کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

جهت مشاهده ی پستی که بیشترین امتیاز مثبت را در این تاپیک کسب کرده است اینجا را کلیک کنید

+ پاسخ به موضوع
صفحه 1 از 2 1 2 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 14

موضوع: راهِ شب .... کاری از محمد امیدوار تهرانی

  1. alone_composer آواتار ها
    alone_composer
    شماره کاربری
    101381
    هنــرمنـد انجمن
    خرداد /۱۳۹۴
    106
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی257
    122
    سپاس از شما 344 بار در 91 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض راهِ شب .... کاری از محمد امیدوار تهرانی

    ضمن عرض سلام و درود به همه ی شما عزیزان و هنرمندان گرامی بسیار خوشحالم که در جمع هنرمندانه ی شما اساتید عزیز حضور دارم. آشنایی من با این سایت خوب از طریق هنرجو و دوست بسیار عزیزم جناب آقای مسعود یزدی نژاد عزیز اتفاق افتاد. امیدوارم در کنار شما دوستان خوبم بتوانم لحظات خوبی را داشته باشم.

    در این جا می خواهم آخرین کارم را تقدیم شما عزیزان کنم...

    در امتداد راهِ شب...


    بالاخره کار راه شب پس از کار و تلاشی بی وقفه و شب بیداری های بسیار آماده شد...

    اگر بخواهم در مورد داستان این کار توضیح بدهم، باید صدها صفحه مطلب بنویسم. شعر این کار را زمانی نوشتم که متوجه شدم دیگر امیدی برای بودن در خانه ی قدیمی و زیبایمان وجود ندارد. خانه ای که من در آن به دنیا آمده بودم و تمام خاطرات دوران کودکی ، نوجوانی و جوانی ام در آن سپری شده بود... چه ترانه ها وآهنگ هایی که در استودیوی خودم در آن خانه ضبط و متولد شد و وقتی می گویم کوله بار خاطره واقعا کوله باری بود از زیباترین لحظه ها و خاطره ها... از حیاط با صفا و سر سبز با استخر و درختان زیبا تا بوته ی یاسی که درست همسن من بود و تمام دیوار را پر کرده بود... افسوس اکنون که این جملات را می نگارم، آن خانه تخریب شده و دیگر وجود ندارد.

    نمی دانم چقدر راه شب در بیان احساساتم موفق بوده اما بسیار این کار را دوست دارم شعر، آهنگسازی، تنظیم، خوانندگی، میکس و مستر این کار همه بر عهده ی من بوده کاری که اگر به صورت تیمی انجام می شد شاید خیلی زودتر به ثمر می رسید اما در اینجا و دست تنها باید همه ی کارها را یک نفره انجام بدهد. تنها جا دارد از دوست عزیزی تشکر ویژه ای داشته باشم که در زمان ضبط آهنگ، در استودیو بودند و در مورد واژه به واژه ی کار و حس بیانی هر کلمه با هم مشورت کردیم طبیعتا اگر حضور ایشان نبود انجام این کار با این کیفیت ابدا امکان پذیر نبود از آقای مسعود یزدی نژاد عزیز که زحمت نظارت ضبط را بر عهده داشتند بی نهایت سپاسگزار و ممنون هستم و اکنون از شما عزیزان دعوت می کنم تا این کار را بشنوید و بدانید که تنها چیزی که خستگی این همه شب نخوابیدن ها را از تن خسته ام به در می کند نظرات خوب و ارزشمند شما دوستان صمیمی و همیشگی ام است. با سپاس فراوان.

    محمد امیدوار تهرانی 2/7/1394


    شناسنامه ی اثر:

    نام: در امتداد راه شب (راهِ شب)

    زمان: چهار دقیقه و سی ثانیه

    ترانه سرا، آهنگساز تنظیم کننده، خواننده و میکس و مستر: محمد امیدوار تهرانی

    نظارت ضبط: مسعود یزدی نژاد

    پیوند های دریافت:

    نسخه ی با کیفیت بالا:

    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید

    نسخه ی با کیفیت معمولی (حجم کمتر):
    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید



    امیدوارم این کار را دوست داشته باشید.


    تعداد کل آرای این پست : 14
    تعداد آرای مثبت : 14
    ویرایش توسط blacky : ۱۳۹۴/۰۷/۰۲ در ساعت 13:57
    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۴/۰۷/۰۲ در ساعت 13:42

  2. 19 کاربر زیر از alone_composer برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  3. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

  4. MasoudYazdi آواتار ها
    MasoudYazdi
    شماره کاربری
    34050
    هنــرمنـد انجمن
    اسفند /۱۳۹۱
    Mashhad
    243
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی476
    457
    سپاس از شما 572 بار در 177 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    درود بر استاد تهرانی و همراهان عزیز...

    باعث افتخار من بود که در خدمت شما استاد عزیزم ، برای ضبط این اثر بودم و حقیقتا از دیدن این پست اینجا در بین دوستداران موسیقی بسیار خوشحالم .
    برای دوستانی که ایشان را نمی شناسند باید عرض کنم که اقای امیدوار استاد بنده در هارمونی ، کنترپوان ، ارکستراسیون و پیانو هستند اما در کنار تمامی این دانش ها یکی از قدرتمند ترین تنور-باریتون های ما در کشور هستند و گفتنی ها هرچه باشد کافی نیست و باید در استودیو صدای ایشان را بشنوید .
    مجددا از شما و لطفتان بابت تقسیم این قطعه زیبا سپاسگذارم ..
    ایام به کام ...


    تعداد کل آرای این پست : 5
    تعداد آرای مثبت : 5
    دست نوشته های من برای موسیقی ارکسترال : http://Orchestral.IR
    آخرین آثار آهنگسازی من در ساندکلود : https://soundcloud.com/masoud-yazdi



    #2 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۴/۰۷/۰۳ در ساعت 03:04

  5. 8 کاربر زیر از MasoudYazdi برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  6. alone_composer آواتار ها
    alone_composer
    شماره کاربری
    101381
    هنــرمنـد انجمن
    خرداد /۱۳۹۴
    106
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی257
    122
    سپاس از شما 344 بار در 91 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    سپاسگزارم مسعود عزیز. در انتظار دریافت نظرات دوستان عزیز هستم.


    #3 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۴/۰۷/۰۳ در ساعت 18:44

  7. کاربران زیر از شما alone_composer عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


  8. aboodancer آواتار ها
    aboodancer
    شماره کاربری
    8988
    کاربر نیمه فعال
    دی /۱۳۹۰
    مشهد
    53
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی27
    1
    سپاس از شما 31 بار در 25 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    سلام بر شما اوستاد.
    خیلی ازشنیدنه کار کیفور شدم، بسیار بسیار آلی و زیباست، فقت به ذاعغیه من از سمپل های خوبی استفاده نکردید.
    در آخر اُمیدوارم این کاره آلی رُ بزودی لا عجرایه زندیه سیز ها بشنوم.




    آخرین لحذات یک قاتل: از ابوذر آذربادگان

    http://up.cubase.ir/up/06-Akharin-La...Yek-Ghatel.mp3
    [PLAYER
    http://up.cubase.ir/up/06-Akharin-La...Yek-Ghatel.mp3][/PLAYER]


    #4 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۴/۰۷/۰۵ در ساعت 21:11

  9. کاربران زیر از شما aboodancer عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


  10. hadihaji آواتار ها
    hadihaji
    شماره کاربری
    48324
    کاربر پیـشرفته
    مرداد /۱۳۹۲
    مشهد
    382
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی1202
    836
    سپاس از شما 1,232 بار در 226 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    باسلام خدمت استاد گرامی
    کاری برجسته و بزرگ بود از نگاه من
    واقعا خسته نباشید
    صدای سازها زنده به نظر میرسید
    موفق و سربلند باشید


    🎑خدا آدما را به دلیلی به زندگی شما وارد، و بدلیلی مهمتر آنها را خارج میکند🎑
    #5 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۴/۰۷/۰۶ در ساعت 19:50

  11. کاربران زیر از شما hadihaji عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


  12. alone_composer آواتار ها
    alone_composer
    شماره کاربری
    101381
    هنــرمنـد انجمن
    خرداد /۱۳۹۴
    106
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی257
    122
    سپاس از شما 344 بار در 91 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط aboodancer تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    سلام بر شما اوستاد.
    خیلی ازشنیدنه کار کیفور شدم، بسیار بسیار آلی و زیباست، فقت به ذاعغیه من از سمپل های خوبی استفاده نکردید.
    در آخر اُمیدوارم این کاره آلی رُ بزودی لا عجرایه زندیه سیز ها بشنوم.
    درود بر شما دوست هنرمند و عزیزم.

    بی نهایت ممنون از نظر لطف شما.

    در مورد استفاده از صداهای سمپل ها ممنونم که نظر خوب خود را فرمودید. سعی خواهم کرد تا این مورد را در آثار بعدی در نظر بگیرم.


    #6 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۴/۰۷/۰۶ در ساعت 23:49

  13. alone_composer آواتار ها
    alone_composer
    شماره کاربری
    101381
    هنــرمنـد انجمن
    خرداد /۱۳۹۴
    106
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی257
    122
    سپاس از شما 344 بار در 91 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط hadihaji تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    باسلام خدمت استاد گرامی
    کاری برجسته و بزرگ بود از نگاه من
    واقعا خسته نباشید
    صدای سازها زنده به نظر میرسید
    موفق و سربلند باشید
    درود بی پایان بر شما دوست هنرمندم.

    بسیار ممنون از لطف شما.

    در مورد زنده به نظر رسیدن صدای سازها البته نظر لطف شماست و فکر می کنم شاید به این دلیل باشد که سازها در مرحله ی میکس به دقت توسط اکولایزرها از نظر حوزه ی فرکانسی تفکیک و جداسازی شده اند و همچنین استفاده از pan و عمق کمک موثری به این امر داشته است. اجرای بنده را نیز آیا دوست داشتید؟ از نظر جنس صدا، نوع اجرا و بیان حسی کلمات؟

    باز هم سپاسگزارم.


    #7 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۴/۰۷/۰۶ در ساعت 23:52

  14. Violinist آواتار ها
    Violinist
    شماره کاربری
    22280
    مـعاونت کل
    مهر /۱۳۹۱
    Tehran
    4,346
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی13868
    9,505
    سپاس از شما 19,341 بار در 5,390 پست
    Follows
    3
    Following
    0

    پیش فرض

    درود به آقای تهرانی عزیز
    به عنوان ِ معاون ِ سایت ، از حظور هنرمندانی همچون شما در این سایت بسیار خوشحال میشم و به فال ِ نیک می گیرم بودنتون در اینجا رو

    خب بپردازیم به اثر زیباتون که واقعن کار قوی و آکادمیکی هستش :
    درامز و پاساژهای درامز رو خیلی خوب و حساب شده نوشتید
    استرینگ ها و حرکت های کنترپوآنیک هم کاملن دارن حق مطلب رو ادا میکنن و خواننده رو به خوبی همراه میکنن
    گام ِ دو دیز مینور و مد گردی ها و آلتره ها و استفاده ی خوب و مناسب از آکوردهای دو دیز 7 ماژور و ره ماژور ، خیلی به زیبتر شدن ِ اثر کمک کردن و نشان از سواد ِ زیاد ِ آهنگساز داره
    فضای کار بقول ِ معروف یه فضای واروژانی و دهه ی پنجاهی داره و خودم شخصن اگه بخوام موزیک ایرانی گوش بدم ، فقط اینجور فضاها رو گوش میدم

    فقط جسارتن ، مصرع ِ اولی که وکال وارد ِ موزیک میشه ، هم ترانه و هم ملودی میشه گفت دقیقن مصرع ِ اول ِ قطعه ی " ستاره ی دنباله دار " ابی هستش !
    " تو آسمون زندگیم / ستار بوده بی شمار . . . "
    البته فقط در مصرع ِ اول ِ قطعه ی شما ، اونجایی که میگید " تو آسمون زندگی . . . " این شباهت وجود داره و دیگه شباهتی بین قطعه شما و قطعه ی ابی وجود نداره
    و یک شباهت ِ دیگه که من در برخی از پارت های قطعه ی شما میشنوم ، شباهت بین ِ قطعه شما و قطعه ی " هجرت " گوگوش هستش :
    " با هجوم ِ دستای ما / در تنم چیزی فرو ریخت / هجرت ات اوج ِ صدامو / بر فراز شاخه آویخت . . . "

    و یا شباهت ِ صدای شما به صدای ابی مخصوصن تو اوج ِ کار
    نمیدونم چرا خواننده های بارتون / تنور که تو ایران ظهور میکنن ، صداشون شبیه به ابی در میاد !؟!
    در این سبک صداها جورِ دیگه ای غیر از نوع ِ خواندن ِ ابی نمیشه خواند ؟

    البته اینها به هیچوجه ایراد نیستن و بالاخره موزیسین ها یه الگو هایی دارند که ناخودآگاه تو آهنگسازی و خواندن ممکنه به سمت ِ موزیسین ها و خواننده های محبوب شون گرایش داشته باشن

    در ضمن برای گیتار باس از چه نرم افزاری استفاده کردن ؟
    صدای خیلی خوب و زنده ای داره
    البته شما هم خیلی خوب خط ِ گیتار باس رو نوشتید
    ( هرچند تو تغییر اکتاو و تکنیک ِ Back Slide احساس میکنم یکمقدار زیاده روی شنیده میشه و تو برخی بخش ها در سه / چهار میزان پشت سر هم این تکنیک رو استفاده کردین تو گیتار بیس )

    میکس و مسترینگ هم استاندارد و تمیز در اومده
    البته جا داشت تو مسترینگ یکمقدار لودنس ِ کار رو یکی / دو دِسی بِل

    البته اینم عرض کنم که واقعن تاسف میخورم بخاطر شرایط ِ حاکم بر موزیسین هایی مثل ِ شما که فاخر کار میکنن و اینکه چرا شرایط ِ جامعه جوری نیست که یک آهنگساز و تنظیم کننده ای مثل شما تمامه فکر و ذهن اش رو فقط معطوف به آهنگسازی و تنظیم بکنه و میکس و مسترینگ رو بسپاره به یک مهندس ِ اینکار ، که شغل و تخصص اش فقط میکس و مستر هستش ؟!
    بنده متوجه ِ این مشکلات هستم و بخاطر عدم ِ ساپورت ِ مالی از طرف ِ ارگان های مربوطه ، مجبوریم هم ترانه بگیم ، هم ملودی بسازیم و هم تنظیم کنیم . . . !
    و هم بعد از تحمل ِ اینهمه مشقت و صرف ِ کردن ِ کلی تایم و انرژی ، تازه باید بشینیم قطعه مون رو میکس و مستر هم بکنیم !
    آخه کجای دنیا یک آهنگساز و تنظیم کننده ی سبک ِ کلاسیک و ارکسترال ، خودش باید قطعه ای که ساخته و تنظیم کرده رو میکس و مستر هم بکنه ؟؟
    مثلا فکر کنید Hans Zimme خودش بیاد موزیک متن هایی که میسازه رو میکس و مستر کنه
    ولی در ایجا شرایط یجوری هست که مجبوریم خودمون همه کاره آثارمون باشیم
    تازه بماند که تمامه سازها رو هم باید با یه سری نرم افزار بی روح بنوازیم !
    اون حس و تکنیکی که مثلا نوازنده های سازهای زهی منتقل میکنن کجا و این حسی که نرم افزارها بصورت ِ ربات وار منتقل میکنن کجا !

    در ضمن یکی از دوستان ِ بسیار هنرمند و با سوادِ بنده در موسیقی ، از طرف من به شما تبریک گفتند وقتی این کار رو شنیدند و خواستند که در اینجا بهتون بگم

    عذرخواهی میکنم از اینکه باید یه مورد مدیرتی هم بهتون بگم در ارسال ِ پروژه :
    وقتی از بانک های کانتکت استفاده می کنید ، نام ِ بانک های مورد نظر رو هم قید بفرمایید
    چون کانتکت یه کلمه ی کلی هستش و هزاران بانک برای کانتکت وجود داره

    ممنونم از شما
    امیدوارم باز هم آثار زیباتون رو در این سایت قرار بدید


    تعداد کل آرای این پست : 3
    تعداد آرای مثبت : 3
    ویرایش توسط Violinist : ۱۳۹۴/۰۷/۰۷ در ساعت 06:05
    Music is my love
    Music is my life
    Music is my everything

    iP شما همواره رصد میشود :

    تدریس ِ حضوری و تخصصی ِ آهنگسازی و تنظیم در تمامه سبک ها و میکس و مستر در تهران پذیرفته میشود

    صفحه اینستاگرام من
    mehrzad.mehregan

    اکانت تلگرام من
    http://t.me/mehrmehrzad
    #8 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۴/۰۷/۰۷ در ساعت 04:01

  15. 6 کاربر زیر از Violinist برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  16. alone_composer آواتار ها
    alone_composer
    شماره کاربری
    101381
    هنــرمنـد انجمن
    خرداد /۱۳۹۴
    106
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی257
    122
    سپاس از شما 344 بار در 91 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Violinist تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    درود به آقای تهرانی عزیز
    به عنوان ِ معاون ِ سایت ، از حظور هنرمندانی همچون شما در این سایت بسیار خوشحال میشم و به فال ِ نیک می گیرم بودنتون در اینجا رو

    خب بپردازیم به اثر زیباتون که واقعن کار قوی و آکادمیکی هستش :
    درامز و پاساژهای درامز رو خیلی خوب و حساب شده نوشتید
    استرینگ ها و حرکت های کنترپوآنیک هم کاملن دارن حق مطلب رو ادا میکنن و خواننده رو به خوبی همراه میکنن
    گام ِ دو دیز مینور و مد گردی ها و آلتره ها و استفاده ی خوب و مناسب از آکوردهای دو دیز 7 ماژور و ره ماژور ، خیلی به زیبتر شدن ِ اثر کمک کردن و نشان از سواد ِ زیاد ِ آهنگساز داره
    فضای کار بقول ِ معروف یه فضای واروژانی و دهه ی پنجاهی داره و خودم شخصن اگه بخوام موزیک ایرانی گوش بدم ، فقط اینجور فضاها رو گوش میدم

    فقط جسارتن ، مصرع ِ اولی که وکال وارد ِ موزیک میشه ، هم ترانه و هم ملودی میشه گفت دقیقن مصرع ِ اول ِ قطعه ی " ستاره ی دنباله دار " ابی هستش !
    " تو آسمون زندگیم / ستار بوده بی شمار . . . "
    البته فقط در مصرع ِ اول ِ قطعه ی شما ، اونجایی که میگید " تو آسمون زندگی . . . " این شباهت وجود داره و دیگه شباهتی بین قطعه شما و قطعه ی ابی وجود نداره
    و یک شباهت ِ دیگه که من در برخی از پارت های قطعه ی شما میشنوم ، شباهت بین ِ قطعه شما و قطعه ی " هجرت " گوگوش هستش :
    " با هجوم ِ دستای ما / در تنم چیزی فرو ریخت / هجرت ات اوج ِ صدامو / بر فراز شاخه آویخت . . . "

    و یا شباهت ِ صدای شما به صدای ابی مخصوصن تو اوج ِ کار
    نمیدونم چرا خواننده های بارتون / تنور که تو ایران ظهور میکنن ، صداشون شبیه به ابی در میاد !؟!
    در این سبک صداها جورِ دیگه ای غیر از نوع ِ خواندن ِ ابی نمیشه خواند ؟

    البته اینها به هیچوجه ایراد نیستن و بالاخره موزیسین ها یه الگو هایی دارند که ناخودآگاه تو آهنگسازی و خواندن ممکنه به سمت ِ موزیسین ها و خواننده های محبوب شون گرایش داشته باشن

    در ضمن برای گیتار باس از چه نرم افزاری استفاده کردن ؟
    صدای خیلی خوب و زنده ای داره
    البته شما هم خیلی خوب خط ِ گیتار باس رو نوشتید
    ( هرچند تو تغییر اکتاو و تکنیک ِ Back Slide احساس میکنم یکمقدار زیاده روی شنیده میشه و تو برخی بخش ها در سه / چهار میزان پشت سر هم این تکنیک رو استفاده کردین تو گیتار بیس )

    میکس و مسترینگ هم استاندارد و تمیز در اومده
    البته جا داشت تو مسترینگ یکمقدار لودنس ِ کار رو یکی / دو دِسی بِل

    البته اینم عرض کنم که واقعن تاسف میخورم بخاطر شرایط ِ حاکم بر موزیسین هایی مثل ِ شما که فاخر کار میکنن و اینکه چرا شرایط ِ جامعه جوری نیست که یک آهنگساز و تنظیم کننده ای مثل شما تمامه فکر و ذهن اش رو فقط معطوف به آهنگسازی و تنظیم بکنه و میکس و مسترینگ رو بسپاره به یک مهندس ِ اینکار ، که شغل و تخصص اش فقط میکس و مستر هستش ؟!
    بنده متوجه ِ این مشکلات هستم و بخاطر عدم ِ ساپورت ِ مالی از طرف ِ ارگان های مربوطه ، مجبوریم هم ترانه بگیم ، هم ملودی بسازیم و هم تنظیم کنیم . . . !
    و هم بعد از تحمل ِ اینهمه مشقت و صرف ِ کردن ِ کلی تایم و انرژی ، تازه باید بشینیم قطعه مون رو میکس و مستر هم بکنیم !
    آخه کجای دنیا یک آهنگساز و تنظیم کننده ی سبک ِ کلاسیک و ارکسترال ، خودش باید قطعه ای که ساخته و تنظیم کرده رو میکس و مستر هم بکنه ؟؟
    مثلا فکر کنید Hans Zimme خودش بیاد موزیک متن هایی که میسازه رو میکس و مستر کنه
    ولی در ایجا شرایط یجوری هست که مجبوریم خودمون همه کاره آثارمون باشیم
    تازه بماند که تمامه سازها رو هم باید با یه سری نرم افزار بی روح بنوازیم !
    اون حس و تکنیکی که مثلا نوازنده های سازهای زهی منتقل میکنن کجا و این حسی که نرم افزارها بصورت ِ ربات وار منتقل میکنن کجا !

    در ضمن یکی از دوستان ِ بسیار هنرمند و با سوادِ بنده در موسیقی ، از طرف من به شما تبریک گفتند وقتی این کار رو شنیدند و خواستند که در اینجا بهتون بگم

    عذرخواهی میکنم از اینکه باید یه مورد مدیرتی هم بهتون بگم در ارسال ِ پروژه :
    وقتی از بانک های کانتکت استفاده می کنید ، نام ِ بانک های مورد نظر رو هم قید بفرمایید
    چون کانتکت یه کلمه ی کلی هستش و هزاران بانک برای کانتکت وجود داره

    ممنونم از شما
    امیدوارم باز هم آثار زیباتون رو در این سایت قرار بدید
    درود بر دوست هنرمند و بسیار عزیزم و بی نهایت سپاس بابت پاسخ خوب و دقیق شما.

    جسارتا چند نکته را عرض کنم. ابتدا این که بعد از فرمایش شما رفتم و آن کار آقای حامدی (ابی) را شنیدم و دیدم حق با شماست ولی هیچ وقت تصور نمی کردم که شروع شعر من شبیه شعر آقای اردلان سرفراز در آهنگ ستاره ی دنباله دار باشد (کاملا تصادفی چنین شده) اما آن کار ابی در مد فیریژین نوشته شده در حالی که در امتداد راه شب در گام مینور است و صرفا فاصله ی پرش درجه ی تونیک به دومینانت چنین حسی را در شما بوجود آورده (یک به پنج) در حالی که حتی وضعیت هارمونی و آکوردها در هنگام رسیدن به درجه ی چهارم گام (یعنی دومین آکورد آهنگ) متفاوت است (بنده از آکورد تونیک به آکورد ساب دومینانت رفته ام ولی در آهنگ ستاره ی دنباله دار از آکورد تونیک به آکورد ششم ناپولیتن انتقال هارمونی انجام شده).

    نکته ی دیگر در مورد تشابه صدا که فرمودین. ببینید من کمی نسبت به این نکته انتقاد دارم دوست عزیزم. برخی تکنیک ها در آواز وجود دارند نظیر تکنیک "شکست صدا". به صرف اینکه در خواننده ها آقای ابی بسیار زیاد (و البته کمی در حد افراط و خارج از کنترل) صدایشان را شکست می دهند نباید پنداشته شود که اگر کسی از شکست صدا استفاده می کند دارد از ابی تقلید می کند.

    نظیر همین نکته ای که شما فرمودید را دوست دیگری نیز به بنده انتقاد می کردند و می گفتند که تو داری تقلید صدای عارف را می کنی چرا که ویبراسیون زیاد استفاده می کنی.! درست است که عارف ویبراسیون های درشت و زیادی در اجرا دارد اما اگر شخص دیگری نیز چنین تکنیکی را داشته باشد این به معنای تقلید عارف نیست. در حقیقت شکست صدا، ویبراسیون، تحریر، صدای سر، صدای دیافراگم و ... همه و همه تکنیک های آواز هستند و هر کسی ممکن است از چنین تکنیک هایی بهره ببرد.

    بنده به شخصه اگر چه آهنگسازی ها و تنظیم های کارهای قدیمی آقای ابی را دوست دارم ولی به صدای ایشان انتقاد جدی دارم و اتفاقا به هنر جویان آواز همواره می گویم از این شخص تقلید نکنند. فشار بیش از حد و غیر اصولی به حنجره و عقب بردن صدا به پشت کام و همین "شکست های افراطی و خروسی مانند در صدا" به نظر بنده مشکلات جدی صدای ایشان است.

    جالب است که اتفاقا بسیاری از کسانی که از ابی تقلید می کنند از نظر تکنیکی بهتر از او می خوانند (شاید نه در اوج ها) ولی مثلا افرادی نظیر قاسم افشار یا آقای کریمی صدایشان تحریر های ریز و زیبایی دارد تحریر هایی که در صدای ابی ابدا وجود ندارند و اغلب نا منظم و با نت و دندانه های نا مشخص هستند.

    شاید این پاسخ سوال شما باشد که چرا خوانندگانی که نت بالا می خوانند صدایشان (نه شبیه ابی بلکه شبیه به "هم") در می آید چون شیوه ی خواندن نت های بالا و استفاده از دیافراگم و نوع و حالت کام و دهان در خواندن اوج ها چنین است کما این که خوانندگان سوپرانو یا باس نیز اغلب با "تکنیک های مشابه" می خوانند.

    در مورد گیتار باس و همچنین مسترینگ و لودنس کاملا حق با شماست و بسیار ممنونم از نکات ارزنده ای که فرمودید. بدون شک استفاده از نظرات پر بار و غنی دوستان هنرمند و استیدی چون شما بسیار راهگشا و آموزنده است برای بنده ی حقیر و از این بابت و از بابت وقتی که برای بنده گذاشته و این همه مطالب مفید برایم نگاشتید از شما بی نهایت سپاسگزارم. به دوست هنرمند و عزیزتان نیز سلام بنده را برسانید و از جانب من از ایشان تشکر کنید.

    بی نهایت بزرگوارید دوست خوبم.


    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1
    #9 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۴/۰۷/۰۷ در ساعت 14:23

  17. 2 کاربر زیر از alone_composer برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  18. alone_composer آواتار ها
    alone_composer
    شماره کاربری
    101381
    هنــرمنـد انجمن
    خرداد /۱۳۹۴
    106
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی257
    122
    سپاس از شما 344 بار در 91 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Violinist تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    البته اینم عرض کنم که واقعن تاسف میخورم بخاطر شرایط ِ حاکم بر موزیسین هایی مثل ِ شما که فاخر کار میکنن و اینکه چرا شرایط ِ جامعه جوری نیست که یک آهنگساز و تنظیم کننده ای مثل شما تمامه فکر و ذهن اش رو فقط معطوف به آهنگسازی و تنظیم بکنه و میکس و مسترینگ رو بسپاره به یک مهندس ِ اینکار ، که شغل و تخصص اش فقط میکس و مستر هستش ؟!
    بنده متوجه ِ این مشکلات هستم و بخاطر عدم ِ ساپورت ِ مالی از طرف ِ ارگان های مربوطه ، مجبوریم هم ترانه بگیم ، هم ملودی بسازیم و هم تنظیم کنیم . . . !
    درود دوباره دوست عزیز و استاد مهربان

    در متن زیبای شما چند نکته ی خوب دیگر نیز بود که در پست قبلی فراموش کرده بودم در موردشان بنویسم.

    بله کاملا حق با شماست در جایی هستیم که هیچ حمایتی از هنرمندان واقعی نمی شود و یکی مانند من باید همه ی کارها را یک تنه انجام دهد از صفر تا صد از توشتن پارتی تور تا مسترینگ! و اگر یکی مثل من بخواهد این همه کار را بکند باید کلی آموزش دیده و کتاب بخواند تا نتیجه مطلوب و قابل قبول حاصل شود.

    اما دوست خوبم به نظرم مشکل اصلی خیلی فراتر از این هم حتی هست وقتی که کاری با ماهها و حتی سالها تلاش تولید می شود (با همه ی سختی هایی که فرمودید) اما "هیچ" (دقت کنید: "هیچ") راهی برای انتشار گسترده و رونمایی از آن وجود ندارد!

    وقتی یک هنرمند مانند من 8 آلبوم موسیقی را در طی 18 سال آماده کرده نت نوشته خوانده زحمت کشیده اما به این محکوم است که 8 آلبومش در هارد دیسک کامپیوتر یا نوار کاست های قدیمی خاک بخورند و به هر جایی برای انتشار آثارش می رود به او می گویند: آفرین معلوم است که خیلی زمت کشیده ای اما این سبک کار دیگر امروزی و جوان پسندانه نیست پس کارت را منتشر نمی کنیم و روی آن سرمایه گذاری نخواهیم کرد!!

    درد واقعی اینجاست وگرنه من با عشق فراوان حاضرم صدها جلد کتاب بخوانم و تمام دانشم را عاشقانه به کار گرفته و اثری در خور و فاخر بسازم.

    چه کسی از من و شمای نوعی حمایت می کند؟ و بر عکس الان از چه کسانی دارند به شدت حمایت می کنند؟

    درد واقعی در این جاست...

    من که با خودم کنار آمده ام و تا وقتی زنده ام به خودم قول داده ام تا سالی یک آلبوم را با بهترین کیفیتی که از دستم بر می آید تولید کنم.... شاید قرنها بعد از مرگم بالاخره کارهایم منتشر شوند.... شاید هم هرگز...

    با تشکر از توجه شما


    تعداد کل آرای این پست : 4
    تعداد آرای مثبت : 4
    #10 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۴/۰۷/۱۲ در ساعت 13:47

  19. 5 کاربر زیر از alone_composer برای این پست سپاسگزاری کرده اند


جستجو شده ها

Nobody landed on this page from a search engine, yet!

تا این لحظه 102 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

نمایش برچسب‌ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست