کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آموزش فارسی فالش گیری
آموزش فارسی آهنگسازی با کامپیوتر
آموزش فارسی حرفه ای کیوبیس
حرفه ای ترین آموزش فارسی تصویری مبانی و تئوری موسیقی در ایران
آموزش فارسی ساخت ریتمهای 6/8 ایرانی عربی بندری ترکی عربی



آهنگسازی
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2


دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

جهت مشاهده ی پستی که بیشترین امتیاز مثبت را در این تاپیک کسب کرده است اینجا را کلیک کنید

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: آواز کر

  1. blacky آواتار ها
    blacky
    شماره کاربری
    36914
    مدیـر ارشـد سایت
    فروردین /۱۳۹۲
    mazandaran
    2,128
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی4374
    7,886
    سپاس از شما 6,535 بار در 2,258 پست
    Follows
    4
    Following
    0

    پیش فرض آواز کر

    درود به علاقمندان آواز

    یک گروه کُرال یا گروه هم.سرایان، گروهی موسیقیایی متشکل از خوانندگان است. البته باید در نظر داشت موسیقی کرال، به قطعاتی گفته می.شود که برای اجرای چنین گروهی نوشته می.شود. به گروهی از خوانندگان که اجرای گروهی دارند، گروه کر یا گروه هم.سرایان گفته می.شود. اصطلاح گروه کر غالبا به گروه.های وابسته به کلیسا اطلاق می.شود؛ (فارغ از این که جزء اعضای اصلی گروه کر هستند یا نه)، و دسته دوم به گروه.هایی اشاره دارد که در سالن.های کنسرت یا تئاتر به اجرا می.پردازند.

    البته این تفاوت چندان سخت.گیرانه نیست. اصطلاح "کر" در شکلی دیگر به معنای زیرمجموعه.ای از اجرای دسته.جمعی به کار می.رود. بدین.ترتیب ممکن است به عباراتی مانند "کر سازهای بادی-چوبیِ" ارکستر، یا "کرهای" گوناگون مجموعه.ای از صداها یا سازها در ساخته.ای پلی.کرال بربخوریم. در اوراتوریوهاو مس.های معمول سده.های هجدهم تا بیست و یکم، از واژه گروه کر یا همسرایان برای نشان دادن وجود بیش از یک خواننده در هر بخش برای مقایسه با کوارتت تک.خوان.هایی نیز که در این کارها وجود دارد، به کار می.رفته و می.رود.

    رهبری گروه های کر:

    رهبری گروه.های کر غالبا توسط یک رهبر ارکستر یا کُر.مایْستِر (رهبر گروه کر) انجام می.گیرد. اغلب گروه.های کر شامل چهار بخش هستند تا خواندن را در هارمونی چهاربخشی انجام دهند. اگرچه در صورتی که خواننده.هایی برای خواندن بخش.های بیشتر وجود داشته باشد، هیچ.گونه محدودیتی در تعداد بخش.های ممکن وجود ندارد. به عنوان مثال، توماس تالیس موتتی ۴۰ بخشی با نام Spem in aliumبرای هشت گروه کر با پنج صدا برای هر گروه نوشت؛ و یا قطعه Stabat Mater اثر کشیشتف پندرتسکی، برای سه گروه کر با ۱۶ صدا برای هر گروه نوشته شده است؛ یعنی در مجموع ۴۸ بخش. علاوه بر چهار بخش، سه، پنج، شش و هشت بخش از معمول ترین تعداد بخش.ها در یک گروه کر هستند.

    گروه.های کر هم توانایی خواندن با همراهی ساز را دارند و هم بدون آن. آواز بدون آکومپانیمان، آواز آکاپلا نام دارد (اگرچه هیئت مدیره انجمن کرال آمریکا (ACDA) این نوع استفاده از آکاپلا را به معنای عدم همراهی مناسب نمی.داند، چرا که آکاپلا اشاره به آوازی دارد که در "کلیساها" اجرا می.شود و امروزه آواز بدون همراهی موسیقیایی بیشتر حالتی سکولار و غیرمذهبی دارد). سازهای همراهی.کننده گروه کر می.توانند گستره بسیار متفاوتی داشته باشند؛ از یک ساز گرفته تا یک ارکستر کامل. برای تمرینات گروه کر معمولا از یک پیانو یا ارگ استفاده می.شود، حتی اگر سازهای متفاوتی برای اجرا در نظر گرفته شده باشد و یا گروه کر در حال تمرین قطعات بدون ساز باشد.

    انواع گروه.های کر

    گروه.های کر مختلط (صداهای مردان و زنان). این نوع را می.توان معمول.ترین گروه کر دانست که معمولا شامل چهار صدای سوپرانو، آلتو، تنور و باس است که غالبا از آن با شکل مخفف SATBیاد می.کنند. بیشتر اوقات یک یا دو صدا به دو گروه تقسیم می.شود؛ به عنوان مثال زمانی SSAATTBBداریم که هر صدا به دو بخش تقسیم شود و SATBSATBهنگامی پیش می.آید که گروه کر به دو گروه چهاربخشی نیمه مستقل تقسیم شده باشد.

    گهگاه صدای باریتون نیز مورد استفاده قرار می.گیرد که در این صورت آن بخش توسط باس.هایی که توانایی اجرای محدوده فراتر از باس را دارند اجرا می.شود (و آن را به شکل SATBarBنشان می.دهند). در گروه.های کر کوچکتر که مردان کمتری در اجرا شرکت دارند، با تنظیمی متفاوت متشکل از بخش.های: سوپرانو، آلتو و باریتون (SAB)، گروه اندک مردان می.توانند تنها در یک بخش به خوبی نقش باس.ها و تنورها را بر عهده گیرند.

    گروه کر مردان، متشکل از صداهای SATBهمانند آنچه در گروه کر مختلط وجود دارد، با این تفاوت که پسران بخش بالایی را می.خوانند (که آنها را تریبل یا سوپرانوی پسرانه[می.خوانند) و مردان نیز بخش آلتو را به شکل فالستو می.خوانند که به این نوع صدا کنترتنورمی.گویند. این شکل از گروه کر معمولا در کلیسای جامع انگلیس یافت می.شود.

    گروه کر زنان، که معمولا شامل دو بخش از صداهای سوپرانو و آلتو است که غالبا با شکل کوتاه.شده.ی SSAAنشان داده می.شود. و یا ممکن است گروه شامل سوپرانو I، سوپرانو IIو آلتو باشد که در آنصورت SSAخوانده می.شود.

    گروه کر مردانیا همسرایان مرد، که معمولا از دو تنور، یک باریتون و یک باس تشکیل می.شود، که غالبا آن را به شکل TTBBنمایش می دهند (و یا ATBB، در صورتی که بخش بالایی در محدوده صدایی آلتو به شکل فالستو خوانده شود. ممکن است فرم ATBBدر بعضی از آثار موسیقیایی کوارتت باربرشاپ مشاهده شود).

    گروه کر بچه.ها که غالبا دوبخشی (SA) و سه بخشی (SSA) است و گاهی صداهای بیشتری نیز دارد. این شامل گروه.های کر پسران نیز می.شود.

    گروه.های کر را بر پایه نهادی که گروه در آنجا به فعالیت می.پردازد نیز، دسته.بندی می.کنند:

    گروه.های کر کلیسا

    گروه.های کر دانشگاهی و دانشکده.ای

    گروه.های کر جمعی (متشکل از کودکان یا بزرگسالان)

    گروه.های کر حرفه.ای مستقل، (مانند: گروه Anúna) و یا گروه.های با پشتیبانی دولت (مانند: خوانندگان BBC، گروه ملی کر مجلسی ایرلند، گروه کر مجلسی کانادا، گروه کر رادیو سوئد)

    گروه.های کر مدرسه.ای

    گروه.های کر اشاره.گر (متشکل از اعضای ناشنوا یا شنوا) که از زبان اشاره به جای صدا استفاده می.کنند.

    گروه.های کر ترکیبی آوازی و اشاره.گر که هم از زبان اشاره و هم آواز استفاده می.کنند و برای هدایت گروه از مربی حرکات و مدیر موسیقی کمک گرفته می.شود.

    برخی از گروه.های کر را بر اساس موسیقی.ای که اجرا می.نمایند، دسته.بندی می.کنند، مانند:

    گروه های کر سمفونیک

    گروه.های کر باخ

    گروه.های کر جز آوازی

    گروه.های کر نمایشی که اعضای گروه در آن می.رقصند و می.خوانند، که غالبا تا حدی شبیه به اجراهای موزیکال است.

    گروه.های کر Gospel

    آرایش اعضا بر روی صحنه:

    درباره چگونگی آرایش بخشهای مختلف اعضای گروه کر بر روی صحنه، مکتبهای فکری گوناگونی وجود دارد. در گروههای کر سمفونیک، معمول است گروه در پشت ارکستر، مطابق با چیدمان استاندارد گروه سازهای زهی، یعنی از زیرترین تا بم ترین صدا و از چپ به راست قرار گیرند. هرچند این چینش به هیچ وجه جهان.شمول نیست. در قطعاتی که پیانو ساز همراهی.کننده است و یا آواز آکاپلا، به طور معمول مردان در قسمت عقب و زنان جلوی آنها قرار می.گیرند. البته برخی از رهبران ترجیح می.دهند باس.ها پشت سر سوپرانوها قرار گیرند، با این استدلال که صداهای بیرونی باید یکدیگر را تعدیل کنند.

    در گروه.های کر حرفه.ای.تر، غالبا تمام گروه.های صدایی به صورت مختلط قرار می.گیرند. طرفداران این شیوه، علت استفاده از آن را در این نکته می.دانند که هر خواننده در گروه می.تواند آسان.تر صدای دیگر اعضا را شنیده و صدای خود را با آنان وفق دهد، ولی در این صورت از هر خواننده انتظار می.رود کمتر به دیگر اعضای بخش خود وابسته باشد. مخالفان این روش اعتقاد دارند با این آرایش تفکیک مکانی هر خط صدا از بین رفته که خود یک ویژگی ارزشمند برای شنوندگان به شمار می.آید. از سوی دیگر این کار باعث حذف رزونانس محلی شده که کاهش حجم موثر گروه کر را در پی دارد.

    در آثار موسیقیایی که دو یا چند گروه کر در آن شرکت دارند، معمولا اعضای هر گروه کر با یکدیگر هستند، و گاهی به شکلی معنی.دار از یکدیگر جدا می.گردند؛ به ویژه در اجراهای موسیقی قرن شانزدهم. برخی از آهنگسازان عقیده دارند که گروه.های کر حتما باید از هم تفکیک شوند؛ مانند رکوئیم جنگ اثر: بنجامین بریتن. در این میان، فاصله خوانندگان از یکدیگر نیز مورد توجه بوده است. مطالعات صورت.گرفته در این زمینه نشان داده.اند نه تنها آرایش حقیقی، بلکه مقدار فضای پهلویی و فراگیر، دریافت صدا را برای آوازخوانان و شنوندگان تحت تاثیر قرار می.دهد.

    مهارت.های مورد نیاز خوانندگان گروه کر:

    خواننده.های گروه کر از نظر توانایی.ها و اجراهایشان بسیار متفاوتند. بهترین خواننده.های یک گروه کر (در مقایسه با دیگر اعضا) از مهارت.های زیر برخوردارند:

    دقت در خواندن نت خواسته شده (با زیر وبم درست و ژوست)، به همراه تمبر (رنگ) صدایی که مکمل دیگر خواننگان باشد؛

    دقت در خواندن با حجم کنترل.شده صدا که با نشانه.های دینامیکی مشخص.شده در برگه نت یا تعیین.شده توسط رهبر، و پرهیز از خواندن با صدای بلند که به شکل محسوسی به عنوان صدایی انفرادی از میان بخش خود شنیده شود؛

    دیدخوانی بسیار روان؛

    دقت در خواندن و تلفظ و رعابت سبک تلفظی که مربی زبان تعیین کرده است، در هر زبانی که می.خواهد باشد. این مورد شامل: بیان صحیح، زمان بندی درست واکه (مصوت) های ساده و مرکب و قراردهی درست صامت ها؛

    درک و تفسیر موسیقی و بازتاب آن درک در تولید صدایی آن اثر؛

    کاملا آماده و گوش.به.زنگ بودن برای مدتی طولانی، و نظارت دقیق بر آنچه در جلسه تمرین یا اجرا می.گذرد؛

    نظارت هر فرد بر چگونگی خواندن خود، یافتن اشتباهات و تلاش برای تصحیح آنها به مرور زمان؛

    پذیرش راهنمایی و پیشنهادهای دیگر اعضای گروه به نفع کل گروه، حتی هنگامی که خواننده از نظر زیبایی.شناسی با آن نکات موافق نیست؛

    ارائه صدایی سالم و خوشایند با به کارگیری شگردهای مناسب آوازی؛

    خواندن با استفاده از مصوت.ها و ردیابی صداها برای انطباق با گروه؛

    در این میان، خوانندگانی که گوش مطلق دارند هنوز نیازمند مهارت.های دیگری هستند؛ از جمله: خواندن قطعه در گامی متفاوت از گام اصلی قطعه؛ چرا که گروه.های کر معمولا قطعات را در حالت ترنسپوز.شده می خوانند؛ هماهنگی با گروه، حتی در مواردی که گروه به صورت نامحسوسی از فرکانس مرجع تغییر تنالیته می.دهد؛ دادن گام یا نواک آغازین به گروه که قطعه با آن آغاز می.شود، که معمولا در قطعات بدون همراهی روی می.دهد

    منبع :tarjiibandmusic



    تعداد کل آرای این پست : 2
    تعداد آرای مثبت : 2
    قبول اهنگسازی . تنظیم . میکس و مستر . نوازندگی گیتار

    تدریس گیتار . اموزش تئوری موزیک . اموزش اهنگسازی و تنظیم

    اینستاگرام من : morteza nicknezhad



    موسیقی مانند كشوری است كه روح من در آن حركت می كند. در آنجا هر چیز، گلهای زیبا می دهد و هیچ علف هرزه ای در آن نمی روید. اما تعداد

    کمی از افراد می فهمند كه در هر قطعه از موسیقی چه شوری نهفته است.
    بتهوون
    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۴/۰۹/۱۵ در ساعت 13:27

  2. 2 کاربر زیر از blacky برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  3. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    محل سکونت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی
    خرید وی اس تی خرید vst فروش vst وی اس تی فروش وی اس تی وی اس تی دانلود وی اس تی آپلود عکس

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

+ پاسخ به موضوع

جستجو شده ها

Nobody landed on this page from a search engine, yet!

تا این لحظه 12 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

نمایش برچسب‌ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی