کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

جهت مشاهده ی پستی که بیشترین امتیاز مثبت را در این تاپیک کسب کرده است اینجا را کلیک کنید

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 3 , از مجموع 3

موضوع: نکاتی در مورد خوانندگی

  1. blacky آواتار ها
    blacky
    شماره کاربری
    36914
    مدیـر ارشـد سایت
    فروردین /۱۳۹۲
    mazandaran
    2,256
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی4650
    8,323
    سپاس از شما 6,932 بار در 2,372 پست
    Follows
    5
    Following
    0

    پیش فرض نکاتی در مورد خوانندگی

    درود به دستانه کیوبیسی

    یه سری نکات در مورد خوانندگی می ذارم امیدوارم مفید باشه


    قرار گيري فك
    كمتر ديده میشه شخصي به هنگام اواز خواندن دهان و فك خود را بيشتر از حد معمول باز كند.سعي كنيد اوازي را با باز كردن دهان بيشتر يا كمتر از حالت طبيعي بخوانيد ببينيد چه ميشود . هنر اموزاني كه خوب اواز ميخوانند شامل اين درس نميشوند.وليكن انهايي كه احساس خوبي در خواندن ندارند ميتوانند دو حالت باز نمودن دهان كمي بيشتر از حد و كمي كمتر از ان را تست نميوده و نسبت به هر كدام كه احساس بهتري پيدا نمودند بر ان تاكييد نمايند اگر چنين تفاوت بهتري حس نشد دليل بر درستي غريزي فواصل فك و دهان در هنگام اواز خواني است و مشكل با تمرين حل خواهد شد.

    آماده سازي صدا
    تمرين سرايش بهتر است از نت دوي وسط شروع شده و چند فاصله بالا و چند فاصله پايين رود.در اين فواصل كمي تمرين شده گلو صاف و ذهن آماده گردد و پس از ان به هر محدوده كه خواستيم وارد شويم.البته اين براي اقايان بود براي خانم ها محدود دو وسط براي صاف نمودن گلو و حنجره و تمرين مقدمه به صورت بالا رونده خواهد بود..دقت شود به هيچ عنوان در دقايق اول فشار شديد به صدا اورد و گامي را به صورت بالا رونده مثلا دو ماژور را به وسعت دو اكتاو اجرا و سرايش نمود.

    تمرين ويژه
    يك هنرجو در ابتدا بايد براي اجراي يك قطعه اوازي نزد هنرجويان ديگر و يا دوستان و اشنايان ميبايست قطعه را بارها و بارها تمرين نموده و تسلط كامل بر ملودي و كلام ان داشته باشد وليكن پس از طي مراحل مقدماتي ديگر هنرجو نياز به تمرين ندارد بلكه از وي انتظار ميرود هر بيتي را به محض شنيدن بيت اجرا و با تزئنات تكنيكي و اوازي منحصر به خود ان را زيباتر نمايد.حتي پس از اين كار كمي مشكتر هم خواهد شد هنرجو ميبايست شعر تمامي اين نغمات را كه هنر جويان ديگر اجرا نمودند جا به جا و اشعار ديگر جايگزين انها نموده و همان ملودي قبل اجرا نمايد تا بداند شعر و شاعر با ان ملودي يا ملوديها هيچ نسبتي خويشي ندارند و به اقسام ديگر نيز ميتوان بر روي اين شعر اهنگ متفاوت ساخت و يا قرار داد.

    شروع صحيح و اوج خواني
    هنرجويان معمولا در دوره ي اول اموزش در خواندن و اجراي تصنيف در نقطه هاي اوج يا فشار بسيار زياد و مبتديانه اي به خود وارد مي اورند و يا وسعت صوتي انها ديگر براي ادامه اجرا ياريشان نمي نمايد و در نميه اجراي تصنيف در نقطه اوج فرو ميمانند.اين بدان علت است كه هنرجو ندانسته چگونه تصنيف و يا گوشه و يا قطعه پاپ را اغاز كند در نتيجه در اوج فرو ميماند.مربي ميبايست چنين هنرجو را راهنمايي نمايد كه اگر در صدد اجراي گوشه اي از يك دستگاه و يا يك اواز است از يك اكتاو و يا چند اكتاو فاصله پايينتر و اگر تصميم بر اجراي قطعه پاپ دارد در گامي قابل دسترس خود اجرا نمايد.

    خطاي احساسي
    مشكلي كه اكثر هنرجويان دارند اين است كه يك قطعه اواز را در وسعت صوتي زيرتري ميشنوند و در صدد اجراي ان بر مي ايند مثلا نقطه اوج يك اواز و يا تصنيف را بسيار بالاتر از خواننده اجرا ميكنند تا جايي كه در نيمه راه قادر به اجراي تمام قطعه نميباشند و بعد ميپردازند كه وسعت صدايشان در حد ان خواننده نيست.اين بدان علت است كه هنرجو مبتدي يك اوج ساده را بسيار بالاتر از حد ان اوج احساس ميكند و سعي بر اجرايش بر مي ايد. به هنرجو تفهيم نماييد همان گونه كه چشم خطاي ديد دارد گوش نيز عاري از اين گونه خطا نيست.

    خشكي گلو
    هيچ گاه با گلوي خشك آواز نخوانيد.خشكي گلو موجب سوزش در اين ناحيه خواهد شد كه بسيار مضر است.امكان دارد شما اب به اندازه كافي نوشيده باشد وليكن باز گلويتان خشك باشد.اگر اين خشك شدن مدام به علت مصرف نوعي مواد شيميايي و يا بيماري بود سعي نماييد اواز نخوانيد و يا اگر لزوم بر خواندن است از يك ليوان اب هر مرتبه به مقدار بسيار كم در حدي كه گلوي شما تر شود بنوشيد اما به هيچ عنوان با گلوي خشك آواز نخوانيد.

    ميل به تمرين
    تا جايي كه علاقه خواندن و تمرين داريد به اين كار بپردازيد.اگر تمايل تان به ادامه تمرين از دست رفته از تمرين دست بكشيد و يقين داشته باشيد كه از انجا به بعد غير از ضرر رساندن به صدا و حنجره هيچ چيز عايدتان نميشود.ميل و خواسته دروني بدنتان در اواز را دست كم نگيريد چون همگي اين تمايلات فرمانهايي هستند كه از مغز بر اثر تحليل فرايند فيزيكي بدن و حنجره به شما القا ميشود.

    زيبا خواندن
    هنرجو ميبايست در اواز سعي بر خوب خواندن نمايد و زيبا خواندن را تقليد يا فراگيرد.تمامي قسمتهاي دخيل در اجرا خود به خود و به صورت اتوماتيك در جاي خود قرار ميگيرند فقط سعي نماييد زيبا و خوب بخوانيد و يا تقليد نماييد تقليد در اينجا صرف جهت تمرين است و هدف محسوب نميشود.اگر نتيجه چندين سال تمرين و يادگيري تقليد شد انگاه نهي و مضر خواهد شد وگرنه تقليد به منظور تمرين و يادگيري راه بلامانع و بسيار خوب است.زيبا خواندن نيازمند خواستن و تمرين بسيار زياد و علاقه فراوان است.هر حنجره نظام مخصوص خود را دارد.و نميشود دستور و عمل خاصي تعيين كرد.

    حجم صدا
    گاهي اوقات يك خواننده يك تيكه از اواز را بسيار ژوست (صحيح) اجرا مي نمايد ، از بيشتر قواعد و اصول نيز بهره ميجويد وليكن باز صداش حتي سر خود وي را نيز درد مي اورد.اين بدان علت است كه داراي حجم صداي خوبي نيست.حجم صدا هيچ ربطي به صحيح خواندن و يا نخواندن ندارد.حجم دادن به صدا به صورت مطلق نيز زيبا نيست حجم صدا مدام بايد نسبت به شعر و ملودي و تم تغيير كند و در نوسان باشد تا صداي خواننده خسته كننده و نامطلوب نگردد.حجم صدا پيچيده تر از ان است كه بتوان در غالبي غير از عمل شرح داد وليكن با دقت در صداي خوانندگان حرفه اي و دقت در صداي سازهاي بادي ميتوان حجم صدا را فرا گرفت. متذكر خواهم شد كه مقصود از حجم صدا حجيم بودن صدا به صورت مدام نيست بلكه استفاده صحيح و بجا از حجم صوتي است وگرنه حجيم بودن صدا به صورت دائم نيز خود يك مشكل است !

    ساعت نامناسب تمرين
    پس از بيداري از خواب تمرين و يا خواندن آواز را آغاز ننمياييد.اين نكته بسيار حائز اهميت است.من اكيدا به تمامي علاقه مندان و هنرجويان توصيه ميكنم كه تا چند ساعت پس از بيدار شدن از خواب آواز نخوانند و تمرين نكنند.حتي آواز را زمزمه هم نكنيد كه بسيار مضر و بي فايده است.ساعت صبح نيز براي تمرين به هيچ عنوان مناسب نيست.ساعات صبح براي اجراي كنسرت در روزهاي تعطيل نيز نامناسبند.انسان در صبح صدايش وسعت نهايي خود را ندارد و براي دسترسي به ان مدام حنجره خود را فشار اورده و مي خواهد بداند چه شده كه نمي تواند وسعت صدايش را افزايش دهد همين امر با عث از دست رفتن وسعت صوتي و اسيب مزمن حنجره و اعصاب صوتي خواهد شد.


    تعداد کل آرای این پست : 3
    تعداد آرای مثبت : 3
    قبول اهنگسازی . تنظیم . میکس و مستر . نوازندگی گیتار

    تدریس گیتار . اموزش تئوری موزیک . اموزش اهنگسازی و تنظیم

    اینستاگرام من : morteza nicknezhad



    موسیقی مانند كشوری است كه روح من در آن حركت می كند. در آنجا هر چیز، گلهای زیبا می دهد و هیچ علف هرزه ای در آن نمی روید. اما تعداد

    کمی از افراد می فهمند كه در هر قطعه از موسیقی چه شوری نهفته است.
    بتهوون
    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۴/۰۵/۲۳ در ساعت 23:45

  2. 6 کاربر زیر از blacky برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  3. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    محل سکونت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

  4. amir_400 آواتار ها
    amir_400

    پیش فرض

    اگر ذکر میکردید که موقع خوندن حرکات فیزیکیه بدن باید چجوری باشه خیلی خوب بود
    ممنون بابت مطلب آموزندتون


    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1
    #2 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۴/۰۵/۲۴ در ساعت 02:50

  5. کاربران زیر از شما amir_400 عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


  6. blacky آواتار ها
    blacky
    شماره کاربری
    36914
    مدیـر ارشـد سایت
    فروردین /۱۳۹۲
    mazandaran
    2,256
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی4650
    8,323
    سپاس از شما 6,932 بار در 2,372 پست
    Follows
    5
    Following
    0

    پیش فرض

    ................................up................ ......


    قبول اهنگسازی . تنظیم . میکس و مستر . نوازندگی گیتار

    تدریس گیتار . اموزش تئوری موزیک . اموزش اهنگسازی و تنظیم

    اینستاگرام من : morteza nicknezhad



    موسیقی مانند كشوری است كه روح من در آن حركت می كند. در آنجا هر چیز، گلهای زیبا می دهد و هیچ علف هرزه ای در آن نمی روید. اما تعداد

    کمی از افراد می فهمند كه در هر قطعه از موسیقی چه شوری نهفته است.
    بتهوون
    #3 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۴/۰۵/۲۶ در ساعت 19:20

  7. کاربران زیر از شما blacky عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


+ پاسخ به موضوع

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 19
    آخرين نوشته: ۱۳۹۴/۱۱/۲۸, 12:17
  2. دانلود وی اس تی سینتی سایزر Cakewalk Z3TA
    توسط Hamedboy در انجمن دانلود VSTi
    پاسخ ها: 7
    آخرين نوشته: ۱۳۹۴/۰۴/۰۱, 17:52
  3. دانلود وی اس تی و سینتی سایزر DiscoDSP Corona v4.7
    توسط Mortal در انجمن دانلود VSTi
    پاسخ ها: 11
    آخرين نوشته: ۱۳۹۳/۰۱/۲۱, 03:42
  4. پاسخ ها: 15
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۷/۲۸, 17:32
  5. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۲/۲۵, 23:14

جستجو شده ها

نکاتی برای خواندن تصنیف

تا این لحظه 37 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست