کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

جهت مشاهده ی پستی که بیشترین امتیاز مثبت را در این تاپیک کسب کرده است اینجا را کلیک کنید

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: فن بیان در خوانندگی

  1. blacky آواتار ها
    blacky
    شماره کاربری
    36914
    مدیـر ارشـد سایت
    فروردین /۱۳۹۲
    mazandaran
    2,256
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی4650
    8,323
    سپاس از شما 6,932 بار در 2,372 پست
    Follows
    5
    Following
    0

    پیش فرض فن بیان در خوانندگی

    درود به کیوبیسی ها



    در فن بیان باید از فیزیولوژی بیان یعنی چگونگی اعضا و جوارح مربوط به بیان آگاهی داشت. از این پس این اعضا را «اندام.های گفتاری » می.نامیم .


    اصول گفتاری از همکاری میان اندام.هایی از چند دستگاه اصلی بدن تولید می.شود . این عمل اندام.ها – که هر یک وظیفه ویژه دیگری دارند – یک وظیفه فرعی است . به عنوان مثال شش.ها و نای که اندام ویژه تنفسی محسوب می.گردند (و این وظیفه اصلی آنها است )، در تولید صدا نیز همکاری می.کنند و نقش مهمی بر عهده دارند .



    اندامهای گفتاری عبارتند از :
    لب.ها
    دندان.ها
    لثه درونی
    سختکام (قسمت سخت سقف دهان )
    نرمکام (قسمت نرم سقف دهان که به زبان کوچک ختم می.شود)
    زبان کوچک
    فاصله بین زبان کوچک و جدار خلفی حلق (لوله خلا بینی)
    فاصله بین زبان و قسمت خلفی گلو (جدار عقب گلو)
    نوک زبان
    قسمت جلوی زبان که مقابل سختکام است
    قسمت عقب زبان که مقابل نرمکام قرار دارد
    حلقوم یا قسمت انتهایی ریه – سیب آدم – که از دو تکه غضروف به هم چسبیده تشکیل یافته است .
    فاصله بین پرده.های صوتی .




    ساختمان حنجره

    حنجره که عضو اصلی تولید صداست، منفذی به نام «گلوت» دارد و به وسیله دریچه.ای به نام «اپیگلوت» بسته می.شود . نمو آن در مردان بیشتر از زنان است . ساختمان آن از غضروف ، مخاط ، تارهای صوتی فوقانی و تارهای صوتی تحتانی تشکیل شده است . تارهای صوتی تحتانی در مردان به طول ۲۰ تا ۳۵ میلیمتر و در زنان ۱۵ تا ۲۰ سانتی.متر است .


    صدا (صوت) در نتیجه برخورد هوای بازدم به تارهای صوتی تحتانی تولید می.شود .

    عوامل مؤثر بر تولید صوت به زبان ساده

    یک کمانچه را در نظر بگیرید ، آرشه کمانچه بر یکی از تارهای این ساز ضربه می.زند و تار متناسب با طول، ضخامت و جنس ومقدار کشیدگی (که توسط انگشت نوازنده تغییر می.کند)، با ضربه آرشه به لرزش در می.آید . این عمل امواجی را در هوا به وجود می.آورد و صوت تولید می.شود . این صوت به وسیله کاسه ساز و پوستی که بر روی آن کشیده شده ، تقویت می.شود، کاسه و پوسته نیز به نوبه خود به لرزش در می.آیند. این لرزش.ها با نت.های اصلی هماهنگ هستند و کیفیت خاص صدای کمانچه را به آن می.بخشند .



    دستگاه صوتی انسان نیز به همین طریق عمل می.کند : هوای بازدم بر تارهای صوتی حنجره ضربه می.زند . سپس این تارها متناسب با صوتی که تولید می.شود کشیده و به لرزش در می.آیند . این لرزش.ها امواج صوتی را پدید می.آورند . امواج صوتی حاصله در حفره.های بدن مانند حلق، سینه، حفره بالای حنجره، سینوس.ها و … تقویت می.شوند. هرگاه در یکی از حفره.ها تغییری پیش آید تغییر آشکاری نیز در صدای شخص ایجاد می.شود . مانند وقتی که به علت سرما خوردگی حفره بینی در اثر متورم شدن مخاط بینی تنگ می.شود و صدای شخص تغییر می.کند .



    نوع هوا

    نوع هوا درست به منزله نوع سوخت برای موتور ماشین است . هر چه هوا خالص.تر باشد بازده بیشتری خواهد داشت . تنفس هوای آلوده دو نوع ....ه به بار می.آورد :
    ۱- ....ات تدریجی
    ۲- ....ات آنی



    ....ات تدریجی همان است که به تدریج در دستگاه تنفس ، نواقص و بیماری.هایی ایجاد می.کند و از ....ات آنی، یکی آنست که در محوطه سربسته ای که پر از دود سیگار ، گرد و غبار یا بوی تند عطر و ادکلن باشد، سخنرانی درست و خوب یا ادای دیالوگ.ها روی صحنه کاری مشکل خواهد بود . یا آنکه تنفس هوای آلوده به گازهای سمی باعث تحریک دستگاه تنفس ، ایجاد سرفه و گرفتگی صدا می.شود .



    مقدار هوا

    باید هر چه بیشتر به «تنفس عمیق» عادت کرد و هوای بیشتری را وارد شش.ها نمود . البته به ظرفیت شش.ها و مقدار ظرفیت حیاتی در انسان نیز باید توجه داشت . در این صورت نتیجه کار بهتر خواهد بود .

    اگر تنفس صحیح باشد ، صدا بسیار جذاب و گرم خواهد شد . برای تنفس خوب باید طوری هوا را وارد شش.ها نمود که بر روی دیافراگم اثر بگذارد و آنرا به سمت پایین براند .

    این همان تنفسی است که وقتی به پشت خوابیده اید و نفس طبیعی می.کشید ( در صورتی که بدن کاملاً راحت باشد ) اجرا میشود .

    یکی از تمرینات درست به کار بردن هوا چنین است که : به پشت بخوابید و نفس عمیق بکشید به شرط آنکه هنگام تنفس، شانه.ها و دنده.ها بلند نشود .

    در تنیجه این کار تمام خلل و فرج شش.ها پر از هوا می.شود و چون مانع باز شدن استخوان.های سینه شده.اید ، شش.ها بر دیافراگم فشار آورده و آن را به پایین می.راند . حالا انگشتان خود را در انتهای دندهها روی شکم قرار دهید، حس می.کنید که دیافراگم محدب شده است (حالت اصلی دیافراگم مقعر است). به تمرینات تنفس صحیح در قسمت.های بعدی بیشتر خواهیم پرداخت .



    شناخت عواملی که در بیان دخالت دارند



    عواملی که در بیان دخالت دارند بسیارند . از آن جمله آشنایی هنر آموز به زبانی که به آن تکلم می.کند و داشتن گوش خوب است . از دیگر عوامل می.توان به محیط ....... اشاره کرد . انسان سخن گفتن را در ....... و از کودکی، به طور ناخودآگاه می.آموزد و این امر بعدها در زیر و بمی صدا و طرز بیان او اثر می.گذارد .


    چنان که روستاییان صدایی بلندتر و آزادتر و شهرنشینان صدایی کوتاه.تر، گرفته.تر و ملاحظه کارانه.تر دارند. یا اینکه سیاه.پوستان صدای روشن (صدایی میان زیرو بم)، سیاهان صدای تیره (بم) و زرد پوستان صدای روشن (زیر) دارند .


    عامل دیگری که در بیان دخالت دارد، کیفیت بدن و اندام.های گفتاری است که تا حد زیادی ارثی است . مثلاً شکل و اندازه تارهای صوتی، شکل حفرههای صوتی و … در افراد متفاوت است .



    عامل بسیار مهم دیگر شخصیت است که از سویی ارتباط دقیق با محیط دارد. اگر شخصی درون گرا و یا ملاحظه.کار باشد ، هنگام سخن گفتن مشکل بیشتری دارد. سخن گفتن چنین شخصی که منظورات خود را با ملاحظه کاری بیان می .کند و پیوسته به دنبال انتخاب کلماتی است که بتوانند منظور او را به طوری که «نه سیخ بسوزد ، نه کباب» برسانند، بر اندام.های گفتاری او اثر گذاشته و حرکت آنها را کند می.کند . به طور کلی هر چه که برای بیان اندیشههای خود تمایل کمتری نشان دهیم، اندام.های گفتاری را ضعیف.تر کرده.ایم .



    یک عامل دیگر این است که برخی اشخاص سرعت فکر کردنشان بیشتر از سرعت سخن گفتنشان است و به همین جهت کلمات را شکسته و نصفه – نیمه ادا می.کنند. بنابراین نیمی از منظوری که دارند، فقط در ذهن خود آنها می.ماند و مخاطبان آنان متوجه این منظورات نمی.شود. پس باید توجه کنید که هنگام سخن گفتن تمام منظور خود را به گفتار تبدیل نماید . توجه دارید که عامل اخیر نیز ارتباط دقیق با شخصیت پیدا می.کند .



    توصیه بسیار مهم وضروری برای شما این است که سعی کنید. صدای خود را «آزاد» کنید و راحت و باز سخن بگویید برخی اشخاص، سخن گفتنشان به گونهای است که حتی اگر کسی به آنان نزدیک باشد، صدایشان را به زحمت می.شنود، چنین افرادی هرگز از بیان خوبی برخوردار نخواهند بود. بر عکس این گروه ، دستهای افراد نیز هستند که هنگام سخن گفتن «داد می.زنند» . اینگونه افراد اگر چه صدایشان رسا است ، اما از تأثیرگذاری ناچیزی برخوردار است. شما باید کوشش کنید نه آنچنان و نه آنچنین باشد .



    منبع: آوازسنتر


    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1
    قبول اهنگسازی . تنظیم . میکس و مستر . نوازندگی گیتار

    تدریس گیتار . اموزش تئوری موزیک . اموزش اهنگسازی و تنظیم

    اینستاگرام من : morteza nicknezhad



    موسیقی مانند كشوری است كه روح من در آن حركت می كند. در آنجا هر چیز، گلهای زیبا می دهد و هیچ علف هرزه ای در آن نمی روید. اما تعداد

    کمی از افراد می فهمند كه در هر قطعه از موسیقی چه شوری نهفته است.
    بتهوون
    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۴/۰۸/۱۲ در ساعت 12:47

  2. 3 کاربر زیر از blacky برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  3. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    محل سکونت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

+ پاسخ به موضوع

جستجو شده ها

فن خوانندگی

تا این لحظه 17 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست