کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آموزش فارسی فالش گیری
آموزش فارسی آهنگسازی با کامپیوتر
آموزش فارسی حرفه ای کیوبیس
حرفه ای ترین آموزش فارسی تصویری مبانی و تئوری موسیقی در ایران
آموزش فارسی ساخت ریتمهای 6/8 ایرانی عربی بندری ترکی عربی



آهنگسازی
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2


دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: «شهرزاد» راوی شهرزاد بود و «امیر بی.گزند» راوی محسن چاوشی

  1. Ramin95 آواتار ها
    Ramin95
    شماره کاربری
    4941
    Contributor
    شهریور /۱۳۹۰
    2,235
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی570
    0
    سپاس از شما 805 بار در 677 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض «شهرزاد» راوی شهرزاد بود و «امیر بی.گزند» راوی محسن چاوشی

    .

    • . معمولا برای هنرمندانی که با یک اثر گل کرده.اند، انتشار اثری دیگر بلافاصله بعد از آن، ریسک بالایی دارد، آلبوم تازه.ای از شما منتشر شده و می.خواهم به.عنوان اولین سؤال حس درونی شما را درباره آن بدانم، آیا این ریسک شامل حال شما هم بود؟ نگران نبودید از اینکه نتوانید به رکورد «کجایی» برسید؟
    در وهله اول در پاسخ به سؤال شما باید بگویم که هویت و ذات این دو اثر با هم تفاوت بسیاری دارد. به هر صورت آثاری که برای سریال «شهرزاد» تولید شد، براساس اصول، قواعد و منطقی که بر سریال حاکم بود، ساخته و در قالب سریال یا به.عنوان کلیپ آن منتشر شد و در واقع به شکلی سفارشی بود که البته من شکل و شیوه این سفارش را که از قالب فیلم بیرون می.آمد، دوست داشتم و این را قبلا هم گفته.ام؛ اما درباره ریسکی که می.گویید؛ فکر می.کنم برای هرکس می.تواند این ریسک وجود داشته باشد؛ اما آمار بالا و رکوردهایی که ترانه.های شهرزاد زدند، هیچ.وقت برای من نگران.کننده نبود؛ چون با این اتفاقات آشنا هستم و بدون اینکه درگیر و به گفته شما نگران شوم، سعی می.کنم که روی کارهای بعدی.ام تمرکز کنم. «شهرزاد» راوی شهرزاد بود و «امیر بی.گزند» راوی محسن چاوشی.
    .

    • . در آلبوم تازه، ما با شما نه فقط در مقام یک خواننده، بلکه در مقام یک آهنگ.ساز هم مواجهیم و اتفاقا آهنگ.هایی که ساخته.اید، تم.های تازه.ای در خود دارد، یک جور رنگ.آمیزی شرقی در بعضی از آهنگ.ها به گوش می.رسد که کمتر در موزیک ایرانی جایی برای خود داشته. این تجربه از کجا آماده است؟ محسن چاوشی چطور به این ترکیب رسیده؟
    اولا خوشحالم که شما این درک و دریافت را از این تم.ها داشته.اید و این فضا را حس کرده.اید. در این آلبوم سعی شد از تم.های مختلفی استفاده شود، از شرق تا غرب، از گوشه.های مختلف و نواهای بومی و فولک ایران تا کشورهای دیگر. شاید یک بخش. آن به این دلیل باشد که خود من اصولا موزیک.های روز دنیا را زیاد گوش می.کنم و علاوه بر گوش.دادن، سطح کیفیت و ارزش هنری آنها هم برایم مهم است. آنها هم مولانا می.خوانند و اگر صدای خواننده را در نظر نگیریم، باید به این نکته توجه کنیم که در تنظیم.ها و آهنگ.سازی.هایشان چه می.کنند و از چه کیفیت و دانشی بهره می.برند. اتفاقا من فکر می.کنم خیلی از موزیک.هایی که در ایران تولید می.شوند صدای بهتری از موزیک.هایی که در اروپا و آمریکا تولید می.شوند دارند، یا حداقل دست.کمی از آنها ندارند. از روز اول که برای این آلبوم روی شعرهای مولانا کار می.کردم، دلم می.خواست مرزها حداقل در اجرای شعر مولانا برداشته شود؛ همان.طور که خود مولانا مرزی ندارد و تمام جهان شیفته او هستند. موسیقی، زبان مشترک همه دنیاست و اگر شما اشراف داشته باشید، حتما می.توانید جایی برای خودتان در این زبان مشترک پیدا کنید؛ حال هرکس به اندازه و نوعی و براساس قدر و تجربه.اش.
    .

    • . آلبوم تازه کمی هم با تأخیر بیرون آمد، علت آن چه بود؟ پای مسائل فنی در میان بود یا چیزی دیگر؟
    بیشتر فنی بود. خوشبختانه با تیمی کار کردم که به اندازه یا حتی بیشتر از من در این کار از خود وسواس نشان دادند و سعی کردیم نهایی.ترین شکل ممکن را به مردم عرضه کنیم. واقعا اگر قرار باشد شما آلبومی را سرهم.بندی کنید و بیرون بدهید، دو هفته بیشتر وقت نمی.برد؛ اما اگر قرار باشد ریزبه.ریز و نُت.به.نُت از صبح تا شب درگیر آهنگ.ها باشید، این تأخیرها طبیعی به نظر می.رسد. «امیر بی.گزند» برای من آلبومی ویژه بود. تک.تک شعرهایی را که در آن آمده .هزاران بار با خودم و در خلوت با موزیک و بی.موزیک، خواندم و با آنها زندگی کرده.ام. مولانا ویژه است. جای دیگری ایستاده است. خودش را بر من تحمیل می.کرد. بگذریم... به.هرصورت من از همه مردمی که تحمل و صبوری کردند، تشکر می.کنم و امیدوارم بدانند همه این تأخیرها و دیرشدن.ها در وهله اول به خاطر احترام به آنها و شعور و گوش و هوششان است.
    .

    • . در انتخاب اشعار هم گویی سخت.گیرتر شده.اید؛ حالا دیگر ترانه.سرای ثابت ندارید و گاه حتی به سراغ اشعار کلاسیک شاعران کهن ایران هم می.روید، این انتخاب از یک نگاه جهانی برمی.آید یا صرفا کاری بومی و برای فاصله.گرفتن از جنجال دنیای ترانه.سراهاست؟
    متأسفانه خیلی وقت.ها این اسم.ها هستند که حرف می.زنند و ادعا دارند، نه رسم.ها. اما برای من اصلا مهم نیست که اسم چه کسی پای شعر یا ترانه است. همان.طور که در جواب سؤال قبلی.تان گفتم، شخصا دنبال شعری می.روم که خودش را بر من تحمیل کند و استخوانش استخوان.هایم را خرد کند. حالا چه فرقی می.کند که شاعر آن چه کسی است؟ متأسفانه چیزی که من خیلی وقت.ها می.بینم این است که آدم.ها پشت اثرشان ایستاده.اند و خیلی از شعرها بدون حضور شاعرشان آن.چنان چنگی به دل نمی.زنند.
    .

    • . به صورت خصوصی این سؤال هم پیش می.آید که چه شده دیگر خبری از ترانه.سراهای پیشین.تان نیست؟ آن رفاقت.ها هنوز بر سر جای خود هستند؟
    بله. هیچ مشکلی وجود ندارد و همچنان با هم دوست و در ارتباط هستیم.
    .

    • . بازدید ١٨.میلیونی از آهنگ«کجایی» یک پیام پنهان هم برای منِ مخاطب شما داشت؛ اینکه گاهی اوقات برای ارتباط نزدیک.تر یک خواننده با مخاطبانش نیاز به یک عنصر واسطه هست، مثلا سریال «شهرزاد» برای شما عنصر واسطه.ای شد تا قطعه.هایی مانند «کجایی»، مخاطب گسترده.ای پیدا کند. اگر با این ایده موافقید، فکر می.کنید تابه.حال چه عنصرهای واسطه دیگری می.توانستید برای ارتباط.گرفتن بیشتر با مخاطب تجربه کنید که از آنها غافل بوده.اید؟
    من فکر می.کنم هیچ واسطه.ای وجود ندارد و اثر مهم.ترین واسطه بین این دو است. فقط.وفقط مسئله فنی مهم است و اینکه شما و مخاطبتان سعی کنید در کنار هم رشد کنید و نه اینکه درجا بزنید. خیلی فروتنانه می.گویم من اهل درجازدن نیستم. برای من بیشترین لذت در تجربه.کردن است؛ مدام تجربه.کردن. حتی اگر آن تجربه خوب نباشد و بعدا از آن کاملا ناراضی باشم، باز هم تجربه.ای بوده که در زمان خودش فکر کردم باید انجامش دهم اگر این کار را نکنم، می.پوسم و مرداب می.شوم.
    .

    • . در لحن و انتخاب ترانه.های شما، غمی وجود دارد که برای بسیاری از مخاطب.هایتان به نوستالژی عشق.های ازدست.رفته، تعبیر می.شود، اما بیشتر به نظر می.رسد این غم، غمِ ازدست.رفتن چیزی در تاریخ و حتی جغرافیای سیاست است. وقتی از شیر می.گویید، وقتی از امیر می.خوانید، اینها آیا معنای دیگری هم دارند؟ آیا انتخاب شعری از مولانا بهانه.ای نیست برای آنکه نگاه خود را به دنیای امروز به صورت پنهان بیان کنید؟
    خودتان خوب جواب خودتان را دادید. غم ازدست.رفتن چیزی... معنی.اش را شما بنویسید.
    .

    • . احتمالا. هزار بار به این سؤال جواب داده.اید یا لااقل از شما پرسیده شده است، اما به نظرم بعد از ماجرای شهرزاد و انتشار این آلبوم، وقتش رسیده باشد که به طور جدی و کامل به این سؤال پاسخ دهید که چرا ارتباط با مخاطب خود را به صورت زنده نمی.پسندید؛ آن هم در بازاری که خوانندگان، عموما از کنسرت درآمد بسیار خوبی دارند؟
    الان حال خوبی دارم. تمام روزوشب وقت دارم کار کنم و در خلوتم چیزی خلق کنم. یک روز که وقت کنسرت.دادن برسد، حتما این کار را خواهم کرد. اما فعلا برای آن عجله.ای ندارم.
    .

    • . یکی از ترانه.هایی که در آلبوم وجود دارد و اتفاقا سر آلبومی است و خیلی هم این روزها مورد توجه قرار گرفته، همان «امیر بی.گزند» است. آواها از اذان مؤذن.زاده شروع می.شود و به آواهای دیگری که ایرانی نیستند و بیشتر شبیه دعا هستند، ختم می.شوند. می.خواستم با این مقدمه درباره تنظیم.هایی که در این آلبوم داشتید، بپرسم. در تنظیم.هایتان به چه چیزی بیشتر توجه داشتید؟
    تنظیم چیزی نیست که بشود درباره.اش خیلی فنی حرف زد و گفت مثلا شامل این چیزهاست. حداقل برای من این.طور است و خیلی وقت.ها نمی.شود برای همه.چیز متر و معیار و خط و شکل ریاضی در نظر گرفت. شما با این کار فقط به کیفیت اثر می.توانید کمک کنید اما حال.وهوای هر اثری چیزی است و رای اینها. من نمی.توانم خیلی از جزئیات این مسائل حرف بزنم. یک حالی است به آدم دست می.دهد و شما در تعریف آن حال و چگونه.رسیدن به آن حال، زبان و کلمات قاصری دارید. حال من با مولانا مخصوصا این.طوری بود. در بخش ترانه.ها روایتی وجود دارد و آن روایت خیلی وقت.ها به شما می.گوید چه کنید و چه نکنید. به.ویژه اینکه متن ترانه.ها با بخشی از زندگی مادی ما در ارتباط است و می.شود گفت تجربه مشترک آدم.هاست که به شعر تبدیل شده. اما درباره شعرهای مولانا علی.الخصوص فقط روح و جان محض است. در ذهن من در قطعه «امیر بی.گزند»، همه دارند عبادت می.کنند. هیچ قضاوتی درباره هیچ آدمی وجود ندارد. همه اجزا در حال پرستش و سجده هستند؛ چه آن صدای مؤذن.زاده و چه صدای آن دیگری. هیچ قضاوتی وجود ندارد. همه به یک جا وصل شده.اند و با اجزای طبیعت یکی شده.اند. همه مورد لطف و عنایت هستند. آدم.ها در این قطعه، امنیت و آرامش دارند. حالشان خوب است. من خوشحالم به گفته شما، این حال خوب به دیگرانی که آلبوم را شنیده.اند، رسیده است. همان.طور که گفتم، خیلی وقت.ها مهندسی.کردن و خط.کشیدن واقعا جواب نمی.دهد و فقط باید دل بدهی و دل بگذاری. این قطعه را اولین قطعه از آلبوم گذاشتم تا بی.معطلی همه را شریک این آرامشی که به من می.داد، کنم.
    .

    • . در تنظیم قطعات آلبوم نام بهروز صفاریان که چهره شناخته.شده.ای در عرصه موسیقی است دیده می.شود تا فرشاد حسامی و جوانی به نام عادل روحنواز که نوازنده گیتارالکتریک این آلبوم هم بوده است. به نظر می.رسد در این مسئله هم روی معرفی چهره.های جوان و تازه.نفس خیلی تأکید دارید... .
    من واقعا از همه دوستانی که در این آلبوم دلسوزانه و درنهایت صمیمیت با من همکاری داشتند، تشکر می.کنم. واقعا تک.تکشان از هیچ کمکی برای این آلبوم فروگذار نکردند، به.ویژه بهروز، فرشاد و عادل. بهروز صفاریان همیشه دلسوزانه نظرش را درباره تک.تک قطعه.ها به من ارائه می.داد و با هم همفکری.های زیادی داشتیم تا به شکل نهایی که مدنظرمان بود، برسیم. بهروز با همه دغدغه.ها و مشغله.هایش از کم.تحملی من خبر داشت و دارد و همیشه در اسرع وقت کارها را پیش می.برد و اگر مشکلی پیش می.آمد به.سرعت آن را حل می.کرد و کارهای دیگرش را کنار می.گذاشت. فرشاد حسامی در بخش میکس و مستر واقعا با خلوص نیت تجربه.هایش را در اختیار من گذاشت و بارها و بارها کارها را باهم مرور می.کردیم و درباره آن حرف می.زدیم تا به نتیجه نهایی برسیم. فرشاد حسامی بی.نهایت انسان قابل احترام و اعتمادی است. عادل هم واقعا برای خودش نابغه.ای است و حقش است خیلی بیشتر از این معرفی و استعدادش شناسایی شود. رابطه من و عادل، رابطه.ای دوستانه و صمیمی است از بس که این پسر ماه است و البته خیلی هم خوش.تیپ. فکر می.کنم عادل روح.نواز در ایران بهترین است. این فقط نظر و حرف من نیست جوایز جهانی.ای که او در نوازندگی گیتارالکتریک به دست آورد، این را می.گوید. من از وجود این دوستان در کنار خودم واقعا خوشحالم و دستشان را به.گرمی می.فشارم.



    ادامه در منبع : تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۵/۰۳/۲۳ در ساعت 12:50

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی
    خرید وی اس تی خرید vst فروش vst وی اس تی فروش وی اس تی وی اس تی دانلود وی اس تی آپلود عکس

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۴/۰۴/۳۱, 11:00
  2. بوی عیدی، بوی توپ .. بوی کاغذ رنگی
    توسط Ramin95 در انجمن اخبار موسیقی ایران
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۳/۱۲/۲۷, 18:40
  3. درخواست وی اس تی پیانوی XLN AUDIO Addictive Keys V1.0.6 R16
    توسط edrik92 در انجمن درخواستها و مشکلات VSTi
    پاسخ ها: 3
    آخرين نوشته: ۱۳۹۳/۱۲/۱۲, 00:16
  4. پاسخ ها: 4
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۱۲/۲۲, 18:48

جستجو شده ها

Nobody landed on this page from a search engine, yet!

تا این لحظه 1 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی