کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی
آموزش فارسی فالش گیری
آموزش فارسی آهنگسازی با کامپیوتر
آموزش فارسی حرفه ای کیوبیس
حرفه ای ترین آموزش فارسی تصویری مبانی و تئوری موسیقی در ایران
آموزش فارسی ساخت ریتمهای 6/8 ایرانی عربی بندری ترکی عربی



آهنگسازی
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2


دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: پاسخ دو تن از منتقدین خانه موسیقی به صحبت.های دکتر محمد سریر

  1. Ramin95 آواتار ها
    Ramin95
    شماره کاربری
    4941
    Contributor
    شهریور /۱۳۹۰
    2,304
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی570
    0
    سپاس از شما 805 بار در 677 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض پاسخ دو تن از منتقدین خانه موسیقی به صحبت.های دکتر محمد سریر

    موسیقی ما - در پی انتشار گفتگویی با دکتر محمد سریر رئیس هیأت مدیره خانه موسیقی با عنوان «منتقدان خانه موسیقی باید بین شکایت و گفتگو یک راه را انتخاب کنند»، دو تن از منتقدین این نهاد با اراسل نامه.ای «موسیقی ما» پاسخی به صحبت.های دکتر سریر داده.اند که در ادامه عیناً و بدون دخل و تصرف می.خوانید:
    . ***

    .
    در پاسخ به فرمایشاتِ استادِ گرانقدر، جنابِ آقایِ دکتر سریر در رابطه با فرمایشاتِ اخیرشان در سایتِ موسیقی ما
    .
    پیش.درآمد:
    چندی پیش مصاحبه.ای از آقایِ سریر در سایتِ «موسیقیِ ما» منتشر شد که دلیلِ لغوِ جلساتِ نقدی که قرار بود در خانۀ موسیقی برگزار شود را بیان فرموده بودند. جلساتی که قرار بود به نقدِ عملکردِ مدیرانِ خانه بپردازد و منتقدین در حضورِ اصحابِ رسانه.ها، حرف.هایشان را بگویند و مدیران هم پاسخگو باشند. آقایِ سریر، دلیلِ لغوِ این جلسات را نوشتنِ نامه.ای عنوان کرده بود که بخشی از منتقدین خطاب به بازرسِ خانۀ موسیقی نوشته و مطابقِ اساس.نامه از وی خواسته بودند که به مسایلِ مطرح شده در آن نامه رسیدگی کند و نتیجه را به آن گروه از منتقدین اعلام کند. آقایِ سریر، منتقدین را بر سرِ دوراهیِ انتخابِ گفتگو و نقدِ رودررو و یا نوشتنِ نامه به بازرس و به گفتۀ ایشان «شکایت» قرار داده و فرموده بودند «دوستانِ منتقدِ خانۀ موسیقی، باید بینِ گفتگو و شکایت، یک راه را انتخاب کنند.»!
    .
    طبعاً این نوشتار هم باید در همان سایتِ «موسیقیِ ما» منتشر می.شد؛ بویژه آنکه در واقع مخاطبِ گفته.هایِ آقایِ سریر، ما بودیم که هم نامۀ موردِ اشارۀ ایشان را نوشته و امضا کرده بودیم و هم در نامۀ مذکور، به عنوانِ نمایندگانِ امضاکنندگان معرّفی شده بودیم.
    .
    استادِ گرامی، جنابِ آقایِ دکتر سریر؛
    اخیراً فرمایشاتی از جانبِ شما در سایتِ «موسیقیِ ما» به زیورِ طبع آراسته شده است که بخشی از آنها را خطاب به خودمان می.پنداریم. چنانچه اطّلاع دارید، ما نویسندگانِ این نامه، نمایندۀ آن دسته از اعضایِ خانۀ موسیقی هستیم که نامه.ای خطاب به بازرسِ آن خانه نوشته و مسایلی را در رابطه با عملکردِ مدیرانِ آن نهاد، مطرح کرده بودند. از آنجا که جنابعالی مسائلی را به طورِ سرگشاده و از طریقِ رسانه.های جمعی مطرح کرده.اید، ما نیز واجب دانستیم که تا از همین مجرا، سخنان.مان را با شما در میان بگذاریم تا شاید راهِ حلّی برای این گرۀ کور بیابیم.
    .
    از آنجا که شما به درستی اشاره کرده.اید، ما همه از یک خانواده و یک صنف هستیم، ما نیز خود را عضوی از اعضایِ این خانوادۀ بزرگ و البتّه بیش از حد نجیب و سر به توی دانسته، نکاتی را جهتِ پیشگیری از سوءبرداشت.هایِ احتمالی، خدمت.تان معروض می.داریم.
    .
    استاد گرامی، در مطلبِ نقل قول شده از جانبِ شما در سایتِ «موسیقی ما»، اشاره فرموده.اید که «ما همچنان معتقدیم که مشکلاتی که تعدادی از اهالیِ موسیقی با خانه موسیقی دارند، در بسترِ تعامل و گفت.وگو حل خواهد شد و از.. همان ابتدا که انتقاداتی در این زمینه مطرح شد، ما بار.ها به دوستان متذکر شدیم که می.توانند مشکلات و انتقاداتِ خود را در خانه موسیقی حل کنند.»
    .
    بسیار هم عالی. اما نکته.ای در بین است؛ نخستین جلسه از سلسله نشست.های موسوم به گفتمانِ ضربِ اصول که قرار بود به نقدِ عملکردِ پانزده سالۀ خانۀ موسیقی بپردازد، با فشارِ مستقیمِ جنابِ نوربخش و همچنین معاونتِ هنریِ وزارتِ ارشاد -جنابِ آقایِ مرادخانی- لغو شد. چرا؟
    .
    پس از انتقالِ این جلسات به مکانی دیگر، از اعضایِ هیئت مدیره (ای که ما اعتقاد داریم طبقِ اساس.نامه، مدّتِ مدیریّتِ آن گذشته و فاقد وجاهت قانونی است و مشروعیّت ندارد) دعوت به حضور و پاسخگویی شد که این دعوت به مناظره و پاسخگویی نیز از سویِ آن جنابان رد شد. چرا؟
    .
    جنابِ نوربخش در جلسه.ای یک.طرفه (بدونِ حضورِ منتقدین) با حضورِ خبرنگاران در خانۀ موسیقی، در مقامِ پاسخگویی برآمدند و فرمایشاتی کردند که منجر به نوشتن نامه.ای اعتراضی از سوی منتقدان شد که سرانجامِ آن نامه هم با عملکردِ نادرست و جانبدارانۀ مسئولینِ خانۀ موسیقی و سایتِ آن نهاد، در نهایت اعتبارِ خانۀ موسیقی را در افکارِ عمومی بیش از پیش خدشه.دار کرد. چرا؟
    .
    پس از آن منتقدین متّفق.القول به این نتیجه رسیدند که مهربانی و ابرازِ تمایلِ شخصِ شما را ملاک نظر قرار دهند و از خانه.ای که آن را متعلّق به خود می.دانستند استفاده کنند و برگزاریِ جلساتی را پیشنهاد دادند که در طی آن بتوانند انتقادات و مسائلِ موردِ نظر خود را در آن.ها به سمع و نظرِ جامعه موسیقی و کسانی که خود را متصدیانِ امورِ خانه می.دانستند برسانند. درخواستی که در پی سفرِ جنابعالی به خارج از کشور معوّق ماند و پس از بازگشت شما، کن لم یکن تلّقی شد. چرا؟
    .
    بگذارید نقبی به گذشته بزنیم؛ تابستان سال 1390، در پی تصمیمِ ریاستِ سازمانِ فرهنگی هنری شهرداریِ تهران، مبنی بر تفکیکِ جنسیتی میانِ معلّم و شاگردان در فرهنگسراهایِ تهران، یکی از اعضایِ کانونِ مدرّسانِ خانۀ موسیقی، در پیِ مراجعه به خانه، نامه.ای خطاب به هیئت مدیره ارائه نمود. در این نامه از توهینِ واضحِ این نهاد و سازمانِ مذکور به شان معلّمیِ موسیقیدان.ها شکایت کرده و خواهانِ برخورد و یا حدّاقل واکنشی کوچک از سویِ خانۀ موسیقی به این مسئله گردید. باز هم پاسخ چه بود؟ هیچ. چرا؟
    .
    در پی بروزِ اختلافات میانِ اعضایِ تعاونیِ مسکنِ خانۀ موسیقی و هیئت مدیرۀ آن که از قضا سه نفر از اعضایِ هیئت مدیرۀ تعاونی، عضوِ هیئت مدیرۀ اصلیِ خانه هم بودند، آنچه حل نشد و درون خانواده نماند و کار به شکایتِ قضائی کشید، مسائلی بود که می.توانست میان همین خانواده حل و فصل شود. اما گویا مصالحِ شخصیِ اعضایِ هیئت مدیرۀ تعاونی، بر مدارایِ موردِ نظرِ جنابعالی ارجحیّت داشت و گوشی برایِ شنیدنِ آنها نبود. چرا؟
    .
    از ماجراهایِ کانونِ سازندگانِ ساز، حتماً باخبرید. باز هم خودکامگیِ برخی اعضایِ هیئت مدیره و عدمِ احترام به نظرِ اعضایِ کانون مزبور و لجاجت.های درون گروهی و اعمالِ نظر.های یک تنۀ هیئت مدیره، باز هم جایی برایِ حلِّ اختلافاتِ خانوادگیِ موردِ نظرِ شما نگذاشت. چرا؟
    .
    پاسخِ این چراهایِ متعدّد، تنها یک چیز است: گوشی برای شنیدن نیست! استادِ عزیز، آیا خود محق پنداری و برخوردهایِ قیّم مآبانه اعضایِ هیئت مدیره.ای که اکنون نزدیک به یکسال از مهلتِ قانونیِ آن گذشته، جایی برایِ تعامل و گفتگویِ درون خانوادگی و حلّ و فصلِ مسایل از طریق مذاکره و مناظره باقی گذاشته است؟ آیا برخوردهای سلیقه.ای و نگاه.های همواره از بالا به پائین هیئت مذکور به اعضایِ خانه و جامعۀ موسیقی، امکانِ گفتگو و حلِّ مسائل را فراهم می.کند؟ آیا اتّصالِ اعضایی که خود را مدیرانِ خانه می.پندارند به نهاد.های قدرتی مانند معاونتِ هنریِ وزارت ارشاد، یا نهاد.های دیگر، این امکانِ گفتگویِ موردِ طبعِ لطیفِ شما را امکان پذیر می.سازد؟ آیا توهّمِ عدمِ نیاز به پاسخگو بودنِ هیئت مدیرۀ غیرِمشروعِ فعلیِ خانۀ موسیقی (بر اساسِ مفادِّ واضحِ اساس.نامه) به اعضا، این ظنّ را بر طرف می.سازد که شما از آن به عنوانِ گفتگو و تشریکِ مساعی نام برده.اید؟
    .
    دکتر سریر عزیز، شما در فرمایشات.تان از لفظِ «شکایت» استفاده فرموده.اید. گویا منظورتان آن نامه.ای است که پانزده نفر از اعضایِ خانۀ موسیقی خطاب به بازرسِ خانه نگاشته و در آن از بازرس خواسته.اند که مسائلِ موردِ نظرِ نویسندگان، در رابطه با عملکردِ هیئت مدیره را برّرسی کند. تا جایی که اطّلاعات ما یاری می.کند، شما دیپلمات و حقوقدانِ بسیار حاذق و کارکشته.ای هستید. آیا درخواست از بازرسِ یک مجموعه، با ساختارِ خانۀ موسیقی، برایِ استفاده از اختیاراتِ قانونی طبقِ نصِ صریحِ اساس.نامه، شکایت محسوب می.شود؟ یا استفاده از یک امکانِ دمکراتیک؟ براستی چنین انتظاری از شما نداشتیم! ضمنِ آنکه نامه موسوم به پانزده امضا، یک مسئلۀ درون ساختاری و درون تشکیلاتی است، مابین اعضایِ یک تشکیلاتِ صنفی و یکی از ارکانِ اساس.نامه با عنوانِ «بازرس». گذشته از آن، شما نامه و درخواستِ اعضایِ رسمی خانه موسیقی را بهانه.ای قرار داده.اید برای ردِّ درخواستِ نامه موسوم به 124 امضا که تعدادِ قابلِ توجّهی از امضاکنندگانِ آن، عضوِ خانۀ موسیقی نبوده.اند و این مسئله قطعاً وجهۀ خانۀ موسیقی و شخصِ شما -که عنوانِ رئیس هیئت مدیرۀ این نهاد را بر خود دارید- را نزدِ اهالیِ غیرِعضوِ خانه خدشه.دار می.کند. درست بمانند اینکه پدر یک خانواده، ایجاد اختلاف بین اعضایِ خانواده را مستمسکی قرار دهد برای بدقولی نزد فامیلِ نزدیک!
    .
    در بخش دیگری از فرمایشات.تان اشاره داشتید به دخالت دادن رسانه.ها در مسائلِ درونیِ خانۀ موسیقی. جنابِ سریر گرامی، آیا اهالیِ خانۀ موسیقی و اعضایِ جامعۀ موسیقی، جز رسانه.ها، محملِ دیگری برایِ ابرازِ نارضایتیِ خود از عملکردِ نهادِ صنفیِ مطبوع.شان دارند؟ آیا با ذکرِ تمامِ موارد فوق و بی.اعتناییِ مدیرانِ خودخواندۀ خانۀ موسیقی، راهِ دیگری برایِ رساندنِ صدایِ اعتراض و انتقاد به این نهاد موجود است؟ یا نکند خدای ناکرده انتظارِ سکوت و انزوا دارید از این بی.پناهانِ رانده شده در تمامِ تاریخِ موسیقیِ این مرز و بوم؟ شاید هم ابرازِ نارضایتیِ شما، از نامحرم دانستن رسانه.ها نشات می.گیرد؟ یا نکند از اثباتِ بی.کفایتی هیئت مدیره نگران هستید؟ هرچه باشد رسانه.ها محرم و واسطه بین مردم و آحادِ جامعۀ موسیقی.اند. جز آنان از چه طریقی می.شود اعتراض به خانۀ موسیقی را مطرح کرد؟ مسئولین خانه که گوش.ها را گرفته.اند و چشم.ها را بسته.اند. نه گوشِ شنوایی هست و نه چشمِ بینایی برای رسیدگی به این دردِ دل.های اهالیِ موسیقی.
    .
    در همین رابطه بگذارید نمونه.ای خدمت.تان ذکر کنیم:
    نامه 15 امضایی، واکنش و پاسخِ بازرسِ خانۀ موسیقی را در پی داشت؛ تنها به دلیل پوششِ گسترده رسانه.ها. اما به فاصلۀ یک هفته از طرحِ این نامه، نمایندگان آن پانزده نفر نامه.ای را خطاب به بازرسِ محترمِ خانه نوشتند که در دفترِ خانه با شماره «605/94/خ.م» و بتاریخ «27/مرداد/ 94» ثبت شد و در آن اعلام کردند حاضرند برای پیگیریِ مطالبات.شان با بازرسِ خانه همکاری کنند و هرگونه اسناد و مدارکی که در اختیار دارند، به بازرس تحویل دهند تا روندِ کارها برای بازرس راحت.تر باشد. امّا دریغ از یک پاسخ و یا تماسی برای این مسئله. پس ملاحظه می.فرمائید تنها وسیله دادخواهی و بیان دغدغه.های منتقدینِ خانۀ موسیقی، رسانه.ها هستند و لاغیر.
    .
    فرموده.اید که چرا منتقدین در جلساتِ ماهانه شرکت نمی.کنند. سوال اینجاست: آیا جلساتی را برای طرحِ این مسائل اختصاص دادید؟ یا از منتقدین انتظار دارید در جلساتِ عصرانه خانه شرکت کنند و طرحِ چنین مسائل مهمّی را مانند یک گله و شکوۀ ساده و پیش پا افتاده، در حینِ نوشیدنِ چای و شیرینی مطرح کنند؟ بواقع امیدواریم انتظار نداشته باشید با تقلیل دادنِ چنین مسائل مهمّی به یک گله.گذاری با گردنِ کج و وعده.های توخالیِ اعضایِ بالادستیِ خانه، مسائل حل شوند. گرچه خانۀ موسیقی برایِ یکی از منتقدین (دقّت بفرمائید تنها یکی از آنها) دعوت.نامه فرستاد و او نیز چه خوب مسائلی را بیان کرد. الحق که دست مریزاد برایِ شهرام صارمی که رسالت خود را به تمام و کمال به انجام رساند. ضمناً استاد عزیز، آیا تضمینی وجود داشته یا دارد که تریبونِ جلسات ماهانه در اختیارِ منتقدین قرار بگیرد و احتمالاً با برخوردهایِ دور از ادبِ برخی از خود صاحب خواندگانِ خانه، سرکوب نشود و موردِ توهین قرار نگیرد؟
    .
    فرموده.اید طرحِ اتّهام؟! آیا انتظارِ پاسخگویی و پیگیریِ مواردی چون انحلالِ کانونِ سازندگانِ ساز، درعینِ تائیدِ بازرسِ قبلی مبنی بر صحتِ انتخاباتِ آن کانون، ادامه.دار شدنِ فعّالیّتِ هیئت مدیرۀ فاقدِ وجاهتِ قانونی و بر خلافِ اصولِ مندرج در اساس.نامۀ خانه، تخطّی از مفادِ اساس.نامه و مسائلی از این دست، اتّهام.زنی محسوب می.شود یا فرمایشاتِ جناب سردبیرِ ارگانِ رسمیِ خانه، حضرت مستطاب «حمیدرضا عاطفی» با الفاظی چون «خلاف.گویی، افترا و تهمت، ممانعت از افشایِ حقیقت و اصرار بر تحصیلِ منافع شخصی و... -هنرجوی جویای نام مدعی- منتقد و نویسنده.ای که باید تراز و عیارِ راستی باشد، مروّجِ پلشتی و بر مسند قضاوت». (سرمقالۀ «روزگارِ شهر آشوب»، فصل.نامۀ داخلیِ خانۀ موسیقی ایران، سالِ پنجم، شماره 18، تابستان 94)
    .
    و در آخر هم جنابِ آقایِ سریرِ گرامی! اگر قبول داشته باشید که مطابقِ اساس.نامه، این حق برایِ تمامیِ اعضایِ خانۀ موسیقی لحاظ شده که اگر نقد و اعتراضی به عملکردِ مدیرانِ خانه دارند، به بازرسِ خانه رجوع کرده و از وی بخواهند که به مواردِ موردِ نظرشان رسیدگی کرده و مطابقِ قانون و اساس.نامه، نتیجه را به آنها اطّلاع دهد و اگر همانطور که بارها گفته.اید، اعتقاد دارید که انتقاد از مدیرانِ خانه، حقِّ مسلّمِ یکایکِ اهالیِ خانه و جامعۀ موسیقی است و بارها منتقدین را به آمدن به خانه و نقدِ درون خانوادگی و بیانِ اعتراضات و نقدها تشویق کرده.اید، اکنون چگونه و بر اساسِ چه منطقی برخورداری از یک حق را، منوط به گذشت و چشم.پوشی از حقّی دیگر می.دانید و به این بهانه که منتقدین خواسته.اند از حقِّ طبیعی و قانونی خودشان برایِ نوشتن نامه به بازرسِ خانه استفاده کنند، آنها را از حقِّ دیگرشان که استفاده از فضایِ خانۀ موسیقی و نقدِ رودررو و درونی خانه است محروم می.کنید؟
    .
    حال استادِ گرامی جنابِ آقایِ دکتر سریر، با این تفاسیر شما بگوئید آیا لغو آن جلساتِ نقد و برّرسی از سویِ شما امری اخلاقی، پسندیده، حرفه.ای، بزرگ.منشانه، از سر دلسوزی و حق.خواهی بود یا تنها بهانه.ای نابجا و از سرِ ترسِ افتادنِ تشتِ بی.اعتباری خانه و هیئت مدیرۀ خود خوانده.اش از بام، در آن جلسات کذایی وعده داده شده؟
    .
    آبان ماهِ 94
    محسن ثقفی - رامتین غفّاری

    ادامه در منبع : تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۴/۰۹/۰۲ در ساعت 18:10

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی
    خرید وی اس تی خرید vst فروش vst وی اس تی فروش وی اس تی وی اس تی دانلود وی اس تی آپلود عکس

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۸/۲۹, 10:10
  2. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۱/۳۰, 16:30
  3. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۱/۲۵, 13:11
  4. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۱/۲۲, 12:10
  5. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۸/۱۴, 12:42

جستجو شده ها

Nobody landed on this page from a search engine, yet!

تا این لحظه 0 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی