کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی
آموزش فارسی فالش گیری
آموزش فارسی آهنگسازی با کامپیوتر
آموزش فارسی حرفه ای کیوبیس
حرفه ای ترین آموزش فارسی تصویری مبانی و تئوری موسیقی در ایران
آموزش فارسی ساخت ریتمهای 6/8 ایرانی عربی بندری ترکی عربی



آهنگسازی
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2


دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: در نکوداشت زنده یاد پایور مطرح شد: نسل های بعدی باید بدون قضاوت جایگاه امثال پایور را در موسیقی بررسی کنند

  1. Ramin95 آواتار ها
    Ramin95
    شماره کاربری
    4941
    Contributor
    شهریور /۱۳۹۰
    2,281
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی570
    0
    سپاس از شما 805 بار در 677 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض در نکوداشت زنده یاد پایور مطرح شد: نسل های بعدی باید بدون قضاوت جایگاه امثال پایور را در موسیقی بررسی کنند

    ارفع اطرایی معتقد است: نباید توقع داشته باشیم، فرامرز پایور و کاری که او در موسیقی انجام داد امروز شناخته شود بلکه باید نسلی بیاید و بدون هرگونه قضاوتی آثار او را مورد بررسی قرار دهد.
    به گزارش خبرنگار بخش موسیقی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در مراسم نکوداشتی که شامگاه گذشته - 16 دی ماه - در مجموعه فرهنگی هنری اندیشه برپا شده بود، این نوازنده با سابقه سنتور با قدردانی از برگزارکنندگان این مراسم، گفت: این مجموعه بدون هرگونه حمایت مالی از سوی ارگان هایی که وظیفه شان برپایی چنین مراسم هایی است ،این نکوداشت را برگزار کردند.
    او اضافه کرد: دو سال و 28 روز از درگذشت زنده یاد پایور می گذرد و هرکس به نوبت و در حد ظرفیت و توانش کاری انجام داده است.، اما چقدر کم! زیرا آدم هایی که در عرصه فرهنگ و هنر تاثیر گذار هستند و با کارهایشان این عرصه را منقلب می کنند ، متاسفانه در زمان خودشان شناخته نمی شوند.
    او خطاب به جمع حاضر بیان کرد: نباید توقع داشته باشیم که زنده یاد پایور امروز شناخته شود چه بسا که امسال کلنل وزیری و ابولحسن خان صبا نیز تازه امروز شناخته شده اند، لذا آنچه که امروز ما درباره پایور می دانیم هنوز کاملا روشن نیست.
    اطرایی تصریح کرد: باید به مرور نسل هایی بیایند که در گذر زمان بدون قرض ورزی و هرگونه رقابتی کارهای این افراد را وسط بگذارند و بی توجه به نوشته های قبلی قضاوت صحیحی را شکل دهند. چه بسا که کار فرامرز پایور در نوع خود بی نظیر بود و با وجود آنکه من و امثال من نسبت به استادم و موسیقی تعصب داریم ، اما نباید فراموش کنیم که کاری که او کرد بعدها شناخته می شود.
    این نوازنده سنتور یادآور شد: تنها فهرست کارهای زنده یاد پایور را در 200 تا 300 صفحه خلاصه کردم و معتقدم هرکدام از آن سرفصل ها را می توان در ده ها صفحه چاپ کرد، زیرا او یک سنتورنواز ، آهنگساز و مدرس درجه یک بود و انگار برای موسیقی خلق شده بود تا آن را جهت دهد.
    اطرایی، جایگاه پایور را بزرگتر از آن دانست که چنین محفلی برای او کافی باشد و گفت: او هرکاری که کرد با بهترین وضعیت انجام داد و بسیاری از کارهایی که صورت داده بود برای نخستین بار از سوی او به عنوان نمونه الگو مورد توجه قرار گرفت.
    او اضافه کرد: تا پیش از قاجار توانایی ساز، وسعت و امکانات آن در نظر گرفته نمی شد و در کنار آن توانایی و امکانات نوازنده نیز مورد توجه نبود، اما پایور به تمام این نکات پرداخت.
    اطرایی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: پایور غیر از آنکه نوازنده بی نظیری بود در کارهایی همچون آهنگسازی نقش ویژه ای داشت، به طوری که آثار او هنوز هم بعد از چند دهه نو و زیبا است و این کار سختی است که هم اساتید فن و هم عامه از این آثار لذت ببرند.
    شاگرد زنده یاد پایور ادامه داد: ایشان در دوره حیات گروه های متعددی تشکیل داد و تنظیم هایش برای هر ارکستر الگو است به طوری که این کار قبل از ایشان دیده نشده بود، اما او این حرکت را برای کل موسیقی ایرانی صورت داد. او معلم بی نظیری بود و هنوز هم سعی داریم روش ایشان را در این عرصه ادامه دهیم.
    اطرایی یکی از کارهای مهم زنده یاد پایور را جمع آوری مطالب و رنگ های مردمی دانست و افزود : زنده یاد پایور به تلفیق شعر و موسیقی اهمیت ویژه ای داد و بنده به عنوان یکی از اولین شاگردهای ایشان افتخار می کنم که در حد ظرفیتم چیزهایی از او فرا گرفتم.
    او در پایام سخنانش گفت: آدم هایی همچون پایور احتیاج به صفت ندارند ، بلکه خودشان افتخار یک دکترا هستند، اما گلایه های زیادی نسبت به نسل جوان وارد است که هنوز امسال پایور را نمی شناسند. در حالی که آنها باید در این زمینه مطالعه کنند و ببینند چرا اسم یک نفر در تاریخ باقی می ماند و ماندگار می شود.
    به گزارش ایسنا، در ادامه این مراسم محمد اسماعیلی و سعید ثابت به دو نوازی تنبک و سنتور در آواز دشتی پرداختند و سپس مسعود رضایی نژاد - مدیر هنرستان موسیقی اصفهان - سخن گفت.
    او به دگرگونی هایی که از دوران انقلاب به بعد در عرصه فرهنگ و هنر و به ویژه موسیقی به وجود آمد اشاره کرد و گفت: برای من به عنوان یک هنرجو در آن دوران، هنرمندان به سه دسته تقسیم می شدند. یک دسته آنهایی بودند که توان آن دوران را نداشتند و مهاجرت کردند،. دسته دوم آنهایی بودند که خنثی رفتار می کردند و در محفل های خصوصی ساز می زدند و دسته سوم آنهایی بودند که همچون پایور برای ادامه این مسیر برنامه ریزی کرده بودند و مکتبی راه انداخته بودند. به طوری که هیچ چیز باعث نمی شد از راه خود کنار بکشند.
    او اضافه کرد: زنده یاد پایور از همان لحظاتی که کار خود را در عرصه موسیقی شروع کرد به طور جدی این حرفه را دنبال نمود و شاگردها و شیوه های خود را جا انداخت و در آن دوران اجرای صحنه ای ممنوع بود و دانشکده ها و مدرسه های موسیقی تعطیل شده بودند اما ایشان به این وضعیت بها نداد و کار خود را پی می گرفت .
    او با اشاره به سال های 62 و 63 که پایور به اصفهان سفر کرده بود، گفت: ایشان کارهای مدرسه موسیقی و برنامه های کلاسی را کنترل کردند به طوری که شهر اصفهان تنها شش ماه بعد از انقلاب اولین کلاس های موسیقی را رونق بخشید. این اتفاق در شرایطی بود که بحران اتقصادی ، جنگ و مشکلاتی از این دست بر جامعه حاکم بود، اما زنده یاد پایور با هزینه شخصی خودش به اصفهان می آمد و این حرکت او غیر قابل تصور بود.
    رضایی نژاد در بخشی دیگر از سخنان خود عنوان کرد: به مرور ایشان سایر نیازهای هنرستان را برطرف کرد و اساتید گرایش های دیگر موسیقی را همچون ظریف اسماعیلی ، ثابت ، داروغه ، مقدسی و... به اصفهان آورد و آنها را ترغیب به آموزش موسیقی کرد، به طوری که اولین اجراهای صحنه ای در شهر اصفهان برپا شد.
    او گفت : ایشان به گونه ای برنامه ها را در اصفهان مدیریت می کرد که همه مسوولان به حمایت از این رشته بلند شده بودند و نگرش او به این حوزه زمینه ساز آن شد تا جلساتی را با مدیر کل ارشاد زمان داشته باشیم و به مرور یک فضا برای هنرستان موسیقی و بعدها نیز دانشکده موسیقی به دست آوریم. تمام این تلاش ها نتیجه قدم های محکمی بود که پایور در آن زمان برداشت.
    این نوازنده اضافه کرد: با حمایت های زنده یاد پایور ارکستر های بزرگی تشکیل شدند و سفرهای بین المللی گروه های موسیقی به عنوان خواهر خواندگی به سراسر جهان آغاز شد. اندیشه های بالای ایشان غیرقابل تصور بود و نگاه جامع شان قابل توجه است.از سوی دیگر مداومت ایشان درحفظ آثار موسیقی جای توجه دارد.
    او در ادامه سخنان خود یادآور شد: هم نشینی با استادان زمان و حفظ میراث گذشته یکی دیگر از ویژگی های ایشان بود. از سوی دیگر تمام کتاب های مورد نیاز آموزش موسیقی را در آن زمان چاپ کرد و نگاه به موسیقی در دوره ایشان تغییر پیدا کرد. به طوری که نسل جدید شاید چنین اتفاقاتی را نپذیرد اما حمایت های پایور در آن دوران باعث شد که هیچ وقت جا نزنیم و به کارمان ادامه دهیم.
    مدیر هنرستان موسیقی اصفهان در پایان سخنان خود خطاب به جمع حاضر گفت: گلایه ما از این است که همیشه برای یکدیگر حرف می زنیم و به همین دلیل هنوز ناشناخته هستیم در حالی که نسل جوان باید این مسائل را بپذیرد تا الگوی خوبی از هنرمندان موسیقی در ذهن آنها شکل بگیرد. هنوز هم فرهنگ عمومی کشور ما هنرمند را به درستی تعریف نکرده است، لذا امیدوارم در مسوولان فرهنگی دلسوزانی پیدا شود که نگاه روزمره نداشته باشند.
    محمد جواد موحدان - مدیر مجموعه فرهنگی هنری اندیشه نیز در ادامه این مراسم گفت: از آنجا که ارادت خاصی نسبت به زنده یاد پایور داشتم، احساس کردم که حتما باید چنین برنامه ای را برگزار کنیم زیرا به ایشان مدیون هستم و جایشان را در این جمع خالی می دانم ،اما متاسفانه در ایران رسم بر این است که تا زمانی که هنرمندی پا برجاست و ساز می زند کسی قدر او را نمی داند و جایگاهش را نمی شناسد اما به محض آنکه او می میرد در تمامی سالن ها برای او مجلس یادبود می گیرد. اما این کار ارزش ندارد.
    او در پایان یادآور شد: چراغ مکتب پایور و امسال او نباید خاموش شود، زیرا ما نگران موسیقی ملی ایران هستیم در حالی که این کار حمایت اساتید موسیقی را می طلبد و امیدوارم تا پایان این راه حضور داشته باشیم و آن را به سرانجام برسانیم.
    در بخش پایانی این مراسم از اساتید حاضر تقدیر شد.
    انتهای پیاممنبع خبر : ایسنا


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۰/۱۰/۲۶ در ساعت 11:43

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی
    خرید وی اس تی خرید vst فروش vst وی اس تی فروش وی اس تی وی اس تی دانلود وی اس تی آپلود عکس

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

+ پاسخ به موضوع

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 12
    آخرين نوشته: ۱۳۹۴/۰۶/۰۱, 13:06
  2. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۱/۳۰, 13:21
  3. ** آموزش قدم به قدم کامل فارسی کیوبیس از مقدماتی تا پیشرفته **
    توسط کوک در انجمن آموزشهای کیوبیس (Cubase)
    پاسخ ها: 11
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۰/۲۳, 00:38
  4. پاسخ ها: 4
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۴/۱۹, 12:32
  5. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۲/۲۷, 21:29

جستجو شده ها

Nobody landed on this page from a search engine, yet!

تا این لحظه 0 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی