کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی
آموزش فارسی فالش گیری
آموزش فارسی آهنگسازی با کامپیوتر
آموزش فارسی حرفه ای کیوبیس
حرفه ای ترین آموزش فارسی تصویری مبانی و تئوری موسیقی در ایران
آموزش فارسی ساخت ریتمهای 6/8 ایرانی عربی بندری ترکی عربی



آهنگسازی
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2


دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: موسیقی سریال مختارنامه در تالار رودکی ضبط شد

  1. Ramin95 آواتار ها
    Ramin95
    شماره کاربری
    4941
    Contributor
    شهریور /۱۳۹۰
    2,240
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی570
    0
    سپاس از شما 805 بار در 677 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض موسیقی سریال مختارنامه در تالار رودکی ضبط شد

    به گزارش خبرنگارمهر، امیر توسلی درهجدهمین جلسه نقد نغمه که شب گذشته در فرهنگسرای شفق برگزار شد با بیان این مطلب در شرح مراحل ضبط موسیقی متن سریال مختارنامه گفت: عمده قطعات موسیقی سریال به دلیل نبود استودیویی که گنجایش چنین حجمی از ارکستر و گروه کر را داشته باشد، در تالار رودکی ضبط شد.
    در آغازاین برنامه که توسلی به عنوان آهنگساز موسیقی سریال مختارنامه به همراه سیدعلی رضا میرعلی ...(به عنوان منتقد) حضورداشتند، سیدابوالحسن مختاباد به عنوان کارشناس مجری با طرح سوالی گفت: عمده کارهایی که تا پیش از این از امیر توسلی شاهد بوده ایم ساخت موسیقی فیلم ها و سریال های غیر تاریخی بوده است؛ چطور شد که برای این پروژه داوود میرباقری شما را انتخاب کرد؟توسلی در پاسخ به این سئوال گفت: آقای میرباقری مایل بود موسیقی مختارنامه با موسیقی سایر آثارش متفاوت باشد و کسی که برای آهنگسازی این کار نیز انتخاب می شود از میان آهنگسازان هم نسل من باشد. از این رو نمونه هایی را به صورت راف کات فراخواند و بعد از تطبیق نمونه ها، من برای آهنگسازی موسیقی مختارنامه انتخاب شدم.

    در این بخش از برنامه تیتراژ آغازین سریال مختارنامه برای حاضران در سالن پخش شد و توسلی در ادامه درباره این تیتراژ گفت: هم موسیقی و هم خواننده تیتراژ ابتدای سریال تغییر کرد. در واقع قرار بود اتفاق دیگری را شاهد باشیم که در روز پخش شرایط تغییر کرد. خواننده تیتراژ ابتدایی نیز همچون تیتراژ پایانی خانم صدیقه بحرانی بود که به طور سلو می خواند. در روز پخش، تیتراژ ابتدایی را نپذیرفتند اما گفتند تیتراژ پایانی با اینکه با صدای همان زن است اشکالی ندارد.

    سید علی رضا میرعلی ... منتقد و مورخ موسیقی نیز در بخش دیگری از این نشست ضمن پرداختن به نکات فنی تیتراژ ابتدایی سریال گفت: نحوه ورود موسیقی به این تیتراژ متفاوت با آن چیزی است که معمولا می بینیم و در واقع این ورود با اجرای ملودی و نغمه خود تصنیف تیتراژ اتفاق نیافتاده است. ضمن اینکه نغمه و ملودی و ریتمی که برای این تیتراژ استفاده شده تاثیر مستقیم برای آماده سازی مخاطب جهت دیدن سریال می گذارد. یعنی اگر شما سریال را بدون دیدن تیتراژ آن تماشا کنید حس و حال تان در زمان دیدن سریال کم رنگ تر خواهد بود.

    توسلی با اشاره به تیتراژی که در ابتدای این برنامه نقد پخش شد گفت: این تیتراژی که شنیدید در سه قسمت اول سریال مختارنامه پخش شد و به اجبار ما باید آن را عوضش می کردیم. اما اینکه در قسمت سوم تصمیم گرفتیم این تغییر اعمال شود به داستان سریال باز می گردد. در سه قسمت اول، سریال داستان به دوره حیات تا زمان مرگ امام حسن(ع) اختصاص دارد و درست از قسمت چهارم داستان تغییر می کند و ما تصمیم گرفتیم همراه با این تغییر تیتراژ را تغییر دهیم.

    میرعلی ... در ادامه برنامه ضمن تاکید بر ویژگی های موسیقی متن سریال نیز گفت: از جمله مواردی که می توان در مورد این موسیقی عنوان کرد این است که موسیقی در برخی مواقع به نظر می رسد می تواند مستقل از خود سریال، اثری مستقل به حساب بیاید و شنیده شود. البته در بخش هایی نیز نقشی مکمل را برای سریال و تصاویر آن ایفا می کند. این در حالی است که برخی مواقع نیز موتیف و تم خاصی را برای شخص یا موقعیتی خاص تعریف می کند.

    توسلی نیز در این باره تصریح کرد: بخش عمده موسیقی سریال مختارنامه موسیقی مکمل است و شاید به تنهایی زیاد برای مخاطبان تلویزیونی شنیدنی نباشد. در واقع این بخش از موسیقی به نوعی، جزئی از خود فیلم محسوب می شود.

    وی ادامه داد: موسیقی سریال را به دو بخش می توان تقسیم بندی کرد؛ بخشی از آن را می توان به طور مستقل از سریال شنید و جذابیت های فراوانی نیز دارد که ما در حال آماده سازی این بخش برای انتشار هستیم. بخش دیگری از این موسیقی نیز به صورت تم ها و موتیف ها به طور مستقل برای مکان هایی مانند مکه و یا اشخاصی مانند مختار، امام حسن(ع)، و سایر نقش ها نوشته شده است.

    این آهنگساز همچنین تاکید کرد: ما در موسیقی سریال مختارنامه 40 تم داشتیم و بیش از هزار دقیقه موسیقی نوشته ام. شاید اگر بخواهم نگاهی انتقادی به موسیقی مختارنامه داشته باشم داشتن 40 تم برای یک سریال اشکال باشد اما این اتفاق دقیقا به دلیل تعدد قصه و شخصیت های این سریال اتفاق افتاده است.

    میرعلی ... در بخش دیگری از این نشست تاکید کرد: استفاده از 40 تم در ساخت موسیقی یک سریال و نوشتن بیش از هزار دقیقه موسیقی برای آن در نوع خود در ایران بی نظیر است و کار بسیار بسیار دشواری محسوب می شود.

    توسلی در ادامه صحبت های میرعلی ... گفت: البته من چنین ادعایی ندارم که این کار بی نظیر بوده است. فقط می توانم بگویم که کار بسیار سنگینی بود؛ به خصوص از وقتی که هفته به هفته با پخش سریال موسیقی آن را آماده کردیم کار بسیتر سخت تر شد. حتی من برای سه قسمت از این کار مجبور شدم از آقای بهزاد عبدی کمک بگیرم تا از زمان پخش عقب نمانیم.

    آهنگساز سریال مختارنامه در مورد سایر ویژگی های این اثر گفت: موسیقی این سریال به صورت پلان به پلان نوشته شده است. یعنی اگر شما موسیقی بخشی از آن را بردارید نمی توانید آن را در جای دیگری استفاده کنید. این نشان می دهد برای ثانیه ثانیه آن فکر شده است.

    در ادامه این جلسه نقد بخش دیگری از سریال که مربوط به درو کردن گندم و کشتن گراز بود برای حاضران در سالن پخش شد و پس از آن توسلی گفت: بافت موسیقی به گونه ای بوده که ما برای همراهی با داستان سریال بسیاری از مواقع مجبور بودیم از تایم گیری با فریم استفاده کنیم. به
    این آهنگساز همچنین گفت: اساسا تهیه کننده در کار موسیقی سریال مختارنامه هیچ دخالتی نداشت. اما آقای میرباقری بسیاری اتفاق می افتاد که در موارد مختلفی نظر می داد که با همفکر رو به جلو می رفتیم. این نظرهای آقای میرباقری بسیاری از مواقع به نظرات من همسو بود اما در برخی از موارد نیز اختلاف نظر داشتیم که در نهایت به دلیل مولف بودن یک کارگردان در یک اثر تصویری حرف آخر را کارگردان می زد.

    توسلی تصریح کرد: حاشیه ها و شرایط حاشیه ای این اتفاق به گونه ای بود که من اصلا به آنها ورود پیدا نکردم. چرا که در شرایط خلق اثر قرار داشتم و نمی خواستم از نظر ذهنی به هم بریزم. در هر صورت هم واکنش های بسیار تندی نسبت به استفاده از این خواننده زن در تیتراژ داشتیم و هم واکنش های مثبتی دریافت می کردیم.

    امیر توسلی در مورد موضوع اضافه شدن نام محسن شریفیان به تیتراژ سریال مختارنامه و حاشیه هایی که پیش از آن به وجود آمده بود گفت: من زمانی که امتیاز آلبوم مربوط به نوحه ها را از موسسه ماهور گرفتم روی جلد این آلبوم نامی از محسن شریفیان نیامده بود و مدیر موسسه نیز چیزی در این رابطه به من نگفت. این در حالی بود که ظاهرا محسن شریفیان به عنوان گردآورنده این اثر را به جهانگیر نصر اشرفی واگذار کرده بود و طی پروسه دیگری اشرفی نیز آلبوم را به انتشارات ماهور واگذار کرده بود.

    این آهنگساز افزود: من همواره به رعایت حق و حقوق مولف معتقد بوده و هستم از این رو پس از اتفاقاتی که افتاد من پیگیر ماجرا شدم و در نهایت اسم محسن شریفیان به عنوان گردآورنده آلبوم نوحه ها به تیتراژ سریال مختارنامه اضافه شد.
    هجدهمین جلسه نقد نغمه بیشتر از آنکه به نقد این اثر بپردازد به معرفی و شرح مراحل ساخت و ویژگی های فنی آن اختصاص داشت.

    منبع : خبر گزاری مهر


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۰/۱۰/۰۶ در ساعت 14:00

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی
    خرید وی اس تی خرید vst فروش vst وی اس تی فروش وی اس تی وی اس تی دانلود وی اس تی آپلود عکس

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

+ پاسخ به موضوع

جستجو شده ها

Nobody landed on this page from a search engine, yet!

تا این لحظه 1 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی