کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: مكالمه بین دستگاههای موسیقی (midi)

  1. iran music آواتار ها
    iran music
    شماره کاربری
    5939
    کاربر اخراجی
    مهر /۱۳۹۰
    428
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی33
    39
    سپاس از شما 374 بار در 161 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض مكالمه بین دستگاههای موسیقی (midi)

    در دهه 1980 مكالمه بین دستگاهها(سازها)ی موسیقی آغاز شد
    و بدینوسیله انقلابی در جهان موسیقی الكترونیك به وجود آمد.

    اكنون یك ساز الكترونیك میتواند به دیگری بگوید:

    « نت دوی وسط Middle را با 60% قدرت بنواز،سپس می اكتاو چهارم E4 را با
    اندكی قدرت بیشتر بزن. » ساز دوم به این دیالوگ گوش میدهد،آن را میفهمد و
    نتها را به ترتیب میزند و این روند تا زمانی كه زبان ارتباطی را میفهمد ادامه
    دارد.زبانی كه اكنون در این سازها دخالت دارد MIDI نام دارد.حتی اگر
    سازها بتوانند با هم صحبت كنند،هنوز هیچ اختیاری از خود ندارند.در واقع تنها
    منشأ وابستگی آن دو به طور زنجیروار،نوازنده است.بنابراین دستگاهها اجرای
    نوازنده را با ترجمه آن به MIDI تفسیر میكنند. MIDI به عنوان زبانی كه برای
    فرستادن اطلاعات اجرایی از یك دستگاه به دستگاه یا دستگاههای بعدی به
    كار میرود در نظر گرفته میشود.

    گرچه MIDI جنبه جدیدی از موسیقی الكترونیك است،اما قبلاً به صورت
    یك زبان خانگی در عرصه كامپیوتر مورد نظر بوده است.امروز MIDI یك از
    مشخصههای بارز موسیقی الكترونیك است.
    MIDI به طور وسیعی به عنوان زبان دستگاههای موسیقی شناخته شده است.
    MIDI در مدت كوتاهی بسیار وسعت یافت،زیرا در بسیاری از شرایط قابل
    استفاده است. MIDI یك واژه جهانی است.
    با وجود زبانهای گوناگون در دنیا، MIDI تنها یك زبان است و میتواند
    رابطی بین دستگاههای امریكایی،ژاپنی،ایتالیایی، یا آلمانی باشد.

    مهمتر این كه از MIDI میتوان برای مكالمه دستگاههای گوناگون
    از كارخانجات مختلف استفاده كرد.مثلاً برای یك پیانوی الكتریكی
    این امكان وجود دارد كه یك سینتیسایزر و یك ریتمساز صحبت كند.

    سرانجام MIDI یك قدرت بالقوه فوقالعاده برای
    رشد و پیشرفت است.اكنون این پرسش پیش میآید كه چگونه از MIDI برای
    این مكالمه استفاده میشود؟برای توضیح این مسئله،به پشت ساز الكترونیك
    خود نگاه كنید.رابطها و ترمینال های گوناگون در پشت ان تعبیه شده است.از
    جمله MIDI IN , MIDI OUT و احتمالاً MIDI THRU .

    اینها گوشها و دهانهای مكالمات MIDI میباشند و برای هرگونه ارتباط
    از نوع MIDI میباشند و برای هرگونه ارتباط از نوع MIDI لازم است.

    پیامها از MIDI OUT یك دستگاه به MIDI IN دستگاه دیگر،به وسیله كابلی
    فرستاده میشود.كابل مورد استفاده پنج سوزن دارد كه باید كاملاً در پنج
    سوراخ هر ترمینال جای گیرد.

    توجه داشته باشید كه سوكتهای DINSYNC بسیار شبیه به سوكتهای MIDI است
    اما كاملاً با آن
    فرق دارد.

    بنابراین كابل MIDI را به سوكت DINSYNC متصل نكنید.(رابطه های پنج
    شاخه MIDI در بازار یافت میشود).

    MIDI IN برای شنیدن پیامهای ورودی، MIDI OUT برای گویش
    پیامها(خروجی) است.

    MIDI THRU بسیار شبیه MIDI OUT است به این ترتیب كه با دستگاه بعدی
    سخن میگوید و پیام را میفرستد اما نه پیام خودش را،در
    واقع MIDI OUT دستگاه اول را برای دستگاههای بعدی تكرار میكند.

    در واقع MIDI THRU از هر پیام خروجی كپی میگیرد و برای یك دستگاه دیگر
    كه به آن متصل است میفرستند.

    مكالمه یك طرفه

    گفتیم اطلاعات موسیقیایی از MIDI OUT یك دستگاه به MIDI THRU
    دستگاه بعدی و از آنجا به MIDI IN دستگاه سوم میرود.پیامها اغلب به طور یك
    طرفه ارسال میشود.

    به این ترتیب كه گوینده و شنونده در مكالمه ثابت میمانند.مثلاً یك دستگاه كنترل
    كننده كیبرد كه بخودی خود صدایی ندارد یا یك مدوله كننده صدا كه كیبرد ندارد.
    عملكرد ثابتی دارند.آنها میتوانند هم Master(فرمانده) و هم Slave(فرمانگیرنده)
    باشند.در این شرایط گویند Master و شنونده
    Slave نامیده میشود.

    ارتباط Slave/Master همیشه یك به یك نیست.تعداد Slaveها میتواند افزون
    شود.در نتیجه حتی در سیستمهای بسیار بزرگ MIDI كه از دستگاههای متنوع
    به تعداد زیاد تشكیل شده است،اگر شما خط سیر یكطرفه MIDI را با استفاده از
    اتصالات THRU كنترل كنید،هیچ مشكلی نخواهید داشت.میتوانیم زنجیروار
    دستگاهها را به طور سری به هم وصل كنید.

    اما در واقع مكالمات MIDI،دیالوگهای بسیار مشكل را در بر میگیرد،
    بنابراین اتصال بیرویه MIDI THRU مكالمه دستگاهها را با مشكل
    مواجه میكند و در این حالت سیستم شما ممكن است اصلاً كار نكند.بنابراین
    چهارمین یا پنجمین دستگاه در سیستم،ممكن است اطلاعات را
    اشتباه دریافت كند.

    برای پرهیز از این وضع،دستگاههای Master و Slave را تا آنجا كه میتوانید
    به هم نزدیك كنید.البته منظور از نزدیكی در اینجا،كم كردن فاصله نیست،بلكه
    استفاده از جعبه MIDI THRU است.
    جعبه MIDI THRU اطلاعات MIDI را از دستگاه Master به طور همزمان به
    دستگاههای دیگر (Slave) میفرستد.بنابراین تمام Slaveها در یك زمان و
    به طور درست اطلاعات را دریافت میكنند.
    بنابراین سعی كنید

    حتیالمقدور حتی در سیستمهای سادة اتصال دستگاهها
    از جعبه MIDI THRU استفاده كنید.

    سودمندیهای MIDI

    در نظر بگیرید MIDI OUT یك پیانوی الكترونیكی به MIDI IN یك
    سینتیسایزر متصل شده است.اگر سینتیسایزر روی صدای STRING تنظیم
    شده باشد،نواختن پیانو سبب خواهد شد تا سینتیسایزر دقیقاً همان نتها
    را با صدای STRING بنوازد.

    نتیجه صدایی بسیار بزرگ و پر با باند پهن خواهد بود،گویی كه یك اركستر
    با نوازنده پیانو همراهی میكند.تركیب جالب دیگر صدای هارپ از پیانو،با صدای
    فلوت سینتیسایزر است.

    به همین ترتیب صدای Pipe organ را میتوانید
    با صدای كر سینتیسایزر تركیب كنید.دو صدای ترومپت كه اندكی با هم
    نا كوك باشد نیز زیبا خواهد بود. بدین سان شما میتوانید بینهایت صدا تولید
    كنید و این تازه در شرایطی است كه THRUها را در نظر نگرفته ایم.

    روش دیگر استفاده از یك صدای سینتیسایزر است كه ضربه اول
    صدا در آن زیاد باشد. این صدا را میتوان با صدایی كه فاقد ضربه
    نخست است تركیب كرد كه بسیار جالب به نظر میرسد.

    همیشه به خاطر داشته باشید كه در چه شرایطی میخواهید بنوازید
    و آهنگ شما چه خصوصیاتی دارد.در این شرایط میتواندی از ذوق هنری
    خود در انتخاب صداها استفاده كنید.اگر از MIDI THRU نیز استفاده كنید،

    ضخامت صدای خروجی بسیار زیاد خواهد بود.دقت كنید كه در عین پر بودن،
    صداها واضح باشد و قادر باشید هر صدایی را كه در تولید صدای خروجی
    دخیل است یك به یك تشخیص دهید.

    همان طور كه گفتیم این امكان وجود دارد كه دستگاههایی از انواع
    متفاوت با زبان MIDI با یكدیگر ارتباط برقرار كنند.به طور طبیعی،انتظار
    داریم كه یك كیبرد با یك دستگاه همنوع خود مكالمه كند اما یك پیانو چه چیزی
    برای گفتن به یك ریتمساز دارد؟ در نظر بگیرید اگر یك پیانوی الكتریكی را
    به یك ریتمساز متصل كنیم و پیانو را به عنوان Master و ریتمساز را به
    عنوان Slave فرض كنیم چه پیش خواهد آمد.در این حالت ریتمساز با هر
    ضربهای به نتهای پیانو،صدای كوبهای را نیز
    ایجاد خواهد كرد كه این كوبه ممكن است درام،باس
    درام،سایترام و … باشد.

    برعكس اگر ریتمساز را به عنوان Master و پیانو را به عنوان Slave در نظر
    یگیریم،با روشن كردن یكی از ریتمهای برنامهریزی شده ریتمساز،پیانوی
    آكوری متناسب با آن خواهد نواخت.(توجه داشته باشید كه ریتمساز امكانات
    محدودی برای برنامهریزی دارد،برای بهتر شدن كارهای عملی،بهتر است
    از سكونسر یا كامپیوتر استفاده شود.)

    یكی از كاربردهای قوی زبان MIDI در رابطه با سكونسرهاست.
    تركیب صداها همان طور كه توضیح داده شد میتواند صدایی بسیار زیبا و طبیعی
    ایجاد كند،اما هنوز هم محدود به اجرای نتها به وسیله Master است.سكونسر از
    سوی دیگر قادر است كه بخشهایی از نتهای اجرا شده توسط چند تولیدكننده
    را به حافظه بسپارد و سپس آنها را روی هم سوار كند.در این حالت،در حالی كه
    ما میتوانیم از صداهایی با كیفیت و تركیب خوب بهرهمند شویم،میتوانیم یك قطعه
    را به خوبی تنظیم كنیم و یا حالت اركستراسیون به آن بدهیم.با سكونسر میتوان
    مجموعهای از نتها را بدون توجه به اینكه كدام دستگاه Master است و كدام
    نیست به صدا درآورد.با استفاده از دستگاه سكونسر میتوان قطعاتی را تنظیم
    كرد كه هیچ نوازندهای عملاً قادر به اجرای آن نیست.مثلاً میتوان قطعه ای
    را كه مملو از نتهای زیر است،ابتدا با سرعت بسیار پایین در حافظه سكونسر
    ضبط كرد،قسمتهای اضافی و خراب آن را ویرایش كرد و خروجی را با صرعت
    اصلی پخش نمود.مثلاً یك سكونسر به عنوان Master میتواند یك سینتیسایزر
    را به عنوان نوازنده ملودی،یك پیانو را برای همراهی،یك سینتیسایزر دیگر را
    برای باس و یك دستگاه ریتمساز را در آن واحد كنترل كند.

    اطلاعات موسیقی این چهار بخش به طور جداگانه در سكونسر ضبط
    میشود و سپس به طور اتوماتیك هر چهار دستگاه همزمان شروع
    به كار میكند و اجرا آغاز میشود!

    سیستم كامپیوتری موسیقی

    کامپیوتر عمدتاً تا قبل از پیدایش MIDI با موسیقی در ارتباط نبود.مطمئناً
    درك هر مكالمه بین كامپیوترها و وسایل موسیقی كار بسیار مشكلی است.
    در اینجا نیز MIDI جعبههای كوچكی را در اختیار دارد
    كه میتواند زبان كامپیوتر را به MIDI ترجمه كند.این
    جعبه ها Interface نام دارد.همانطور كه میدانیم هر كامپیوتر اطلاعاتی در
    سخت افزار خود دارد كه به كامپیوتر میگویدچگونه عمل كند.یك قسمت از این
    سخت افزار میتواند به كامپیوتر بیاموزد كه چگونه مثلاً هم سكونسر باشد و
    هم به عنوان ویراستار (ادیتور) عمل كند.
    به این ترتیب میتوان خطوط حامل بیشماری را روی صفحه كامپیوتر ظاهر
    ساخت و كار نتنگاری را با صبر و حوصله و دقت روی آنها انجام داد و دقیقاً
    مانند یك كاغذ پارتیتور آنها را نوشت و نتیجه را شنید.
    (در سالهای اخیر نرمافزارهای پیشرفتهای وارد بازار شده است كه اكثراً
    با همان نام MIDI عرضه میشود كه برخی از آنها قادر است بیش از صد نت
    را به طور همزمان ضبط و پخش كند
    و كار كردن با آنها نسبتاً هم ساده است. )

    كاربردهای دیگر MIDI

    تاكنون به طور خلاصه كاربردهایی از MIDI را توضیح دادیم،اما اینها تمام
    عملكردهای MIDI نیست. مثلاً هنگام تعویض یك صدا در سیستم MIDI این
    امكان وجود دارد كه تعداد زیای افكت را نیز كنترل كرد،
    یا مثلاً به صدا تأخیر و یا طنین داد.یك سكونسر MIDI همچنین میتواند
    با یك ضبط مولتی تراك همزمان شود و بینهایت پدیده جالب و نوظهور
    در موسیقی ایجاد كند
    كه قبلاً حتی ذهن بشر تصور آن را نمیكرد.

    اطلاعاتی دیگر در مورد MIDI و موسیقی الكترونیك كانال:

    MIDI Channal قادر است اطلاعات زیادی را از دیك دستگاه Master به
    یك دستگاه Slave منتقل كند.قسمت یا قسمتهایی از این اطلاعات میتواند
    مثلاً به وسیلة یك سكونسر جابجا شود.
    برای این منظور MIDI،شانزده كانال را در بر میگیرد.تمام گونه
    های مختلف مكالمات MIDI میتواند به وسیله این شانزده كانال به طور
    جداگانه فرستاده شود. بنابراین با یك كابل MIDI،شانزده قسمت مختلف در ان
    واحد میتواند نواخته شود.
    كانالهای MIDI از یك نظر شبیه كانالهای تلویزیونی است.بسیاری از
    ایستگاههای تلویزیونی برنامهبشان را در یك زمان ارسال میكنند.به این
    معنی كه آنتن گیرندة شما در یك لحظه تمام
    این كانالها را دریافت میكند و شما به دلخواه یكی از این كانالها
    را انتخاب میكنید. كانالهای MIDI نیز به همان شكل عمل میكنند.
    یك دستگاه MIDI كه به عنوان Master عمل میكند
    مثل ایستگاه تلویزیون است كه برنامه ارسال میكند
    و یك دستگاه MIDI كه به عنوان Slave عمل میكند مثل گیزندة
    تلویزین شماست و تنها تفاوت در این است كه شبكه های تلویزیونی اطلاعات
    را به طریق امواج و MIDI به وسیله كابل منتقل میكند.بنابراین
    دستگاه MIDI Master میتواند تصمیم بگیرد كه كدام كانال را
    ارسال كند.از سوی دیگر دستگاه MIDI Slave میتواند مانند گینردة
    تلویزیون شما عمل كند و انتخاب كند كه كدام كانال باید شنیده شود.
    حتی اگر اطلاعات توسط تمام این شانزده كانال گرفته شود،Slave تنها،كانال
    انتخابی خودش را میشود.

    به عنوان مثال اگر سینتیسایزر 1 فقط اطلاعات را از طریق كابل MIDI از
    كانال 1 دریافت میكند. سینتیسایزر 2 فقط كانال از كانال 2 تغذیه میشود.

    به این ترتیب كه اگر كیبرد Master در حال فرستادن اطلاعات از روی
    كانال 1 MIDI است،تنها سینتیسایزر 1 پاسخ میدهد.یه همین ترتیب
    اگر 2 MIDI، Master باشد،تنها كانال 2 پاسخ میدهد.
    حتی اگر سینتیسایزر 1 به طور واضح در حال گرفتن اطلاعات باشد نمیتواند
    پاسخ گوید زیرا برای كانال دیگری تنظیم شده است.به عبارت دیگر برای
    درست كردن این سیستم،باید كانالهای MIDI را به دقت انتخاب كنید،با این
    جنبه از كانالهای MIDI،این امكان وجود دارد كه شانزده قسمت را باشانزده
    ساز مختلف نواخت و تمام این شانزده كانال را به وسیلة یك كابل منتقل كرد.


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۰/۱۰/۰۴ در ساعت 02:24

  2. 4 کاربر زیر از iran music برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  3. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

+ پاسخ به موضوع

موضوعات مشابه

  1. سمپل هارمونیزه شده با میدی 50 multi-inst rument midi files wav & midi
    توسط federal در انجمن دانلود سمپل و لوپ Samples و Loops
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: ۱۳۹۵/۰۸/۰۹, 20:44
  2. Electronic Piano: MIDI Loops WAV MIDI
    توسط iran music در انجمن دانلود سمپل و لوپ Samples و Loops
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۰/۲۳, 19:39
  3. پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۵/۲۵, 07:08
  4. پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۴/۰۹, 23:25
  5. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۳/۰۴, 16:48

جستجو شده ها

پیام فرستادن

تا این لحظه 81 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست