کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آموزش فارسی آهنگسازی با کامپیوتر
آموزش فارسی حرفه ای کیوبیس
حرفه ای ترین آموزش فارسی تصویری مبانی و تئوری موسیقی در ایران
آموزش فارسی ساخت ریتمهای 6/8 ایرانی عربی بندری ترکی عربی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 3 , از مجموع 3

موضوع: معرفی پردازشگرهای صوتی

  1. iran music آواتار ها
    iran music
    شماره کاربری
    5939
    کاربر اخراجی
    مهر /۱۳۹۰
    428
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی33
    39
    سپاس از شما 374 بار در 161 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض معرفی پردازشگرهای صوتی

    منبع:sakomusic.mihanblog.com

    معرفی پردازشگرهای صوتی (Compressor/Limiter – کامپرسور / لیمیتر)




    در این مقاله قصد داریم شما را با کامپرسور (Compressor) و لیمیتر (Limiter) و نحوه عملکرد هر کدام آشنا کنیم .

    کامپرسور و لیمیتر جزو پردازشگر های دینامیکی صدا هستند و کار کنترل خودکار رنج دینامیکی سیگنال صوت را به عهده میگیرند . کامپرسور و لیمیتر عملکردی بسیار نزدیک و شبیه به هم دارند . به عبارتی لیمیتر خود یک کامپرسور با سطح دامنه نامحدود میباشد .

    ابتدا به شرح کامپرسور میپردازیم .

    کامپرسور اصلی ترین و مهم ترین پروسس دینامیکی صدا در امر صدا برداری محسوب میشود و استفاده درست و صحیح از آن به هرچه پخته تر شدن صدا کمک میکند .
    وضیفه اصلی کامپرسور همان طور که از نامش مشخص میباشد فشرده سازی است . این پردازشگر هنگامی که سطح بلندی صدا از حد مشخص شده بالا تر برود ، سیگنال را تضعیف کرده و مانع عبور سیگنال از حد مشخص شده میشود .
    برای مثال ممکن است یک سیگنال مانند سیگنال صدای یک خواننده ، درقسمت های مختلف دارای تغییراتی از لحاظ بلندی صدا باشد . بر فرض هنگامی که خواننده در حال اجرای قسمت های اوج با صدای بلند است طبیعتا سیگنال صدا نسبت قسمت های آرام تر اهنگ دارای دامنه بیشتری میباشد . کامپرسور در این میان وظیفه تضعیف قسمت های بلند تر سیگنال صدا را بر عهده دارد و آن ها را با قسمت های دیگر سیگنال همسان میکند .

    در شکل زیر میتوان یک سیگنال صوتی را ، قبل و بعد از عمل کامپرس مشاهده نمود :

    قبل از کامپرس :

    بعد از کامپرس :


    از دیگر کارایی های کامپرسور ، میتوان به ایجاد قدرت و همچنین نرم و ملایم کردن اصوات اشاره کرد .



    عوارض جانبی استفاده از کامپرسور بر روی صدا :

    استفاده از کامپرسور حساسیت زیادی را میطلبد . دانستن این نکته بسیار مهم و حائز اهمیت است که تکنولوژی کامپرسور طوری است که کوچکترین افراط در تنظیم پارامتر ها ، رنج دینامیکی صدا را دچار عوارض جانبی سمعی میکند . در زیر نمونه هایی از این عوارض عنوان شده :

    تغییرات سریع و غیر طبیعی در بلندی صدا
    از بین بردن جزئیات صدا
    افزایش بیش از حد دامنه ، درقسمت های ملایم تر مانند قسمت های شدید
    ایجاد دیستروشن در سیگنال
    تغییرات در فرکانس های مختلف
    و ...


    منطق عملکرد کامپرسور به این گونه میباشد که ابتدا یک حد مشخص شده (Threshold) و همچنین یک نسبت تضعیف (Ratio) برای کامپرسور تعریف میشود و کامپرسور با تضعیف قسمت هایی از دامنه صدا که از حد مشخص شده نفوذ کرده است ، دامنه سیگنال را در یک محدوده ثابت نگه میدارد .

    برای استفاده از کامپرسور باید کار با پارامتر های آن را بدانیم . همه کامپرسور ها معمولا یک سری پارامتر واحد بر رو خودشان دارند که درادامه به شرح هر کدام میپردازیم .

    Threshold :

    اولین و یکی از مهمترین پارامتر هایی که در تنظیم کامپرسور نقش دارد ترشهلد است . این گزینه برای تعیین نقطه شروع به کار کامپرسور میباشد . به عبارت دیگر این پارامتر یک حد معیین میباشد که برای کامپرسور تعریف میشود تا هنگامی که دامنه صدا از این حد معیین بالاتر رفت ، کامپرسور شروع به کار کند و با تضعیف دامنه ، آن را ، در یک حد معیین نگه دارد .

    Ratio :

    یکی دیگر از پارامتر های مهم کامپرسور ratio میباشد . به عبارتی ratio نسبت تضعیفی است که کامپرسور بعد از عبور دامنه از حد معیین (threshold) ، باید در سیگنال اعمال کند. ratio را با نسبت هایی مانند 2:1 ، 3:1 ، 4:1 و... نشان میدهند . برای مثال در نسبت 2:1 ، قسمتی از دامنه که از حد معیین تجاوز کرده ، به میزان یک دوم مقدار خود میرسد. (دقت کنید که منظور یک دوم کل سیگنال نیست ، بلکه یک دوم همان قسمتی که از حد مجاز نفوذ کرده است . )
    یا در نسبت 3:1 ، آن قسمت از دامنه که از حد معیین بالاتر رفته ، به میزان یک سوم مقدار خودش میرسد.

    مقدار ratio به 6 محدوده اصلی تقسیم میشود :

    کامپرس ملایم 1.5:1
    سطح کامپرس وکال 3:1
    کامپرس قوی 6:1
    کامپرس خشن 12 - 20:1
    لیمیتر 18 - 20:1+
    Clipping به ازای Infinity:1


    Attack :

    این پارامتر برای تعیین زمان شروع به کار کامپرسور میباشد و واحد ان میلی ثانیه است . به عبارتی اگر مقدار attack را روی 10 میلی ثانیه تنظیم شود ، کامپرسور 10 میلی ثانیه بعد از عبور دامنه از سطح ترشهلد شروع به عمل میکند . دقت کنید که اگر مقدار attack را بیش از حد زیاد کنید ، ممکن است عمل کامپرس به طور کامل صورت نگیرد .

    Release :

    این پارامتر برای تعیین مدت زمانی است که کامپرسور بعد از برگشتن دامنه به حالتی که کمتر از سطح ترشهلد باشد عمل کامپرس را قطع کند .

    Knee type :

    پارامتر knee در کامپرسور ها نسبت به باقی پارامتر ها زیاد مورد توجه قرار نمیگیرد .
    این پارامتر دارای دو حالت hard knee و soft knee میباشد .

    به عکس زیر توجه کنید :

    خط عمودی نارنجی رنگ threshold است . خط موربی که در سمت چپ ترشهلد قرار دارد نشان دهنده سیگنالهایی است که عمل کامپرس روی انها انجام نگرفته و خطی که در سمت راست ترشهلد قرار دارد ، نشان دهنده سیگنال های عبور کرده از ترشهلد است .
    Knee دراین دیاگرام جایی هست که خط سفید به خط نارنجی (که ترشهلد باشه) متصل میشود . خط سفید در این نقطه شروع به خم شدن میکند
    Knee به شما اجازه میدهد که چگونگی این انتقال رو تعیین کنید .
    در شکل بالا شما حالتی رو مشاهده میکنید که knee در حالت صفر قرار گرفته . به این معنا که انتقال از حالت بدون کامپرس به حالت کمپرس شده بسیار سریع انجام میگیرد . (به اصطلاح hard knee)

    حال به تصویر زیر توجه کنید :

    این عکس مربوط به حالتی است که knee در حالت soft قرار دارد یعنی مقدار ان افزایش یافته . همونطور که مشاهده میکنید انحنایی در محل انتقال به وجود امده که سرعت انتقال را کاهش میدهد .
    Hard knee خشونت و ضرب بیشتری به صدا میبخشد .
    در حالت soft knee عمل انتقال سیگنال از حالت کامپرس نشده به کامپرس شده و بلعکس به صورت واضح انجام نمیگیرد و یک حالت نرمی یه سیگنال میدهد و هنگامی که نیاز به عمل کامپرس شفاف و طبیعی می باشد مورد استفاده قرار میگیرد و دارای عوارض سمعی کمی میباشد .

    بعضی از کامپرسور ها دارای سویچ hard/soft knee میباشند و در بعضی از کامپرسور ها پارامتری برای تنظیم دلخواه و دقیق تر knee وجود دارد .

    Gain:

    در اکثر کامپرسور ها پارامتری به نام gain یا gain make up وجود دارد که برای بلندی کلی صدای سیگنال تا سطح پیک (بیشترین مقدار رنج دینامیک) مورد استفاده قرار میگیرد .


    در جدول زیر میتوانید پارامترهای کامپرس را برای اصوات مختلف مشاهده نمایید.








    مولتی بند کامپرسور ها (Multiband Compressor) :

    مولتی بند کامپرسور ها در عمل همان کامپرسور هایی هستند که تعیین محدوده باند فرکانسی در انها قرار داده شده. یعنی این امکان را میدهد که در یک سیگنال صوتی ، باند های فرکانسی مختلف ، با تنظیمات مختلف کامپرس شوند
    مولتی بند ها معمولا در مرحله مسترینگ که با طیف وسیع فرکانسی روبرو هستیم کاربرد دارند . با استفاده از این پروسس تمامی باند ها را در یک میزان مشخص کنترل میشود .


    لیمیتر ها (Limiter) :

    لیمیتر یا محدود کننده همانطور که گفته شد در واقع یک کامپرسور با کامپرس شدید ( ratio بیشتر از 20:1 ) هست که قدرتش از کامپرسور بیشتر ، ولی انعطاف پذیریش نسبت به کامپرسور کمتر هست
    ممکن است که در بعضی مواقع دامنه صدا به حدی زیاد شوند که دیگر کنترل دامنه از عهده کامپرسور بر نیاید و موجب کلیپ شدن صدا شود ! در این مواقع میتوان از لیمیتر ها استفاده کرد. لیمیتر ها مانع کلیپ شده صدا در دامنه های زیاد میشوند . معمولا در کانال مستر همیشه یک لیمیتر وجود دارد .





    ویرایش توسط MakLOs : ۱۳۹۱/۰۲/۱۲ در ساعت 15:56
    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۰/۱۰/۱۳ در ساعت 16:32

  2. کاربران زیر از شما iran music عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


  3. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

  4. iran music آواتار ها
    iran music
    شماره کاربری
    5939
    کاربر اخراجی
    مهر /۱۳۹۰
    428
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی33
    39
    سپاس از شما 374 بار در 161 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض معرفی پردازشگر های صوتی دیگر (گیت - Gate)



    منبع:sakomusic.mihanblog.com

    میتوان گفت پردازشگر گیت ، بعد از کامپرسور از رایج ترین پردازشگر های رنج دینامیکی صوت می باشد که به آن نویز گیت (noise gate) هم می گویند . استفاده از گیت در زمان های قدیم مرسوم تر بود ، چراکه سخت افزار های آنالوگی که در گذشته ، در استودیو ها استفاده میشد ، خودشان عامل به وجود آمدن نویز می شدند . ولی امروزه با به وجود آمدن تکنولوژی دیجیتال و همچنین gear های آنالوگ بدون نویز ، بار سنگینی از دوش گیت ها برداشته شده . امروزه از گیت کاربرد های متنوعی دارد یکی از موارد استفاده از گیت ها، استفاده از آن هنگام ضبط ادوات موسیقی ای است که بعد از به صدا در آمدن دارای ارتعاشات اضافی میباشند . به عنوان مثال سازهایی مانند درام . ارتعاشاتی اضافی که بعد از به صدا درامدن اجزای درام ، ادامه پیدا میکنند را با استفاده از گیت حذف میکنند تا ارتعاشات اضافی آن از بین برود و صدای ضبط شده خیلی tighte و به اصطلاح محکم و فشرده تر ، و همچنین تمیز تر به نظر برسد . از گیت همچنین در وکال برای حذف صدای نفس گرفتن خواننده استفاده می شود . از دیگر کاربرد های آن میتوان به اضافه کردن پانچ ، نرم و یا سفت و محکم کردن صدا اشاره کرد .

    طرز کار گیت به این صورت است که ابتدا یک حد معیین برای گیت مشخص میشود و به گیت دستور داده میشود که هنگامی که دامنه سیگنال از حد معیین بیشتر باشد صدا عبور داده شود و هنگامی که دامنه سیگنال کمتر از حدی که مشخص شده برسد ، سیگنال را قطع کند . با استفاده از این روش ، سیگنال هایی که گینشان کمتر از حد معمول است و وجودشان باعث بروز اختلال در سیگنال های مختلف میشود از بین میروند . عکس این عمل هم امکان پذیر است و بعضی از گیت ها این امکان را دارند که وقتی دامنه سیگنال از حد معیین بالاتر باشد ، سیگنال قطع و وقتی دامنه سیگنال از حد معیین کمتر باشد سیگنال را عبور دهند .

    گیت ها معمولا همیشه یکسری از پارامتر های کلیدی را روی خودشان دارند که در زیر شرح هر کدام از این پارامتر ها آمده است .



    Threshold :

    ترشلد مهمترین پارامتر در تنظیم گیت است . در واقع حد معیینی است که آستانه شروع به کار گیت را تعیین می کند .


    همانطور که در شکل مشاهده میکنید ، ترشلد دامنه سیگنال را به دو بخش تقسیم کرده است . بخش پایینی سیگنال (signals below) بخشی است که با توجه به تنظیماتی که برای گیت انجام شده ، تضعیف یا به کل mute میشود و بخش بالایی سیگنال (signals above) بخشی است که بدون اعمال پروسس ، عبور داده میشود . به عبارت دیگر هنگامی که دامنه سیگنال در بخش پایینی ترشلد باشد ، گیت مسیر را میبندد تا سیگنال عبور نکند و هنگامی گه دامنه سیگنال به بخش بالایی ترشلد برود ، گیت مسیر را باز میکند تا سیگنال عبور داده شود .

    با این تفاسیر برای تنظیم دامنه ترشلد ، باید آن را در بالای دامنه آن قسمت از سیگنال که مورد نیاز ما نیست ، و در پایین دامنه آن قسمت از سیگنال که مورد نیاز ما است تنظیم کنیم .

    Range :

    پارامتر رنج یا depth برای تعیین مقدار تضعیفی است که بر سیگنال هایی که در قسمت پایینی ترشلد قرار دارند اعمال می شود . به عنوان مثال اگه مقدار رنج را -20db در نظر بگیریم ، قسمت هایی از سیگنال که در بخش پایینی ترشلد قرار دارند 20 دسیبل مورد تضعیف قرار می گیرند . در این حالت سیگنال های مورد نظر تضعیف میشوند . اگر بخواهیم سیگنال هایی که در قسمت پایینی ترشلد قرار دارند را mute کنیم تا هیچ اثر از آنها باقی نماند ، مقدار رنج را در حالت Infinite قرار میدهیم که کمترین مقدار رنج است و معمولا هنگام میکس بیشتر از این رنج استفاده می شود . در شکل زیر میتوانید سیگنال صوت را قبل و بعد از اعمال گیت با رنج بینهایت ، مشاهده کنید .

    Attack ، Release

    : Attack و Release برای تعیین مدت زمان (در حد میلی ثانیه) که گیت از حالت باز به حالت بسته ، و بلعکس میرود به کار میروند .
    attack برای تعیین مدت زمانی است که هنگامی که گیت از حالت بسته به حالت باز میرود به طول می انجامد و در واقع سرعت انتقال را تعیین می کند و release برای تعیین مدت زمانی به کار میرود که هنگام تغییر حالت گیت از حالت باز به حالت بسته به طول می انجامد .
    به عنوان مثال اگر attack را در حالت 10 میلی ثانیه قرار دهیم و release را در حالت 200 میلی ثانیه ، و رنج تضعیف را هم در وضعیت -10 دسیبل قرار دهیم ، هنگامی که گیت در حالت بسته باشد ، (دامنه سیگنال در بخش پایینی ترشلد باشد) سیگنال 10 دسیبل مورد تضعیف قرار می گیرد . هنگامی که گیت از حالت بسته به حالت باز برود ، 10 میلی ثانیه طول میکشد تا 10 دسیبل تضعیف به سمت صفر حرکت کند (ضعیف خنثی شود) و گیت در حالت باز قرار بگیرد . حال اگر گیت از حالت باز به حالت بسته برود ، 200 میلی ثانیه طول میکشد تا رنج تضعیف از حالت صفر دسیبل (گیت باز) به سمت -10 دسیبل حرکت کند و گیت بسته شود . در کل Attack و Release برای این منظور می باشند که تغییر حالت گیت از حالت بسته به حالت باز و بلعکس ، به یکباره صورت نگیرد و با اندکی نرمی تغییر حالت دهد . هر چه زمان attack را بیشتر در نظر بگیریم ، سیگنال بیشتر خاصیت ضربندگی خود را از دست میدهد و هر چه مقدار release رو بیشتر در نظر بگیریم ، صدا حالت کشدار بودن خود را بیشتر حفظ میکند .

    در حالت استاندارد محدوده زمانی که معمولا برای attack و release میتوان در نظر گرفت ، از 10 میکرو ثانیه تا 100 میلی ثانیه برای attack و از 5 میلی ثانیه تا 3000 میلی ثانیه برای release می باشد .


    hold :

    پارامتر hold برای ایجاد یک فاصله زمانی بین تغییر حالت گین از حالت باز به بسته به کار میرود . این پارامتر تاخیری در این تغییر وضعیت ایجاد میکند تا هنگامی که دامنه سیگنال از بخش بالایی ترشلد به بخش پایینی میرود ، گیت به یکباره به حالت بسته نرود و بعد از گذراندن سیکل زمانی hold به حالت بسته برود . به عنوان مثال اگر hold را در وضعیت یک ثانیه قرار دهیم ، گیت یک ثانیه بعد از انتقال دامنه سیگنال به قسمت پایینی ترشلد بسته میشود .

    Hysteresis :

    در بعضی از گیت ها امکان به وجود آوردن محدوده ای به نام هیسترسیس وجود دارد . در این نوع از گیت ها دو پارامتر ترشلد به نام های open threshold و close threshold وجود دارد . open threshold ، ترشلد اصلی مدار است برای مشخص کردن نقطه باز شدن گیت میباشد و close threshold که در زیر open threshold قرار میگیرد (دامنه close threshold کمتر از open threshold است) برای مشخص کردن نقطه بسته شدن گیت به کار میرود ناحیه ای که در بین این دو ترشلد قرار دارد ناحیه هیسترسیس نام دارد. برای محاسبه دامنه هیسترسیس کافی است دامنه close threshold را در open threshold تفریق کنیم و عدد بدست آمده شده بدون احتساب علامت منفی ، دامنه هیسترسیس است .
    در بعضی از گیت ها هم ناحیه هیسترسیس را با پارامتر hysteresis تعیین میکنند .

    از این ناحیه بدین منظور استفاده میشود تا هنگامی که دامنه سیگنال به مقدار خیلی کم به قسمت پایینی ترشلد تجاوز کرد ، گیت بلافاصله بسته نشود . به عبارت دیگر ، گیت در حالت باز به سیگنال اجازه میدهد آزادانه در ناحیه هیسترسیس حرکت کند و تا هنگامی که از از این ناحیه پایین تر نرود ، گیت بسته نمیشود . ولی در صورتی که گیت بسته باشد سیگنال با ورود به ناحیه هیسترسیس موجب باز شدن گیت نمیشود بلکه برای باز شدن گیت ، دامنه سیگنال حتما باید به قسمت بالایی open threshold انتقال پیدا کند .


    Look-ahead :
    از این پارامتر برای ایجاد تاخیر در ورود سیگنال به مدار استفاده میشود . در این حالت عملکرد مدار گیت هیچ تغییری نکرده و بدون تاخیر عمل می کند . موارد استفاده از Look-ahead در اصواتی می باشد که حالت ضربه ای دارند و کم بودن زمان پارامتر attack باعث خورده شدن ابتدای آنها شود مانند درامز .
    معمولا در گیت ها پارامتر های دیگری هم وجود دارند مانند input level و output level که برای تقویت و تضعیف گین سیگنال ورودی و خروجی استفاده میشود و stereo link که برای تعیین مونو یا استریو بودن سیگنال کاربرد دارد .


    #2 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۰/۱۰/۱۳ در ساعت 16:37

  5. Savan II آواتار ها
    Savan II
    شماره کاربری
    16488
    مدیر بـازنشسته
    خرداد /۱۳۹۱
    شیراز
    2,701
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3085
    5,653
    سپاس از شما 4,691 بار در 1,974 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    سلام
    تاپیک انتقال یافت...
    موفق باشید



    حتی مرگم را
    شکست به حساب نمی آورم ،
    به جای آن،
    تنها حسرت ترانه ای ناتمام را
    با خود به گور خواهم برد...
    #3 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۲/۰۱ در ساعت 02:18

+ پاسخ به موضوع

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 2
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۲/۲۷, 18:46
  2. پاسخ ها: 5
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۷/۲۱, 17:17
  3. دانلود کمپرسور سایدچین محبوب با لینک مستقیم Db audioware Sidechain Compressor VST v1.1.0
    توسط FLASH در انجمن افکتها و پلاگینهای مجازی (VST - FX Modules)
    پاسخ ها: 4
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۵/۰۹, 14:43
  4. پاسخ ها: 2
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۳/۱۳, 12:56
  5. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۲/۲۵, 23:16

جستجو شده ها

کامپرس

knee

جدول كمپرس

معرفی پردازشگرهای صوتی

جدول کامپرس

تا این لحظه 76 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست