کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی
آموزش فارسی فالش گیری
آموزش فارسی آهنگسازی با کامپیوتر
آموزش فارسی حرفه ای کیوبیس
حرفه ای ترین آموزش فارسی تصویری مبانی و تئوری موسیقی در ایران
آموزش فارسی ساخت ریتمهای 6/8 ایرانی عربی بندری ترکی عربی



آهنگسازی
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2


دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

جهت مشاهده ی پستی که بیشترین امتیاز مثبت را در این تاپیک کسب کرده است اینجا را کلیک کنید

+ پاسخ به موضوع
صفحه 2 از 3 نخستنخست 1 2 3 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 11 تا 20 , از مجموع 24

موضوع: تاثیر بافر سایز Buffer Size ..... ؟؟!!

  1. abdol آواتار ها
    abdol
    شماره کاربری
    18940
    کاربر تازه وارد
    مرداد /۱۳۹۱
    Canada
    48
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی46
    4
    سپاس از شما 53 بار در 29 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    SOS مطالب خیلی مفیدی تو این زمینه دارد البته شاید تا بحال خودتان هم خوانده باشید. جسارت نباشه اما اگر زبان شما خوب نیست من بخشهایی از اون رو میتونم کلی براتون برگردان کنم.
    من برای اجرای زنده باید بافر مناسب انتخاب کنم علاوه بر خیلی داستانهای دیگه. سایز کم جنس صدا رو فلزی و رباتی میکنه و قطعی و نویز پاپ میده اما سایز بالا تاخیر زیاد ایجاد میکنه. زیر ۹ میلی ثانیه برای من latency مناسب و حدود ۶ میلی ثانیه تقریبا ایده آل در اجرای زنده هست. البته خیلی از سیکونسرهای سخت افزاری قابلیت شیفت نتها را بصورت live دارند ضمن اینکه با MIDI هم میشه تریگر کردن نتها را بین دستگاهها Sync کرد و DAW هایی که من تا حالا باهاشون کار کردم قابلیت MIDI Compensation دارند.
    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    بدرود.


    تعداد کل آرای این پست : 2
    تعداد آرای مثبت : 2
    #11 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۵/۰۷/۲۱ در ساعت 17:24

  2. 2 کاربر زیر از abdol برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  3. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    محل سکونت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی
    خرید وی اس تی خرید vst فروش vst وی اس تی فروش وی اس تی وی اس تی دانلود وی اس تی آپلود عکس

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

  4. حامد میرزاحسینی آواتار ها
    حامد میرزاحسینی
    شماره کاربری
    8187
    کاربر پیـشرفته
    آذر /۱۳۹۰
    تهران
    385
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی117
    538
    سپاس از شما 147 بار در 92 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط abdol تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    SOS مطالب خیلی مفیدی تو این زمینه دارد البته شاید تا بحال خودتان هم خوانده باشید. جسارت نباشه اما اگر زبان شما خوب نیست من بخشهایی از اون رو میتونم کلی براتون برگردان کنم.
    من برای اجرای زنده باید بافر مناسب انتخاب کنم علاوه بر خیلی داستانهای دیگه. سایز کم جنس صدا رو فلزی و رباتی میکنه و قطعی و نویز پاپ میده اما سایز بالا تاخیر زیاد ایجاد میکنه. زیر ۹ میلی ثانیه برای من latency مناسب و حدود ۶ میلی ثانیه تقریبا ایده آل در اجرای زنده هست. البته خیلی از سیکونسرهای سخت افزاری قابلیت شیفت نتها را بصورت live دارند ضمن اینکه با MIDI هم میشه تریگر کردن نتها را بین دستگاهها Sync کرد و DAW هایی که من تا حالا باهاشون کار کردم قابلیت MIDI Compensation دارند.
    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    بدرود.
    متشکرم
    بله زبانم تعریفی نداره
    هرزمان که برات مقدور بود ، لطفا قسمت های مهمش رو بنویس.
    مرسی.


    #12 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۵/۰۷/۲۱ در ساعت 18:03

  5. pe32_64 آواتار ها
    pe32_64
    شماره کاربری
    19671
    مدیر بـازنشسته
    مرداد /۱۳۹۱
    تهران
    2,610
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3078
    9,809
    سپاس از شما 4,621 بار در 2,236 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط anonymous123 تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    نه خوب آقای مهرگان در ارتباط با بافر خو بنده برنامه نویس c## هستم ؛ و کارم تولید دستگاه cnc هست و خودم طراح و برنامه نویس هستم اگه دقت کنید اون توضیحاتی که نوشتم در ارتباط با برنامه بود نه سخت افزار ، این یک سال هم که شما فرمودین خو اولش که با برنامه هایی مثل sunvox و caustic صدا سازی میکردم ؛ اصلا از اول دنبال صدا سازی بودم(و اون داستان وی اس تی هم فکر میکردم صدا آمادست ) ، اما فکر نمیکردم یه استادی مثل seamless که تو خود سایت ایمیج لاین بایو گرافی اش به عنوان یکی از پاور یوزر های اف ال هست ساعت ها آموزش صدا سازی گذاشته ! خب تو این یک سالی که عرض کردین کلی پیشرفت کردم تو موسیقی !
    خوب واقعیت اینه که همه چیز رو همه گان دانند ! کسی که در اتباط با سایز وی اس تی ها تو اف ال میاد مثلا سوال میزاره تو سایت حتما از گوگل و همه این ها رد شده که میاد پست میزاره تو سایت ! خوب یه قسمت تجربه شخصیمونه میگیم وی اس تی هه خودش تنظیمات سایز داره ! یا مثلا تنظیمات رزولوشن اما خوب من که تو تنظیمات اف ال نرفتم که ببینم کجاش سایز رو نشون میده اونو میرم تو گوگل میزنم یوتیوبی redit ای چیزی توضیحات نوشته ...

    اینم لینک بایولوژی اون استفان الیر همون پاور یوزر اف ال ...
    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    استاد لطفا از کلمات انگلیسی استفاده نکنید.همه که سطح سواد شما رو ندارن،بتونن متوجه منظورتون بشن.من و مهرزاد به کنار.
    مخصوصا مخصوصا ، کلماتی که خودتون هم بلد نیستید
    برنامه نویس زبانی رو خواستید یاد بگیرید و باهاش cnc بسازید
    شرط اولش اینه که حداقل بتونی اسمش رو درست بگید ... .
    بیولوژی ایشون رولینک دادین قربان؟ اون که شما شنیدی بیوگرافی هستش.


    تعداد کل آرای این پست : 4
    تعداد آرای مثبت : 4
    #13 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۵/۰۷/۲۱ در ساعت 18:50

  6. 4 کاربر زیر از pe32_64 برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  7. anonymous123 آواتار ها
    anonymous123
    شماره کاربری
    83811
    عضـو ویــژه
    آبان /۱۳۹۳
    570
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی343
    858
    سپاس از شما 510 بار در 311 پست
    Follows
    0
    Following
    1

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط pe32_64 تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    استاد سطح تون در حدی هستش که زبان برنامه نویسی اختراع میکنید؟ برنامه نویس زبانی هستی که اسمش رو هم نمیتونی درست بنویسی؟
    بیولوژی ایشون رولینک دادی؟ اون که شما شنیدی بیوگرافی هستش.
    همون حالا ! چه گیری ملت دادن از من غلط املایی بگیرن باو


    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1
    #14 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۵/۰۷/۲۱ در ساعت 18:56

  8. کاربران زیر از شما anonymous123 عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


  9. Owais.S آواتار ها
    Owais.S
    شماره کاربری
    55844
    مدیر انجمن
    آبان /۱۳۹۲
    1,390
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی2385
    2,427
    سپاس از شما 3,564 بار در 1,285 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط anonymous123 تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    همون حالا ! چه گیری ملت دادن از من غلط املایی بگیرن باو
    این شما هستین که خودتون رو به اصطلاح سوژه کردین.
    خب چه کاریه مگه ایه نازل شده که برید و هر جایی یه نظری بدید.
    اونم غلط.
    یه جا میاید میگید ما چیزی به اسم بوست کردن توی اکولایز نداریم و درستش باست کردن هست و به دیگران که درست مینویسن میگید برید زبانتون رو قوی کنید و از این حرفها.
    البته از جملاتی که گاها توی چت باکس مینوشتید مشخصه که خیلی علاقه به بالا رفتن تعداد پست هاتون دارید.
    لطفا دیگه توی این تاپیک پست نذارید و وقت همه رو نگیرید.


    تعداد کل آرای این پست : 5
    تعداد آرای مثبت : 5
    #15 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۵/۰۷/۲۱ در ساعت 19:54

  10. 4 کاربر زیر از Owais.S برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  11. abdol آواتار ها
    abdol
    شماره کاربری
    18940
    کاربر تازه وارد
    مرداد /۱۳۹۱
    Canada
    48
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی46
    4
    سپاس از شما 53 بار در 29 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط حامد میرزاحسینی تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    متشکرم
    بله زبانم تعریفی نداره
    هرزمان که برات مقدور بود ، لطفا قسمت های مهمش رو بنویس.
    مرسی.
    آقا حامد شما اینقدر رو راست گفتی من خیلی شرمنده شدم. من باید جور دیگری مطرح میکردم خیلی خیلی ببخشید منرو. این جمع بندی کلی من هست بعد از خواندن تغریبا کلش (هر چند که دوستان هم ذکر کردند ):

    بعید میدونم در کار رندر تاثیر داشته باشه اما وقتی شما نتونید درست قطعه ای رو مانیتور کنید چطور میخواید یه کار خوب ببندید؟ در صداهایی که به آنسامبل ای از سازها نیاز دارند شما ممکنه از 6-8 یا حتی بیشتر vst برای فقط یه صدا استفاده کنید و حتی یکی دوتا سمپل هم بهش اضافه کنید تا به صدا حجیم بدید. به نظرم به طور غیر مستقیم اثر داره مگر اینکه پروژه از لحاظ سازهای بکار رفته کچل باشه.

    اساتید و هنرمندان هم منرو ببخشند که اگر من در غیاب حظورشون مطلبی نادرست نوشته ام. حتما گوش زد کنند و منرو تصحیح بفرمایند من خوشحال میشم.

    این هم ترجمه جاهایی که من جالب دیدم البته خودم هم جاهایی دخل و تصرف کردم:
    اگر وسوسه میشید که میان زدن یک کلاویه و صدایی که از سافت سینت میشنوید یه لیوان چای بنوشید حتما به کمک و خیلی سریع نیاز دارید...
    تنظیم درست اندازه بافر برای بهینه شدن کارایی واسط صدای شما حیاتی هست. اگر خیلی کم باشه تق تق و پاپ در صورتیکه اگر خیلی بزرگ باشه هم شما تاخییر شنیداری محسوسی رو به هنگام اجرای زنده تجربه خواهید کرد. تنظیمات ایدآل بسته به چندین ...تور دارد که شامل pc مورد استفاده و اینکه با شما با صدا (audio) چطور کار میکنید هست، در حالیکه پارامترهایی که شما میتونید عوض کنید و بهترین روش تعویض اونها میتونه با توجه به midi+audio application که شما استفاده میکنید خیلی متغییر باشه.

    بگذارید اینطور جمع بندی کنیم که چرا بافر نرم افزاری لازمه. پخش صدای دیجیتال نیازمند جریان پیوسته ای از داده هست که از هارد یا رم شما به مبدل a-d (مبدل آنالوگ به دیجیتال) فرستاده میشه قبل از اونکه شما بتونید اونرو از بلند...ا بشنوید و ضبط صدا نیز به همین منوال به بافر نیاز داره منتها بر عکسش از مبدل آنالوگ به دیجیتال (که با دیجیتال به آنالوگ متفاوت هست).

    *** پانوشت: Dac مخفف واژه digital to analog converter و adc میشه آنالوگ به دیجیتال. اصولا dac ارزون هستند اما مبدلهای آنالوگ به دیجیتال خیلی گرون تر هستند. رزولوشن های بالای 24 بیت عملا قالب شنیدن نیستند و حتی یادم هست که بالا 20 یا 21 بیت نویز در ضبط صدا قالب خواهد شد. بنابراین 24 بیت رزولوشنی مناسب برای کارهای استودیو هست و 16 بیت برای کارهای زنده از حد نیاز هم فراتر هست! برای مانیتور کردن کار های سنگین مثلا میشه درفت های 16 بیتی زد و اصلاحات کلی رو درست کرد و بعدا با 24 بیت ریزه کاریها رو درست کرد. راه حل دوم استفاده از سینت های سخت افزاری در کنار نرم افزاری هست برای پروژهای سنگین.

    در کل بافر در سیستم عاملهایی که بلا درنگ نیستند نقش حیاتی دارد چرا که وقتی بافر از اطلاعات پر شد برنامه ٌَِ شروع به خواند میکند و سیستم عامل میره سراغ اجرای برنامه های دیگه و اگر این بافر سایزش کمتر از زمان بازگشت سیستم عامل برای پرکردن بافر باشد شما قطعی خواهید داشت. بنابر این سایز بالای بافر باعث میشه که تاوقتی بافر بعدی در اختیار نگیره شما اطلاعات اونرو نتونید بشنوید که به صورت latency نمایان میشه. به هنگام ضبط شرایط بدتر از این هم میشه چون صدا وقتی قابل شنیدن هست که از بافر input گذشته باشه و بعد از بافر خروجی پس latency به هنگام رکورد دوبرابر پلی بک هست. علاوه بر اون شما هر افک و پلاگین هم در وسط کار بگذارید تاخیر رو بیشتر میکنه به همین خاطر خیلی از برنامه ها به صورت خودکار delay compensation رو در امتداد کل این پروسه دارند. برنامه هایی مثل cubase sx گزینه constrain delay compensation دارند که تاخییر افکت ها رو با غیر فعال کردن موقتی این پلاگین ها به میزان تاخیر مطلوب (که شما تعریفش میکنید) کمینه میکنه.
    خیلی از اینرفیس های درست حسابی به شما zero-latency monitoring برای ریکورد کردن میدن که تمامی بافر های نرمافزاری رو دور میزنه و ورودی و خروجی رو مستقیم به هم وصل میکنه هر چند که تاخیر مبدل ها ی سخت افزاری هنوز سر جایشان هست. سخت افزار گاهی اوقات ممکنه تاخیر پنهان داشته باشه که توسط برخی از قابلیتهای دستگاه ایجاد بشه مثل نرخ تبدیل سمپلها برای فرکانسهای پایین تر از 32 کیلو هرتز که توسط مبدلهای مدرن ساپورت نمیشند. چون این مانیتورینگ نرم افزار رو بای پس میکنه شما دیگه افکتها رو روی مثلا وکال موقع ضبط نمیشنوید ولی برخی از اینترفیسها dsp سرخود دارند و یا اینکه میتونید سر راه کابل ورودی از یه افکت سخت افزاری استفاده کنید.
    برای وکال حتی تاخیر 3 میلی ثانیه هم زیاده
    برای درام و پرکاشن زیر 6 میلی ثانیه
    برای گیتار 12 ms
    برای کیبورد حتی 23 ms هم قابل قبول هست بخصوص سازی مثل پیانو که تاخییر در چکش هاش نهادینه هست.

    اگر از افکتها بصورت wet (خیس) استفاده کنید روی وکال میشه تاخییر زیاد تری هم گذاشت 23 ms

    در کل latency پایین به cpu فشار میاره و latency بالا به هارد و افزایش delay در مانیتور کردن صدا.


    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1
    #16 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۵/۰۷/۲۲ در ساعت 01:03

  12. کاربران زیر از شما abdol عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


  13. حامد میرزاحسینی آواتار ها
    حامد میرزاحسینی
    شماره کاربری
    8187
    کاربر پیـشرفته
    آذر /۱۳۹۰
    تهران
    385
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی117
    538
    سپاس از شما 147 بار در 92 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Shahin Dj تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    سلام
    بافر و کارت صدا هیچ تاثیری رو خروجی نهایی نداره
    .
    نقل قول نوشته اصلی توسط Owais.S تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    سلام.
    تا جایی که من اطلاع دارم خیر تاثیری در خروجی نداره.
    .
    نقل قول نوشته اصلی توسط anonymous123 تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    بافر دیتایی هست که اول روی رم (بصورت بسته) نوشته میشه بعد روی هارد دیسک نوشته میشه
    .
    نقل قول نوشته اصلی توسط edrisrezaifar تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    درود
    بستگی به کارت صدا داره
    .
    نقل قول نوشته اصلی توسط abdol تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    آقا حامد شما اینقدر رو راست گفتی من خیلی شرمنده شدم. من باید جور دیگری مطرح میکردم خیلی خیلی ببخشید منرو. این جمع بندی کلی من هست بعد از خواندن تغریبا کلش (هر چند که دوستان هم ذکر کردند ):

    بعید میدونم در کار رندر تاثیر داشته باشه اما وقتی شما نتونید درست قطعه ای رو مانیتور کنید چطور میخواید یه کار خوب ببندید؟ در صداهایی که به آنسامبل ای از سازها نیاز دارند شما ممکنه از 6-8 یا حتی بیشتر vst برای فقط یه صدا استفاده کنید و حتی یکی دوتا سمپل هم بهش اضافه کنید تا به صدا حجیم بدید. به نظرم به طور غیر مستقیم اثر داره مگر اینکه پروژه از لحاظ سازهای بکار رفته کچل باشه.
    این هم ترجمه جاهایی که من جالب دیدم البته خودم هم جاهایی دخل و تصرف کردم:
    اختیار داری دوست عزیز، نه مشکلی نیستش آدم که نباید روی کمبود ها و عیوب خودش سرپوش بذاره .. .ممنونم که زحمت ترجمه رو کشیدی
    .
    .
    .
    دوستان خیلی ممنونم از همراهی و راهنماییتون ... ببخشید ، به دلایلی نمیتونستم زودتر جواب بدم.
    راستش فکر میکنم توی سوالی که مطرح کردم نتونستم منظورم رو برسونم.
    ببینید من دوتا نمونه از یک قطعه رندر گرفتم ،، یکی با حداقل بافر سایز (64) ، و یکی با حداکثر بافر سایز (4096)
    در فایل رندر 64بافر ،، همه چیز تمیز شنیده میشه و بِندینگ.ها به درستی اجرا میشن
    اما در فایل رندر 4096بافر ،، بندینگ.ها به صورت پله.ای شنیده میشه!!!

    64

    .
    4096

    .
    به تنها مشکلی که برخورد کردم همینه. (تاخیرها فعلا مدنظرم نیست)
    .
    کارت صدای من M-Audio Fast Track Pro هستش
    و این قطعه در یک پروژه تقریباً سنگین که حدوداً 12گیگ پلاگین در خودش داره ،،، وجود داره. (چون همین رندر رو وقتی از یک پروژه خیلی سبک گرفت ، همچین باگی دیده نشد ، و بندینگ ها مشکلی نداشتن.!!
    .
    با توجه به اینکه این کارت صدا DSP نداره ، و وظیفه رندر کاملآ به عهده سی پی یو کامپیوتر هستش ،، پس چرا وقتی بافر سایز رو که از روی درایور کارت صدا تغییر میدم ، چنین اتفاقی میفته.؟
    متشکرم.


    #17 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۵/۰۷/۲۲ در ساعت 04:47

  14. abdol آواتار ها
    abdol
    شماره کاربری
    18940
    کاربر تازه وارد
    مرداد /۱۳۹۱
    Canada
    48
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی46
    4
    سپاس از شما 53 بار در 29 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    بر روی daw دیگه هم همینطوره؟


    #18 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۵/۰۷/۲۲ در ساعت 18:21

  15. حامد میرزاحسینی آواتار ها
    حامد میرزاحسینی
    شماره کاربری
    8187
    کاربر پیـشرفته
    آذر /۱۳۹۰
    تهران
    385
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی117
    538
    سپاس از شما 147 بار در 92 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط abdol تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    بر روی daw دیگه هم همینطوره؟
    بله همین اتفاق توی کیبویس و استودیو وان افتاده برام


    #19 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۵/۰۷/۲۵ در ساعت 04:00

  16. Ashkan.B آواتار ها
    Ashkan.B
    شماره کاربری
    1297
    کاربر پیـشرفته
    خرداد /۱۳۹۰
    Limbo
    1,222
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3444
    2,747
    سپاس از شما 3,984 بار در 1,302 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط حامد میرزاحسینی تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    بله همین اتفاق توی کیبویس و استودیو وان افتاده برام
    شما در هنگام ساخت کار midi ها و ساز های مجازی رو باید bounce کنید و به audio تبدیل کنید اول بعد خروجی نهایی بگیرید...
    یعنی در اصل ساز هایی که با میدی زده شده برای کمتر شدن فشار روی پردازنده و رم به ترک صوتی تبدیل میشن بعد کار رو میکس میکنید بعد هم مستر و خروجی نهایی.
    به نظر من به ساز های میدی و مجازی هم به چشم این نگاه کنید که یک نوازنده داره یک ساز رو میزنه و شما برای خروجی نهایی و میکس ازش فایل صوتی دریافت میکنید.
    برای حفظ ترک میدی هم اکثر داو ها disable کردن ترک رو دارن که اون ترک میدی از کار میفته و رم و سی پی یو مصرف نمیکنه... اینطوری اگه از فایل آدیو اون ترک راضی نبودید و خواستید تغییری ایجاد کنید میتونید دوباره سراغ میدی برید و در این صورت بافر بالا یا پایین روی فایل های صوتی تاثیر نمیذاره.

    چون موقع ساخت باید با بافر پایین (برای تاخیر کمتر در نوازندگی و اجرا) استفاده کرد و اگه هم زمان کلی vsti باز و فعال باشن به سرعت قوی ترین کامپیوتر ها رو هم کند میکنن و به limit سخت افزار میرسید. برای همین بهتره هر ترک رو که ساختید به صورت آدیو ترک باونس بگیرید توی خود داو بعد برید سراغ ساز و لایه بعدی.

    توی استودیو وان (چون با این داو بیشتر آشنایی دارم) یک وضعیت convert to audio track برای instrument track ها وجود داره که کار شما رو راحت میکنه خیلی راحت ترک میدی رو خودش بکاپ میگیره که شما هر موقع خواستید بتونید فایل میدی رو ادیت کنید. و حکم همون بکاپ گرفتن و disable کردن ترک میدی رو به صورت دستی داره و فقط توی زمان صرفه جویی میشه.

    pro tools و logic pro هم تا جایی که باهاشون کار کردم حالت های مشابه این رو داشتن.با کیوبیس کار نکردم و از امکاناتش دقیق اطلاع ندارم اما احتمال خیلی زیاد اون هم همین روال رو داره.
    ویرایش و ادیت فایل صوتی هم هنگام میکس خیلی راحت تر از میدی هست دستتون باز تره.

    بازم به نظر من هیچ وقت از میدی و vsti به صورت مستقیم خروجی نهایی نگیرید.

    موفق باشید.


    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1
    #20 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۵/۰۷/۲۵ در ساعت 05:08

  17. کاربران زیر از شما Ashkan.B عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 8
    آخرين نوشته: ۱۳۹۴/۰۱/۲۵, 14:28
  2. buffer size
    توسط Amirar در انجمن Audio interface (کارت صدا)
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۳/۰۶/۲۶, 16:12
  3. VHT Valvulator Tube Buffer and power supply
    توسط Ramin95 در انجمن eBay Musical Instruments & Gear
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۳/۰۴/۰۲, 02:10
  4. VHT Valvulator tube buffer & power supply
    توسط Ramin95 در انجمن eBay Musical Instruments & Gear
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۳/۰۳/۳۰, 06:42
  5. نوای شورانگیز حسین علیزاده در تبریز می پیچد
    توسط Ramin95 در انجمن اخبار روز موسیقی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۳/۳۱, 11:10

جستجو شده ها

بافر سایز مناسب برای رکورد وکال

تا این لحظه 52 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

نمایش برچسب‌ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی