کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

جهت مشاهده ی پستی که بیشترین امتیاز مثبت را در این تاپیک کسب کرده است اینجا را کلیک کنید

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 4 , از مجموع 4

موضوع: نکاتی در نوازندگی ویولن

  1. blacky آواتار ها
    blacky
    شماره کاربری
    36914
    مدیـر ارشـد سایت
    فروردین /۱۳۹۲
    mazandaran
    2,256
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی4650
    8,323
    سپاس از شما 6,932 بار در 2,372 پست
    Follows
    5
    Following
    0

    پیش فرض نکاتی در نوازندگی ویولن

    درود به دوستاران ساز ویولن

    نکاتی در نوازندگی ویولن رو قرار می دم امیدوارم در تمریناتتون به کار بیاد




    اگر به تازگی یادگیری ویلن را آغاز کرده اید،لازم است اصول زیر را به دقت خوانده و رعایت کنید.

    در واقع برای اینکه یک ویلنیست حرفه ای شوید رعایت این نکات لازم است.


    سلفژیانت خوانی:

    سلفژ پایه و اساس تعلیم در موسیقی است.این قسمت به تنهایی میتواند کیفیت شنوایی هنرجو را بالا برده و این اجازه را به او بدهد تا تمام توجه خویش را به مکانیسم انگشتان و آرشه معطوف دارد.

    استعداد های طبیعی:

    هنرجویی که علاقه مند است تا وجود خویش را به فراگیری ویلن اختصاص دهد،بایستی دارای دست چپ مناسب برای ساز،انعطاف پذیری قابل ملاحظه در هردو بازو وتوانایی در خواندن نت(سلفژ)بادقت کامل باشد.باید توجه داشت که هیچ مقداری از تمرین وممارست قادر نخواهد بود تا خلاء ناشی از فقدان این کیفیات طبیعی را پر نماید. انتخاب ساز: ساز بایستی دقیقاً متناسب با اندازه های بازو ودست چپ شاگرد باشد.


    سازی که فرم و اندازه ی آن زیاد بزرگ است مانعی برای شاگرد در راه نوازندگی دقیق و بدست آوردن وضعیت خوب در بدست گرفتن ساز خواهد بود. لئونارد هوبرت در کتاب ژیمناستیک ویلن می گوید:"تمرین کردن با سیم های نامرغوب به مراتب بدتر از تمرین نکردن است!"این مسئله هنگامی که هنرجو دوبل نت نوازی هارا شروع میکند بیشتر مورد توجه قرار میگیرد.

    انتخاب آرشه:

    برای کسانی که تازه شروع میکنند معلم باید یک آرشه ی سبک انتخاب کنند ومهم تر اینکه آرشه زیاد بلند نباشد.


    اصول اولیه:

    وضعیت بدن: وضعیت بدن باید ساده و طبیعی باشد؛سبک قدیمی که درآن تمام وزن بدن را روی یک پا می اندازند به هیچ وحه توصیه نمیشود.یک پای سبک و چابک کمی حلوتراز بدن کافیست تا تعادل را حفظ کند. چگونه ویلن را نگه داریم: یکی از مسائل در نگهداری ویلن بر روی شانه اینست که آنراطوری نگه داریم که نه شانه زیاد بالا برود ونه آنکه با دست چپ نگه داشته شود این مشکلیست که باید به تدریج و قبل از پرداختن به فصل تغییر پوزیسیون برآن فائق آییم این را نیز باید اضافه کرد که عادت به بالا نگه داشتن شانه نه تنها غلط و ازنظر ظاهری زشت است است بلکه هنرجو را دچار عوارض فیزیکی میکند.


    دسته ی ویلن بایستی توسط بند اول انگشت شست و بند آخر انگشت اشاره گرفته شود و ته ساز زیر قسمت چپ چانه به طور افقی قرار گیرد.وسط فک پایین که روی زیرچانه ای قرار میگیرد ویلن را نگه میدارد وهمچنین ویلن توسط دست و استخوان ترقوه در وضعیت خود میماند.

    سطح رویی ساز نباید کاملاً افقی باشد بلکه قدری به طرف راست نگه داشته شود(ویلن زاویه ی 45 درجه با سطح افق داشته باشد).برای رسیدن به این مقصود یک بالشتک(شولدرshoulder)یا دستمال را روی شانه ی چپ در زیر ویلن قرار میدهیم.


    خواهیم دید که طرف چپ ویلن کمی بالا خواهد آمد.آرنج بایستی به طرف سینه متمایل باشد،یه طوریکه درزیر وسط ویلن قرار گیرد،پشت دست تقریبا در یک خط مستقیم باساعد بوده و انگشتان،بالای سیم ها در وضعیت گرد (کمی خم) نگه داشته شود.


    چگونه آرشه را نگه داریم:

    1-آرشه باتمام انگشتان نگه داشته میشود.با نوک شست که مقابل محفظه ی ته آرشه قرار گرفته بایستی با وسط دست در یک خط باشد.

    2- انگشتان در وضعیت طبیعی روی چوب آرشه قرار میگیرند. قابل ذکر است که انگشتان نباید خیلی چسبیده به هم نه خیلی باز از هم و درهر حال سفت هم نباشند.چوب ارشه باید از زیر بند دوم انگشت سبابه و نوک انگشت کوچک بگذرد و باید اضافه کرد که انگشت شست نباید به سمت بیرون شکسته شود وباید به صورت گرد ( خم شده به سمت داخل ) نگه داشته شود. وانگشت کوچک باید به صورت گرد بر روی انتهای آرشه قرار داده شود.


    در ابتدا هنرجویان معمولا آرشه را طوری می گیرند که بند انگشت شست آنها به سمت خارج قرار می گیرد. باید دانست که این حرکت انگشت شست طبیعی نیست و باعث می شود که مچ و دست نیز سفت و خشک شده و حرکات مچ دست به راحتی انجام نپذیرد.

    برای اجتناب از این عیب باید همواره مراقب بود تا نوک انگشت شست به طرف داخل به صورت گرد باشد. وضعیت بازوی راست: بازو همیشه باید کاملا نرم و راحت باشد و شخص باید مراقب آرنج باشد که نه زیاد بالا بیاید و نه زیاد پایین.

    وقتی روی سیم می یا لا آرشه می کشیم بازو باید پایین بیاید به طوری که در طول بدن قرار گیرد و هنگامی که روی سیم ر و سل آرشه می کشیم کمی بالا رود. توجه: با بازو ننوازید.

    تمام کتابهای آموزشی ویولن هنرجویان را از این غیب برهذر می دارند اما متاسفانه نه تعریف درستی از آن ارائه می دهند ونه شیوه ی پرهیز از آن را گوشزد می کنند. نو آموز در ابتدا نباید تمام طول آرشه را به کار گیرد. هدف از این توصیه جلوگیری از نوازندگی با بازو می باشد. اگر نوآموز همه ی طول آرشه را به کار گیرد وضعیت اجباری و نادرستی اتقاق می افتد.

    و از آنجا که در چنین حرکتی ابتکار عمل با بخش پشتی بازو خواهد بود وضع عادی فقط پس از طی یک قوس 40 درجه بر محور شانه میسر خواهد شد. در این حالت است که در واقع بیشترین نقش را بازو ایفا خواهد کرد.

    اما اگر نوآموز منتهی الیه ته و سر آرشه را در حدود 10 سانت از هز طرف به کار نگیرد بدون هیچ زحمتی به حالت درست دست می یابد و برای این منظور کافی است نرمش مفاصل آرنج، مچ و انگشتانش را حفظ کند تا به تدریج و به طور طبیعی و خودکار دستش به هنگام رفتن به ته آرشه به سمت راست و هنگام رفن به نوک آرشه به چپ برود. وضعیت آرشه در ارتباط با سیمها: آرشه قطعاً و همیشه باید موازی با خرک باشد.چوب آرشه کمی متمایل به طرف دماغه به طوری که این امکان را به موی آرشه بدهد که سراشیبی سیمها را بهتر طی کند.


    در آرشه ی راست وقتی که آرشه به نیمه می رسد پشت دست باید با ساعد در یک خط قرار گیرد و مچ در همه حال کنترل چوب را به عهده دارد. در نوک آرشه روی سیم لا آرنج باید بالاتر از مچ ودر یک خط با آن باشد و پشت دست کمی متمایل به طرف ساعد. هرچه کمتر بهتر. هنگامی که آرشه می کشید ( از نوک به ته آرشه ) مچ را تدریجا بالا بیاورید تا موازی بودن آرشه با خرک و موازی بودن موی آرشه با سیمها حفظ شود.


    تعداد کل آرای این پست : 4
    تعداد آرای مثبت : 4
    ویرایش توسط blacky : ۱۳۹۴/۰۵/۲۶ در ساعت 13:48
    قبول اهنگسازی . تنظیم . میکس و مستر . نوازندگی گیتار

    تدریس گیتار . اموزش تئوری موزیک . اموزش اهنگسازی و تنظیم

    اینستاگرام من : morteza nicknezhad



    موسیقی مانند كشوری است كه روح من در آن حركت می كند. در آنجا هر چیز، گلهای زیبا می دهد و هیچ علف هرزه ای در آن نمی روید. اما تعداد

    کمی از افراد می فهمند كه در هر قطعه از موسیقی چه شوری نهفته است.
    بتهوون
    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۴/۰۵/۲۶ در ساعت 11:43

  2. 3 کاربر زیر از blacky برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  3. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    محل سکونت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

  4. Amir.Ehsani آواتار ها
    Amir.Ehsani
    شماره کاربری
    34494
    کاربر نیمه فعال
    اسفند /۱۳۹۱
    تهران
    71
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی30
    101
    سپاس از شما 49 بار در 29 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    من گوش نسبتا خوبی دارم و هر آهنگی رو با گوش میتونم بزنم ولی موقع تمرینات استاد و کتاب که میرسه تسلطم رو از دست میدم در واقع از روی نت نمیتونم خوب بزنم چون باید تمرکزم رو روی نت هم بزارم به نظرتون مشکل من چی میتونه باشه ؟


    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1
    #2 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۴/۰۵/۲۶ در ساعت 12:31

  5. کاربران زیر از شما Amir.Ehsani عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


  6. blacky آواتار ها
    blacky
    شماره کاربری
    36914
    مدیـر ارشـد سایت
    فروردین /۱۳۹۲
    mazandaran
    2,256
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی4650
    8,323
    سپاس از شما 6,932 بار در 2,372 پست
    Follows
    5
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Amir.Ehsani تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    من گوش نسبتا خوبی دارم و هر آهنگی رو با گوش میتونم بزنم ولی موقع تمرینات استاد و کتاب که میرسه تسلطم رو از دست میدم در واقع از روی نت نمیتونم خوب بزنم چون باید تمرکزم رو روی نت هم بزارم به نظرتون مشکل من چی میتونه باشه ؟
    درود به شما

    احتمالا از کار با مترونوم هم فرار می کنید ؟!

    بله متاسفانه مشکل اکثر اشخاصی که می خوان ساز رو یاد بگیرند همینه

    فقط به گوش تکیه می کنند( تکیه به قدرت شنوایی خوبه ولی یکی از زمینه های نوازندگیه )


    من یه پیشنهاد دارم براتون



    سعی کنید از ساده ترین نت ها برای نواختن دقیق و با مترونوم استفاده کنید

    مهم نیست سرعت نواختنون چقدره

    اولین نکته صحیح نواختنه

    سعی کنید نت هایی رو تمرین کنید که قبلا نشنیدید

    وقتی نوازنده قطعه ای رو تمرین می کنه که قبلا شنیده نا خود اگاه از مسیر نت خارج میشه و به گوشش برای نواختن تکیه می کنه

    و این مسائل در تمام سازها صدق میکنه

    مثلا خوده من اکثرا با هنر اموزانی بر خور می کنم که بهم می گن " تو رو خدا برای تمرینات گیتار از مترونوم و ضرب پا استفاده نکنیم"


    تا حرف صحیح نواختن از رو نت و اصول میاد همشون فراری میشن و یا حتی ساز رو رها می کنند

    پس اول اینکه نت های ساده رو با مترونوم و ضرب پا بنوازید

    دوم : خیلی به فکر سرعتی نواختن نباشید

    سوم : قطعاتی رو از استادتون بخواید باهاتون تمرین کنه که قبلا جایی نشنیدید


    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1
    قبول اهنگسازی . تنظیم . میکس و مستر . نوازندگی گیتار

    تدریس گیتار . اموزش تئوری موزیک . اموزش اهنگسازی و تنظیم

    اینستاگرام من : morteza nicknezhad



    موسیقی مانند كشوری است كه روح من در آن حركت می كند. در آنجا هر چیز، گلهای زیبا می دهد و هیچ علف هرزه ای در آن نمی روید. اما تعداد

    کمی از افراد می فهمند كه در هر قطعه از موسیقی چه شوری نهفته است.
    بتهوون
    #3 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۴/۰۵/۲۶ در ساعت 13:57

  7. 2 کاربر زیر از blacky برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  8. blacky آواتار ها
    blacky
    شماره کاربری
    36914
    مدیـر ارشـد سایت
    فروردین /۱۳۹۲
    mazandaran
    2,256
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی4650
    8,323
    سپاس از شما 6,932 بار در 2,372 پست
    Follows
    5
    Following
    0

    پیش فرض

    ...................up..................


    قبول اهنگسازی . تنظیم . میکس و مستر . نوازندگی گیتار

    تدریس گیتار . اموزش تئوری موزیک . اموزش اهنگسازی و تنظیم

    اینستاگرام من : morteza nicknezhad



    موسیقی مانند كشوری است كه روح من در آن حركت می كند. در آنجا هر چیز، گلهای زیبا می دهد و هیچ علف هرزه ای در آن نمی روید. اما تعداد

    کمی از افراد می فهمند كه در هر قطعه از موسیقی چه شوری نهفته است.
    بتهوون
    #4 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۴/۰۵/۲۶ در ساعت 19:22

موضوعات مشابه

  1. نواختن «ویولن» در حین عمل مغز توسط ویولنیست سرشناس!
    توسط Ramin95 در انجمن اخبار روز موسیقی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۳/۰۵/۲۲, 10:50
  2. درخواست نام این وی اس تی خوش صدای ویولن
    توسط Shahrooz Mican در انجمن درخواستها و مشکلات VSTi
    پاسخ ها: 2
    آخرين نوشته: ۱۳۹۳/۰۲/۲۹, 23:33
  3. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۹/۱۳, 11:13
  4. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۵/۱۷, 20:40

جستجو شده ها

Nobody landed on this page from a search engine, yet!

تا این لحظه 26 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

نمایش برچسب‌ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست