کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی
آموزش فارسی فالش گیری
آموزش فارسی آهنگسازی با کامپیوتر
آموزش فارسی حرفه ای کیوبیس
حرفه ای ترین آموزش فارسی تصویری مبانی و تئوری موسیقی در ایران
آموزش فارسی ساخت ریتمهای 6/8 ایرانی عربی بندری ترکی عربی



آهنگسازی
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2


دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: حمیدرضا نوربخش: ادعای وقوع یک انقلاب بزرگ را نداریم

  1. Ramin95 آواتار ها
    Ramin95
    شماره کاربری
    4941
    Contributor
    شهریور /۱۳۹۰
    2,276
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی570
    0
    سپاس از شما 805 بار در 677 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض حمیدرضا نوربخش: ادعای وقوع یک انقلاب بزرگ را نداریم

    موسیقی ما - جشنواره.ی موسیقی فجر حالا سی.ساله شده است. جشنواره.ای که در سه دهه عمرش قطعاً با فراز و فرودهای بسیاری همراه بوده. حالا این سوال مطرح است که آیا این جشنواره توانسته به عنوان مهم.ترین رخداد موسیقایی کشور مطرح شود یا بسیاری از چهره.ها و حتی مخاطبان موسیقی به سادگی از آن گذشته.اند؟.
    .
    پاسخ هر چه باشد، امسال قرار است جشنواره.ای متفاوت برگزار شود؛ لااقل در ادعاهای مطرح شده از سوی عوامل این جشنواره. برای اولین بار جشنواره علاوه بر دبیر (حسن ریاحی)، مدیر هم دارد: حمیدرضا نوربخش. او می.گوید که تغییراتی در ساختار جشنواره صورت گرفته و فضایی متفاوت برای آن طراحی شده است. حالا هنوز چند ماهی به این رخداد مانده و شاید نتوان قضاوتی صحیح درباره.ی آن داشت؛ اما درباره.ی این تغییرات با «حمیدرضا نوربخش» به گفت.وگو نشسته.ایم:
    .
    • * آقای نوربخش! جشنواره.ی موسیقی فجر سی سال است که برگزار می.شود. در این سال.ها عده.ای از اهالی موسیقی موافق این حرکت بوده.اند و عده.ای هم چندان توجهی به آن نداشته و حتی برخی آن را محملی می.دانستند که بخش عظیمی از بودجه.ی موسیقی را از بین می.برد. حالا چه اتفاقی افتاده که ساختار جشنواره با چنین تغییراتی روبه.رو شده است؟
    بله، جشنواره در تمام این سال.ها برگزار می.شده و تمام موافقان و مخالفان این رویداد هم متفق.القول هستند که این «جشنواره.ی موسیقی فجر» مهم.ترین اتفاق موسیقایی ما بوده است؛ به.خصوص اینکه ما دیگر شبیه به این رخداد نداشته.ایم که بخواهیم با آن مقایسه کنیم و بگوییم که اگر این رخداد، اتفاق کمرنگی بوده، در کنار آن جشنواره.های مشابهی وجود داشته که با رونق همراه بوده است. با همه.ی اینها نمی.توان این نکته را فراموش کرد که متأسفانه این رخداد، دچار آسیب.ها و کم.توجهی.هایی بوده است. در واقع، تلاشی برای استفاده از ظرفیت.هایی که در دل خودش داشته، انجام نشده است. اگرچه در برخی دوره.ها به خاطر مدیریت.های متفاوت، اتفاقات آن کم.فروغ یا پرفروغ شده است. به.هرحال این جشنواره، هزینه.هایی -که چندان هم کم نبوده- داشته و در عین حال، نگاه صددرصد حمایتی و حاکمیتی هم به آن وجود داشته و کسی هم شبهه.ای به آن وارد نمی.کرده؛ اما همچنان نتوانسته جای خودش را به عنوان یک اتفاق موسیقایی پرفروغ تثبیت کند. ماجرای تغییرات جشنواره بسیار ساده است؛ تلاش برای اینکه از تمام یا بخش قابل.توجهی از این ظرفیت.ها برای رشد و اعتلای موسیقی بهره.برداری شود.
    .
    • * مسأله همین.جاست. اصلاً جشنواره.ی موسیقی فجر این ظرفیت را دارد؟ شما از بودجه و نگاه حمایتی صحبت می.کنید؛ اما واقعاً اینها کافی است برای اینکه کمکی به رشد و اعتلای موسیقی کند؟
    نکته همین است که به آن اشاره می.کنید؛ ما اول باید بپذیریم که این ظرفیت وجود دارد و بعد از آن ما -یعنی تمام اهالی موسیقی- وظیفه داریم که از این ظرفیت به بهترین شکل استفاده کنیم. به جای اینکه به دلایل مختلف (اجتماعی، شخصی،. فرهنگی یا سیاسی) خودمان را از این ظرفیت جدا کنیم. سالیان سال بخش اعظمی از اهالی موسیقی این کار را کرده.اند و از این جریان بی.اعتنا گذشته.اند.
    .
    • * حالا باید خوشبین باشیم که قرار است این مشکل برطرف شود؟.
    خوشبختانه در دولت تدبیر و امید این نگاه وجود داشته که این جشنواره باید با اتفاقات جدیدی همراه شود. ضمن آنکه در گذشته سی دوره این جشنواره برگزار شده و این سی دوره می.تواند ملاک خوبی برای ارزیابی آن و چشم.انداز آینده باشد؟ ما در یک مقطع تاریخی قرار داریم که یک جشنواره دقیقاً 30 سال با یک تفکر و فرمی جلو آمده و حالا قرار است نگاهی نو به آن شده و کار جدیدی صورت گیرد.
    .
    • * خب همه.ی اینها یعنی اینکه سی.و یکمین جشنواره با اتفاقات متفاوتی روبه.روست؟
    ببینید، اینکه ما تصور کنیم در همان سال نخست قرار است انقلاب بزرگی رخ دهد و همه.چیز عوض شود، یک نگاه عجولانه و غیرواقعی است. هیچ... نمی.تواند ادعا کند همه.چیز در بالاترین سطح ممکن انجام می..شود. نگاه واقع.بینانه به جشنواره.ی امسال، این است که ما -همه ما- نگاه متفاوتی داریم و می.خواهیم هدف.گذاری.مان و ریل جشنواره را عوض کنیم و حرکت.مان را به سمت دیگری انجام دهیم و به بخش.هایی که جشنواره توجه نکرده، توجه کنیم.
    . جشنواره هیچ وقت نگاهی جدی به تولید نداشته و در عین حال به اتفاقات سال نگاه نکرده است.
    .
    • * در گام اول چه اتفاقی در این خصوص خواهد افتاد؟.
    ما در گام اول به بخش تولید نگاهی جدی می.کنیم. جشنواره باید برآیند اتفاقات سال باشد؛ یعنی تمام اتفاقاتی که در طول سال رخ می.دهد را در این ویترین مشاهده می.کنیم. به همین خاطر جشنواره را جایزه.محور کرده.ایم. محور این جشنواره تولیدات و تمام اتفاقات سال است، با هدف ارتقای سطح تولیدات.
    .
    • * اما ممکن است یک موزیسین به هر دلیلی در طول سال اجرا یا تولیدی نداشته باشد که این اتفاق هم کم رخ نمی.دهد.
    این جریان وقتی استمرار داشته باشد، مشکلی که شما می.گویید برطرف می.شود. به.هرحال یک موزیسین در طول 5 سال فعالیت.هایی را انجام می.دهد. البته امسال در بخش اجراها، این مسأله لحاظ نشده؛ چون مقداری زمان از دست داده.ایم. اما در سال آینده کل اتفاقات موسیقی مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و رقابت شکل جدی به خود خواهد گرفت. این اتفاق در جشنواره.ی فیلم رخ داده و در جشنواره.ی موسیقی هم بخش حرفه.ای موسیقی در این ویترین باید وجود داشته باشد. هرچند باید ابتدا تعریف کنیم که بخش حرفه.ای چیست و چه ویژگی.هایی دارد.
    .
    • * سال.هاست که جشنواره.ی نواحی و بانوان برگزار نمی.شود.
    جشنواره.ی نواحی برگزار می.شود و هم.اکنون دبیرخانه.ی آن در حال فعالیت است.
    .
    • * به هر حال وقتی این جشنواره.ها بازتاب خوبی ندارند، باید جشنواره.ی فجر بازتاب.دهنده.ی این نقصان باشد.
    جشنواره.ی جوان با قوت دارد کار خود را انجام می.دهد و هر سال هم گسترده.تر می.شود. جشنواره.ی موسیقی جوان، استعدادهای جوان را پوشش می.دهد و در این میان، فقط بخش گروه.نوازی وجود ندارد که امیدوارم به آن اضافه شود. این جشنواره یک رقابت جدی با یک هیأت ژوری جدی دارد. ما همیشه باید به دنبال تخصصی.شدن فعالیت.ها باشیم و در این میان، جشنواره.ی فجر نمی.تواند در یک بخش (بخش جنبی) کاری بیش از این را انجام دهد. در این میان از آنجا که جشنواره.ی موسیقی بانوان نداریم، فعلاً در این جشنواره این بخش را خواهیم داشت و امیدواریم که جشنواره.ی جداگانه.ای برای آن در نظر گرفته شود.
    .
    • * منظورتان چیست؟
    تعریف ما حرفه.ای است و هیچ رده.بندی سنی.ای در آن وجود ندارد. بنابراین گروه.های جوانی که هنوز در تعریف حرفه.ای نمی.گنجند، در جشنواره.ی جوان حضور دارند و اگر تعریف حرفه.ای دارند، به جشنواره.ی فجر می.آیند؛ حتی اگر جوان باشند.
    .
    • * شما یک افق حداقل 5 ساله در نظر گرفته.اید؛ اما اینجا ایران است و نمی.توان چندان به استمرار حرکت.های فرهنگی امیدوار بود.
    به.هرحال ما فکر می.کنیم اگر ساز و کار جشنواره عوض شود و ریل.گذاری درستی انجام شود، هر مدیری که بیاید، باید آن را ادامه دهد و اگر این کار را انجام ندهد، به ضرر خودش است و باید به هنرمندان و افکار عمومی و حتی رسانه.ها پاسخگو باشد. اصلاً چرا باید عقب.گرد کند؟
    .
    • * اما همین جشنواره.ی فجر هم که این همه انتقاد به آن مطرح است، در سال.های اول کیفیت خوبی داشته.
    ظرفیت.های موسیقی ما در آن سال.ها متفاوت بوده، یعنی فضای موسیقی خیلی محدود بوده و «فجر» تنها فرصتی بوده که اهالی موسیقی می.توانسته.اند در آن به اجرای برنامه بپردازند. در آن زمان اصلاً این تعداد کنسرت برگزار نمی.شده و جشنواره.ی فجر، تنها محملی بوده که می.شد در آن موسیقی اجرا شود. در واقع شرایط تاریخی همین بوده، اما با باز شدن فضا هر کسی کار خودش را می.کند.
    .
    • * شما تأکید دارید که در جشنواره.ی امسال اساتید حضور خواهند داشت؟
    هیچ.وقت اصراری و تأکیدی روی بخش اساتید ندارم؛ بیشتر منظورم بخش حرفه.ای بوده که بخش عمده.ای از آنها در این سا.ل.ها در جشنواره حضور نداشته.اند. این هم خطاست که تأکیدمان فقط و فقط روی پیشکسوتان باشد. پیشکسوت معنایی دارد، باید منظورمان را در این باره مشخص کنیم. کسانی که بالای 70 سال هستند یا بالای 50 سال؟ چون متأسفانه بخش زیادی از اساتید دیگر قدرت اجرا ندارند، بنابراین بخش حرفه.ای پاسخ بهتری است، البته از اساتید تقدیر خواهد شد. حضور اساتید رونق جشنواره و اعتبار آن است.
    .
    • * و بالاخره فکر می.کنید تا چه اندازه ایده.هایتان در جشنواره.ی امسال محقق خواهد شد؟
    ما امسال کارمان خیلی سخت.تر است. طبیعی است که شما در شروع یک حرکت جدید چالش.های زیادی خواهید داشت و تغییر نگاه.ها و توجیه افراد سخت است. من هرگز این ادعا را نداشته.ام که قرار است همه.ی اساتید یا گروه.های حرفه.ای در جشنواره.ی امسال حضور داشته باشند؛. اما تلاش می.کنیم این تغییر رویکرد حس شود. مطمئنم در طول دو سه دوره آینده این اتفاق رخ خواهد داد.

    ادامه در منبع : تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۴/۰۸/۱۱ در ساعت 18:50

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی
    خرید وی اس تی خرید vst فروش vst وی اس تی فروش وی اس تی وی اس تی دانلود وی اس تی آپلود عکس

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۴/۰۸/۱۱, 09:50

جستجو شده ها

Nobody landed on this page from a search engine, yet!

تا این لحظه 0 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی