کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی
آموزش فارسی فالش گیری
آموزش فارسی آهنگسازی با کامپیوتر
آموزش فارسی حرفه ای کیوبیس
حرفه ای ترین آموزش فارسی تصویری مبانی و تئوری موسیقی در ایران
آموزش فارسی ساخت ریتمهای 6/8 ایرانی عربی بندری ترکی عربی



آهنگسازی
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2


دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: نشر دوباره. «داستانی نه تازه» اثر هوشنگ کامکار در سوگ رفیق دیرینه

  1. Ramin95 آواتار ها
    Ramin95
    شماره کاربری
    4941
    Contributor
    شهریور /۱۳۹۰
    2,240
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی570
    0
    سپاس از شما 805 بار در 677 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض نشر دوباره. «داستانی نه تازه» اثر هوشنگ کامکار در سوگ رفیق دیرینه

    موسیقی ما - حالا چند سالی است که از خاموشی «محمدرضا لطفی» -پیر قلندروار- می.گذرد؛ اما می.توان این رفتن را فراموش کرد؛ به همان روزهایی فکر کرد که صبح زود از شمالِ تهران به خیابان حقوقی می.آمد و درِ مکتب.خانه.اش را رأسِ ساعت 7 صبح باز می.کرد؛ می.نشست پشتِ میز بزرگش در اتاقِ. سمتِ راستی، سیگار مارلبورویش را روشن می.کرد و می.گذاشت میانِ انگشتانش و به رتق و فتقِ کارهای مکتب.خانه می..رسید تا شاگردانش از راه برسند و با آن شلوارِ کردیِ معمولاً سفیدش، بنشیند روی مخده، سازش را دستش بگیرد و آرام آرام بنوازد. گاهی هم روزنامه.نگاران و خبرنگاران را بپذیرد و صحبت.هایی کند که هزار غوغا از آن بیرون بیاید یا می.شود دورتر رفت؛ اصلا این سال.های آخر را فراموش کرد؛ همان سال.هایی که دوستانِ قدیم، منتقدانِ سرسختِ جدید شدند. می.شود او را در همین مکتب.خانه تصور کرد با علیزاده و مشکاتیان و کامکارها... به آن روزهایی که آنقدر وجود همه.اشان سرشار از نغمه بود که انگار از صبح تا شب هم برایشان کم بود و گاهی شب.ها را هم همان.جا می.ماندند. «حسین علیزاده» آن روزهایشان را این.طور توصیف کرده است:. »روی صحنه تمام آن اختلافات که در نگرش.های سیاسی و اجتماعی.امان وجود داشت؛ هیچ می.شد. عاشق هم می.شدیم؛ می.آمدیم آنجا و باز همان آدم.ها می.شدیم.». می.شود هزار تصویر از «محمدرضا لطفی» داشت با آن قد بلند و لباس.های خاص و سبیلِ زرد از دود سیگار، جز اینکه حالا چند سالی است زیرِ خاکِ سرد خوابیده باشد و بخواهند کنار مقبره.اش پاساژ! بزنند.
    • * روایتِ موسیقاییِ مرگ
    مرگ اصلاً به «لطفی» نمی.آید. آن هم با آن همه ایده.هایی که در سر داشت. می.خواست مکتب.خانه.اش را گسترش دهد. به روستاهای دورافتاده سفر کند و به بچه.های آنجا موسیقی درس بدهد. این روزهای آخر که بیمار بود و دوستانش، کدورت.ها را فراموش کرده بودند و به عیادتش می.آمدند، گفته بود که: «اصلا بیایید چاووش را احیا کنیم.» اما به قولِ «محمود دولت.آبادی»:.«محمدرضا دیر برگشت.» دیر برگشت؛ آنقدر که گاهی یادش می.رفت حالا سی.وچند سالی از آن روزهایی که رفته، گذشته و خیلی چیزها تغییر کرده است؛ اما خوب که به زندگی.اش نگاه کنیم، می.بینیم که «لطفی» چند خصوصیت داشت، مثلا از آن آدم.های اهلِ رفتن بود. شهرهای مختلف اروپا و امریکا و ایران هم برایش فرقی نمی.کرد. آدمِ بیتوته کردن نبود. اهلِ مصامحه و محافظه.کاری نبود؛ برای همین اظهارنظرهایش خیلی.ها را عصبانی می.کرد و خیلی.های دیگر را متعجب؛ از ابتدا هم همین بود؛ زمانی که احمد شاملو در سال 1990 در دانشگاه برکلی کالیفرنیا تفسیر توهین.آمیزی از موسیقی سنتی ایران ارایه داد، «محمدرضا لطفی» در سکوت محض دیگران، مقاله.ی «زهر درد» را در آدینه شماره 52 به چاپ رساند و نگاه شاملو را به چالش کشید. برای همین است که «حسین علیزاده» درباره.ی او می.گوید:. »ممکن است شما موزیسینی را مثال بزنید که پنجاه سال است، دارد کار می.کند و تنها سازش را زده است؛ اما کسانی مثل آقای لطفی جریان.ساز بوده.اند.»کانون فرهنگی هنری چاووش در دهه 50 با تلاش محمدرضا لطفی و حمایت.های هوشنگ ابتهاج شکل گرفت. این گروه در عمری کمتر از یک دهه توانست 12 آلبومی را تولید کند که به گفته بسیاری از اهالی فن، آینده موسیقی سنتی ایران را دچار تحولات بسیار کرد. اما همان.قدر که فعالیت.های این گروه از دیدگاه موسیقایی و سبک، شیوه اجرایی و صدادهی ارکستر اهمیت دارد، باید آن را دارای جایگاهی اجتماعی و سیاسی نیز دانست. کانونی که هسته اولیه.اش با واقعه 17 شهریور شکل گرفت، نگاه سیاسی و اجتماعی خود را تا آخرین آثارش حفظ کرد. به طوری.که برخی از مهم.ترین آثار این کانون به صورت زیرزمینی و مخفیانه خلق شد. سه سرود شب.نورد (برادر نوجوونه)، سپیده (ایران ای سرای امید) و آزادی از جمله این آثارند. آلبوم.های 2 تا 8 این گروه تحت تاثیر فضای سیاسی-اجتماعی نقش بسیار مهمی در همراهی مهم.ترین رویدادهای آن دوران داشت و این اتفاقی بی.سابقه در عرصه موسیقی کلاسیک ایرانی است.بعد از از هم پاشیده شدن چاوش، «محمدرضا لطفی» از ایران رفت و مثل بسیاری دیگر از هنرمندان ناگزیر به مهاجرت؛ همین روزها هم خیلی از بزرگانِ هنر ایران یا مهاجرند یا مدت زمانی طولانی را در جایی غیر از وطنشان طی می.کنند. نمونه. هم برایشان بسیار است. از «بهرام بیضایی» گرفته تا بسیاری دیگر؛. اما چرا یک هنرمند ناگزیر به ترک کشورش می.شود، «حسین علیزاده» در گفت.وگویی با ماهنامه.ی تجربه، زمانِ. مرگ لطفی این مساله را به چالش کشید:. «اصلا مساله همین.جاست. چرا موزیسین.ها باید از ایران مهاجرت کنند؟ مگر قرار بوده بروند جایی مثل لس.آنجلس تا از نظر فکری ارتقا پیدا بکنند؟. آنجا امکان ارتباط بیشتر با مردم را داشته.اند؟ شخصیت هنریشان در آنجا کامل می.شده؟ یا یک اجباری و شرایطی به وجود آمده که ناگزیر به مهاجرت شدند؟ جایگاه هنرمندی مثل آقای لطفی در موسیقی ما کاملا مشخص است؛ همانطور که مشخص است مهاجرت ایشان ناخواسته بوده است. بسیاری از هنرمندان و موزیسین.ها که از ایران مهاجرت می.کنند؛ متأسفانه در کارشان موفق نمی.شوند، یعنی در آنجا فقط زمان می.گذرانند یا حتی به پوچی می.رسند و خودکشی می.کنند و برای بسیاری این اتفاق برعکس رخ می.دهد. این مساله در موسیقی ایرانی شکل متفاوتی دارد؛. شنونده خوب و آگاه همیشه یک موسیقی پربار را به وجود می.آورد و شاگرد خوب، معلم را پخته.تر می.کند و او را موظف.تر می.کند. شما فکر کنید وقتی در آمریکا بخواهید زندگی کنید - شما یعنی من یا هر کس دیگر-. می.تواند شاگرد و شنونده.ی آگاه داشته باشد؟. شاگردها اکثرا آماتور هستند. و موسیقی.دان مجبور است برای امرارِ معاش یک زندگی حداقلی شاگرد درس بدهد. شما به شاگردهایی درست می.دهید که سطح عالی.ای ندارند، همه.ی اینها باعث رخوت در هنرمند می.شود. حتی ممکن است یک برنامه در امریکا، پرمخاطب هم باشد؛ اما باز آن شنونده کیفیت شنونده.ای که در ایران هست را ندارد و با وجود آنکه ممکن است بین آنها مخاطب فرهیخته و آگاه هم وجود داشته باشد؛ اما اکثرشان تنها دنبال نوستالژی هستند. در این میان، البته تعدادی موزیسین ایرانی نیز وجود دارد که در محیط.های بین.المللی و دانشگاهی حضور دارند و با گروه.های معتبر کار می.کنند که این بیشتر حالت یک استثناء را دارد.»در همین زمینه «بهرام دبیری» هم می.گوید: «نبودن لطفی بسیار تلخ بود. او در سال.های حضورش در ایران اقدامات بسیاری در زمینه.ی موسیقی انجام داد که روی موسیقی ایران تاثیراتِ بسیار عمیقی گذاشت. ضمن اینکه لطفی و گروهش – شیدا- و همچنین اعضای گروه عارف در سال.های جنگ تاثیری قاطع بر امید دادن به مردم داشتند. به همین خاطر بی.مهری.هایی که در این سال.ها با آنان شد، نابخشودنی است. در سال.های جنگ و انقلاب درست است که بسیاری از نویسندگان و نقاشان و دیگر هنرمندان هم فعالیت.هایی انجام می.دادند؛ اما این هنرمندانِ موسیقی بودند که به خاطرِ نفوذشان در توده.ی مردم تاثیر بسیار عمیقی گذاشتند و این حق نبود که در سال.های بعد به آنها مجوز اجرای برنامه یا انتشار آلبوم را ندهند.».
    • * بازگشت به ایران
    بعد از سی.وچند سال به ایران که آمد، چند وقتی در «گرگان» ماند، به تهران که آمد، کارش را شروع کرد. گروه.های سه.گانه.ی شیدا را راه.اندازی کرد، خودش می.گفت: « دوست داشتم..به.جای 3 گروه، 30 گروه تشکیل می.دادم. کشوری با 70- 60 میلیون نفر گروه.های بسیار زیادی می.خواهد؛ اما امکانات من فعلا همین است. من کارهای مختلفی در عرصه موسیقی کردم. کارهای صددرصد سنتی، کارهایی که برای ارکستر بزرگ نوشتم، کارهای بازسازی صرف و کارهای جدید. این چند خط کاری را می.توانید در زندگی موسیقایی من دنبال کنید. حالا آمدم و طبقه.بندی کردم، یک گروه تشکیل دادم که صرفا آثار بازسازی شده قدما را بزنند و در این حوزه متخصص شوند. گروه بانوان را به.دلیل اینکه مشکلاتی در عرصه.ی خوانندگی دارند با یک خواننده مرد تشکیل دادم تا شاید بتوانند امیدی برای ادامه.ی کار پیدا کنند.»
    • * روایت موسیقایی مرگ
    «هوشنگ کامکار» برای چهلمین روز درگذشته لطفی، قطعه.ای با نام «تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید » نوشت. در دیداری در بیمارستان پارس، «لطفی» به دوستِ دیرینه.اش شکایت می.کند که: «هوشنگ می.دانی من چقدر برای موسیقی ایران فعال بودم و اکنون چند ماه است که در تخت بیمارستان.ها در سکوت دراز کشیده.ام؟» بعد از آن «کامکار» به یاد قطعه.ی «داروگ»، بر اساس شعری از نیما، .را انتخاب می.کند و سعی می.کند خاطره.ی روزهای جوانی.اش را با او در استفاده کردن از موتیوهایی از آثار بیاد ماندنی.اش در بافت ارکستر به عنوان نشان دهد. «هوشنگ کامکار» در گفت.وگو با سایت موسیقی ما درباره.ی رفیقِ قدیمی.اش می.گوید: «لطفی در سال.هایی که با هم نزدیک بودیم، بی.شک هنرمندی بی.همتا در میان هم.قطارانش بود. او خصوصیاتی داشت که به جرات می.توان گفت همه.ی آنها در هیچ نوازنده..ی دیگری وجود ندارد و برخی فقط یک یا دو از این ویژگی را دارند. او به ردیف موسیقی ایرانی تسلط کامل داشت. دارای تکنیک نوازندگی قوی.ای بود. قدرت خلاقیت بی.نظیری داشت که در بسیاری از موزیسین.ها نیست، او بداهه.نوازی ماهر و بی.همتا بود و بالاخره اینکه مدیریت او زبانزد همه بود.»این قطعه را بیژن کامکار خوانده و صبا کامکار در این اثر همخوانی کرده است. شعر این قطعه از سروده.های نیما یوشیج بوده و گروه کامکارها آن را اجرا کرده است.
    .



    ادامه در منبع : تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۵/۰۲/۱۱ در ساعت 11:40

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی
    خرید وی اس تی خرید vst فروش vst وی اس تی فروش وی اس تی وی اس تی دانلود وی اس تی آپلود عکس

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

موضوعات مشابه

  1. انتقاد سولیست ارکستر سمفونیک از تعطیلی ارکسترها
    توسط Ramin95 در انجمن اخبار روز موسیقی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۹/۱۶, 10:00
  2. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۶/۱۱, 15:20
  3. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۳/۲۶, 14:50
  4. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۳/۲۶, 13:51
  5. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۲/۱۹, 00:40

جستجو شده ها

Nobody landed on this page from a search engine, yet!

تا این لحظه 0 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی