کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی
آموزش فارسی فالش گیری
آموزش فارسی آهنگسازی با کامپیوتر
آموزش فارسی حرفه ای کیوبیس
حرفه ای ترین آموزش فارسی تصویری مبانی و تئوری موسیقی در ایران
آموزش فارسی ساخت ریتمهای 6/8 ایرانی عربی بندری ترکی عربی



آهنگسازی
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2


دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: افزایش تراز صدا در میكس

  1. iran music آواتار ها
    iran music
    شماره کاربری
    5939
    کاربر اخراجی
    مهر /۱۳۹۰
    428
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی32
    39
    سپاس از شما 374 بار در 161 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض افزایش تراز صدا در میكس





    چگونه میتوانید به حداكثر درجه صدا در میكس ، قبل از مرحله مسترینگ برسید،
    در حالیكه
    اطمینان دارید خروجی اصلیتان برش نخورده است ؟

    در هنگام كار در DAW ها (Digital Analog Work Station )
    تعیین كننده ترین ( مهمترین ) عامل ، جلوگیری از رسیدن درجه نهایی به نقطه
    قرمز میباشد ولی آسان ترین پاسخ ، پایین كشیدن درجه نهایی ( Master )
    به ناچار است، لیكن این امر
    بر روی كل بلندی صدای میكس تاثیر گذاشته و مرحله مسترینگ را ،
    بخصوص در مهمترین قسمت آن یعنی عامل بلندی صدا Loudness Factor
    را سخت تر میكنید.

    فرض میكنیم كه این سوال یك پیامد جامع و منصفانه از یك شیوه
    برداشت كلی در مورد یك جلسه میكس میباشد. ممكن است كه بدانیم كه
    چگونه در یك میكس شدت صدای Bass و Bass drum را نسبت به یك دیگر
    تعیین كنیم و همچنین خواننده و ساز های دیگر را نیز كاملا مقعول و منطقی
    تنظیم كنیم ، ولی دزست در زمانی كه فكر میكنیم كه به شدت صدای درستی
    رسیده ایم ، یك قله صدا (Peak) در آهنگ یا هر نوع عامل مزاحم دیگری
    باعث كلیپ شدن (Clip) صدای كلی ( Master ) میشود كه ما را مجبور به
    پایین آوردن صدای كلی Master میكند. مطمعنا این یك وضعیت
    ایده آل نیست. لطفا به این نكات دقت كنید..

    اولین و مهترین كار این است كه شما باید كلا قادر به تولید میكسی
    باشید كه كلیپ نداشته باشد. هیچ چراغ قرمزی نباید در كل میكس ، از ابتدا
    تا انتها به وجود بیاید. اگر چه این نصیحت خیلی ابتدایی به نظر میرسد ولی
    ضمنا باید این را هم بگویم كه شما ضبط هایی را كه برای من فرستاده میشود
    را تاكنون نشنیده اید. پس به یاد داشته باشید كه خاموش ماندن چراغ
    قرمز ( Clip ) بسیار بسیار مهم است.
    حالا این سوال پیش میاید كه چگونه میتوان با وجود خاموش بودن چذاغ قرمز ، به
    حداكثر بلندی صدا رسید؟

    یك پاسخ ساده ، استفاده از عمل ( Normalize ) است كه اغلب
    برنامه های میكس دیجیتال آن را دارند . ولی این كار را نكنید چون فقط وقت
    تلف كردن است ، زیرا بودن آن فقط تا زمانی است كه پروسه دیگری را روی
    آن ترك انجام بدهید، تنها زمانی كه من از ( Normalization ) استفاده میكنم ،
    موقعی است كه قصد ندارم آن را برای بلند تر صدا دادن بهینه كنم .

    پس اولین كاری كه باید بكنید این است كه محدوده Peak level قطعه
    را پیدا كنید . ممكن است به نتیجه برسد كه در سه یا چهار جای قطعه
    شدت صدا بلند تر از مابقی آن است. معمولا ، این مساله اشاره به نقصی
    در میكس دارد از خودتان بپرسید آیا واقعا به درستی صدا میدهد ؟ احتمالا
    این طور نیست. ولی در موارد معدودی ، این اتفاق میتواند بیافتد، حتی در
    مواقعی كه میكس كاملا بی عیب است . برای مثال
    در ضبط سازهای اكوستیك مشاهده مقادیر اندكی از Peaks ، آنهم
    به ندرت ، چیز غیر عادی نیست این پیك ها ، شدت صدا را تحلیل میبرند. اگر شما
    با Automation صدای این پیكها را كنترل كنید ، آنگاه میتوانید صدای همه
    چیز های دیگر را بالا بیاورید .

    این كار را بدین صورت انجام دهید ... اگر شما پیكی داشته باشید
    كه ٦ دسی بل از چیز های دیگر بلد تر بود ، در صورتی كه بتوانید ان را پایین
    بیاورید و به درجه نرمال برسانید، آنگاه كلقطعه شما ٦ دسیبل میواند
    بلند تر صدا دهد.

    كنترل پیك های گاه و بیگاه بهتر است بصورت دستی انجام گیرد
    حتی اگر تعدادشان كمی زیاد باشد. برای مثال ممكن است با یك
    صدای Snare ناگهانی بر خورد كنیم یكبار دیگر به میكس ها برای نمونه، به میكس
    اصلی باز میگردیم تا ببینیم ایا ممكن است در انجا این مشكل حل شود ؟
    احتمالا به وسیله كمپرس كردن آن كانال.

    در غیر این صورت غالبا شما میتوانید از یك limiter برای پایین آوردن
    پیك های كوتاه مدت استفاده كنید ، بودن اینكه هیچ گونه عوارصض قابل
    توجهی داشته باشد . بعد میتوانید شدت صدای بقیه چیزها را بالا بیاورید .

    اگر پیك ها ، كوتاه مدت نبودند ، آنگاه میتوانید از یك كمپرسور
    استفاده كنید . برای این منظور ، و برای جلو گیری از كمپرس شدن شدید
    صدا ( به غیر از مواقعی كه به عمد میخواهید صدایتان كمپرس شده صدا دهد )
    از Ratio وthreshold كم ، به همراه release time طولانی
    مناسب استفاده كنید.

    یكبار دیگر ، شما میبینید كه میتوانید شدت صدای كل قطعه را تا
    مرز چراغ قرمز ، بالا بیاورید، بدون اینكه در واقع كلیپی داشته باشید .


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۰/۱۰/۰۳ در ساعت 18:55

  2. 4 کاربر زیر از iran music برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  3. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی
    خرید وی اس تی خرید vst فروش vst وی اس تی فروش وی اس تی وی اس تی دانلود وی اس تی آپلود عکس

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

+ پاسخ به موضوع

موضوعات مشابه

  1. ضبط وكال و میكس آهنگهای متال
    توسط iran music در انجمن مــیـــکس(Audio Mix)
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۰/۰۶, 00:30

جستجو شده ها

بالا بردن صدای خروجی کیو بیس

افزایش صدا cubase

نكات هنگام ضبط صدا

افزایش صدا در کیوبیس

اموزش بالا بردن صدا در مسترینگ

بالا بردن صدا در میکس

بالا بردن صدای اسپیکر در میکس

بالا بردن صدای مستر کلی

ضبط صدا ميکس و مسترينگ استوديو

بالابردن صدای اصلی در کیوبیس

تراز شدت صوت در میکس و خروجی اهنگ

تا این لحظه 136 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی