کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: جشن تقدیس نوشتن!

  1. Ramin95 آواتار ها
    Ramin95
    شماره کاربری
    4941
    Contributor
    شهریور /۱۳۹۰
    4,009
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی575
    0
    سپاس از شما 815 بار در 687 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض جشن تقدیس نوشتن!

    [ رحمان حسینی - روزنامه.نگار ]

    .
    پیش.خوان:
    سال.هاست می.نویسم و بخشی بسیار از این نوشتن، به ترانه.نویسی ختم شده و می.شود. از آغاز آشنایی.ام با مفهوم و نمونه.های ترانه.ی نوین، پی.گیر آن بوده.ام و تأثیری برگشت.ناپذیر بر دیدگاه.ام- نه فقط در ترانه.نویسی، در نوشتن به هر صورت و شکل- داشته است. در میان معاصران، خوانده.ام و شنیده.ام از نام.هایی چون اردلان سرفراز، زویا زاکاریان، فرهاد شیبانی، ایرج جنتی.عطایی و... امّا همیشه شهیار قنبری برایم جوری دیگر بوده؛ شهیار که می.داند چه می.کند و چه می.نویسد؛ قلم.اش و گوش.هایش «حساسیت» خود را از دست نداده و هنوز مانند همان جوانی که «ستاره آی ستاره» را نوشته بود، نوشتن.اش را جشن می.گیرد و تقدیس می.کند.این تأثیر در من به جایی رسید که شاید منتهی شد به تقلب و رونویسی و الگوبرداری خام.دستانه؛ اتفاقی که برای هر ترانه.نویس تازه.کار ممکن است بیفتد؛ شاید اجتناب.ناپذیر است امّا -به قول شاعر- کپی.کاری هم صلاحیت می.خواهد و درست پیاده کردن الگو، خود تمرینی است برای بهتر شدن در آینده.

    نخستین آشنایی مستقیم من با جهان این شاعر (خارج از چارچوب ترانه.هایی که توسط دیگران اجرا شده) سال.ها پیش رقم خورد. بعدها با دنبال کردن آثار مختلف مکتوب، موسیقایی، سینمایی، رادیویی و... کم.کم صدا و تصویرش، در ذهن.ام تکمیل شد. جوری که دیگر وقتی «دریا در من» را ورق می.زدم، ترانه.ها نه با صدای خواننده و اجراکننده بل.که با صدای نویسنده در ذهن.ام طنین می.انداخت؛ همان صدایی که در آلبوم "شناسنامه یک" می.گوید «هزار و نهصد و هفتاد، هزار و سی.صد و چهل و نُه. آغاز فصلی دیگر... ما دوباره پوست می.اندازیم؛ با قصّه.ی دو ماهی... در خانه.ای پشت سینما پاسیفیک...» و حالا وقتی «بنویس! ساعت پاک.نویس» را می.خوانم، همین صدا با تک.تک تکیه.گذاری.ها و هیجانات درون.اش در گوش.هایم زمزمه می.کند؛ کلاس درسی زنده؛ جشنی شخصی و اختصاصی برای تقدیس نوشتن؛ تقدیس ترانه.
    .

    ***


    یک- نوشتم که «بنویس! ساعت پاک.نویس» بیش از هرچیز برای من کلاس درسی زنده و شخصی است. پیش از این شک داشتم که آیا نوشتن -به خصوص نوشتن ترانه که شاید از مینیمال.ترین و فراگیرترین اشکال نوشتن و رسانه است- قابل یاد دادن و آموزش.پذیر است؟ یا تنها باید زبان و ساختار آن را آموخت و به همین تکیه کرد؟ به قول احمد شاملو که درباره.ی شعر و زبان می.گوید «زبان.شناسی یک علم است و علم را جز از طریق پرداختن مستقیم به آن نمی.شود آموخت. اما شاعری امری شهودی است و چون آموختنی نیست، در چارچوب.های عبوس علم، احساس نفس.تنگی می.کند. با این همه سر و کار شعر با زبان است که ناگزیر باید آموخت و اگر شاعر از آموختن آن بگریزد، امر شاعری.اش مختل می.شود و در آن به توفیق دست پیدا نمی.کند.» (احمد شاملو، نام.ها و نشانه.ها در زبان فارسی، مقاله.ی تعهد به زبان؛ یک تعهد اجتماعی، انتشارات مروارید، 1390)حالا این و آن مدام در این گوشه و آن گوشه.ی مملکت دارند کلاس ترانه.نویسی یا کارگاه ترانه برگزار می.کنند؛ و چه یاد می.دهند؟ عروض و قافیه! بدیع و بیان! تشبیه و استعاره و چه.گونه جور کردن عناصر آن را یاد می.دهند و در بهترین حالت آن.هایی که مشهورترند، کپی.کاری از خودشان را... خب این که نه شد شعر و نه شد ترانه! چه تفاوتی دارد با کلاس.های دانشکده.ی ادبیات دهه.ی سی و چهل؟ جز فخرفروشی در استفاده از کلمات نامأنوس و غیرمتعارف، وزن.های عروضی عجیب با قابلیت موسیقایی محدود و خلق کارهایی چهل.تکه (شاید هزارتکه) با نوستالژی.های بی.ربط موردعلاقه.ی برج.عاج.نشینان روشن.فکری. یا جایی دیگر عده.ای دورهم جمع شده.اند و نشسته.اند ترانه می.خوانند و قضاوت می.کنند؛ و هرکه جایی نشانی از تهور و ریسک و نوآوری و به قول شهیار «اهل فردا بودن» نشان می.دهد؛ با زبان و رفتارشان، تحقیر و تخریب و سرکوب.اش می.کنند.

    با چنین شکی به فرآیند آموزش یا تحلیل ترانه با رویکرد آموزشی نگاه می.کردم؛ اما برخورد من با کتاب شهیار قنبری از همان ابتدا پیش.فرض.ام را تکان داد. او با نقل.قولی از آندری تارکوفسکی نوشته: «برای فهمیدن طرز کار یک ساعت، باید آن را باز کنیم ولی وقتی بازش کردیم دیگر ساعت کار نمی.کند و زمان را به ما نشان نمی.دهد.» و بعد نوشته «در این دفتر، ساعت ترانه.خانه را هم باز خواهیم کرد»... او دقیقاً همین کار را می.کند؛ مانند جراحی حاذق در اتاق تشریح، کیمیاگر یا شعبده.بازی که مراحل کارش را افشا می.کند یا مثل «شرلوک هولمز»ی که زنجیره.ی استدلال و استنتاج ذهنی خود را برای ما «دکتر واتسون»ها با زبانی ساده بر ملا می.کند.

    برای ورود به این اتاق تشریح، این ساعت، این ترانه.خانه، لازم است آن.چه تا قبل بوده متوقف شود. قلب باید ایستاده باشد تا دیگران کارکردش را بیاموزند، ساعت باید بایستد و ترانه.نویس هم باید فراموش کند ترانه.نویس است. من این کار را کردم... خودِ ترانه.نویس.ام را کناری گذاشتم. باز هم گفته.ی احمد شاملو را به یاد آوردم که «صرف فارسی.زبان بودن برای شعر فارسی سرودن کافی نیست. برای این کار باید فرض کنید که اصلاً فارسی نمی.دانید و از نو به کشف آن برخیزید.» (منبع پیشین) و کوشیدم از نو زبان را و ترانه را کشف کنم و تنها بشنوم و مشاهده کنم. چون در این اتاق تشریح، نه فقط یک جراح ماهر (شهیار قنبری) بل.که ده.ها استاد دیگر هم نشسته.اند تا هرکدام در تکمیل و بازسازی فرآیند ذهن ترانه.نویس مشارکت کنند؛ از جان لنون تا باب دیلان، از لورکا تا بکت و ژاک برل و آرتور رمبو و... این.جا و حالا، ما فیلم را به جای پرده.ی سینما از پشت دوربین می.بینیم...
    .
    دو- اگر دیگران هر کدام از مباحثی را می.نوشتند که شهیار قنبری در این کتاب به.صورت گزین.گویه و تکه.های کوچک و مختصر مطرح می.کند، شاید نتیجه، چندین جلد کتاب قطور می.شد که کسی دست هم به آن نمی.زد. بزرگ.ترین درس این کتاب مینی.مالیسم در نوشتن است؛ آن جا که می.گوید «Less is more» یا «کم یعنی زیاد» و این کتاب در عین تأکید بر اختصار و مینیمال.بودن، خودش هم نمونه.ای .بارز از این روش است؛ با پرهیز از اضافه.گویی و فخرفروشی.

    تأکید شهیار قنبری بر بی.رحم بودن ترانه.ساز در ویراستاری کار خویش، کاری است که -لااقل برای من واضح است که- خود او نیز در قبال کارهایش انجام داده. دوری از زیاده.نویسی و اسیر نشدن در دام کلمات خود؛ چنان.که بسیاری از نویسندگان (ترانه و غیرترانه) اسیر دایره.ی تمام.ناشدنی افکار و کلمات خویش.اند و به همین صورت یک فکر خوب و ایده.ی ناب را با زیاده.نویسی به قهقرا می.برند. من هم در ترانه.نویسی و در صورت.های دیگر نوشتن و گفتن درگیر این مشکل بوده و هستم امّا از هنگامی که به این اتاق، این ترانه.خانه، وارد شده.ام، مدام می.آموزم که ایده.هایم را درگیر کلمات بی.پایان، کُلاژهای بی.معنی و لفظ.بازی.های خودبزرگ.بینانه نکنم.
    .
    سه-
    جایی در عهد عتیق آمده «آن.چه که بوده، باز هم خواهد بود؛ آن.چه پیش.تر انجام شده، باز انجام خواهد شد؛ زیر آفتاب، چیزی تازه نیست...» (کتاب جامعه.ی سلیمان، باب 1 بخش 9) و در ادامه، جیم جارموش فیلم.ساز نام.دار امریکایی در جایی می.گوید: «هیچ.چیز اصیل (اوریجینال) نیست! از هرجایی که الهامی را در ذهن.تان طنین.انداز می.کند یا تخیل.تان را شعله.ور می.سازد، دستبُرد بزنید! فیلم.های قدیمی و جدید، موسیقی، کتاب.ها، نقاشی.ها، عکس.ها، شعرها، رویاها، مکالمه.های تصادفی، معماری، پُل.ها، علامت.ها و تابلوهای خیابانی، درختان، ابرها، آب.نماها، نور و سایه، همه را ببلعید! برای ربودن تنها آن.چیزهایی را انتخاب کنید که مستقیم با روح شما سخن می.گوید. اگر این کار را بکنید، کار شما (دستبُرد شما) دارای اعتبار است و اعتبار، بی.اندازه ارزشمند. اصالت [originality به معنی از پیش نبودن و خلقت تازه] وجود خارجی ندارد! و به خودتان زحمت پوشاندن دستبُردتان را ندهید؛ بل.که تقدیس.اش کنید اگر آن را دوست می.دارید. و همواره این جمله از «ژان لوک گُدار» را به یاد داشته باشید که گفت: مسأله این نیست که چیزها را از کجا آورده.اید؛ مسأله این است که آن.ها را به کجا می.بَرید.» (جیم جارموش، قوانین طلایی فیلم.سازی، گفت.وگو با مجله.ی فیلم.ساز Moviemaker Magazine، بیستم اکتبر 2005)

    این کاری است که شهیار قنبری به من [به ما] می.آموزد. و این کتاب، جشنی است برای تقدیس نوشتن. جشنی برای این که بیاموزیم چیزها را «به کجا» ببریم و در کجا بنشانیم. این در کجا نشاندن است که تألیف را رقم می.زند؛ پایان تقلب.



    ادامه در منبع : تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۴/۰۴/۲۰ در ساعت 20:40

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 11
    آخرين نوشته: ۱۳۹۵/۰۲/۰۹, 23:46
  2. دانلود بیس 8Dio Adagio Basses با لینک مستقیم از سرور کیوبیس
    توسط Solo در انجمن وی اس تی بانکهای تحت کانتکت kontakt با لینک مستقیم دائمی از سرور کیوبیس
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۹/۱۱, 18:38
  3. دانلود چهار وی اس تی بسیار عالی (گیتار بیس-ویولن-الکتریک پیانو-درام) با لینک مستقیم از سرور سایت کیوبیس
    توسط OX-In در انجمن دانلود Vst و نرم افزار با لینک مستقیم دائمی از سرور کیوبیس
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۲/۳۰, 16:31
  4. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۱۲/۰۲, 14:20
  5. درخواست معرفی بهترین vst دارای تکنیک های بیس زنده(گیتار بیس)
    توسط iran18 در انجمن درخواستها و مشکلات VSTi
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۷/۰۳, 02:30

جستجو شده ها

Nobody landed on this page from a search engine, yet!

تا این لحظه 0 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست