کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: مانی رهنما: هیچ نوسترآداموسی نمی.تواند یک هفته آینده سرزمین ما را پیش.بینی کند!

  1. Ramin95 آواتار ها
    Ramin95
    شماره کاربری
    4941
    Contributor
    شهریور /۱۳۹۰
    4,009
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی575
    0
    سپاس از شما 815 بار در 687 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض مانی رهنما: هیچ نوسترآداموسی نمی.تواند یک هفته آینده سرزمین ما را پیش.بینی کند!

    کارگاه ترانه بابک صحرایی با حضور مانی رهنما برگزار شد



    مانی رهنما: هیچ نوسترآداموسی نمی.تواند یک هفته آینده سرزمین ما را پیش.بینی کند!

    موسیقی ما - کارگاه ترانه بابک صحرایی در روز اول مرداد ۱۳۹۴ با حضور مانی رهنما به عنوان مهمان ویژه برگزار شد. در این جلسه مانی رهنما ضمن شنیدن و تحلیل ترانه.های هنرجویان، درباره بعضی از مسائل روز موسیقی نیز صحبت کرد.
    .
    به گزارش «موسیقی ما»، در ابتدای جلسه بابک صحرایی درباره مانی رهنما گفت: «از سال ۱۳۸۰ تصمیم گرفتم که ترانه.هایم را برای اجرا به دست خواننده.ها و آهنگسازها بسپارم. در بهار سال ۱۳۸۰ از طریق دوست مشترکی برای اولین بار مانی رهنما را دیدم. یادم هست مانی رهنما همان لحظه سلام کردن به من گفت: «شما ترانه.سرایی؟» من به شدت تعجب کردم. چون مانی برای اولین بار بود که من را می دید و آن زمان من هیچ ترانه اجرا شده یا منتشر شده.ای نداشتم که بخواهد از این طریق من را بشناسد. با همان تعجب گفتم: «بله. از کجا متوجه شدید؟» که مانی گفت: «چشم.های ترانه.سراها با بقیه مردم فرق دارد و از نگاه کردن.شان معلوم می.شود که ترانه.سرا هستند.»
    .
    بابک صحرایی در ادامه توضیح داد: «به این ترتیب رابطه من با مانی رهنما آغاز شد. من تعدادی ترانه به او دادم. او از بین ترانه.ها یکی را انتخاب کرد و گفت: «بیت ششم و هفتم این ترانه که نوشتی «مهتاب با شب راه نیومد/ خزون که کوتاه نیومد/ چشمات که بارونی شدن/ ابرا که زندونی شدن» را دوست دارم. با این دو بیت یک ترانه دیگر برای من بنویس.» من مابقی ترانه را کنار گذاشتم و بر اساس این دو بیت ترانه جدیدی برای او نوشتم. منتها آلبومی که آن زمان مانی رهنما در دست تولید داشت، بنا به دلایلی تولیدش متوقف شد و مدتی بعد این ترانه با موسیقی استاد بابک بیات توسط «حامی» عزیز اجرا شد.»
    .
    مانی رهنما در ادامه خاطره.ای که بابک صحرایی تعریف کرد، گفت: «حلقه تولید، یک قسمت بزرگ و مهم دارد به اسم تهیه.کننده و بعد از آن انتشار و ارائه. ما زحمت می.کشیم و با تلاش زیاد کاری را تولید می.کنیم. اما اگر تهیه.کننده.ای نباشد، روند ارائه و انتشار کارها با مشکل مواجه می.شود. آن زمان بابک صحرایی به عنوان یک ترانه.سرای قدرتمند تازه وارد عرصه موسیقی شده بود و باید کارش در زمان مناسبی تولید و منتشر می.شد. من از اینکه این ترانه که اسمش «هم.گریه» است، توسط حامی عزیز اجرا شد، بسیار خوشحال شدم و به نظرم موفقیت این ترانه پیروزی درخشانی برای حامی جان و بابک عزیز بود.»
    .
    بابک صحرایی نیز در تکمیل این صحبت.ها گفت: «مانی رهنما یک روز در همان اوایل آشنایی.مان به من گفت: «چرا ترانه.هایت را به بابک بیات نمی.دهی؟» گفتم: «بابک بیات کجا و من کجا؟ او اسطوره موسیقی است و من تازه وارد این عرصه شده.ام.» مانی گفت: «من اطمینان دارم که بابک بیات از ترانه.هایت خوشش می.آید. بیا این شماره بابک بیات بهش زنگ بزن و نگو که من شماره.اش را به تو داده.ام.» اگر مانی این اعتماد به نفس را به من نداده بود، من شاید هیچ.وقت با آقای بیات تماس نمی.گرفتم و آن.همه اتفاق.های مهمی که در همکاری با استاد بیات برای من به وجود آمد، هیچ.وقت به انجام نمی.رسیدند و شاید مسیر هنری من شکل دیگری پیدا می.کرد.»
    .
    ضمن پرسش و پاسخ بین هنرجویان و مانی رهنما، بحث حضور مانی رهنما در عرصه تدریس و آموزش خوانندگی طی بیش از ده سال گذشته مطرح شد که بابک صحرایی در این باره گفت: «مانی رهنما در ۱۵، ۱۰ سال گذشته بهترین استاد آواز در موسیقی ما بوده. استاد بیات همیشه می.گفت «مانی مهندس صداست». مانی رهنما از دو وجه یکی تکنیک و قدرت خوانندگی.اش و دیگری توانایی.اش در آموزش، منحصربه.فرد است و من کسی را سراغ ندارم که در امر آموزش خوانندگی در سطح مانی رهنما قرار داشته باشد. هر خواننده خوبی لزوماً معلم خوبی نیست. یادم هست 7 سال پیش زمانی که مجله «ترانه ماه» را منتشر می.کردم، مانی مجموعه مقالاتی درباره بهداشت صدا و مباحث مربوط به آموزش خوانندگی را جمع.آوری و ترجمه کرده بود که من نزدیک به یک سال به صورت سلسله.مقاله چاپ می.کردم. این یک نمونه کوچک از پژوهش.های مانی رهنما در مبحث آموزش خوانندگی است.»
    .
    مانی رهنما همچنین در پاسخ به سوال هنرجویان درباره معیارهایش برای انتخاب ترانه گفت: «همه ما تجربیات زندگی.مان را دنبال می.کنیم. من ترانه.هایی را دنبال می.کنم که فرکانس.هایی از تجربیات زندگی.ام را در آنها پیدا کنم. از طرف دیگر سالم بودن و درست بودن شعر خیلی برایم مهم است. درون هر کار هنری یک چیزی هست که اصلاً نمی.شود توصیف.اش کرد. اسمش «آن» است و این «آن» یا «ناگهان» را نمی.شود شرح داد. همیشه دنبال این «آن» و لحظه درخشان در شعرها هستم.»
    .
    مانی رهنما در توضیح اینکه چه ترانه.ای به نظرش خوب و ارزشمند است گفت: «یکی از مشخصه.های ترانه خوب این است که سوژه جدیدی را مطرح کند و تکرار مکررات نباشد. تجربه نشان داده ترانه.هایی که سوژه بکرتری دارند، زودتر مورد توجه قرار می.گیرند. در حال حاضر این اتفاق بسیار کم به چشم می.خورد. مخصوصاً در مورد دوستانی که تازه شروع کرده.اند؛ چون معمولاً تحت تأثیر ترانه.سراهای مطرح قرار دارند و خیلی وقت.ها می.بینی که مثلاً شعر بابک صحرایی یا شخص دیگری را دارند تکرار می.کنند. ترانه.سراها باید از این مسأله فرار کنند و ضمن علاقه به ترانه.سراهای شاخص، خودشان باشند و جهان.بینی خودشان را داشته باشند. ترانه.سرا باید جهان درستی برای ترانه.اش ترسیم کند. مثل یک فیلم.نامه.نویس که وقتی فیلم.نامه.ای می.نویسد، تمام ساختار قصه.اش ارتباط.های درستی دارند. ترانه نباید دور از ذهن باشد و یا دچار پراکنده.گویی باشد. ترانه باید تکلیفش با خودش و مخاطبش مشخص باشد.»
    .
    بابک صحرایی در جریان جلسه از مانی رهنما به عنوان خواننده.ای مؤلف یاد کرد و گفت: «مانی رهنما خواننده.ای صاحب اندیشه است. شعر را به خوبی می.شناسد، آهنگساز بسیار خوب و توانمندی است و قلم خوبی دارد. فارغ از علاقه.ای که به مانی دارم و دوستی بین ما، مانی رهنما را در کنار اینکه از بهترین خواننده.های ماست، جزو بهترین آهنگسازهای موسیقی ایران می.دانم.»
    .
    بابک صحرایی ادامه داد: «مانی رهنما هیچ وقت تابع جریانات و هیجانات بازار موسیقی نبوده. نه که بی.توجه به مخاطب باشد، به جریان.ها و هیجان.های کاذب موجود در بازار موسیقی بی.توجه بوده و این اتفاق، بسیار مهم است. تجربه نشان داده خواننده.هایی که تابع هیجان.های لحظه.ای بازار موسیقی هستند، عمر طولانی مدتی ندارند. یعنی دوران موفقیت.شان کوتاه است.»
    .
    بابک صحرایی در تعمیم این بحث به وضعیت ترانه گفت: «ما در ترانه هم مدام شاهد این اتفاق بوده.ایم که بخشی از جامعه.ی ترانه همیشه تابع هیجانات بازار موسیقی است. یعنی اینکه یک فرم از ترانه در مقطعی مورد توجه بازار موسیقی قرار می.گیرد و بعد از آن ترانه.سراهای بسیاری می.آیند و برای تکرار موفقیت چند ترانه بازاری، به کپی کردن آن نوع از نوشتار می.پردازند. این اتفاق در ده پانزده سال گذشته بارها تکرار شده و همیشه هم ترانه.سراهایی که به تقلید از دیگران می.پردازند، با ناکامی در این عرصه مواجه می.شوند.»
    .
    مانی رهنما درباره وضعیت بازار موسیقی ایران گفت: «باید قبول کنیم که موسیقی در کشور ما بیشتر حالت تصادف دارد. یعنی نمی.توانی موفقیت و یا عدم موفقیت کاری را پیش.بینی کنی. کلاً در سرزمین ما پیش.بینی جایگاهی ندارد، چون همه.چیز تصادفی پیش می.آید. من فکر می.کنم هیچ نوستراداموسی نمی.تواند یک هفته آینده سرزمین ما را پیش.بینی کند. به همین خاطر بزرگ.ترین ریسمانی که می.شود به آن چنگ زد، قلب و دل خود آدم است. از طرف دیگر، علم و آگاهی لازم را باید کسب کنیم. ببینیم جامعه چه نوع ادبیاتی را بیشتر درک می.کند و می.پسندد و چه سلیقه.ای دارد. این اتفاق یعنی جلب توجه جامعه بسیار سخت است و اصلاً کار راحتی نیست.»
    .
    مانی رهنما در پاسخ به یکی از هنرجویان درباره وضعیت تنظیم در موسیقی ایران و اینکه آیا تنظیم یک قطعه عمر مشخصی دارد یا نه گفت: «وقتی تنظیم.های امروز را با تنظیم.های اسفندیار منفردزاده و واروژان و بابک بیات مقایسه می.کنم، باید بگویم برای وضعیت تنظیم در موسیقی امروز متأسفم. البته با صرف.نظر از اسم.های معدودی که خوب کار می.کنند.»
    .
    بابک صحرایی نیز درباره این بحث گفت: «در پاسخ به این سوال که آیا تنظیم یک قطعه موسیقی عمر مشخصی دارد یا نه، به ساختار آن تنظیم بستگی دارد. اگر تنظیم الکترونیک باشد، پاسخ مثبت است؛ چون صداها و افکت.های مورد استفاده در موسیقی الکترونیک لحظه به لحظه در حال به روز شدن هستند و به همین خاطر یک تنظیم الکترونیک که امروز انجام می.شود، قطعاً شش ماه یا یک سال آینده صداها و افکت.هایش به نسبت روز، کهنه و قدیمی شده.اند. به این نکته هم باید اشاره کنم که ما در ایران موسیقی الکترونیک به معنای واقعی نداریم. موسیقی الکترونیک فقط چیدن یک.سری افکت و صدا و سمپل در کنار یکدیگر نیست. در مورد تنظیم.های مبتنی بر سازهای زنده و ارکسترال، اما پاسخ به این سوال منفی است. یعنی اینگونه تنظیم.ها عمرشان محدودیتی ندارد؛ چون صدای ساز زنده کهنه نمی.شود. پیانو صدسال پیش هم همین صدا را داشته و صدسال دیگر هم صدایش همین است. صدای ویلن دویست سال دیگر هم همین صدای امروزش است. به همین خاطر همیشه این بحث وجود دارد که موسیقی درست و ماندگار، موسیقی همراه با سازهای زنده است. در موسیقی الکترونیک اما یک صدا و افکتی که امروز بسیار زیبا و مدرن و جذاب است، یک سال یا دو سال دیگر ممکن است مایه خنده و تمسخر یک تنظیم الکترونیک باشد. البته موسیقی الکترونیک به معنای واقعی و اصولی.اش بسیار ارزشمند است و مزایا و محسنات ویژه و مخصوص به خودش را دارد.»
    .
    مانی رهنما در ادامه بحث وضعیت تنظیم به نکته مهمی اشاره کرد: «ما در حال حاضر نوازنده خوب بسیار کم داریم، با صرف.نظر از تعدادی معدود از نوازنده.های خوب و حرفه.ای، نوازنده.ای را سراغ نداریم که روزی دو ساعت تمرین شخصی برای پیشرفت نوازندگی.اش انجام بدهد و این مسأله یک فاجعه است. اکثر نوازنده.ها فقط به فکر این هستند که یک چیزی بزنند و پول.شان را بگیرند و بروند. این نسل جدیدی که دارند وارد موسیقی می.شوند، به نظرم قوی.تر خواهند بود. این نسلی که الان نوجوان هستند و طی سال.های آینده به عنوان نوازنده حرفه.ای در موسیقی حضور خواهند داشت.»
    .
    مانی رهنما در پایان جلسه به درخواست هنرجویان پای پیانو نشست و ۴ قطعه اجرا کرد. از این میان دو قطعه به نام.های «بودای مرده» و «زخمی تاریخ» با ترانه.های بابک صحرایی جزو قطعه.های منتشر نشده او بودند که قرار است در آلبوم جدید این خواننده منتشر شوند.



    منبع:.

    اختصاصی سایت موسیقی ما




    ادامه در منبع : تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۴/۰۵/۰۵ در ساعت 21:10

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

موضوعات مشابه

  1. توجه توجه ( طرح تابستانه ی emia music ) برای خوانندگان حرفه ای و یا دوستان علاقه مند به خوانندگی
    توسط EMIA در انجمن انجام پروژه های موسیقی ، آهنگسازی ، تنظیم و میکس و مسترینگ
    پاسخ ها: 8
    آخرين نوشته: ۱۳۹۴/۰۵/۰۴, 15:58
  2. پاسخ ها: 10
    آخرين نوشته: ۱۳۹۳/۱۰/۲۲, 20:27
  3. پیانیست روسی آثاری از مشایخی و اردلان را می نوازد
    توسط Ramin95 در انجمن اخبار روز موسیقی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۱۱/۲۰, 14:00
  4. فروش پیانوی دست ساز روسی (در حد نو)
    توسط Nimaxtep در انجمن آرشیــو
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۴/۰۹, 20:01
  5. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۱۲/۱۲, 13:50

جستجو شده ها

Nobody landed on this page from a search engine, yet!

تا این لحظه 2 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست