کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: علیرضا بدیع: کودکی ام را با همنشینی پدرم با پرویز مشکاتیان به یاد می آورم

  1. Ramin95 آواتار ها
    Ramin95
    شماره کاربری
    4941
    Contributor
    شهریور /۱۳۹۰
    4,009
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی575
    0
    سپاس از شما 815 بار در 687 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض علیرضا بدیع: کودکی ام را با همنشینی پدرم با پرویز مشکاتیان به یاد می آورم

    موسیقی ما - این روزها نام علیرضا بدیع بیش از همیشه مطرح شده است؛ او ترانه سرای آلبوم « ماه و ماهی» با صدای حجت اشرف زاده است که این روزها گل کرده و همچنین اجرای یک برنامه موسیقی «هنر پنجم» هم به عهده اوست. این شاعر، مجری و کارشناس ادبیات در بسیاری از جلسات شعر و موسیقی و همچنین برنامه های رادیو و تلویزیون شرکت می کند و مجموعه غزل هایش هم منتشر شده است. آنچه می خوانید، گفت و گوی ما با علیرضا بدیع است.
    .
    • این روزها «علیرضا بدیع» را بیش از گذشته در زمینه شعر و موسیقی فعال می بینیم که البته این حضور گاهی پر سر و صدا هم بوده، این طور نیست؟
    نمی دانم تعریف شما از حضور فعال چیست؟ اگر مقصودتان کثرت آثار و کمیت باشد که پاسخ من منفی است و نسبت به گذشته بیشتر ننوشته و همکاری نکرده ام. اما از سوی دیگر اگر مقصودتان بیشتر شنیده شدن همین همکاری های مختصر من با خوانندگان باشد که عرض می کنم بله خوشبختانه اتفاق خوبی در این همدلی ها رخ داده و مایه خوشحالی من به عنوان مولف این آثار است.
    .
    • همیشه شاهد اجراهای شما چه در رادیو و چه در تلویزیون به عنوان مجری و کارشناس بوده ایم. اما برایمان از ابتدای این حضور پر رنگ در صدا و سیما بگویید. اینکه چگونه فعالیت هایتان را در این عرضه آغاز کردید؟
    من سال 1386 به عنوان نویسنده برنامه ای تلویزیونی، به نام «سبز آبی مهر» در شبکه خراسان به کارگردانی دوست سالیانم آقای «هادی حاجتمند» انتخاب شدم. آن برنامه، تولیدی و 13 قسمتی بود. پس از مدتی دوستانم تصمیم به ساخت سری دوم آن برنامه گرفتند و این بار علاوه بر نویسندگی از من خواستند تا به عنوان مجری نیز ایفای نقش کنم. من نیز پذیرفتم و پس از طی مراحل تست اجرا و... از بین حدود 10 مجری به رای بازبین ها برگزیده شدم. شبی بارانی بود که «هادی حاجتمند» به من گفت: «تبریک می گویم! تو را انتخاب کردند! » و این چنین شد که من 26 قسمت از سری جدید آن برنامه را در شبکه خراسان رضوی اجرا کردم. برنامه ای فرهنگی هنری با آیتم هایی نظیر مصاحبه با بازیگران و هنرمندان کشور. القصه! از همان سال ها نیز به عنوان کارشناس شورای شعر و موسیقی نیز با صدا و سیمای خراسان همکاری داشتم که به همراه آقایان «محمد کاظم کاظمی»، «هادی منوری» و «جواد گنجعلی» آثار ترانه را بررسی می کردیم. خلاصه اینکه از سال 1390 که برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به تهران آمدم هم به عنوان کارشناس شورای شعر و موسیقی شورای نظارت و ارزشیابی در سازمان صدا و سیما مشغول به کار شدم و از سوی دیگر نیز به عنوان مجری و کارشناس در رادیو به اجرای برنامه های شعر و موسیقی از جمله برنامه «تازه به تازه، نو به نو» پرداختم.
    .
    • فکر می کنم بعد از برنامه رادیویی «تازه به تازه، نو به نو»، برنامه «هنر پنجم» که چندی است هر شب از «شبکه شما» پخش می شود، دومین برنامه با محوریت شعر و موسیقی است که شما اجرایش را به صورت رسمی و ثابت بر عهده دارید. حضورتان در این برنامه به پیشنهاد چه کسی بود و چگونه این همکاری شکل گرفت؟
    در حیطه ی موسیقی بله. اگرچه در رادیو برنامه هایی ادبی از جمله «ققنوس»، «شاعر در آیینه» و «شعر آیینه» را اجرا کرده و می کنم. اما درباره برنامه «هنر پنجم»، مدیر موسیقی استان ها جناب آقای «سید حمیدرضا حسینی» من را به تهیه کننده سری جدید برنامه «هفت ترانه» که قرار بود با نام «هنر پنجم» به روی آنتن برود، معرفی کردند. آقای «محمد رژدام» نیز تهیه کننده خوش ذوق این برنامه پر بیننده نیز با روی گشاده پذیرفتند و قرار شد که هفته ای یک روز به عنوان مجری کارشناس در برنامه حضور داشته باشم. هنوز دو روز از حضور بنده در این برنامه سپری نشده بود که ایشان پیشنهاد اجرا به عنوان مجری مستمر را عنوان کردند. راستش را بخواهید در ابتدا بسیار شوکه شدم. آن روزها بیشتر دوست داشتم که سرم توی لاک خودم باشد و زیاد دیده نشوم. کلا" اگر به انتخاب خودم باشد، در هیچ نشست و همایشی هم شرکت نمی کنم چرا که حس و حالم نسبت به چهار پنچ سال گذشته که مدام به جشنواره و کنگره دعوت می شدم، فرق کرده است. خلاصه اینکه بعد از مشورت با دوستان معتمدم این پیشنهاد را پذیرفتم و از اول خرداد ماه، هر شب اجرای این برنامه را به صورت زنده بر عهده دارم.
    .
    • هدف از ساختن چنین برنامه آن هم هر شب و به صورت زنده با وجود مشکلات فراوانی که در پی دارد، چه بوده و شما به عنوان مجری برنامه چطور ریسک چنین اجرایی سخت را در حوزه ی موسیقی پذیرفتید؟
    این برنامه اه... متفاوت و متنوعی را دنبال می کند. از نظر شبکه، پرداختن به موسیقی اقوام و ترانه های فلکلور و معرفی ظرفیت های استان ها در زمینه موسیقی و خرده فرهنگ ها یکی از این اه... است. از نظر خودم نیز باید بگویم که، شخصا" همواره دوست داشته ام، نگاه نقادانه جایی در موسیقی این سرزمین داشته باشد و همواره با این پرسش مواجه بودم که واقعا" چرا هیچکس نقصان های ترانه و موسیقی و خوانندگان ما را محکم و علنی و به دور از تعارف های ما ایرانی ها گوشزد نمی کند؟ جز این است که همه می دانیم فلان سوپر استار پاپ! روی استیج ناکوک می خواند، پس چرا همه به ظاهر به به و چه چه می کنند؟ بگذریم! باز کردن راهی برای نقد موسیقی یکی از اه... من در این برنامه بوده که خوشبختانه با همیاری عوامل دیگر تا حدودی هم میسر شده است. هواداران و هوارکش های خوانندگان درجه دو پاپ باید بدانند که خواننده مورد علاقه آن ها بت نیست و به سادگی قابل انتقاد است. در مورد ریسک پذیرش این کار نیز باید عرض کنم که قدم های بزرگ برداشتن در صورت ناتوانی، لغزش های بزرگ به همراه خواهد داشت. به دلیل بزرگی آرمان، احتمال این لغزش ها را به جان خریده ایم. اگر دقت کنید پس از برنامه 90 مردم به راحتی تمام اسطوره های فوتبالی را قابل نقد یافتند. این اتفاق در مورد ستارگان سینما نیز با برنامه «هفت» افتاد. چرا این باب نقد نباید در موسیقی باز بشود؟ اگر نیاز به خط شکنی است، ما هستیم. ناسزا هایش را نیز به کرات در این مدت از هواداران آقایان «محسن یگانه» و «امیر حسین مقصودلو» شنیده ایم. منتهی ایمان داریم که روزی خواهد رسید که درقبال نقد به جای توهین، تحسین بشنویم.
    .
    • از آنجایی که پیگیر و البته بیننده برنامه تان نیز هستم، باخبرم که با مشکلاتی هم در زمینه ی نقدهایتان در رابطه با ترانه و موسیقی برخی از آثار مواجه شدید. بدین شکل که بسیاری با نقدهایتان مخالف بودند و با نگاهی طرفدارانه نسبت به هنرمند محبوبشان قضاوت می کردند. در همین راستا بر این باورم که جریان کمیپین «ضد زرد» که توسط «دکتر افشین یداللهی» راه اندازی شده نیز به برنامه شما بی ربط نباشد، درست است؟
    بله درست است. کمپین «ضد زرد» پس از توهین های هواداران «محسن یگانه» به من آغاز به کار کرد. «دکتر افشین یداللهی» از «مسعود امامی» شنیده بودند که در برنامه «هنر پنجم»، بنده نقدی به قافیه یکی از ترانه های «محسن یگانه» وارد کرده است و هواداران ایشان، بدون منطق و دلیل خاصی دو سه هزار فحش و ناسزا در اینستاگرامش نوشته اند. «دکتر یداللهی» با من تماس گرفتند و بعد از شنیدن ماجرا قرار شد موضوع را با جناب «دکتر پیروز ارجمند» که آن روزها هنوز سمت قبلی شان را داشتند، در میان بگذارند. از کم و کیف ماجرا که بگذریم، «دکتر یداللهی» اقدام به راه اندازی کمپینی کردند که به هواداران گوشزد می کرد که به منتقدین توهین نکنیم و مابقی قضایا را هم که فکر می کنم در جریانش هستید. سوال من از هواداران «محسن یگانه» که از اغلب نیز نوجوان هستند این است که: «چه چیزی باعث می شود که وقتی دلیل منطقی و علمی منتقدی را می شنوید دست از دهان بردارید و به بستگان طرف مقابل توهین کنید؟ تاثیر قطعات منتشر شده .خواننده محبوب تان بر شخصیت و فرهنگ شما کجا نمود یافته است؟ آیا شنوندگان آثار استاد «حسین علیزاده»، استاد «محمدرضا شجریان»، استاد «شهرام ناظری» و مابقی اساتید نیز چنین رفتارهایی خواهند داشت؟» امان از تعصب کورکورانه!!!
    .
    • از این بحث ها که بگذریم فکر می کنید تا به امروز این برنامه توانسته در میان مردم و اهالی موسیقی به جایگاه خوبی دست پیدا کند؟ چه بازتاب هایی تا به امروز از سوی مخاطبین دریافت کرده اید؟
    تا آن جایی که با اهالی خاص موسیقی صحبت داشته ایم، از روند برنامه و جهت گیری های آن اعلام رضایت داشته اند. این برنامه سعی دارد هر دو طبقه خاص و عام را به عنوان مخاطب خود داشته باشد و برای این مهم روش هایی را نیز لحاظ کرده است.
    .
    • برسیم به آلبوم «ماه و ماهی» که این روزها از سوی مخاطبان موسیقی مورد استقبال خوبی قرار گرفته و از فروش خوبی نیز برخوردار بوده است. شعرهای این آلبوم از سروده های شماست. برایمان از چگونگی همکاری تان با آقای «حجت اشرف زاده» که از قضا همشهری تان نیز هستند، بگویید.
    حجت دوستان سالیان من است. جدا از کار سال هاست در کوچه باغ های نیشابور گریسته و خندیده ایم. شب تا سپیده ی صبح بیدار مانده ایم و ساز و آواز داشته ایم. شعر خوانده ایم و زلف گره زده ایم. این آلبوم نتیجه ی سال ها رفاقت و همدمی ماست. در تک تک تحریرها و نغمه هایش خاطرات نوجوانی مان را می بینم که حالا این خاطرات بالغ شده اند و از خانه های مردم سر در آورده اند و البته که این مایه ی سرور و خشنودی هر دو ماست.
    .
    • تصور می کردید که این اثر با چنین استقبالی روبرو شود؟ و با توجه به این موضوع، آیا آثار جدیدی نیز در راهند؟
    در مورد استقبال آثار هنری تقریبا" هیچ کس نمی تواند نظر قطعی بدهد. گاه اثری که خلق کرده ای خودت را راضی نکرده اما پس از انتشار می بینی که مورد توجه دیگران قرار گرفته است و یا اثری که خلق کرده ای خودت را شگفت زده می کند ولی دیگران به آن چپ چپ نگاه می کنند! از این بحث که بگذریم، با توجه به مقبول افتادن آلبوم «ماه و ماهی» این روند را ادامه خواهیم داد و از حالا در حال یافتن و طراحی کلیت آلبوم بعدی حجت عزیز هستیم.
    .
    • از آنجایی که از نظر من و بسیاری، شما بیشتر غزل سرایید تا ترانه سرا، فکر می کنم این موضوع بر آلبوم «ماه و ماهی» نیز غالب شده و کارها بیشتر شعر هستند تا ترانه. این طور نیست؟
    مگر ترانه چیزی است جز شعر؟ من با تعریف شما مشکل دارم و همراه گفته ام که ترانه نیز یکی از زیر مجموعه های شعر است. ترانه می تواند محاوره باشد و یا نباشد. هر شعری قابلیت زمزه پذیری و فهم عام باشد و با موسیقی نیز همراه شود، ترانه است. خواه این شعر چهار پاره ای به زبان کوچه و بازار باشد، خواه غزلی به زبان معیار.
    .
    • به نظرم شعرهایتان به شکل قابل توجهی به نیشابور وابسته است و بزرگان نیشابوری مانند «شفیعی کدکنی» و «پرویز مشکاتیان» تاثیراتی بر روی کارهایتان داشته اند، اگر با من در این موضوع هم عقیده اید برایمان بگویید که این تاثیرات چه بوده اند؟
    این طبیعی است که من به عنوان یک نیشابوری علاقه ام را از ناخودآگاهم برکشم و به روی کاغذ پدیدار کنم. من جغرافیای دوست داشتنی ام را فراموش نمی کنم. من به کوه ها، مناظر طبیعی و درختان نیشابور عشق می ورزم. دره ها و کوچه باغ هایش را آهسته قدم زده ام و به پرنده هایش چینه داده ام. بارها در کوه های بینالود، آتش درست کرده ام و ساعت ها در آن خیره مانده ام. نیشابور در ضمیر من سمبل آرمان شهر است و هر گاه در شعر خواسته باشم تصویری مثبت از جایی خوب را ارائه دهم این نام بر قلمم خواهد رفت. زنده یاد «پرویز مشکاتیان» از دوستان پدرم بود و خیلی شب ها به همراه خانواده عزیزش به منزل ما می آمدند و شب نشینی هایی داشتیم. پدرم دو بیتی های «باباطاهر» را به آواز می خواند و من و دیگر کودکان در حال بازی گوش می سپردیم.
    .
    • غیر از آقای «حجت اشرف زاده» با چه کسانی همکاری داشته اید و آیا در آینده نیز آثار بیشتری از شما با صدای خوانندگان دیگری خواهیم شنید؟
    با استاد «ناصر چشم آذر»، استاد «مجید درخشانی»، جناب «سالار عقیلی» و جناب «حسام الدین سراج» که چندی پیش نیز غزلی از بنده را اجرا کرده اند، همکاری داشته ام. ایشان سال ها پیش نیز تصنیفی از من را هم به نحو احسن اجرا کردند. استاد «فریدون خشنود»، جناب «محمد حشمتی»، «دکتر سریر»، آقای «قاسم افشار»، آقای «علیرضا افکاری»، آقای «مازیار عصری» و ... نیز همچنین همکاری داشته ام. این خبر را هم بدهم که پس از ماه صفر سریالی پخش خواهد شد که تیتراژ آن یکی از آثار جدید من با صدای «حجت اشرف زاده» خواهد بود.
    .
    • به بخش دیگر گفتگویمان بپردازیم. شما مدت زیادی هم جزو اعضای صدور مجوز ترانه های آلبوم های رسمی کشور بودید که بررسی ترانه های آلبوم ها از نظر محتوایی و همینطور کلیه قواعد شعر و ترانه بر عهده تان بوده است. با توجه به تجربه ای که در این بخش دارید، اوضاع ترانه و موسیقی را چه زمانی که عضو آن گروه بودید و چه امروز را به شکل می بینید؟
    من در شورای نظارت مرکز موسیقی و سرود سازمان صدا و سیما بودم. شورایی که بررسی تیتراژ ها و آلبوم هایی که روانه بازار شده اند را برای پخش از تلویزیون و رادیو برعهده دارد. مادامی که در آن شورا مشغول به کار بودم از همکاری با خوانندگان برای تیتراژ، آلبوم و... محدودیت هایی داشتیم. وظیفه کارشناسان شورا تایید یا رد آثار بر مبنای نکات فنی و زیبایی شناسی بود. نظر نهایی توسط رییس وقت مرکز موسیقی صادر می شد. حقیقت این است که طی این چهار سالی که بنده با شورای مذکور همکاری داشتم وضعیت پخش ترانه از تلویزیون نسبت به دهه هستاد بهبود یافته است. خیلی از خوانندگان جوان که به صورت زیرزمینی فعالیت می کردند، این فرصت را یافتند که از طریق شبکه های داخلی با مردم ارتباط برقرار کنند. در حال حاضر در هم در شورای شعر و موسیقی استان ها مشغول به فعالیت هستم که وظیفه این شورا بررسی آثار فولکلور سایر استان ها است.
    .
    • و در پایان حرف و نکته آخر؟
    حرف آخر این که آهنگسازان به ساخت شعر هایی غیر از چهار پاره های محاوره نیز رغبت کنند و شاعرانی که با خوانندگان و آهنگسازان، همکاری دارند نیز دست به خلق قالب های تازه بزنند و گمان نکنند که سرنوشت محتوم تمام ترانه ها چهارپاره های تکراری با اوزان مشابه است.

    ادامه در منبع : تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۴/۰۹/۱۲ در ساعت 14:50

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۴/۰۶/۱۴, 13:10
  2. شصت سال با «پرویز مشکاتیان» در قاب دوربین!
    توسط Ramin95 در انجمن اخبار روز موسیقی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۴/۰۵/۳۱, 15:00
  3. ویدئو آموزشی ساده و سریع حذف نویز در نرم افزار کیوبیس
    توسط nefrat در انجمن آموزشهای کیوبیس (Cubase)
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: ۱۳۹۳/۰۹/۲۰, 16:01
  4. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۱۲/۰۶, 13:00
  5. انتشار آثاری از زنده.یاد پرویز مشکاتیان در «گل.آوا»
    توسط Ramin95 در انجمن اخبار روز موسیقی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۱۰/۱۳, 20:00

جستجو شده ها

Nobody landed on this page from a search engine, yet!

تا این لحظه 0 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست