کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

جهت مشاهده ی پستی که بیشترین امتیاز مثبت را در این تاپیک کسب کرده است اینجا را کلیک کنید

نمایش نتیجه های نظرسنجی ها: ایا از سطح این اموزش ها راضی هستید ؟

رأی دهندگان
6. شما نمی توانید در این نظرسنجی رای دهید.
  • بله

    6 100.00%
  • خیر

    0 0%
  • تقریبا

    0 0%
+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 6 , از مجموع 6

موضوع: اجزا و معیار های ساخت افکت برای گیتار الکتریک با مجازی ساز **

  1. m.j آواتار ها
    m.j
    شماره کاربری
    13225
    کاربر پیـشرفته
    فروردین /۱۳۹۱
    تهران
    4,007
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی5066
    2,997
    سپاس از شما 6,678 بار در 2,564 پست
    Follows
    1
    Following
    0

    پیش فرض اجزا و معیار های ساخت افکت برای گیتار الکتریک با مجازی ساز **

    سلام
    از اونجای که دوستان زیاد سوال پرسیدن در باره افکت های گیتار الکتریک و این که چه طور میشه به صدا مورد نظر رسید .. و از اونجای که دوستانی که نوازندگی مکنن و امکان خرید افکت های سخت افزاری رو ندارن و با همن مجازی ساز ها استفاده مکنن چند نکته ای از دانسته های خودم رو به اشتراک مگذارم
    و چون بیشتر دوستان هم از وی اس تی های گیتار الکتریک استفاده مکنن و مخوان به صدای دلخواه برسن
    این نکته ها هم برای نوازندگان گیتار الکتریک میتونه مفید باشه و هم برای کسانی که کلا با نرم افزار کار مکنن

    در بخش ها سعی مکنم تمای اجزا و معیار های طراحص افکت رو بهش اشاره کنم
    نرم افزار های که استفاده مکنم
    GUITAR RIG 5
    AMP LI TUBE 3
    POD 3





    و اگه قرار باشه سورسی هم قرار بدم با فرمت FLP , و وی اس تی AGF 2-AGG 2 استفاده خواهم کرد ...


    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    رمز :
    کد:
    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید

    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    رمز :
    کد:
    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید

    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    این لینک از سرور خود سایت میباشد !




    بحث های که گفته خواهد شد شامل :

    انتخابAMP و تنظیمات اولیه ...
    CAB و حالت های مختلف
    COMPRESSOR موجود و تنظیمات های مختلف
    ریورب ها و تنطیمات
    دیلی ها و تنظیمات
    WA H - MODULATION - F X - FILTER در حالت های مختلف


    تعداد کل آرای این پست : 15
    تعداد آرای مثبت : 15
    ویرایش توسط Mahan SBD : ۱۳۹۴/۰۶/۱۳ در ساعت 00:39 دلیل: اضافه کردن لینک های مربوطه
    [SIZE="4"]لطفا تقاضای انجام پروژه و اموزش رایگان رو ندهید .. انجام نمی دهم .. تشکر
    تلگرام >> @Mdjavanmard
    اینستاگرام >> mohammadjavanmard70
    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۴/۰۶/۱۱ در ساعت 22:48

  2. 14 کاربر زیر از m.j برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  3. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    محل سکونت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

  4. m.j آواتار ها
    m.j
    شماره کاربری
    13225
    کاربر پیـشرفته
    فروردین /۱۳۹۱
    تهران
    4,007
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی5066
    2,997
    سپاس از شما 6,678 بار در 2,564 پست
    Follows
    1
    Following
    0

    پیش فرض

    AMP تعریف های اولیه :
    امپ به عنوان یک تقویت کننده هست
    هر امپ برای خودش خصوصیت های داره ... امپ رو میشه به دو گونه تقسیم کرد
    1- لامپی : امپلی.فایرهای لامپی بصورت آنالوگ صدا را تقویت می کنند
    2- دیجیتال : از ترانزیستورها و مدارهای نیمه رسانا استفاده می شود و صدا رو تقویت مکنه
    از انجای که امپ های لامپی گرون قیمت هستن پس کیفیت بهتری داره
    اما همه امپ ها یک سری تنظیمات دارن که مشترک هست
    مثلا همه امپ ها gain - bass-treble-volume-mid -crunch- یا حتی بعضی از امپ ها ریورب و دیلی و تعدای افکت روشون هست
    اما از اونجای که امپ های لامپی کیفیت بهتری دارن و در مجازی ساز یا در سخت افزار ما یک پیش تقویت کننده preamp هم داریم که امکانات بیشتری در اختیار ما قرار میده
    امکاناتی که یک pre amp جدا از امپ میتونه علاوه بر قسمت های امپ که بالا اشاره شد شامل pre gain ها tone ها و level ها و قسمت های خیلی مهم تر EQ باشه هر امپ میتونه قسمت های رو داشته باشه و یا نداشته باشه
    و یا تنظمات بیشتر اون رو به قسمت های PRE AMP منتقل داده شده باشه
    پس در یک نتیجه گیری میشه گفت PRE AMP ( پیش تقویت کننده ای هست ) که با انتخاب امپ میشه توی مجازی ساز یا سخت افزار اون رو به امپ اضافه کرد که همون طوری که گفته شد شامل PRE GAIN – TONE-LEVEL ..
    و در قسمت های اکولایز میشه حالت ها BASS- LO MID - MID - treble –PRE SENCE – HARMONICS
    1-GAIN : به معنی افزایش هست هر چه بیشتر باشه مقدار توان مصرفی بشتری از امپ رو داریم
    3- bass: به معنی بم بودن هست هرچه افزایش پیدا کند مقدار بمی بشتری رو خواهیم شنید
    4- Treble : به صدای زیر هست که هر چقدر افزایش پیدا کند مقدار صدای زیر بودن بیشتر میشود
    5- Middle : به معنی وسط بودن هست MID یک هماهنگی بین حالت bass و Treble هست
    6- Volume : به معنی حجم و در انجا منظور خروجی صدا از امپ هست
    7- HARMONICS: به معنی هم ساز کردن در قسمت های مربط به اکولایز میشود که با عث ایجا صدای هارمونیک مشود هر چه افزایش دهیم بیشتر نمایان میشود
    8- PRE SENCE : در این حات پس از انجام اکولایز های اصلی اعمال این حالت باعث گرمی و حجیم بودن رو به صدا می بخشد هر چه بیشر افزایش دهیم گرمی بشتر خواهد شد ولی باید توجه شود افزایش بیش از حد باعث تیزی صدا مشود که در حالت های مختف تنظیمات مختلفی دارد ( در مباحث جلو تر )
    هر یک کدوم از این المان ها در حالت های مختلف صدا دهی تنظیمات خاص خودشو داره که بحث های جلو تر بهش می پردازیم

    توجه داشته باشد کسانی که امپ سخت افزاری دارن و مخوان از مجازی ساز هم استفاده کنن باید تنظیمات انجام بدن و در مجازی ساز از PRE AMP استفاده کنن در واقع در مجازی ساز نقش اصلی PRE AMP هست پس APM لازمه مخصولا برای نوازندگان عزیز ..
    که در جلو تر تنظیمات های مختلف PRE AMP رو برای حالت های مختلف مگم .

    نمای از امپ های نرم افزاری » که در اینده بیشتر باهاشون اشنا میشیم
    تا همین جا یادمون باشه انتخاب اول .. انتخاب امپ هست




    تعداد کل آرای این پست : 10
    تعداد آرای مثبت : 10
    ویرایش توسط m.j : ۱۳۹۴/۰۶/۱۲ در ساعت 00:27
    [SIZE="4"]لطفا تقاضای انجام پروژه و اموزش رایگان رو ندهید .. انجام نمی دهم .. تشکر
    تلگرام >> @Mdjavanmard
    اینستاگرام >> mohammadjavanmard70
    #2 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۴/۰۶/۱۲ در ساعت 00:10

  5. 10 کاربر زیر از m.j برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  6. m.j آواتار ها
    m.j
    شماره کاربری
    13225
    کاربر پیـشرفته
    فروردین /۱۳۹۱
    تهران
    4,007
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی5066
    2,997
    سپاس از شما 6,678 بار در 2,564 پست
    Follows
    1
    Following
    0

    پیش فرض

    Cab (کابینت ) تعریف های اولیه :
    خوب ما فهمیدم امپ ها به دو گونه کلی تقسیم میشن یکی لامپی و دیگری دیجیتال ... البته نا گفته نماند که امپ های هم هست که مخروط این دو تا هستن یعنی هم لامپی دارن هم قسمت دیجیتال که من زیاد واردش نمیشم
    اما امپ ها به دو حالت دیگه نیز تقسیم میشن
    امپ های combo این امپ ها شاید خیلی ها برای تمرینشو و حتی به عنوان امپ اصلی داشته باشن .. این امپ به اصلاحا همه چیش با هم هست یعنی اسپیکری که توی امپ میبنیم توی یک جعبه و تعدادی تنظیمات که بالا اشاره شد روش داره مثل bass.. ….

    امپ های کابینت دار .. توی این امپ ها میان اسپیکر رو جدا گونه توی یک جعبه دیگه قرار میدن و تنظیمات رو جدا گونه در جعبه دیگه که به قسمتی که اسپیکر قرار مگیره مگن کابینت و قسمتی که تنظیمات قرار مگیره بهش مگن هد (head )
    خوب همون جوری که انواع امپ های Combo وجود داره پس انواه کابینت و هد نیز وجود داره
    معمولا کابینت ها از کیفیت بالای برخوردار هستن و توی اجرا های زنده اگه توی کنسرت های بند های بزگ ببنم کاملا میتونم کابینت و هد رها رو ببنم که رو هم چیدن
    ما توی مجازی ساز وقتی یک امپ رو بخوایم بیارم معمولا یه کابینت هم بالاش میاد پس مشخص مکنه امپ های ما از نوع کابینت دار پس اونی که اسپیکر داره کابینت هست تنظیمات هد پس ما توی مجازی ساز کمتر با امپ combo برخورد مکنم
    اما اون چیزی که توی کابینت ها اهمیت داره نقش mic های یعنی موقیعتی که برای میک ها جلوی کابینت میسازم مهم هست
    البته انتخاب کابینت امر بساز مهم هست و بستگی به رنگ صدای داره که مخوایم انتخاب کنم
    Mic های که برای صدا کرفتن از کابینت ها استفاده میشه به دو گروه تقسیم کرد
    1 - میکروفون های دینامیک (dynamic ) : ( خوب من ساختارشو دیگه توضیح نمیدم ) این میکروفن ها حساسیت کمتری نسبت به فرکانس.های بالا دارن از این جهت برای رکورد کردن ساز گیتار الکتریک مناسب هست و این میک ها گذینه بسیار عالی برای امپ های کابینت دار هست
    2-میکروفن های ( کندانسور)condenser : این مک ها حساسیت بالای دارن و انتخاب دوم برای امپ ای کابینت دار این نوع میکروفن ها هستن

    خوب پس از این دو میک استفاده مکنم برای موقیعیت های مختلف


    بعد از میک المان بعدی که مهم هست در امپ های کابینت دار مشخص کردن عمق کابینت هست
    که توی بعضی کابینت ها بهش depth مگن یا میشه مجموعه از عمق های مختلف رو توی یک room قرار داد
    عمق ها در کابینت های مختلف فرق داره همون طوری که تنظیمات روی هد ها میتونه زیاد یا کم باشه
    اما به طور کلی میشه عمق رو به سه حالت تقسم کرد
    Small-mid-large که از اسشمون مشخص هست
    پس توی یک جمع بندی
    کابینت اسپیکر های جدا از تنظیمات هستن که به اون تنظیمات جدا مگن هد
    توی کابینت ما با اسپیکر – میکروفن و عمق های مختلف سرو کار داریم و هر کابینت رنگ خاص خودشو داره
    در کابینت ها دو نوع میکروفن دینامیک و کندانسور استفاده میشه
    اینم اضافه کنم در قسمت میک و عمق میتونه شامل تنظیمات بیشتری هم باشه
    مثل تنظیمات اکتیو بودن یا نیودن خشک یا شفاف بون کابینت ها
    حالت های پن سازی میکروفن ها

    نمونه از cab های نرم افزاری و سخت افزاری :
    سمت راست نرم افزاری
    سمت چپ سخت افزاری



    تعداد کل آرای این پست : 7
    تعداد آرای مثبت : 7
    [SIZE="4"]لطفا تقاضای انجام پروژه و اموزش رایگان رو ندهید .. انجام نمی دهم .. تشکر
    تلگرام >> @Mdjavanmard
    اینستاگرام >> mohammadjavanmard70
    #3 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۴/۰۶/۱۲ در ساعت 14:46

  7. 6 کاربر زیر از m.j برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  8. m.j آواتار ها
    m.j
    شماره کاربری
    13225
    کاربر پیـشرفته
    فروردین /۱۳۹۱
    تهران
    4,007
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی5066
    2,997
    سپاس از شما 6,678 بار در 2,564 پست
    Follows
    1
    Following
    0

    پیش فرض

    انتخاب و تنظیمات امپ قسمت اول :
    خوب بعد شناخت قسمت های مختلف امپ مرحله اول انتخاب امپ و تنظیمات اون هست
    این که ما مخوایم از این مجازی ساز ها استفاده کنم و به بهترین شکل بخوایم صدا بگیرم ( البته خوب میدونم با مجازی ساز نمیشه به طور دقیقا سخت افزار رو شبیه سازی کرد بلخره خطا ها خیلی زیاد هست و با تنظیماتی مخوایم خطا رو به حداقل برسونیم )
    بحث ما اینجا تنظیمات روی امپ های Combo و head هست ( حالت cab قسمت های بعدی ... )
    اما چه طوری امپ رو انتخاب کنم .. کسی که هیچ اطلاعای از امپ ها نداره میاد یه چیزی الکلی میزاره و نتیجه معکوس مگیره یا از پریست استفاده مکنه که انوم ممکنه صدای دلخواهش نباشه
    اما در انتخاب امپ باید بدونم که کسی می تونه امپ ها رو از هم تفکیک کنه که سال ها با امپ ها سرو کار داره و تست صدا کرفته مثلا من مگم فندر برای کلین بهتره یکی دیگه میاد مگه نه vox بهتره ..
    پس کسی نمتونه به شما بگه چی امپی انتخاب کنید اون چیزی که مهم تنظیمات اون امپ هست که شما باید انجام بدید
    اما من سعی مکنم از امپ های برند استفاده کنم توی مجازی ساز مثل مارشال / فندر / vox
    من با یک مثال شروع مکنم برای تنظیم یک امپ مارشال برای گرفتن صدا که بخوام باهش لید بزنم :
    خوب توی امپ حتما من با المان های BASS- LO MID - MID - treble –PRE SENCE – HARMONICS .... مواجه خواهم شد
    ممکنه تعدادی باشن یا نباشن ولی اصلی ها هستن و مکنه در قسمت دیگه داشته باشیمشون ...
    خوب من توی گیتار ریگ یه امپ از نوع مارشال انتخاب مکنم.. در گیتار ریگ امپ های ما به صورت cab هست من فقط قسمت هد رو فعلا نیاز دارم ..
    خوب تمام المان ها رو صفر مکنم









    توجه داشته باید این یک مثال هست و این تنظیمات میتونه به دل خواه تنظیم بشه اما من سعی مکنم با تجربیات خودم تنظیمات رو انجام بدم
    خوب از المان اول Master که اینجا حکم Volume خروجی صدا از امپ هست من اونو روی حداکثری قرار میدم اما همیشه یادتون باشه ولوم رو تا اخر زیاد نکنید 9 = Master
    خوب قسمت بعدی المان pre –amp هست .. توجه کنید پری امپ میتونه خودش شامل قسمت های مختلف باشه ( در پست یک توضیح دادم )
    که توی انجا pre amp داره نقش pre gain رو انجام میده ... خوب من اینجا از اصطلاح گین ازش استفاده مکنم
    هر چی اینجا گین رو ببرم بالا توان بیشتری از امپ رو دارم مگیرم ولی خوب من اینجا مخوام صدای نرمی داشته باشم
    گین رو در بازه | 1.5 و 2 | من قرار میدم 1.75 gain= 1.75
    قسمت بعدی المان bass خوب مشخص هست هرچه باس بیشتر باشه صدای باسی که میشنویم بیشتر میشه من باس رو روی نصف قرار میدم bass=5
    قسمت بعدی mid هست .. میدونم که mid یه حالی از ما بین bass و treble هست هیچ قانونی اینو نگفته ولی خوب راه های هست که میشه تقریبا mid تنظیم کرد
    برای تنظیم mid من اول میام تریبل رو تنظیم مکنم یعنی زیری صدا بعد از میانگین باس و تربیل بازه مگیرم انجوری دیگه دستم باز تره پس فعلا mid = 0
    قسمت بعدی تریبل هست هر چه بیشتر باشه زیری بیشتر میشه تا اخر هم قرار ندید صدا تیز میشه و گوش خراش
    من تقربیا تریبل رو روی 6 قرار میدم 6 = treble

    خوب 5 = treble=6 mid = 0 bass
    Mid = (bass + treble) / 2 جوابش هر چی شد توی بازه اون جوابی که داریم تا به بالا محدوده خوبی برای mid هست ولی مقدار mid رو توی حداکثر قرار ندید
    5+6=11 11/2= 5.5 بازه بین | 10 و 5.5 | خوب من اینجا روی 7 قرار میدم mid = 7
    نکته : میدونید که اگه در قسمت پری امپ به طور جدا گونه به ما تنظیمات قرار بدن اون تنظیمات بر حسب dB تنظیم میشه مثالش مثل اکولایزر

    PRE SENCE هم که قبلا توضیح دادم میتونه توی گرمی و حجم صدا ثاثیر بگذاره 8 = PRE SENCE سعی کنید خیلی توی حداکثری نبرید ..



    نحوی قرار دادن امپ در گیتار ریگ 5 :



    و دوستانی که از وی اس تی گیتار استفاده مکنن حتما تنظیمات اولی رو صفر کنن .. معمولا یه ریوربی یا یه افکتی به طور پیش فرض قرار داده میشه حتما به حالا صفر منتقل کنید ....


    تعداد کل آرای این پست : 10
    تعداد آرای مثبت : 10
    ویرایش توسط m.j : ۱۳۹۴/۰۶/۱۳ در ساعت 16:41
    [SIZE="4"]لطفا تقاضای انجام پروژه و اموزش رایگان رو ندهید .. انجام نمی دهم .. تشکر
    تلگرام >> @Mdjavanmard
    اینستاگرام >> mohammadjavanmard70
    #4 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۴/۰۶/۱۳ در ساعت 16:18

  9. 10 کاربر زیر از m.j برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  10. m.j آواتار ها
    m.j
    شماره کاربری
    13225
    کاربر پیـشرفته
    فروردین /۱۳۹۱
    تهران
    4,007
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی5066
    2,997
    سپاس از شما 6,678 بار در 2,564 پست
    Follows
    1
    Following
    0

    پیش فرض

    انتخاب CAB ,تنظیمات اولیه قسمت اول :
    خوب پس از انتخاب امپ و ست کردن تنظیمات دلخواهی که مخواسیتم میرم سراغ کابینت ...
    من امپ رو از نوع مارشال گرفتم و همینجا هم از کابینت مارشال استفاده مکنم
    توی کابینت گیتار ریگ که میبنم به ما حالت های میکروفن گذاری رو داده که قبلا در بارش پست های قبل صحبت کردم
    اما از اونجای که نرم افزار ها با هم متفاوت هستن مثلا در CBA های امپ تیوب 3 ما میتونم میک ها رو هر جوری که بخوایم قرار بدیم ( در باره گیتار ریگ جلو تر صحبت خواهیم کرد )
    با این حساب در این CAB ما دو تا میک از حالت های
    میکروفون دینامیک سمت راست
    میکروفون کندانسور سمت چپ
    خوب مشخص هست هر چه به سمت میک ها بریم مورد نظر بریم صدا تغییر خواهد کرد
    اگه مخوایم حساست بیشتر بشه به سمت میک های کندانسور باید برم یکم حالت تیزی مگیره
    ولی اکه حساسیت هم نباشه به سمت میک دینامیک
    میتونه ما بین اینا هم باشه
    خوب من مخوام صدام تیز تر باشه اون به سمت کندانسور میبرم
    MIC A = 90%
    MIC B = 10 %
    قسمت بعدی که داریم
    DRY : در اینجا مشخص کننده خشکی هست .. مخوایم صدا خشک باشه یا نه
    AIR : در اینجا به معنی مرطوب بودن هست یعنی صدا خشک نداشته باشه
    این دو تا کلمه در قسمت های دیگه معنای دیگه مخصوصا در قسمت های مد ها که در ایند بهش می پردازیم
    خوب من اینجا مخوام صدام رو به خشک باشه ولی نه زیاد
    از خشکی به سمت مرطوب میرم پس نقطه صفر من DRY هست
    AIR = 3
    خوب دو تا المان هست به نام های
    Stereo که مشخص کننده استریو هست
    Learn با انتخاب این گذینه ولوم رو برای ما اتو ماتیک با توجه به شدت صدا تنظیم مکنه

    تنظیمات انجام شده روی کابینت




    من کابینت های امپ تیوب 3 رو ترجیح میدم چون که امکانات بیشتری در اختیار ما میزاره- تنظیماتی همچون عمق - نحوی و موقعیت های مختلف میک .. پن سازی های میک ... داشته باشیم ( بحث خواهیم کرد )
    در بحث های جلود تر نحوی ترکیب گیتار ریگ و امپ تیوب هم بهش میرسیم


    تعداد کل آرای این پست : 8
    تعداد آرای مثبت : 8
    [SIZE="4"]لطفا تقاضای انجام پروژه و اموزش رایگان رو ندهید .. انجام نمی دهم .. تشکر
    تلگرام >> @Mdjavanmard
    اینستاگرام >> mohammadjavanmard70
    #5 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۴/۰۶/۱۵ در ساعت 01:15

  11. 8 کاربر زیر از m.j برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  12. m.j آواتار ها
    m.j
    شماره کاربری
    13225
    کاربر پیـشرفته
    فروردین /۱۳۹۱
    تهران
    4,007
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی5066
    2,997
    سپاس از شما 6,678 بار در 2,564 پست
    Follows
    1
    Following
    0

    پیش فرض

    Compressor کمپرسور ... قسمت اول :
    خوب مقداری درباره کمپرسور ها حرف بزنم و تاثیر اون روی صدا که مخوایم بسازم
    کمپرسور (Compressor) : در لغت اگه بخوایم معنی کنم یعنی فشرده کردن یا ماشین فشرده ساز یا ضخیم کننده
    کمپرسور میاد صدا بین صدا های بلند و صدا های کم یک تعادل ایجاد مکینه یعنی این که اگه صدا بلند باشه کم مکنه اکه کم باشه تقویت مکنه
    عمل کرد های کمپرسور میشه به المان های زیر نسبت داد
    1 Threshold به معنی آستانه .. یعنی وقتی صدا به استانه میرسه حالا اون حساستی که تعیین شده از این استانه به بعد صدا کمپرسور میشه ( معمولا از المان Threshold میشه مقدار کاهش نویز رو هم انجام داد که انواع نویز هم جلو تر مگم (Gate ها ) )
    2 Ratio : به معنی تناسب هست که میاد صدا ورودی رو در کمپرسور کم مکنه
    3 Attack : به معنی تجاوز صدا هست که میاد سرعت عمل کرد Ratio رو مشخص مکنه
    4- Release : در لغت به معنی انتشار هست که سرعت خارج شدن و برگشتن کمپرسور به حالت معمولی انجام میده
    5- Level : میزان ورودی یا خروجی صدا رو مشخص مکنه
    6 Sense : مقدار حساستی هست که مخوایم کمپروسور اعمال شده روی صدا عمل کنه
    7 Tone مشخص کنتده درجه صدای هست که بعد از انجام کمپرسور میشنویم
    ما توی کمپرسور های که برای طراحی افکت نیاز داریم از حالت های کمپروسور- لیمتر استفاده مکنم

    لیمتر : یه حالتی از کمپروسور هست که میشه گفت عمل کرد Ratio نداره
    Gate Threshold : استانه ای است که میاد سیگنال های پایین رو از بین میبره که باعث میشه صدای نویز ما کم بشه
    انواع نویز گیت ها ( دروازه نویز ها )
    noise Gate این عمل باعث مقدار نویز ها کنترل بشه با توجه به Gate Threshold که اعمال کردیم
    dirty Gate عمل کردی قوی تر noise Gate هست
    افزارش بیش از حد Gate Threshold باعث بد ترکیب شدن صدا میشه اما معمولا برای صدا های Distortion که امکان ایجاد نیویز بالا زیاد هست افزایش بیشتری میدم اما نه حد اکثری با افزایش گین امکان ایجاد نویز بیشتر میشه

    با تنظیمات کمپرسور در اینده اشنا میشم نمونه از کمپرسور ها



    تعداد کل آرای این پست : 9
    تعداد آرای مثبت : 9
    [SIZE="4"]لطفا تقاضای انجام پروژه و اموزش رایگان رو ندهید .. انجام نمی دهم .. تشکر
    تلگرام >> @Mdjavanmard
    اینستاگرام >> mohammadjavanmard70
    #6 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۴/۰۶/۱۵ در ساعت 21:18

  13. 8 کاربر زیر از m.j برای این پست سپاسگزاری کرده اند


موضوعات مشابه

  1. تنظیم و آهنگسازی برای شما به صورت رایگان فقط تا عید نوروز(تاییدنشد)
    توسط XIII در انجمن پروژه های تایید نشده و باطل
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۳/۱۲/۰۸, 14:43
  2. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۳/۰۱/۱۰, 08:20
  3. خواننده غیر مجازی که عید فطر مجاز می شود! +عکس
    توسط Ramin95 در انجمن اخبار روز موسیقی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۵/۱۷, 14:30
  4. چه معیار هایی برای آهنگسازی باید در نظر گرفت؟
    توسط starl3oy در انجمن سوالات و درخواستها
    پاسخ ها: 18
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۹/۲۰, 16:17
  5. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۲/۰۶, 13:50

جستجو شده ها

Nobody landed on this page from a search engine, yet!

تا این لحظه 77 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

نمایش برچسب‌ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست