کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی
آموزش فارسی فالش گیری
آموزش فارسی آهنگسازی با کامپیوتر
آموزش فارسی حرفه ای کیوبیس
حرفه ای ترین آموزش فارسی تصویری مبانی و تئوری موسیقی در ایران
آموزش فارسی ساخت ریتمهای 6/8 ایرانی عربی بندری ترکی عربی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2


دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: میرزمانی: به موسیقی مذهبی بهای کمی داده می.شود

  1. Ramin95 آواتار ها
    Ramin95
    شماره کاربری
    4941
    Contributor
    شهریور /۱۳۹۰
    3,875
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی575
    0
    سپاس از شما 815 بار در 687 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض میرزمانی: به موسیقی مذهبی بهای کمی داده می.شود

    موسیقی ما - در میان آسیب.هایی که در زمینه.ی موسیقی مذهبی وجود دارد، برخی از هنرمندانِ عرصه.ی موسیقی در این میان، فعالیت.هایی انجام داده.اند که در تاریخ موسیقی ایران ماندگار شده است، از جمله.ی این آثار می.توان به «وداع» اشاره کرد که خوانندگی آن را «حسام.الدین سراج» - خواننده.ی نامدار ایران- برعهده داشته است و «محمد میرزمانی» نیز آهنگسازی آن را انجام داده است. به همین بهانه با این آهنگساز گفت.وگو کرده.ایم:
    .
    • * چطور شد که تصمیم گرفتید اثری مرتبط با عاشورا بنویسید؟
    سال.های 77، 78 بود که آقای سراج پیشنهاد.دادند.تولید آلبومی را به مناسبت ایام سوگواری سیدالشهداء تهیه کنیم. من هم که به این موضوع علاقه.مند بودم، استقبال کردم. ملودی قطعات و انتخاب اشعار توسط خود آقای سراج انجام شد و من هم کار تنظیم و ارکستراسیون را بر عهده گرفتم. سعی کردم با انتخاب رنگ.ها و سازهای مرتبط، به ملودی.ها و اشعار وفادار بمانم و انتخاب هارمونی.ها به گونه..ای باشد که به بافت.اثر.لطمه.های نزند. البته قبلا هم دراین زمینه تجربه آهنگسازی و تصنیف آثاری را داشتم.
    .
    • * انتخاب سازها به چه ترتیب بود، انتخاب. سازها چگونه توانست به شما در تداعی موسیقی.ای با مضمون..محرم اجرا می.شود کمک کند؟
    پایه کار مثل دیگر ارکسترهای بزرگ، سازهای زهی بود. از ساز هورن هم استفاده زیادی کردم؛ چون علاوه بر آنکه صدای این ساز به محتوای کار هم نزدیک بود، شخصا به این ساز علاقه.دارم و فکر می.کنم که ظرفیت بالایی در ارکستر دارد. صدای فلوت و اُبوا..و سازهای ضربی از جمله پرکاشن هم در کار بیشتر شنیده می.شود. اما بخش زیادی از بار احساسی کار به دوش سازهای ایرانی مثل.نی ،عود، سنتور و دف و به خصوص سازهایی مثل سنج و دمام بود که صدای آنها، صدایی آشنا در مراسم عزاداری محرم است.
    .
    • * کار در اواخر دهه 70 نوشته و منتشر شد، اما چرا اجرای آن در قالب یک ارکستر زنده اینقدر طول کشید؟
    بله اواخر دهه 70 اول در قالب کاست و چند سال بعد به صورت لوح فشرده بازنشر شد. من فکر می.کنم علت اصلی این تاخیر به این موضوع برمی.گردد که متاسفانه بهای کمی به موسیقی مذهبی داده می.شود و به خاطر همین به ندرت شاهد اجرای این.گونه آثار بوده.ایم. تا جایی که ذهنم یاری می.کند، در سال.های اخیر «خون.نامه عاشورا» آقای آرزم، «رسول عشق و امید».آقای چکناواریان و «هلال کاروان» آقای سعید ذهنی در این زمینه اجرا شده.اند، در حالی.که این انتظار وجود دارد که پس از انقلاب توجه بیشتری به این آثار شود. مخاطب این موسیقی کم نیست. در مناسبت.های مذهبی و مخصوصا ایام سوگواری امام حسین(ع)می.بینید که مردم حاضر هستند و به آثاری که در این مواقع اجرا می.شود،.مثل تعزیه.علاقه بسیاردارند. تصور مردم این است که برای یک کالا مذهبی نباید پولی بدهند و مثلا همان.طور که در این ایام غذای روزهای عزاداری مهمان امام.شان هستند، برای آن موسیقی که مرتبط با این ایام هم نباید چیزی پرداخت کنند. این موضوع کاملا درست است و به.همین دلیل اسپانسرها یا نهادهای دولتی باید در این زمینه.ها سرمایه.گذاری.بیشتری.کنند.
    .
    • * این موسیقی در دایره همان موسیقی ملی ایرانی قرار می.گیرد. آیا به صرف اینکه اشعاری که خوانده می.شود، مضمون مذهبی دارند می.توان عنوان موسیقی مذهبی را بر آن گذاشت؟ چقدر عنوان موسیقی را مناسب این قبیل کارها می.دانید؟
    می.توان گفت تمام موسیقی.هایی که اجرا می.شوند طیفی از حالات غمگین یا شاد را به شنونده منتقل می.کنند. اگر فواصل به هم نزدیک باشند، و ریتم نغمات کند اجرا شوند ،موسیقی سنگین.تر و لحنی غمگین.تر خواهد داشت. حالا زمانی که این موسیقی در کنار شعری قرار می.گیرد.با پیروی از فضای شعر حس آن را مضاعف می.کند مثلا مضمون غمگین یا شاد که در شعر است را،تقویت می.کند. در موسیقی ردیف ایرانی دستگاه.های نوا یا شور این فضا وحس را بیشتر منتقل می کنند و حتی گوشه..ای مثل «مخالف سه.گاه»..در اجرای تعزیه بسیار کاربرد داشته است. به نظر من موسیقی ایران متاثر از موسیقی آیینی ومذهبی است.
    .
    • به گوشه مخالف سه.گاه اشاره کردید که تعزیه.خوانان برای اجرا از آن استفاده می.کردند. تعزیه.خوانان باید با موسیقی آشنایی داشته باشند؟
    بله. اتفاقا کسانی که موسیقی تعزیه را اجرا می.کردند و می.کنند، به.ردیف دستگاه.های موسیقی ایرانی اشراف کامل دارند. در گذشته هم کسانی که مداحی، منقبت.خوانی، چاووش.خوانی یا چنین مواردی را اجرا می.کردند به ردیف موسیقی دستگاهی ایران و گوشه.های آن اشراف داشتند. اما کسانی که امروز به مداحی می.پردازند، کمتر اطلاعی از موسیقی دستگاهی دارند و چندان از تاثیر موسیقایی اشعاری که اجرا می.کنند، آگاه نیستند.
    .
    • * در سال.های اخیر انتقاداتی به برخی مداحی.ها وجود داشته است، نظر شما به عنوان یک موسیقیدان در این زمینه چیست؟
    به اعتقاد من، متاسفانه..موسیقی.ای که در مداحی.ها اجرا می.شود، بسیار تحت تاثیر موسیقی وارداتی و مصرفی است و بیشتر از آنکه حس درونی مخاطبان را تقویت کند، ریتم و هیجانات کاذب تولید می.کند. مثلا مداحی که «سلیم موذن.زاده» اجرا می.کند،.حتی اگر شنونده معنای اشعار را هم نفهمد با آن ارتباط برقرار می..کند؛ چون او یک احساس درونی دارد و دنبال انتقال مفاهیم وتاثیرات کلام و محتواست.. اما برخی مداحی.های امروز تنها به دنبال حس بیرونی و برانگیختن آن هستند. متاسفانه در بعضی این مداحی.ها، آدم اصوات عجیبی می.شوند و حتی اسم ائمه.اطهار(ع).را طوری ادا می.کنند که بسیار توهین.آمیز است. اعتقاد دارم که این موارد، تاثیرات فرهنگی همان دهکده جهانی و جهان بدون مرز و حذف هویت فرهنگهاست. فرهنگ کشورهای مختلف تحت.تاثیر این فرهنگ وارداتی و مصرفی قرار گرفته.اند. حتی هویت درموسیقی که این سال.ها در بعضی فیلم.ها و سریال.ها به کار می.رود در مقایسه با آنچه در دهه.های گذشته..اجرا می.شد، کمتر است. فکر می.کنم در انتخاب فضاهای فرهنگی و تولید اینگونه آثار باید با حساسیت بیشتری با آن روبرو شویم.
    .
    • * اگر بخواهیم کمی خودمان را در این فرایند نقد کنیم، چطور؟
    بنظرم فضاهای آموزشی در شکل.گیری شخصیت هنری و فرهنگی افراد موثر است. این مساله را در حوزه موسیقی آئینی و مذهبی و شیوه.های مداحی هم می.توان مشاهده کرد. این افراد با عدم آموزش صحیح ممکن است به بی.راهه بروند و از لحن و موسیقی استفاده بکنند که با روح و فرهنگ ما ناسازگار باشد.

    ادامه در منبع : تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۵/۰۷/۱۷ در ساعت 10:30

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی
    خرید وی اس تی خرید vst فروش vst وی اس تی فروش وی اس تی وی اس تی دانلود وی اس تی آپلود عکس

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۴/۱۰/۲۴, 15:20
  2. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۱/۳۰, 15:30
  3. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۱/۲۵, 12:11
  4. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۱/۲۲, 11:10
  5. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۸/۱۴, 11:42

جستجو شده ها

Nobody landed on this page from a search engine, yet!

تا این لحظه 0 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی