کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: گفت و گو با بيژن كامكار، خواننده و نوازنده گروه كامكارها

  1. Ramin95 آواتار ها
    Ramin95
    شماره کاربری
    4941
    Contributor
    شهریور /۱۳۹۰
    4,009
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی575
    0
    سپاس از شما 815 بار در 687 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض گفت و گو با بيژن كامكار، خواننده و نوازنده گروه كامكارها

    اخبار موسيقي ايران_ مختار شكري.پور: گفت.وگو با بيژن كامكار در خلال تدريس نوازندگي دف به شاگردانش در آموزشگاه كامكارها انجام شد و در ميانه.هاي درس، ارجاعاتي به جهان پيرامون خود مي.داد. بيژن با وجود پشت سرگذاشتن بيماري طولاني و سخت، سرشار از شور زندگي بود و در لحظاتي هم به ابراز هيجان.هاي گوناگون درونش مي.پرداخت و حتي در جاانداختن نكات درسي به شاگردانش به طنزي بسيار موشكافانه و بذله.گويي.هاي عالي متوسل مي.شد. يك سينه سخن داشت و هرگز توقع اين ميزان شور و غليان را در اين شرايط بيماري از ايشان نداشتم اما با قدرت و اميد و همچون دفي نالان به صدا درمي.آمد و در گفت.وگويي كه پيش.روي شماست از تاريخ دف و انتقاد از تكثير غيرمجاز آثار هنري گرفته تا نسبت هنر و جاودانگي سخن گفت. كامكار، خواننده و نوازنده دف، تار ، تنبك و رباب و يكي از اعضاي اصلي و برجسته گروه كامكارها است. داراي آثار ماندگار متعددي در زمينه.هاي گوناگون ياد شده است و بعد از حدود نيم قرن فعاليت خلاقانه در عرصه موسيقي به جايگاهي قابل دفاع در موسيقي ايراني و كردي و حتي جهاني رسيده است. وي در مقام نوازنده و خواننده در بيش از ۱۲۰ آلبوم حضور داشته.است و آثار بسيار ماندگاري از او منتشر شده كه در حافظه تاريخ موسيقي ايراني و كردي و مخاطبان اين هنر ثبت شده كه ازجمله اين آثار آنها مي.توان به «گل صدبرگ» با صداي شهرام ناظري، «كجاييد .اي شهيدان خدايي» با صداي خودش، ئاگري زيندو، شليره، دف و رباب، دف و ني، افسانه تنبور و حصار اثر حسين عليزاده اشاره كرد.

    چرا چندسالي است كار جديدي ارايه نكرده.ايد؟

    مريضي قلب، بعد معده و سپس كليه در اين چند سال اخير تمام درونم را به.هم ريخت. نزديك دو، سه سال در بيمارستان تحت نظر پزشك بستري بودم و كاري نمي.توانستم انجام دهم. از طرف ديگر، كامپيوتر و اينترنت و تكنولوژي هم به جاي اينكه به كمك ما بيايد به نابودي هنر آمد. حالا سينما يا موسيقي. اينكه امروز كه اثر به بازار مي.آيد، فردا همه جا آن را تكثير مي.كنند و حتي در موبايل.هاي شخصي هم هست. تنها ارتباط ما با مردم، ارايه آلبوم بود چرا كه ما راديو و تلويزيوني نيستيم و به اين.ترتيب اين ارتباط هم قطع شده است. اكنون ما سه، چهار كار داريم ولي راه انتشار آن را نمي.دانيم. البته راه.حل بسيار ساده.اي دارد و آن اين است كه مردم بايد سي.دي.ها را با هولوگرامي كه ما منتشر مي.كنيم، تهيه كنند. يك كار با آهنگسازي ارسلان انجام داده.ام كه شامل سه قطعه فارسي براساس شعرهايي از مولانا و حافظ و سه قطعه كردي براساس شعرهايي از ماموستا هه ژار، شاعر معروف كرده است. البته آلبوم كنسرت.هاي دو سال گذشته، هم به صورت صوتي وهم تصويري، آماده انتشار است ولي راه پخش آن را پيدا نكرده.ايم. گروه.مان هم يك كار جديد به خوانندگي «عدنان كريم» توليد كرده.اند كه فكر كنم در كردستان عراق منتشر خواهد شد. طبق معمول هم تدريس همواره داشته.ام. حتي در اوج مريضي.ام كنسرت.هايي در تمام ايالت.هاي آمريكا و كشورهاي اروپايي از جمله لهستان و كردستان عراق هم داشته.ام. در واقع مريضي باعث خانه.نشيني صددرصد من نشد اما فقط زمان بستري كارنكرده.ام كه عذرم موجه بود.
    در اين اثر جديد به تجربه.هاي تازه.اي رسيده.ايد؟
    اگر منظورتان به مرحله كمال رسيدن در كارمان است، ما به كمال موسيقي معتقد نيستيم چراكه كمال يعني نابودي موسيقي و از اين رو، هنوز هم داريم تجربه مي.كنيم.
    منظورم كاركردن در فضاي جديد موسيقايي يا زمينه متفاوت.تر و تازه.تر است...
    به طور قطع اين كار با كارهاي ديگرمان فرق.هايي دارد. همان.طور كه دنيا دچار تغييرات سياسي و اجتماعي شده است ماهم با هرگونه تغييري در اجتماع تغيير مي.كنيم به طوري كه گاهي خودمان هم متوجه اين تغيير نمي.شويم و ناخودآگاه با مردم حركت مي.كنيم اما اين حركت به گونه.اي نيست كه بنشينيم و فكر كنيم كه چه طور در موسيقي.مان تكامل ايجاد كنيم. در واقع اين تكامل بايد در تك.تك افراد جامعه از ضعيف.ترين تا قوي.ترين، پديد. آيد. با وجود اين، هر اثر از لحاظ رنگ، فرم، مايه و شكل و حالت احساسي با ديگري فرق مي.كند. به عنوان مثال، آنسامبل كارهاي ارسلان، آنسامبل اركسترسمفونيك است. يعني فرمان اصلي به دست اركسترسمفونيك است اما سازهاي ايراني هم مثل كمانچه، سنتور و عود هم در اين كار نقش دارند. در واقع آنسامبل كامكارها نيست ولي با كامكارها هم كارهايي با همان حس و حال و آنسامبل انجام داده.ايم ولي به طور مسلم ملودي.ها، شعرها و پيام.ها فرق دارد.
    هنرمندان بزرگ برخوردهاي متفاوت.تري با پديده.ها دارند. كنجكاو اين هستم كه بدانم هنر موسيقي و شوق و خلاقيت.هاي موجود در آن چقدر به ياري شما در اين شرايط بيماري آمد؟
    بدون شك،تاثير خاص خود را داشته است و خيلي كم.لطفي است كه بگويم تاثير نداشته است اما نمي.خواهم مخاطبان فكر كنند دارم تبليغ حرفه.ام را مي.كنم. به هرحال هر شخصي براي خودش دايره.اي محرمانه دارد كه تمايل ندارد كسي وارد آن محدوده شود و به همين دليل افشاكردن بعضي مسايل را ندارم. با وجود اين، در اوج مريضي.ام يكي،دو بار تا مرز خلاص كردن خودم رفتم، ولي موسيقي به فريادم رسيد. فكر مي.كنم اين به هيچ.وجه تبليغ نيست بلكه يك واقعيت است و كساني كه كار موسيقي مي.كنند، مرا بيشتر درك مي.كنند و منظورم را مي.فهمند. صددرصد موسيقي و حضور در كنار برادرانم و كل گروه به كمكم آمد. فهميدم كه اگر در جمع كامكارها حتي يكي از اعضا كم باشد، ديگر آن كامكارهايي كه بايد باشد، نخواهند بود كه اين كلي انرژي و روحيه به من داد وگرنه با آن مريضي.هايي كه به آنها دچار شدم و به خاطر توموري كه از معده من خارج كردند؛ قادر به مقاومت و مبارزه در برابر بيماري.ام نبودم. در واقع نصف معده.ام را برداشتند و سه.، چهار رگ قلبم را نيز عوض كردند. بنابراين اگر آدم ضعيف.النفس و بي.اميدي بودم، اكنون در خدمت شما نبودم. به همين دليل خيلي كم.لطفي است كه رنگ موسيقي را در اين شرايط كم جلوه دهم.
    شما داراي آثار ماندگاري در زمينه.هاي گوناگون موسيقي چون خوانندگي و نوازندگي دف و تار هستيد و به يك جايگاه ارزشمند در موسيقي ايراني و كردي و حتي جهاني رسيده.ايد. آيا دچار حسرت.هايي شده يا مي.شويد؟
    آن حسرت نه.تنها براي من بلكه براي همه هست. حسرت كاري كه نكرده.اي. بارها شاگردانم از من پرسيده.اند كه اگر به گذشته برگرديد چه راهي خواهيد رفت؟ به.خصوص از موزيسين.ها اين را مي.پرسند و انگار تصور مي.كنند كه (با لحني طنز) طفلي پشيمان است مطرب شده است. اگر برگردم، فرصتي براي كارهايي كه انجام نداده.ام مي.خواهم اما اين مسيري كه رفته.ام را اين.بار بدون اشتباهاتي كه كرده.ام، دوباره مي.روم. حسرت كارهاي نكرده.اي را كه اكنون كه به 62 سالگي رسيده.ام نمي.توان انجام دهم را هم مي.خورم. برخلاف آن، تعريفي كه شما كرديد من آدم كاملي نيستم و ضعف.هاي زيادي دارم كه بيشتر حسرت آنها را مي.خورم.
    مثال مي.زنيد؟
    خيلي كارها هست. به عنوان مثال، دوست داشتم كه يك گروه دف تشكيل دهم اما زماني كه در فكر اين كار بودم، زمان توليد بود چرا كه اوايل انقلاب بود و توليدات 60.سال راديو و تلويزيون را قابل پخش نمي.دانستند. راديو موسيقي نداشت كه پخش كند و ديديم كه اگر موسيقي توليدنكنيم به منزله مرگ موسيقي است و از قبل عقب مي.مانيم. به هرحال، يك ضرورت تاريخي در حيطه موسيقي بود. حتي در آن موقع، كلاس.هايي را كه در زمينه رديف.نوازي و ادبيات داشتيم تعطيل كرديم و شروع كرديم به توليدكردن و اين مقطع شامل 30تا 45و 50 سالگي.ام مي.شود كه حجيم.ترين دوران توليدات من بود. گفتيم الان وقت توليد است نه يادگيري ادبيات و تشكيل گروه دف. از طرف ديگر، بودجه نداشتم و نمي.خواستم آن اجحافي كه در حق خودم شده را من هم در حق ديگران كنم و40 نفر دف.نواز را بياورم و بگويم كه همه مخارج.تان بر عهده خودتان است ولي همه هم در اختيار من باشند؟ در آن زمان هر ماه چهار ميليون تومان مي.خواستم اما حالا اين رقم تبديل شده به 40 ميليون تومان و امكانش نيست. بدين.ترتيب بعضي حسرت.ها براي هميشه در دلم خواهد ماند. البته حسرت.هاي ديگري دارم و اگر در حق خودم كم.لطفي نكنم، من خواننده.ام ولي به گمان من خواننده.اي كه نتواند رديف.ها را ارايه دهد؛ خواننده نيست. در واقع خودم را به نسبت قياس، داوري و معيارهايي كه براي خواننده بر مي.شمارم، خواننده نمي.دانم.
    يك سوال پرسيدي اما صد سوال در آن هست. اينكه هنر جاودانه است و بايد جاودانه بماند ولي يكي از راه.هاي جاودانگي وفاداري به سنت.هاست؛ يعني هركاري كه قصد داريم، انجام دهيم و همچنين تكامل و رشد و توسعه آن بايد توام با حفظ سنت.ها و اصالت.ها و ريشه.دار باشد. يعني اگر بيژن كامكار خودش را خواننده مي.داند بايد تمام رديف.ها را با سبك خودش و حس و حالي كه در صدايش هست، بخواند و من اين كار را نكرده.ام. اين يكي ديگر از حسرت.هايم است. البته اكنون دارم روي رديف كار مي.كنم تا ببينم در 62 سالگي قادر به انجام اين كار هستم؟ به قول تهراني.ها الان دوزاري.ام افتاده است و از نظر اخلاقي خودم را به عنوان يك خواننده ملزم به انجام اين كار كه تكليف خواننده است، مي.دانم. در واقع خودم را اين.گونه تبرئه مي.كنم كه در زمان انقلاب وارد عرصه موسيقي شديم و بايد توليد مي.كرديم. زمان فكر كردن به ايده.هايم نبود و به اين فكر مي.كردم كه چه كاري بايد بكنيم. جالب است كه در آن زمان عنوان.هاي عجيب و غريبي مثل سرود و آهنگ.هاي انقلابي روي موسيقي گذاشته بودند. در واقع سرود دوچهارم محكمي است كه اكسنت.هاي قوي دارد و سربازان با آن رژه مي.روند اما آنچه من مي.خوانم تصنيف است.
    البته اين كارهايي كه در آن زمان از جمله در كانون چاووش توليد شد به موقع و با تدبير صورت گرفته و كار.هاي بسيار ماندگاري هستند كه از جمله مي.توان به قطعه «كجاييد .اي شهيدان خدايي» كه شما خوانده.ايد، اشاره كرد...
    در توليدات.مان به حفظ اصالت.ها و پاسداشت شأن موسيقي فكركرده.ايم. نه تنها من بلكه همه دوستان و همكاران من. يعني اين.گونه نبوده كه هركاري را توليد كنيم چون بنا بر توليد بوده است. حالا اگر موفق نبوده.ايم، در بضاعت ما نبوده وگرنه در ايده و فكر و مرام ما بوده است. حتي وقتي در موسيقي كردي كار مي.كنيم اين مسايل را در نظر داريم. درست است كه آنسامبلي اينچنينی در كردستان وجود نداشته اما ملودي.ها همان است و اگر اين ملودي.ها را آوانويسي كني به طور دقيق و نت به نت آن چيزي است كه درگذشته اجرا شده هرچندگاهي به خاطر مميزي مجبور به تغيير در شعرها شده.ايم. البته خيلي از شعر.ها را هم خود من تمايل داشتم كه تغيير دهم چون مستهجن بودند.
    در دف.نوازي چه اندازه متكي به دف.نوازي دراويش كردستان بوده. و چه ميزان بر اساس ابتكارات و تلاش.هاي خودتان حركت كرده.ايد؟ اينكه اين مسير را با توجه به تسلط و شناختي كه از موسيقي و ساز دف و نوازندگي آن داريد، چگونه رفتيد تا به اين فضاهاي جديد در دف.نوازي رسيديد؟
    صددرصد و حتي نه 99درصد، با حفظ آنچه در خانقاه موجود بوده و هست عمل كرده.ام. شما اگر كارهاي مرا گوش كنيد، متوجه خواهيد شد كه هيچ خلاقيتي در ريتم ندارم، چون سعي كردم تمام ريتم.هاي خانقاه را حفظ كنم.
    من از دوران كودكي تاكنون شاهد دف.نوازي درويشان در خانقاه بوده.ام. در خانقاه با ريتم.هاي يكنواخت.تر و مشخصي در دف.نوازي مواجه شده.ام و اين تنوع ريتميك و اين فراز و فرودهاي موسيقايي را كه در دف.نوازي شما هست در آنجا كمتر مشاهده كرده.ام. اين تنوع با وجود تعهد شما به استفاده كامل از ريتم.هاي دف.نوازي خانقاهي از كجا نشأت مي.گيرد؟
    اين تنوع را اگر مي.بينيد به خاطر همراه شدن دف با ملودي.ها، خواننده اركستر سمفونيك و آنسامبل موسيقي ايراني است. به دليل همراهي اين ساز با خوانندگان معروفي چون آقايان شجريان و ناظري و همچنين اركستر.هاي شيدا و عارف و خود ما كامكارها است. در واقع شما در خانقاه فقط صداي يك دف مي.شنويد كه هرازگاهي هم با سازهاي شمشال و دو طبله همراه است. با اين حال سعي كرده.ام كه از همان ريتم.هاي خانقاهي شامل: حي الله، لااله الاالله، دايم، ذكر اول و دوم كه ما موزيسين.ها به عناوين ديگري مي.شناسيم، استفاده كنم.
    البته دف.نوازي خانقاهي بيشتر مبتني بر موسيقي مقامي كردي است ولي به نظر مي.آيد شما آن را وارد فضاي موسيقي و دستگاهي موسيقي سنتي ايراني كرده.ايد. اگر اين.گونه است دست به چه ابتكاري زديد كه هم اصالت.ها حفظ شد وهم آن را در فرمي موسيقايي غيرمقامي ريختيد؟
    تمام اين ريتم.ها بوده ولي درويشي كه دارد چهار چهارم مي.زند متوجه آن ريتم نيست و به آن مي.گويد «حي الله». مي.گويد دايم، ولي من مي.گويم دو چهارم يا به «يار علي مولام علي» مي.گوييم شش هشتم. در واقع اسم.ها عوض شده وگرنه مقام.ها وجود داشته است. اين.گونه نيست كه من اين ريتم.ها را به موسيقي ايراني تزريق كرده باشم. در واقع دف در موسيقي اصيل ايراني بوده است.
    جداي از اين همه بحثي كه در مورد دف و دف.نوازي داشتيم، جا دارد كه در اينجا به واقعيت عجيبي اشاره كنم و آن، اين است كه نمي.دانم چه موجي در خانقاه موجود است كه هيچ.وقت از ساز دف آن صدايي را كه در خانقاه شنيده.ام در استوديو و اركستر نشنيده.ام. الان
    40-30 سال است كه دف مي.زنم ولي هنوز آن صدايي را كه در خانقاه از دف مي.شنوم، نتوانسته.ام توليد كنم. حالا يا ميكروفن كه آن صدا را توليد كند، وجود ندارد يا اينكه صدابرداران بلد نيستند يا اصولا استوديوهاي ما مناسب نيست يا ساز دف در استوديو جواب نمي.دهد. به هرحال هميشه آرزو داشتم كه آن صدا با حجم، بعد و عظمتي را كه دف در خانقاه دارد در استوديو و اركستراسيون بشنوم كه از شما چه پنهان، نشنيده.ام.
    شايد اين صدا تحت تاثير فضاي عرفاني و روحاني خانقاه و در جمع دراويشي است كه به سماع برخاسته.اند؟
    شايد، واقعا دليل و جوابش را نمي.دانم. البته اگر در حق خودم كم.لطفي نكرده باشم، كمي در«گل صدبرگ» و «دف و ني» آن صدا شنيده مي.شود؛ ولي نه با آن حجم و بعد و عظمت خانقاه.
    تصور اهل موسيقي اين است كه گروه كامكارها با جذابيت.هايي كه به موسيقي كردي داده.اند آن را از آن حالت بكر بومي در آورده و صورتي به اصطلاح شهري به آن بخشيده.اند. آيا قايل به اين هستيد كه موسيقي كردي را شهري كرده.ايد تا براي مخاطب غيركرد زبان هم جذابيت داشته باشد؟
    اين يك واقعيت است و هيچ شكي در شهري.شدن آن نيست؛ ولي اين فقط كار كامكارها نبوده و مرحوم پدرمان هم حدود 60 سال پيش كه راديو تاسيس شده، اين كار را كرده است. يعني موسيقي كردي را با آنسامبل ايراني كه تركيب سازهاي تار، سنتور و ويلن و اينها باشد، اجرا كرده است. در واقع اين كار، يعني تبديل ملودي.هاي بكركردي و يا هر منطقه ديگر به اركستراسيون، جديد نيست و در تمام دنيا هم مرسوم است. فكر مي.كنيد معروف بودن گروه پنج نفره روس شامل «ريمسكي كورساكف»، «بالادين»، «برودين»، «بالاكيرف» و «موسرگسكي» براي چيست؟ آنها شهرت و بضاعت و توان و شأن بتهوون و باخ را ندارند بلكه شهرت.شان در اين است كه ملودي.هاي فولكلور روس را به صورت سمفوني درآورده.اند. ما هم نه تنها با آنسامبل كامكارها كه ايراني است و تركيب تار، كمانچه، سنتور و ضرب و... بلكه با اركستر سمفونيك هم اين كار را كرده.ايم. هوشنگ در آلبوم «بهاران آبيدر»، آهنگ.هاي كردي را به صورت سمفونيك درآورده است. بدون تعارف اعتقاد نداريم وگرنه مي.توانستيم موسيقي فولكلور كردي را هم به صورت موسيقي پاپ درآوريم. پاپ.خوان.ها بايد اين كار را بكنند و اگر موسيقي پاپ ما خواهان قرارگرفتن در ماركت.ها و بازارهاي جهاني است و برايش ارزش قايل شوند؛ بايد دستمايه..شان موسيقي اصيل ايراني باشد يا از موسيقي فولكلور و بومي مناطق ايران استفاده كند. اگر بخواهند كه صرفا پاپ و جاز كار كنند كه با گروه.هاي بزرگي مثل«تريب دت» و خوانندگاني مثل «مايكل جكسون» و «مدونا» قابل مقايسه نيستند و در آن قياس هيچ جايي نخواهند داشت. وقتي جايگاه پيدا مي.كنند كه دستمايه اصلي و لايت موتيف.شان يا موسيقي اصيل ايراني باشد يا فولكلور. از اين رو است كه مي.گويم هيچ اشكالي ندارد كه موسيقي فولكلور كردي نه تنها در گروه ما بلكه حتي در موسيقي پاپ هم اجرا شود.
    هم اكنون اگر به تمام دامنه.هاي زاگرس كه كردنشين هستند، برويد در آنجا با گروه.هاي فولكلور بسياري مواجه مي.شويد كه دارند با يك نرمه ني و تنبكي مي.نوازند. هورامان هم پر از سياوچمانه خوان، موره.خوان و لوره.خوان است اما دو گروه مثل كامكارها نمي.توانيد در ميان آنان بيابيد. البته آنها دارند كار خودشان را مي.كنند و ما هم كار خودمان را. بارها به من گفته.اند كه چرا «هوره» يا «سياوچمانه» نمي.خواني كه مي.گويم اگر چنين قراري هم باشد؛ 10 سال طول مي.كشد تا بتوانم آن تحريرهاي هوره يا سياوچمانه را اجرا كنم. تازه بعد از اين 10سال هم نمي.توانم مانند عثمان هورامي يا شفيع كيمنه.اي بخوانم. خب اين چه كاري است.


    منبع:روزنامه شرق


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۰/۱۰/۰۴ در ساعت 13:50

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

+ پاسخ به موضوع

جستجو شده ها

Nobody landed on this page from a search engine, yet!

تا این لحظه 0 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست