کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

جهت مشاهده ی پستی که بیشترین امتیاز مثبت را در این تاپیک کسب کرده است اینجا را کلیک کنید

+ پاسخ به موضوع
صفحه 1 از 2 1 2 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 15

موضوع: Allegro For Roshan In E minor / كاري از مهرزاد مهرگان

  1. Violinist آواتار ها
    Violinist
    شماره کاربری
    22280
    مـعاونت کل
    مهر /۱۳۹۱
    Tehran
    4,346
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی13868
    9,505
    سپاس از شما 19,341 بار در 5,390 پست
    Follows
    3
    Following
    0

    پیش فرض Allegro For Roshan In E minor / كاري از مهرزاد مهرگان

    سلام خدمت دوستان عزيزم .
    اين قطعه رو تقديم ميكنم به دوست، برادر و استاد عزيزم روشن جعفرزاده، به پاس زحمات شايسته اي كه براي بالا بردن سطح و دانش موسيقايي كاربران و بنده كشيده .
    اميدوارم تونسته باشم با اين قطعه گوشه يي از خستگي ها و زحماتش رو جبران كرده باشم .
    مرسي .

    vst : FL Keys

    سورس :

    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید

    فايل mp3 :



    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید


    تعداد کل آرای این پست : 30
    تعداد آرای مثبت : 30
    ویرایش توسط Roshan.J : ۱۳۹۲/۰۸/۱۵ در ساعت 01:30
    Music is my love
    Music is my life
    Music is my everything

    iP شما همواره رصد میشود :

    تدریس ِ حضوری و تخصصی ِ آهنگسازی و تنظیم در تمامه سبک ها و میکس و مستر در تهران پذیرفته میشود

    صفحه اینستاگرام من
    mehrzad.mehregan

    اکانت تلگرام من
    http://t.me/mehrmehrzad
    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۸/۱۴ در ساعت 09:46

  2. 23 کاربر زیر از Violinist برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  3. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    محل سکونت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

  4. ali.khatabi آواتار ها
    ali.khatabi
    شماره کاربری
    32864
    هنــرمنـد انجمن
    اسفند /۱۳۹۱
    مازندران
    571
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی1290
    1,900
    سپاس از شما 1,650 بار در 461 پست
    Follows
    1
    Following
    0

    پیش فرض

    سلام داداش مهرزاد..
    چه ملودی جالبی داشت..
    یه حس عجیبی به من داد..
    نمیدونم انگار برام چیزیبوود که تازگی داشت..
    ممنون داداش مهرزاد گل..مثل همیشه عالی..
    موفق باشی
    در ضمن همین جا هم جا داره از استاد گرامی جناب روشن
    واقعا برای این همه مهربانی و لطف هایی که برای این سایت
    و بچه های سایت انجام میدهند از صمیم قلب نهایت تشکر رو بکنم
    و همیشه موفق و پیروز باشند در تمام مراحل زندگی..


    تعداد کل آرای این پست : 4
    تعداد آرای مثبت : 4
    هیچوقت مهربانی هاییم را با ضعفم اشتباه نگیر...
    #2 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۸/۱۴ در ساعت 09:54

  5. 4 کاربر زیر از ali.khatabi برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  6. DJ_YA30N آواتار ها
    DJ_YA30N
    شماره کاربری
    27336
    مدیر بـازنشسته
    آذر /۱۳۹۱
    آذربایجان شرقی ، تبریز
    2,399
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3714
    7,354
    سپاس از شما 3,997 بار در 1,818 پست
    Follows
    1
    Following
    0

    پیش فرض

    باعرض سلام و خسته نباشید خدمت دوست گلم مهرزاد جان
    مهرزاد جان مثل همیشه عالی
    حرف نداره

    اما به دور از بحث میکس و مستر اینا تو ملودی دوتا نت فالشی داشتی که تو این ثانیه ها بود

    تو ثانیه 14 یا ستون شماره 6 که نت روی #g بود که بهتر بود رو g می موند

    تو ثانیه 33 نت روی #a بود که بهتر بود رو ی a باشه

    البته ما کی باشیم که برا شما اساتید ایراد بگیریم.
    ما مسلمان هستیم و باید برا همدیگه مثل آینه باشیم و ایرادامون رو نیکی به همدیگه بگیم

    با تشکر و مخلص شما اساتید گلم


    تعداد کل آرای این پست : 2
    تعداد آرای مثبت : 2


    یه روز هممون میریم. فقط کافیه چشماتو ببندی و باز کنی


    نحوه گذاشتن پلیر آنلاین

    نکات مهم در گذاشتن سورس ها


    دوستان لطفا پروژه ها و سورس های خود را در http://upload.cubase.ir آپلود کنید وگرنه پروژه های شما تایید نخواهد شد

    هرکسی از ظن خود شد یار من / از درون من نجست اسرار من

    My Names : YASIN - Deejay YA30N - YA30N - Y@30N - Yas Sin - YACN - YASIN REMIX

    #3 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۸/۱۴ در ساعت 11:42

  7. 2 کاربر زیر از DJ_YA30N برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  8. Roshan.J آواتار ها
    Roshan.J
    شماره کاربری
    37205
    هنــرمنـد انجمن
    فروردین /۱۳۹۲
    1,154
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3882
    4,823
    سپاس از شما 5,175 بار در 1,242 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    عرض ِ ادب و احترام .

    آقای مهرزاد مهرگان ! برادر ! ما را شرمنده ساختی . . . .
    ما همواره مامور ایم به انجام ِ وظیفه . . . .
    خسته هم نمی شویم اما با این کار ِ شما ، امیدوار می شویم و خوش حال . . .
    امیدوار ام لیاقت ِ جبران ِ مهر و بخشش و بزرگواری ات را داشته باشم . . .

    اگر اجازه بدهی چون این قطعه برای دوستانی که موسیقی ِ کلاسیک کار نمی کنند کمی مبهم است
    آن را برای اشان آنالیز کنم تا راحت تر با آن کنار بیایند . . .

    در ابتدا . . .
    کار را از منظر ِ فرم بررسی می کنیم تا منطق ِ ساختمانی اش را بیابیم . . .
    قطعه از دو بخش ِ ملودی و هارمونی تشکیل شده است که ملودی از میزان ِ دوم ِ قطعه و بعد از
    یک میزان فانفار ِ هارمونیک شروع می شود . این میزان را باید سکوت ِ ملودی حساب کرده و در ساختمان ِ ملودی نیز منظور کنیم .
    برای همین کار را از روی Playlist اف ال استودیو آنالیز می کنم . لطفن به آن دقت کنید .
    بعد از روی بخش های خود اش آن را بررسی کنید . . .

    قسمت ِ اول ِ کار از میزان های 1 تا 9 .
    یک پاساژ ِ دو میزانی یعنی شماره هی 10 و 11 .
    قسمت ِ دوم از میزان ِ 12 تا میزان ِ 19 ( به اضافه یک چنگ از میزان ِ قبل )
    قسمت ِ سوم از میزان 20 تا میزان ِ 28 ( به اضافه ی 4 دو لا چنگ از میزان ِ قبل برابر با یک ضرب از میزان ِ قبل )

    خب حالا ما جمله بندی های تماتیک را مشخص کرده ایم ببینیم چه اتفاقی در ایده ها اتفاق افتاده است .
    هر کدام از بخش های بالا را حالا جداگانه بررسی می کنیم

    بخش ِ اول میزان های 1 تا 9 :
    اگر ما ان یک میزان سکوت ِ اول ِ کار را حساب نکنیم دارای یک ملودی ِ به شدت کلاسیک ِ هشت میزانی می شویم
    که تقسیم به چهار بخش ِ دو میزانی می شود از جهت ِ رفتار های ملودی نویسی ای که در آن رخ داده است .
    ایده ی دو میزانی ِ اول بعد از معرفی به شکل ِ سکوئنس ِ تنال در دو میزان ِ دوم تکرار شده و به شکل ِ سکوئنس ِ ریتمیک
    در دو میزان ِ سوم . . . و به شکل ِ یک کدانس ِ پایین رونده در دو میزان ِ چهارم .

    میزان های 10 و 11 درست است که پاساژ هستند اما از طرفی نیز کدانس ِ تاکیدی هستند برای تغییر در تم و ساختمان ِ کار .
    برای همین نقش ِ بسیار مهمی دارند به خصوص میزان ِ 11 که به شکل ِ نمایان ِ نمایان بر روی تنیک حل شده است .
    یعنی در ضرب ِ اول لا دیز آورده شده که محسوس ِ گام ِ سی مینور و ماژور است .
    همین سی مینور و ماژور آکورد ِ نمایان ِ می مینور است .
    بعد از حل ِ آن لا دیز بر روی نت ِ سی در چنگ ِ اول ِ ضرب ِ دوم در چنگ ِ دوم ِ همین ضرب نت های ر دیز و فا دیز اجرا شده
    که نمایان ِ گام ِ سی مینور است . . . به این ترتیب در ضرب ِ سوم بر روی می مینور فرود می آید . . .
    این شیوه ی کدانس نوشتن ( یعنی نمایان ِ نمایان بر روی تنیک ) یکی از آکادمیک ترین و محکم ترین فرود هاست . . .

    بخش ِ دوم از میزان ِ 12 تا 19 که قسمت ِ تغییر ِ شکل یافته ی اثر محسوب می شود که مقدمه اش همان پاساژ قبلی بود .
    در اینجا نیز ما با یک ملودی ِ هشت میزانی رو به رو هستیم که به چهار بخش ِ دو میزانی تقسیم می شود .
    میزان های 12 و 13 تم را معرفی می کنند ( به اضافه ی یک نت ِ چنگ از میزان ِ قبل )
    و سپس در میزان های 14 و 15 برای بار ِ دوم به شکل ِ سکودنس ِ تنال
    در میزان های 16 و 17 به شکل ِ سکوئنس ِ تغییر ِ شکل یافته ی تنال
    و در میزان های 18 و 19 به شکل ِ سکوئنس ِ کدانسی و برای فرود و تثبیت ِ تنالیته .

    در بخش ِ سوم که از میزان های 20 تا 27 ( به اضافه ی میزان ِ 28 به عنوان ِ ادامه ی کشیده شدن ِ ملودی )
    تشکیل شده است ، ما کمی کار امان پیچیده تر است
    از یک جهت این 8 میزان قسمت ِ سکوئنس شده و تغییر ِ شکل یافته ی 8 میزان ِ قبل است
    از یک جهت قسمت ِ بسط و گسترش ِ ایده ی میانی ِ قطعه است
    از یک جهت هر الگوی ِ ملودیک در بخش ِ هارمونیک یک جواب ِ تماتیک دارد
    یعنی شما یک بار ملودی را می شنوید یک بار هم جواب اش را در بخش ِ هارمونیک
    ( که این تخصص ِ اصلی ِ آهنگساز ِ اثر است و در کار های قبلی اش بسیار دیده ایم )
    و از یک جهت هم کدانس ِ پایان و فرود ِ کار . . .
    به همین مظنور کمی آن را خاص تر بررسی می کنیم .

    خب ما به شکل ِ دو میزانی دو باره با همان تمی روبه رو می شویم که در بخش ِ قبل معرفی شده است
    به اضافه ی یک تغییر ِ ریتمیک در نیمه ی دوم ِ میزان ِ دوم ِ هر بخش ِ دو میزانی . . .
    این قسمت ِ دو ضربی در واقع یک مقدمه ی ریتمیک و سرعتی برای بخش ِ بعد است که با نت های کشیده بیان می شود
    در نتیجه یک تعادل و بالانس ِ منطقی محسوب می شود .
    بری این که به ارزش ِ آن ها پی ببرید می توانید ان ها را تبدیل به سکوت کنید تا ببینید ملودی چه قدر بی ربط و مبهم جلوه خواهد کرد .
    پس به این کنتراست ها و تنش های ریتمیک در ملودی بسیار توجه کنید .
    نکته ی بعد این است که هر کدام از این بخش های دو میزانی از دو بخش ِ یک میزانی تشکیل شده اند
    بخش ِ دوم ِ میزان ِ دوم همان نکته ی بالاست که عرض کردم اما
    بخش ِ اول ِ همین میزان ( یعنی میزان ِ دوم ) جواب ِ تماتیک اش را در هارمونی به میزان ِ اول می دهد .
    عملن ما یک در این قسمت ما با یک بیان ِ ملودیک ِ سه قسمتی رو به رو هستیم
    میزان ِ اول که بیان ِ تم است .
    قسمت ِ اول ِ میزان ِ دوم که در هارمونی جواب ِ تم را می دهد
    قسمت ِ دوم ِ میزان ِ دوم که جواب ِ دو بخشِ قبلی را داده و مقدمه ای برای بیان ِ بخش ِ بعد است .
    هوووم!!! رفتار ِ جالب و بسیار خاصی ست . . .
    میزان های 22 و 23 نیز همان رفتار ِ بخش ِ قبل را دارند و سکوئنس ِ تنال ِ کمی تغییر ِ شکل یافته ی آن هستند .
    میزان های 24 و 25 اما یک نکته ی جالبی با خود دارند
    درست است که این دو میزان هم سکوئنس ِ بخش ِ قبل هستند اما در میزان ِ دوم ِ این بخش یعنی میزان ِ 25 ما یک حرکت ِ ملودیک ِ خاص داریم
    که نت ِ لا دیز به جای حل بر روی نت ِ سی با حرکتی دوم ِ افزوده به نت ِ سل رفته و بعد از آن بر روی فا دیز قرار می گیرد
    و به جای فرود بر روی نت ِ می ، در اولین ِ دو لا چنگ ِ میزان ِ بعد یعنی میزان ِ 26 نت ِ ر دیز را هدف قرار می دهد و
    در 2 لا چنگ ِ دوم ِ ضرب ِ اول ما تازه برای اولین بار بعد از این همه حرکت ِ تاخیری ، نت ِ می را می شنویم .
    که فقط یک اشاره است و ما حل ِ اصلی ِ همه ی این حرکات و کدانس های فرودی را در میزان ِ 27 و آخرین نت که می است می شنویم .
    دقت کنید که در میزان ِ قبل اش برای تاکید بر این روند ( یعنی ایجاد ِ محسوس و نمایان و سپس حل ِ آن ها بر روی تنیک )
    گام ِ می مینور به شکل ِ ملودیک آورده شده است . یعنی نت های دو و ر به شکل ِ دیز دار اجرا شده اند .

    روندی کاملن آکادمیک در این ملودی حکم رانی می کند .
    پس با توجه به توضیحات ِ داده شده در این قسمت متوجه می شویم که کار به شکل ِ سه بخشی و B" / B / A نوشته شده است .
    که قسمت ِ سوم در واقع قسمت ِ بسط و گسترش یافته ی بخش ِ دوم است . . .

    این از روند ِ ملودی . . .
    حالا بپردازیم به هارمونی ِ کار . . .

    میزان ِ اول می مینور است با سوپرانوی تغییر ِ وضعیت دهنده نسبت به همین آکرود
    میزان ِ دوم نیز می مینور است که نت ِ سوپرانو در ضرب ِ چهارم به دو رسیده و در میزان ِ بعد به سی حل می شود
    میزان ِ سوم از دو آکورد ِ سی ماژور هفت با هفت ِ مینور و لا مینور تشکیل شده است .
    میزان ِ چهارم نیز از دو آکورد ِ لا مینور و فا دیز دیمینیش یا کاسته تشکیل شده است .
    این فا دیز دیمینیش در میزان ِ بعد طبیعتن باید در سل ماژور یا مینور حل شود اما . . .
    میزان ِ پنجم از دو آکرود ِ سی ماژور هفت با هت ِ مینور و می مینور تشکیل شده است
    در واقع ما این جا رفتاری داریم به نام ِ نمایان ِ نمایان بر روی تنیک .
    فا دیز دیمینیش ئر واقع آکرود ِ نمایان و کاسته شده ی سی مینور یا ماژور است که بعد از آن بر روی سی ماژور هفت با هفت ِ مینور حل می شود
    این سی مینور هفت نیز نمایان ِ می مینور یا ماژور است که در قسمت ِ دوم ِ میزان ِ پنجم شنیده می شود
    برای همین آن را حرکت ِ نمایان ِ نمایان بر روی تنیک می نامند . . .که در ملودی هم بود .
    میزان ِ شش مانند ِ میزان ِ دوم آکورد ِ می مینور است با سوپرانوی ملودیک که در ضرب ِ چهارم بعد از شنیده ِ شدن ِ نت ِ دو بر روی سی حل می شود ( در میزان ِ بعد )
    میزان ِ هفت اما خیلی مهم است دقت کنید به آن : آکورد ِ قبل می مینور بود . یعنی سوم ِ آکرود سل بکار است .
    در این آکورد ما سل را دیز می شنویم . یعنی آکرود می ماژور شده است ( به اضافه ی هفت ِ مینور اش یعنی نت ِ ر ) .
    این حرکت را ماژور سازی می گویند
    برعکس اش نیز امکان پذیر است که آن را مینور سازی می گویند .
    این رفتار برای مد گردی بسیار اتفاق می افتد . می بینید که آکورد ِ می مینور تبدیل به می ماژور هفت با هفت ِ مینور شده است
    این آکورد نمایان ِ لا مینور است که در بخش ِ دوم ِ میزان ِ هفت شنیده می شود . یعنی ضرب های سوم و چهارم ِ میزان .
    میزان ِ هشت از دو آکرود ِ لا مینور و می مینور تشکیل شده است .
    میزان ِ نُه از دو آکرود ِ سی ماژور و می مینور تشکیل شده است . ( سی ماژور نمایان ِ گام است )
    میزان ِ دَه از دو آکورد ِ لا مینرو و می مینور تشکیل شده است .
    می بینیم که در این مدت آکورد بین ِ درجات ِ یک / چهار / پنج که درجات ِ اصلی ِ گام هستند در گردش است .
    میزان ِ 11 را بسیار مراقب باشید . . . شیطنت ِ آهنگساز در نوشتن ِ هارمونی های فریب دهنده گل کرده است !
    ضرب ِ اول سی ماژور است اما در نت ِ باس و پدال شما یک دو دیز می بینید
    فکر نکیند آکورد چیز ِ دیگری ست . دو دیز ِ نت ِ پدال و گذر است که به ر دیز رفته و بعد بر روی نت ِ می فرود می آید
    برای تثبیت ِ گام و تنالیته . . . ( به هم راه ِ کل ِ اکورد که بر روی می مینور فرود می آید . )
    خب از میزان ِ 12 مصیبت های ما در بررسی ِ هارمونی آغاز می شود !
    اگر از این میزان به بخش ِ باس ِ کار بنگرید تعجب می کنید از این همه تغییر ِ وضعیت . . .
    می شود دلایل ِ بسیار و توجیهات ِ هارمونیک بسیار برای اش آورد که شاید بیش از یک کتاب ِ هزار صفحه ای بشود . . .
    اما در ساده ترین وضعیت ما می توانیم این دلایل را برای اش داشته باشیم :
    نت های باس در درجه های مختلف ِ همان آکورد تغییر ِ وضعیت می دهند
    نت های باس به عنوان ِ گذر و پاساژ تغییر ِ وضعیت می دهند
    نت های باس در جهت ِ ساختن ِ یک صدای جدید و یک آکرود ِ جدید تغییر ِ وضعیت می دهند
    نت های باس برای ایجاد ِ تنوع در رنگ ِ صوتی و هارمونیک ِ کار تغییر ِ وضعیت می دهند
    نت های باس تغییر ِ وضعیت می دهند تا حواس ِ آنالیزور را پرت کنند و او نتواند کار اش را درست انجام دهد !
    با توجه به شناختی که از آهنگساز ِ قطعه دارم ، یحتمل مورد ِ آخر بیش تر صدق می کند !
    بررسی می کنیم . . .
    میزان ِ 12 از دو آکورد ِ می مینور و سل دیز دیمینیش یا کاسته تشکیل شده است که آکورد ِ درجه ی هفت ِ لا مینور یا ماژور است .
    میزان ِ 13 آکورد ِ لا مینور ( که حل ِ آکورد ِ قبلی است ) حالا . . . بخش ِ باس را بنگرید . . .
    در میزان ِ 12 باس از می به سل رفته به شکل ِ آلتره به سل دیز تبدیل شده و به جای حل بر روی لا به سی رفته
    در میزان ِ بعد که آکورد تبدیل به لا مینور می شود باس نیز به لا فرود می آید . . . به این می گویند حل ِ تاخیری ِ دیسونانس . . .
    میزان ِ 14 آکورد ر ماژور است
    میزان ِ 15 آکورد سل ماژور است
    ( دقت کنید که دو آکورد قبل تر ما لا مینور داشتیم که نمایان ِ ر مینور است به جای شنیدن ِ ر مینور ما ر ماژور می شنویم
    که نمایان ِ سل ماژور و مینور است . در میزان ِ 15 ما سل ماژور را می شنویم . یعنی همان روند ِ نمایان ِ نمایان بر روی تنیک )
    ( عملن در این جا از می مینور به سل ماژور که ماژور هم علامت اش است مد گردی شده است . )
    و تازه در میزان ِ 16 ما بر روی دو ماژور فرود می آییم که آکورد ِ سل ماژور از میزان ِ قبل در واقع نمایان ِ دو ماژور است .
    میزان ِ 17 خیلی میزان ِ جالبی ست . . . آکورد فا دیز ماژور است اما ببینیم چه اتفاقی افتاده است .
    آن را به دو شکل بررسی می کنیم
    اول این که تمامی ِ بخش ها با پرش ِ 4 افزوده همراه شده اند .
    دو به فا دیز رفته . می به لا دیز و سل به دو دیز . . .! که از نظر ِ هارمونی نویسی کاملن خطاست . . .
    می خواهید با دلایل ِ هارمونیک اثبات کنم که خطا نیست ؟
    حالا آن را به شکلی دیگر بررسی می کنیم که خطا نباشد . . .
    دو به لا دیز رفته است
    می به دو دیز رفته است
    سل هم به فا دیز رفته است . . . و بعد از این حرکت ها آکورد به شکل ِ کلی تغییر ِ وضعیت ِ اکتاوی داده است .
    به همین ساده گی . . .!!! دیگر خبری از آن چهارم افزوده ها هم نیست !
    ( هارمونی چه قدر خوب است نه ؟! هر خطایی دل امان بخواهد انجام می دهیم بعد چهار تا دلیل می آوریم و قضیه حل است !!! )
    خب ما در میزان ِ 17 فا دیز ماژور را داشتیم که نمایان ِ سی ماژور است
    در میزان ِ 18 آکورد ِ سی ماژور را می شنویم . که از نمایان به تنیک حل شده است
    این آکورد خود اش نمایان ِ می مینور و ماژور است
    که در میزان 19 بر روی می مینور حل می شود . . .
    میزان ِ 20 دوباره از دو آکورد ِ می مینور و سل دیز دیمینیش که درجه ی هفتم ِ لا مینور است تشکیل شده است .
    میزان ِ 21 ما لا مینور را که حل ِ آ:ورد ِ قبل است می شنویم .
    میزان ِ 22 آکورد ِ ر ماژور را که نمایان ِ سل ماژور است و
    در میزان ِ 23 سل ماژور را می شنوی م که نمایان ِ دو ماژور است و
    در میزان ِ 24 نیز دو ماژور را می شنویم . . .
    و دوباره همان روندی که در میزان های 17 /18 /19 داشته ایم در میزان های 25 / 26 / 27 تکرار می شود
    یعنی همان داستان ِ پرش از دو ماژور به فا دیز ماژور و حل بر روی سی ماژور و حل بر روی می مینور
    همان سیستم ِ نمایان ِ نمایان بر روی تنیک . . .
    میزان های 27 و 28 درست است که می مینور هستند اما روند ِ تثبیت در بخش ِ باس اتفاق می افتد
    جایی که به شکل ِ کروماتیک ِ پایین رونده از میزان ِ 27 آغاز می شود
    و به شکل ِ ملودیک ِ بالا رونده در میزان ِ 28 در جهت ِ تثبیت ِ گام قدم بر می دارد
    با اجرا شدن ِ نت های دو دیز / ر دیز و می . . . .
    که درجات ِ ششم و هفتم و تنیک ِ گام ِ می مینور هستند .
    اما آکورد نهایی . . .
    شکی نیست که دو ماژور 9 با 7 ماژور و 9 ماژور است . . .
    اما دقت کنید که نت های می سل سی که تنیک ِ گام ِ می مینور است در آن وجود دارد . . .
    یعنی آهنگ ساز از نت های دو در پایین ِ آکورد ر در بالای آکورد برای پنهان کردن ِ می مینور در میان ِ این دو صدا استفاده کرده است . . .
    حرکت ِ جالب و خلاقانه ای است . . . اولین بار است که دیدم این رفتار را در کدانس و فرود ِ نهایی ِ کار . . .


    به هر تقدیر جای تبریک و تشکر دارد به آهنگساز ِ قطعه . . .
    از او سپاس گزار ام که این حقیر را لایق دانست و این قطعه ی سترگ را نور ِ چشم ِ ما و چراغ ِ راه ِ ما ساخت . . .
    امید که لیاقت ِ جبران اش را داشته باشیم . . .

    پی نوشت :
    از ساعت ِ 12 نیمه شب تا الان که دو و 40 دقیقه است مشغول ِ نوشتن ِ آنالیز ِ این قطعه هستم . . .
    جان ام برفت . . .!!!

    همواره شاد و آرام باشید .
    خاک ِ پای شما .


    تعداد کل آرای این پست : 11
    تعداد آرای مثبت : 11
    ویرایش توسط Roshan.J : ۱۳۹۲/۰۸/۱۵ در ساعت 05:16
    #4 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۸/۱۵ در ساعت 03:43

  9. 11 کاربر زیر از Roshan.J برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  10. Roshan.J آواتار ها
    Roshan.J
    شماره کاربری
    37205
    هنــرمنـد انجمن
    فروردین /۱۳۹۲
    1,154
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3882
    4,823
    سپاس از شما 5,175 بار در 1,242 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط DJ_YA30N تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    باعرض سلام و خسته نباشید خدمت دوست گلم مهرزاد جان
    مهرزاد جان مثل همیشه عالی
    حرف نداره

    اما به دور از بحث میکس و مستر اینا تو ملودی دوتا نت فالشی داشتی که تو این ثانیه ها بود

    تو ثانیه 14 یا ستون شماره 6 که نت روی #g بود که بهتر بود رو g می موند

    تو ثانیه 33 نت روی #a بود که بهتر بود رو ی a باشه

    البته ما کی باشیم که برا شما اساتید ایراد بگیریم.
    ما مسلمان هستیم و باید برا همدیگه مثل آینه باشیم و ایرادامون رو نیکی به همدیگه بگیم

    با تشکر و مخلص شما اساتید گلم

    عرض ِ ادب و احترام برادر جان .
    برای ات توضیح می دهم چه شده . . .
    سل دیز نوشته شده چون آکورد نیز می ماژور هفت است
    و بعد از آن هم به لا مینور حل می شود . یعنی نمایان بر روی تنیک .
    در آن جا که نت لا دیز است
    درست است که آکرود ر ماژور است و طبیعتن باید لا بکار باشد .
    اما چون می خواهیم بر روی سل ماژور فرود بیاییم به جای یک محسوس که فا دیز است و باید بر روی سل حل شود
    از دو محسوس که دیگری لا دیز است و بر روی سی باید حل شود استفاده شده است .
    یعنی ما هم تنیک ِ آکورد را و هم سوم ِ آکورد را با روش ِ حل ِ تاکیدی به دست آورده ایم . . .
    هیچ ایرادی ندارد . . .یک تکنیک ِ خالص ِ آکادمیک در هارمونی نویسی ست . . .
    می توانی در کار های ات نیز استفاده کنی و لذت اش را ببری . . . البته درست و در جای خود اش . . .
    افراط و تفریط هم نکن . . .

    همواره شاد و آرام باش.
    خاک ِ پای تو .


    تعداد کل آرای این پست : 7
    تعداد آرای مثبت : 7
    ویرایش توسط Roshan.J : ۱۳۹۲/۰۸/۱۵ در ساعت 04:30
    #5 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۸/۱۵ در ساعت 03:50

  11. 4 کاربر زیر از Roshan.J برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  12. Violinist آواتار ها
    Violinist
    شماره کاربری
    22280
    مـعاونت کل
    مهر /۱۳۹۱
    Tehran
    4,346
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی13868
    9,505
    سپاس از شما 19,341 بار در 5,390 پست
    Follows
    3
    Following
    0

    پیش فرض

    روشن جان واقعا منو شرمنده كردي با اين آناليز جامع و بلند بالايي كه براي اين قطعه كه البته به اسم خودت هم هست انجام دادي .
    اميدوارم كه پسنديده باشي اين قطعه رو، كه من با تمام وجود و افتخار اونو بهت تقديم كردم .
    بي نهايت سپاسگذارم ازت رفيق .


    تعداد کل آرای این پست : 2
    تعداد آرای مثبت : 2
    Music is my love
    Music is my life
    Music is my everything

    iP شما همواره رصد میشود :

    تدریس ِ حضوری و تخصصی ِ آهنگسازی و تنظیم در تمامه سبک ها و میکس و مستر در تهران پذیرفته میشود

    صفحه اینستاگرام من
    mehrzad.mehregan

    اکانت تلگرام من
    http://t.me/mehrmehrzad
    #6 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۸/۱۵ در ساعت 05:04

  13. 2 کاربر زیر از Violinist برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  14. Roshan.J آواتار ها
    Roshan.J
    شماره کاربری
    37205
    هنــرمنـد انجمن
    فروردین /۱۳۹۲
    1,154
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3882
    4,823
    سپاس از شما 5,175 بار در 1,242 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط violinist تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    روشن جان واقعا منو شرمنده كردي با اين آناليز جامع و بلند بالايي كه براي اين قطعه كه البته به اسم خودت هم هست انجام دادي .
    اميدوارم كه پسنديده باشي اين قطعه رو، كه من با تمام وجود و افتخار اونو بهت تقديم كردم .
    بي نهايت سپاسگذارم ازت رفيق .

    عرض ِ ادب و احترام برادر ام .
    دشمن ات شرمنده . . .
    این قطعه تاج ِ سر ام است و بنده ی حقیر نیز به آن افتخار خواهم کرد . . .
    امید به جبران اش دارم . . .
    هم چنین با اجازه ات چون این سورس و موسیقی بسیار آموزشی ست آن را به بخش ِ سورس های برتر انتقال می دهم .
    تا دوستان ارزش ِ هنر ِ تو را بیشتر درک کنند .
    برادر ! من خاک ِ پای تو هستم . . . .
    همواره شادو آرام باش .
    ارادتمند ات .


    تعداد کل آرای این پست : 3
    تعداد آرای مثبت : 3
    #7 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۸/۱۵ در ساعت 05:09

  15. 2 کاربر زیر از Roshan.J برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  16. Violinist آواتار ها
    Violinist
    شماره کاربری
    22280
    مـعاونت کل
    مهر /۱۳۹۱
    Tehran
    4,346
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی13868
    9,505
    سپاس از شما 19,341 بار در 5,390 پست
    Follows
    3
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط DJ_YA30N تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    باعرض سلام و خسته نباشید خدمت دوست گلم مهرزاد جان
    مهرزاد جان مثل همیشه عالی
    حرف نداره

    اما به دور از بحث میکس و مستر اینا تو ملودی دوتا نت فالشی داشتی که تو این ثانیه ها بود

    تو ثانیه 14 یا ستون شماره 6 که نت روی #g بود که بهتر بود رو g می موند

    تو ثانیه 33 نت روی #a بود که بهتر بود رو ی a باشه

    البته ما کی باشیم که برا شما اساتید ایراد بگیریم.
    ما مسلمان هستیم و باید برا همدیگه مثل آینه باشیم و ایرادامون رو نیکی به همدیگه بگیم

    با تشکر و مخلص شما اساتید گلم
    ممنونم ازت ياسين جان بابت لطفت .
    نفرماييد تورخدا، شما عزيز بنده هستي برادر من .
    در مورد اون دو تا نت كه عرض كردي بايد بگم كه، من اين قطعه رو در سبك كلاسيك خالص نوشتم و به هيچوجه نميخواستم فضاي پاپ رو واردش كنم .
    دقت كن اگه من بجاي اون دوتا نت، نت هايي كه تو گفتي رو استفاده ميكردم ، شك ندارم كه حداقل در اون دو ميزان كارم متهم به پاپ بودن ميشد .
    حركتهاي كروماتيك و نت هاي آلتره يكي از مشخصه هاي من در آهنگسازي هستن كه من حتي در كارهاي پاپ هم به كرات ازشون استفاده ميكنم .
    البته براي شنونده هايي كه موزيك كلاسيك كار نكردن و يا زياد گوش ندادن، ممكنه خيلي از اين نت هايي كه من تو اين موزيك استفاده كردم فالش به نظر بياد !!
    چون ممكنه از ديدگاه يك موزيك پاپ بهش نگاه كنن .
    از روشن عزيزم هم ممنونم براي توضيحات منطقي كه راجب اين دو نت عرض كردند .
    باز هم تشكر ميكنم ازت ياسين عزيزم .


    تعداد کل آرای این پست : 5
    تعداد آرای مثبت : 5
    ویرایش توسط Violinist : ۱۳۹۲/۰۸/۱۵ در ساعت 06:12
    Music is my love
    Music is my life
    Music is my everything

    iP شما همواره رصد میشود :

    تدریس ِ حضوری و تخصصی ِ آهنگسازی و تنظیم در تمامه سبک ها و میکس و مستر در تهران پذیرفته میشود

    صفحه اینستاگرام من
    mehrzad.mehregan

    اکانت تلگرام من
    http://t.me/mehrmehrzad
    #8 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۸/۱۵ در ساعت 05:24

  17. 5 کاربر زیر از Violinist برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  18. DJ_YA30N آواتار ها
    DJ_YA30N
    شماره کاربری
    27336
    مدیر بـازنشسته
    آذر /۱۳۹۱
    آذربایجان شرقی ، تبریز
    2,399
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3714
    7,354
    سپاس از شما 3,997 بار در 1,818 پست
    Follows
    1
    Following
    0

    پیش فرض

    عرض ادب و احترام خدمت اساتید عزیزم
    از توضیحاتتون خیلی خیلی متشکرم

    بله درست است حق با شماست . بنده نگاه پاپ به این سورس داشتم
    ولی واقعا سورسی بود حرفه ای و برتر که واقعا بنده را جذب خودش کرد
    فکر کنم 20 باری گوش دادم

    با تشکر و مخلص شما


    تعداد کل آرای این پست : 2
    تعداد آرای مثبت : 2


    یه روز هممون میریم. فقط کافیه چشماتو ببندی و باز کنی


    نحوه گذاشتن پلیر آنلاین

    نکات مهم در گذاشتن سورس ها


    دوستان لطفا پروژه ها و سورس های خود را در http://upload.cubase.ir آپلود کنید وگرنه پروژه های شما تایید نخواهد شد

    هرکسی از ظن خود شد یار من / از درون من نجست اسرار من

    My Names : YASIN - Deejay YA30N - YA30N - Y@30N - Yas Sin - YACN - YASIN REMIX

    #9 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۸/۱۵ در ساعت 11:51

  19. 2 کاربر زیر از DJ_YA30N برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  20. F-Li آواتار ها
    F-Li
    شماره کاربری
    26412
    مدیر بـازنشسته
    آذر /۱۳۹۱
    Mashhad
    1,954
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3668
    2,584
    سپاس از شما 4,437 بار در 1,782 پست
    Follows
    1
    Following
    0

    پیش فرض

    سلام مهرزاد جان...

    این دیگه چی بود!!! هنوز نت دیگه اعم از سیاه و سفید و قرمز و بنفش و دیز و بمل و بکار و اون بقیش که ما نمیدونیم و...مونده که استفاده نکردی!!؟؟

    آقا بسیار عالی بود... به قول جناب روشن مدگری های جالبی داشت!

    در جایی که جناب روشن N خط توضیح مینویسند دیگه تحلیل ما دیده هم نمیشه

    مهرزاد جان واقعا جالب بود دستت درد نکنه و جناب روشن مبارک شما هم باشه هدیه تون!

    این هم آخرین موزیکی بود که گوش دادم تا چندین روز آینده...

    موفق و موید باشید همتون بخوصوص آقای مهرگان


    تعداد کل آرای این پست : 2
    تعداد آرای مثبت : 2
    #10 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۸/۱۵ در ساعت 13:45

  21. 2 کاربر زیر از F-Li برای این پست سپاسگزاری کرده اند


موضوعات مشابه

  1. پیانو سونات ِ شماره ی یک از Roshan.J
    توسط Roshan.J در انجمن آرشیو
    پاسخ ها: 9
    آخرين نوشته: ۱۳۹۴/۰۱/۱۱, 03:26
  2. دانلود Fort Minor Acapellas
    توسط vst-vsti در انجمن Download free Latest vst and Daw cracked Full
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۱/۲۸, 09:41
  3. Andante For Piano in E minor
    توسط mormo در انجمن آرشیو
    پاسخ ها: 5
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۹/۱۸, 20:48
  4. پاسخ ها: 11
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۷/۰۶, 14:56
  5. دانلود نت Piano Concerto A minor
    توسط Beyond-voice در انجمن نت نویسی و نت خوانی (Sheet Music)
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۳/۲۹, 14:40

جستجو شده ها

سورسهای آقای مهرگان

مهرزاد مهرگان cubase.ir

به سورس های برتر انتقال داده شد

تا این لحظه 371 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست