کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی
آموزش فارسی فالش گیری
آموزش فارسی آهنگسازی با کامپیوتر
آموزش فارسی حرفه ای کیوبیس
حرفه ای ترین آموزش فارسی تصویری مبانی و تئوری موسیقی در ایران
آموزش فارسی ساخت ریتمهای 6/8 ایرانی عربی بندری ترکی عربی



آهنگسازی
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2


دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: «فیسبوک» عضو هفتم گروه بمرانی بود

  1. Ramin95 آواتار ها
    Ramin95
    شماره کاربری
    4941
    Contributor
    شهریور /۱۳۹۰
    2,242
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی570
    0
    سپاس از شما 805 بار در 677 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض «فیسبوک» عضو هفتم گروه بمرانی بود

    موسیقی ما- کسانی که به کنسرت.های گروه «بمرانی» رفته.اند خوب می.دانند که فضای صمیمی و حال خوب موسیقی آنها، از ویژگی.های این بند موسیقایی است که در کنارش با نحوه پرفورمنس خود توانسته.اند مخاطب را جذب و با خود همراه کنند. گروهی که با اجراهای کوچک شروع کرد، مورد توجه گروه.های تیاتری قرار گرفت و بعد از آن توانست برخورد گسترده. تری با مخاطب ایرانی داشته باشد. «بمرانی» و گروه.هایی از این دست این.روزها توانسته.اند جریان دیگری از موسیقی را راه بیاندازند و شاید تنها با کمی دقت بیشتر بتوانند مخاطبان را با این جریان هم.سو کنند و جایگزین موسیقی پاپیولار این روزها شوند. گروه.هایی که با موسیقی و حجم مخاطبان خود می.خواهند بگویند موسیقی پاپیولار فقط جریان غالبِ موسیقی پاپِ این روزها نیست و می.تواند صداهای دیگری را هم شامل شود. حالا «بمرانی» بعد از اولین اجرای رسمی خود در برج آزادی که توانست اقشار مختلفی از مخاطبین را با خود همراه کند، قرار است دومین اجرای خود را هم جمعه دوم مرداد ماه در همان برج آزادی روی صحنه ببرد. با اعضای این گروه یعنی بهزاد عمرانی(خواننده و نوازنده گیتار)، مانی مزکی(سازدهنی)، جهانیار قربانی(گیتار الکتریک)، آرش عمرانی(پیانو و گیتار)، کیارش عمرانی(گیتار باس) و آبتین یغماییان(درامز) به بهانه دومین آلبوم رسمی گروه و اجرایشان در برج آزادی به گفت.وگو نشسته.ایم. گپ و گفتی که همانند کنسرت.هایشان صاف و ساده و صمیمی و خودمانی بود.
    .
    • اجرایی که اخیرا در برج آزادی داشتید و پرفرمنس جالب.تان باعث می.شد آدم احساس کند با یک گروه مواجه است نه صرفا یک خواننده که چند نفری پشت سر او ساز می.زنند. کارهایی مثل دعوای نمایشی بهزاد عمرانی و مانی مزکا بر سر میکرفون که باعث توجه بیشتر مخاطب به نوازندگان می.شد. و این نکته را به مخاطب گوش زد می.کرد که ما یک گروه هستیم.
    بهزاد: ما هیچ وقت به این چیزها فکر نکردیم. بمرانی همیشه «یک گروه» بوده است.مانی: من یک مشکل با این حرف دارم .همه جای دنیا این مسئله وجود دارد که خواننده یک گروه مشهورتر از بقیه است. در همه جای دنیا موسیقی پاپ بیشتر شنیده می.شود در موسیقی پاپ هم خواننده بیشتر دیده می.شود. کلام برای همه مخاطبان در موسیقی ملموس.تر است و خواننده وظیفه ارائه کلام را دارد، در نتیجه مردم گروه را بیشتر با خواننده می.شناسند. اکثر گروه.هایی که ما دوست داریم را هم خودمان بیشتر با خواننده.هایشان می.شناسیم. مثلا اگر 10 گروه از موسیقی دهه 70 می.شناسیم از دو تا گروه اسم نوازنده.ها را هم می.دانیم ولی بقیه را تنها اسم خواننده.هایشان را می.شناسیم؛ این اتفاق طبیعی است. اینکه در ایران این مسئله شدیدتر است هم به نبود گروه در موسیقی در ایران مربوط می.شود. مگر چند گروه در 10 ، 15 سال اخیر ایران مطرح شدند؟ وقتی بشود تعداد گروه.ها را با انگشت شمرد خب توقع زیادی است که مخاطب فرهنگ پذیرش معنای گروه موسیقی را داشته باشد. و چون این سیستم وام.دار همان موسیقی پاپ است همیشه در گروه خواننده جلوتر است و بیشتر دیده می.شود.

    بهزاد: اگر هم گروه.هایی فعال بودند، خواننده ثابت بوده و نوازنده.ها سال به سال تغییر کردند.

    مانی : نکته دیگر اینکه همه چیز در «بمرانی» گروهی اتفاق می.افتد. مثلا بهزاد به من می.گوید برای فلان ترک چه سلویی بزنم. یا کیارش به بهزاد می.گوید که چه بخواند و ... همه مدام جا عوض می.کنیم و نقش.های متفاوتی داریم.

    بهزاد: واقعیت این است که اگر فشار روی دوش یک نفر بیفتد، وحشتناک می.شود. ما طوری هستیم که اگر یک نفر از اعضای گروه نباشد، کار لنگ می.ماند. اینگونه نیست که هر .. بتواند جای خالی کسی را پرکند. این اتفاق واقعی است. اگر تو به .. دیگر در گروه نگاه نکنی و حس او را نفهمی اصلا نمی.توانی ساز بزنی.

    کیارش: وقتی یک نفر، قسمتی را اجرا می.کند، برای خود من هم مهم است. مثلا وقتی کسی تک.نوازی می.کند برای من مهم است که به او نگاه کنم و بفهمم چه اتفاقی در جریان است تا کار خودم را درست انجام دهم.

    بهزاد: من یک بار برای یک تئاتر آهنگ «جوزی» را تنها اجرا کردم و باور نمی.کنید که آن 5 دقیقه چقدر به من سخت گذشت! مدام به این فکر می.کردم که من الان تنها هستم.
    .
    • در حال حاضر گروه.هایی مثل «پالت»، «دنگ.شو»، «چارتار» و یکی دوتا گروه دیگر کنسرت.های موفقی حتی در قیاس با ستاره.های پاپ برگزار می.کنند. این اسم.ها کنار هم لزوما به این معنی نیست که موسیقی.شان شبیه هم است. بحث من این است که آیا موسیقی مثل بمرانی، پیرو این جریان می.توانند جایگزین موسیقی پاپیولار امروز ایران شود؟
    مانی: نمی.توان به این سوال جواب دقیقی داد. من هم فکر می.کنم اگر این اتفاق رخ دهد و این جنس موسیقی.ها، جریان اصلی موسیقی پاپ را تحت تاثیر قرار دهد خوب است. راستش در ایران نمی.شود خیلی دقیق بر اساس چیزهایی که هست پیش بینی کرد؛ همیشه «جَوهایی» وجود دارد که طرفداران زیادی پیدا می.کند. مثلا جو اصغر فرهادی باعث می.شود خیلی.ها فیلم.های شبیه به سینمای فرهادی بسازند و مردم هم طرفدار آنها شوند. یا نوع خاصی موسیقی مد می.شود. لباس رنگی مد می.شود. لباس سنتی مد می.شود. اگر بمرانی هم وارد این جَو بشود، خب مُد هم می.شود!کیارش: به خاطر شمایل بیرونی اسم.هایی که گفتید این گروه.ها با «بمرانی» در یک دسته.بندی قرار می.گیرند. ولی خیلی هم نمی.توان این گروه.ها را در یک جریان یا سبک قرار داد. ولی جدای از «بمرانی» آن سه گروه دیگر توانستد یک جریان واحد ایجاد کنند و بحث درباره آلبوم.ها یا سبک آلبوم.هایشان راحت.تر است. اما فکر می.کنم در مورد آلبوم ما -مخرج مشترک- نمی.توان به عنوان یک پکیج به آن نگاه کرد. در تک.تک ترک.ها، ما به ازای غربی موفق.تری وجود دارد و کسانی هم هستند که خیلی جدی آن موسیقی را دنبال می.کنند. شاید متن ترانه.ها بتواند وجه تمایز باشد.

    آبتین: من فکر می.کنم شاید «بمرانی» آن قدر بزرگ و فراگیر نشود که آن هم به دلیل اشعارش است. تمام گروه.هایی که الان صحبت از پاپیولار شدن آنها شد، از اشعاری استفاده می.کنند که همواره از درد و اندوهی عمیق صحبت می.کند. فلان ستاره که مثلا از موسیقی ترنس و «دوپ-دیس» هم استفاده می.کند و مثلا شاد است هم وقتی آواز می.خواند، از درد و رنج و جدایی و یک بدبختی بزرگ صحبت می.کند. ملت هم که عاشق این هستند. همین سریال.هایی که مردم دوست دارند هم پر از همین جور چیزهاست.

    بهزاد: نظر شما این است که این جریان در حال تغییر کردن است؟
    .
    • من تصور می.کنم به دلیل اشباع شدن بازار موسیقی پاپ، این جریان پتانیسل جایگزین بودن را دارد. جدای از اینکه مثلا آلبوم دوم «پالت»، آلبوم قابل دفاعی است. حداقلش این است که برای این مخاطب محصول تمیزتر و دقیق.تری است و جایگزین بهتری است.
    بهزاد: بله به نظر من هم همین.طور است.
    .
    • در ایران، گروه.ها و چهره.های زیادی سعی کردند مثلا در سبک موسیقی راک کار کنند. چه در سال.های پیش از انقلاب و چه در سال.های بعد از 1376 که این فضا در موسیقی ایران به وجود آمد. با توجه به غالب بودن ادبیات موسیقی کانتری در «بمرانی» و توفیقی که شما داشتید، فکر می.کنم می.توان شما را جزو اولین گروه.هایی دانست که با ادبیات خیلی نزدیک به آنگونه از موسیقی -کانتری ، بلوز و حتی راک- توانستید مخاطب زیادی داشته باشید. شما با اجراهای کوچک شروع کردید. مورد توجه گروه.های تئاتری قرار گرفتید و برخورد گسترده.ای با مخاطب ایرانی داشتید. به نظرم از این منظر یگانه هستید. نه اینکه نبودند ولی تا این حد منطبق بر ژانر و داشتن مخاطب گسترده، فکر می.کنم اتفاق ویژه.ای است. این همان دریچه.ای است که باعث می.شود فکر کنم شاید «بمرانی» در ادامه، مخاطب گسترده موسیقی پاپ را هم مال خود کند.
    آرش: من موافق نیستم که ما را اولین بدانیم. مثلا گروه «کیوسک» خیلی تجربه قدرتمندی بود.کیارش: گروه «127» را نمی.توان نادیده گرفت. «127» در استایل کاری خودش بسیار موفق است و ما پشت این تجربه.ها آرام آرام پیش میروم. البته خب «کیوسک» اوایل راک کار می.کرد.
    • بله اوایل راک بود و بعد مایه.های فانک به آن اضافه شد.
    بهزاد: اوایل خیلی دایر استریتی صدا می.داد و بعد از فانک هم به سمت جیپسی.جَز رفت.مانی: به نظرم گروه «127» یک نمونه خیلی موفق در موسیقی ایران است. چیزی اضافه ندارد و همه چی در گروه با هم تطبیق دارد.
    • گروه «127» در تطبیق شعر و موسیقی نمونه بسیار موفقی بوده است.
    آرش: یکی از موفق.ترین بندهای موسیقی معاصر ایران است.مانی: فقط از نظر من در دوره خوبی کار را شروع نکردند. دوره ما خوب است؛ ما زمانی در ایران شروع به کار کردیم که فیسبوک داشت همه.گیر می.شد. همان زمان ما یک پیج ساختیم و به واسطه آن یک.سری از آدم.ها را به سمت خودمان کشاندیم که به اجراهایمان .آمدند. بعد از فیسبوک زمانی که ساندکلود آمد، ما اولین ترک گروه -خوشحال و شاد و خندانیم- را روی ساندکلود گذاشتیم. این ترک اولین کار گروه در زمانی بود که شکل شش نفره خود را پیدا کرده بود. بعد اجراهای پژوهشی مُد شد و ما هم اجرای پژوهشی می.گذاشتیم. حالا همه اینها بالا و پایین داشت ولی خب شرایط بهتر از قبل بود. بعد از آن دو دوره فیتسوال «یوسف اسلام» مدتی خبری نبود و شرایط به سامان نبود و بعد ما کارمان را شروع کردیم. ما هم در همان مقطع در کنار گروه.های دیگر چند اجرا گذاشتیم. بعد هم کمی موزیک زیرزمینی گوش کردن مُد شد. فیلم «چه کسی از گربه.های ایرانی خبر دارد» ساخته شد و از موزیک زیرزمینی استفاده کرد. و ما هم در گذر این اتفاق.ها کمی شنیده شدیم. همین باعث شد ما باقی بمانیم. خودمان هر کاری که دوست داشتیم می.کردیم. مثلا دوست داشتیم کاور کنیم، این کار را می.کردیم. البته هیچ وقت هم عین به عین کارهایی که دوست داشتیم را کاور نکردیم، همیشه با تغییرهای اساسی کاور زدیم! ولی خب همیشه سعی کردیم چیزی را که گوش کردیم و دوست داشتیم را اجرا کنیم یا به آن نزدیک شویم. همه این.ها جمع شده و تبدیل به «بمرانی» شده است.
    .
    • البته که این حرف.ها همگی درست است و چقدر خوب که شما به هنرمندان نسل قبل از خودتان تا این حد توجه دارید. ما در حدود 15 سال اخیر، گروه.های تاثیرگذار داشته.ایم ولی منظورم بیشتر در فضای رسمی است. یعنی گروهی که بتواند بدون مشکلات و حرف و حدیث داخل ایران و به شکل رسمی فعالیت کند، کنسرت بدهد و آلبوم منتشر کند. و بتوان گفت موسیقی این گروه کانتری یا راک است.
    بهزاد: من فکر کنم ما خوش شانس هم بودیم.کیارش: ما خوش شانس بودیم. یادم هست یکبار این حرف پیش آمد و گفتم که فیسبوک عضو هفتم گروه ماست! یکبار که داشت برای فیسبوک اتفاقاتی می.افتاد ما نگران شده بودیم و فکر می.کردیم دیس.بند می.شویم..

    بهزاد: گاهی اوقات همه چیز دست به دست هم می.دهد که اتفاق متفاوتی برای تو رخ دهد. و یک مرتبه مدل موسیقی تو در آلبوم.های مجوزدار خاص.تر به نظر می.آید.

    مانی: به نظرم اینکه این شعرها و این موسیقی مجوز می.گیرد، اتفاق خوبی است. این دوره گذار، دوره شانس ما بود.
    .
    • مجموع حرف.های تان این شبهه را به وجود می.آورد که هنوز دارید بر اساس آزمون و خطا پیش می.روید.
    مانی: بله. ما هنوز بر اساس آزمون و خطا پیش می.رویم.
    • فکر می کنم حدود 6، 7 سال است که گروه «بمرانی» فعال است...
    بهزاد: بیشتر است. از عمر «بمرانی» 8 سال می.گذرد.
    • خب تا کی می.خواهید با همین روش آزمون و خطا پیش روید؟ شاید هم می.خواهید همیشه اینگونه باشید.
    بهزاد: چه کسی می.تواند بگوید آزمون و خطاهای من تمام شد، به قطعیت رسیدم و موسیقی من به جایی رسیده که بقیه باید بیایند و از من درس بگیرند؟جهانیار: باب دیلن نزدیک 75 سال دارد ولی در دو آلبوم آخرش به بلوز خواندن روی آورده است؛ کاری که تا پیش از این نکرده بود. آلبوم آخر مارک نافلر چندان ارتباطی به آثار قدیمی.ترش ندارد. ما این رویکرد را دوست داریم و باعث می.شود از کارمان خسته نشویم.

    بهزاد: ما ترک.های قدیمی.مان را هم برای اجراهای جدید، تغییر می.دهیم. مثلا «کهکشان» که آن زمان زدیم و ضبط کردیم و مخاطبان هم خیلی دوست.اش دارند را با چنان تغییراتی اجرا کردیم که انگار نسخه قبلی را زدیم نابود کردیم! چون برای اجرای زنده، آن تنظیم دیگر به ما حال نمی.داد و دوست داشتیم جور دیگری آن را اجرا کنیم.

    کیارش: یا مثلا اتفاقی که برای ترک «جوزی» افتاده. آن را هم بارها تغییر دادیم.

    مانی: ما هر روز با چیزهایی مواجه می.شویم که از شنیدن آنها تعجب می.کنیم. به همین دلیل شاید آدم دلش می.خواهد مدام بچرخد و چیزهای جدیدتری پیدا کند و نگوید که این ما هستیم و تمام.
    • این روحیه خیلی خوب است. اینکه آدم درها و پنجرها را باز بگذارد ولی واقعیت این است که در خود این آلبوم اِلمان.ها و ساختار مشخصی وجود دارد که قابل بحث است. در واقع یعنی شما قایل به شکل و ساختار مشخص و کلی برای «بمرانی» نیستید؟
    مانی: شاید بهتر است درباره «بمرانی» این را بگوییم؛ ما می.دانیم چه چیزهایی را نمی.خواهیم. مثلا می.دانیم که نمی خواهیم در کلام. موسیقی.مان حالت امری وجود داشته باشد، اگر روی صحنه می.رویم نمی.خواهیم آن سالن به گونه.ای باشد که از مخاطب دور باشیم. اگر دلمان می.خواهد ساز جدید بنوازیم جلوی این را نمی.گیریم. می.رویم و آن ساز را یاد می.گیریم. «بمرانی» با این اتفاق.ها «بمرانی» شده است. من و جهانیار و کیارش در «بمرانی» نوازنده شدیم. ما در ابتدا کمی بلد بودیم و بعد شروع کردیم به یاد گرفتن. برای ما مهم بود که بمرانی «شُو» نشود. واقعی باشد. همانی که هست باشد. این چیزها در خروجی موسیقی ما تاثیر داشته ولی ما هیچ وقت هدف نهایی تعریف نکردیم. حتی در مرحله شعر گفتن اینگونه نبوده که ما بگویم این محتوا را می.خواهیم و برویم برای این محتوا یک آلبوم شعر بگویم.بهزاد: اینکه الگوی کسی نباشیم و در شعرها راه و رسم زندگی به کسی درس ندهیم برای ما مهم است. برای ما مهم بود که اگر درباره چیزی حرف می.زنیم، جمع نبندیم. برای ما مهم این بود که خودمان چه کسی هستیم.
    • آهنگسازی در گروه شما به چه شکلی انجام می.شود؟
    بهزاد: معمولا این.گونه است که کسی یک آکوردی می.آورد و بقیه روی آن کار می.کنند.جهانیار: همیشه این طور نیست. برعکس این روال هم اتفاق می.افتد. یادم هست یکبار مانی با یک نرم.افزاری اتود زده و یک سال پیش از اینکه آلبوم را ضبط کنیم آن را به من داده بود. هر از گاهی هم به من می.گفت این ترکِ ما چی شد! در پروسه تولید آلبوم که افتادیم و درمحدوده زمانی تولید آلبوم قرار گرفتیم، دیدم که این ترک را هم به عنوان یک انتخاب داریم ولی تغییراتی کرد و موتیف.ها و کوردهای دیگری هم به آن اضافه شد. باحال شد و یک شب با «مارتین شمعون.پور» برای آن شعر نوشتیم. در آلبوم هم هست (منظور قطعه «چرا میری» است.)

    مانی: یا ایده را کسی می.آورد. یا حتی روی یک شعر کار کردیم. البته معمولا شش نفر از صفر شروع نمی.کنند. یک نفر یا دو نفر چیزی را می.آورند و بقیه روی آن کار می.کنند. خیلی از موتیف.ها از درون فعالیت.های گروه بیرون می.آید. مثلا خیلی از موتیف.ها و حتی ملودی «سیرک» از کارهای تئاتری بود که سال گذشته انجام داده بودیم.

    جهانیار: یک نمونه دیگری هم که یادم آمد این بود که ما دوست داشتیم یک ترک «راک اند رول» در آلبوم داشته باشیم. زمانی که کارها را می.ساختیم، چندین.بار گفتیم که «راک اند رول» هم بسازیم. شروع کردیم یک کاری را زدیم و همان ملودی اولیه هم ماند که در آلبوم هست.
    • در «مخرج مشترک» مودهای متنوعی شنیده می.شود از موسیقی کانتری و راک گرفته تا بطور مشخص ردپای گروهی مثل «تایگر لیلیز». انگار که قرار به کاور یا اقتباسی آزاد بوده است. آیا این شکل از آهنگسازی و ادای دین، ناخودآگاه در کارهای شما بوده یا مثلا قصد داشتید یک برداشت آزاد از ترک یا ترک.های محبوب.تان داشته باشید؟
    مانی: خیلی هم برداشت آزاد نبوده. خیلی اوقات سعی کردیم عین به عین باشد ولی نشده است. ما دوست داریم موسیقی «بمرانی» شبیه چیزهایی باشد که دوست داریم. فکر می.کنم بچه.ها «تایگر لیلز» را خیلی دوست دارند.آرش: ببیند هر چقدر هم تلاش کنید که حتی به جای کاور کپی کنید، نمی.شود. ساختار و بستری که آنها در آن زندگی کردند با شکل زندگی ما متفاوت است. به خاطر همین هرچقدر هم بخواهیم شبیه کسی باشیم، امکان.پذیر نیست. شما هر چقدر هم زور بزنید، اسکار پترسون نمی.شوید. جدای از مسائل تکنیکی، باید شبیه او زندگی کرده باشید، تا مثل او شوید. در چنین بستر اجتماعی زندگی کنید، بروید کافه ساز بزنید، در هتل ساز بزنید و ... ولی وقتی در آن شرایط نبوده.اید، می.شود کار کرد و تلاش کرد تا دنباله.روی کسی باشید که دوست.اش دارید.

    کیارش: این نتیجه مدیاست که ما را بمباران اطلاعاتی می.کند تازه این را باید ضرب در شش هم بکنید. فکر می.کنم هیچ راهی نیست. فرق ما با همان پیرمردهای «تایگر لیلز» در همین است. ما خیلی راحت می.توانیم موسیقی متنوع بشنویم و لازم نیست برای داشت یک صفحه از شهری به شهر دیگر برویم.

    بهزاد: هر کسی هم باید در گروه از موسیقی راضی باشد. اگر من کانتری دوست دارم، بالاخره به یک نحوی کانتری را وارد موسیقی می.کنم تا راضی شوم! هر .. در گروه چنین حقی را دارد.

    کیارش: نمودار این مسئله در گروه چیز عجیبی است. مثلا بهزاد الان دیگر اصراری بر وجود سبک کانتری در گروه ندارد و حالا این ما هستیم که سنگ کانتری را به سینه می.زنیم.حالا بهزاد موسیقی بالکان دوست دارد.
    .
    • .شما شش نفر هستید و بعضا هر کدام در یک قطعه پارت.های متفاوتی را می.نوازید. پارت هر نوازنده چگونه طراحی می.شود؟
    .آبتین: پارت.های مرا دورهمی با هم طراحی می.کنیم.
    • برای همه همینطور است؟
    آبتین: بله. همه روی کار هم نظر می.دهیم و اینگونه نیست که هر .. تنها برای خودش کاری انجام دهد. اگر هم کسی تنها به نتیجه.ای برسد بقیه هم نظر می.دهند.بهزاد: مثلا امکان دارد یکی از بچه ها به دیگری بگوید: داری این قسمت از قطعه را شلوغ کاری می.کنی. طرف نمی.گوید چرا چنین حرفی می.زنی و یا مگر نوازنده این سازی که اظهار نظر می.کنی. ما از این چیزها نداریم.

    مانی: چرا داشتیم. یکبار من قهر کردم.

    بهزاد: حالا شاید آن اوایل هنوز بطور دقیق نمی.دانستیم با هم چگونه برخورد کنیم. ولی الان اینگونه است که وقتی کسی به دیگری می.گوید این مشکل را داری، اولین ایده که به ذهن می.آید این است که خب حالا چطور مشکل را حل کنم؟ حتی به هم ایده.ی مشخص می.دهیم. مثلا گاهی وقت.ها من برای جهانیار قسمتی را با دهان سولفژ می.کنم و می.گویم این را سلو بزن. پیش آمده کیا و یا آرش به من گفتند این جمله را با این تحریر پایان.بندی کن.

    مانی: سلوی جهان در «راک اند رول» فیکس نشده بود و ما در استودیو آن را سه بار ضبط نهایی کردیم. برای هر کدام از ما که سلو را پخش می.کردیم می.گفتیم این قسمتش را اینجوری کن، تهش را فلان.طور پایان.بندی کن و ... انگار پارت خودمان است.

    کیارش: ما بیشتر دعواهایمان سر این بود که مثلا وقتی من دارم پارت.هایم را ضبط می.کنم همه نیامدند تا نظر بدهند.

    آبتین: مثلا گاهی اوقات بهزاد به من می.گوید با آن استیک قرمزه این تیکه را اجرا کن. حالا فرقی هم نداره.ها. (همه می خندند).

    بهزاد: یکبار آبتین وقتی داشت درامز می.زد این استیک.ها را که بالا می.برد و از کنار میکروفن رد می.شدند یک نویز کوچکی به صدا می.داد. من گفتم این استیک.ها را با پیراهن.ات پاک کن (حالت این را در می.آورد که استیک دارمز را زیر بغل با آستین و پهلوی پیراهنش پاک می.کند). بعد او این کار را کرد و مشکل نویز صدابرداری حل شد! (همه می.خندند)



    ادامه در منبع : تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۴/۰۴/۳۱ در ساعت 18:00

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی
    خرید وی اس تی خرید vst فروش vst وی اس تی فروش وی اس تی وی اس تی دانلود وی اس تی آپلود عکس

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

موضوعات مشابه

  1. آلبوم جدید وایسا تند نرو منتشر شد
    توسط Ramin95 در انجمن آلبوم ها
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۴/۰۳/۲۱, 06:42
  2. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۴/۰۳/۰۵, 20:30
  3. آهنگ وایسا دنیا رضا صادقی با صدای خودم
    توسط Omid 74 در انجمن انجمن خوانندگان کیوبیس
    پاسخ ها: 26
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۱۱/۳۰, 20:33

جستجو شده ها

Nobody landed on this page from a search engine, yet!

تا این لحظه 1 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی