کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی
آموزش فارسی فالش گیری
آموزش فارسی آهنگسازی با کامپیوتر
آموزش فارسی حرفه ای کیوبیس
حرفه ای ترین آموزش فارسی تصویری مبانی و تئوری موسیقی در ایران
آموزش فارسی ساخت ریتمهای 6/8 ایرانی عربی بندری ترکی عربی



آهنگسازی
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2


دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: گفت.و.گوی خواندنی با محمد حاتم.پور مدیر شرکت «آوای فروهر»؛ هنرمند نباید مورد استثمار و استعمار تهیه کننده قرار بگیرد

  1. Ramin95 آواتار ها
    Ramin95
    شماره کاربری
    4941
    Contributor
    شهریور /۱۳۹۰
    2,235
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی570
    0
    سپاس از شما 805 بار در 677 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض گفت.و.گوی خواندنی با محمد حاتم.پور مدیر شرکت «آوای فروهر»؛ هنرمند نباید مورد استثمار و استعمار تهیه کننده قرار بگیرد

    گفت.و.گوی خواندنی با محمد حاتم.پور مدیر شرکت «آوای فروهر»؛
    هنرمند نباید مورد استثمار و استعمار تهیه کننده قرار بگیرد

    موسیقی ما – محمد عبداللهی: محمد حاتم.پور مدیر جوان شرکت «آوای فروهر» است که تاکنون آلبوم.هایی نظیر «خاص» (با صدای ۹ خواننده)، «کولاک» (علی اصحابی)، «زندگی من» (بابک جهانبخش)، و «مدرس شمال» را با صدای مهدی مدرس وارد بازار موسیقی کرده است. این شرکت در حال حاضر نیز چند پروژه دست تهیه دارد که از مهم.ترین آن.ها می.توان به فیلم کنسرت مازیار فلاحی که مراحل مجوز را پشت سر گذاشته و به زودی منتشر می.شود و آلبوم دوم قلب یخی که هنوز عنوان مشخصی ندارد، نام برد. با این تهیه کننده گپی کوتاه زده.ایم که خواندنی شده است.
    • هدف از حضور در عرصه هنر و موسیقی چه بود؟
    از زمانی که وارد عرصه موسیقی شدم وموسیقی را به صورت حرفه.ای دنبال کردم همیشه به این فکر می.کردم که چرا برخی نگاه بازاری به این مقوله دارند و در این رابطه افسوس می.خوردم. از لحظه.ای که به صورت حرفه.ای در این عرصه پا گذاشتم، هدفم خدمت به موسیقی بوده و بس! سیاست من همیشه این بوده که هنرمند نباید مورد استثمار و استعمار تهیه کننده قرار بگیرد. بلکه بیشتر مد نظرم این بوده که هنرمند در زمینه.ای که کار می.کند، حرفه.ای.تر شود.
    • مگر سایر تهیه کنندگان این هدف را دنبال نمی.کنند؟
    متاسفانه یک سری از دوستان هستند که این کار را نمی.کنند. این عده حتی از اینکه ما به خواننده، آهنگساز و کلا هنرمند پول زیاد می.دهیم، اظهار گله می.کنند و ناراحتند. بار.ها به خود من گفته.اند پول زیاد به هنرمند دادن موجب می.شود او پر رو شود و توقعش بالا برود. حتی حاضر نیستند برای پیش پرداخت آلبوم و کنسرت به خواننده چیزی بپردازند. در صورتی که سیاست کلی ما این نیست. یک خواننده چرا باید با درآمد اندکی که دارد، تمام حق و حقوق آلبوم و کنسرت خود را به تهیه کننده واگذار کند و تا چندسال نتواند از کاری که انجام می.دهد بهره مالی ببرد؟ چرا باید با قراردادهایی که می.بندیم و همه به نفع خودمان است، خواننده را وادار کنیم تا سال.های سال برای ما آلبوم بدهند و کنسرت برگزار کند و هرچه سود می.کنند به جیب تهیه کننده بریزد؟ خواننده.ای که تمامی حق و حقوق آلبوم اول خود را به تهیه کننده واگذار کرده، در آینده اگر بخواهد خودش کنسرت بدهد، هرگز نخواهد توانست این کار را انجام بدهد. چون تمامی حقوق مادی و معنوی آلبوم خود را واگذار کرده است و فقط در صدی از سود آن عایدش می.شود. ولی من و شرکتم هرگز سعی نکرده.ایم از حق و حقوق هنرمند سواستفاده کنیم. از این بابت خوشحالم.
    • در جایگاه مقایسه قرار گرفته.اید؟
    خوب ببینید بعضی از تهیه کننده.ها حتی حق مصاحبه کردن را از خواننده می.گیرند. به نظر من این ظلم کوچکی نیست. نباید در شرایطی که او دارد، حق و حقوقش نادیده گرفته شود.
    • شاید اینطور فکر می.کنند که چنین چیزی به نفع خواننده هاست؟
    کاملا برعکس است و نتیجه عکس می.دهد. هنرمند نباید دغدغه مالی داشته باشد بلکه برای کار هنری.اش باید ارزش هنری قائل شود تا کارش ماندگار شود. او نباید بنا به دغدغه.های مالی که دارد، ارزش کار هنری را نادیده گرفته و برای دستمزد کمی که می.گیرد، کار مصرفی ارائه کند و به فکر عواقب آن نیز نباشد.
    • از این کارهای مصرفی استقبال می.شود، به همین دلیل خواننده.ها به سمت و سوی آن رفته.اند.
    متاسفانه بله! معمولا از این قبیل کار.ها استقبال می.شود و شرکت.ها به انتشار ان.ها روی خوش نشان می.دهند. چون می.توانند از قبال آن درآمدزایی داشته باشند، بی.آنکه به ارائه کاری فاخر فکر کنند. به اعتقاد من رابطه دوستی با رابطه کاری فرق می.کند. من دوست دارم با هنرمندهایی کار کنم که هنرمند واقعی باشند و کارشان را دوست داشته باشم، نه اینکه با خواننده کار کنم تا او را استثمار کنم و از قبال او برای خودم درآمدزایی داشته باشم. اما متاسفانه بعضی از تهیه کننده.ها این گونه نبوده.اند و خواننده را در استثمار و استعمار خود در آورده.اند.
    • اما به گفته شما از این استثمار و استعمار چیزی عاید تهیه کننده.ها نمی.شود. مگر نه اینکه تعداد بسیار زیادی از آن.ها با شرکت.هایشان ورشکست شدند و الان به حرفه دیگری مشغولند و برخی از شرکت.ها تبدیل به لوس.تر فروشی شده.اند؟
    اینکه این شرکت.ها به لوس.تر فروشی و اغذیه فروشی و... تبدیل شده.اند، جای تاسف زیادی دارد. این ناراحتی بسیار بزرگی برای ماست که این تعداد از همکاران که رقبای سالم ما بودند از چرخه موسیقی حذف شده.اند. از بابت این حذف شدن خوشحال نیستیم. چون چنین اتفاقی موجب کوچک.تر شدن دنیای موسیقی می.شود و این اصلا به نفع ما نیست. در حالی در ایران این اتفاق می.افتد که در همه جای دنیا موسیقی به عنوان دومین صنعت پولساز شناخته شده است و از طریق آن کسب در آمد می.کنند. در ایران هم باید اینگونه باشد. اما در عین حال ما می.بینیم که در جامعه ما همه شرکت.ها از بین می.روند و جامعه موسیقی ما روز به روز کوچک و کوچک.تر می.شوند.
    • فکر می.کنید دلیلش چیست؟
    عوامل بسیاری دست به دست هم داده.اند تا این اتفاق بیافتد. یک سری کارهایی که باید انجام شود و متاسفانه انجام نمی.شود. دانلود وکپی برای مردم به امری عادی تبدیل شده است. به راحتی از روی سی دی.ها کپی می.کنند. تمامی این.ها تاثیر خود را بر روی موسیقی می.گذارد. تازمانی که عرصه موسیقی راهی برای کسب درآمد بود، هیچ مشکلی نبود و همه دوست داشتند در این عرصه کار کنند. وقتی این کار دیگر سودی نداشت آن را کنار گذاشتند و به سراغ حرفه.های دیگر رفتند. تنها عده بخصوصی پای موسیقی ماندند.
    • شما از میان این عده بودید؟ که ماندند و ادامه دادند؟
    من دغدغه مالی ندارم و از این حرفه به دنبال سود مالی نیستم. اگر سود و ضرر باعث شود که عرصه را به خواننده و هنرمند تنگ کنیم، دایره موسیقی کوچک و کوچک.تر می.شود، آنقدر که دیگر کسی توانایی فعالیت در آن را نخواهد داشت. همین امسال شرکت ما چهار آلبوم منتشر کرده و به بازار فرستاد.
    • ضرر کردید یا به سود رسیدید؟
    من نمی.توانم بگویم چقدر ضرر و چقدر سود داشته.ایم. فقط در یک جمله می.توانم بگویم که از ابتدای سال ۹۰ تا کنون هیچ آلبومی سود نداشته است. چرا که آمار دانلود و کپی بالارفته است. من دغدغه مالی ندارم ولی انتشار یک آلبوم مثل کارت ویزیت یک شرکت است و در کارنامه او ثبت می.شود. ما نگاه حمایتی نسبت به موسیقی داریم و کسب و کارمان چیز دیگری است. ولی چون حرفه.ای به این عرصه نگاه می.کنیم همچنان مانده.ایم و دوست داریم بمانیم. سال گذشته هم وضعیت بازار موسیقی خوب نبود و شش ماه دوم بسیار به ضرر همه تمام شد.
    • امسال هم به همن منوال خواهد بود؟
    خیلی خوب است که ما صادقانه با موضوعات برخورد کنیم. این روز.ها یک آلبوم که منتشر می.شود، حداکثر ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار نسخه می.فروشد و ۴۰۰، ۵۰۰ هزار نسخه آمار کذب و غلطی است. منتهی به جای بالا رفتی این آمار، هر روزه به آمار دانلود و کپی اضافه می.شود.
    • اگر میزان دانلود.ها و کپی.ها نیز در نظر گرفته شود این آمار به چه رقمی می.رسد؟
    دانلود.ها و کپی.های غیر مجاز تقریبا حدود ۱۵-۱۰ برابر فروش است. دو تا سه میلیون آمار دانلود داریم. چرا نباید آلبومی بفروشد ولی به راحتی دانلود شود و در ماشین و … گوش داده شود؟ متاسفانه این.ها عوامل ورشکستگی موسیقی و ضربه زدن به بدنه ان است. من به عنوان یک تهیه کننده از این اوضاع نابسامان ناراحتم.
    • باوجود این همه آلبوم باز هم شرکت.ها ورشکسته خواهند شد؟
    اصلا این طور نیست که فکر کنید این همه آلبوم همگی آلبوم.هایی خوب هستند و می.توانند جذب سرمایه کنند. خواننده.های آلبوم اولی معمولا باید خودشان برای آلبومشان هزینه کنند، حتی برای پخش آن نیز باید هزینه کنند تا شرکتی آن را پخش کند. خواننده.ای که آلبومش ۲-۳ هزار نسخه می.فروشد، معلوم است که با وجود هزینه.هایی که کرده، ضرر می.کند. چون از ترانه گرفته تا تنظیم و آهنگسازی و تولید و تکثیر و … همگی هزینه بر هستند. برای یک آلبوم معمولی ممکن است ۶۰ میلیون هزینه شود ولی ۲-۳ هزار نسخه بفروشد که مبلغی حدود دو میلیون عایدش می.شود. مابقی که ۵۸ میلیون بوده، ضرر می.شود. این.ها رقم.هایی هستند که وجود دارند. در ازای این ما خواننده.هایی داریم که صدا و استعداد خوبی دارند ولی نادیده گرفته شده و به دلیل نداشتن هزینه تولید آلبوم، از این سیستم حذف می.شوند. کوچک شدن عرصه موسیقی به نفع هیچ .. نیست بلکه به ضرر همه است. متاسفانه ما اتحادیه.ای نداریم که از این صنف حمایت کند. همه به فکر ضربه زدن به هم و سود بردن خودشان هستند. خودمان دست به دست هم داده.ایم و می.خواهیم موسیقی را نابود کنیم. مثل کسی می.مانیم که در قایق نشسته و دارد آن را سوراخ سوراخ می.کند. نمی.داند که دارد به خودش ضربه می.زند. دوستان بسیاری شکایت می.کنند که چرا شرکت «آوای فروهر» پول.های کلان به خواننده.ها می.دهد و دستمزد نجومی به خواننده می.دهد. چرا حقوق مادی معنوی آلبوم را به خواننده واگذار می.کند؟
    • چه جوابی برای آن.ها دارید؟
    خوب ما طرز فکرمان این است. خواننده نباید دغدغه مالی داشته باشد. باید خیالش راحت باشد تا بتواند کار کند. اگر فردای روزگار نتوانست با من کار کند، خودش به تنهایی بتواند از پس خودش برآید. بتواند کنسرت بگذارد و آلبوم منتشر کند. نه اینکه برای رضایت من دست به هر کاری بزند تا برای همکاری او با دیگران رضایت نامه صادر کنم. خواننده باید در آمد حرفه.ای داشته باشد و دستمزد حرفه.ای بگیرد. نمی.توانی به خواننده رقم کمی بدهی و توقع بالا داشته باشی. در بازیگری حرفه.ای، در بازی فوتبال و کلا در هر چیز حرفه.ای باید وضعیت به این منوال باشد.
    • یک آلبوم نرمال در شرایط کنونی چقدر هزینه دارد؟
    یک تراک خوب بین ۲-۳ میلیون هزینه برای تولید و تنظیم می.برد. هزینه یک آلبوم با دارا بودن ۱۰ قطعه چیزی حدود ۳۰ تا ۵۰ میلیون هزینه می.برد. چون تهیه کننده بابت چنین چیزی هزینه نمی.کند، خود خواننده دست به کار می.شود و با قیمت کمتری آلبوم را می.بندد و به خورد مردم می.دهد. این آلبوم.ها معمولا هم توسط شرکت.ها خریداری نمی.شوند. برای اینکه شرکت.ها توقع کار خوب دارند. باید پول خوب داد تا کار خوب شنید. اما سوالی که من دارم این است که چرا پول خوب نمی.دهید که کار خوب تحویل بگیرید؟ طرف به ازای ۱۰۰ هزارتومان یک ترانه بسیار ضعیف تهیه می.کند و آن را با یک موسیقی دم دستی می.سازد و وارد بازار می.کند. هنرمند را باید ساپورت مالی کرد. وقتی ما این کار را می.کنیم از ما خرده گرفته می.شود. بعضی.ها از این شکل حمایت کردن ما خوششان نمی.آید.

    ادامه در منبع : تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۰/۱۰/۱۷ در ساعت 12:11

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی
    خرید وی اس تی خرید vst فروش vst وی اس تی فروش وی اس تی وی اس تی دانلود وی اس تی آپلود عکس

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۲/۱۵, 14:21
  2. حسين پارسايي استعفا داد
    توسط Ramin95 در انجمن اخبار روز موسیقی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۹/۰۸, 17:40
  3. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۸/۱۲, 08:35
  4. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۸/۰۲, 18:26
  5. مدیر روابط عمومی دفتر موسیقی استعفا کرد
    توسط Ramin95 در انجمن اخبار روز موسیقی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۷/۲۶, 12:51

جستجو شده ها

شماره تلفن شرکت آوای فروهر

شرکت آوای فروهر

آوای فروهر

موسسه آوای فروهر

شماره تلفن آوای فروهر

شماره تماس آوای فروهر

آوای فروهر تلفن

تماس با موسسه آوای فروهرشماره تلقن آوای تهيه و توليد البوم اواى فروهرتماس با اوای فروهرمصاحبه باشرکت آوای فروهرشرکت آوای فر و هرشماره تماس اوای فروهرشماره تلفن آواي فروهرشماره های تماس اوای فروهرموسسه اوای فروهرشماره تلفن شركت آواي فروهرشماره شرکت اوای فرتماس با آوای فروهرشمتره تماس موسسه آوای فروهرشماره تماس شرکت اوای فروهرشماره تماس شركت آواي فروهرشمارهي تلفن اواي فروهرتلفن تماس اوای فروهرآواي فروهر تلفن تلفن اوای فروهرشماره تماس موسسه آوای فروهرشماره تلفن موسسه آوای فروهرتلفن شركت آواي فروهرگفت و گوی خواندنی با محمد حاتم پور مدیر شرکت «آوای فروهر»

تا این لحظه 1 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی