کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: نوزدهمین نشست نقد نغمه سخن برگزار شد؛ خاطرات جالب محمدرضا لطفی از استاد کسایی

  1. Ramin95 آواتار ها
    Ramin95
    شماره کاربری
    4941
    Contributor
    شهریور /۱۳۹۰
    4,009
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی575
    0
    سپاس از شما 815 بار در 687 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض نوزدهمین نشست نقد نغمه سخن برگزار شد؛ خاطرات جالب محمدرضا لطفی از استاد کسایی

    نوزدهمین نشست نقد نغمه سخن برگزار شد؛
    خاطرات جالب محمدرضا لطفی از استاد کسایی

    موسیقی ما - محمدرضا لطفی که به عنوان منتقد در نوزدهمین نشست نقد نغمه سخن می.گفت به ذکر خاطرات جالبی از استاد حسن کسایی پرداخت.. نوزدهمین نشست نقد نغمه در حالی شب گذشته با موضوع نقد و بررسی آلبوم «ردیف موسیقی به روایت نی حسن کسایی» در فرهنگسرای شفق برگزار شد که استقبال جالب توجه اهالی موسیقی و علاقمندان باعث شده بود بسیاری از حاضران به طور ایستاده و یا در راهرو منتهی به سالن اصلی نظاره گر و شنونده این برنامه باشند. محمدرضا لطفی با اشاره به مستندی که پیش از سخنان او پخش شد گفت: وقتی سخنان استاد حسن (کسایی) را در طول فیلم با آن حس و حال می.شنویم حرف.های ما دیگر جنبه قیل و قال پیدا می.کند و من نه به خودم و نه به هیچ فرد دیگری اجازه نمی.دهم که به نقد آثار استاد حسن کسایی بپردازد؛ چرا که ما در حد این کار نیستیم.
    این آهنگساز در ادامه افزود: برگزاری جلسات نقد کار بسیار ارزنده.ای است که طی چند وقت اخیر از سوی آقای مختاباد و دوستانشان صورت می.گیرد؛ اما باید بپذیریم نقد آثار عده.ای که تعدادشان نیز بسیار اندک است از مسیر منطق تاریخی دور است و نمی.شود آثار آن.ها را نقد کرد. استاد کسایی از جمله این افراد است.
    این هنرمند افزود: چنین حرفی را به دلیل بینش والا و معرفت این بزرگان می.زنم. هنرمندی که ۶۰ سال نوای نی او در جان ایرانی.ها نشسته و از اندیشمند گرفته تا علما و مردم کوچه و بازار و متفکرین چپی و راستی و میانه رو، همه و همه آن را یک صدا پذیرفته.اند، نقد کردنش کار بسیار سختی است.
    وی درباره ردیف نی استاد کسایی تصریح کرد: این مجموعه را من به دو بخش تقسیم می.کنم. بخش اول به کار استاد کسایی مربوط می.شود که برای اولین بار مجموعه آموزشی مدون شده.ای را برای نی نواز.ها ارائه کرده است. با اینکه در زمان کهولت سن استاد این کار را کرده اما از نظر عمق و معنی و بعد عرفانی کار بی.نظیر است.
    محمدرضا لطفی همچنین گفت: با اینکه مدت.ها است در استودیوهای ایران ساز.ها با فرکانس.های طبیعی خودشان ضبط نمی.شوند اما در این کار خوشحال هستم که از صدابردار با تجربه.ای استفاده شده تا فرکانس طبیعی نی شنیده شود. از این بابت می.بایست از صدابردار ردیف نی استاد کسایی یعنی آقای عسگری تشکر و قدردانی کرد.
    این نوازنده تار در ادامه افزود: اما بخش دوم این مجموعه به کتابچه.ای مربوط می.شود که همراه با اثر منتشر شده است. این کتابچه را محمدجواد پسر استاد کسایی نوشته و من ایشان را از کودکی می.شناسم. من تنها انتقادم به این مجموعه به این کتاب باز می.گردد و اعتقاد دارم اگر آن را یکی از پیران دیر موسیقی می.نوشت به ارزش استاد کسایی افزوده می.شد.
    این آهنگساز تصریح کرد: ضمن اینکه معمولا فرزند در مورد پدرش نمی.تواند بدون در نظر گرفتن مسائل عاطفی به ذکر نکات قوت و ضعف بپردازد. از این رو است که می.گویم شاید اگر یکی از پیران دیر این کتابچه را می.نوشت بهتر می.شد.
    لطفی در ادامه به ذکر خاطره.ای پرداخت و گفت: روزی در ایام جوانی توفیقی حاصل شد تا در منزل سایه به همراه هنرمندانی که دوستشان داشتم باشم، جمع شویم. در این میهمانی که دلیل تشکیل شدنش را هم نمی.دانم ادیب خوانساری، حسن کسایی، حسین قومی، محمدرضا شجریان، ناصر فرهنگفر، استاد بهاری و من بودیم.
    وی افزود: ابتدا حسن آقا (حسن کسایی) افشاری را از نتی زد که کمتر کسی بتواند با او بزند. بهاری با کمانچه سعی کرد او را همراهی کند و چند باری کوک ساز را عوض کرد؛ اما در ..نهایت نشد و زیر لب غرولندی هم کرد. پس از آن حسن آقا افشاری «لا» کوک کرد و من با ایشان همنوازی کردم. در این افشاری که برای خواننده بسیار بالا بود استاد قوامی خواند.
    این نوازنده تار ادامه داد: خواندن در آن فاصله کار سختی بود؛ در ادامه آقای شجریان هم به سختی از عهده کار بر آمد. ما آن موقع متوجه این نشدیم که چرا حسن آقا این کار را می.کند و اینقدر کوک را بالا می.گیرد که دیگران به سختی بتوانند او را همراه کنند؟ بعد فهمیدیم که هدفش این بوده که ادیب خوانساری کم نیاورد و مقام استادی.اش بیشتر معلوم شود.
    این هنرمند تصریح کرد: وقتی ادیب خواست بخواند حسن آقا دست برد و نی کوتاهی را در آورد و در فاصله.ای که چپ کوک محسوب می.شد شروع به نواختن شوشتری کرد. ادیب نیز که سن و سالی از او گذشته بود آواز شوشتری بی.نظیری در.. همان فاصله اجرا کرد که همه پشیمان شدند چرا خوانده.اند. پس از اجرای ادیب نیز دیگر کسی نه ساز زد و نه آواز خواند.
    محمدرضا لطفی همچنین به شرح ماجرای آشنایی.اش با استاد کسایی پرداخت و گفت: من بیست و اندی سال داشتم که توفیق آشنایی با حسن آقا را پیدا کردم. زمانی که می.خواستم برای دیدن استاد کسایی بروم از خیابان حسن آباد اصفهان به ایشان زنگ زدم و گفتم من از شاگردان استاد شهنازی و برومند هستم و عشق دیدار شما را دارم. ایشان هم موافقت کرد و به من آدرس داد.
    لطفی ادامه داد: وقتی به دیدن حسن آقا رفتم ایشان با لباس رسمی منتظر من بود؛ من نیز جعبه سازی را در دست داشتم که متعلق به برادرم بود و روی آن اشکال گل منگلی بسیاری داشت ضمن اینکه موی بلندی هم داشتم. حسن آقا بعد.ها گفت وقتی تو را با آن شمایل دیدم به خودم گفتم.ای داد بی.داد، باز هم یکی از این جوان.های گیتاریست آمده و می.خواهد سر ما را ببرد.
    این آهنگساز همچنین تصریح کرد: حسن کسایی برای همه ما حق استادی دارد و همواره با ظاهر موسیقی و ردیف مخالف بوده است. در همین اثری نیز که منتشر کرده این موضوع را به وضوح می.بینید. استاد در واقع جوهره قطعات را اجرا کرده است. حتی برخی گوشه.ها را در حد چند ثانیه اجرا کرده و به نظر می.رسد که اصطلاحا اشانتیون زده است.
    وی تاکید کرد: با توجه به.شناختی که من از آثار استاد کسایی دارم ایشان در این اثر یک سوم آنچه را که می.دانسته اجرا کرده است. خوشبختانه تمام ویژگی.های حرفه.ای حسن کسایی طی ۶۰ سال گذشته ضبط شده و وجود دارد و می.توان از آن.ها به عنوان ماخذ استفاده کرد. متاسفانه با اینکه در عصر دیجیتال هستیم از اکثر بزرگان موسیقی کشورمان تصاویر مستندی نداریم و نمونه کاری که برای استاد کسایی می.شود می.بایست برای سایر عزیزان نیز اتفاق بیافتد.
    لطفی در مورد نقش تاریخی حسن کسایی در نی نوازی گفت: نایب اسدالله نی نواز بی.نظیری بوده و حسن کسایی در ادامه نایب اسدالله به این عرصه ورود پیدا کرده و نقش تاریخی خودش را بازی کرده است. به گونه.ای که امروز صدای نی کسایی در تمام نقاط ایران و از نی نوازی.هایی که انجام می.شود، می.شنوید.
    این نوازنده تار افزود: درست است که ما به امید نقد اثر استاد کسایی به اینجا آمده.ایم اما در عمل کاری که استاد انجام داده به قدری بزرگ است که با این روند نمی.توان به نقد آن پرداخت. شاید روزی در محیطی دانشگاهی.تر بتوانیم به نقد آثار ایشان بپردازیم.
    محمدرضا لطفی در پاسخ به سئوالی درباره مقایسه جایگاه جلیل شهناز در تار نوازی و حسن کسایی در نی نوازی گفت: من عاشق جلیل شهناز هستم و او را کسایی دیگر در کار خودش می.دانم؛ اما توجه داشته باشید که این دو نفر دو سنخیت متفاوت دارند.
    وی تاکید کرد: من استاد شهناز و استاد کسایی را در یک کفه قرار نمی.دهم. کسایی اهل تحقیق و بررسی بوده و این ذهنیت را شما در نوازندگی و انظباط طولانی او می.بینید. صدایی که شما از ساز کسایی می.شنوید هرگز و در هیچ مقطع تاریخی نشنیده.اید و مختص به خود حسن کسایی است. یعنی کسایی ساز نی را تکامل داده است. تا پیش از او هرگز نی نمی.توانسته بیش از دو یا ..نهایت سه دقیقه با سازی چون تار همنوازی کند اما کسایی ابعاد نی را به طرز غیر قابل انکاری افزایش داده است.
    این موسیقیدان افزود: اما آنچه شما از ساز استاد جلیل شهناز می.شنوید در ساز اساتید پیش از او شنیده.اید. استاد جلیل شهناز در جایگاه فوق العاده.ای است و استاد کسایی نیز در جایگاه خودش تعریف خودش را دارد.
    لطفی تصریح کرد: همانطور که پیش از این نیز گفته شد ساز حسن آقا بیشتر آوازی است و دلیل.اش هم این است که وزن آن بر وزن شعری منطبق است. وقتی که به صدای نی حسن کسایی دقت می.کنید متوجه می.شوید که با سیلاب.های شعری نواخته می.شود.
    این هنرمند همچنین گفت: روزی سایه در مورد حافظ جمله.ای را به کار برد که من امروز می.خواهم در مورد استاد کسایی به کار ببرم. سایه گفت آخ اگر حافظ نبود ما چه شاعران بزرگی می.شدیم و من این جمله در مورد کسایی به کار می.برم.
    در ادامه برنامه ابتدا منوچهر غیور از شاگردان استاد کسایی به همراه محمود رفیعی نوازنده تنبک به اجرای دونوازی پرداختند. سپس تقی سعیدی از شاگردان تاج اصفهانی آوازی را در رسای حسن کسایی اجرا کرد. در ادامه نیز مستندی ۵ دقیقه.ای از سه تار نوازی و آواز حسن کسایی برای حاضران در سالن پخش شد.
    بخش پایانی برنامه نیز تقدیر از دست اندرکاران تهیه و تولید آلبوم ردیف نی استاد کسایی بود که برای اهدای جوایز این افراد محمدرضا لطفی، هوشنگ کامکار، ناظمی (معاون سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران)، سید عباس سجادی (مدیر بخش موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری) و علی مرادخانی (رئیس موزه موسیقی) به روی صحنه آمدند.
    در این بخش از خلیل و محمدجواد کسایی، شهرام می.رجلالی، منوچهر غیوری، تقی سعیدی، حمید و حسن عسگری، مهرداد دفتری، فروغ بهمن.پور و محمدرضا لطفی با اهداء لوح تقدیر و هدایایی قدردانی شد.



    ادامه در منبع : تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۰/۱۰/۲۱ در ساعت 11:21

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 16
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۳/۰۱, 02:51
  2. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۱/۱۸, 11:10
  3. ساز آرایی ارکستر ملی گرته برداری از ارکستر سمفونیک است
    توسط Ramin95 در انجمن اخبار روز موسیقی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۹/۲۴, 12:11
  4. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۹/۰۱, 16:03
  5. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۷/۱۳, 01:12

جستجو شده ها

آخرین نشست استاد کسایی

تا این لحظه 0 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست