کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: کریستف رضاعی: تلفیق کلمه گنگی در. موسیقی است

  1. Ramin95 آواتار ها
    Ramin95
    شماره کاربری
    4941
    Contributor
    شهریور /۱۳۹۰
    4,009
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی575
    0
    سپاس از شما 815 بار در 687 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض کریستف رضاعی: تلفیق کلمه گنگی در. موسیقی است

    موسيقي ما - معمولا موسيقي.هاي فيلم كمتري هستند كه اين اقبال را دارند به اندازه.ي خود فيلم يا حتي بيش از آن مورد استقبال قرار گيرند، اين اتفاق درباره.ي «در دنياي تو ساعت چند است؟» ساخته.ي «كريستف رضاعي» رخ داد. سي.دي اين اثر چندي قبل منتشر شد و حالا کتاب.فروشی نشر «هنوز» در نهمین شب خود میزبان اين آهنگساز بود تا با موضوع موسیقی تلفیقی بپردازد و به پرسش.های «امیربهاری» - منتقد موسیقی- .و حاضران پاسخ دهد.در ابتدای این نشست امیربهاری با بیان این مطلب که استقبال از «در دنیای تو ساعت چند است؟» اتفاق خوشايندي است، به اين مساله اشاره كرد كه جای تعجب و گله دارد كه چرا جامعه.ي هنری تا اين اندازه دیر به سراغ «کریستف رضاعی» رفت. او در کارنامه کاری خود سابقه.ي ساخت آلبوم.های خوبی چون آلبا، موسیقی فیلم «کنعان» و موسیقی فیلم «گربه و ماهی» را دارد و این آثار از نظرموسیقیایی، آثاري بسیارقابل تامل هستند و .ای کاش در جامعه ما اتفاقی بيفتد که آثار هنرمند خوبی چون کریستف رضاعی. با تاخیری 10 تا ۱۵ ساله مورد استقبال قرار نمی.گرفت.

    در اين ميان «كريستف رضاعي» در پاسخ به اين سوال كه درسال.های پیش موزیسین.های چون احمد عاشورپور تلاش کرده.اند موسیقی گیلکی را به موسیقیشانسون که ژانر موسیقیایی فرانسوی است نزدیک کنند، شما در ساخت موسیقی فیلم در دنیای تو ساعت چند است چقدر به این موضوع توجه داشته.اید؟ به اين مساله اشاره كرد كه:. » باید قبول کنیم بخش عمده شخصیت موسیقیایی من در فرانسه شکل گرفته و من کمتر درباره موسیقی ایرانی می.دانم؛ اما از مدتی که به ایران بازگشته.ام با موزیسین.های خوبی آشنا شده.ام و در این مدت با مخاطبانم نیز در ارتباط بوده.ام، این ارتباط از زمان انتشار نخستین آلبومم «سیر» شروع شده و همچنان تداوم و گسترش پیدا کرده است. خوشبختانه من زیاد دوست ندارم موسیقی فیلم کار کنم و برای همین کارهایی که در حوزه موسیقی فیلم انجام داده.ام، نیز بسیار حساب شده و با انتخاب بوده و براساس ارتباطی که با فیلم و کارگردان پیدا کرده.ام، این آثار را ساخته.ام. هر بار که ارتباط فکری میان من و کارگردان به.وجود آمده، سفارش ساخت اثرش را قبول کرده.ام.»

    او با بیان این مطلب که از دیدگاهش موسیقی فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»، تلفیق نیست گفت: «نام گذاری روی این جنس از موسیقی سخت است. اصولا تلفیق کلمه گنگی در حوزه.ِ موسیقی است، معلوم نیست که منظور از این عنوان در موسیقی اشاره به تلفیق ساز.ها دارد یا تلفیق کار نوازنده.ها؟ به نظر من تلفیق در موسیقی اتفاق تازه.ای نیست واز.. همان آغاز موسیقی نیز بوده است. مثلا عباس مهرپویا سال.ها پیش با کنار هم چیدن سازهای مختلف این جنس از موسیقي را ساخته و اصراری هم نداشته که عنوان موسیقی تلفیقی را بر کارش بگذارد. دقیقا نمی.توانم بگویم که موسیقی تلفیقی یک جریان هست یانه، اما فکر نمی.کنم هنوز فرصت آن فرا نرسیده باشد که بخواهیم بگویم این جنس از موسیقی چه مسیری را طی کرده و چه مسیری را پیش رو دارد. گرایش من به موسیقی تلفیقی خیلی انسانی و دوستانه بوده است، مثلا من و دوستانم دور هم جمع بوده.ایم و شروع کردیم به ساز زدن و یا یکی از دوستانم همزمان شروع کرده به بداهه خوانی، این همراهی و همدلی موجب شد که گروه نور شکل بگیرد. پس از این همراهی من و دوستانم نشستیم و اجراهای بداهه.مان را نقد و بررسی کردیم و براساس مواردی که بدست آوردیم از جمله شباهت.های دستگاهی و ساز بندی کار کردیم و توانستیم کارمان را گسترش بدهیم.»

    این آهنگساز با بیان این مطلب که برخی معتقدند موسیقی فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»، خیلی شبیه موسیقی فرانسوی و گیلکی است، گفت: «من دقیقا نمی.دانم این شباهت کجا اتفاق می.افتد، چون بخشی از هویت من فرانسوی و بخشی از آن ایرانی است، به نظرم شاید این اتفاق در ناخودآگاه من افتاده باشد. دراین موسیقی من از تم.های موسیقی فولک روسیه، کوبا و پاناما استفاده کرده.ام و وکال در خدمت ملودی است که برای این آلبوم نوشته شده است. کلام این آلبوم را آقای جهانگیر سرتیپ.پور گذاشته.اند. به نظر من این ملودی.های روسیه و کوبا که در این آلبوم از آن.ها استفاده کرده.ام جز رپرتوار جهانی هستند و دیگر متعلق به ملت خاصی نیستند؛ چون آهنگساز آنها مشخص نیست و همه ما چه ایرانی، چه فرانسوی آن.ها را جز خودمان می.دانیم. در زبان انگلیسی به موسیقی تلفیقی فیوژن می.گویند که به نظرم این نام گذاری بی.معناست. فیوژن به این معناست که دوتا ماده در هم ذوب می.شوند وموجب شکل گیری ماده سوم شوند. به نظر من این نام گذاری درست نیست. وقتی دو جنس موسیقی در کنار هم قرار می.گیرند و نواخته می.شوند، اتفاق شیرین و خوبی رخ می.دهد و به نظرم نوعی گفت.و.گو بین آن ها رخ می دهد. مثل همین جلسه پرسش و پاسخی که میان من و شما برپاست. در شکل گیری هر جنس از موسیقی، نوع زیست هنرمند آثاری که گوش می.دهد یا می.خواند و حتی معاشرانش تاثیر می.گذارند ولی در شکل گیری موسیقی تلفیقی همه چیز برپایه اتفاق پیش می.رود و فکری از پیش تعین شده آن را هدایت نمی.کند.»

    آهنگساز «كنعان» مي.گويد بیشتر آهنگسازانی که قطعات موسیقی تلفیقی ساخته.اند، در آثارشان از ملودی.های استفاده کرده.اند که برآمده از موسیقی فولک هستند. مثلا در دوره.ي باروک خیلی از موسیقی.هایی که برای رقص ساخته شد، ریشه مردمی داشتند و آهنگسازان هنگام ساخت آن.ها از ملودی.های فولک بهره گرفته.اند. موسیقی همواره از بطن جامعه آمده است و نهادی که قدرت و ثروت داشته آن را به نام خودش به ثبت رسانده است. مثل بسیاری از قطعات موسیقیایی که توسط کلیسا به نام خودش به ثبت رسیده است، توسط مردم خلق شده.اند. «رضاعی» با اشاره به جشن رونمایی آلبوم «در دنیای تو ساعت چند است؟» در رشت، گفت: «دراین مراسم افراد متعددی درباره اجرای این ملودی.ها پیش از انقلاب صحبت کردند نه تنها آقای «روزبه رخشا» که روی این ملودی ها آواز خوانده.اند، بلکه کسان دیگری نیز روی این ملودی.ها خوانده.اند. ایده.ي اولیه استفاده از این ملودی.ها از سوی آقای صفی یزدانیان مطرح شد. او در دوران کودکی این ملودی.ها را از رادیو رشت شنیده بود و از آن.ها خاطره داشت و پس از پیگیری.ها متعدد توانست روزبه رخشا را که پیدا کند و او با گذشت بیش از سه دهه دوباره روی این ملودی.ها آواز خواند.»

    در ادامه بهاری این پرسش را طرح كرد که موزيسین.ها وقتي می.خواهند یک آلبوم را تحت عنوان - تلفیقی یا پاپ يا هر سبك ديگري- ارائه کنند، از نام.هاي مصطلح در بازار استفاده مي.شود؟ رضاعي در اين ميان به اين مساله اشاره كرد كه: «به نظر من یک موزیسین نمی.تواند پیش از خلق اثرفکر کند که خوب حالا یک موسیقی تلفیقی بسازم، قبل از خلق هر آلبوم یک اتفاق موسیقیایی است که رخ می.دهد که خارج از سبک و ساز است. به نظرم موسیقی «در دنیای تو ساعت چند است؟» به خاطر سبکش موفق نبود، بلکه به خاطر ملودی.هایی که در آن استفاده شده و در آنها عصاره.ای از صداقت و سادگی وجود دارد، به دل نشست. به نظر من اصل موفقیت در هر رشته هنری صداقت است و اگر تکنیک خوب داشته باشیم همه این عوامل کمک می.کنند تا بتوانیم با مخاطبمان ارتباط برقرار کنیم، .گاه یک نوازنده در تکنیک اجرایش ضعف. دارد؛ اما هنگام اجرا چنان صداقتی دارد که می.تواند با مخاطبانش ارتباط برقرار کند و این موضوع موجب می.شود که حتی اشکال تکنیکی او نادیده گرفته شود.»

    رضاعی در پاسخ به این پرسش که برای ساخت این آلبوم چقدر زمان داشته گفت: «کارگردان هنگام ساخت اثر دست من را باز گذاشت و من زمان خوبی برای ارتباط با کلیت کار داشتم. شیوه کار من هنگام آهنگسازی فیلم به این شکل است که اجازه می.دهد کارگردان جهان موسیقیایی خودش را به من نشان بدهد و به راحتی از دغدغه.هایش برای بهره گیری از موسیقی در کارش سخن بگوید. شیوه کار من این است که باید یک موسیقی بتواند به راحتی با فیلم هماهنگ شود.»

    او همچنين درباره.ي رویکرد کارگردان.ها به موسیقی فیلم نيز توضيح داد:. «استفاده.ي کارگردان.ها درفیلم ازموسیقی یک انتخاب آگاهانه است و آهنگساز خیلی مواقع باید نظر کارگردان را قبول کند. مثلا در بخشی از فیلم کارگردان خودش پی برده که با ضعف فیلم.نامه یا تدوین روبه.رو است و با موسیقی فیلم می.خواهد این خلاء را پر کند و یا بالعکس کارگردانی چون «اصغر فرهادی تصمیم می.گیرد که اصلا فیلم.هایش موسیقی نداشته باشند. به نظر من در فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟» با موسیقی ساده و روانی روبرو هستیم که توانسته به خوبی با فیلم هماهنگ شود. اصولا اگر در فیلمی موسیقی متن داریم باید این موسیقی شنیده شود. شیوه کارمن برای تلفیق دو جنس موسیقی متفاوت در این است که من تلاش می.کنم نقاط اشتراک دو جنس موسیقی را کشف کنم و اساس کارم بر خلاف بسیاری از موسیقی.دان بر پایه شباهت بگذارم.»

    این آهنگساز درباره رواج موسیقی پاپ در جامعه گفت: «به نظر من نباید مقابل آلبوم و کنسرت.های پاپ موضع بگیریم، هر جامعه.ای نیاز به موسیقی پاپ دارد. شاید با یک خواننده پاپ معمولی بتوانیم جمعیتی را در یک استادیوم جمع کنیم، اما یک اجرای بی.نظیر باروک ..نهایت ۲۰۰ نفر مخاطب دارد. در اروپا هم همین است. اما باید به خاطر داشته باشیم موسیقی پاپ مثل شکلات خوب است اما زیاد شنیدنش نه!



    ادامه در منبع : تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۴/۰۷/۰۸ در ساعت 17:50

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

موضوعات مشابه

  1. کریستف رضاعی: موسیقی پاپ مثل شکلات خوب است!
    توسط Ramin95 در انجمن اخبار روز موسیقی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۴/۰۷/۰۸, 17:10
  2. حمید خزاعی: غنا و گستردگی موسیقی اصیل ایرانی جهانی است
    توسط Ramin95 در انجمن اخبار روز موسیقی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۱۲/۲۲, 16:50
  3. جشنواره موسیقی فجر در بخش آواز جمعی موفق بوده است
    توسط Ramin95 در انجمن اخبار روز موسیقی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۱۱/۰۷, 15:30
  4. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۳/۲۷, 12:00
  5. عرضه موسیقی شایسته از اه... اصلی ارکستر مهرنوازان است
    توسط Ramin95 در انجمن اخبار روز موسیقی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۷/۳۰, 16:40

جستجو شده ها

Nobody landed on this page from a search engine, yet!

تا این لحظه 0 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست