا دیگه بسه گل لاله» (۱۳۵۹) فضای عمومی سال.های جنگ را با لانگ.شات (نمای باز) تصویر کرده: «آخه بارون که نیست، رگبار باروته» یا «هنوز شب زیر سرب و چکمه می.ناله» و خشونت و مرگ با نماهای مدیوم.شات «هنوزم تیر و ترکش قلبو می.شناسه» یا «نمی.بینی نشسته گوله تو سینه» و یک قاب درخشان که گویاتر از همه تصویری تلخ می.سازد: «اجاقِ گرمِ سرمای شبِ سنگر». کلامی از این بهتر برای انتقال مفهوم به زبان تصویر سراغ دارید؟مهم نيست كه شاعری در چه حال و هوايي و با چه بهانه.اي اين قطعه را سروده باشد، حتي مهم نيست اگر بدانيم در وصف يك حال و هواي چريكي است يا جنگ داخلي و نسل.كشي يا درگيري خياباني و الخ؛ مهم اين است كه تخيل شاعرانه فراتر از قصد و هدف.اش حركت مي.كند و به كارهاي شاخص.اش جلوه.اي عمومي و همه.شمول می.بخشد. درست مثل همين بخش.های ترانه.ی «لالالا ديگه بسه گُل لاله» كه انگار تصاويری از يك فيلم جنگی درجه.يك است؛ از «برهنگان و مردگان» بگير و بيا تا «اينك آخرالزمان» و «جوخه» و «نجات سرباز رايان» و...
    .

    ***

    .
    ترانۀ مشهور و ماندگار «قصه.ی دو ماهی» (۱۳۵۰-۱۳۴۹) که آغازگر ترانۀ نوین است، با الهام و تأثیرپذیری از ناصر رستگارنژاد، نوذر پرنگ و از همه مهم‏تر پرویز وکیلى و جسارت جوانانۀ شاعر برای شکستن قالب و مضمون غزلیات و عاشقانه.های کلاسیک شکل گرفت. بار دیگر ترانه را در ذهن مرور کنید و ببینید شبیه انیمیشن کوتاهی با تصویرهای دوبُعدی ساده از اروپای شرقی مثلاً نیست؟ ترانه.ای که قصه دارد، نرِیشن دارد، روایت اول.شخص دارد و بعضی صحنه.هایش حتی دکوپاژ شده:. «خنده.مون موجا رو تا ابرا می.برد» و «دیگه نوبت منه/ سایه.ش افتاده رو آب».
    . ***

    .
    ترانۀ «یادم باشه یادت باشه» (۱۳۴۹) -که از اولین کارهای روزگار جوانی شاعر است- حال و هوای یک ملودرام ساده را دارد، با تمام دیالوگ.ها و موقعیت.های آشنا و گاه کلیشه.ای که از فیلم.های این ژانر می.شناسیم: «شمعی توی سقاخونه یادم باشه روشن کنم/ یادم باشه فقط برات رخت عروسی تن کنم»؛ «یادت باشه با تو همه تو خونۀ ما دشمنن/ از صبح تا شب پشت سرت حرفای ناجور می.زنن»؛ «یادت باشه گوش نکنیم به حرف مردم گذر/ یادم باشه یه شب با هم بریم از اینجا بی.خبر».چند فیلم سراغ دارید که دقیقاً این پلات را دنبال کرده.اند؟ آوردن این فضا در دل ترانۀ آن سال.ها خیلی جسورانه و سنت.شکن بوده است. این دست.مایه را شهیار چند جای دیگر هم به ترانه آورده و اصلاً واریاسون.های مختلفی روی تِم ارتباط زن و مرد در تمام این سال.ها در کارهایش قابل رصد کردن است؛ از جمله در ترانۀ «شب مرد و زن» (2004) باز همین مایه را این بار با روایتی شبیه سینمای مدرن و با تم آشنای آن یعنی عدم ارتباط انسانی و غریبگی یک زوج روایت می.کند؛ آن هم در لوکیشنی که برای سینما بسیار آشنا و برای سینمادوستان بسیار خاطره.ساز است: قطار. به حافظه.تان که رجوع کنید، نمونه.های دیگری از این مضمون را پیدا خواهید کرد. محض یادآوری فقط دو پلان آشنای سینمایی را از میان یکی از ترانه.هایش مثال می.زنم: «مرد سر بر دیوار.../ مرد جوراب به پا»! [ترانه.ی «ناخوش» (2011)]
    .

    ***

    .
    «دل رویا گرفته، چه کابوسی، مگه نه؟/ نه خورجینی، نه اسبی، نه فانوسی، مگه نه؟/ نه گلدسته، نه محراب، نه ناقوسی، مگه نه» [ترانه.ی «شب.تاب» (2003)] برایم یادآور و تداعی.کنندۀ تصویرهایی آشنا از یک فیلم وسترن است؛ با اِلِمان.های اصلی خورجین، اسب، فانوس و ناقوس. زیاده.روی است اگر بگویم فضای کابوس.گونۀ ترانه حال و هوای وسترن متفاوت و عجیب و غریبِ «مرد مرده» (جیم جارموش) را دارد یا مثلاً جلوه.های دیگر وسترن را در «هیهای مرا بشنو، اسب و من و دل خسته/ من چاووش بی.خویشم، با هق.هق آوازم» [ترانه.ی «باج» (۱۳۵۰)] یا «وقتی که گل در نمیاد/ سواری این ور نمیاد/ کوه و بیابون چی.چیه» [ترانه.ی «سقوط» (۱۳۵۶)] سراغ بگیرم؟ هر چه نباشد، بازی جذابی است این کشف پیوندهای هرچند کمرنگ ولی جدی بین شعر و سینما. نیست؟
    . ***

    .
    گاهی شاعر ناگهان وسط ترانه.هایش سراغ ادبیات و مَثَل.ها و حکایت.های فولکلوریک می.رود و مثل شهرزاد «هزار و یک شب»، روایتی تازه را در دل روایت قبلی آغاز می.کند و گاهی حتی ناتمام می.گذارد؛ ویژگی جذاب سینمایی (شبیه مونتاژ موازی و با جامپ.کات) که به یک تمهید آشنا در آثار شهیار تبدیل شده است. چیزی مثل استفاده.اش از ضرب.المثل و قول.های معروف عامیانه یا ادبی وسط یک فضای نمادین و شاعرانه: «مرا درياب من خوبم/ هنوزم آب می.کوبم/ هنوزم شعر مي.ريسم/ هنوزم باد می.روبم» [ترانه.ی «ناب» (1992)] معادل تصویری بیهودگی و بطالت را از ضرب.المثل «آب در هاون کوبیدن» وام می.گیرد که طنز سیاهی دارد و کنایه.ای شوخ به وضعیت کاراکتر ترانه است.این استفاده از طنز تلخ یا هزل را در کارهای دیگر شهیار هم می.توانیم پیگیری کنیم. مثلاً این طعنه که «ما رو باش رو چه درختی اسم.مون رو جا گذاشتیم!» [ترانه.ی «غزل کوچه.باغ» (۱۳۵۵)] یا کل ترانۀ «آشتی» (1998) که اتفاقاً در کنار طنز تلخ، یک صحنۀ سینمایی هم دارد که شاعر با سه پلان موقعیت کاراکترش را در ابتدای ترانه تصویر می.کند: «به کسی برنخوره برنخوره/ من يکی پنجره.مو می.بندم (پلان یک)/ اين همه پنجرۀ باز بَسه (پلان دو) / من به قاب آينه می.خندم (پلان سه)».
    .

    ***


    کنار هم گذاشتن چندین و چند تصویر و قاب و نمای مختلف با ارتباط آشکار و پنهان و یا بی.ارتباط به هم، از مؤلفه.های «شهیار» در ترانه.سُرایی است و چندتا از بهترین آثارش براساس این الگو سروده شده.اند. او با جسارت و البته با ذهن سرشار از تصویرش، از زمان.ها و مکان.ها و موقعیت.های گوناگون -که حاصل دانش متنوع و سواد بصری و اطلاعات عمومی و هنری مثال.زدنی اوست- تمام متن یک ترانه را به مجموعه قاب.ها و پلان.های مستقل اختصاص می.دهد که اگر معادل تصویری آن.ها را کنار هم ردیف کنیم، شبیه یک فیلم تجربی -حتی گاه سوررئالیستی.- و کولاژی از نقاشی و عکس و نماهای فیلم است.این الگو را شهیار به دو شکل مختلف اجرا کرده است؛ گاهی این چیدمانِ نماها و تصویرها به صورت تقطیع خطی و موضوعی و .مرتبط است، مثل ترانه.های معروف و محبوب «نماز» (۱۳۵۲) و «کودکانه» (۱۳۵۵): «تو مث وسوسه.ی شكار يك شاپركی/ تو مث شوق رها كردن يك بادبادكی/ تو همیشه مث یک قصه پر از حادثه.ای/ تو مث شادی خواب.كردن يك عروسكی/ تو قشنگی مث شِكلايی كه ابرا می.سازن/ گُلای اطلسي از ديدن تو رنگ می.بازن/ اگه مردای تو قصه بدونن که اينجایی/ براي بُردن تو با اسب بالدار می.تازن»

    یا

    «شادی شکستن قلک پول/ وحشت کم شدن سکه.ء عیدی از شمردن زیاد/ فکر قاشق زدن دختر ِ ناز ِ چشم سیا/ شوق یک خیز بلند از روی بته.های نور/ عشق یک ستاره ساختن با دولک/ شب جمعه پیِ فانوس توی کوچه گم شدن» و... که «کودکانه» را به واسطۀ این.همه تصویر نوستالژیک و جان.دار از روزگار سپری شده تا این حد محبوب و ماندنی کرده است؛ تصویرهای مستقل و منفرد اما مرتبطی که کنار هم فضای روزمرۀ زندگی یک کودک را به زبان سینما روایت می.کند.

    عیدی، توپ، کاغذرنگی، ماهی. دودی وسط سفره.ء نو، یاس جانماز ترمۀ ....بزرگ، اسکناس تانخورده..ی لای کتاب، برق کفش جفت.شده تو گنجه.ها و... و از همه جالب.تر تصویر«بوی گل محمدی که خشک شده لای کتاب» که بی.شک هر سینمادوستی را یاد پلان معروف پایانی فیلم «خانه دوست کجاست؟» (عباس کیارستمی) می.اندازد. آیا کیارستمی در نمایش دنیای کودکی ناخودآگاه متأثر از این تصویر نبوده است؟

    شاعر گاهی ارتباط تصاویر و خط کمرنگ بین آن.ها را کنار می.گذارد و برخورد رادیکالی با تصویرهای ترانه دارد؛ طوری که انگار با منطق دیالکتیکی کنار هم قرار گرفته.اند و شاعر کوشیده از تقابل تِز و آنتی.تِز به سنتز مورد نظر و فضاسازی یا ایجاد و انتقال مفاهیم نمادین و استعاری مورد نظرش برسد. ترانه.هایی مانند «حرف» (۱۳۵۳)، «قدغن» (1991-1982)، «اولین بار» (1993)، «جانانه» (2011) و یا مشخصاً ترانۀ «سفرنامه» (1993) از این الگو پیروی می.کند.

    به قول خودش انگار «دیدنی.ها کم نیست، من و تو کم دیدیم» [ترانه.ی«نجواها» (۱۳۵۸)] و حالا او قصد دارد این همه دیدنی. را از واژه تا تصویر همراهی کند: «اگه رودم رود گنگ.ام/ مث بودا اگه پاک/ اگه نوری به صلیب.ام/ اگه گنجی زیر خاک/ .../ اگه پاکم مث معبد/ اگه عاشق مث هندو/ مث بندر واسه قایق/ واسه قایق مث پارو/ .../ اگه عکس چل.ستون.ام/ اگه شهری بی.حصار/واسه آرش تیر آخر/ واسه جاده یه سوار» [ترانه.ی «حرف» (۱۳۵۳)]

    یا

    «مشت کودک در خاک/ کفش .... در برف/ چرخ یک کالسکه/ گوشه.ی گندم.زار/ بند رختی پاره»، «چمدانی بی.شکل/ جعبه یک دوربین»، «دشنه.ای زنگ.زده/ چشم ...ی در دیس»، «برج لندن در مه/ جان لنون در باران/ متروی سن ژرمن/ قهوه.ی سن.میشل»، «شعر سبز لورکا/ گریه.های ژکوند/ خط خوب سهراب/ ونگوگ گوش به دست!» [همه از ترانه.ی «سفرنامه» (1993)]

    .

    ***

    .
    این نوشته را می.شود باز هم ادامه داد و ارتباط و بده.بستان ترانه و سینما را در آثار شهیار قنبری بیش از این کند و کاو کرد؛ اگر فرصت و منابع و حافظه به حد کافی می.بود که نیست. برای جمع.بندی مطلب نقل چند تصویر مستقل و منحصر به فرد سینمایی از میان ترانه.های مختلف شاعر هم تکمیل.کنندۀ بحث است و هم یادآوری دلپذیری از تصاویر و صداها و ملودی.های گوناگون؛ یک جور همسفر شدن با حریق یادها...
    .
    * در آوار همه آینه.ها تکرار من باش [ترانه.ی «عطر تو» (1995)]
    * وقتی که بارون نمیاد/ ابر زمستون نمیاد/ این همه ناودون چی.چیه؟ [ترانه.ی «سقوط» (۱۳۵۶)]
    * رخت عزا تو صندوق [ترانه.ی «نون و پنیر و سبزی» (1985)]
    * چه سیاهه به تن.اش رخت عزا [ترانه.ی «جمعه» (۱۳۵۰)]
    * دست نقاش از همه تنهاتر/ پرده.ها را شُسته زير باران/ آخرین شاعر پرید و دود شد/ شعرش از هر دشنه.ای آویزان [ترانه.ی«عشق اما پیداست» (2001)]
    * كاشكی تاريكی مي.رفت فردا مي.شد/ صبح می.شد چشمونِ تو پيدا مي.شد [ترانه.ی «دیگه اشکم واسه من ناز می.کنه» (۱۳۴۸)]
    * نگو ديو قصه تو فنجون فال.ات افتاد[ ترانه.ی «غزلک» (1985)]
    * منم هم.سقف دیروزی/ که عطر خانگی دارم/ که دستان تو را باید/ به شام سفره بسپارم [ترانه.ی «کمی با من مدارا کن» (۱۳۵۵)]
    * تهِ چمدانم پُر از شمعِ روشن/ رخت و برگِ سوخته گذرنامۀ من [ترانه.ی «برمی.گردم» (2001)]
    * لبِ آستینِ من خیس از بغضِ رامسر/ تختِ کفش من پُر از گُل.های پرپر [ترانه.ی «برمی.گردم» (2001)]
    * انگار هفده ساله.ام، صبح جمعه، سینما/ سینما رادیو سیتی، جای رنگ.پریده.ها [ترانه.ی «دست.ها» (1998)]
    * به یاد شمعی در رگبار/ دو سایه در هم بر دیوار [ترانه.ی «بغلم کن» (2001)]
    * کفش.های نارنجی تو زیباتر از خودِ غروب [ترانه.ی «دوست.ات دارم.ها» (2001)]
    .
    ... و خیلی تصویر و لحظۀ سینمایی درخشان دیگر، درخشان مثل این تصویر: «زخم چینِ پیرهن/ هدیۀ دوست وقتِ رفتن بود» [ترانه.ی «راه من» (2004)]

    ادامه در منبع : تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۴/۰۴/۱۸ در ساعت 19:30

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۴/۰۲/۲۹, 12:50
  2. سورس آهنگ بازی سیمز the Sims کلاسیک
    توسط abtn در انجمن Reason
    پاسخ ها: 5
    آخرين نوشته: ۱۳۹۳/۰۳/۰۷, 03:17
  3. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۴/۲۶, 18:20
  4. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۰/۲۹, 01:30
  5. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۹/۰۶, 17:40

جستجو شده ها

متن ترانه سینما رادیو سیتی شهیار قنبری

تا این لحظه 2 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست