کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی
آموزش فارسی فالش گیری
آموزش فارسی آهنگسازی با کامپیوتر
آموزش فارسی حرفه ای کیوبیس
حرفه ای ترین آموزش فارسی تصویری مبانی و تئوری موسیقی در ایران
آموزش فارسی ساخت ریتمهای 6/8 ایرانی عربی بندری ترکی عربی



آهنگسازی
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2


دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: دانلود وی اس تی REQ: ReKombinator (granular sample recycler for Kontakt)

  1. Ramin95 آواتار ها
    Ramin95
    شماره کاربری
    4941
    Contributor
    شهریور /۱۳۹۰
    2,312
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی570
    0
    سپاس از شما 805 بار در 677 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    Arrow دانلود وی اس تی REQ: ReKombinator (granular sample recycler for Kontakt)

    دانلود vst وی اس تی REQ: ReKombinator (granular sample recycler for Kontakt) رایگان و کرک شده از سایت کیوبیس و همچنین سایت منبع وارز



    دانلود وی اس تی REQ: ReKombinator (granular sample recycler for Kontakt)



    عکسهای این وی اس تی را میشود در سایت آپلود عکستنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید آپلود کرد
    Rekombinator is an experimental sound manipulator device. It deconstructs sound samples to grains and recombines them to assemble new sounds. It can be used to re-structure drum sequences, create robotic voices, flanger effects or evolving granular soundscapes.




    عکسهای این وی اس تی را میشود در سایت آپلود عکستنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید آپلود کرد

    از لینکهای واقع در صفحه زیر میتوانید این وی اس تی را دانلود نمایید :
    دانلود از سایت کیوبیس :
    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    دانلود از سایت وارز :
    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید


    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید


    جهت خرید,فروش و تهیه این vst وی اس تی پلاگین یا سمپل آهنگسازی به فروشگاه کیوبیس می توانید مراجعه کنید تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید


    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید


    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید


    اگر میخواهید آهنگساز شوید مقاله ی زیر را ابتدا بخوانید و در مورد چگونگی آهنگساز شدن و یا اطلاعات نرم افزارها و وی اس تی ها آشنا شوید . بعد از خواندن این مقاله در رابطه با خرید وی اس تی یا فروش وی اس تی نیز میتوانید از فروشگاه وی اس تی کیوبیس مشاوره بگیرید

    هرگونه کپی از مقاله ی زیر ممنوع خواهد بود و پیگرد قانونی دارد :

    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    در این سایت مجموعه های آموزشی گوناگون و متنوع همه با نام جعبه آموزش و در موضوعات خیلی گوناگون در اختیار شما قرار گرفته اند. همه این مجموعه ها توسط من داریوش فرسایی تهیه شده اند. همه مجموعه ها شامل یک کتاب و یک دی وی دی فیلمهای اموزش فارسی هستند.
    مجموعه ها بسیار متنوع هستند اما هدف اصلی همه آنها یک چیز است : اینکه هر فردی که استعداد و توانایی خاصی در زمینه آهنگسازی و خوانندگی دارد بتواند با کمترین امکانات کار ساخت یک آهنگ را به تنهایی یا به کمک افراد گروه خود انجام دهد از ابتدا تا انتها.
    کار آهنگسازی برای افراد تازه کار در ابتدا بنظر ساده می رسد. یک نرم افزار یا وی اس تی یا وی اس تی ساخت موسیقی را در سیستم نصب کرده و چند لوپ ریتم را داخل یک لاین قرار داده و چند لوپ آرپژ و اکورد به آن اضافه نموده و چند نت ملودی را توسط کیبورد اجرا و رکورد نموده و سپس روی آن صدای خواننده را رکورد نموده و آهنگ تقریبا آماده است. کار میکس و مستر را هم یه جورایی ردیف می کنیم و آهنگ آماده انتشار می شود. آهنگ را روی سایت ها قرار می دهیم اما بعد از مدتی تعداد دانلودها به صدتا هم نمی رسد که اون هم بیشتر افرادی هستند که خودمان ازشان خواسته ایم بروند و دانلود کنند. نهایت ممکن است آهنگمان روی یکی از سی دی های مخلوط هم تکثیر شود و بعضی ها گوش کنند و کار همین جا تمام می شود. حالا یا باید کار آهنگسازی را رها کنیم یا باید ببینیم کجای کار مشکل دارد و سعی کنیم نقاط ضعفمان را برطرف کنیم. اگر از گروه دوم هستید من در این مقاله به شما می گویم برای اینکه یک آهنگساز موفق بشید چه کارهایی باید انجام دهید و به چه چیزهایی نیاز دارید.
    برای آهنگساز شدن به چه چیزهایی نیاز دارید؟
    اول - استعداد موسیقی
    قبل از تهیه امکانات نرم افزار یا وی اس تیی و سخت افزاری برای کار آهنگسازی لازم است استعداد و توانایی خاصی در وجود خودتان احساس کنید. بعضی افراد این توانایی ها را ذاتی دارند اما اگر توانایی ذاتی ندارید می توانید در خودتان ایجاد نمایید به شرط آنکه صبرو مداومت و پشتکار کافی داشته باشید. حتی اگر استعداد ذاتی هم در زمینه خوانندگی و آهنگسازی داشته باشید باز هم بدانید که نمی توان در مدت کوتاه به موفقیت رسید. گذشت زمان همراه با پشتکار و کار مداوم و آموزش مداوم تنها راه موفقیت برای یک آهنگساز و یا خواننده است.
    دوم-کارت صوتی و میکروفون
    به یک سیستم کامپیوتر مجهز به کارت صوتی و میکروفون نیاز دارید. خیلی افراد همان ابتدای کار هزینه های سنگین و گزاف برای تهیه سیستم و کارت صوتی و میکروفون انجام می دهند. اگر توانایی مالی برای این کار دارید هزینه کردن در این زمینه خوب است. خرید یک کارت صوتی قدرتمند و یک میکروفون با کیفیت رکورد عالی خوب است. اما اگر توان مالی زیادی ندارید می توانید کار را با حداقل ها شروع کنید. می توانید یک کارت صوتی متوسط تهیه نمایید که تا مدتها برای کار شما مناسب است. می توانید یک میکروفون معمولی ارزان قیمت خریداری نمایید که دامنه رکورد آن کوتاه باشد.میکروفونهای گران قیمت اغلب دامنه رکورد وسیعی دارند چون دیافراگم آنها بزرگ است و برای رکورد در محیطهای خانگی اصلا مناسب نیستند. اگر رکوردهای صوتی را در محیطهای خانگی انجام می دهید بهتر است یک میکروفون ارزان قیمت با دیافرگام کوچک تهیه نمایید. امکانات صوتی که خریداری می کنید باید با شرایط محیط کار شما متناسب باشند. در مجموعه همه چیز در باره استودیوی موسیقی خانگی اطلاعات کافی برای برپایی یک استودیوی موسیقی خانگی به شما ارائه می شود.
    سوم -نرم افزار یا وی اس تی ساخت موسیقی
    به یک نرم افزار یا وی اس تی نیاز دارید که در سیستم تان نصب نموده و از آن برای کار آهنگسازی استفاده نمایید. اما کدام نرم افزار یا وی اس تیبهتر است ؟ بعضی ها می روند تحقیق می کنند تا بفهمند فلان آهنگساز از کدام برنامه استفاده می کند تا آنها هم از همان برنامه برای آهنگسازی استفاده نمایند. برخی از این و آن می پرسند کدام برنامه بهتر است.من تقریبا با همه نرم افزار یا وی اس تیهای مهم و مطرح ساخت موسیقی کار کرده ام بنابراین تجربه من ممکن است برای شما خیلی سودمند باشد.
    یک چیز را هنگام انتخاب نرم افزار یا وی اس تی بیاد داشته باشید : آنچه آهنگ را می سازد آهنگساز است نه نرم افزار یا وی اس تی .
    در واقع نرم افزار یا وی اس تی آهنگسازی فقط یک ابزار است که شما باید برای کار خودتان ازآن استفاده نمایید. از دید کلی همه نرم افزار یا وی اس تیهای ساخت موسیقی امکانات یکسانی را به شما می دهند. همه آنها به شما امکان می دهند تا اطلاعات midi را به پروژه آهنگتان وارد نموده و یا رکورد نموده و ادیت نمایید. همه آنها به شما امکان می دهند تا اطلاعات صوتی را به پروژه آهنگتان وارد نموده یا رکورد نموده و ادیت نمایید. همه آنها به شما امکان می دهند تا از انواع سازهای مجازی برای اجرای خطهای گوناگون آهنگتان استفاده نمایید. همه آنها امکانات تنظیم و میکس و مستر آهنگ را در اختیار شما قرار می دهند.
    اما هر برنامه ای دارای توانایی ها و امکانات خاصی است که معمولا در سایر برنامه ها پیدا نمی کنید. هر برنامه ای چیز یا چیزهایی را به شما می دهد که سایر برنامه ها نمی دهند. خوب پس تکلیف چیست ؟
    به اعتقاد من بهتر است یک نرم افزار یا وی اس تی را به عنوان بستر اصلی کار آهنگسازی تان انتخاب نمایید. در ایران خیلی ها از cubase کیوبیس یا Fl studio اف ال استودیو استفاده می کنند اگرچه برخی از برنامه هایی مانند sonar- studio one-logic نیز استفاده می کنند. اما در کنار برنامه اصلی بهتر است سعی کنید کار با سایر برنامه ها را نیز بیاموزید چون در هر برنامه حداقل یک یا چند ویژگی منحصر بفرد وجود دارد. در بیرون از ایران آهنگسازها معمولا بیش از دو برنامه استفاده نمی کنند دلیل آن هم روشن است چون آنجا باید برای خرید و روز آوری هر برنامه مبالغ گزافی هزینه کنند ولی در ایران شما می توانید با کمترین هزینه همه نرم افزار یا وی اس تیهای ساخت موسیقی را روی سیستمتان داشته باشید. می ماند موضوع آموزش و یادگیری که آن هم من برای تقریبا همه برنامه ها مجموعه آموزشی منتشر نموده ام که با هزینه ای نسبتا اندک می توانید تهیه نمایید و استفاده نمایید فقط می ماند وقت گذاشتن برای یادگیری. اما ارزش دارد تا زمان بگذارید و یاد بگیرید با این برنامه ها کار کنید چون گفتم هر کدام حداقل یک یا چند ویژگی منحصر بفرد دارند که به شدت در کار آهنگسازی به شما کمک می کنند.
    نتیجه اینکه یک برنامه را به عنوان بستر اصلی برای کار آهنگسازی انتخاب و استفاده نمایید. برنامه هایی مانند cubase- fl studio- sonar- studio one گزینه های مناسب هستند. اما از سایر نرم افزار یا وی اس تیها غافل نباشید و خودتان را از امکانات گسترده این برنامه ها محروم نسازید.
    چهارم-قدرت نوازندگی
    شما حتی بدون داشتن قدرت نوازندگی هم می توانید آهنگ بسازید.برخی از بهترین آهنگسازهای جهان توانایی نوازندگی حتی یک ساز را نداشته و یا ندارند. اما داشتن توانایی در نوازندگی یک ساز به شما کمک می کند تا خیلی سریع تر پله های ترقی در زمینه آهنگسازی را طی کنید. در بین سازهای گوناگون بهتر است سازهای دارای کلاویه را انتخاب نمایید. مانند پیانو و کیبورد. این سازها قدرت مانور بیشتری برای نوشتن و ساختن قطعات به شما می دهند. با این حال سازهای زهی مانند گیتار و ویولن هم عالی هستند. آیا برای آهنگسازی واقعا لازم است بروید و نوازندگی یک ساز را یاد بگیرید؟ من می گویم آری ولی لزومی ندارد تا کار و تجربه آهنگسازی را تا زمان یادگیری نوازندگی به تاخیر بیندازید. می توانید همزمان با کار آهنگسازی به یادگیری نوازندگی یک ساز بپردازید.
    گفتم بدون قدرت نوازندگی هم می توانید یک آهنگساز بزرگ شوید ولی برای این کار لازم است خیلی زیاد بر تئوری موسیقی مسلط باشید و علاوه برآن باید در استفاده از نرم افزار یا وی اس تیهای موسیقی به شدت ماهر و حرفه ای باشید. نت نویسی برای آهنگسازی بدون نوازندگی قدری دشوار است ولی ناممکن نیست. اما نت نویسی بدون تسلط بر تئوری موسیقی و بدون مهارت در استفاده از امکانات نرم افزار یا وی اس تی موجب می شود شما همیشه نتهایی ساده و ماشینی بنویسید و هر گز نتوانید یک قطعه زیبا بسازید. مثل خیلی از ملودی هایی که این روزها می شنویم که صدا هستند و موسیقی هستند اما زیبایی ندارند.
    پنجم - تئوری و مبانی موسیقی
    الفبای موسیقی شامل هفت نت است : دو ر می فا سل لا سی
    براساس قانون احتمالات با این هفت نت حداکثر می توان یک میلیون ملودی غیر تکراری نوشت. اما از ابتدای خلقت بشر تا کنون میلیاردها ملودی وآهنگ غیر تکراری با همین هفت نت نوشته و ساخته شده اند؟ دلیل این معجزه بزرگ در چیست ؟
    دلیل آن در تئوری و مبانی موسیقی نهفته است.
    هر نت یک فرکانس خاص دارد. اگر فرکانس یک نت را دوبرابر کنید همان نت در اوکتاو بعدی بدست می آید که صدایی مشابه با نت اصلی ولی زیرتر خواهد داشت. پس یک نت خاص را می توان در اوکتاوهای گوناگون اجرا نمود. با اضافه شدن هر یک اوکتاو قانون احتمالات به ما انسانها اجازه می دهد میلیونها قطعه ملودی غیر تکراری بنویسیم.
    اگرچه نت دو همیشه صدای نت دو را دارد اما اجرای این نت روی هر ساز یک صدای متفاوت ایجاد می کند. اجرا نت دو در اوکتاو اول پیانو با اجرای همین نت روی گیتار آکوستیک یا گیتار الکتریک یا ساکسی فون یا ویولون صداهایی متفاوت تولید می کند. پس دوباره قانون احتمالات به ما انسانها اجازه می دهد میلیون ها قطعه ملودی با همین هفت نت بنویسیم که تکراری نباشند.
    اما یک آهنگ فقط ملودی ندارد . یکی از مهم ترین جنبه های آهنگها هارمونی آنها است. هارمونی در ساده ترین شکل آن مجموعه سه یا چند نت است که همزمان با هم اجرا می شوند . هارمونی پشت خط ملودی اجرا می شود. یک ملودی واحد با هارمونی های متفاوت صدایی و حسی متفاوت را برای شنونده ایجاد می کند. پس باز با استفاده از هارمونی و قوانین آن قانون احتمالات به ما انسانها اجازه می دهد میلیونها آهنگ غیر تکراری بنویسیم و اجرا کنیم.
    اما موسیقی همچنان جنبه های شگفت انگیز دیگری هم دارد. یک نت غیر از نوع طنین و صدایی که تولید می کند یک طول زمانی هم دارد. نت دو را می توانید خیلی کوتاه یا خیلی طولانی روی یک ساز اجرا نمایید. طول زمان اجرای نت ها را دیرند نت ها می نامند. پس با ترکیب های متفاوت از دیرند نت ها قانون احتمالات دوباره به ما انسانها امکان می دهد میلیاردها ملودی و قطعه غیر تکراری با همان هفت نت بنویسیم.
    نت ها غیر از صدا و فرکانس و دیرند یک ویژگی دیگر هم دارند که آن را کشش اجرای نت می نامند. نت دو را می توانید با شدت خیلی زیاد یا با شدت خیلی ملایم روی ساز اجرا نمایید که آن را کشش یا velocity نت می نامند. بنابراین با ایجاد تفاوت در کشش اجرای نت ها نیز می توانید ترکیبهای غیر تکراری از ملودی ها بدست آورید.
    البته شگفتی های موسیقی همچنان ادامه دارند و همین ها که گفتم نیستند. اما اکنون یاد گرفتید که برای اینکه بتوانید ملودی و آهنگهای زیبا و غیر تکراری بسازید لازم است با اصول و قوانین موسیقی آشنا شوید. این اصول را تئوری و مبانی موسیقی می نامند. هرچه دانش شما در زمینه تئوری و مبانی موسیقی بیشتر شود آهنگهایی زیباتر و دلنشین تر می توانید بسازید و هر چه دانش شما در این زمینه کمتر باشد آهنگهایی بی محتوی و تکراری و نا زیبا خواهید ساخت.
    بنابراین یکی از مهم ترین چیزهایی که برای آهنگسازی نیاز دارید بدست آوردن دانش و تجربه در زمینه تئوری و مبانی و اصول موسیقی است. در این زمینه من فعلا فقط مجموعه جعبه آموزش ساخت و تنظیم موسیقی را منتشر نموده ام که در آن تئوری و مبانی موسیقی را به روشی کاملا کاربردی آموزش داده ام . در این مجموعه شما با نت ها و فواصل بین نت ها و انواع گام ها و آکوردها آشنا می شوید. البته مجموعه های دیگری در این زمینه در دست تهیه و انتشار دارم تا شما بتوانید دانش موسیقی تان را افزایش دهید ولی هر منبع یا کتاب یا مجموعه دیگری که سراغ دارید و فکر می کنید به شما کمک می کند تا دانش موسیقی تان را افزایش دهید استفاده نمایید.
    ششم- اصول آهنگسازی کاربردی
    تا اینجا فرض می کنیم شما استعداد موسیقی دارید و یک سیستم و کارت صوتی و میکروفون مناسب هم دارید. یک نرم افزار یا وی اس تی هم برای ساخت موسیقی روی سیستمتان نصب کرده اید و بلد هستید بخوبی از آن استفاده نمایید. فرض می کنیم که توانایی نوازندگی حداقل یک ساز را هم دارید. باز فرض می کنیم که با تئوری موسیقی هم تا حدود زیادی آشنا هستید. خوب آیا این چیزها برای آهنگساز شدن شما کافی است ؟ خیر .
    اگر این چیزها برای آهنگساز شدن کافی بودند همه افرادی که از دانشکده ها و دانشگاههای موسیقی فارغ التحصیل می شوند باید به آهنگسازانی زبردست و مشهور تبدیل شده باشند که می دانید اصلا اینجوری نیست. پس این چیزها که تا حالا گفتم برای آهنگسازی لازم هستند اماکافی نیستند.
    برای اینکه بتوانید آهنگ بسازید باید با اصول و تکنیکهای کاربردی آهنگسازی نیز آشنا شوید. یعنی چی ؟ یعنی وقتی یک ایده مثلا یک ملودی یا چند خط ترانه ذهن شما را به خود مشغول می کنند باید بدانید چگونه این ایده خام و اولیه را به یک آهنگ تبدیل نمایید.
    برای این کار لازم است اصول و روشهای کاربردی آهنگسازی را بیاموزید. در این زمینه مجموعه جعبه آموزش آهنگسازی در یک هفته را منتشر نموده ام. در این مجموعه شما می آموزید تا یک ایده خام و اولیه در ذهنتان را به یک آهنگ کامل تبدیل نمایید. در این مجموعه ضمن آموزش روال کار آهنگسازی به روش کاربردی برنامه BAND IN A BOX را نیز معرفی نموده ام. در مجموعه جعبه آموزش نرم افزار یا وی اس تی BAND IN A BOX روش کار با این برنامه را به شما آموزش داده ام. این برنامه یک نرم افزار یا وی اس تی آهنگسازی خودکار است . یعنی چی ؟ یعنی مثلا شما آکوردهای قسمتهای مختلف آهنگ را در این برنامه وارد می کنید و برنامه خطهای ریتم و ملودی و سولو را برای شما بطور خودکار ایجاد می کند. البته شکی نیست که آهنگی که برنامه به شما تحویل می دهد با آنچه شما در ذهن دارید متفاوت است ولی این برنامه می تواند ماکت اولیه خطهای گوناگون یک آهنگ را خیلی سریع به شما تحویل بدهد. سپس لازم است از مهارتها و توانایی های خودتان استفاده نمایید تا محتوی خطها را به آنچه کاملا مورد نظر شما باشد تبدیل نمایید.
    هفتم- ساخت ریتم برای آهنگ
    یک آهنگ ممکن است از خطهای متعدد تشکیل شده باشد. این خطها را در نرم افزار یا وی اس تیهای ساخت موسیقی تراک می نامند. همه تراکهای تشکیل دهنده یک آهنگ را می توان در سه لایه اصلی طبقه بندی نمود: لایه ملودی ها - لایه هارمونی ها- و لایه ریتم.
    ریتم چه در قالب موسیقی و چه خارج از موسیقی همواره نقش مهمی در زندگی انسان داشته است. اولین ریتمی که همه ما بطور ناخودآگاه با آن آشنا می شویم ریتم ضربان قلب ماست.
    هنگامی که هیجان زده و خوشحال هستیم ریتم قلب خیلی سریع شده و ضربانها خیلی سبک می شوند. هنگامی که ترس داریم ریتم قلب سریع شده اما ضربانها خیلی سنگین می شوند. هنگامی که آرام و ریلکس هستیم ریتم قلب کند شده و ضربانها سبک هستند و هنگامی که غمگین هستیم ریتم قلب خیلی کند شده و ضربانها خیلی محکم می شوند.
    آهنگسازها به تجربه آموختند که به کمک اجرای ریتم می توانند حس درونی شنونده را تحت کنترل خود در آورند. اگر می خواهند حس شادی و هیجان را به شنونده منتقل کنند ضربانهایی سبک با سرعت زیاد اجرا می کنند و اگر می خواهند احساس ترس و اضطراب را به شنونده منتقل نمایند از ریتم سریع با ضربانهای خیلی محکم استفاده می کنند.
    یکی از چیزهایی که برای ساخت یک آهنگ نیاز دارید توانایی ساخت ریتم مناسب برای آهنگ است. این توانایی از تئوری موسیقی بدست نمی آید بلکه لازم است مهارتهای دیگری را بیاموزید. در مجموعه جعبه آموزش ساخت ریتم در موسیقی این توانایی را به شما آموزش داده ام. فکر نکنید که در این مجموعه یاد داده ام چگونه صدای کیک یا صدای snare را روی ضربها قرار دهید. در این مجموعه به شما اصول و مبانی ریتم سازی را یاد داده ام یعنی اینکه بتوانید سرعت و ضربانهای مناسب برای آهنگ خودتان را پیدا کنید. ابتدا باید بتوانید سرعت و ضربه های مناسب برای ریتم را بدست بیاورید و سپس از صداها برای شکل دهی این ریتم در آهنگ استفاده نمایید.
    ریتم همیشه نقش مهمی در موسیقی و آهنگ داشته است اما طی دو دهه اخیر نقش ریتم در آهنگ ها به شدت افزایش یافته و لایه ریتم به یکی از مهمترین و تاثیر گذارترین لایه ها در یک آهنگ تبدیل شده است. به همین دلیل داشتن مهارت در ساخت ریتم یکی از مهمترین چیزهایی است که برای ساخت یک آهنگ موفق به آن نیاز دارید.
    هشتم- سازها و vst ها
    در گذشته ای نه چندان دور آهنگسازان برای استفاده از انواع سازها در یک آهنگ قبل از هر چیز باید در مورد نوازنده آن ساز فکر می کردند. مثلا اگر آهنگساز می خواست در قطعه ای از آهنگ از ساز کلارینت استفاده نماید باید بررسی می کرد که آیا نوزانده کلارینت در اختیار دارد و سپس قطعه مربوط به آن ساز را می نوشت.
    در حال حاضر به دلیل توسعه فناوری و ظهور انواع سازهای مجازی نرم افزار یا وی اس تیی و سخت افزاری که آنها را vst می نامند دیگر آهنگساز دغدغه نوازنده را ندارد. امروز شما می توانید از هر سازی که دوست دارید در آهنگتان استفاده نمایید. کافی است vst آن ساز را در سیستمتان نصب نموده و یک تراک برای آن ایجاد نموده و نتهای مناسب برای آن ساز را بنویسید. برنامه آن نت ها را با صدای ساز دلخواه شما اجرا می کند.
    سازهای مجازی در حال حاضر بسیار متنوع و گسترده تولید و ارائه می شوند. شرکتهای مشهور و مختلفی در این زمینه فعال هستند و هر روز ساز جدیدی را تولید نموده و عرضه می کنند. اما همه انواع سازهای مجازی را می توان در دو گروه اصلی طبقه بندی نمود: سینتی سایزرها و سمپلرها.
    سینتی سایزرها چه نرم افزار یا وی اس تیی و چه سخت افزاری بر اساس اوسی لیتورها شکل موجها صدای سازها را تولید و شبیه سازی می کنند. در مجموعه جعبه آموزش صداسازی با سینتی سایزرها شیوه کار و معماری و شیوه صداسازی با این وسایل را بطور کامل آموزش داده ام. البته بدون این آموزش هم می توانید از سینتی سایزرها استفاده نمایید ولی صدایی که دارید مشابه با صدایی است که صدها و صدها هزار نفر دیگر نیز داشته اند. اما اگر می خواهید از توانایی ها و امکانات سینتی سایزرهای خود بیشترین استفاده را نموده و جنس صدایی متفاوت و منحصر بفرد داشته باشید توصیه می کنم این مجموعه را حتما مطالعه نمایید.
    گروه دوم سازهای مجازی از نوع سمپلر هستند. این وسایل صدا را بر اساس سمپل ها یعنی قطعات کوچک صداهای رکورد شده واقعی تولید می کنند. این وسایل بانکهای صدای بسیار گسترده ای از انواع سازها را در خود داشته یا به شکل افزودنی در اختیار شما قرار می دهند. این قطعات کوچک که توسط بهترین و حرفه ای ترین نوازنده ها اجرا و در بهترین محیطهای استودیویی رکورد شده اند به کلاویه ها نسبت داده می شوند و سپس شما می توانید با استفاده از کلاویه ها هر سازی که دوست دارید را اجرا نمایید. سرآمد همه این نوع وسایل در حال حاضر KONTAKT است که صداهایی کاملا طبیعی و آکوستیک و با کیفیت فوق العاده بالا تولید می کند. در مجموعه جعبه آموزش KONTAKT5 شیوه استفاده از این برنامه پر قدرت برای تولید صدای سازهای گوناگون را آموزش داده ام.
    خوب پس برای استفاده از سازها به عنوان یک آهنگساز در حال حاضر هیچگونه محدودیتی ندارید. ولی نامحدود بودن امکانات به ابن مفهوم نیست که در هر آهنگ تعداد زیادی سازهای گوناگون را استفاده نمایید. آن تعداد ساز در یک آهنگ استفاده نمایید که در هر لحظه همه صداها به وضوح و روشنی شنیده شوند و تاثیر گذار باشند.
    رعایت این موضوع کیفیت کار آهنگ شمار افزایش داده ضمن اینکه در مرحله میکس به شما امکان می دهد تا یک میکس تمیز و شفاف و حرفه ای داشته باشید. برخی آهنگسازان بی تجربه در ابتدای کار با توجه به امکانات زیاد و سازهای زیادی که در اختیار دارند بیش از اندازه از صداها و سازهای گوناگون استفاده می کنند طوری که در هر لحظه از آهنگ تعداد زیادی انواع صداها شنیده می شوند که نه تنها تاثیر خوبی در شنونده ندارند بلکه تاثیر سایر صداهای مناسب را نیز کاهش می دهند. چون هر صدایی که در یک لحظه از آهنگ اضافه می کنید بخشی از توجه و شنوایی شنونده را به خود اختصاص خواهد داد.
    نهم - تنظیم آهنگ
    بسیار خوب . تا اینجا به کمک امکانات نرم افزار یا وی اس تیی و سخت افزاری که تهیه نموده اید و نیز به کمک دانش و اطلاعاتی که بدست آوریده اید دیگر می توانید ایده های ذهنی تان را به یک آهنگ تبدیل نمایید. خود شما هم احساس می کنید که خیلی خوب پیشرفت کرده اید و نسبت به گذشته توانایی های بیشتری برای کار آهنگسازی دارید چون اکنون با چشمانی باز و بر اساس اصول کار آهنگسازی را انجام می دهید.
    ولی وقتی به آهنگتان گوش می کنید هنوز با کارهای حرفه ای فاصله دارید . هنوز چیزهایی در کار شما کم هستند. در آهنگهای حرفه ای از ابتدا تا انتهای آهنگ نوعی یکدستی و در عین حال نوعی تنوع زیبا وجود دارد. کار شما یا بیش از حد یکدست است یا بیش از حد تنوع دارد و فاقد یکدستی است. فضای اختصاص یافته به صداها در آهنگهای حرفه ای خیلی خوب تعریف شده است طوری که در هر لحظه از آهنگ فضای کلی آهنگ به یک ساز یا یک قطعه اختصاص یافته است. اما در آهنگ شما فضاها بخوبی تعریف نشده اند. صدایی که در آهنگهای حرفه ای می شنوید پرتر و غنی تر است اما صداهای موجود در آهنگ شما تک بعدی و لاغر هستند. می دانید که هنوز چیزهایی در آهنگ شما کم هستند.
    تنظیم آهنگ شامل مجموعه عملیات و تکنیکهایی است که تنظیم کننده انجام می دهد تا هسته اصلی آهنگ یعنی ملودی و ریتم و هارمونی آن را زیباتر و تاثیر گذارتر نماید. در این مرحله تنظیم کننده از دانش خود در زمینه تئوری موسیقی و از تجربه خود در زمینه تنظیم آهنگ و نیز از سلیقه و ابتکار هنری خود استفاده می کند. پس اکنون لازم است کار تنظیم را برای آهنگتان انجام دهید تا یکقدم دیگر به استاندارد کارهای حرفه ای نزدیکتر شوید.
    برای اینکه بتوانید کار تنظیم را انجام دهید قبل از هر چیز به آموزش و دانش و اطلاعات نیار دارید. در این زمینه چند مجموعه آموزشی منتشر نموده ام که بدون شک خیلی به شما کمک می کنند تا بتوانید کار تنظیم آهنگتان را بر اساس اصول حرفه ای انجام دهید.
    جعبه آموزش تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    جعبه آموزش تنظیم حرفه ای موسیقی
    یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها
    اما در موسیقی همه چیز دانش و آموزش نیست . تجربه و تیزهوشی و ابتکار و سلیقه نیز بسیار موثر است. به همین دلیل است که حاصل کار دو تنظیم کننده کاملا با هم تفاوت دارد چون هر کدام دید و سلیقه و ابتکاری خاص خودشان دارند. ولی برای رسیدن به مرز تنظیم کنندگی فوق حرفه ای ابتدا لازم است به یک تنظیم کننده عادی تبدیل شوید و برای این کار بیش از هر چیز به آموزش و تجربه کردن نیاز دارید.وقتی دانش کافی در زمینه اصول و تکنیکهای تنظیم وسازبندی اهنگ بدست آوردید آن وقت می توانید با گوش کردن به کارهای دیگران تشخیص دهید که آنها در کدام قطعات از چه ترفندهایی برای تنظیم آهنگشان استفاده نموده اند و می توانید بسادگی از همان تکنیکهای فوق حرفه ای در آهنک خودتان استفاده نمایید.
    دهم- صدای خواننده - وکال
    اگرچه موسیقی و ملودی و هارمونی و ریتم در شکل گیری یک آهنگ خیلی مهم هستند اما صدای خواننده که آن را وکال می نامند تاثیری معادل همه عناصر دیگر موجود در یک آهنگ دارد. منظور از صدای خواننده فقط جنس و نوع صدای خواننده نیست بلکه نوع خواندن و اجرای ترانه و جنبه های فنی رکورد و ادیت صدای خواننده است. در حال حاضر نوع و جنس صدای خواننده ها خیلی تعیین کننده نیست بلکه بیشتر شیوه اجرای ترانه توسط خواننده است که برای مخاطبین اهمیت دارد. خیلی از خواننده های جوان و تازه کار یا جنس صدای خاصی ندارند یا اگر دارند هنوز به پختگی لازم برای استفاده از مشخصات صدای خود دست نیافته اند.
    در این بین نقش فناوری و دانش و آگاهی برای اجرای وکال در یک آهنگ به شدت تاثیر گذار است. اینکه شما بتوانید با همان صدایی که دارید بهترین رکورد و بالاترین کیفیت صدا و بهترین اجرای ممکن را بدست آورید. در مجموعه جعبه آموزش تکنیکهای حرفه ای وکال همه روشها و تکنیکهای موجود برای رکورد صدای خواننده با بهترین کیفیت ممکن را به شما آموزش داده ام. با مطالعه این مجموعه می توانید رکوردی تمیز و شفاف و با کیفیت از اجرای وکال برای آهنگتان داشته باشید.
    موضوع دیگر در مورد اجرای ترانه میزان تسلط خواننده بر اجرای نتها است. خوب بیشتر افرادی که در حال حاضر به خوانندگی مشغول هستند یا علاقه دارند فاقد آموزشهای لازم برای خوانندگی هستند. این موضوع موجب می شود که خواننده در خیلی از موارد نتواند نتها را بدرستی اجرا نماید که این را فالش خوانی می گویند. البته نمی توان توقع داشت که فردی که علاقه مند خوانندگی است فعلا کار خوانندگی را رها نموده و نزد اساتید آواز خوانی برود و تعلیم ببیند و چند سالی تمرین کند و بعد برگردد کار خوانندگی را ادامه دهید. فناوری نوین به شما امکان می دهد فالش خوانی های خودتان را به کمک نرم افزار یا وی اس تیهای تخصصی اصلاح نمایید. در مجموعه جعبه آموزش تکنیکهای حرفه ای وکال شیوه کار با برنامه Melodyne را نیز آموزش داده ام که یکی از این نوع برنامه ها است. در مجموعه جعبه آموزش فالش گیری و فاصله گذاری صدای خواننده نیز برنامه auto tune را آموزش داده ام که از این برنامه هم برای فالش گیری صدای خواننده استفاده می شود. همچنین شیوه کار با برنامه harmony engine را آموزش داده ام که زا این برنامه برای فاصله گذاری و ایجاد هارمونی برای صدای خواننده استفاده می کنند.
    استفاده از این فناوری ها به شما امکان می دهد فعلا بتوانید کار خوانندگی تان را با کیفیت بالاتری از آنچه هستید به مخاطبین ارائه دهید ولی اگر می خواهید در صنعت موسیقی پایدار بمانید لازم است به تعلیم آواز بپردازید و توانایی ایجاد و اجرای تحریرهای زیبا را در خودتان ایجاد نمایید.
    یازدهم -میکس خیلی چیزها را تغییر می دهد
    اگر توصیه های من را با دقت دنبال کرده باشید و به آنها عمل کرده باشید اکنون می توانید بسادگی هر ایده ای که برای یک موسیقی در ذهن دارید مثلا یک ترانه یا یک ملودی کوچک و زیبا را به یک آهنگ کامل تبدیل نمایید. وقتی اصول و تکنیکهای تنظیم و سازبندی را هم یاد گرفتید و روی آهنگتان اجرا نمودید خودتان دیدید که چقدر آهنگ شما زیباتر و جذابتر شد. اما هنوز هم وقتی به آهنگتان گوش می کنید نسبت به کارهای حرفه ای ضعیف است. ملودی ها و ریتم و هارمونی ها و تنظیم کار مناسب هستند اما صداها شفاف و تمیز و غنی و پر نیستند. فضای صداها خیلی ضعیف و نامشخص است. در کارهای تجاری صدای گیتار یا صدای پیانو به شدت تاثیر گذار شنیده می شود شما هم از همان صداها استفاده می کنید ولی کار شما تاثیر گذار نیست حتی برای خودتان.
    در این مرحله باید از میکس برای زیبا تر نمودن آهنگتان استفاده نمایید. افرادی که تجربه میکس ندارند فکر می کنند میکس کردن یعنی شدت صداهیا تراکها را کم و زیاد کردن و پن کردن صداها به سمت چپ و راست استریو است. اما میکس اصول و تکنیکهای خاص خودش را دارد و می تواند خیلی چیزها در یک آهنگ را تغییر دهد. میکس یعنی ایجاد بهترین ترکیب از صداهای موجود در یک آهنگ . برای ایجاد بهترین ترکیب باید با اصول کار میکس و تکنیکهای موجود آشنا شوید. در مرحله میکس شما از پردازنده های محدودی استفاده می کنید. از کمپرسورها و اکولایزرها و تغییر شکل دهنده ها و ریورب و دی لی و احیانا چند پردازنده دیگر. ولی برای استفاده موثر از این پردازشها لازم است با اصول کار آنها آنشا باشید. بدانید که کمپرسورها چه کارهایی انجام می دهند و چگونه کار می کنند و در چه شرایطی باید از آنها روی تراکهای آهنگ استفاده نمایید. باید با شیوه کار اکولایزرها آشنا باشید و بدانید چگونه کار می کنند و چه تاثیراتی روی جریان صدای تراک می توانند داشته باشند و در چه شرایطی از اکولایزرها روی یک تراک استفاده می کنیم. در زمینه میکس و مستر مجموعه های زیادی تاکنون منتشر نموده ام که به شما یاد می دهند تا خودتان بتوانید کار میکس و مستر آهنگتان را در حد حرفه ای و با تسلط انجام دهید. این مجموعه ها با همین ترتیب باید استفاده شوند:
    جعبه آموزش میکس حرفه ای آهنگ
    جعبه آموزش مسترینگ آهنگ
    یا جعبه آموزش جامع مسترینگ آهنگ
    جعبه آموزش میکس و مسترینگ حرفه ای
    یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    پس از مطالعه این مجموعه ها و دیدن فیلمهای آموزشی موجود در آنها می توانید کار میکس آهنگتان را در سطح حرفه ای و با سلیقه خودتان انجام دهید.
    در مرحله میکس کارهای زیادی روی صدای تراکها باید انجام دهید. اما این کارها را می توان در چند گروه اصلی طبقه بندی نمود: تمیز کردن و شفاف سازی صداها که اغلب به کمک کمپرسورها و اکولایزرها انجام می دهیم. زیبا سازی صداها که اغلب به کمک اکولایزرها و پردازنده های تغییر شکل صدا انجام می دهیم. فضاسازی صداها. موضوع فضا سازی در میکس یکی از مهمترین کارها ست که تفاوت اصلی بین یک میکس معمولی و یک میکس حرفه ای است. چه رکوردهای اجرای زنده از سازها انجام داده باشید و چه تراکها را به روش می دی سازماندهی کرده باشید جریان صدای موجود در تراکها همه فضاهایی یکسان و یکنواخت دارند فضایی که مصنوعی و لابراتواری است.
    کار مهمی که در مرحله میکس باید انجام دهید این است که با استفاده از اصول و تکنیکهای گوناگون یک فضای کاملا واقعی و تاثیر گذار برای صداهای شرکت کننده در آهنگتان ایجاد نمایید. برای این کار از روشهای و ابزارهای گوناگون استفاده می کنیم. مثلا از تکنیک پن کردن استفاده می کنیم تا صدای یک تراک را به چپ یا راست بفرستیم و فاصله ایجاد کنیم بین آن صدا با سایر صداها. یا از افکتهایی مانند ریورب استفاده می کنیم که فضا و عمق را به صداهای تک بعدی در میکس اضافه می کنند. البته ابزارها و تکنیکهای زیادی برای فضا سازی در میکس ابداع شده اند. می توانید از پردازنده های بهبود استریو استفاده نمایید تا عمق و پهنای استریو برخی از تراکها را تغییر دهید. یکی از زیباترین و تاثیر گذارترین ابزارها در فضاسازی صدا ها در میکس استفاده از اتوماسیون است. هنگامی که شدت صدای یک تراک به مرور زمان زیاد می شود اینطور تداعی می شود که نوازنده آن صدا به شنونده نزدیک می شود و برعکس اگر شدت صدای یک تراک به تدریج کاهش یابد اینطور بنظر می رسد که اجرا کننده آن صدا از شنونده دور می شود. با استفاده از همین تکنیک و روشهای اتوماسیون در نرم افزار یا وی اس تیی که با ان کار می کنید می توانید فضاهای فوق العاده زیبا و واقعی و تاثیر گذار در میکس آهنگتان ایجاد نمایید.
    بعد از مطالعه مجموعه های آموزشی و کسب تجربه در کار میکس می توانید آهنگتان را بر اساس اصول حرفه ای میکس نمایید اما بدون شک کار میکس شما خیلی خارق العاده و شگفت انگیز نخواهد بود. در کارهای شگفت انگیز علاوه بر دانش و آگاهی همیشه یک عنصر خلاقیت و تیزهوشی وجود دارد .چیزی که با خواندن جعبه های آموزش یا تجربه کردن بدست نمی آید. باید در خودتان این حس را ایجاد نمایید که لازم است همیشه کارتان از دیگران متمایز باشد . با داشتن این حس راههای بروز خلاقیت در خودتان را باز می کنید.
    دوازدهم- مستر کردن آهنگ
    هنر اصلی میکس و مستر در همان مرحله میکس اتفاق می افتد. در مرحله میکس شما به محتوی و تنظیمات همه تراکهای موجود در آهنگ دسترسی دارید. می توانید از ابزارها و پردازشهای گوناگون روی تراکهای انفرادی میکس استفاده نمایید. می توانید تعادل موجود بین شدت صدای تراکها در پارتهای گوناگون آهنگ را بطور کامل تحت کنترل داشته باشید.
    اما هنگامی که آهنگ را میکس دان می کنید برخی از جنبه هایی که در میکس ایجاد و تنظیم نموده اید از دست می روند یا کمرنگ می شوند. شفافیت برخی صداها کاهش می یابد و یا فضاهایی که تنظیم نموده اید وضوح خود را از دست می دهند. این موضوع امری غیر عادی یا ناشی از خطای شما در مرحله میکس نیست بلکه امری کاملا طبیعی است. البته هر چه کار میکس اصولی تر و دقیق تر انجام شده باشد افت کیفیت و شفافیت و فضاها بعد از میکس دان کمتر خواهد بود ولی این پدیده اجتناب ناپذیر است. برای همین هم لازم است بعد از میکس دان عملیات مرحله مستر را انجام دهید. در این مرحله با استفاده از ابزارهای تخصصی که برای کار مستر آهنگ طراحی شده اند جنبه هایی که در میکس آهنگ از دست رفته یا کمرنگ شده اند را بازیابی می کنید. ابزارهای زیادی برای کار مستر اهنگ تولید شده اند که در بین آنها دو برنامه IZOTOPE OZONE-T RACKS از سایر برنامه ها مشهورتر و پر کاربردتر شده اند. در مجموعه های آموزشی مربوط به مستر کردن آهنگ روش استفاده از این دو برنامه برای کار مستر کردن آهنگ را به شما آموزش داده ام. بخوانید و ببینید و استفاده نمایید و آهنگهایتان را مستر کنید.
    آیا آهنگسازی سخت است ؟
    دیدید که آهنگسازی به آن سادگی هم که تصور میکردید نیست. خیلی چیزها لازم است تا یک اهنگساز حرفه ای بشوید. وسایل سخت افزاری و نرم افزار یا وی اس تیها و از همه مهمتر دانش و اطلاعات و معلومات و تجربه نیاز دارید. آیا واقعا آهنگسازی کار سختی است؟ اره حداقل ابتدای کار خیلی سخت است تا بتوانید یک ایده اولیه را به یک آهنگ کامل و قابل قبول تبدیل نمایید. اما اگر مداومت داشته باشید به مرور زمان دستها و انگشتان و چشمهای شما حرفه ای می شوند و تحت اختیار ذهن شما قرار می گیرند و آن زمان احساس می کنید که آهنگسازی کار چندان سختی نیست. بسادگی و به سرعت می توانید ایده اولیه برای آهنگ را گام به گام به یک آهنگ زیبا تبدیل نمایید. اما برای اینکه به آن مرحله برسید لازم است هر روز در اندیشه توسعه دانش و اطلاعات و معلومات خود باشید. لازم است تا بیش از گذشته آهنگ و موسیقی گوش کنید . نه هر آهنگ یا هر موسیقی . چون گوش دادن به موسیقی بی محتوی مثل خوردن غذای بی محتوی است که فقط شکم را پر می کند اما خاصیت یا فایده ای ندارد. باید انتخاب کنید و آهنگها و موسیقی های پر محتوی را گوش کنید تا از هر کدام درسی بگیرید.
    همه کارها را انجام داده ام اما باز هم موفق نیستم ؟
    ممکن است همه کارهایی که به شما گفته ام و یا خودتان یاد گرفته اید را انجام داده باشید و به یک آهنگساز واقعی تبدیل شده باشید و چند آهنگ یا حتی چند البوم هم تولید و منتشر کرده باشید اما هنوز هم موفق نیستید و نتوانسته اید در صنعت موسیقی سری بیین سرها در آورید و به شهرت برسید. دلیل این ناکامی چیست ؟ چرا شما که این همه زحمت کشیده اید و توانسته اید معیارهای لازم برای آهنگساز بودن را در خودتان ایجاد نمایید همچنان روی نوار عدم موفقیت حرکت می کنید؟ چرا بعضی ها با یک یا دو آلبوم به شهرت می رسند اما شما با این همه سابقه و زحمت هنوز به جایی نرسیده اید؟ چرا بعضی ها که سواد موسیقی کمتر از شما دارند از شما موفق تر هستند؟ این سوالاتی است که اغلب ذهن شما را به خود مشغول می سازد و گاهی شما را از ادامه کار موسیقی نا امید می سازد. در این قسمت از مقاله می خواهم دلایل عدم موفقیت یک آهنگساز و خواننده را برای شما بیان کنم. بیان کردن دلایل عدم موفقیت مثل این است که دلایل موفقیت را نیز بیان کنیم. پس در این قسمت از مقاله هم دلایل عدم موفقیت و هم دلایل موفقیت در صنعت موسیقی را برای شما بیان می کنم.
    شانس
    شانس همیشه و در هر کاری یکی از دلایل موفقیت است و بدشانسی هم همیشه یکی از دلایل عدم موفقیت بوده است. در کار آهنگسازی هم همینطور است. شانس نقش مهمی را در مورد موفقیت بسیاری از آهنگسازان و خوانندگان ایفا نموده است.
    شانس چیست؟ مجموعه ای از عوامل که شما هیچ کنترلی بر آنها ندارید اما دست به دست هم می دهند تا شما موفق شوید. بدشانسی هم مجموعه ای از عواملی است که شما اصلا هیچ کنترلی بر آنها ندارید و باعث عدم موفقیت شما می شوند. فرض کنید شما می خواهید از غرب تهران به شرق تهران با ماشین خودتان بروید. بار اول این کار را انجام می دهید . همه یا بیشتر چراغها سبز می شوند و ترافیک هم خیلی سبک است و شما خیلی سریع و راحت به مقصد می رسید. این شانس است. بار دوم همین کار را انجام می دهید. همه یا بیشتر چراغها قرمز می شوند و ترافیک خیلی سنگین می شود و چند تصادف در مسیر شما اتفاق می افتد و از همه بدتر ماشین خود شما هم خراب می شود و چند ساعتی را معطل می شوید تا امداد خودرو بیاید و ماشین شما را تعمیر کند. همه این عوامل غیر قابل کنترل باعث می شوند یا به مقصد نرسید یا خیلی دیر برسید. این بدشانسی است.
    آیا باید تسلیم بدشانسی بشویم؟
    اگر شما بخواهید فقط یک یا دوبار از غرب به شرق تهران بروید خوب چاره ای نیست باید تسلیم شرایط بشوید یا شانس می آورید یا با بد شانسی مواجه می شوید. اما اگر قرار باشد هر روز یا هر هفته این کار را تکرار کنید می توانید تدبیرهایی بیندیشید تا شانس موفقیت خودتان را افزایش دهید یا به عبارت دیگر کارهایی انجام دهید که نقش بدشانسی را در موفقیت خودتان کاهش دهید. در این قسمت در مورد آهنگسازی و خوانندگی شما را با ترفندهایی آشنا می کنم تا شانس موفقیت خودتان را افزایش دهید.
    ترانه یکی از مهم ترین عوامل موفقیت آهنگ شماست
    خوشبختانه یا متاسفانه آهنگ و موسیقی در ایران به شدت به کلمات و شعر و ترانه ووابسته واز آن تاثیر پذیر است. نقش کلمات و ترانه در موفقیت یک آهنگ معادل نقش مجموع سایر عوامل است. و جالب اینکه یکی از مهم ترین نقاط ضعف آهنگها در حال حاضر نیز ترانه آنها است. بیشتر آهنگسازان آهنگهایی زیبا با ریتمی جذاب و ملودی تاثیر گذار می سازند اما کلماتی که به عنوان ترانه روی این موسیقی اجرا می کنند اغلب فاقد زیبایی یا حتی محتوی است.فقط تعدادی از کلمات پشت سرهم ردیف شده اند تا قافیه جور شود. اما وقتی به محتوی مفهومی و جریان شکل گیری مفاهیم در ترانه دقت می کنید هیچ چیز زیبا و جالب و تاثیر گذار پیدا نمی کنید.
    ترانه یکی از کلیدهای موفقیت شما در کار آهنگسازی است . خیلی از افراد هزینه های گزافی برای خرید تجهیزات استودیویی و سازها انجام می دهند. انباری از انواع vst و سازهای مجازی تهیه می کنند و هر روز دنبال پیدا کردن و تهیه کردن سازهای مجازی جدید هستند. سعی می کنند نوع میکروفون و کارت صوتی خود را مرتب ارتقا دهند تا کیفیت بهتری برای صداها داشته باشند. تلاش می کنند تا زیباترین ملودی ها و ریتمها و هارمونی ها را در آهنگشان استفاده نمایند اما وقتی نوبت به ترانه می رسد حاضر نیستند خیلی وقت یا هزینه صرف نمایند.
    ضعف ترانه در موسیقی جدید چندان هم بی دلیل نیست چون تعداد ترانه نویسان حرفه ای بسیار اندک است . آنها هم برای نوشتن یک ترانه مبالغ گزافی دستمزد می خواهند که البته به نظر من حقشان هم هست. اما برای یک آهنگساز تازه کار که کلی هزینه برای خرید تجهیزات و برپایی استودیو انجام داده پرداخت این مبالغ گزاف اغلب دشوار است. برای همین فرد سعی می کند از ترانه نویسان آماتور استفاده نماید یا حتی اغلب سعی می کند خودش ترانه برای آهنگش بنویسد. حاصل آن می شود ترانه ای که مجموعه ای از کلمات است که روی ملودی و ترانه تا حدود زیادی خوب جواب می دهند اما فاقد مشخصات لازم برای یک ترانه موفق است.
    به آهنگهایی که خیلی موفق بوده اند دقت نمایید. ببینید دلیل موفقیت آنها چه بوده است . ملودی یا ریتم یا هارمونی یا ترانه ؟ در بیشتر موارد این ترانه بوده که موجب موفقیت یک آهنگ شده است . خوب اگر توان مالی دارید که از کار ترانه نویسان حرفه ای برای آهنگتان استفاده نمایید توصیه می کنم این کار را انجام دهید. اما اگر توان مالی برای این کار ندارید به شما می گویم برای اینکه یک ترانه موفق برای آهنگتان داشته باشید چه کارهایی باید انجام دهید . مهم نیست که ترانه را خودتان می نویسید یا دوست شما برایتان می نویسد یا یک ترانه نویس آماتور انجام می دهد . لازم است این اصول را برای ترانه رعایت نمایید تا شانس موفقیت آهنگتان را افزایش دهید.
    ترجیع بند شاه کلید موفقیت آهنگ شماست
    در بین همه کلماتی که یک ترانه را تشکیل می دهند آن دو یا سه جمله ترجیع بند شاه کلید موفقیت است . در تمامی آهنگهایی که موفق بوده اند و سر زبانها افتاده اند اگر دقت نمایید بخش ترجیع بند آنها بسیار زیبا و دلنشین و بیاد ماندنی بوده است. آهنگ همه چی آرومه شاهد خوبی برای اهمیت قسمت ترجیع بند در موفقیت یک ترانه و یک آهنگ است. در بیشتر موارد ترانه نویس ها کار نوشتن ترانه را از همین قسمت شروع می کنند یعنی ابتدا دو یا چند جمله زیبا برای ترجیع بند ترانه می نویسند و سپس بقیه قسمتهای ترانه را بر اساس آن می نویسند. جملات و کلماتی که برای این قسمت انتخاب می کنید باید دلنشین و بیاد ماندنی و دارای ملودی مخصوص به خود باشند. هسته اصلی ملودی آهنگ باید در این جملات وجود داشته باشد. بیشتر از آنکه به جور شدن قافیه فکر می کنید به جریان ملودی در کلمات و جملات این قسمت توجه داشته باشید. از نوشتن جملات طولانی برای این قسمت اکیدا خودداری نمایید . جملات باید کوتاه و مختصر و با فواصل مناسب و البته دارای مفهوم نوشته شوند. بهتر است طول جملات این قسمت را بین دو تا چهار کلمه تنظیم نمایید. تا می توانید روی این قسمت از ترانه آهنگتان وقت بگذارید. حتی بهترین آهنگها و ملودی ها و ریتم ها اگر با جملات دلنشین همراه نباشند نمی توانند شما را موفق سازند. اما اگر جملات و کلمات شما زیبا و دلنشین و دارای مفهوم باشند و با ملودی و ریتم و هارمونی و البته اجرای مناسب همراهی شوند راه شما برای موفقیت را کوتاه می کنند.

    روند و ملودی موجود در ترانه
    خوب اگر یک ترجیع بند خوب در ترانه داشته باشید شانس موفقیت آهنگ شما خیلی زیاد می شود. ولی بقیه قستمهای ترانه نیز مهم هستند. برای اینکه یک ترانه زیبا و تاثیر گذار داشته باشید نکات زیر را حتما در نظر داشته باشید:
    مفهوم اصلی و پیام اصلی ترانه در قسمت ترجیع بند آن قرار داشته باشد.
    سایر قسمتهای ترانه توضیحات و یا توصیفاتی پیرامون پیام اصلی ترانه باشند.
    کلماتی که برای ترانه استفاده می کنید باید روند ملودیک داشته باشند. این تفاوت اصلی ترانه با شعر است. در شعر وزن و قافیه مهم است اما در ترانه روند ملودیک کلمات خیلی مهم است.
    مفاهیم و توضیحات وتوصیفاتی که در قسمتهای مختلف ترانه می نویسید باید با پیام و موضوع اصلی ترانه ربط و پیوند داشته باشند.
    حداقل برای چند آهنگ اول از بکار بردن کلمات سخت و صقیل در ترانه خودداری نمایید . کلمات را تا می توانید ساده و عامیانه انتخاب نمایید.
    ملودی ملودی ملوی
    یکی از مهم ترین دلایل عدم موفقیت آهنگهای شما موضوع ملودی است. خیلی از آهنگهای قدیمی با وجد گذشت سالهای زیاد همچنان در ذهن مردم باقی هستند و مردم از شنیدن آنها لذت می برند ولی شما یا دیگران با زحمت زیاد آهنگ می سازید اما آن آهنگ حتی چند ماه هم زنده نمی ماند و خیلی زود می میرد و فراموش می شود. اگر خودتان هم دقت کنید اساس آهنگهای قدیمی بر ملودی است وقتی یک آهنگ از هایده یا مهستی یا ویگن گوش می کنید خیلی واضح و روشن ملودی آن را تشخیص می دهید اما وقتی به آهنگهای جدید گوش می دهید چیزی به نام ملودی در آن نمی شنوید یا اگر هم باشد خیلی ضعیف و نامحسوس استت. در آهنگهای جدید شما بیشتر از هر جیز صدای کیک و ریتم را می شنوید . ریتم یکی از دلایل جذاب شدن آهنگ است اما صداها و ضربات کیک چیزی نیست که در ذهن مخاطب بیاد سپرده شود. متاسفانه موضوع بی اهمیت دانستن ملودی در آهنگها داستانی است که هر روز تکرار می شود. بسیاری از خواننده ها این تجربه را بارها و بارها تکرار می کنند و نعجب می کنند که چرا با وجود گرمی صدا و زیبایی ترانه باز هم کارهایشان مورد استقبال مردم قرار نمی گیرد. خوب وقتی به این آهنگها گوش می کنید مجموعه ای از صداهای ریتم و صدای سینت و پد و گاهی در میان این صداها چند نت گیتار یا پیانو می شنوید ولی هیچ اثری از ملودی پیدا نمی کنید. بنظر شما مخاطب باید چه چیزی از این نوع آهنگها را بیاد داشته باشد؟
    اما ملودی چیست ؟ چرا اینقدر در موفقیت و ماندگار شدن یک آهنگ اهمیت دارد ؟
    ملودی اجرای پی در پی نت ها در بستر زمان است. هر آهنگ و هر ترانه ای که برای کارتان انتخاب می کنید یک ملودی مخصوص به خود را دارد. ملودی لحن و لهجه اجرای آهنگ را مشخص می کند. ممکن است شما عنصر ملودی را در آهنگتان به خوبی و زیبایی پیاده کنید یا ممکن است اصلا ملودی مناسب برای آهنگتان را نساخته باشید یا ممکن است آن را ساخته باشید اما در بین سایر عناصر در آهنگ شما گم شده باشد. ملودی لباسی است که بر تن ترانه می کنید همان چیزی است که مردم خیلی خوب با آن ارتباط برقرار می کنند و اگر زیبا باشد آن را بیاد می سپرند.
    نقش ملودی در موفقیت یک آهنگ باندازه ترانه است. هر چه ملودی یک آهنگ ساده تر و زیباتر و دلنشین تر باشد آن آهنگ بیشتر احتمال موفقیت دارد. اما با وجود اهمیت فوق العاده زیاد ملودی متاسفانه در بیشتر کارهایی که گوش می کنید ملودی غایب است. حتی در کارهای خواننده هایی که حرفه ای شده اند و مدارج موفقیت را پشت سر گذاشته اند. البته خواننده ای که حرفه ای شده و اسم در کرده و جایگاه خودش در موسیقی را باز کرده شاید خیلی برایش مهم نباشد اما برای شما که در ابتدای راه هستید و می خواهید موفق شوید و بتوانید در صنعت موسیقی برای خودتان جا باز کنید لازم است خیلی به موضوع ملودی در آهنگهایتان توجه داشته باشید.
    گفتم که ملودی یعنی اجرای پی در پی نت ها در بستر زمان. هر آهنگی یک هسته ملودی اصلی دارد. این هسته گاهی فقط چهار یا پنج نت بیشتر نیست. خیلی کوتاه است. بعد از پیدا کردن این هسته اصلی باید بتوانید با استفاده از دانش موسیقی این هسته را بسط داده و برای قسمتهای مختلف آهنگ از آن استفاده نمایید. پیدا کردن این هسته اصلی مهم ترین قسمت کار است. یعنی پیدا کردن چند نت که وقتی آنها را پشت سرهم اجرا می کنید کاراکتر و شخصیت و لباس آهنگ شما را به مخاطب نشان دهد.
    تنظیم مناسب
    ممکن است ترانه خوب و ملودی زیبا برای آهنگتان نوشته باشید ولی باز هم دلیل نمی شود که کار شما موفق شود. چرا؟ در بسیاری از آهنگها ترانه خوب است ملودی هم خوب است اما تنظیم بد انجام شده است. تنظیم چیست ؟ تنظیم یعنی چیدمان عناصر تشکیل دهنده آهنگ در پارتهای مختلف به شکلی که هر عنصر در هر پارت نقشی تاثیر گذار داشته باشد. برای تنظیم تکنیکها و روشهای بسیار متعدد و موثر طی سالیان متمادی توسعه یافته اند که آگاهی از این تکنیکها به شما امکان می دهد خیلی ساده تر بتوانید یک تنظیم مناسب برای آهنگتان داشته باشید. در دو مجموعه زیر من مجموعه تکنیکهای رایج و معاصر تنظیم آهنگ را بطور کاملا کاربردی بر اساس معتبرترین منابع خارجی آموزش داده ام :
    جعبه آموزش تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    جعبه آموزش تنظیم حرفه ای موسیقی -تهیه شده توسط داریوش فرسایی
    در بیشتر آهنگهایی که می شنویم خط ریتم از ابتدا تا انتهای آهنگ بطور مداوم اجرا دارد . خط ملودی در پارتهایی از آهنگ بارها و بارها تکرار می شود . سایر خطها مانند هارمونی نیز همین وضعیت را دارند. این روش تنظیم موجب می شود که شنونده بعد از شنیدن چند ثانیه از آهنگ می تواند بقیه قسمتهای آن را حدس بزند و روند پیشروی آهنگ هیچ چیز جدیدی برای شنونده ندارد. تکنیکهای تنظیم به شما امکان می دهند تا روند پیشروی آهنگ زا ابتدا تا انتها را جذابتر و برای شنونده غیر قابل پیش بینی نمایید. وقتی شنونده در هر چند ثانیه یک عنصر و پدیده و صدای جدید در آهنگ کشف می کند ناخوداگاه تمایل پیدا می کند که اهنگ را با دقت بیشتری دنبال کند چون می داند این آهنگ روندی تکراری ندارد و ممکن است در هر لحظه چیز جدیدی در آن شنیده شود. این موضوع در موفقیت یک آهنگ خیلی مهم و تاثیر گذار است.
    برای اینکه یک اهنگساز موفق باشید چه کاری باید انجام دهید
    در این قسمت یک جمع بندی از آنچه در این مقاله آمده است را به شما ارائه می دهم اینکه در مجموع برای اینکه یک آهنگساز موفق بشوید چه کارهایی باید انجام دهید .
    موفقیت در آهنگسازی چهار رکن اصلی دارد:
    دانش و آگاهی
    تجربه کاری
    آموحتن تکنیکها و ریزه کاری ها
    داشتن ابزارهای مناسب
    اهمیت و نقش این چهار رکن در موفقیت شما به ترتیب از بالا به پایین است. یعنی بیشترین نقش برای موفقیت شما در داشتن و بدست آوردن دانش و آگاهی است . بعد از بدست آموردن دانش لازم است تجربه عملی بدست آورید که فقط از طریق کار کردن مداوم بدست می اید. بعد از بدست آوردن تجربه لازم است با تکنیکها و ریزه کاریهای ساخت موسیقی آشنا شوید. تکنیکهای کار را می توانید از طریق آموزش و یا از طریق دیدن وشنیدن کارهای دیگران بدست آورید. کمترین نقش در موفقیت شما به ابزارهای شما تعلق دارد. بهترین سخت افزارها و نرم افزار یا وی اس تیها و وسایل موسیقی در دستان افرادی که دانش و تجربه و تکنیک ندارند حاصلی بی ثمر خواهد داشت. همزمان با افزایش دانش و تجربه و تکنیک میتوانید ابزارهای خود را نیز توسعه دهید.
    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید

    منبع : استاد داریوش فرسایی
    اف اف بی دات آی آر

    کلمات جستجو شده :


    آموزش ساخت موسیقی
    آموزش تصویری موسیقی
    آموزش موسیقی
    دانلود آموزش تصویری مبانی موسیقی
    دانلود آموزش تئوری

    موسیقی با لینک مستقیم
    آموزش آهنگسازی
    آموزش ساخت

    موزیک
    دانلود لوپ جدید
    دانلود لوپ برای آهنگسازی
    دانلود Loop برای آهنگسازی
    دانلود Loop جدید
    آموزش تنظیم
    دانلود لوپ آهنگسازی
    دانلود Loop
    آهنگسازی
    دانلود لوپ
    دانلود Loop
    دانلود لینک مستقیم رایگان وی اس تی
    دانلود لینک مستقیم vst با کیفیت
    دانلود vst با
    کیفیت
    دانلود لینک مستقیم وی اس تی
    دانلود رایگان وی اس تی
    دانلود لینک مستقیم vst
    دانلود vst
    دانلود رایگان vst
    دانلود وی اس تی
    دانلود vst وی اس تی REQ: ReKombinator (granular sample recycler for Kontakt)
    دانلود vst وی اس تی REQ: ReKombinator (granular sample recycler for Kontakt) با لینک مستقیم
    دانلود vst وی اس تی REQ: ReKombinator (granular sample recycler for Kontakt) رایگان
    دانلود vst وی اس تی REQ: ReKombinator (granular sample recycler for Kontakt) کرک شده
    دانلودVST
    خرید وی اس تی
    فروش وی اس تی
    REQ: ReKombinator (granular sample recycler for Kontakt) با لینک مستقیم


    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    دانلود vst وی اس تی REQ: ReKombinator (granular sample recycler for Kontakt), دانلود vst وی اس تی REQ: ReKombinator (granular sample recycler for Kontakt) با لینک مستقیم,دانلود vst وی اس تی REQ: ReKombinator (granular sample recycler for Kontakt) کرک شده,دانلود vst وی اس تی
    فروش,خرید سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی
    رایگان
    خرید وی اس تی
    فروش وی اس تی


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۵/۰۲/۲۰ در ساعت 10:20

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی
    خرید وی اس تی خرید vst فروش vst وی اس تی فروش وی اس تی وی اس تی دانلود وی اس تی آپلود عکس

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

موضوعات مشابه

  1. دانلود وی اس تی Sample Modern Organic Elements Sample Pack ACID WAV MIDI KONTAKT Free
    توسط Ramin95 در انجمن Download free Latest vst and Daw cracked Full
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۵/۰۱/۲۱, 20:10
  2. دانلود وی اس تی REQ: Sample Logic - Morphestra 2 KONTAKT
    توسط Ramin95 در انجمن Download free Latest vst and Daw cracked Full
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۴/۱۲/۲۰, 10:51
  3. دانلود vst وی اس تی REQ: Sample Logic - Gamelan (KONTAKT)
    توسط Ramin95 در انجمن Download free Latest vst and Daw cracked Full
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۴/۰۷/۱۵, 22:30
  4. دانلود vst وی اس تی REQ: Sample Logic - Bohemian KONTAKT
    توسط Ramin95 در انجمن Download free Latest vst and Daw cracked Full
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۴/۰۱/۱۶, 23:40
  5. دانلود VST وی اس تی REQ: Boxed Ear Sys100 Kontakt Sample Set
    توسط vst-vsti در انجمن Download free Latest vst and Daw cracked Full
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۳/۰۱/۱۸, 02:00

جستجو شده ها

Nobody landed on this page from a search engine, yet!

تا این لحظه 0 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی