کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: موسیقی مختارنامه پلان به پلان نوشته شده است

  1. Ramin95 آواتار ها
    Ramin95
    شماره کاربری
    4941
    Contributor
    شهریور /۱۳۹۰
    4,009
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی575
    0
    سپاس از شما 815 بار در 687 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض موسیقی مختارنامه پلان به پلان نوشته شده است

    ایلنا: امیر توسلی(آهنگساز سریال مختارنامه) در هجدهمین جلسه نقد نغمه که شب گذشته(27 آذر) با بررسی موسیقی سریال مختارنامه در فرهنگسرای شفق برگزار شد، درباره ویژگی های موسیقی این سریال گفت: موسیقی این سریال بصورت پلان به پلان نوشته شده است. یعنی اگر شما موسیقی بخشی از آن را بردارید؛ نمی توانید آن را در جای دیگری استفاده کنید. وی افزود: ما در موسیقی سریال مختارنامه 40 تم داشتیم و من بیش از هزار دقیقه موسیقی نوشته ام. شاید اگر بخواهم نگاهی انتقادی به موسیقی مختارنامه داشته باشم؛ داشتن 40 تم برای یک سریال اشکال باشد اما این اتفاق دقیقا به دلیل تعدد قصه و شخصیت های این سریال اتفاق افتاده است.

    توسلی درباره صداهای استفاده شده در موسیقی سریال مختارنامه تصریح کرد: همه ی موسیقی این سریال به وسیله ارکستر ضبط نشده است. از آنجا که برخی از صداها را نمی شد به وسیله ساز ایجاد کرد و در برخی مواقع نیز محدودیت امکانات و زمان داشتیم؛ در بخش هایی از موسیقی این سریال از موسیقی الکترونیک و فضایی تلفیقی استفاده کردم.

    امیر توسلی ادامه داد: برای ضبط صدای یک ارکستر 130 نفره می بایست از فضای تالار رودکی استفاده می کردیم و گمان می کنم این برای اولین بار بود که در ایران برای ضبط موسیقی یک سریال از ضبط صدای ارکستر در تالار رودکی استفاده شده است.

    در ادامه این برنامه؛ مختاباد پرسید: عمده کارهایی که پیش از این از امیرتوسلی شاهد بوده ایم ساخت موسیقی فیلم ها و سریال های غیرتاریخی بوده است؛ چطور شد که برای این پروژه داوود میرباقری شما را انتخاب کرد؟

    توسلی در پاسخ به این سئوال گفت: آقای میرباقری مایل بود موسیقی مختارنامه با موسیقی سایر آثارش متفاوت باشد و کسی که برای آهنگسازی این کار نیز انتخاب می شود از میان آهنگسازان هم نسل من باشد. از این رو نمونه هایی را بصورت راف کات فراخواند و بعداز تطبیق نمونه ها، من برای آهنگسازی موسیقی مختارنامه انتخاب شدم.

    در این بخش از برنامه تیتراژ آغازین سریال مختارنامه برای حاضران در سالن پخش شد و توسلی در ادامه درباره این تیتراژ گفت: هم موسیقی و هم خواننده تیتراژ ابتدای سریال تغییر کرد. درواقع قرار بود اتفاق دیگری را شاهد باشیم که در روز پخش شرایط تغییر کرد. خواننده تیتراژ ابتدایی نیز همچون تیتراژ پایانی همان خانم بود که بطور سولو می خواند. در روز پخش، تیتراژ ابتدایی را نپذیرفتند اما گفتند تیتراژ پایانی با اینکه با صدای همان زن است؛ اشکالی ندارد.

    وی ادامه داد: وقتی این اتفاق افتاد من قصد داشتم از یک خواننده عرب سوریه ای استفاده کنم که تماس هایی نیز با او گرفتم و درمورد کار نیز صحبت هایی انجام دادیم. حتی به او گفتم می خواهم فارسی را با لهجه عربی بخواند؛ منتهی به دلیل کمبود وقت این اتفاق نیفتاد. از این رو از آقای سلطان علی که بافت صدایی اش به خوانندگان موسیقی مقامی ما نزدیک است درخواست کردم این تیتراژ را بخواند.

    سید علیرضا میرعلی ... نیز در بخش دیگری از این نشست با پرداختن به نکات فنی تیتراژ ابتدایی سریال گفت: چگونگی ورود موسیقی به این تیتراژ متفاوت با آن چیزی است که معمولا می بینیم و درواقع این ورود با اجرای ملودی و نغمه خود تصنیف تیتراژ اتفاق نیفتاده است. ضمن اینکه نغمه و ملودی و ریتمی که برای این تیتراژ استفاده شده تاثیر مستقیم برای آماده سازی مخاطب جهت دیدن سریال می گذارد. یعنی اگر شما سریال را بدون دیدن تیتراژ آن تماشا کنید حس و حالتان در زمان دیدن سریال کمرنگتر خواهد بود.

    توسلی با اشاره به تیتراژی که در ابتدای این برنامه نقد پخش شد، گفت: این تیتراژی که شنیدید در سه قسمت اول سریال مختارنامه پخش شد و به اجبار ما باید آن را عوض اش می کردیم. اما اینکه در قسمت سوم تصمیم گرفتیم این تغییر اعمال شود به داستان سریال بازمی گردد. در سه قسمت اول، سریال داستان امام حسن(ع) را تعریف می کند و درست از قسمت چهارم داستان تغییر می کند و ما تصمیم گرفتیم همراه با این تغییر داستانی تیتراژ را تغییر دهیم.

    آهنگساز سریال مختارنامه در ادامه افزود: آقای سلطان علی که این تیتراژ را اجرا کرده در خود سریال نیز نقش رستم(غلام شمر) را بازی می کند و خودش اهل منطقه خیج در کویر مرکزی ایران است. از آنجا که من قصد نداشتم کسی تیتراژ را مانند تیتراژ سایر سریال های تلویزیونی اجرا کند و همچنین به دلیل جنس صدا و توانایی سلطان علی در اجرای قطعات به خصوص محلی از او استفاده کردم.

    میرعلی ... ضمن تاکید بر ویژگی های موسیقی متن سریال نیز گفت: ازجمله مواردی که می توان درمورد این موسیقی عنوان کرد این است که موسیقی در برخی مواقع به نظر می رسد می تواند مستقل از خود سریال، اثری مستقل به حساب بیاید و شنیده شود. البته در بخش هایی نیز نقشی مکمل را برای سریال و تصاویر آن ایفا می کند. این درحالی است که برخی مواقع نیز موتیف و تم خاصی را برای شخص یا موقعیتی خاص تعریف می کند.

    توسلی نیز در این باره تصریح کرد: بخش عمده موسیقی سریال مختارنامه موسیقی مکمل است و شاید به تنهایی زیاد برای مخاطبان تلویزیونی شنیدنی نباشد. در واقع این بخش از موسیقی به نوعی، جزئی از خود فیلم محسوب می شود.

    وی ادامه داد: موسیقی سریال را به دو بخش می توان تقسیم کرد؛ بخشی از آن را می توان بطور مستقل از سریال شنید و جذابیت های فراوانی نیز دارد که ما درحال آماده سازی این بخش برای انتشار هستیم. بخش دیگری از این موسیقی نیز بصورت تم ها و موتیف ها بطور مستقل برای مکان هایی مانند مکه و یا اشخاصی مانند مختار، امام حسن(ع)، و سایر نقش ها نوشته شده است.

    امیر توسلی گفت: آهنگساز یا مجبور است مانند سریال هایی چون سربداران و امام علی(ع) یک تم محوری داشته باشد یا اینکه برای داستان های مختلفی که در سریال اتفاق می افتاد؛ تمی جداگانه درنظر بگیرد. ما درواقع برای هر قسمت از این سریال می بایست تمی جداگانه می داشتیم. از آنجا که آقای میرباقری تاکید داشت اتفاقات از یکدیگر استقلال داشته باشد ما به سمت تعریف تم های مختلف برای داستان های مختلف رفتیم. برای مثال اگر در یک قسمت ما سه داستان را روایت می کردیم به همان نسبت نیز سه تم مجزا از یکدیگر داشتیم.

    وی با اشاره به موسیقی سریال ها و فیلم های تاریخی افزود: سریال امام علی(ع) قصه واحدی دارد و به همین دلیل شما شاهد یک تم محوری در آن هستید. در فیلم محمد رسول الله(ص) نیز چنین است. اما سریال مختارنامه 9 قصه مختلف دارد که آن را تبدیل به 9 فیلم می کند و علاوه بر آن نیز تعدد شخصیت های کلیدی را در آن شاهد هستیم که به ما اجازه نمی دهد مانند سریال سربداران و یا امام علی(ع) از تم محوری استفاده کنیم.

    میرعلی ... در بخش دیگری از این نشست تاکید کرد: استفاده از 40 تم در ساخت موسیقی یک سریال و نوشتن بیش از هزار دقیقه موسیقی برای آن در نوع خود در ایران بی نظیر است و کار بسیار بسیار دشواری محسوب می شود.

    توسلی در ادامه صحبت های میرعلی ... گفت: البته من چنین ادعایی ندارم که این کار بی نظیر بوده است. فقط می توانم بگویم که کار بسیار سنگینی بود؛ به خصوص از وقتی که هفته به هفته با پخش سریال موسیقی آن را آماده کردیم کار بسیتر سخت تر شد. حتی من برای سه قسمت از این کار مجبور شدم از آقای بهزاد عبدی کمک بگیرم تا از زمان پخش عقب نمانیم.

    آهنگساز سریال مختارنامه درمورد سایر ویژگی های این اثر گفت: موسیقی این سریال به صورت پلان به پلان نوشته شده است. یعنی اگر شما موسیقی بخشی از آن را بردارید نمی توانید آن را در جای دیگری استفاده کنید. این نشان می دهد برای ثانیه ثانیه آن فکر شده است.

    این آهنگساز همچنین گفت: اساسا تهیه کننده در کار موسیقی سریال مختارنامه هیچ دخالتی نداشت. اما آقای میرباقری بسیاری اتفاق می افتاد که در موارد مختلفی نظر می داد که با همفکری جلو می رفتیم. نظرهای آقای میرباقری بسیاری از مواقع به نظرات من همسو بود اما در برخی از موارد نیز اختلاف نظر داشتیم که درنهایت به دلیل مولف بودن یک کارگردان در یک اثر تصویری حرف آخر را کارگردان می زد.

    توسلی تصریح کرد: وقتی شما می گویید «موسیقی فیلم» حتما باید بپذیرید که موسیقی جزئی از اثری محسوب می شود که اثر یک کارگردان محسوب می شود و این در تمام دنیا پذیرفته شده است و معمولا نیز مشکلی پیش نمی آید. آقای میرباقری در بسیاری از مواقع به طور غریزی با موسیقی برخورد می کند که در بسیاری از موارد این نوع برخوردش درست است.

    این آهنگساز همچنین در پاسخ به پرسشی درباره برداشت داوود میرباقری گفت: من نیز اعتقاد دارم موسیقی تا حدود زیادی یک مسئله غریزی است. نظرات میرباقری در مورد موسیقی فیلم جالب است و این را از آثار گذشته او نیز می توان فهمید. با اینکه موسیقی آثار او را آهنگسازان بزرگی نوشته اند اما همین آهنگسازان نیز به نسبت سایر کارهایشان وقتی با میرباقری کار کرده اند اثر بهتری را خلق کرده اند.

    در بخش دیگری از این نشست تیتراژ پایانی سریال مختارنامه برای حاضران پخش شد و توسلی درباره آن گفت: هم نمی خواستم موسیقی سریال و به خصوص تیتراژ عربی باشد و هم نمی خواستم که از موسیقی عربی دور باشد. این بود که به دلیل همسایگی جغرافیایی بوشهر با کشورهای عربی به سراغ موسیقی بوشهر بروم. برای این کار نیز با داوود میرباقری صحبت کردم و ایشان نیز پذیرفت.

    موسیقی تیتراژ پایانی و موسیقی تیتراژ اولیه نیز از موسیقی شروه خوانی و نوحه خوانی مردم بوشهر گرفته شده بود که خواننده اش همین خانمی است که کار را اجرا کرده است. آن تیتراژ اولیه ای که برای ابتدای سریال با صدای این خانم ساخته بودم براساس مرثیه علی اکبر طراحی شده بود و ما شعر آن را متناسب با مضمون سرایل مختارنامه بازسرایی کرده بودیم.

    توسلی درباره دلیل پخش نشدن آن تیتراژ اولیه با صدای خواننده زن گفت: با اینکه خواننده تیتراژ اولیه نیز همان خواننده تیتراژ پایانی کار است اما نمی دانم چرا برای پخش از آن ایراد گرفتند. من به این کار اعتقاد داشتم و چنین ریسکی را انجام دادم و آقای میرباقری نیز پای این ریسک ایستاد.

    آهنگساز سریال مختارنامه در ادامه افزود: صحبت کردن در مورد صدای زن آنقدر سلیقه ای شده که گمان می کنم بحث کردن درباره آن بی فایده باشد. من فقط گمان می کنم شاید به دلیل اینکه در تیتراژ ابتدایی این خواننده زن شعری را اجرا می کرد تیتراژ پذیرفته نشد. درحالیکه در تیتراژ پایانی تنها برخی نغمه ها را می خواند.

    وی تصریح کرد: حاشیه ها و شرایط حاشیه ای این اتفاق به گونه ای بود که من اصلا به آنها ورود پیدا نکردم. چراکه در شرایط خلق اثر قرار داشتم و نمی خواستم از نظر ذهنی به هم بریزم. در هر صورت هم واکنش های بسیار تندی نسبت به استفاده از این خواننده زن در تیتراژ داشتیم و هم واکنش های مثبتی دریافت می کردیم.

    امیر توسلی درمورد موضوع اضافه شدن نام محسن شریفیان به تیتراژ سریال مختارنامه و حاشیه هایی که پیش از آن به وجود آمده بود، گفت: من زمانی که امتیاز آلبوم مربوط به نوحه ها را از موسسه ماهور گرفتم روی جلد این آلبوم نامی از محسن شریفیان نیامده بود و مدیر موسسه نیز چیزی در این رابطه به من نگفت؛ این درحالی بود که ظاهرا محسن شریفیان به عنوان گردآورنده این اثر را به جهانگیر نصراشرفی واگذار کرده بود و طی پروسه دیگری اشرفی نیز آلبوم را به موسیقی ماهور واگذار کرده بود.
    پایان پیام

    منبع : خبر گزاری ایلنا


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۰/۱۰/۰۶ در ساعت 14:00

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

+ پاسخ به موضوع

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۱/۱۳, 14:10
  2. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۹/۲۶, 14:24
  3. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۹/۲۲, 18:12
  4. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۸/۱۸, 19:00
  5. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۶/۲۰, 15:30

جستجو شده ها

ویژگی‌های موسیقی مختارنامه

تیتراژ ابتدایی مختار نامه با صدای سلطانعلی

تیتراژعربی مختارنامه

تا این لحظه 0 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست