کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: بابک چمن.آرا؛ زمانی می.رسد که نمی.توانیم موسیقی خوب بشنویم

  1. Ramin95 آواتار ها
    Ramin95
    شماره کاربری
    4941
    Contributor
    شهریور /۱۳۹۰
    4,009
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی575
    0
    سپاس از شما 815 بار در 687 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض بابک چمن.آرا؛ زمانی می.رسد که نمی.توانیم موسیقی خوب بشنویم

    موسیقی ما - آلبوم «سوی بی.سو» با آهنگسازی محمد علی نجف پور و با صدای امیر اثنی عشری بر اساس ترجیع.بند بلند هاتف اصفهانی نوشته شده و نشر بتهوون (آواخورشید) آن را منتشر کرده است. این اثر حالا در شهر کتاب مرکزی رونمایی شد. اصولا آهنگسازي براي ترجيع.بند كار دشواری به نظر می.رسد، به خصوص اینکه تعداد ابيات اين قالب شعري، دست كم 90 بيت است و در ترجيع.بند، خانه.هاي مختلف وجود دارد كه از پنج غزل يا بيشتر تشكيل شده و هر غزل، وزن يكسان و قافيه.هاي متفاوت دارد و يك بيت، اين.ها را به هم پيوند مي.زند مثل يك نخ، كه جواهري را به دور خودش به وحدت مي.رساند. این ماجرا را می.توان به عنوان یکی از مهم.ترین خصوصیات این اثر تلقی کرد. این اما تمام اتفاقات موسیقایی نیست که این روزها در شهر کتاب مرکزی رخ داده است. آلبوم «آهنگي براي زمين شب» هم با حضور اميرمهيار تفرشي پور، امير بكان، شاهين فرهت و فرزين تهرانيان در این مکان رونمایی شد. قطعات این اثر را کودکان ساخته.اند و نکته.ی جالب آنکه در زمانِ ضبط این اثر، صدابردار و نوازنده و باقي عوامل با بچه.ها حرفه.اي و جدي برخورد کرده و هرگز. با اداهاي بچه.گانه يا كوچك شمردن بچه.ها، پوزخند و نيشخند همراه نبود و طوري با همه رفتار شد كه متوجه باشند مسئوليت مواجهه با اثري را كه نوشته.اند، بايد برعهده بگيرند. آنها همچنین از آهنگسازان کودک خواسته.اند، هر زمان که احساس کردند، می توانند به نوازنده.ها بگویند که قطعه را دوباره بنویسند.اما آلبوم «سوی بی سويي» با حضور بابک چمن آرا، امیر اثنی عشری و نجف پور، آهنگساز اثر شب گذشته در شهر کتاب مرکزی در حالی رونمایی شد که «بابک چمن.آرا» به این مساله اشاره کرد که ناشران برای انتخاب آثار، شیوه.ها و سليقه.هاي مختلف دارند؛ برخي شرايط مالي را در نظر مي.گيرند؛ اما او در طول سال.هاي فعاليتش در آواخورشيد، محدوديتي براي ژانرهاي مختلف قائل نشده. است؛ بلكه كيفيت و حال خود اثر برایش اهمیت داشته است.

    او که حالا دیرپاترین مرکز نشر موسیقی را اداره می.کند، همچنین به این مساله اشاره کرد که مسائل اقتصادي در سال.هاي گذشته بر نشر موسيقي تاثير گذاشته است و همین باعث شده تا تعداد آثار با کاهش بسیاری مواجه شود:. «ما پيش از اين، سالانه 20 اثر موسيقي را هم منتشر مي.كرديم؛ اما طي سه سال گذشته مجبور به كاهش آثار شده.ايم ولي حال «سوي بي.سويي» آن.قدر خوب بود كه دوست داشتم آن را منتشر كنم.اين آلبوم سال گذشته به ما پيشنهاد شد و پس از بدقولي.ها و فراز و نشيب.هاي بسيار زياد بالاخره امسال موفق به انتشار آن شديم.»

    چمن.آرا همچنین از مخاطبان درخواست کرد که كپي يا دانلود كردن غيرقانوني اين اثر اجتناب كنند تا همه سهمي در نجات فرهنگ و هنر كشور از سقوط در سراشيبي داشته باشيم:. »به نظرم روند فعلي فرهنگ و هنر اصلاً جالب نيست و اگر اين وضعيت ادامه پيدا كند، نمي.توانيم موسيقي خوب بشنويم.»

    محمدعلي نجف.پور، آهنگساز اين آلبوم نيز با بيان اينكه دغدغه.هاي فلسفي- .حكمي داشته است، گفت: «اين اولين اثر من با اين دغدغه.هاست. شخصاً عقيده دارم در هر اثر هنري، مي.توانيم رابطه خالق و مخلوق را ببينيم و هر كاري، موجود به وجود خالق خويش است، از اين رو در خلق شدن، نمود جبر خالق را شاهديم. هر قطعه موسيقي، كتابي شنيداري است كه بدون واژه، مخاطب را به ساحت خالق خود دعوت مي.كند. به هر حال اميدوارم كاستي.هاي اين اثر تجربي را به ديده اغماض بنگريد و از شنيدن آن لذت ببريد.»

    امير اثني عشري، خواننده آلبوم «سوي بي.سويي» نيز اظهار داشت: «ما براي ساخت اين آلبوم از ترجيع بند مشهور هاتف اصفهاني استفاده كرديم. روز اولي كه آقاي نجف.پور اين ايده را با من مطرح كردند، هيچ ذهنيتي درباره نتيجه كار نداشتم اما ايشان با ديد مخصوصي كه داشتند، ابيات را به خوبي گزينش كردند و ابياتي را كه تاثير زيادي در معناي كل اثر نداشت، حذف كردند كه در نهايت، به يك كار قابل قبول تبديل شد.»

    «آهنگی برای زمین شب» هم دیگر اثری است که این روزها رونمایی شده است. «امير بكان» - آهنگساز- می...گوید زماني كه مي.خواسته تا اين آلبوم را در استوديو ضبط كند، از بچه.ها خواهش كرده است تا در استوديو حضور داشته باشند و درباره قطعه.شان با نوازنده.ها صحبت كنند و هركجا احساس .كردند ضبط بايد متوقف و آن قطعه يك بار ديگر نواخته شود، با آنها در ميان بگذارند. او می.گوید اين بچه.ها نشان داده.اند در آينده مي.توانند آهنگسازان حرفه.اي باشند: «اينكه بچه.ها بتوانند قطعه موسيقي بنويسند، كار راحتي نبود. ما تلاش كرديم بچه.ها را در آموزشگاه ايزوله كنيم و اجازه ندهيم به هر موسيقي.اي گوش كنند. متاسفانه به دليل تعدد رسانه.هاي موجود، موسيقي.هاي خوب و بد زيادي به گوش كودكان ما مي.رسد در حالي كه والدين بايد به شدت مراقب آنچه كودكان مي.شنوند، باشند و كودكان موسيقي.اي را بشنوند كه متعلق به سن خودشان باشد البته چنين موسيقي.هاي سالمي كم است و كمتر توليد مي.شود. بدبختانه خاله و عموهايي كه هر روز و شب به تلويزيون اضافه مي.شوند و موسيقي.هايي را توصيه مي.كنند كه مضر و سمي است و مبارزه با اينها هم كار آساني نيست اما دوست دارم تمام والدين بدانند اساتيد بزرگي هستند كه متد درست موسيقي را از دو سالگي تا زماني كه فرد مي.خواهد رهبر اركستر باشد، آموزش مي.دهند‎‎؛ متدي همانند متد پروفسور سوزوكي و ما هم مي.توانيم از اين نواها براي كودكان.مان استفاده كنيم.»

    این آهنگساز می.گوید حتي براي زمان خواب كودك هم موسيقي.هايي وجود دارد، مثلا «موتسارت» آهنگ.هايي دارد كه خيلي ساده تنظيم شده و به راحتي مي.توان از همان استفاده كرد. به همین خاطر است که او بر این اعتقاد است کمبود منابع براي تربيت گوش كودك نیست؛ ولي انگار به شکل عمد ذهن بچه.ها را خراب مي.كنند؛ در حالی که كودكان. باید با يك روش.مندي خاص، موسيقي گوش كنند:. » ما اين كار را در آموزشگاه ريشه در خاك انجام داديم و بچه.ها بعد از يك سال توانستند آهنگسازي كنند. درست است كه ملودي.ها ساده و كوتاه است اما روندي منطقي و همچنين آكوردگذاري دارد.»

    در این مراسم همچنین «شاهين فرهت» نیز حضور داشت و گفت: « درك موسيقي نيازمند ژني مخصوص است؛ يادم مي.آيد سال.ها قبل دوستي را مي.خواستم به موسيقي كلاسيك علاقه.مند كنم و برايش انواع و اقسام اين آهنگ.ها را پخش كردم اما بعد از مدت.ها گفت كه موسيقي كلاسيك را فهميده ولي موسيقي ايراني را دوست دارد. بنابراين فكر مي.كنم اگرچه آموزش و تربيت و عادت اهميت بسيار زيادي در نوع سليقه موسيقايي ما دارد اما اگر كسي آن ژن ويژه موسيقي را داشته باشد، حتي اگر مبتذل.ترين آهنگ.ها را هم بشنود، نهايتا به موسيقي اصيل و فاخر روي مي.آورد.»

    رضا مهدوي، كارشناس موسيقي نيز در اين برنامه حضور داشت و گفت: «به عنوان كسي كه سال.ها در شوراي برنامه.ريزي درسي و آموزشي وزارت آموزش پرورش حضور و در تاليف كتاب.هاي هنري سهم داشته است، مي.گويم كه كاري كه موسسه ريشه در خاك انجام داده است، كاري بوده كه آموزش و پرورش طي 30 سال گذشته نتوانسته انجام دهد. كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان در گذشته بهترين موسيقي.هاي كودك را ارائه مي.كرد و متاسفانه آموزش و پرورش به راحتي از كنار آن گذشت. سال.ها هم ما در شوراي تاليف كتب درسي مي.گفتيم كه محتواي آموزشي بايد ارتباط عمودي و افقي داشته باشد تا آموزش بچه.ها به نقطه اوج برسد ولي هيچ كس توجهي نكرد.»

    اين مدرس دانشگاه همچنين گفت: «به نظر من ما در ايران بايد همان كاري را انجام دهيم كه چين و ژاپن انجام دادند. آنها براي دو سال، فضاي آموزشي را تعطيل كردند و به جاي تاليف، كتاب.هاي درسي بچه.ها را از بازار تهيه كردند. به عقيده من ما هم بايد همين كار را انجام دهيم چراكه مراكز دولتي، ذهن بچه و معلم را دچار تناقض مي.كند و حالا ريشه در خاك كاري انجام داده است كه مي.تواند الگو و شاخص ما در زمينه آموزش موسيقي باشد و به پيشرفت موسيقي ايران بينجامد. بايد از آنچه دنيا تجربه كرده، استفاده و درواقع از يك.جا شروع كنيم چون بچه.ها بيش از آنكه نياز به آموزش داشته باشند، به تربيت هنري محتاجند و آلبومي كه منتشر شده، نمونه خوبي براي مدارس موسيقي است.»

    فرزين تهرانيان، استاد دانشگاه نيز در اين برنامه حاضر بود و با بيان اينكه دنيا در 9 ماه گذشته، درگير يك جنگ جهاني تمام عيار بوده است، گفت: «توصيه مي.كنم همه بعد از برنامه، دو كتاب نامه.هاي انشتين و فرويد را بخرند و بخوانند. هر دو تاكيد مي.كنند كه دنياي بدون جنگ و خشونت، فقط با هنر ممكن است؛ سال.ها قبل هم داستايوفسكي گفته بود كه زيبايي، دنيا را نجات مي.دهد. شايد همه متوجه كاري كه موسسه ريشه در خاك كرده است، نشوند اما آنها كار بسيار بزرگ و عظيمي انجام داده.اند، حركتي كه يك نقطه عطف به حساب مي.آيد.»

    .من هميشه تهران و مسكو را با هم مقايسه مي.كنم چون هر دو پايتختند و هر دو هم مدارس موسيقي دارند، اولي كمتر از 400 تا و دومي، بيش از 900 آموزشگاه موسيقي دارند اما نتيجه اين دو را نمي.توان با هم مقايسه كرد. موسيقي و كودكان براي ما به وسيله.اي براي خودنمايي تبديل شده كه با نمايش آنها به ديگران فخرفروشي مي.كنيم و در اين ميان، آموزشگاه.ها هم پول پارو مي.كنند؛ اين وضعيت را با وضعيت هنري و موسيقي مسكو مقايسه كنيد! خوشبختانه موسسه ريشه در خاك در طول دو سال فعاليت توانسته چنين كاري انجام دهد و به نظرم اين وضعيت، مصداق سپردن كار به كاردان است، آدم.هايي حرفه.اي كه كارهاي بزرگ و خوبي را ضبط كرده.اند.

    در پايان اين مراسم، تك تك بچه.ها به معرفي قطعه.اي كه ساخته بودند، پرداختند و آهنگ.ها هم براي حضار پخش شد.
    .



    ادامه در منبع : تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۴/۱۰/۱۹ در ساعت 18:50

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

موضوعات مشابه

  1. ویژگی های یک سنتور خوب
    توسط music509 در انجمن سنتور(Dulcimer)
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۳/۱۱/۱۲, 12:01
  2. ویژگی های یک سنتور خوب
    توسط فرشاد علیزاده در انجمن سنتور(Dulcimer)
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۶/۱۸, 16:55
  3. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۱/۲۵, 14:00
  4. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۱/۱۴, 14:50
  5. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۷/۱۸, 21:30

جستجو شده ها

Nobody landed on this page from a search engine, yet!

تا این لحظه 0 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست