کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی
آموزش فارسی فالش گیری
آموزش فارسی آهنگسازی با کامپیوتر
آموزش فارسی حرفه ای کیوبیس
حرفه ای ترین آموزش فارسی تصویری مبانی و تئوری موسیقی در ایران
آموزش فارسی ساخت ریتمهای 6/8 ایرانی عربی بندری ترکی عربی



آهنگسازی
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2


دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

جهت مشاهده ی پستی که بیشترین امتیاز مثبت را در این تاپیک کسب کرده است اینجا را کلیک کنید

موضوع بسته شد
صفحه 1 از 2 1 2 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 17

موضوع: برای در آوردن گام آهنگ از چه روشی استفاده میکنید؟

  1. alirezakarimi آواتار ها
    alirezakarimi
    شماره کاربری
    47125
    کاربر فعال
    مرداد /۱۳۹۲
    کرج
    165
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی372
    1,398
    سپاس از شما 361 بار در 115 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض برای در آوردن گام آهنگ از چه روشی استفاده میکنید؟

    سلام
    در آوردن گام آهنگ و ملودی و آکورد یکی از بزرگترین سوال های کسانیه که در حال یادگیری موسیقی هستند.
    میخواستم توی این تاپیک بپرسم که شما بزرگوارها چطور اینکار و انجام میدین.
    یکی میگفت اول آکورد هاشو در میارم.
    اما من اول توسط تشخیص صدای ملودی گام و در میارم و بعد ملودی و آکوردهاشو در میارم.
    آیا روش علمی و تئوریک برای اینکار وجود داره؟
    و اما کسی هست که بدون دانستن علم موسیقی و فقط به صورت گوشی اینکار و انجام بده؟
    و سوال آخر اینکه به وسیله آواز و یا ساز اینکار و انجام میدین؟
    پیشاپیش ممنون


    تعداد کل آرای این پست : 3
    تعداد آرای مثبت : 2
    آزادی
    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۸/۲۰ در ساعت 23:04

  2. 3 کاربر زیر از alirezakarimi برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  3. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    محل سکونت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی
    خرید وی اس تی خرید vst فروش vst وی اس تی فروش وی اس تی وی اس تی دانلود وی اس تی آپلود عکس

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

  4. Roshan.J آواتار ها
    Roshan.J
    شماره کاربری
    37205
    هنــرمنـد انجمن
    فروردین /۱۳۹۲
    1,154
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3880
    4,823
    سپاس از شما 5,173 بار در 1,242 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    عرض ِ ادب و احترام .

    روش ِ علمی قطعن برای هر چیزی در موسیقی وجود دارد . . .
    مهم ترین اش سلفژ است . . . تربیت ِ سیستم ِ شنوایی برای تشخیص ِ درست ِ فواصل .
    بدون ِ یاد گیری ِ علم ِ آن هم شاید بتواند این کار را انجام دهد که مثلن فکر کند
    صدایی که می شنود شبیه ِ کدام صدا بر روی پیانو است . . اما در عمل هیچ استفاده ای نمی تواند از آن کند
    و صد البته هیچ دلیل ِ قانع کننده این نیز برای اش نخواهد داشت .

    این که با کدام وسیله انجام می شود نکته ی جالبی ست . . .
    سلفژ از دو بخش ِ شنیدن و خواندن تشکیل شده است . .
    شما زمانی می توانید صدای یک نت را درست تشخیص بدهید که آن را درست بتوانید با حنجره ی خود اتان اجرا کنید .
    مثال اش نیز فراوان است . . .همیشه مشغول ِ اجرای ملودی های موسیقی های مختلف با دهان هستیم . . مگر نه ؟
    این خود اش یک سلفژ است . . .اگر آن را درست اجرا کنیم جای ان را بر روی ساز هم می توانیم درست پیدا کنیم . . .


    اما این که هر کسی از چه روشی برای یافتن ِ گام ِ یک موسیقی استفاده می کند به تعداد ِ انسان های روی زمین متفاوت است . . . .
    دقت کنید که این کار شاید در موسیقی ِ کلاسیک به کار آید . . چون موسیقی ِ مدرن ِ امروزی کاملن آ تنال است و خارج از گام و این صحبت ها . . .
    پس باید گوش و سیستم ِ شنوایی کاملن بر روی صدا ها تربیت شود نه گام ها . . .
    یعنی وقتی نت ِ دو می شنوی بعد نت ِ فا دیز . . . نگویی این ها نسبت به هم فاصله ی 4 افزوده دارند ، بلکه بگویی اولی دو بود دومی نیز فا دیز . . همین . .
    در موسیقی ِ امروز صدای نت و شخصیت ِ ان را باید دانست نه فاصله اش را نسبت به نت های دیگر برای پیدا کردن ِ گام . . .
    به هر تقدیر . . . در موسیقی هیچ چیز بالاتر از شنیدن نیست . . .
    شاد و آرام باشید .
    ارادتمند .


    تعداد کل آرای این پست : 16
    تعداد آرای مثبت : 15
    #2 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۸/۲۰ در ساعت 23:25

  5. 13 کاربر زیر از Roshan.J برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  6. alirezakarimi آواتار ها
    alirezakarimi
    شماره کاربری
    47125
    کاربر فعال
    مرداد /۱۳۹۲
    کرج
    165
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی372
    1,398
    سپاس از شما 361 بار در 115 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Roshan.J تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    . . . در موسیقی هیچ چیز بالاتر از شنیدن نیست . . . .
    واقعا حق مطلب و ادا کردی روشن جان.
    ممنون از شما.
    و اما توی نوازندگی از استادا شنیدم که میگن اگر فواصل و بتونی تشخیص بدی بهتراز اینه که نت و تشخیص بدی.
    البته اول نلخودآگاه آدم نت و متوجه میشه اما با درک فواصل کار راحتتری برای انگشت گذاری روی ساز خواهیم داشت.
    این درسته؟
    حداقل توی کلارینت اینطور بوده.
    وقتی آدم میخواد بداهه نوازی کنه توی جاهایی مثل هانون فواصل به کار آدم میاد.
    آیا برای سازهای دیگه هم صدق میکنه؟


    تعداد کل آرای این پست : 2
    تعداد آرای مثبت : 1
    آزادی
    #3 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۸/۲۱ در ساعت 00:24

  7. Roshan.J آواتار ها
    Roshan.J
    شماره کاربری
    37205
    هنــرمنـد انجمن
    فروردین /۱۳۹۲
    1,154
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3880
    4,823
    سپاس از شما 5,173 بار در 1,242 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط alirezakarimi تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    واقعا حق مطلب و ادا کردی روشن جان.
    ممنون از شما.
    و اما توی نوازندگی از استادا شنیدم که میگن اگر فواصل و بتونی تشخیص بدی بهتراز اینه که نت و تشخیص بدی.
    البته اول نلخودآگاه آدم نت و متوجه میشه اما با درک فواصل کار راحتتری برای انگشت گذاری روی ساز خواهیم داشت.
    این درسته؟
    حداقل توی کلارینت اینطور بوده.
    وقتی آدم میخواد بداهه نوازی کنه توی جاهایی مثل هانون فواصل به کار آدم میاد.
    آیا برای سازهای دیگه هم صدق میکنه؟

    عرض ِ ادب و احترام .
    بله خب داستان ِ نوازنده گی کمی جدا از مطلب ِ سلفژ است .
    سلفژ یکی از درس های نوازنده گی ست . در بسیاری از ساز ها به خصوص ساز های بادی
    تشخیص ِ فواصل رکن ِ اساسی ست . . . به شکل ِ کلی تا زمانی که ما در مبحث ِ گام و یافتن ِ گام مانده ایم
    اولویت با فواصل است . . . اما اگر آن را کنار بگداریم و بخواهیم ا تنال کار کنیم دیگر باید تک به تک ِ نت ها را تشخیص بدهیم .
    هانون برای پیانو نیز مبتنی بر گام و روند های گام وار است . . . برای همین فواصل و انگشت گذاری های آن نقش ِ پر رنگی دارند . ( در پیانو )
    به شکل ِ کلی هر نتی شخصیت ِ خود اش را دارد اول باید آن را شناخت بعد به سراغ ِ نت ِ بعدی رفت . . .

    شاد و آرام باشید .
    ارادتمند .


    تعداد کل آرای این پست : 5
    تعداد آرای مثبت : 4
    #4 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۸/۲۱ در ساعت 00:42

  8. 5 کاربر زیر از Roshan.J برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  9. alirezakarimi آواتار ها
    alirezakarimi
    شماره کاربری
    47125
    کاربر فعال
    مرداد /۱۳۹۲
    کرج
    165
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی372
    1,398
    سپاس از شما 361 بار در 115 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    یه سوال دیگه هم هست که خودم جوابش و نمیدونم.
    میخواستم بدونم آیا گوش های ابسلوت فواصل رو میشنون و تشخیص میدن و نسبت به اون پیش میرن یا اینکه نت ها رودقیق تشخیص میدن؟
    روشن جان از اینکه کمک میکنی باز ممنون


    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 0
    آزادی
    #5 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۸/۲۱ در ساعت 00:52

  10. کاربران زیر از شما alirezakarimi عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


  11. Roshan.J آواتار ها
    Roshan.J
    شماره کاربری
    37205
    هنــرمنـد انجمن
    فروردین /۱۳۹۲
    1,154
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3880
    4,823
    سپاس از شما 5,173 بار در 1,242 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    عرض ِ ادب و احترام
    خواهش می کنم عزیز ِ دل ام انجام ِ وظیفه است .

    گوش های مطلق و تربیت شده هم خود ِ نت را تشخیص می دهند هم فاصله ی بین ِ دو نت را .
    در قدم ِ اول صدایی که می شنود مستقیم در ذهن در جای خود اش مستقر می شود بعد هر صدای دیگری که می شنود
    را نسبت با آن صدای اول منظم می کند تا گام را به دست آورد . . .
    بر اساس ِ الگوی گام که همان سیستم ِ پرده یا نیم پرده است .
    اما اگر بخواهد فقط نت را تشخیص دهد ، آن را می شنود و بر یکی از 12 نیم پرده منطبق می کند تا فرکانس ِ آن را پیدا کند و تشخیص دهد صدای آن نت را .
    در توضیح زیاد به نظر می رسد اما در عمل کمتر از ثانیه است . . .

    شاد و آرام باشید .
    ارادتمند.


    تعداد کل آرای این پست : 6
    تعداد آرای مثبت : 5
    #6 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۸/۲۱ در ساعت 01:00

  12. 3 کاربر زیر از Roshan.J برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  13. DJ_YA30N آواتار ها
    DJ_YA30N
    شماره کاربری
    27336
    مدیر بـازنشسته
    آذر /۱۳۹۱
    آذربایجان شرقی ، تبریز
    2,363
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3686
    7,297
    سپاس از شما 3,964 بار در 1,806 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    با عرض ادب و احترام
    منم با گفته های جناب آقای روشن موافقم
    باید سلفژ قوی داشت

    به طور مثال میگم
    مثلا آهنگ هی تو ، علی عبدالمالکی میخوای گامشو پیدا کنی
    رو پیانو نت دو رو میزنی و همزمان میگی هی تو
    به ترتیب همینجوری ادامه میدی و نت به نت امتحان میکنی تا اینکه اون صدایی که با نحوه خوندن تو همگام و هگاهنگ میشه رو به عنوان گام انتخاب میکنی


    تعداد کل آرای این پست : 4
    تعداد آرای مثبت : 3


    یه روز هممون میریم. فقط کافیه چشماتو ببندی و باز کنی


    نحوه گذاشتن پلیر آنلاین

    نکات مهم در گذاشتن سورس ها


    دوستان لطفا پروژه ها و سورس های خود را در http://upload.cubase.ir آپلود کنید وگرنه پروژه های شما تایید نخواهد شد

    هرکسی از ظن خود شد یار من / از درون من نجست اسرار من

    My Names : YASIN - Deejay YA30N - YA30N - Y@30N - Yas Sin - YACN - YASIN REMIX

    #7 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۸/۲۱ در ساعت 01:53

  14. 4 کاربر زیر از DJ_YA30N برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  15. alirezakarimi آواتار ها
    alirezakarimi
    شماره کاربری
    47125
    کاربر فعال
    مرداد /۱۳۹۲
    کرج
    165
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی372
    1,398
    سپاس از شما 361 بار در 115 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    خوبه
    پس شما هم از روی ملودی گام و در میارین.
    ممنون


    تعداد کل آرای این پست : 2
    تعداد آرای مثبت : 1
    آزادی
    #8 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۸/۲۱ در ساعت 02:56

  16. 2 کاربر زیر از alirezakarimi برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  17. mythicalgirl آواتار ها
    mythicalgirl
    شماره کاربری
    18814
    هنــرمنـد انجمن
    مرداد /۱۳۹۱
    iran
    987
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی762
    1,076
    سپاس از شما 1,343 بار در 571 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    والله بنده از بچگی چون گوشی شروع کردم به نواختن کیبورد دیگه موزیک رو گوش می کردم با تمام جزئیات تو ذهنم نقش می بست با تمامی هارمونی هاش طبیعاتا یه چیزی مثل ساختمون سازی میمونه اگر که به زبانه عامیانه بخوام بیان کنم دوستان بالا راهش رو گفتن
    ولی خوب راه علمی و اصولی هم داره که دیگه نیاز نیست توضیح بدیم


    تعداد کل آرای این پست : 3
    تعداد آرای مثبت : 2
    www.aparat.com/mythicalgirl
    instagram:samirajost

    "تنظیم و اهنگ سازی و ساخت ریتم برای ارنجر های کرگ 600 به بالا

    پذیرفته می شود"

    #9 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۸/۲۱ در ساعت 04:28

  18. 3 کاربر زیر از mythicalgirl برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  19. Ahmad-Karimi آواتار ها
    Ahmad-Karimi
    شماره کاربری
    40217
    مدیر بـازنشسته
    اردیبهشت /۱۳۹۲
    ساکن پاکدشت تهران
    2,358
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی4894
    6,287
    سپاس از شما 4,917 بار در 1,760 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    سلام دوستان عزیز
    موضوع را بسیار پیچیده کردین!
    بنده کلاس سلفژ نرفتم اما به جرات میگم باشنیدن حداکثر 3بار یک آهنگ نت گام حدود تمپو و حتی نت گیتار بیس و صداهای استفاده شده در هارمونی آهنگ رو روی برگه میارم!
    تنها چیزی که تو این بحث درست بود درست شنیدنه. امکان نداره کسی وارد این حرفه بشه وقتی از شنوایی ضعیفی برخورداره!
    برای بدست آوردن scale من یه روش بسیار ساده بلدم که زمانی که آموزش هنرجوها به راحتی این مبحث را یاد میگرفتند
    یاسین جان به نکته ای اشاره کرد اما مبحث شان را کامل نکردند...
    دیگه دوستان توضیح دادند بنده جسارتی بیش از این نمیکنم
    موفقو پیروز باشید...


    تعداد کل آرای این پست : 4
    تعداد آرای مثبت : 3
    همیشه سکوت نشانه ی تایید حرف طرف مقابل نیست
    گاهی نشانه ی قطع امید از سطح شعور اوست
    michel focaurt


    آنچنان زندگی کن گویی فردا خواهی مرد!
    و آنچنان بیاموز گویی تا ابد زنده خواهی ماند...
    ماهاتما گاندی

    هرکس به من کلمه ای بیاموزد
    مرا بنده ی خویش ساخته
    امام علی (ع)


    خاک*موسیقی احساس تو را می شنود...(به یاد مرتضی پاشایی)
    #10 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۹/۲۰ در ساعت 14:08

  20. 3 کاربر زیر از Ahmad-Karimi برای این پست سپاسگزاری کرده اند


موضوعات مشابه

  1. آموزش استفاده از دسته پلی استیشن درfl studio!!!!
    توسط Grave در انجمن آموزشهای اف ال استودیو (FL Studio)
    پاسخ ها: 26
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۱/۲۷, 22:03
  2. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۹/۲۶, 12:11
  3. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۸/۱۱, 16:23
  4. پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۵/۲۵, 07:08

جستجو شده ها

بدست آوردن نت های گام

تا این لحظه 369 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی