کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی
آموزش فارسی فالش گیری
آموزش فارسی آهنگسازی با کامپیوتر
آموزش فارسی حرفه ای کیوبیس
حرفه ای ترین آموزش فارسی تصویری مبانی و تئوری موسیقی در ایران
آموزش فارسی ساخت ریتمهای 6/8 ایرانی عربی بندری ترکی عربی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2


دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: اهمیت نخواندن کلام فارسی با لهجه نیویورکی برانکسی!

  1. Ramin95 آواتار ها
    Ramin95
    شماره کاربری
    4941
    Contributor
    شهریور /۱۳۹۰
    3,862
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی575
    0
    سپاس از شما 815 بار در 687 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض اهمیت نخواندن کلام فارسی با لهجه نیویورکی برانکسی!

    موسیقی ما - در حالی که این روزها موسیقی تلفیقی از اقبال زیادی برخوردار شده و سانس به سانس گروه.های تلفیقی بلیت.های خود را سولد.آوت می.کنند، پایبند ماندن به سنت.های حالا دیگر کلاسیک شده آلترناتیو راک، شهامت خاص خودش را می.طلبد خاصه آنکه همچنان پایبند قانون دهه هشتادی نواخته نشدن سینتی.سایزر در یک بند راک، مانده باشد.«جایی برای همیشه» اثری از گروه راک «سه نقطه» مصداق این موضوع است. استفاده هایپر افکتیو از گیتار الکتریک و بهره.گیری از ریف.های دیستورشن سرتاسری با آکوردهای محدود از خصوصیات بارز آلبوم «جایی برای همیشه» است و به همه این.ها اضافه کنید، آوازی که می.خواهد رها باشد و فضاهای آزادتری را در خواندن کلام روی این شکل و شمایل از موسیقی تجربه کند.

    آرش رستمی برای وکال این اثر، خیلی تلاش نکرده که تکنیکی بخواند، صدای رستمی در نقاط اوج واقعاً حجم ندارد و نزدیک به جیغ می.شود. همانطور که افکتِ استفاده شده در بعضی از قطعات برای گیتار الکتریک هم جیغ می.کشد و آواز را یله.تر و رهاتر می.کند اما در عین حال اعتماد به نفس دارد و تلویحاً به شیوه خواندنش افتخار می.کند و آواز مداوماً به خودش کش و قوس می.دهد. اینها عالی است؛ دوست دارد یاد «ریدیوهد» بیفتیم؛ اما در این خودنمایی.ها زیاده.روی نمی.کند. در حد همان یادآوری می.مانند و به گرته.برداری نمی.رسند.

    با این همه اما همچنان معضل اساسی گروه.های ایرانی، گریبان.گیر گروه «سه نقطه» هم هست؛ وقتی شعر فارسی می.خوانند انگار شعر انگلیسی می.خوانند. «ر» را با چرخاندن و لوله کردن زبان به سمت بالا تلفظ می.کنند تا خارجی شود و شاید این برخاسته از نوستالژی ایرانی.های دهه شصتی. از راک.های دهه.های 80 و 90 میلادی باشد و بدتر از این، برای رسیدن به سر ضرب و ایجاد هماهنگی با کشش نت.ها بر اساس ملودی، کلمات فارسی را با تأکیدها و تلفظ اشتباه می.خوانند. انگار یا فارسی، زبان ....ی.شان نبوده یا در حال درآوردن ادای انگلیسی.زبانان هستند هرچند که بدانیم چنین نبوده است و تنها سهل.انگاری در انتخاب شعر و ترکیب با ملودی سبب این اتفاق شده باشد.

    .اگرچه هنوز راکرها به فرمول درستی برای هماهنگی لهجه سازها و منطبق کردنش با لهجه کلام فارسی دست نیافته.اند و فغان.های گیتار الکتریک را دشوار می.شود با آکسان.گذاری.های خاص زبان فارسی و گویش تهرانی پاسخ گفت اما تجربه.های زیادی در موسیقی راک بوده.اند که فارسی.شان درست بوده، کلمات را معوج و جملات را از شکل ادای اصیلشان منحرف نکرده.اند تا وکال خودشان را بر کشش.ها، تکرار.ها و فواصل زمانی منطبق کنند. حتی تجربه موسیقی «هوی متال» با شعر مولانا را هم داشته.ایم که تجربه موفقی محسوب شده است زیرا مولانا را فرضاً با لهجه محله برانکس نیویورک نخوانده.اند! غزل مولانا را با گویش روان فارسی خوانده.اند و اتفاقاً خلوص بالایی از هم.خوانی با مضامین هوی.متال و شعر مولانا هم نشان داده شده است.

    ساده.ترین فعالیت برای عبور از چنین معضلی از همان ابتدای ساخت ملودی روی کلام باید آغاز شود. نخست نیاز به بیان فصیح در شعر است یعنی شعری انتخاب یا سروده شود که یا از فصاحت برخوردار باشد یا از اوزان عروضی یا هجایی مناسب موسیقی مورد استفاده و ایقاع متناسب با سبک بی.نصیب نباشد و در مرحله دوم تفسیر مناسب آهنگساز از این فصاحت و موسیقی بیانی است که منجر به تلفیق درست کلام و موسیقی شده و به تبع آن حتی استخراج خلاقانه.ترین ملودی.ها و هارمونی.ها از دل موسیقی کلام مورد استفاده، ممکن می.شود.

    همان.طور که پیشتر اشاره شد در میان گروه.های راک ایرانی تنها «سه نقطه» نیست که با این معضل روبرو است و به جز چند استثنا، اجرای کلام فارسی در موسیقی راک اغلب با مشکل مواجه می.شود در حالیکه به راحتی می.توان با انتخاب شعر مناسب و تلفیق درست ملودی با آن و چیدمان صحیح، کاملاً به این مسئله چیرگی یافت. استفاده از اشعاری با وزن.های نیمایی، ترکیبی، ترکیب.های وزن و بی.وزنی و دارای سطرهای کوتاه و بلند، پیشنهادی است که روند ممزوج شدن مناسب کلام و موسیقی آلترناتیو را بهبود می.بخشد. در این میان حتی با توجه به نامحدود بودن و فراخ بودن عرصه موسیقی آلترناتیو، به استقبال ایده.های نو برای به کارگیری کلام هم رفت و از جعل.ها و بازی.های نحوی گوناگون برای منطبق شدن هرچه بیشتر «فرم» موسیقی بر «کارکرد» آن روی مخاطب، استفاده کرد.

    موفق.ترین قطعات آلبوم «جایی برای همیشه»، دو آهنگ آخر آن یعنی «پژواک» و «دوباره» هستند؛ آنجا که موسیقی الهام گرفته شده از صافیِ زیست فردی آهنگساز، خواننده و نوازندگان عبور می.کند و با حواس متناسب با اثر نشانه.گذاری می.شود. تکرارهای مناسب که فرم. را برجسته می.کنند با اجرایی مناسب در تنظیم، لحظاتی رهایی.بخش را برای شنونده می.سازند و اگر همین دو قطعه نبودند، می.شد آلبوم را برای شنیدن به کسی توصیه نکرد اما به خاطر همین دو قطعه هم که شده، شنیدن کل این آلبوم را به موسیقی.بازها پیشنهاد می.کنم.

    مشخصات آلبوم:
    عنوان: تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    نام گروه: سه نقطه
    اعضای گروه: آرش رستمی (خواننده و گیتار آکوستیک)، کیان شمس (گیتار الکتریک)، سروش اعتصامی (گیتار الکتریک)، عطا تاسه (گیتار بیس) و آریا ضمیری (درامز)
    میکس و مستر: فرشاد فرزادپور
    طراح گرافیک: ابراهیم کاشانی
    عکاس: فرزاد آریان.نژاد
    استودیو ضبط: سارنگ
    ناشر: موسسه فرهنگی هنری نغمه حصار
    تهیه.کننده: افشین معصومی
    تاریخ ضبط: بهار 1395
    تاریخ انتشار: مرداد 1395

    .



    ادامه در منبع : تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۵/۰۶/۰۱ در ساعت 23:10

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی
    خرید وی اس تی خرید vst فروش vst وی اس تی فروش وی اس تی وی اس تی دانلود وی اس تی آپلود عکس

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 17
    آخرين نوشته: ۱۳۹۳/۰۵/۱۲, 13:40
  2. پاسخ ها: 12
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۳/۱۶, 18:51
  3. پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۳/۰۲, 22:51
  4. آموزش ساز شناسی صوتی به زبان فارسی از Yehudi Menuhin
    توسط AliRezA Nasehi در انجمن سازهای بین المللی و غربی
    پاسخ ها: 3
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۲/۲۷, 16:10

جستجو شده ها

Nobody landed on this page from a search engine, yet!

تا این لحظه 1 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی