کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی
آموزش فارسی فالش گیری
آموزش فارسی آهنگسازی با کامپیوتر
آموزش فارسی حرفه ای کیوبیس
حرفه ای ترین آموزش فارسی تصویری مبانی و تئوری موسیقی در ایران
آموزش فارسی ساخت ریتمهای 6/8 ایرانی عربی بندری ترکی عربی



آهنگسازی
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2


دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

جهت مشاهده ی پستی که بیشترین امتیاز مثبت را در این تاپیک کسب کرده است اینجا را کلیک کنید

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: پرسشهای مکرر و همیشگی در مورد سازهاي بادی برنجی -1

  1. blacky آواتار ها
    blacky
    شماره کاربری
    36914
    مدیـر ارشـد سایت
    فروردین /۱۳۹۲
    mazandaran
    2,129
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی4377
    7,893
    سپاس از شما 6,539 بار در 2,259 پست
    Follows
    4
    Following
    0

    پیش فرض پرسشهای مکرر و همیشگی در مورد سازهاي بادی برنجی -1

    درود به کیوبیسی ها



    این یک مقالۀ مستقل نیست٬ بلکه تفسیر سئوالت در مقاله های اول یعنی چگونه تمرین کنیم و چه تمرین کنیم آمده است، که باید اول آنها خوانده شوند.


    طبقه بندی سئوالات :

    ۱.مشکلات فیزیکی
    ۲.دیدگاه
    ۳. درس ها
    ۴. تجهیزات
    ۵.موسیقی
    ۶.کسب و کار/ شغل
    ۷.دروس با کلاد گوردون



    ۱. مشکلات فیزیکی



    آیا بعضی از افراد متمایز از دیگران می نوارند؟

    تنها یک راه برای نوازندگی صحیح وجود داشته و راه های دیگر نادرستند.

    چند نفرصحیح می نوازند؟

    همۀ نوازندگان بزرگ در این مسیر می نوازند. هر چند همۀ آنها این امر پی نبرده اند.شما باید بصیرت خود را به کار گرفته وسئوالات درست بپرسید و درست گوش کنید. برخی ار نوازندگان بسیارخوب می نوازند و تعدادی نقص دارند٬ که دلیل آن یک یا تعدادی مورد نادرست می باشد. بعضی از نوارندگان درست می نوازند اما ورزیده نیستند.

    شما در هر روز چقدر تمرین می کنید ؟ در هرهفته چند روز؟

    من هر روزهفته تمام تمرینات روتینم (روزمره) را می نوازم.
    این کاربین ۹۰ دقیقه تا ۵ ساعت طول می کشد.معمولاً ۳ ساعت.
    اخیراً، یکشنبه ها به دلیل چهارمین فرمان از تمرین خودداری می کنم.

    من تمام اصول را درک کرده ام، اما دلیل آن این است که من نمی توانم به اندازه ای که می خواهم نتهای بالا را بزنم.

    آن همچنین می تواند دلیلی برای نوازندگی نادرست، ضعف در ورزیدگی، یا هر دو باشد.

    چه مدت باید با این روش ، در نوازندگی کوشش کنم؟

    اگر شما این روش را درک کنید آن تنها راه عملی است، شما باید به آن عمل منید تا نتایج آن را در نوازندگی خود ببینید. که این برای همه بدون استثناء صدق می کند.

    هر روز تمرین کنید، حتی زمانی که حس وحال آن را ندارید. شما باید منظبط باشید. با خودتان را امتحان کنید و ببینید چند روز می توانید بدون از دست دادن پیش بروید. بعد از سه ماه اول٬ این به یک عادت تبدیل می شود و به سختی میتوان آن را ترک کرد. کلاد گوردون ۱۵سال بدون از دست دادن یک روز تمرین کرده است.

    درضمینۀ تمرینهای تنفسی چه فکر می کنید؟

    تمرینهای تنفسی باید بخشی از تمرینات روزانۀ روزمره باشد.

    بعضی افراد دستورات را با اختراعات یا ابداعات تنفسی که حیله هایی گذرا در این دوران هستند و نوازندگان در گذشته هرگز از آنها استفاده نکرده اند، پیچیده می کنند.
    توجه کنید که مهمترین مورد قدرت دمیدن است نه گنجایش .

    هر کسی دارای توانایی پرورش این مورد است فارغ از سایز و موهبات طبیعی.

    .در مورد تنفس از طریق دیافراگم یا شکم (معده) چطور؟

    اگر قفسۀ سینه بالا باشد همه چیز بدون فکر کردن به چیز دیگری، بطور صحیح کار خواهد کرد.
    دروظیفۀ دیافراگم در تنفس بطورعمده ای سؤ تفهیم شده است.
    دیافراگم یک صفحۀ بافت ماهیچه ای بی اختیار است.
    اگر شما بتوانید آن را کنترل کنید می توانید سکسکه را متوقف کنید.
    ضخامت آن به اندارۀ ورق کاغذ بوده و در تولید نیرو بی اعتبار است.
    عملکرد اصلی آن سوا کردن ششها از معده و روده است.
    فقط در واکنش اختلاف فشار در بدن حرکت می کند.
    فقط دو وضعیت دارد،خمیده و تخت.هنگامیکه فشار در دو طرف آن بر اثر کمی هوا یا دمیدن قوی و کافی نا برابر می شود، فوراً به حالت خمیده در می آید.
    تنفس به بسیاری از عضلات فوقانی بدن بستگی دارد.
    در مورد تمرین تنهای کشیده چه فکر می کنید؟ آیا تنهای کشیده باعث تقویت نیر می شود؟

    تمرین تنهای کشیده که خیلی از افراد آن را تمرین می کنند ، خیلی باعث رکود شده و نوازندگان را سفت می کند و بر خلاف انعطاف پذیری عمل می کند. نگه داشتن طولانی آنطور که کلاد گوردون و هربرت ال کلارک در کتابهایشان استفاده کرده اند، همیشه در آخر تمرینها و پس از مقداری حرکت درساز به عنوان یک تمرین ایسومتریک برای پرورش توانایی نیروی باد (دمیدن) بکار گمارده شده اند. آنها همیشه در رجیسترهای میانه تا پایین انجام می شوند چرا که هرگز نباید با کمتراز نیمه پر (هوا) ، مخصوصاً نتهای بالا را نواخت.

    به توضیح کلارک ملاحضه کنید :

    شاید هم اکنون شما قادربه تشخیص فایده بیشتری که در نتیجۀ نواختن این تمرینها در یک نفس٬ بجای نگه داشتن طولانی است٬ شده باشید. در یک زمان تحمل (پایداری)، مهارت فنی (تکنیک)، انعطاف پذیری لبها و ضعف خواندن نتها ورزیده می شوند.
    کتاب تمرین مهارتهای فنی کلارک درس ششم، ص29 درمتن ابتدایی (H. L. Clarke, Technical Studies, Sixth Study, p. 29 in original text)

    چگونه باید استقامت را بالا برد؟

    پایداری یا تحمل توسط نواختن آسان و صحیح بدست می آید. شما آن را با فشار بیخردانه نمی سازید. به اندازه ای که می نوازید استراحت کنید تا ازهر گونه کوفتگی و فرسودگی٬ که آغازی برای متلاشی کردن وعادتهای بد است، جلوگیری کنید.

    چگونه باید صدا را پرورش داد؟

    صدای خوب نتیجۀ ارتعاش آزادانه است. نوازندگی صحیح٬ صدای خوب را در بر خواهد داشت. صدای خوب با اهمیت است٬ اما اگر آن اولویت شما دست یابی به صدای خوب به قیمت صدمه زدن به همۀ پایه ها باشد، آنوقت صداهم تلف می شود. آگر شما با کمبود انعطاف پذیری، محدوده (رنج)، پایداری، مهارت انگشتان و غیره مواجه هستید، بدیهی است که صدای شما با کوششی که میکنید بد خواهد بود. شما میخواهید بر تمام وجوح نوازندگی چیره شوید تا توانایی کنترل صدای مطلوب و مورد نیاز در شرایط مختلف را داشته باشید .

    چگونه توانایی (قدرت) را افزایش دهیم؟

    توانایی بوسیلۀ نوازندگی صحیح بوجود می آید. وارد کردن فشار بیرحمانه نیست. اما نواختن ساز بادی برنجی قطعاً نیارمند قدرت دمیدن است. قدرت با تمرینات تنفسی ساخته می شود. نگه داشتن های طولانی در برخی تمرینها و تمرینات رنج، مؤثر هستند. همچنین همکاری کنترل تنفس در نواختن نرم و انعطاف پذیری باعث ورزیدگی قدرت می شوند.

    چگونه احساس وازشدن لبها را برطرف می شود؟

    این نشان میدهد که سطح زبان زیاد پایین است و بلند مینوازید. نواختن بلند می تواند دقت ترازی سطح زبان را مغشوش کند، که نتیجه اش این احساس است و انتشار صدای غیر متمرکز بدلیل این است که هوا به یک روش مناسب به کار گرفته نمی شود.

    رهبر ارکست دائماً به من می گوید که بلند تر بزنم ولی من نمیتوانم. چرا؟

    نواختن قدرتمند بیشتر به تکنیک صحیح مربوط است تا قدرت فیزیکی. به هنرمندان رزمی کار دقت کنید که جسه در مقایسه با سرعت عمل و تکنیک درست اهمیتی ندارد. نواختن سازهای برنجی نیز تنها مبتنی بر فیزیک قدرتمند نیست. برخی از قدرتمند ترین نوازندگان از لحاظ جسه کوچک بوده اند.

    چقدر بلند خیلی بلند است؟

    اگر شما بدون کنترل بنوازید و صدای ساز شما نا متمرکز و پخش بشود٬ شما خیلی بلند می زنید. اگر کوک شما بهم بخورد، شما بر علیه خودتان کار میکنید. کوک زدن با صدای مفید تأثیر بیشتری از فشار طاقت فرسا در بیرون زدن صدا دارد. به بخش بادی برنجی ارکست سمفونیک شیکاگو دقت کنید که از کل یک ارکست مارش٬ صدای بیشترو باکیفیت تری تولید می کنند. این مهارت و کوک دقیق است.

    .چقدر ملایم، خیلی ملایم است؟

    هرگز از مقداری که صدایی مطمئن می توانید تولید کنید ملایمتر ننوازید. کلاد گوردون

    همانطور که قدرت دمیدن شما افزایش می یابد٬ شما باید کار بیشتری انجام دهید و به مرور زمان می توانید نجواکنان بنوازید. این با نواختن توانمند بوجود میاید نه با نواختن از روی ضعف. ابن نواختن ملایم در آینده به راحتی و بلند نوازی و شما کمک می کند.

    چرا من نمیتوانم نتهای بالا را ملایم بزنم؟ چرا نباید نتهای بالا را ملایم تمرین کرد؟

    این واقعاً مضر است که برای نتهای بالا بدون دمیدن کافی تلاش کنید چرا که این باعث می شود که شما با فشار دهانه بر لبها یا یک دهنی کیپترجبران کنید که این خود بر ضد صدای مفید، تحمل و خیلی از توانایی های دیگر است. ”هوا کارمی کند، زبان هدایت می کند” کلاد گوردون. بعدا قدرت دمیدن با دوام و لطیف زدن نتهای بالا ایجاد می شود. که این پس از پرورش مهارت در استفادۀ صحیح از هوا می باشد.

    چرا نتهابریده اند و جوابگو نیستند؟

    این بخاطر یک یا بیشتر دلایل زیر است:
    کافی نبودن قدرت دمیدن
    استفادۀ اشتباه از سطح زبان
    دهانی خیلی پایین تر از آن است که اجازه دهد لب به آسانی مرتعش شود
    سرسازخیلی تنگتر از آن است که اجازه دهد هوا باعث ازتعاش لب شود
    خیلی بلند نواختن که مانع کاربرد صحیح سطح زبان می شود
    چرا تک زبانی یا زبان هماهنگ کنندۀ کا (K Tongue Modified) مهم است؟

    اين يك امر اختياري نيست. بدون بكارگيري اين روش شما هرگز دقت، باسرعت زدن و سهولت را بخصوص در رجيسترهاي بالا نخواهيد داشت. نادرستی در زبان زدن باعث اختلال قوس زبان شده و برضد عملکرد سطح زبان عمل می کند. همه از کارایی سطح زبان درنواختن استفاده می کنند. خیلی ها زبان تکی زدن درست را هرگز نیا موخته اند. نوکِ نوک زبان باید همیشه در تماس با بالای دندانهای پایین باقی بماند و شما لفظ تي (T) را با کمی عقب تر ازنوک زبان تولید می کنید. این قسمت در میانۀ جلوی زبان است. از این رو کلاد گوردون این عمل را با عنوان هماهنگ کننده زبان کی (K Tongue Modified) مصطلح کرده است که آن مانند زبان زدن با لفظ کی از میانۀ زبان استفاده می شود، اما در حالت هماهنگ کردن به نوک زبان نزدیکتر است. این اسم افرادی است که من با آنها صحبت کرده و به این روش می نوازند : آرتورو ساندوال٬ داک سورنسن٬ وینی برگرون٬ باب او دونل٬ فرانک کدربک و کلاد گوردون (Arturo Sandoval, Doc Severinsen, Frank Kaderabek, Wayne Bergeron, Bob O’Donnel, and Claude Gordon ) وتمام شاگردانش به این روش از زبان خود استفاده می کردند.

    چگوته نتهای خراب و میس نتها را بر طرف کنم؟

    هماهنگ کتتده ارتفاع سطح زبان زدن کا (K Tongue Modified) تمرین کتید.

    چرا من نمی توانم آرام زبان دوبل بزنم؟

    شما باید زبان تکی ,KTMزبان زدن K و مدل های دیگر زبان زدن را با سزعتهای مختلف تمرین کنید.

    درمورد بسته شدن گلو چه میدانید؟

    بستن و باز کردن گلو غیر ممکن است. فقط زبان در دهان شما حرکت میکند. امکان حالت تلفظ ایی (Eee) در انتهای زبان مانند ایچ (Ich ) هست، که نتیجه آن صدای بد و نبودن قوس درزبان درجلوی دهان می باشد.

    چرا باید مدلهای مختلف را تمرین کرد؟ ( articulation patterns)

    کارکرد سطح زبان شما باید به سطحی برسد که ازهرجهت به هرنتی دقیق جواب دهد.

    آیا منفصل و متصل نواختن متفاوت هستند؟

    موقعیتهای سطح زبان یکسانی٬ برای نتها فارغ از متصل یا منفصل با زبان زدن Kیا Tوجود دارد.

    چگوته با صداهای مختلف بنوازم مثل بیگ بند یا ارکسترهای معمول؟

    گوش دهید، تکرار کنید و هماهنگ شوید٬ صدای سازبا شکل زبان در دهان، زاویه ساز و شدت دمیدن قابل تغیر است.

    آیا بالا کشیدن و ضربه زدن به ولوها سرعت انگشتان را کم نمی کند؟

    به نوازندگانی که سرعته غیره منتظره ای در انگشتانه خود دارند بنگرید.
    داک سورنسن٬ آلن ویزوتی وآرتورو ساندوال ( Arturo Sandoval, Allen Vizzutti and Doc Severinse) همگی با این امر موافقند.
    چه مقدار باید کتاب تمرینهای تکنیکی کلارک را بنوازیم تا آن را فرا بگیریم؟

    این از جمله کتابهایی است که انتهایی ندارد.
    مراحل مختلفی برای فراگیری این کتاب وجود دارد ، هرگز فکر نکنید به آخر ان رسیده اید .
    دستور اولیه آن : انگشتگذاری صحیح، مدلهای مختلف و سرعت تمیز است.
    و در نهایت کنترل تنفس و رعات تمام موارد با هم .
    قطعی است که تمام سرعتهای مترونوم داده شده و علامتهای کنترل تنفس، برای همه ممکن و قابل اجرا است .
    من خودم نواختن ۵۵ مرتبه تمرین شماره ۱ کلارک با یک نفس، اتود شماره ۵ دو بار با یک نفس و سه اکتاو کروماتیک از سل بم تا سل بالا ۱۰ مرتبه با یک نفس را دیده ام .
    هر چیزی با تمرین درست، صبر و اراده قوی ممکن است.
    چه چیز موجب صدای گوش خراش می شود؟

    ارتعاش نا مناسب لب که به دنبال دلایلی چون پایین قرار دادن دهانه، استراحت نکردن و برنداشتن سرساز از روی لب در بین تمرینها و سرساز تنگ به وجود می آید.

    قسمت شیپوری ساز را بالا بگیرم یا پایین ؟ بالا و پایین کردن چطور است ؟

    نگرانش نباشید. فک با تغییرات سطح زبان به درجات مختلف حرکت می کند واین درنوازندگان مختلف می تواند متفاوت باشد. ظاهر شما درغبال صدا واحساس شما مهم نیست و این حتی در دوران نوزاندگی نیزتغییر
    می کند .
    اهمیت لب تا چه حد است؟

    عملکرد لب فقط لرزش است. برای اثبات این موضوع شما حتی می توانی با زبانتان که به کمک لب پایین درجای خود ثابت شده صدا تولید کنید. شما پتانسیلش را دارید هرجا روی لبهایتان مانند گوردون مندز و هرست (Gordon,Mendez,Herseth) جای دهانه ایجاد کنید. کلاد برای نشان دادن این مطلب سه اکتاو کروماتیک از سل پایین (Low G) تا سل بالای دوی دوخط اضافه (G above high C) را مینواخت وهمزمان دهانه را از یک گوشه لب به گوشه دیگر می کشید. لب بالا بهتر میلرزد و بهتر جواب می دهد .

    آیا میتوانم از سرسازهایی که مختص نتهای بالا ساخته شده استفاده کنم؟ مثلا آنهائی که لب پایین راجم می کنند ؟

    نه ! این خیلی بد است که در اینراه بافتید. این سرسازها به مرور زمان انعطاف پذیری و رنج شما را کاهش می دهد. هیچ میان بری براری این کار نیست و باید درست تمرین کرد و صبوربود تا رشد لازم درطول زمان حاصل شود

    نظرتان در مورد تکان خوردن بیش از حد صورت چیست ؟

    نگران نباشید و بر روی اصول پایه متمرکز شوید. افراد متفاوت به نظر میرسند.

    چرا آربان (Arban ) گفته جای دهانی را عوض نکنید؟

    آربان در مورد نظرش در نوشته هایش تعصبی ندارد، اما تعصب در مورد تغییر جای دهانه روی لب بسیار بد است. به این موضوع توجه کنید که آربان در آن زمان به عنوان یک متخصص مطلب می نوشته است و اتخاذ موضع تغییر جای دهانه به معنی تکذیب قرار دادن دهانه ۱/۳ روی لب بالا می بود. او بنا به تجربه می دانست که عده ای با تغییر جای دهانه دچار مشکل می شوند. اما مشکل از تغییر نیست بلکه مساله نوع تغییراست. سینت جاکوم (st Jacome ) متخصص دیگری درهمان زمان با ایدۀ قرار دادن دهانه ۲/۳ روی لب بالا می باشد. در سال ۲۰۰۲ انتشارات کارل فیشر ( Carl Fischer) متود سینت جاکوم را با نوشته اصلی به چاپ رسانید که گوردون در این کار د خیل بوده است.

    چه زمانی برای تعویض جای دهانه بهترین زمان است؟

    هر چه سریع تر بهتر. اما امیدوارم زمانی این کار را انجام دهید که در معرض فشار ناشی از قطعات نوت بالا نباشید. تابستان بهترین زمان برای دانش آموزان است.

    چگونه جای دهانه را عوض کنم؟ این کار چقدر زمان می برد؟

    درصورت امکان برای ۴ تا ۶ هفته ساز نزنید تا محل قرارگیری قبلی را فراموش کنید.
    سر ساز را روی قرمزی لبه پایین قرار دهید، به صورتی که حداقل ۲/۳ آن روی لب بالا قرار گیرد .
    تمرینهای ترازسطح زبان متصل (Tongue Level slur ) دررجیسترهای های بم همراه پدال تن بنوازید به طورمثال : (lip slur) .
    زبان زدن (Tonguing) تمرین کنید تا به صدای با دقت و سنتر برسید .
    دروس هفتگی کتاب Physical Approach To Elementary Brass Playing نوشتهٔ کلاد گوردون شروع کنید.
    برای ۲ هفته بالاتر از دوی بین خط سوم و چهارم نزنید.
    بعضی ها پس از سه ماه می توانند دوی بالا یا دوی دو خط اضافه را بنوازند.
    همه باید به نتیجه های خوب پس از یک سال مطمئن باشند .
    زمانی که در ابتد ساز نمی زنید به تسریع کار شما دراین امر کمک می کند.
    آیا این امکان وجود دارد تا از تمرین بیش از حد به خود آسیب برسانیم؟

    خیر اگر شما در نوازندگی به درستی عمل کنید قادر به ساز زدن در تمام طول روز و بدون احساس خستگی خواهید بود..
    تمرین نادرست حتی برای مدت کوتاه از زمان می تواند عادت های بد را موجب شود.
    عادت های بد و آسیب دائمی نیست وهمیشه با صبر بر طرف می شوند.

    نظر شما در مورد وسط قرار ندادن سرساز بر روی لبها چیست؟

    من خودم شخصاً دهانی ساز را روی وسط لبهایم به دلیل دندانهای نامنظم و راحتی بیشتر نمی گذارم.
    من در گذشته به قراردادن دهانه بر روی لب پایین عادت داشتم اما قرار دادن سرساز بیشتر روی لب بالا است که اهمیت دارد.
    بسیاری از نوازندگان بزرگ دهانه را لزوماً روی وسط لبها قرار نمی دهند.


    در مورد نشت هوا از کناره های دهان چه نظری دارید؟


    اگر این اتفاق می افتد جای هیچ نگرانی نیست. من آموزگای را میشناسم که به هنرجویان یاد می دهد که عمداً این کار را انجام دهند که این احمقانه است. شما می خواهید هوا٬ برای تولید صدا وارد سازشود. یکی از هنرجویان کلاد می توانست دومین دوی بالا را بسیار قدرتمند بنوازد در حالی که شما می توانستید دندانهای او را دیده و نشت کمی هوا را ملاحظه کنید. در آن زمان او گفت : این فوق العاده است. به نظر عجیب است اما همه چیز درست کار می کند.

    نظر شما در مورد وز وز کردن با سرساز یا بدون آن و با لبهای خالی چیست؟


    من بسیار اطمنان دارم که این عمل نه تنها مفید نیست بلکه بسیار مضر است.
    لبها ساز نمی زنند بلکه قدرت دمیدن ( wind Power ) وارتفاع سطح زبان ( Tongue level ) کار بیشتری انجام می دهند.
    به لبها فکر نکن و سازتمرین کن.
    وز وز کردن معمولاً انعطاف نوازنده را می گیرد و سفتش می کند و حسی اشتباه از سفت کردن در زمان نواختن نتهای بالا به او می دهد.
    نواختن درست پدال تنها کمک می کنند که نوازنده نتهای بالا را با لبهای شل تر، آرامتر و آزادتر برای لرزش بنوازد.


    آیا دندانهای من برای نواختن نتهای بالا مناسب است؟


    برخی افراد بسیار نگاران این مسأله هستند. یک بار شخصی گفت : که رازنتهای بالای ماینرد فرگسن ( Mynard Fergosen ) را فهمیده و آن شکاف بین دندانهای جلویی اوست او بین دندانهایش را فاصله انداخت و در یک کنسرت آن را به Maynard نشان داد. Maynard به او لبخند زد و نشان داد که فصلۀ بین داندانهایاش را پرکرده و درستش کرده است.
    این از موضوع هایی است که نگرانی در مورده آن احمقانه است .

    نظر شما در مورد متود Suzuki چیست؟


    خواندن موسیقی باید قبل از نواختان آن با گوش باشد.

    نظر شما در مورد تکنیکهای الکساندر( Alexander ) چیست؟


    تکنیکهای الکساندر در درجۀ اول روی حالتهای استقرار بدن متمرکز است .
    اگر نوازنده نگاهش به ۷ آیتم اصلی از دست برود و یا برداشت خود را از آنها داشته باشد یا آنها را نادیده بگیردعادتهای بد کم کم هویدا می شوند و تکنیکها پسرفت می کنند.

    نظر شما در مورد رویکرد آرنولد جاکوب ( Arnold Jacob ) چیست؟
    آرنولد جاکوب یک نوازنده توبا خارق الاده بوده است.
    بزرگترین اشتباه ایدۀ او این بود که معتقد بود تمرکز برروی موسیکالیته عادتهای نادرست را تصیح می کند.
    او اعتقادی به تعاریف نوازندگی درست و صحیح نداشت، فقط رویکردهای اولیه .
    تمرکز بیشتر او روی میزان هوا و تلفظ حرف Aww ا اهمیت کمتری برای کاربرد سطح زبان ( Tongue level ) باقی گذاشته است.
    برای دنباله روهای او کمبود تمرینهای تکنیکی و یک روتین متمرکز محسوس است. اگر چه که او و هنرجویان ارشدش مدارکی دال بر وجود تمرینهای تکنیکی و روتین ارائه داده اند.
    آنها همچنین زبان زدن کی یا تک زبان زدن با سیلابس کی ( K Tonguing Modify ) تمرین می کرده اند.

    نظر شما در مورد رویکرد بیل آدام ( Bill Adam ) چیست؟

    آدام تعدادی از بهترین نوازنده ها را تربیت کرده است.
    شهرت او مانند گوردون ( Gordon ) در کمک کردن به نوازندگان درتمام لولها برای بهتر شدن است.
    او مانند گوردون هنرجوی کلارک ( Clark ) بوده و اساس کار و زیرساختهای او را فرا گرفته است.
    این امکان وجود دارد که او به جزئیات زیرساختها نپرداخته باشد اما آنها را در تمرینهای روتین خود پوشش داده است.
    تمرکز او بر روی مسائل روانی در نوازندگی بسیار مبهم و معماگونه است.

    آیا افرادعقب افتاده به لحاظ ذهنی می توانند نوازندگی را فرا بگیرند؟

    بله. من چند تا از این هنرجوها دارم که بهتر از هنرجوهای معمولی دیگرم هستند. نوازندگی سازهای بادی برنجی آنقدرها هم ساخت نیست.

    آیا کسانی که حلقه به زبان می اندازند هم میتوانند بنوازند؟

    بله. من یک شاگرد داشتم که با آن به خوبی میزد. او نوازندۀ گروه پانک راک Ska بود. البته بهتر است که آن را موقع نوازندگی دربیاورید. کار می کند ولی ظاهر جالبی ندارد .

    آیا سیمهای اورتودنسی محدودیتی برای نتهای بالا ایجاد می کند؟

    خیر. من یک شاگرد داشتم که که درجۀ چهارم را داشت٬ فقط سه هفته ساز زد، اما فای ( F ) بالای دوی بالا ( high C ) را به راحتی وبدون فشارمی نواخت. من شاگردی داشتم که درآل استیت بند و اورکسترا ترومپت اصلی بود و با با بست اورتودنسی می نواخت. نگرانش نباشد!

    چند تا از اه... را در نوازندگی بگویید.

    سرعت زبان : کلارک میتوانست تک زبان، دولاچنگ با سرعت ۱۸۰ ضربه در دقیقه( bpm ) بنوازد.
    تمرینهای تکنیکی کلارک ( Clark Technical Study ) : با توجه به سرعتها داده شده وملاحظۀ درخواستهای کنترل تنفس.
    دقت : بی اعتنا به نتهای خراب، ریتم خراب، زمانها و کوک نباشید.
    چند روز بدون ازدست دادن یک روز توانسته اید تمرین کنید؟
    می توانید تمام گامها را در تمام رجیستها وکلیۀ کلیدها بنوازید؟

    چگونه مشکلاتم را بر طرف کنم؟

    بر روی مشکلات با توجه به ارتباطشان با ۷ اصل اساسی متمرکز شوید و به آنچه نباید بکنید فکر نکنید..درغیراین صورت شما آنچه دوست دارد انجام میدهید نه بیشتر از آن

    چه باید به عنوان گرم کردن بزنم؟ آیا به گرم کردن قبل از زدن روتین احتیاج هست؟

    گر یک روتین که قاعده مند صحیح و متعادل در روال تمرین قرار گیرد شما هر لحظه آمادۀ نواختن هستید.
    در نوازندگی حرفه ای لحظاتی وجود دارد که زمانی برای گرم کردن نیست.
    اگر به گرم کردن احتیاج دارد، تمرینهای سطح زبان ( Tongue level ) و گامها ( Scales ) برای گرم کردن خوب هستند.

    ادامه دارد.................

    منبع:

    چگونه تمرین کنیم، چه تمرین کنیم، تمرینات تکنیکی کلارک

    ترجمه: ع.دانشخواه



    تعداد کل آرای این پست : 3
    تعداد آرای مثبت : 3
    قبول اهنگسازی . تنظیم . میکس و مستر . نوازندگی گیتار

    تدریس گیتار . اموزش تئوری موزیک . اموزش اهنگسازی و تنظیم

    اینستاگرام من : morteza nicknezhad



    موسیقی مانند كشوری است كه روح من در آن حركت می كند. در آنجا هر چیز، گلهای زیبا می دهد و هیچ علف هرزه ای در آن نمی روید. اما تعداد

    کمی از افراد می فهمند كه در هر قطعه از موسیقی چه شوری نهفته است.
    بتهوون
    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۴/۰۸/۲۰ در ساعت 12:38

  2. 2 کاربر زیر از blacky برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  3. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    محل سکونت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی
    خرید وی اس تی خرید vst فروش vst وی اس تی فروش وی اس تی وی اس تی دانلود وی اس تی آپلود عکس

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

+ پاسخ به موضوع

جستجو شده ها

Nobody landed on this page from a search engine, yet!

تا این لحظه 12 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

نمایش برچسب‌ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی