کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی
آموزش فارسی فالش گیری
آموزش فارسی آهنگسازی با کامپیوتر
آموزش فارسی حرفه ای کیوبیس
حرفه ای ترین آموزش فارسی تصویری مبانی و تئوری موسیقی در ایران
آموزش فارسی ساخت ریتمهای 6/8 ایرانی عربی بندری ترکی عربی



آهنگسازی
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2


دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

جهت مشاهده ی پستی که بیشترین امتیاز مثبت را در این تاپیک کسب کرده است اینجا را کلیک کنید

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: کلاد گوردون و هربرت ال کلارک( نشریۀ برس هرلد دسامبر۲۰۰۸) /جف پرتل

  1. blacky آواتار ها
    blacky
    شماره کاربری
    36914
    مدیـر ارشـد سایت
    فروردین /۱۳۹۲
    mazandaran
    2,129
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی4379
    7,892
    سپاس از شما 6,541 بار در 2,260 پست
    Follows
    4
    Following
    0

    پیش فرض کلاد گوردون و هربرت ال کلارک( نشریۀ برس هرلد دسامبر۲۰۰۸) /جف پرتل

    درود به همه دوستان

    لاد گوردون و هربرت ال کلارک دو نفراز با اهمیت ترین نامها در تاریخ سازهای برنجی هستند. آنها هر دو از شغل نوازندگی استثنایی٬ تآلیف کتاب٬ طراحی ساز لذت می بردند و تآثیر زیادی با تدریس خصوصی و کتابهای خود بر نوازندگی حرف ای سازهای برنجی داشته اند. کلاد بعد از جابجایی از مونتانا به لس آنجلس در اواسط رکود اقتصادی بزرگ سال ۱۹۳۰ مدت ده سال با کلاد کار کرد. محتوای تدریس آنها مانند هم است.



    کلاد گوردون و هربرت ال کلارک

    زمانی که شما به هفت مورد اصلی همانطور که در Herbert L. Clarke in Setting Up Drills و همچنین در Claude Gordon’s Systematic Approach فهرسات شده می نگرید همانندی قابل ملاحظه است. این موارد روی مکانیک نوازندگی سازهای برنجی متمرکز است نه بر روی استایل خاصی از موسیقی. در ده سالی که به عنوان هنرجو با کلاد کار می کردم من یکبار هم نشنیدم بگوید که می تواند شاگردی را به نوازنده بخصوصی تبدیل کند. بسادگی اشاره می کرد که می تواند نشان دهد که چگونه می شود درست نواخت.

    همانطور که در مقاله قبل اشاره کردم٬ کلاد با استدلال به ثبات قانون طبیعت می گفت که می توانیم تمام نگرانی ها را از نوازندگی دفع کنیم. کلاد همچنین باور داشت که هر هنرجویی اگر درست تمرین کرده و پشتکار داشته باشد می تواند به یک نوازنده برجسته تبدیل شود.این پایه ها٬ با اینکه ساده اند٬ می توانند منبع دفع نگرانی ها هنگام پرورش مهارتهای فوق العاده باشند.

    هر مورد خاص بر روی یکدیگر تأثیر متقابل دارند. اینها اولویات که نوازندگی برنجی را به کار می اندازد. برخی به اشتباه موارد ثانویه را با اولویت جابه جا می کنند. دیگران در یک یا تعداد بیشتری از موارد دچار سوء تفاهم می شوند. اگر همه آنها عملکرد درستی داشته باشند نوازنده می تواند یه بالا ترین مهارتها دست یابد.

    ۱. قدرت باد

    قدرت باد به قوی کردن پشتوانه دمیدن اشاره دارد. قوی کردن باید قبل از کنترل کردن پرورش یابد. بنابراین اول نباید خیلی نرم بنوازید. خیلی نرم زدن همان اندازه زور می خواهد٬ اما کنترل بیشتر نیز نیاز دارد. این بعدا درست می شود. در غیر این حالت شما نه قدرت کافی و نه کنترل خواهید داشت. یک قطاز و یک ماشین که با سرعتی مساوی حرکت می کنند مقایسه کنید. قطار با وجود سرعت کم قدرت بیشتری دارد. قدرت باد مثل آن است.

    تنفس صحیح به حالت درست بدن و به گرفتن نفس پر٬ در هر زمانی که شروع می کنید٬ ارتباط دارد. کلاد گفته: نفس بزرگ (عمیق)٬ قفسه سینه بالا (“Big Breath, Chest Up.”) اگر سینه بیفتد٬ شما قدرت از دست می دهید. اکنون نفس دیافراگمی یک نام بی مسمی محسوب و مسبب بیشتر سردرگمی ها در نوازندگی بادی برنجی است.

    به کتابBrass Playing Is No Harder Than Deep Breathing by Claude Gordon ,ص ۱۶و۱۷ مراجعه شود.



    ۲. زبان

    عملکرد زبان فراتر از انجام آرتیکولاسیون ها (مفصّل زدن) است. در ابتدا این مطلب باید درک شود که زبان سرعت هوای خروجی از دهان را کنترل می کند. وقتی بالا می روید زبان بالا و به طرف جلو بشکل قوس کشیده می شود٬ مانند تلفظ سیلاب ای (“Eee”). وقتی پایین می روید٬ زبان صاف شده مثل تلفط سیلاب آ (“Aww”). نامگذاری کلاد با عنوان جایگاه زبان ( “Tongue Level”) بمعنی این است که هر زیر و بمی خواص داری یک جایگاه مشخص یا شکل مشخص در دهان است. سرعت بالای هوا باعث لرزش پرسرعت تر لبها و تولید نتهای بالاتر می شود.



    رادیوگرافی از زبان در هنگام تلفظ (آ) و (ای)(“Aww” and “Eee”)

    تک زبان زدن با درک جایگاه زبان (“Tongue Level.”) معنی پیدا می کند. کلارک گفته: زبانم درهنگام نواختن هرگز بی اعطاف نمی شود٬ و در پایین دهان استراحت می کند٬ در انتها کمی به دندانهای پایین فشرده شده. بنابراین با وسط زبان که به سقف می خورد٬ استکاتو می زنم. کتلب - Characteristic Studiesص۶. کلاد با عنوان“K Tongue Modified” یا “KTM” به اشاره می کرد چرا که به زبان زدن ک ( K tonguing) شبیح بود٬ اما جایگاهش در دهان جلوتر است. زبان در هر حالت دیگری (به طور مثال سر زبان رو به بالا و دندانهای بالا) باعث به هم زدن قوس زبان در جلوی دهان و حرکت بیشتر آن می شود. با درک این مطلب می توانید جوابی برای چگونگی با دقت نواختن در رجیسترهای بالا٬ بدون تپق و چگونه تندتر تک زبانی زدن را داشته باشید. همه از سطح زبان ( “Tongue Level”) در نوازندگی استفاده می کنند٬ حتی اگر متوجه آن نباشند. اما٬ KTM توسط کسی درک یا آموخته نشده است.

    منظور کلاد این بوده که با توجه به زبان فرا بگیرید و می گفت: زبان بیشتر از من به شما توضیح می دهد.

    ۳. کنترل باد

    کنترل باد به کنترل قدرت باداشاره می کند. نوازنده باید اول یاد بگیرد که وقتی بالا می رود قویتر زده و زمانی که پایین می آید ملایمتر بزند زیرا هرچه زبان خمیده تر می شود٬ مقاومت در برابر هوا بیشتر می شود. اگر نوازنده خیلی نرم بزند نتها در نمی آیند. هرگز از آنقدری که نت مطمئن می گیری آرامتر نزن (“Never play softer than you can get a sure sound” ) ورد زبان کلاد گوردون بود. قدرت باد و جایگاه زبان باید هماهنگ با هم همکاری داشته باشند. هوا کار می کند و زبان و کانال زیرو بمی را ایجاد می کند ( “The air does the work, the tongue channels the pitch”) نقل قول کلاد. وقتی نوازنده ورزیده شد٬ روی دیگر قسمتهای کنتل می توان تمرکز کرد. تکرار زیاد در یک نفس٬ پج پج وار زدن و نرم زدن در بالا رفتن و چند مهارت دیگر رشد بیشتری را می طلبد و بعد از قوی شدن بوجود می آید. کلارک گفته: شاید متوجه شوید که زدن این تمرین٬ فایده بیشتری در مقایسه با نگه داشتن یک صدا (نت) می برید. Technical Studies تمرین ششم٬ ص۲۹

    ۴. انگشتان دست راست

    ولوها باید با قسمت توپی انگشتان کوبیده شوند نه اینکه با انگشتها فشار داده شوند. انگشتان باید به بالای ولوها کشیده شوند تا برای واکنش سریع ودقیق ورزیده شوند. این کار آنطور که برخی فکر می کنند٬ آهسته تر نیست٬ و در واقع باعث ایجاد سرعت بیشتری می شود. انگشت شصت راست باید کمی راست٬ روی کناره جلد اواین ولو و نزدیکترین به سرساز قرار گیرد. این انگشتان را در راحت ترین جا همچنین قویترین محل برای کارایی قرار می دهد.انگشت کوچک برای تحرک راحت تر باید از قلاب انگشت بیرون باشد. انگشتان دست راست بطور مداوم با کنترل باد در حال همکاری هستند تا درحد کفایت تمیز و تند٬ تمیرینها را چندین بار با یک نفس بزنیم.



    ۵. دست چپ

    دست چپ باید ساز را بصورتی حمل کند تا انگشتان دست راست بتوانند بطور مناسبی کارایی داشته باشند. پنجه بایست محکم باشد٬ درحالی که مچ باید انعطاف پذیر باشد تا با صورت و فک حرکت کند. جلد ولو ها باید در کف دست قرار گیرد. ایده کنترل کامل بر ساز نیز با پنجه سفت تقویت می شود. کلاد گوردون می گفت: شما رئیس هستید (“You are the boss!” ). جلد ولوها نباید از یک طرف به طرف دیگر شیب پیدا کند زیرا با قوس دادن٬ باعث اخلال کارکرد انگشتان دست راست می شود.

    ۶. ماهیچه های صورت

    ماهیچه های صورت باعث تطابق لبها برای نگه داشتن ارتعاش می شوند. کمی منقبض در هنگام بالا رفتن و شل در زمان پایین آمدن. نباید به این موضوع خیلی اهمیت داد. کلاد می گفت: لبها را فراموش کن! ( “Forget about your lip!”). حالت انقباض بسیار مهم است که در دام عادتهای بد مثل لبخند زدن٬ فشردگی٬ چروک کردن یا دیگرواکنشهای غیر طبیعی نیفتد. تمرین جایگاه زبان در راستای بالا رفتن به سمت نتهای بالاتر همه چیز را به هم پیوند داده و باعث عملکرد مناسب ماهیچه های صورت می شود.

    ۷. لبها

    تنها واکنش لبها ارتعاش است. لبها خیلی شبیه قسمت مخروطی بلندگو یا آنش (قمیش) ابوا مرتعش می شوند. چیز دیگری باید عمل کند که باعث ارتعاش لبها و تولید هر زیر و بمی مورد نظر شود. قدرت باد و جایگاه زبان عوامل ابتدایی هستند٬ و ارتعاش لبها دومین عامل محسوب می شود. همچنین در این مقطع ایده ای وجود دارد که برای دستیابی به ارتعاش آزادانه تر لبها ۲/۳ سرساز را روی لب بالا قرار دهیم. توانایی نواختن نتهای بالا ارتباطی با قوی کردن کردن لبها ندارد. لبها باید انعطاف پذیر و قادر به واکنش آسان باشند. باید مراقب بود تا از لبها استفاده غلط نشده یا کاری که مانع ارتعاش آنها شود انجام نگیرد. آربان گفته است که گونه ها تحت هیچ شرایطی نباید خسته شوند. لبها داخل سرساز نباید صدای اضافه ایجاد کنند. اگه چه خیلی از نوازندگان به نظر بر خلاف این فکر می کنند.

    Arbans-complete-conservatory-method-trumpet ص۱۰

    “Under no circumstances should...the lips make noise in the mouthpiece even though many performers appear to think otherwise. The sound forms itself...”

    همچنین کلاد گفته است که وزوز نکنید. با سرساز برداشته شده از روی لبها استراحت کنید تا از خستگی٬ سفتی و گسترش عادتهای بد جلوگیری کنید. پدال تن و سطح زبان تمرین کنید تا ارتعاش آزادانه را گسترش دهید. از لب نگران بودن بپرهیزید.

    اینگونه تفکر که آنچه مورد نیاز است استعداد یا شانس است را متوقف کنید. چیزی به عنوان شانس وجود ندارد! از حیله بپرهیزید. کلارک گفته: تلاش کنید هر ایده عمومی را تجزیه تحلیل کنید و از مغز خود برای تفکر روی تمام پیشنهادات استفاده کنید. تلاش کنید از خرافات و سنت هایی که خیلی از نوازندگان را نابود ساخته دوری کنید.

    “Try to derive a common sense idea of everything and use your brains in thinking over all suggestions. Try to get away from tradition and superstition, which has ruined so many players.” ص۴ (Setting Up Drills)

    مقاله بعد به چگونگی به کارگیری این روشها در ساختار یک تمرین روزانه و وابسته به کتابهای متعدد می پردازد.

    جف پرتل ده سال با کلاد گوردون هنرجویی کرده است ٬ در کمب برس CG آموزش دیده و اجازه تدریس خود را از مستقیما از دکتر گوردون دریافت کرده است تا برطبق روش او تدریس کند. جف از سال ۱۹۸۲ تدریس می کند و در سال ۲۰۰۴ تدریس از راه کفتگوی ویدئویی را به استودیوی خود در گرینول سات کارولینا (Greenville, South Carolina) افزوده است.
    منبع:

    purtle.com
    ترجمه: ع دانشخواه


    تعداد کل آرای این پست : 2
    تعداد آرای مثبت : 2
    قبول اهنگسازی . تنظیم . میکس و مستر . نوازندگی گیتار

    تدریس گیتار . اموزش تئوری موزیک . اموزش اهنگسازی و تنظیم

    اینستاگرام من : morteza nicknezhad



    موسیقی مانند كشوری است كه روح من در آن حركت می كند. در آنجا هر چیز، گلهای زیبا می دهد و هیچ علف هرزه ای در آن نمی روید. اما تعداد

    کمی از افراد می فهمند كه در هر قطعه از موسیقی چه شوری نهفته است.
    بتهوون
    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۴/۰۸/۲۸ در ساعت 11:55

  2. 2 کاربر زیر از blacky برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  3. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    محل سکونت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی
    خرید وی اس تی خرید vst فروش vst وی اس تی فروش وی اس تی وی اس تی دانلود وی اس تی آپلود عکس

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

+ پاسخ به موضوع

جستجو شده ها

Nobody landed on this page from a search engine, yet!

تا این لحظه 4 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

نمایش برچسب‌ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی