کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: از اجرای کم.نظیر فیض علی با موسیقی قوالی تا موسیقی راک در تالار رودکی

  1. Ramin95 آواتار ها
    Ramin95
    شماره کاربری
    4941
    Contributor
    شهریور /۱۳۹۰
    4,009
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی575
    0
    سپاس از شما 815 بار در 687 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض از اجرای کم.نظیر فیض علی با موسیقی قوالی تا موسیقی راک در تالار رودکی

    موسیقی ما - در آخرین شب جشنواره موسیقی فجر فیض علی فیض موزیسین شناخته شده پاکستانی در همراهی با گروهش به ارائه موسیقی قوالی پرداختند. کنسرت 30 بهمن در تالار رودکی درست مثل کنسرت ساعت 18.15 در تالار رودکی روز بسیار پر و سر و صدایی را رقم زد. بسیاری از خاطبان علاقه مند به موسیقی ملل بعد از تماشای یک اجرای راک زهی به سراغ موسیقی فولکلور پاکستان رفتند. به نظر بسیاری از مخاطبان غمومی موسیقی پسش از به روی صحنه رفتن اجرای فیض علی فیض و گروهش به نظر می.رسید این موسیقی جذابیت زیادی ندارد. با این وجود تالار وحدت با اجرای این موزیسین شناخته شده و گروهش یک اجرای درخشان را پشت سر گذاشت.ارکستر فیض علی فیض مشتکل از علی شهناز( هامونیوم و همخوان)، کرامت علی اسد(هارمونیوم و همخوان)، شهید فرید(طبلا)، نظر عباس(هم آواز)، مداسار مونیر(همخوان)، شهید ندیم(همخوان) و کلیم اختر(همخوان) همگی با لباس های یک دست و محلی پاکستان به روی صحنه آمدند و با ذکر خداوند موسیقی خود را آغاز کردند.

    این موسیقی دقیقا بر پایه ریتم بنا شده بود و ریتم.های تکرار شونده و به نظر عدهای تخدیری در آن بسیار بود.

    همین مسئله باعث شده بود بسیاری از مخاطبان با شنیدن کارهای فیض علی فیض به یاد موسیقی جنوب ایران بیافتند. آخر در موسیقی نواحی ایران هم آغازگر اجراها نام و یاد خداوند است با این وجود اما چیرگی کلام.هایی شبیه اوراد و حضور پر مایه آنها در بخش.های مختلفی از کنسرت باعث شده بود فضای لذت بخشی برای مخاطبان فراهم شود.

    .با اجرای قطعه بعدی که همراه با ذکر حضرت علی توسط فیض بسیاری از مخاطبان تازه با راه و رسم آنچه قرار بود در این موسیقی فتوتی ارائه شود آشنا شدند. .

    شایان ذکر است فیض علی همان فردی است که در دهه 70 موسیقی اش در ولادت حضرت علی از تلویزیون پخش می شد در آنجا که آواز سر می.داد « شاه مردان است علی (ع)...»

    نکته جالب توجه در اجرای این قطعه این بود که ریتم نه تنها در موسیقی ارکستر فیض علی فیض وجود داشت بلکه در حرکات دست و سر و حتی موهای این خواننده بزرگ قوالی هم به صورت پر رنگی ظاهر می.شد. در ادامه بخشی از این حس خالصانه به مخاطب هم انتقال پیدا می کرد.

    پس از اجرای این قطعه که بین 15 تا 20 دقیقه به طول انجامید تشویق مکرر تماشاگرانی که تالار وحدت را پر کرده بودند تا آن حد ادامه پیدا کرد که ارکستر فیض علی فیض مجبور شد قطعه رضا رضا را در بین تشویق تماشاگران اجرا کند و تماشاگران را دعوت به سکوت کند.

    با اجرای این قطعه بهترین قاب های تصویری پیش چشمان مخاطبان تبدیل به عکس هایی به یاد ماندنی شدند. عکس هایی که بعید به نظر می رسد به این زودی ها از ذهن تصویر گر مخاطبان حاضر در سالن زدوده شود.
    در بخش های مختلفی از اجرا همخوان.ها و آوازخوانان با ضربات دست و تکرار جملات علی فیض او را همراهی می.کردند و به موسیقی ارائه شده بعد می.دادند.

    ملودی موسیقی ارائه شده در بخش های زیادی ثابت بود. حتی به نظر می رسد ملودی ها هم شباهت زیادی به هم داشتند . با این وجود جنون موسیقایی و به بیان بهتر عرفانی موجود در ارکستر باعث درگیر شدن مخاطبان با اجرای جمعه شب تالار وحدت بود. ابیات و اشعار پشت سر هم به کار می آمدند و مخاطب به خوبی درگیر این موسیقی عارفانه می شد.

    اجرای خاطره انگیز فیض علی فیض و گروهش آخرین برگ از اجراهای سی و یکمین جشنواره موسیقی فجر در تالار وحدت را ورق زد.
    .
    همچنین شب گذشته در تالار رودکی دوئت راک زهی هنرمندانی از اتریش با استقبال چشم..گیر مخاطبان موسیقی راک به روی صحنه رفت.

    دو نوازنده ای که به شدت با قواعد موسیقی کلاسیک آشنایی داشتند و این قواعد را در سبک دیگری با عنوان راک -که چندین بار روی استیج روی این تفکر و اندیشه تاکید داشتند- به مرحله ظهور گذاشتند در تالار رودکی لحظاتی را برای مخاطبان موسیقی راک رقم زندند که باعث شد بسیاری از ا«ها پس از خارج شدن از سالن سر از پا نشناسند. اگر بنا باشد اصطلاح سیفونیک راک را با توجه به تفکر باتولومی و بیمتن به آنها اطلاق کنیم تفکری که آنها این جنس از موسیقی را به روی صحنه آوردند گزاف نگفته.ایم. دو دانشجوی رشته موسیقی با تحصیلات موسیقی ارکسترال و سمفونیک و رزومه.ای که تماما به اجراهای کلاسیک باز می.گردد از مقطعی به بعد توجه ویژه.ای به سبک راک از خود نشان دادند.

    با آغاز کنسرت و ورود ماتیاس بارتولومی و آقای بیتمن بدون هیچ گفت.و.گوی دو هنرمند سریع به سراغ سازها رفته و اولین قطعه خود را نواختند. این .قطعه با تمپو بسیار بالا آغاز شد و مخاطب را به وجد آورد. باید این نکته را در نظر گرفت که تجربه چنین اتفاقی توسط مخاطبان ساز زهی کم نظیر است.

    دو نوازنده از ابتدا تا انتهای کنسرت دائما بر روی کار خود تمرکز داشتند و در پاسکاری.ها حتی برای یک لحظه هم اجازه بر قرار شدن سکوت در موسیقی شان را نمی دادند. پس از تمام قطعه اول بیتمن ضمن خوش آمد گویی به مخاطبان ایرانی اعلام کرد: امیدوارم اجرای ما به نجوی باشد که خسته نشوید و اگر خسته شدید همین الان به شما خسته نباشید می.گویم.

    تیم دو نفره بارتولومی و بیمتن در ادامه قطعه .ای را اجرا کردند که تلفیق راک و موسیقی فولک اتریش( یعنی کشوری که مهد موسیقی سمفونیک جهان (وین) در آن قرار دارد) را در دورن خود جای داده بود.

    در این قطعه دو نوازنده به موسیقی کلاسیک اتریش هم توجه داشتند. تلفیق چند سبک مختلف در کنسرت این دو هنرمند برای گوش آگاه اتفاق بسیار زیبایی است. تجربه ای که خیلی از مخاطبان امیدوارند دوباره تکرار شود.

    به نظر برخی از مخاطبان موسیقی راک، اجرای راک زهی اتریش یکی از بهترین و پر افتخارترین اجراهای جشنواره سی و یکم موسیقی فجر بود. اجرایی که که مخاطب را با موسیقی فولکف، جز، کلاسیک و راک زهی اتریش آشنا کرد.

    موسیقی راک این دو هنرمند در خود رگه.هایی از موسیقی جز را نیز داشت. این بخش از موسیقی آنها البته .مربوط به فضاسازی.هایی بود که توسط این نوازندگان به تصویر کشیده می.شد. آقای بیتمن نوازنده ویالن و ساز ماندولا در این کنسرت بود. سازی که تجربه شنیداری آن در ایران عمر چندانی ندارد. وی از ساز ماندولا اجرایی گیتار التکریک گونه داشت و در بسیاری از مقاطع آکوردهایی که از این ساز به گوش مخاطب ساطع می.کرد که کاملا الکتریکی بود. البته این عکس.العمل به این دلیل هم می.تواند صورت گرفته باشد که او ساز خود را الکتریکی کرده بود. این یکی از اتفاق.هایی است که جدیدا و با پیشرفت موسیقی مدرن در سازهای زهی و کلاسیک به چشم می.خورد. نکته دیگر توجه دو نوازنده اتریشی به موسیقی فولک کشورشان و تلفیق این موسیقی با سبک مورد نظر که همان راک زهی باشد. تجربه.ای که به حق برای مخاطب ایرانی بدیع بوده. برای مخاطبی که از موسیقی راک فقط گیتار الکتریک و درامز را شنیده بود حالا اتفاقی افتاد که به خاطر آن توانسته بود با دو ساز زهی همان تجربه ارضا کننده را در ذهن خود ثبت و ضبط کند..

    > تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    > تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    > تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    .



    ادامه در منبع : تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۴/۱۲/۰۱ در ساعت 15:10

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۴/۱۰/۲۴, 16:20
  2. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۸/۱۵, 16:50
  3. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۱/۳۰, 16:30
  4. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۱/۲۵, 13:11
  5. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۱/۲۲, 12:10

جستجو شده ها

Nobody landed on this page from a search engine, yet!

تا این لحظه 0 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست