کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: محمد معتمدی: انتشار صوفی یکی از سیاه.ترین روزهای زندگی من را رقم زد

  1. Ramin95 آواتار ها
    Ramin95
    شماره کاربری
    4941
    Contributor
    شهریور /۱۳۹۰
    4,009
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی575
    0
    سپاس از شما 815 بار در 687 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض محمد معتمدی: انتشار صوفی یکی از سیاه.ترین روزهای زندگی من را رقم زد

    موسیقی ما - «چهارشنبه بیستم آبان یکی از سیاه.ترین روزهای زندگی هنری من بود.» این را «محمد معتمدی» در صفحهٔ اینستاگرامش نوشته است. این خوانندهٔ موسیقی سنتی البته مدت.ها قبل از آن.. همان زمانی که خبر ارسال آلبوم برای دریافت مجوز از دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را شنیده بود، به این مساله واکنش نشان داد و در گفت.وگو با سایت موسیقی ما به این مساله اشاره کرد که: . «اهالی موسیقی همیشه با مشکلاتی روبه.رو هستند که برخیشان به خاطر متن قانون است و برخی به خاطر برداشت.هایی که از آن می.شود. برای مثال برای انتشار یک اثر، باید رضایت کتبی آهنگساز و شاعر ضمیمهٔ پرونده باشد؛ اما این شرط برای خواننده وجود ندارد. در حالی که خواه.ناخواه بخش مهمی از اثر متعلق به خواننده است و او بیشترین سهم را در موفقیت یا عدم موفقیت یک کار دارد. در واقع، بدون خواننده، رونق بازار موسیقی دچار خدشه خواهد شد؛ اما اینکه چرا حقی برای او در نظر گرفته نشده و ارشاد او را به عنوان پدیدآورنده نمی.شناسد، جای تعحب دارد. من قطعاتی را به عنوان تست خواندم و بعد به دلایل کاملاً حرفه.ای تصمیم گرفتم تا آن را منتشر نکنم؛ اما حالا در کمال ناباوری مشاهده کردم که قرار است با دریافت مجوز به انتشار درآید. این در حالی است که هیچ قراردادی هم با من به عنوان خواننده منعقد نشده و تمام این.ها برای من جای تعجب دارد، به خصوص از ناشری که حاضر است این اثر را منتشر کند.»روز گذشته اما شرکت ماهور در این روز، این اثر را با صدای او منتشر کرده است و طبق آنچه معتمدی می.گوید، بدون رضایت و حتی بدون اطلاع او: . «سال.ها پیش آهنگساز جوانی آلبومی به من پیشنهاد می.دهد و من با صداقت برای شنیدن این اثر اشتیاق نشان می.دهم و در.. همان زمان اتودی بر روی آن می.خوانم. پس از مدتی به دلایلی از حضور در اثر انصراف می.دهم؛ اما فایل صوتی نزد آهنگساز جوان باقی می.ماند. پس از گذشت حدود چهار سال مطلع می.شوم اثری با صدای بنده برای اخذ مجوز به دفتر موسیقی ارشاد ارجاع شده. با کمی تحقیق مشخص می.شود این اثر.. همان اثر آن آهنگساز جوان است که شرکت ماهور بر روی آن درخواست مجوز کرده است. نامه.ای به دکتر پیروز ارجمند، مدیر کل وقت دفتر موسیقی می.نویسم و از ایشان می.خواهم با توجه به عدم رضایت بنده از اعطای مجوز به آلبوم مذکور ممانعت شود. جناب ارجمند پس از بررسی و کشف صحت ادعای اینجانب از این آلبوم صلب مجوز می.کند. تا اینکه پیروز ارجمند از مدیریت دفتر موسیقی استعفا می.دهد و درست در هفتهء اول کار سرپرست جدید، شرکت ماهور مجدداً آلبوم را به دفتر موسیقی جهت مجوز ارجاع می.دهد. دوباره.. همان نامه.ای که به دکتر ارجمند نوشته بودم را به سرپرست جدید دفتر موسیقی می.نویسم. ولی این بار پاسخ این است: ما مجوز می.دهیم شما از طریق محاکم قضایی پیگیر حقوق خود باشید.

    این خواننده همچنین دربارهٔ تضییع حقوق مادی و معنوی.اش این سوالات را مطرح کرد است که چه کسی باید حامی حقوق هنرمندان این سرزمین باشد و چه کسانی به عنوان ناشرین با سابقهء موسیقی در این حوزه فعالند؟ آیا هرکسی فایل صوتی از هر هنرمندی دارد حق انتشار دارد و هنرمندان باید از این پس در محاکم قضایی جلو میز قاضی چانه زنی کنند تا حقوق خود را استیفا کنند؟

    .«معتمدی» در پایان نیز به این نکته اشاره کرده است که برای شرکت ماهور متاسفم. از شرکت محترمی که برای خرید آلبوم «صوفی» هفتصد هزار تومان به ما می.پردازد و برای فروش یک کارتن صد تایی از.. همان سی دی به خودمان یک ملیون و دویست هزارتومن مطالبه می.کند شاید بیش از این انتظاری نباشد.

    در این میان «محمد موسوی» - مدیر انتشارات ماهور- محمد موسوی مدیر موسسه فرهنگی و هنری ماهور در واکنش به اظهارات محمد معتمدی به خبرآنلاین گفته است: «ماهور با آهنگساز این مجموعه قرارداد دارد و مسئولیت آن با آهنگساز است. شرکت ماهور با احسان ذبیحى.فر تا کنون هفت قرارداد داشته و خوانندگان را خود اهنگساز انتخاب کرده و آلبوم.ها را به این موسسه تحویل داده است. ناشرهـیچ.گونه دخالتى در مورد عوامل کار (نوازنده و خواننده) نداشته و مسئولیت آن در قرارداد نیز با آهنگساز است.»

    اما از آن طرف «احسان ذبیحی.فر» در پاسخ به «محمد معتمدی» یک یادداشت نوشته و در آن آورده است: «بسیار متأسفم که در وضعیت معلوم.الحال موسیقی امروزمان علی.رغم میل باطنی.ام و تمایلی که به دور ماندن از حاشیه.های معمول و باب شدهٔ امروز دارم، مجبورم برای رفع سو تفاهم.های احتمالی، در پاسخ به مسئله.ای که می.توانست به سادگی و فقط از طریق «یک تماس تلفنی» طرح و حل شود در فضای عمومی و در مقابل طیف وسیع و متنوع مخاطبان مطلبی را نشر دهم! با این.که در مورد حاشیه.های ایجاد شده حرف.ها و توضیحات زیادی دارم و با این.که ناچار به بیان مطالبی برای روشن شدن برخی ابهامات هستم، اما روا نمی.دانم تمام جوانب امر را در فضای عمومی بیان کنم تا حریم کار حرفه.ایمان بیش از این آلوده نشود.»

    او در ادامهٔ یادداشت خود آورده است: .» این.که فعالان حوزهٔ موسیقی می.دانند که همهٔ فعالیت.های اجرایی در این حوزه یا بر اساس قراردادهای مشخص بین عوامل صورت می.گیرد یا تعهدات (احتمالاً) دوستانه مبنای انجام فعالیت.هاست. اما همه می.دانیم هر دو حالت بدون وجود تعهد «اخلاقی» فاقد اعتبار کافی.ست! در موسیقی، ناشر با یک شخص حقیقی قرارداد می.بندد نه با تک تک عوامل تولید و این شخص (که نمایندهٔ گروه تولید کننده است) هم از لحاظ اخلاقی هم از لحاظ قانونی مسئولیت جلب رضایت عوامل تولید کننده را بر عهده دارد. من بر خود لازم می.دانسته و می.دانم که به عنوان آهنگساز این مجموعه حقوق مادی و معنوی تمام عوامل را تأمین کنم و این مهم را در حد توانم انجام داده.ام. بنابراین به طور طبیعی هر ادعایی در این زمینه، همواره از طریق تعامل با اینجانب حتماً قابل طرح و حل و فصل بوده است. بسیاری از اهالی موسیقی و علاقه.مندان موسیقی جدی، انتشارات ماهور را به عنوان ناشری معتبر و باسابقه می.شناسند. این مؤسسه و مدیریت محترم آن آقای موسوی در شرایطی از این اثر حمایت کردند که هیچ نهاد یا سازمانی از این دست آثار موسیقی ایرانی حمایتی نمی.کند. کار خوبی نیست که با دادن اطلاعات نادرست به مردم، باعث شویم افرادی که در جریان کار.ها نیستند هرگونه تهمت و توهینی را به ناشر اثر نسبت دهند! در این اثر، من طرف قرارداد با ماهور هستم و مسئولیت مسائل مربوط به عوامل تولید کننده بر عهدهٔ بنده است. دسترسی به بنده هم برای هرکسی کار سختی نیست!»

    ذبیحی.فر ادامه داده است: «آقای محمد معتمدی را خواننده.ای توانا با قابلیت.های موسیقایی خاص و قابل توجه می.دانسته و می.دانم و علی.رغم مسائلی که در فضای عمومی در ارتباط با اثر منتشرشدهٔ جدید و مشترکمان مطرح کرده.اند (که البته هیچ دلیلی برای انتشار این مطالب نمی.یابم) همچنان برایشان به لحاظ فنی ارزش و احترام قائلم. آن آهنگساز «جوان» که آقای معتمدی می.گویند من هستم؛ احسان ذبیحی.فر، متولد ۱۳۵۸. نمی.دانم اختلاف سنی.ام دقیقاً با محمد معتمدی چقدر است ولی می.دانم که سابقهٔ همکاری.های موسیقاییمان به سال ۷۸ یا ۷۹ برمی.گردد در گروه چاوش. (صرفاً به عنوان همکار البته اگر ایشان نوازندگان را همکار یا احتمالاً عضو جامعهٔ موسیقی به حساب آورند) ایشان نوشته.اند: «سال.ها پیش آهنگساز جوانی آلبومی به من پیشنهاد می.دهد و من با صداقت برای شنیدن این اثر اشتیاق نشان می.دهم و در.. همان زمان اتودی بر روی آن می.خوانم» درست می.گویند من پیشنهاد دهنده بودم (معمولاً هم مؤلف یا صاحب اثر پیشنهاد می.دهد) اما انتساب «اتود» برای اجرای ایشان در این کار برایم عجیب است! ترجیح می..دهم سؤالاتی بپرسیم که پاسخش را خود ایشان بهتر می.دانند: مگر می.شود نوازنده و خواننده.ای «حرفه.ای» (و نه جوان) برای ضبط «اتود» چند بار (نه یک بار) به استودیو بروند و چند جلسهٔ جداگانه با آهنگساز برای کار بر روی اثر قرار بگذارند؟! کدام خواننده برای «اتود» میکروفون شخصی.اش را از منزل به استودیو می.آورد؟! کدام خواننده برای ضبط «اتود» از اینکه قرار همکاری با یک نوازندهٔ استاد و باتجربه (برای جواب آواز.ها) فراهم شده مشتاق است و اصرار به تکرار ضبط با استاد در جلسه.ای دیگر برای ارائهٔ بهتر.. همان «اتود» دارد؟! مگر می.شود؟! این.ها اتود بوده؟! اگر بوده چرا تا حالا مطرح نشده بوده؟! سؤالات بیشتری هم هست اما احتمالاً خوانندهٔ محترم این سطور، منظور را دریافته که موضوع «اتود» چیست و با آن.چه در واقع انجام شده منطبق نیست!»
    ذبیحی.فر همچنین نوشته است: . «ایشان در ادامه آورده.اند: «پس از مدتی به دلایلی از حضور در اثر انصراف می.دهم»

    پس از چه مدتی؟ انصراف؟ مگر پیش.تر نفرمودند «اتود» خوانده.اند؟ اصلاً مگر برای چیزی که «اتود» بوده لازم است انصراف داد؟! اگر این را هم نادیده بگیریم چگونه انصراف داده.اند؟ اصولاً به طور معمول نوازندگان، خوانندگان یا آهنگسازان در این کشور با چه روشی باید انصراف خود را از حضور در یک اثر اعلام کنند؟ تا جایی که بنده.ی «جوان» می.دانم در این مواقع خواننده با آهنگساز تماس می.گیرد و اعلام نظر می.کند یا اگر به هر دلیلی نخواهد به آهنگساز تلفن کند (البته نمی.دانم چه دلیلی را بگویم که دلیل قانع کننده.ای باشد!) می.تواند از طریق ایمیل، پیام کوتاه، وایبر، تلگرام یا در ..نهایت از طریق یکی از دوستان مشترک به آهنگساز نظرش را اعلام کند. وانگهی در این مورد خاص، من هیچ تماس یا پیامی از سوی ایشان دریافت نکردم! چه.بسا بعد از سال ۹۰ و ضبط آواز این کار، پیرو قرارهای ضمنی که با هم برای به نتیجه رساندن کار داشتیم بار.ها با ایشان تماس گرفتم (که جوابی نگرفتم) و از طریق دوستان مشترکمان پیغام فرستادم که «همچنان مایلم برای میکس و انتشار کار همفکری کنیم» و در تمام جواب.هایی که دریافت می.کردم به هیچ وجه از اعلام «نارضایتی» و «انصراف» خبری نبود! ایشان در ادامه نوشته.اند: «پس از گذشت حدود چهار سال مطلع می.شوم اثری با صدای بنده برای اخذ مجوز به دفتر موسیقی ارشاد ارجاع شده. با کمی تحقیق مشخص می.شود این اثر.. همان اثر آن آهنگساز جوان است که شرکت ماهور بر روی آن درخواست مجوز نموده است.»

    ذبیحی.فر در ادامهٔ یادداشت خود در پاسخ به این گفته.ها آورده است: . «واقعیت این است که ایشان از طریق تماس.ها و پیام.های من که از طرق مختلف برای ایشان فرستادم مطلع شده.اند! پس قضیه سرّی نبوده! البته نمی.دانم آن «کمی تحقیق» چیست! بگذریم؛ به عنوان کسی که اثری را بین سال.های ۷۹ تا ۸۲ نوشته، سال ۸۵ موفق به ضبط ساز.ها شده و پس از چند سال صبوری به دلایل مختلف، اثرِ منتشر نشده.اش به سمت اصطلاحاً «بیات» شدن پیش می.رفته بنا را بر سرشلوغی، گرفتاری و تعدد کارهای اجراییِ خوانندهٔ اثر گذاشته و تصمیم به آماده.سازی و انتشار کار گرفتم. به هر حال در همین مرحله هم باز با تماس و ارسال پیام.ها از همهٔ راه.های ممکن به ایشان مطالب مسبوق را طرح کردم و همچنان هیچ علامتی مبنی بر نارضایتی از سوی ایشان دریافت نکردم؛ که اگر ایشان فقط یک بار به من می.فرمودند یا پیامی برایم می.فرستادند که تمایل به حضور در این اثر ندارند من حتماً بی.فوت وقت دست از این اقدام می.کشیدم و یا به کلی از انتشار منصرف می.شدم و یا شاید هم با صدای خوانندهٔ عزیز دیگری این کار را ضبط و منتشر می.کردم! (اگرچه نمی.دانم در آن شرایط باید چه پاسخی به محبت.های بی.کران استاد بزرگوار جناب پشنگ کامکار را می.دادم که افتخار همراهی پربارشان را متواضعانه نصیبمان کرده بودند!) آقای محمد معتمدی می.توانستند پیش از این.ها، زمانی که از اقدامات بنده مطلع بودند و قبل از انعقاد قرارداد با ناشر، نظر تازه.شان را به من انعکاس دهند! باید یادآور شوم که «چهارسال» زمان کمی برای یک «تماس تلفنی» یا ارسال یک «پیامک» برای اعلام عدم رضایت نیست! اما امروز متأسفانه به نظر می.رسد هدف ایشان از طرح موضوعات اینچنینی در فضای عمومی چیز دیگری غیر از مسئلهٔ حقوق مادی و معنوی باشد؛ چرا که مسلماً راه.های بسیار نزدیک.تر و سهل.الوصول.تری برای احقاق حقوق مادی و معنوی عوامل یک اثر موسیقی وجود دارد.»



    ادامه در منبع : تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۴/۰۸/۲۱ در ساعت 15:20

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۴/۰۴/۲۹, 06:51
  2. آلبوم «هنوزم سرپام» با صدای «غلامرضا صنعتگر» منتشر می.شود
    توسط Ramin95 در انجمن اخبار موسیقی ایران
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۴/۰۳/۰۹, 17:40
  3. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۱۱/۱۳, 16:30
  4. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۲/۳۱, 14:51
  5. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۲/۰۵, 17:30

جستجو شده ها

Nobody landed on this page from a search engine, yet!

تا این لحظه 3 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست