کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: گفت.وگوی جنجالی و خواندنی «اعتماد» با «رضا یزدانی»

  1. Ramin95 آواتار ها
    Ramin95
    شماره کاربری
    4941
    Contributor
    شهریور /۱۳۹۰
    4,009
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی575
    0
    سپاس از شما 815 بار در 687 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض گفت.وگوی جنجالی و خواندنی «اعتماد» با «رضا یزدانی»

    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید رضا یزدانی


    نیوشا مزیدآبادی:.وقتی قرار گفت.وگو با رضا یزدانی را گذاشتیم با توجه به آثارش، تصور می.کردم با خواننده.یی روبه.رو هستم که با دغدغه.های اجتماعی پا به عرصه موسیقی راک گذاشته است. دغدغه.هایی که نمودشان را در آثارش می.بینیم. با این پیش.فرض گفت.وگو آغاز شد، اما هرچه گفت.وگو پیش می.رفت.رضا یزدانی نه.تنها خودش بلکه همه تاریخچه موسیقی «راک» در ایران را نفی کرد. انگار می.خواست همه.چیز را انکار کند… حتی در برخی مواقع خودش را! شاید هنرمندی که اینچنین سال.های پیش از خود را نفی می.کند در حال تجربه کردن روزهایی از زندگی هنری.اش است که می.تواند نقطه عطفی برایش باشد. نقطه.یی که ممکن است جایگاه او را از آنچه هست بالاتر ببرد یا بالعکس. شکی نیست همان طور که ماندگاری یک اثر هنری را زمان مشخص می.کند، ماندگاری هنرمند و جایگاهش هم نیازمند گذشت زمان است. رضا یزدانی پیش.تر در گفت.و...ایش خودش را مولف سبک کاری امروزش دانسته و معتقد است کسی تا به امروز به شیوه او کار راک نکرده است. به هر روی او در گفت.وگوی پیش رو (که قبل از اجرای پاییزه.اش انجام شد) موسیقی راک ایرانی را فاقد تاریخچه و بزرگ.تر می.داند و معتقد است زمانی سرزمینی موسیقی راک دارد که حداقل 500 گروه راک در آن فعالیت کنند و کنسرت بدهند. شاید چنین آرزویی در فضای امروز موسیقی ایران کمی بعید به نظر برسد اما بی.گمان امید داشتن، کاری بعید و دور از دست نیست…

    • وقتی کارهای شما را به لحاظ شعر یا فضای موسیقایی در هر آلبوم بررسی می.کنیم، متوجه می.شویم که این فضاها شامل چهار فضای مختلف می.شود؛ فضای اجتماعی، نوستالژیک، عاشقانه و تفننی یا به قول شما! fun (مثل قطعات جردن یا میعادگاه). این روندی است که می.خواهید همچنان در انتشار آلبوم و نگاهتان به آثاری که منتشر می.کنید، داشته باشید؟
    بله، این روندی است که من برای ترکیب آلبوم.های خود در نظر گرفته.ام و هرگز آن را نمی.شکنم چون اگر کار نوستالژیک نخوانم مخاطبان علاقمند به آن را از دست می.دهم یا اگر کار اجتماعی نخوانم مخاطبانم ناراحت می.شوند که چرا دغدغه.های اجتماعی.ام را در موسیقی فراموش کرده.ام.

    • ولی اگر کار به قول خودتان «فان» نخوانید کسی نمی.گوید که چرا کار فان نخواندید؟
    نه، ولی من دوست دارم که حتما در آلبوم.هایم کار «فان» باشد کمااینکه در آلبوم جدید هم باز یک اثر با این سبک و سیاق دارم.

    • موفقیت دو آلبوم اول شما به نوعی مدیون همکاری با یغما گلرویی و استفاده از اشعار او بود اما وقتی مشکلاتی بین شما پیش آمد شما با اندیشه فولادوند همکاری کردید. به نظر می.رسد باری که یغما گلرویی در کارهای قبلی به روی دوش داشت حالا در آلبوم جدید به دوش اندیشه فولادوند افتاده است…
    این طور نیست. من در آلبوم «خاطرات مبهم» با اندیشه فولادوند و کارن همایون فر زندگی کردم. همان طور هم که می.بینید 40 درصد ترانه.های این آلبوم (یعنی چهار ترانه از 10 ترانه) ترانه.های اندیشه فولادوند هستند. راستش این طور نیست که همه بار ترانه.ها روی دوش اندیشه فولادوند باشد چون در آلبوم جدید من، هیچ ترانه.یی از او وجود ندارد. زمانی که این آلبوم در حال جمع شدن بود بچه.های گروه داشتند روی آلبوم قبل کار می.کردند.واقعا هم نمی.شود یک ساله یک آلبوم را جمع و جور کرد. کارهای آلبوم جدید به مانند آلبوم «خاطرات مبهم» هم دو سال طول کشید. در این آلبوم اندیشه فولادوند اصلا حضور ندارد چون زمانی که این آلبوم داشت، جمع می.شد ما درگیر «خاطرات مبهم» بودیم و این طور نیست که بار ترانه.ها و شعرهای یغما گلرویی روی دوش اندیشه فولادوند افتاده باشد.

    • اما زمانی که شما با یغما گلرویی همکاری می.کردید به عنوان یک خواننده فضایی را تجربه می.کردید که خاص خودتان بود. اما بعدها همکاری با ترانه.سرایان مختلف این فضا را تغییر داد…
    من کارهای اخیر را بیشتر از کارهای سابق.ام می.پسندم چرا که در آن.ها تنوع تفکر، تنوع واژه و تنوع فضا را تجربه کرده.ام در صورتی که قبلا چنین نبود و چنین تنوعی را نداشتم.

    • یعنی حس می.کردید اگر این همکاری ادامه داشته باشد ممکن است به ورطه تکرار بیفتید و کارهایتان تکراری شود؟
    بله. ولی این دلیل نمی.شود که من نخواهم با یغما گلرویی کار کنم اتفاقا در حال.حاضر هم داریم با هم کار می.کنیم.

    • در اجراهایی که دارید معمولا انتخاب قطعات بر چه اساسی است؟ یعنی از هر آلبومی هر کاری را که دوست داشته باشید برای اجرای زنده انتخاب می.کنید؟
    بله. من براساس سلیقه مخاطبانم و آنچه آن.ها می.پسندند قطعات را انتخاب می.کنم. برای این منظور هم یک نظرسنجی در سایت خودم گذاشته.ام که براساس این نظرسنجی.ها قطعاتی را که می.خواهم در کنسرت اجرا کنم، انتخاب می.کنم.

    • یعنی ترجیح می.دهید که براساس سلیقه عامه مردم کارهای اجرایی.تان را انتخاب کنید؟
    معلوم است که مخاطبان چه کارهایی را بیشتر می.پسندند. اگر کفه ترازویی هم در کار باشد باز معلوم می.شود که کدام کارها وزن بیشتر و مخاطبان بیشتری دارند و کدام.ها کمتر. من هم براساس همین نظرسنجی.ها که روی سایت می.گذارم، متوجه می.شوم که مردم کدام کارها را بیشتر می.پسندند و آن.ها را اجرا می.کنم.

    • این عام.گرایی نیست؟ چون در مقوله هنر همیشه این بحث وجود دارد که اگر هنرمندی براساس سلیقه عامه مردم حرکت کند هنرش توده.یی می.شود و کیفیت کارش افت می.کند. شما بیم این را ندارید که این اتفاق درباره کارهای شما هم رخ دهد؟ فکر می.کنید صرفا رفتن به آن سمتی که مخاطب می.پسندد کار درستی است؟
    من معمولا 60 تا 70 درصد کارها را براساس نظرسنجی انتخاب می.کنم و 30 تا 40 درصد را براساس علاقه و خواست خودم، بنابراین صرفا به دنبال مخاطب نمی.روم. وقتی 60 درصد نظر مخاطبان را رعایت کنید دنبال مخاطب نرفته.اید. حتی اگر بخواهیم به دنبال مخاطب هم برویم از نظر شما چه اشکالی دارد؟ کسانی که بلیت کنسرت را می.خرند و می.آیند تا اجرا را ببینند باید چیزهایی را بشنوند که دوست دارند.

    • اما وقتی نظرسنجی را روی سایت برای همه مردم باز گذاشته.اید. به نوعی براساس نظر مخاطبان عام موسیقی قطعاتتان را انتخاب می.کنید…
    مخاطب من عام نیست. مخاطب من، مخاطب خاص است.

    • خب نظرسنجی شما روی همه باز است چطور می.فهمید کسی که نظر داده مخاطب عام است یا مخاطب خاص؟
    کسانی که به سایت من می.آیند طرفداران من و موسیقی من هستند، بنابراین مخاطبان خاص من محسوب می.شوند. من که نظرسنجی.ام را در مجلات منتشر نمی.کنم. در سایت شخصی خودم می.گذارم و بالطبع کسی که به سایت من می.آید به من و موسیقی من علاقه دارد.

    • با توجه به اینکه در آلبوم.های منتشر شده شما هم کار راک وجود دارد و هم پاپ، شما خودتان را خواننده کدام سبک می.دانید؟ پاپ یا راک…
    هردو. یعنی من در اصل خواننده «پاپ- راک» هستم. چون هم در آلبوم.هایم کار «پاپ» دارم و هم کار کاملا «راک» و هم «پاپ-راک». گاهی هم به سمت «سافت راک» و «فلامینکو» هم می.روم. در اصل من در آلبوم.هایم همه نوع سبکی دارم. اساسا هم چیزی را می.خوانم که دوست دارم. علاقه و اصراری هم ندارم که مرا به عنوان خواننده راک بشناسند.

    • اما بیشتر مخاطبان شما، شما را به عنوان خواننده راک می.شناسند…
    من هرچه از دلم برآید را می.خوانم. وقتی احساس کنم که یک ترانه را باید به سبک راک اجرا کنم به صورت راک می.خوانم. اما وقت.هایی هم هست که ترانه.هایی مثل «کوچه ملی» یا «لاله زار» حال و هوایشان طوری است که باید پاپ اجرا شوند و من هم آن.ها را پاپ اجرا می.کنم. بنابراین به واسطه فضا و موسیقی.ای که آن ترانه دارد و بر حسب حس و حالش حرکت می.کنم چون نمی.شود ترانه.یی مثل «کوچه ملی» را راک خواند.

    • موسیقی راک المان.های خاص خودش را دارد. چه به نظر ارکستراسیون و سازهایی که استفاده می.کنید و چه به نظر پرفورمنس. شما فکر می.کنید که در اجراهایی که داشته.اید، توانسته.اید کار پرفورمنس راک را به همان قدرتی که در غرب می.بینیم، انجام دهید؟
    در ایران هیچ .. پرفورمنس من را روی صحنه ندارد. این را با تمام قوا می.گویم.

    • منظورتان در سبک و ژانر خودتان است یا انواع موسیقی.ها؟
    کل سبک.ها را می.گویم. شک نکنید. من ادعا دارم! چرا که به واسطه سال.ها کار سینمایی و دیدن استیج گروه.های غربی، به این توانایی رسیده.ام که با کلمات درست بازی کنم و سعی کنم که حرکت.های صورت و بدنم- با تمام محدودیت.هایی که هست- درست باشد.

    • اینکه می.گویید شما بهترین پرفورمنس در ایران را دارید ادعای بزرگی است. فکر می.کنید این به خاطر ضعف هنرمندان دیگر است یا قوت شما؟
    درباره هنرمندان دیگر کاری ندارم اما جنس موسیقی من طوری است که پرفورمنس در آن به خوبی جواب می.دهد. بنابراین موسیقی.های دیگر را نمی.توان با موسیقی راک مقایسه کرد. بدون شک موسیقی پاپ که «ترنس» دارد با موسیقی راک که گیتار برقی و… دارد، قابل مقایسه نیست. در اصل حرکت بدن و انتقال واژه.ها به وسیله صورت و بدن به مخاطب با موسیقی.های دیگر فرق دارد که در بحث ما نمی.گنجد و مفصل.تر از این حرف.هاست.

    • هوادارانتان را در کنسرت.هایتان با عنوان «سلطان راک» صدا می.زنند اما شما تا به حال واکنشی در این زمینه نداشته.اید. این به این مفهوم است که خودِ شما قبول دارید که «سلطان راک» هستید؟
    مردم لطف دارند اما من نمی.توانم به مخاطبانم بگویم مرا چطور صدا کنند یا نکنند چون این مخاطب است که تصمیم می.گیرد چه لقبی به خواننده یا هنرمندی که دوست دارد، بدهد. مثلا وقتی به رضا صادقی می.گویند «سلطان مشکی پوش» باید به همه بگوید که من «سلطان مشکی پوش» نیستم؟ یا وقتی به محسن چاووشی می.گویند «سلطان چاووشی» باید بگوید که چرا می.گویید «سلطان چاووشی»؟

    • نه. بحث مشکی پوش و… فرق می.کند اما وقتی بحث بر سر یک ژانر و یک سبک از موسیقی است، موضوع جدی.تر و حساس.تر می.شود چون آن ژانر و سبک پیشینه.یی دارد و هنرمندان دیگری هم در آن حیطه کار کرده.اند و بالاخره باید یک واکنشی نشان داد. مثلا اگر موافق نیستید در گفت.و...ای خودتان می.توانستید به آن اشاره کنید…
    الان شما می.خواهید برای من حاشیه درست کنید. این از سوال شما مشخص است. من خودم نمی.توانم جلوی مخاطب را بگیرم و بگویم که من را این طور صدا نکنید!

    • بدون شک در زمینه موسیقی راک محدودیت.های زیادی در ایران وجود دارد. شما با وجود این محدودیت.ها سعی کرده.اید در این زمینه کارهایی انجام دهید و به نوعی وارد این ژانر موسیقی شده.اید. شاید بهتر باشد که این طور بپرسم که بعد از گذشت این چند سال جایگاه خودتان را در این موسیقی چگونه می.بینید؟
    در کدام موسیقی؟ راک؟ مگر ما در ایران موسیقی راک داریم؟

    • بالاخره هر چند در دهه.های 40 و 50 موسیقی سنتی در میان مردم محبوب بود اما به دلیل برپایی کنسرت.های موسیقی خوانندگان غربی تبادل موسیقی و فرهنگ و هنر بین ایران و سایر این کشورها به وجود آمد. چنان که افراد زیادی بودند که «بیتلز» و «پینک فلوید» گوش می.دادند و آلبوم.هایشان را می.خریدند. در همان دوران می.بینیم با آثار هنرمندانی چون کوروش یغمایی رگه.هایی از موسیقی راک وارد موسیقی ایران شد و او به نوعی راک ایرانی را پایه.گذاری کرد…
    «یارم می.آید- دلدارم می.آید» کار راک است؟

    • نه. اما مثلا «پاییز» که کاملا راک است…
    به نظر شما چه کسی با یک اثر می.تواند خواننده راک باشد؟ ما موسیقی.ای با عنوان «راک» نداریم که بخواهیم درباره.اش صحبت کنیم. در اصل وقتی موسیقی راک نداریم، نمی.توانیم بگوییم چه کسی بالاتر یا چه کسی پایین.تر. باید بستر و زمینه.یی باشد که در آن بستر بتوانیم مقایسه.یی انجام دهیم.

    • اما شما اعتقاد دارید که کار راک هم انجام می.دهید…
    جنس موسیقی من هم پاپ است و هم راک. اما در ایران ما موسیقی راک نداریم. وقتی در یک کشور می.توان ادعا کرد که موسیقی راک وجود دارد حداقل باید 500 خواننده راک داشته باشد. آن وقت می.گویند فلان مملکت موسیقی راک دارد. ما در کل 15-10 تا خواننده راک داریم که کنسرت می.گذارند و آلبوم منتشر می.کنند. اما در کل اصلا بحث کمیت و کیفیت نیست. بحث من این است که موسیقی راکی نداریم که حالا بخواهیم سلطان آن را مشخص کنیم؟ وقتی چیزی وجود ندارد چطور می.شود که کیفیت.ها را ارزیابی کرد؟

    • بنابراین معتقد هستید که باید مولفه.هایی به این موسیقی اضافه شوند. چه مولفه.هایی باید به کارهایی که شما می.گویید راک نیستند، اضافه شود تا بتوان نام «راک» را روی آن.ها گذاشت؟
    باید یک جریان حرفه.یی و درست از موسیقی وجود داشته باشد. من که نباید تعیین کنم چه چیزهایی باید اضافه شود. شما درباره موسیقی سنتی می.توانید این صحبت را بکنید چون از سال.ها پیش در این سرزمین وجود داشته و برای مردم ایران بوده و اساتید خاص خودش را دارد. در این صورت است که می.توانیم درباره این نوع موسیقی بحث کنیم. اما درباره موسیقی.ای که 10 سال هم عمر ندارد چطور می.توان صحبت کرد؟

    • البته کمی پذیرش این قضیه سخت است که موسیقی راک ایرانی سابقه 10 ساله هم ندارد اما با همین پیش.فرض اگر بخواهیم بررسی کنیم، می.بینیم که موسیقی تلفیقی هم با توجه به اینکه سابقه چندانی ندارد هم مخاطبان خاص خودش را دارد و هم درباره.اش بحث و تبادل نظر می.شود. این طور نیست که بگوییم چون سابقه طولانی مدتی ندارد کلا درباره.اش بحث نمی.کنیم…
    هر زمان این سرزمین، سرزمینی شد که در آن 150 خواننده راک بتوانند بلیت بفروشند و مردم کنسرت.هایشان را بروند و آلبوم.هایشان به خوبی به فروش برود و چرخه اقتصادی شان به گونه.یی باشد که بتوانند کار کنند و کنسرت.هایشان لغو نشود، می.توانیم بگوییم در این مملکت موسیقی راک داریم.خوشبختانه تا امروز من برای گرفتن مجوز یا اجرای کنسرت مشکلی نداشته.ام. اما در کل بحث من این است که موسیقی راک در ایران قدمتی ندارد که بخواهیم در آن «سلطان» تعیین کنیم. اصلا آدم بزرگ و درجه یکی وجود ندارد. باید یک مقیاس بزرگی باشد که کوچک.ترها را براساس آن مقیاس بررسی کنیم. وقتی دامنه این موسیقی کوچک است چه چیزی را می.خواهید بررسی کنید؟

    • اما براساس تاریخچه.یی که از راک یا پاپ راک وجود دارد…
    ما اصلا در ایران خواننده راک نداشتیم. چه کسی گفته است که کوروش یغمایی خواننده راک است. اصلا موضوع این حرف.ها نیست. به نظرم چون آنقدر این بحث حقیر و کوچک است که نیازی به ادامه ندارد.

    منبع: اعتماد/ بازنشر از موسیقی ایرانیان Musiceiranian.ir


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۸/۱۸ در ساعت 12:50

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

موضوعات مشابه

  1. حسین علیزاده: محمد معتمدی بخشی از وجود من است
    توسط Ramin95 در انجمن اخبار روز موسیقی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۶/۳۰, 09:50
  2. محمد معتمدی و عالیم قاسم اف در تونس به روی صحنه می.روند
    توسط Ramin95 در انجمن اخبار روز موسیقی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۵/۰۵, 12:30
  3. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۳/۱۲, 11:00
  4. «تقدیر» اولین همکاری خشایار اعتمادی و سیروان خسروی
    توسط Ramin95 در انجمن اخبار روز موسیقی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۷/۰۱, 10:10
  5. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۶/۲۷, 20:50

جستجو شده ها

Nobody landed on this page from a search engine, yet!

تا این لحظه 1 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست