کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: معرفی کابل ها و اتصالات مورد استفاده در استودیو های صدابرداری

  1. iran music آواتار ها
    iran music
    شماره کاربری
    5939
    کاربر اخراجی
    مهر /۱۳۹۰
    428
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی33
    39
    سپاس از شما 374 بار در 161 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض معرفی کابل ها و اتصالات مورد استفاده در استودیو های صدابرداری

    معرفی کابل ها و اتصالات مورد استفاده در استودیو های صدابرداری
    منبع:sakomusic.mihanblog.com
    * در استودیو های صدابرداری برای اتصال Gear ها (لوازم) به یکدیگر از کابل استفاده میشود . کابل ها کانال ارتباطی بین قطعات مختلف میباشند و سیگنال صوت بعد از هر مرحله پردازش ، از قسمتی به قسمت دیگر انتقال می یابد .

    سیگنال صوتی ممکن است در طول مسیر خود تحت تاثیر عوامل مختلفی دست خوش تغییرات باشد .ما برای آن که بتوانیم سیگنال صدا را بدون هیچ گونه تغییر و عیب و نقصی بین قطعات مختلف انتقال دهیم ، باید طریقه استفاده درست از کابل ها را بدانیم که هر کدام از کابل ها در کدام قسمت از مرحله انتقال سیگنال بین قطعات کاربرد دارند .

    سیگنال های انالوگ مورد استفاده در استودیو ها معمولا بر دو نوع Balance و Unbalance هستند .
    همونطور که میدانید هر سیگنال صوتی حاوی دو کانال چپ و راست میباشد .


    سیگنال balance به سیگنالی گفته میشود که بین کانال چپ و راست آن فرقی وجود نداشته باشد و دارای توازن باشد و اصطلاح سیگنال مونو (Mono) باشد .

    سیگنال unbalance به سیگنالی گفته میشود که برخلاف سیگنال balance ، در کانال چپ و راست خود دارای تغییرات باشد و سیگنال در هر کانال آن شکل متفاوتی داشته باشد . به این نوع سیگنال به اصطلاح سیگنال استریو (Stereo) میگویند .

    اکنون در زیر به شرح کابل های رایج مورد استفاده در استودیو ها می پردازیم :


    کابل های XLR : این نوع از کابل جز کابل های پر مصرف مورد استفاده در استودیو ها می باشد . کابل های xlr که به کابل های سه زبانه هم معروفند ، برای انتقال سیگنال به صورت بالانس (balance) استفاده میشود و بیشتر در میکروفن ها کاربرد دارند . برای اتصال میکروفن های کاندنسر که برای فعال شدن به تغذیه فانتوم پاور نیاز دارند ، باید از این نوع کابل ها استفاده شود چرا که ورودی فانتوم پاور ها دارای جک های xlr میباشد . همچنین از این نوع کابل برای انتقال سیگنال بین gear هایی که دارای جک های ورودی و خروجی xlr هستند هم استفاده میشود .
    از دیگر کاربرد های مهم این نوع کابل ها ، میتوان به استفاده از آن درمصافت های طولانی (اتصال قطعات از اتاق فرمان به اتاق های دیگر) اشاره کرد .




    کابل های TRS : این نوع کابل ها از دو سیم رسانا و یک سیم سیم اتصال به زمین تشکل شده اند . از کابل های trs همانند کابل های xlr ، برای انتقال سیگنال های بالانس بین gear های استودیو استفاده میشود . همچنین در هدفون های هم از کابل های trs استفاده میشود .
    شاید سوالی که ذهن شما را مشغول کرده این است که چطور کابل های trs سیگنال صوتی را بین gear های استودیو به صورت balance انتقال میدهد . ولی در هدفون ها که صدایی stereo دارند ، سیگنال را به صورت unbalance انتقال میدهد ؟ جواب این پرسش این است که این کابل برای انتقال سیگنال به صورت unbalance در هدفون ها ، از مسیری جداگانه استفاده می کند .



    کابل های TS : این نوع از کابل ها از دو مسیر (سیم) رسانا تشکیل شده اند و برای انتقال سیگنال های Unbalance مورد استفاده قرار می گیرد . در این نوع از کابل ها به دلیل عدم وجود سیم اتصال به زمین ، نویز های احتمالی که در طول مسیر سیگنال را تحت تاثیر قرار میدهند ، دفع نمی شوند و به صورت نویز های ناخواسته بر روی سیگنال اصلی اثر میگذارند .
    طول کابل های ts برای استفاده باید کمتر از سه متر و پنجاه سانتی متر باشد . همچنین نباید از کنار کابل های برق و ترانسفورماتور های AC رد شده باشد . زیرا در غیر این صورت ممکن است سیگنال مورد نظر ، hum و نویز های ناخواسته دیگری را به خود جذب کند .


    کابل های RCA : این نوع کابل ها که به کابل های استریو خانگی هم معروفند ، خود از دو کابل مجزا تشکیل شده اند که هر کدام از انها از یک مسیر (سیم) رسانا و یک سیم اتصال به زمین تشکیل شده اند . از این نوع کابل ها همانند کابل های TS ، برای انتقال سیگنال های unbalance استفاده میشود .طول این کابل ها در هنگام استفاده ، باید تا حد امکان کوتاه گرفته شود .


    مبدل کابل TRS به کابل مونو (Mono) : از این مبدل همانطور که از نامش مشخص است ، برای تبدیل کابل های trs به کابل های مونو استفاده می شود . این مبدل ها در میکسر هایی که جک های ورودیشان بالانس نیست کاربرد دارند .


    کابل مبدل Insert به Direct Out (در میکسر ) : معمولا جک های insert ی که در میکسر ها تعبیه شده ، عمل send , return را با هم انجام می دهند . مواقعی ممکن است ما تنها به عمل send در میکسر ها نیاز داشته باشیم مانند مواقعی که نیاز به فرستادن خروجی یک کارت صوتی به میکسر باشد . در این حالت ما نیاز به عمل return نخواهیم داشت . برای این منظور از کابل مبدل insert به direct out استفاده می شود .

    مبدل کابل TS به Dual TS : از این مبدل برای تبدیل یک خروجی TS به دو خروجی TS استفاده میشود . نکته مهمی که هنگام استفاده از این مبدل باید توجه کرد این است که هیچ وقت از این مبدل نباید برای ورود سیگنال از دو خروجی دستگاه ، به یک ورودی استفاده شود . از این مبدل برای تبدیل یک خروجی ، به دو خروجی استفاده می شود .



    کابل های S/PDIF (Sony / Phillips Digital Interface) : از این نوع کابل ها برای انتقال سیگنال های دیجیتالی به دستگاه هایی که از این فناوری پشتیبانی می کنند استفاده میشود .
    کابل های s/pdif بر دو نوع کواکسیال و اپتیکال هستند :

    کابل های کواکسیال از کانکشن های RCA استفاده می کنند . هنگام استفاده از این نوع کابل نباید طول آن بیشتر از 6 متر باشد .



    کابل های اپتیکال نوع دیگری از کابل های اتصال s/pdif می باشند که کانکتور های مربعی شکل دارند . ازاین نوع کابل به عنوان کابل ADAT هم استفاده می شود .


    کانکشن ADAT : ADAT نوع دیگری از رابط انتقالی سیگنال های دیجیتالی میباشد . برای استفاده از ADAT از کابل های اپتیکال که در کانکشن های s/pdif استفاده میشود ، بهره میبرند . تفاوت کانکشن های ADAT با S/PDIF در این است که کانکشن ADAT میتواند همزمان هشت کانال صوتی دیجیتالی را به وسیله یک کابل اپتیکال انتقال دهد .

    کابل های Sync ADAT : از کابل های sync adat برای sync کردن (یا همگام کردن) قطعات به یکدیگر استفاده میشود . این نوع کابل ها سیگنال هایی که برای همگام سازی قطعات مختلف نیاز است را انتقال میدهد . (مانند سیگنال های میدی)

    کابل Word Clock : یک کابل با مقاومت داخلی 75 اهم میباشد . هنگامی که نیاز به استفاده همزمان از دو اینترفیس باشد ، میتوان به وسیله کابل word clock دو اینترفیس را با یکدیگر sync کرد .




    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۰/۱۰/۱۲ در ساعت 21:48

  2. 2 کاربر زیر از iran music برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  3. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

+ پاسخ به موضوع

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 81
    آخرين نوشته: ۱۳۹۴/۰۹/۰۶, 13:37
  2. پاسخ ها: 45
    آخرين نوشته: ۱۳۹۴/۰۶/۳۱, 00:43
  3. مختصری در مورد نحوه ضبط استودیو
    توسط iran music در انجمن انجمن عمومی سایت
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۰/۰۵, 21:53
  4. طرز استفاده Fruity Peak Controller در اف ال استودیو
    توسط N.Producer در انجمن آموزشهای اف ال استودیو (FL Studio)
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۶/۲۲, 13:06
  5. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۳/۳۰, 18:52

جستجو شده ها

تبدیل اپتیکال به آنالوگ

مبدل صدای اپتیکال به آنالوگ

تبدیل کابل اپتیکال به کواکسیال

تبدیل کابل اپتیکال به آنالوگ

تبدیل کواکسیال به اپتیکال

مبدل اپتیکال به کواکسیالمبدل اپتیکال به آنالوگکابل اپتیکال به آنالوگتفاوت بین کابل ts و trsسیم های رابط مانیتورینگکابل TRSتبدیل خروجی صدای اپتیکال به آنالوگکابل صدابرداریتبدیل اپتیکال به انالوگمبدل صدای کواکسیال به اپتیکالکابل رابط بین میکسر و پاورکابل تبدیل اوپتیکال به کابل های صدابرداریکابل تبدیل صدای اپتیکال بهكابل TRSتبدیل صدای اپتیکال به استریومبدل کابل اپتیکال به آنالوگتبدیل اپتیکال به استریوکابل تبدیل صدای اپتیکالتبدیل اپتیکال به فروش کابل coaxial spdifتبدیل کابل اپتیکال تبدیل کابل کواکسیال به فیبرورودی کواکسیالانواع کابل و اتصال در استودیوتبدیل فیش xlr به استریوکارت trs بهrcaمبدل کابلکابل استریو تبدیلخروجی صدا اپتیکال به ورودی آنالوگکارت اپتیکال به کواکسیالاتصال اپتیکال به فیبرنوریکابل نویز گیر ستدیوspdifاتصال بلندگوهها و نوع کابل مصرفیاتصال خروجي كواكسيال به ورودي اپتيكالکابل اپتیکال صدا به کواکسیالتبدیل کابل آنالوگ به اوپتیکال کابل تبدیل صدای اپتیکال به آنالوگکابل های TRSتبدیل های کابل صداتبدیل خروجی صوتی اپتیکال به کابل در اسپیکرنحوه ی صدابرداری در استودیوتبدیل صدای اپتیکال به آنالوگتبديل اپتيكال به آنالوگتبدیل خروجی صدای اپتیکال اپتیکال به انالوگسیم تبدیل صدای اپتیکال بهتبدیل کابل اپتیکال به l rتبديل اوپتيكال به انالوگ خروجی صدای اپتیکال به آنالوگکابل اپتیکال مبدل آنالوگ فروشاتصال خروجی اپتیکال به کواکسیالTRSکابلکابل صدا برداریتبديل اپتيكال به تبديل صداي کواکسیال تبدیل ورودی کواکسیال به اپتیکالکابل تبدیل ورودی صدا به خروجی صداانواع کابل سیستم صوتی بلندگو trsکابل های SPDIFتبدیل صدای اپتیکالمبدل تبدیل خروجی اپتیکال به ورودی اپتیکالتبدیل اپتیکال به آنالوگ صداتبدیل کابل اپتیکال به کابل انالوگتبديل خروجي صداي اپتيكال به پنج كاناله انالوگسیم رابط مانیتورینگ استودیو مبدل اپتيکال به کواکسيالتبدیل خروجی اپتیکال بهمبدل کواکسیال به اپتیکالتبدیل کارت اپتیکال به input فروش تبدیل اپتیکال به آنالوگتبدیل کابل اپتیکال به انالوگاپتیکال آنالوگ تبدیلمبدل اوپتیکال به کوکسیالspdif کابلخرید اینترنتی تبدیل یک به دو هدفونمبدل صدای اپتیکال به استریوتبدیل های خروجی اپتیکال؟مبدل صدای اپتیکال به انالوگمبدل کابل کواکسیال به جکخروجی های اپتیکال صدافرق بین رابط صدای دیجیتال کواکسیال با اپتیکالتبدیل انالوگ به کابل اپتیکالتبدیل یک خروجی اپتیکال به دو خروجی اپتیکالمبدل ابتیکال به کامپونتکابل اپتیکال در سیستم صوتیتبدیل کابل صدای دیجیتال – کابل اپتیکالطرز استفاده کابل اپتیکالتبدیل صدای اپتیکال به جک هدفوننويز در اسپیکر مانیتورینگ cubase.irفروش اینترنتی کابلهای استودیوصدابرداری هیئتیفروش کابل S.pdif کابل spdif خروجی و ورودیكابل هایه مورد نیاز برای ایتودیوصدابرداری کابل های صداTS به Dual TS فرق خروجی اپتیکال در سیستم صوتیفرق خروجی اپتیکال در سیستم سوتیفرق خروجی اپتیکال و کواکسیالمیکسر دیجیتال ارزانتبدیل صدای کواکسیال به اپتیکالصدا برداری هیئتیفرق اپتيكال و كواكسيالتبدیل کواکسیال به استریوورودی صدای کواکسیالکابل تبدیل اپتیکال به دو فیش فرق xlr با trsتبدیل کابل xlrشکل رابط دیجیتال کواکسیالکابل خروجی SPDIF به ورودی اپتیکالکابل خروجی صدای SPDIF و ورودی اپتیکالانواع تبدیل کابل ها از spdif به اپتیکالتفاوت فیش ts و trsکارت تبدیل اپتیکال به آنالوگخرید تبدیلtrrs به trsتفاوت کابل اپتیکال با کواکسیالساختن کابل ts به xlrکابل کواکسیال spdif به اپتیکالورودی کواکسلتبثیل اوپتیکال به دو فیشتفاوت کابل صدای دیجیتال و آنالوگکابل تبدیل یک به دو خروجی صدا و میکروفنسیم تبدیل فیش ts به tsاتصال سیمهای فیش xlr نحوه اتصال سیمهای فیش xlrتفاوت کابل u_s با t_sانواع کابل ها وسیم های رابطتبدیل مونو به استریو براب گیتار برقیمبدل خروجی کواسیال به اوپتیکالاتصالات فیشی پاورتفاوت کابل کواکسیال با اوپتیکال

تا این لحظه 54 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست