کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آموزش فارسی آهنگسازی با کامپیوتر
آموزش فارسی حرفه ای کیوبیس
حرفه ای ترین آموزش فارسی تصویری مبانی و تئوری موسیقی در ایران
آموزش فارسی ساخت ریتمهای 6/8 ایرانی عربی بندری ترکی عربی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: مجید انتظامی: موسیقی فیلم.هایم را از رزمندگان دارم

  1. Ramin95 آواتار ها
    Ramin95
    شماره کاربری
    4941
    Contributor
    شهریور /۱۳۹۰
    4,009
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی575
    0
    سپاس از شما 815 بار در 687 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض مجید انتظامی: موسیقی فیلم.هایم را از رزمندگان دارم

    36 سال است که آغاز پاییز با سالروز جنگ همزمان شده، سالهاست که در اولین روزهای پاییز خاطرات جنگ و دفاع مقدس برای همگان زنده می.شود، سالهاست که همه فیلم.ها با مضمون جنگ در یک هفته.ای که با عنوان دفاع مقدس نام.گذاری شده پشت سر هم پخش می.شوند و سالهاست که به واسطه حضور برخی مدیران هنردوست، موسیقی.های ماندگاری که با تم جنگ ساخته شده.اند توسط سازندگانش روایت می.شوند. موسیقی.هایی که گاه با شروع اولین موتیوهایش، مخاطب را با فیلم همراه می.کند بی آنکه تصویری جلوی دیدگانش باشد. اینها خاصیت موسیقی.های ماندگاری است که توسط آهنگسازانی چون مجید انتظامی ساخته و در همراهی با فیلم، امضای شناخت آنها بین مردم شده است. امضایی همانند سوت مرحوم علیرضا خورشیدفر در موسیقی فیلم «از کرخه تا راین».
    .
    «مجید انتظامی» که روایتگر موسیقی.های ماندگار تاریخ سینمای ایران است همزمان با هفته دفاع مقدس و اجرای آثار جاودانه.اش در قالب کنسرتی در فضای باز میدان مشق، در گفتگویی درباره گرایش.اش به ساخت موسیقی فیلم.های جنگی، موسیقی کارتون بچه.های آلپ، عدم بهره.مندی از خواننده در اکثر آثارش و... پرداخته که در ادامه می.آید.
    .
    • * شما آثار بسیاری را در قالب موسیقی فیلم ساخته.اید که بخش عمده آنها مربوط به موسیقی فیلم.هایی با مضمون جنگ است. چه شد که به این ژانر گرایش پیدا کردید؟
    آن زمان که ما شروع به کار موسیقی فیلم کردیم، اغلب موضوعات درباره جنگ بود به طوری که خیلی کم فیلم.های خانوادگی یا با دیگر موضوعات ساخته می.شد. در فیلم.های خانوادگی آهنگساز تکلیفش خیلی روشن است و بیشتر با تم عاطفی دست به آهنگسازی می.زند اما در موسیقی فیلم.های جنگ فرصت خلاقیت وجود دارد و آهنگساز می.تواند فرم.های مختلف موسیقی را تجربه کند؛ به خصوص اینکه من گرایش شدیدی به کسانی که جبهه می.رفتند و از این خاک دفاع می.کردند داشتم. برای همین ترجیح می.دادم آن نوع فیلم.ها را بیشتر کار کنم. البته نمی.خواهم این شبهه بوجود بیاید که به نوعی من برای بزرگ کردن خودم، به آنها نزدیک می.شوم و یا اسم آنها را می.آورم. اصلاً این طور نیست. من واقعاً این فرم کار را دوست داشتم و به رزمندگان ارادت داشتم چرا که به این مملکت حمله شده بود و قسمتی از خاک ایران را گرفته بودند و یک عده جوان از خودگذشته، رفتند که این خاک را پس بگیرند. بگذریم که بعدها به هر عنوانی استفاده.های سیاسی از این قضیه شد ولی من همچنان در این باورم که یک عده جانشان را فدا کردند که امروز ما بتوانیم یک چنین موسیقی.هایی را اجرا کنیم و این موسیقی.هایی که من نوشتم از صدقه سر آن رزمنده.هایی است که رفتند چون فکر من بیشتر در آن حوالی دور می.زد و خیلی هم خوشحالم از این اتفاقی که برای من افتاد.
    • * شما با کارگردان.های متفاوتی کار کردید و موسیقی.های بسیار متفاوتی هم برای فیلم.ها ساختید. چه.قدر نگاه این کارگردان.ها در کار شما وارد شده؟
    اینکه موسیقی.ها به نوعی از هم دور هستند برای یک آهنگساز بسیار خوب است چرا که توانسته تجربه.های مختلفی را انجام دهد. به عنوان مثال می.توانید موسیقی فیلم.های «از کرخه تا راین» را با «روز واقعه» یا «بوی پیراهن یوسف» و حتی با فیلم «بایسیکل.ران» مقایسه کنید، خواهید دید که چه.قدر فضای این کارها از همدیگر دور است. چون خود این فیلم.ها فضاهایشان از هم دور بوده که این خط را به آهنگساز داده که در فضاهای خاص.تری کار کند. البته بعضی از کارگردان.ها آشنایی مختصری با موسیقی داشتند و می.توانستند یک مقدار به آهنگساز کمک کنند و در مقابل برخی دیگر هم بودند که شناختی نداشتند و بالطبع کمکی نمی.کردند. اما به طور کلی این آهنگساز است که باید فرم موسیقی را بسازد؛ هر چند که گاهی ممکن است کارگردان با یک حرف به خط فکری آهنگساز کمک کند.
    .
    • * اکثر کارهای شما بی.کلام هستند؛ مخصوصاً موسیقی فیلم.هایتان. در صورتی که بسیاری از فیلم.هایی که امروزه ساخته می.شوند برای بهتر دیده شدن با کلام موسیقایی همراه می.شوند. دلیل عدم استفاده از صدای خواننده در آثارتان چیست؟
    من اعتقاد دارم که موسیقی خودش به تنهایی می.تواند بدون خواننده وظیفه.اش را انجام دهد و طرفداران خودش را جذب کند. حتماً نباید خواننده باشد که آن موسیقی را تعریف کند. البته مردم ایران، مردم قصه.گو هستند و بیشتر قصه می.شنوند و دوست دارند حتی فیلم.هایی که می.بینید قصه.اش بسیار واضح باشد. موسیقی هم همین.طور است. مردم موسیقی.ای که خواننده می.خواند و به نوعی در وصف چیزی است، بیشتر هضم می.کنند تا موسیقی.ای که هیچ چیز را بیان نمی.کند.
    .
    به نظر من یک فرهنگ می.خواهد تا بتوان با موسیقی بی.کلام ارتباط برقرار کرد. برای اینکه سازها زبان خودشان را دارند و کسی که به این زبان آشنایی ندارد، نمی.تواند از موسیقی بی.کلام لذت ببرد. برای همین پناه می.برد به خواننده. برای همین من فکر می.کنم موسیقی به تنهایی می.تواند حرف و پیامش را برساند و زیاد احتیاجی به خواننده نیست. البته این بخش به کارگردان هم بستگی دارد اگر کارگردانی پافشاری کند من موسیقی باکلام خواهم نوشت اما اغلب از من نخواستند که موسیقی باکلام بنویسم.
    .
    • * متاسفانه موسیقی.هایی که امروزه ساخته می.شوند به نسبت قبل ماندگار نیستند و جاودانه نمی.شوند. فکر می.کنید در شرایط کنونی چه اتفاقی افتاده که موسیقی.هایی که ساخته می.شود همانند قبل ماندگار نمی.شود؟
    همه چیز ما فرق کرده. از ترافیک، مواد غذایی، عشق.هایمان و غیره همه چیز رنگش عوض شده به طوری که در قدیم وقتی دو نفر تشکیل خانواده می.دادند عشقشان تا زمان مرگ ابدی بود. اما متاسفانه این روزها عشق هم رنگ خودش را عوض کرده و به گونه ای شده که می.توان برای ازدواج.ها زمان مشخص کرد به نظرم وقتی عشقه نیست؛ آن اثر هنری هم ماندگار نمی.شود شما باید عاشق باشید وعاشقانه به آن کاری که می.کنید دل ببندید تا بتوانید کار ماندگاری را از خود به جای بگذارید وگرنه اگر قرار باشد فقط به خاطر پول اثری ساخته شود فیلم.ها می.آیند و می.روند و نه کسی یاد فیلم می.افتد نه یاد موسیقی.اش و با اینکه جایزه و سیمرغ بلورین هم می.گیرد، اما ماندگار نمی.شود.
    .
    • * این عشق در آثار شما کاملاً مشهود است. خصوصاً حضور خانم آذرنوش صدرسالک به عنوان سولیست هارپ در اکثر آثارتان.
    من زمانی که از آلمان برگشتم در هنرستان درس می.دادم. رشته.ای به نام گروه.نوازی را تدریس می.کردم که تمام کسانی که می.خواستند از هنرستان فارغ.التحصیل شوند مجبور بودند این کلاس را بگذارنند. خانم من شاگرد این کلاس بود و با خواهر دوقلویش سرکلاس حاضر می.شد، به طوری که من روزهای اول خیلی به اشتباه می.افتادم. یکی از این دو نفر با من با مهر برخورد می.کرد و دیگری بی مهر. یکی دفتر حضور و غیاب من را می.آورد و نتهایم را سر و سامان می.داد و می.نوشت آن دیگری اصلاً برایش جذاب نبود و این چنین شد که به تدریج آن استادی و دانش.آموزی تبدیل شد به ازدواجی که الان سالها از آن می.گذرد. جالب است بگویم که ما درست اول انقلاب ازدواج کردیم. آن زمان در خیابان تیراندازی بود و همان روز ازدواج ما حکومت نظامی اعلام شد. ما واقعاً بدون پول و بی.حلقه ازدواج کردیم و با حضور تقریباً ۲۰ مهمان و یک غذای ساده مراسم را برگزار کردیم. ولی روز به روز به خاطر اینکه حرف برای گفتن داشتیم زندگی.مان با هدف جلو رفت به طوری که هر روز درباره کارها و نوع تنظیم.ها صحبت می.کردیم. همسر من در عین حال که نوازنده برجسته هارپ است، لیسانس الهیات دارد و من از سوادش و ذوقی که داشت خیلی استفاده می.کردم. البته از حضور پدرم هم بهره می.بردم به طوری که وقتی موسیقی.ای می.نوشتم نظرشان را می.پرسیدم. البته بعضی وقت.ها سر نظراتی که همسرم می.داد دعوایمان هم می.شد و حتی با هم قهر هم می.کردیم. در واقع آن سخت.گیری.های آن موقع باعث شد که موسیقی.هایی که برایش زحمت بسیار کشیدم ماندگاری.اش بیشتر باشد.
    همسرم در زندگی من نقش بسیار مهمی داشته. من دستش را می.بوسم چون خیلی به من کمک کرده و اگر کمک.های او نبود واقعاً زندگی من فلج می.شد. همه زحمات زندگی بر دوش اوست و من بیشتر تماشاچی هستم و سرم به کار خودم گرم است.
    .
    • * برای اولین بار موسیقی کارتون بچه.های آلپ را سه شب در فضای باز میدان مشق تهران بعد از ۳۷ سال اجرا کردید. با توجه به روایات مختلف از ساخت این موسیقی، درباره آن توضیح دهید که چه شد این موسیقی را ساختید؟
    وقتی انقلاب شد موسیقی شرایط خوبی نداشت. دانشگاه.ها و هنرستان.ها بسته شدند و نوازندگان خارجی ارکستر سمفونیک همه رفتند و تنها بیست نفر ماندند که با این تعداد نمی.شد کارگروهی انجام داد و قطعه کلاسیک زد. به همین خاطر من به موسیقی فیلم روی آوردم چرا که در آن زمان تولید فیلم بیشتر شده بود. همان زمان من به کانون پرورش فکری کودکان رفتم و ساخت موسیقی انیمیشن «زال و سیمرغ» به کارگردانی علی.اکبر صادقی به من پیشنهاد شد. در واقع این اولین تجربه تصویری من در آن زمان بود. بعدها نمی.دانم به چه صورتی این موسیقی به تلویزیون رفت.
    .
    • * شما اطلاع نداشتید که از این موسیقی در کارتون بچه.های آلپ استفاده شد؟
    زمانی که پخش شد متوجه شدم. چرا که موسیقی تیتراژ کارتون «بچه.های آلپ» صدای خواننده زن داشت که برای پخش بایستی حذف می.شد. به همین دلیل کسانی که آن زمان در تلویزیون بودند برای این کار دنبال موسیقی.های متفاوت گشته بودند و در نهایت به موسیقی «زال و سیمرغ» رسیده و بخشی از آن را روی کارتون گذاشته بودند و وقتی پخش شد همه فکر می.کردند موسیقی ژاپنی است. حتی همکاران من دائم به طعنه به من می.گفتند که ژاپنی.ها از سنتور چه استفاده.ای می.کنند و آهنگسازان ما بدون استفاده از سازهایمان کارشان هیچ نتیجه.ای ندارد.
    در همه این سالها روایت.های مختلفی از این موسیقی منتشر شده به طوری که چند وقت پیش از قول من نوشتند که این موسیقی برای من نیست و من هم سنتورش را نزدم در صورتی که من اصلاً سنتور بلد نیستم بلکه سولوی سنتور این موسیقی را آقای اسماعیل تهرانی زدند و این موسیقی متعلق به بنده است.
    .
    • * این بخش از موسیقی کارتون «بچه.های آلپ» از موسیقی «زال و سیمرغ» برداشته شده؟
    بله. تیتراژ «بچه.های آلپ» برای آن قسمتی است که زال را به کوهستان می.برند و سیمرغ آن را پیدا می.کند و می.بردش بالای کوه. در واقع این موسیقی (بچه.های آلپ) قسمتی از آن تاخت است ولی از آنجایی که فیلم.های انیمیشن یکی دوبار در فستیوال.ها اکران می.شود و کنار می.رود، این موسیقی دیده نشد ولی این کارتون به علت اینکه هر شب از تلویزیون پخش می.شد، مردم بیشتر با آن آشنا شده بودند و از آن خاطره داشتند و اینطور شد که من تصمیم به اجرای آن گرفتم. اما وقتی نت.هایش را پیدا کردم با یک کاغذ سفید روبرو شدم چرا که همه نت.ها به دلیل گذشت زمان پاک شده بودند حتی پنج خط حامل و مجبور شدم دوباره برای این اجرا آن را بنویسم.
    .
    • * منزل پدر شما تبدیل به موزه شده. آیا تصمیم دارید نت.هایتان را که به نوعی گنجینه.ای از موسیقی ایران هستند برای حفظ و نگهداری بهتر به آن موزه اهدا کنید؟
    این موزه، باب میل پدر من نشد و هیچ آثاری از پدرم هم در آنجا وجود ندارد. تنها یک فیلم از فیلم.های پدر درست کردند که آنجا پخش می.شود. بنابراین آنجا می.تواند هر چیز دیگری هم باشد. پدرم اصلاً به آنجا نمی.رود و اصلاً یادش نیست که چنین جایی هم به اسم موزه وجود دارد. به عقیده من این اقدام یعنی نگهداری نت.های موسیقی فیلم.ها، کار موزۀ سینماست که به نوعی این آثار را حفظ کند. متاسفانه در ایران فقط به هنرپیشه بها می.دهند و بقیه عوامل که در ساخت و معرفی فیلم نقش مهمی دارند به شمار نمی.آیند. به نظرم موزه سینما باید آثار موسیقی فیلم.ها را جمع.آوری و برایش غرفه درست کند ولی متاسفانه می.بینیم که این گنجینه در خانه.های آهنگسازان به مرور زمان از بین می.روند.
    .
    • * مدتی است که برگزاری کنسرت در بناهای تاریخی رواج یافته. فکر می.کنید این اتفاق چه قدر می.تواند باعث آشتی مردم با بناهای تاریخی و نیز ایجاد شناخت از موسیقی باشد؟
    همه جای دنیا اجرای کنسرت در فضای باز بسیار رایج است و این اتفاق خوشایندی است که در کشور ما هم در حال رخ دادن است؛ چرا که اجراهای اینچنینی باعث می.شود مردم به واسطه موسیقی به مکان.هایی که هیچ.وقت نمی.رفتند بروند و با بناهایی بسیار قدیمی مواجه شوند و با آنها یک حس همبستگی ایجاد کنند. چرا که همه این سنگ.ها و بناها از وجود ماست چون با آنها بزرگ شده.ایم و برای همین از آنها لذت می.بریم.
    متاسفانه در شرایط کنونی مردم درگیر زندگی شده.اند و این چیزها خیلی برایشان لذت.بخش نیست بنابراین باید این جذابیت را برایشان فراهم کرد.

    ادامه در منبع : تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۵/۰۷/۰۴ در ساعت 18:22

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۴/۱۰/۲۴, 16:20
  2. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۸/۲۹, 10:10
  3. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۸/۱۵, 16:50
  4. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۱/۳۰, 16:30
  5. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۱/۲۲, 12:10

جستجو شده ها

Nobody landed on this page from a search engine, yet!

تا این لحظه 0 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست