کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: خالقی؛ موسیقی دان روشنفکر

  1. Ramin95 آواتار ها
    Ramin95
    شماره کاربری
    4941
    Contributor
    شهریور /۱۳۹۰
    4,009
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی575
    0
    سپاس از شما 815 بار در 687 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض خالقی؛ موسیقی دان روشنفکر

    موسیقی ما - حمید رضا منبتی: ۲۱ آبان پنجاهمین سال درگذشت شادروان روح.الله خالقی است. چهره.ای که نام و آثار فراوانش در تاریخ موسیقی ایران ماندگار شده است.برای بررسی جایگاه و وجوه مختلف هنری و فکری این چهره تاثیرگذار به سراغ سید ابوالحسن مختاباد ، روزنامه.نگار، پژوهشگر و. مورخ تاریخ موسیقی معاصر ایران رفتیم که چند سال قبل کتاب سرگذشت روح.الله خالقی را از سوی انتشارات امیرکبیر به بازار کتاب عرضه کرد. آقای مختاباد که از روزنامه.نگاران با سابقه در زمینه موسیقی و فرهنگ. و کتاب و نشر است، بعد از دو دهه تجربه روزنامه.نگاری و حضور به عنوان ریاست کانون پژوهشگران خانه موسیقی و هیات مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران ایران، برای ادامه تحصیل و تحقیق به کالیفرنیای آمریکا رفت. او هم اینک چند کتاب زندگی.نامه بزرگان موسیقی را با انتشارات هرمس در دست کار دارد و نیز گفت وگویی بلند با دکتر مصطفی کمال پورتراب که امیدوار است تا پایان امسال بتواند برخی از.آنها را به سرانجام برساند و تحویل ناشر دهد.

    .با او درباره روح.الله خالقی و کتابی که برای آن شادروان منتشر کرد گفت وگویی کرده.ایم که می.خوانید.

    .

    • آقای مختاباد چه شد به سراغ روح.الله خالقی رفتید؟
    طبق توافق با ناشر قرار. بود مجموعه. زندگینامه.هایی از بزرگان موسیقی را در قالب کتاب.هایی کم حجم تالیف کنم. به من پیشنهاد شد برای ۴ شخصیت زندگینامه بنویسم؛ روح.الله خالقی، اقبال آذر، نورعلی.خان برومند و ابوالحسن صبا. از طرف ناشر اجباری بر انتخاب یا ارجحیت هیچ کدام از این چهار تن نبود، اما من بعد از تامل در این اسامی به این جمع بندی رسیدم که زندگینامه اول را به مرحوم خالقی اختصاص دهم چرا که معتقد بودم از طریق خواندن آثار و رصد کردن افکار این چهره.کم نظیر تاریخ موسیقی ایران، بهتر می.توانم به وضعیت و کیفیت تحولات موسیقی در تاریخ معاصر پی.ببرم و.آنگاه نوشتن زندگی بقیه افراد بسیار سهل.تر خواهد شد.

    به همین دلیل با خواندن دقیق و فیش.برداری از کتاب « سرگذشت موسیقی ایران» مرحوم خالقی شروع کردم. کتابی که نثری روان،خواندنی و به دور از اطنابها و لفاظی.ها خاص و متفرعانه و در عین حال گویا و صریح دارد و در بخشی از همین کتاب است که ایشان اشاره می.کنند سرگذشت موسیقی ایران را با داستان زندگی خودش همراه کرده است. به همین دلیل اگر خواننده بخواهد بفهمد که خالقی که بود، کجا به دنیا آمد،کجا زیست و چگونه رشد کرد، چه مدارج تحصیلی را طی کرد ،پیش چه استادانی درس موسیقی آموخت و با چه کسانی حشر و نشر داشت، باید آن را در لابلای همین کتاب جست وجو کند و البته برخی مقالات و نوشته.هایی که در مطبوعات آن دوران منتشر شد.اما عمده.اش در همین کتاب است.

    .

    • منبع شما برای کتاب مرحوم خالقی همان سرگذشت موسیقی ایران بود؟
    نه. وقتی این کتاب را خواندم و فیش.برداری.ها را انجام دادم حس کردم باید به سراغ منابع دیگری بروم. اینجا بود که استاد زنده.یاد دکتر ایرج افشار به کمکم آمد. منزل ایشان در گذر من از روزنامه به منزلم در مسیر قرار داشتند و هر از گاه به ایشان در خیابان کامرانیه کوچه سرو، سری می.زدم و با هم گپ و گفتی داشتیم. تا این که یک روز با ایشان درباره کتاب صحبت کردم و گفت صبح سه شنبه اول وقت بیا تا بگویم چه کنی. صبح یکی از روزهای اوایل بهار سال ۸۸ بود که به سراغ ایشان رفتم و باهم به مرکز دایره.المعارف بزرگ اسلامی رفتیم. مرا نزد آقای دکتر مجیدی، ریس کتابخانه بردند و گفتند در بخش مطبوعات کتابخانه مرکز یک میز و صندلی به من بدهند تا هر زمان دوست داشتم برای تحقیق و کار به آنجا بروم. سه ماهی هفته.ای سه روز که یک روزش به همراه استاد ایرج افشار بود به این کتابخانه می.رفتم و از نزدیک آثار و منابع را می.دیدم و فیش برداری می.کردم. برای نمونه دوره نشریات پیام نوین(که مرحوم خالقی سردبیر آن بودند در دوره.ای) و یا مجله موسیقی و یا موزیک ایران و یا مجله چنگ و … از جمله نشریاتی بودکه من به اصل آنها در این کتابخانه دسترسی پیدا کردم و نوشته.ها و مقالات آقای خالقی را در آنها خوانده و فیش برداری کردم. در انتهای کتاب فهرست منابع نوشتن این اثر آمده که به گمانم ۱۵ منبع را شامل شود.
    .

    • بقیه آثار را چرا ننوشتید؟
    وقتی که کتاب خالقی تمام و منتشر شد در میانه.های کتاب دوم بودم( اقبال آذر که تقریبا ۸۰ درصد فیش.برداری.ها انجام شده بود) که روزی به منزل مرحوم عبدالرحیم جعفری رفتم و کتاب را به ایشان هدیه دادم.نگاهی به کتاب کرد و مثل قصه ژولیوس سزار شکسپیر گفت: مختاباد ! تو هم!و البته سریع حرفش را جمع کرد. پرسیدم اگر شما رضایت ندهید من ادامه نمی.دهم. گفت نه: اتفاقا اگر شماها بنویسید خیلی بهتر است تا دیگرانی که نمی.دانند بنویسند. اما چند ماه بعد اتفاقی دیگر افتاد که مرا از ادامه کار منصرف کرد و فهمیدم پیرمرد در دلش رضایت ندارد.
    .

    روزی مجلس ترحیم .... آقای سهیل محمودی( شاعر معاصر) بود. استاد جعفری تماس گرفت وگفت آقای مختاباد وقت داری بیایی دنبالم با هم بریم مجلس ترحیم .... آقای محمودی! گفتم چرا نه؟ رفتم دنبالشان و با هم به مسجد هفت تیر رفتیم. هنگام بیرون آمدن آقای ساعد باقری آمد و با ایشان صحبتی کرد و می.خواست کسب رضایت کند بابت کتاب.هایی که درباره شاعران در انتشارات امیرکبیر ایشان و آقای سهیل محمودی تالیف می.کنند. تا آن روز هم به گمانم ده تا ۲۰ عنوان منتشر شده بود. آقای جعفری با همان چهره محکم و استوار گفتند رضایت ندارم! اینجا بود که فهمیدم پیرمرد در دلش راضی نیست کسی با امیرکبیر همکاری کند و لذا به رغم آنکه شخص ایشان بارها هم از من پرسید که کار بعدی شما چه شد ؟ من درونا راضی به این کار نبودم و ادامه ندادم.

    .

    • اگر بخواهید بسیار کوتاه توصیفی از مرحوم خالقی ارايه کنید چه می.گویید؟
    به نظرم چهره.ای همانند خالقی تقریبا تکرار نشد. شاید در نقطه.هایی بتوان استاد محمدرضا لطفی را به خالقی تشبیه کرد که همزمان هم می.نوشت و هم می.ساخت و هم آموزش می.داد و هم آنکه گروه تشکیل داد و کار تشکیلاتی موسیقی انجام می.داد. جالب این که در گفت وگویی که با مرحوم لطفی درباره روشنفکری و موسیقی داشتیم ایشان از خالقی به عنوان روشنفکر موسیقی یادمی.کرد که درکش از پدیده.ها با بقیه افراد تفاوت داشت. چرا که خالقی هم آموزش می.داد، هم سردبیری نشریه را عهده.دار بود، هم عضو شورای موسیقی رادیو بود و هم رئس هنرستان موسیقی و هم هنرمندی خلاق بود با آثاری بی.بدیل در موسیقی ایران.اشراف خالقی بر برخی دانش.ها و اهل ادب و ادبیات بودن و نیز قلم روان و خواندنی وی و از آن مهمتر احساس مسئولیتی که در برابر رخدادهای مثبت و منفی پیرامون خود داشت، او را بر آن داشت تا هرچه را که می.بیند باقلمش انعکاس دهد. من در مقاله.ای که به سمینار بین.المللی رادیو در سال ۸۹ ارایه دادم به حضور و نقش ایشان در شورای موسیقی رادیو پرداختم که گاه مقالات و اعتراضاتی را می.نوشت که گویی همین امروز یک نویسنده و موزیسین می.نویسد( که البته کمتر کسی در طراز ایشان را این دوره سراغ دارم که این گونه به مسائل حساس باشد) به همین دلیل است که در نوشته.های ایشان از نقد و تحلیل و اعتراض به سیاست.های هنری و به خصوص موسیقایی تا نظریه پردازی و نقد فنی و البته تاریخ.نویسی را شاهدیم. فصل پنجم کتابم به خلقیات شخصی و سلوک اجتماعی ایشان اختصاص دارد که در آن با واکاوی سخنان و نوشته.های دیگران درباره خالقی تصویری نسبتا دقیق از سلوک هنری. و رفتاری او را ارائه دادم.
    .

    • قصد تکمیل این کتاب یا افزودن به آن را ندارید؟
    اوایل سال ۹۰. بود که روزی در دفتر مرحوم محمد زهرایی بودم. به دلیل ارتباطاتی که داشتم و علاقه مندی به تاریخ معاصر ایران از من خواست مورخ یا محققی در زمینه تاریخ معاصر را پیدا کنم تا روی کتاب تاریخ مشروطه احمد کسروی کار کند. من آقای سهراب یزدانی را پیشنهاد دادم که کتابی هم درباره مرحوم کسروی و کارهایش با نشر نی .منتشر کرده بود. جلسه.ای ترتیب دادم و آقای یزدانی از قزوین به تهران آمدندو در نهایت به دلیل ضیق وقت نپذیرفتند. اما مباحث آن جلسه و این که فرم و قالب کتاب چه باشد ...ه.ای در ذهن من ایجاد کرد که چرا ما این کار را روی کتاب مرحوم خالقی انجام ندهیم.
    .

    این که کتاب سرگذشت موسیقی ایران مرحوم خالقی را به عنوان یک کتاب مبنا و نسخه اصلی قرار دهیم و سپس به آن اطلاعات تکمیلی را اضافه کنیم.
    .

    • این کار را انتشارات ماهور و مرحوم سپنتا هم انجام دادند؟
    -کار انتشارات ماهور ارزشمند است از این جهت که نثر و سبک آن را یکدست کرده است، عکس.های فراونی به فراخور مطلب به متن کتاب اضافه کرده و علاوه بر آن کیفیت و فرم کتاب و کاغذ کتاب را از هر نظر ارتقاء داده است ، به آن فهرست.های اعلام چندگانه.ای اضافه کرده که کار محققان را بسیار راحت می.کند و ضمن آنکه جلد سوم کتاب را هم بر اساس برخی از مطالبی که مرحوم خالقی در این سو و آن سو نوشتند جمع کردند و سر و سامان دادند. اگر چه خود مرحوم خالقی قرار بود جلد سوم کتابش را به مرحوم برومند اختصاص دهند، همچنانکه جلد دوم را به مرحوم وزیری. به همین جهت است که به گمان من سپردن تکمیل جلد سوم به استاد سپنتا از جهاتی با روحیه.ای که مرحوم خالقی داشتند اندکی در تضاد قرار دارد. اگر چه. مرحوم سپنتا مردی فهیم و شریف بودند و کارشان را به درستی انجام دادند.
    .

    • اما شما گفتید که روحیه مرحوم خالقی چیزی دیگری را می.طلبید؟
    مرحوم سپنتا و جریانی موسیقایی در اصفهان، مثل مرحوم کسایی و تجویدی و … کلا مخالف مرحوم برومند بودند و حتی در چند جا به ردیف ایشان هم انتقادات تندی کردند و حتی ادعا کردند کار مرحوم برومند نوعی سرقت بود( که بحث آن در اینجا نیست).در حالی که خالقی علاقه.ای شدید به برومند داشت و حتی در کتابش اشاره کرده که بخشی مهم از اطلاعات مربوط به بزرگان موسیقی قدیم و جدید را برومند در اختیارش گذاشته و او را با بسیاری از آنها آشنا کرده است. بر همین اساس و به رغم آنکه شرافت حرفه.ای و اخلاق مرحوم سپنتا را باور دارم فکر می.کنم اگر فردی دیگر این کار را سامان می.داد از جهاتی بهتر بود . اگر چه تا آنجایی که در خاطر دارم در سفارش دادن جلد سوم و انتخاب آقای سپنتا هم خانم گلنوش خالقی و مرحوم تجویدی و استاددهلوی نقش داشتند.
    .

    • بازگردیم به کار شما با انتشارات کارنامه و آقای زهرایی؟
    آنجا قرار بود کتاب سرگذشت آقای خالقی را کار کنیم. که آقای زهرایی از من خواستند این کار را به دست بگیرم که در همین اوضاع دوست گرامیم آقای سید علیرضا میرعلینقی پیدایشان شد. ابتدا قرار شد دو نفری روی این پروژه کار کنیم که چند بخش بود. یعنی بخش اول به تاریخ موسیقی قبل از کتاب خالقی، بخش دوم به کتاب خالقی و بخش بعدی به بعد از ایشان. و قرار بود آقای میرعلینقی شروع کنند. من آن روزها سخت درگیر مقدمات سفر بودم و همزمان. در حال نگارش پایان.نامه فوق لیسانسم در روزنامه.نگاری و دفاع از آن که خوشبختانه در آخرین روزهای قبل از سفرم انجام شد. همزمان داشتم گفت وگویی بلند با استاد حسین علیزاده انجام می.دادم که ۱۰ جلسه آن انجام شد.. ولی میرعلینقی به رغم آنکه آقای زهرایی خیلی به ایشان لطف کردند و در آن اوضاع بی.ریخت مالی دستشان را گرفتند هنوز حتی یک خط از این کتاب را به ناشر ندادند. به همین دلیل فرزندان آن مرحوم چند ماه قبل از من خواستند که این پروژه را دوباره به دست بگیرم که الان در فکر اینم که کمی سرم را خلوت کنم تا بتوانم کار را از زاویه. دیگری شروع کنم. این نکته را هم اضافه کنم که از جمله مطالب کتاب سرگذشت روح.الله خالقی نقد و معرفی دقیق کتاب«سرگذشت موسیقی ایران» ایشان است که در بیش از ۵ هزار کلمه نوشته شده و فصل دهم همین کتاب را به خود اختصاص داده است.



    ادامه در منبع : تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۴/۰۸/۲۳ در ساعت 15:50

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۸/۲۹, 10:10
  2. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۸/۱۵, 16:50
  3. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۱/۳۰, 16:30
  4. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۱/۲۵, 13:11
  5. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۸/۱۴, 12:42

جستجو شده ها

Nobody landed on this page from a search engine, yet!

تا این لحظه 0 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست