کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: در نشستی درباره ی ترانه عنوان شد: وجود رسانه برای ترانه و ترانه سرایی بسیار مهم است

  1. Ramin95 آواتار ها
    Ramin95
    شماره کاربری
    4941
    Contributor
    شهریور /۱۳۹۰
    4,009
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی575
    0
    سپاس از شما 815 بار در 687 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض در نشستی درباره ی ترانه عنوان شد: وجود رسانه برای ترانه و ترانه سرایی بسیار مهم است

    نشست «بررسی ترانه و ترانه سرایی بعد از انقلاب» عصر روز گذشته (دوشنبه، 24 بهمن ماه) در فرهنگسرای شفق برگزار شد.به گزارش خبرنگار بخش ادب خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ابوالحسن مختاباد، روزنامه نگار و پژوهشگر، که اجرای این برنامه را برعهده داشت، در آغاز با ارائه توضیحی درباه ی نشست های فرهنگسرای شفق با موضوع موسیقی و ترانه، عنوان کرد: در روند تاریخی ترانه سرایی در ایران شاهدیم که ترانه سرایی در مقاطعی به عنوان یک رسانه عمل می کند؛ در مقاطعی مانند جنبش مشروطه ، بعد از 28 مرداد، اوایل انقلاب اسلامی و همچنین سال های جنگ شاهد اوج گیری ترانه و ترانه سرایی به عنوان رسانه هستیم.

    در ادامه این نشست، عبدالجبار کاکایی به طرح دیدگاه هایش درباره ی ترانه و ترانه سرایی در ایران پرداخت و متذکر شد: به دلیل پاسخ به نیازها و ضرورت هایی که دیده می شد، از شعر به ترانه روی آوردم. به اعتقاد من، ترانه و تصنیف از هنگامی که با تکنولوژی آمیخت، رواج و گسترش فراوانی پیدا کرد. در واقع این هم آمیزی ترانه و تصنیف با تکنولوژی از ضبط آثار موسیقایی با گرامافون آغاز شد و تا امروز به شکل های مختلف ادامه دارد.

    این ترانه سرا متذکر شد: ترانه سرایی دارای دو خاستگاه است؛ یکی خاستگاه رسمی که وظیفه حراست از زبان را برعهده دارد و دیگری خاستگاه غیررسمی که ترانه های محلی است که بخشی از باورداشت های بومی و محلی را در خود پنهان دارد. در حوزه ترانه های رسمی شاهد این هستیم که گاه سانسور بر ترانه های رسمی و فضای رسمی ترانه ی ایران اثر گذاشته است.
    کاکایی در ادامه خاطرنشان کرد: عملا هنوز نتوانسته ایم به ارائه ی تعریفی از شیوه ارتباط موسیقی و ترانه با مردم برسیم و به نوعی شاهد بلاتکلیفی و سردرگمی در این حوزه هستیم. باید تاکید کنم ترانه های جریان ساز و نوین ایران، عموما ترانه هایی مردمی بوده و علی رغم محدودیت ها توانسته در حافظه جمعی مردم قرار بگیرد. به معنایی شاهد آن هستیم که ترانه سرایی نوین ایران خارج از نگاه و دستگاه رسمی شکل گرفته است.

    او در ادامه با مرور نخستین سانسور ترانه در ایران که بر روی یکی از سروده های ملک الشعرا بهار اتفاق افتاد، در توضیحی درباره ی فعالیت شوراهای ممیزی ترانه در صدا و سیما و وزارت ارشاد نیز گفت: در شوراهای ممیزی که تشکیل می شود، درست است که درباره ی صرف و نحو زبان، قافیه و مسائل فنی شعر اظهارنظر می کنند، با این حال گاه از طرف متولیان هم سفارش می شود که پاره ای کلمه ها در ترانه ها نباشد.

    در ادامه این نشست، محمدعلی بهمنی که با تاخیر به برنامه رسید، در مرور نخستین خاطره هایش در حوزه ترانه سرایی، به یادآوری سال 1342 و رادیو و تلویزیون آن زمان پرداخت و متذکر شد: خاطرم می آید سال 1342 بود، من بچه ای ریزنقش بودم، قدم تا کنار یک میز هم به زحمت می رسید. به توصیه ی فریدون مشیری و نادر نادرپور به رادیو و تلویزیون رفتم و آن جا آقای نیرسینا مسوول شورای موسیقی شعر رادیو و تلویزیون بود و معمول بود برای محک زدن میزان خلاقیت شاعر و ترانه سرا از او می خواستند بر روی ترانه و تصنیفی که خوانده شده، کلام دیگری بگذارد.

    این شاعر و ترانه سرا در ادامه به طرح دیدگاهش درباره ی نسبت ترانه و موسیقی و تلفیق این دو پرداخت و اظهار کرد: در آن سال ها گذاشتن ملودی روی کلام ممنوع بود. از تجربه هایی که به دست آوردم و آن چیزی که در حافظه عموم مردم ماندگار شده است، می توان گفت، آثار و ترانه هایی زمزمه می شود که کلام و ملودی با همدیگر خوب تلفیق شده است و این نیست که یکی بر دیگری بار شده باشد.

    این عضو شورای شعر و ترانه ی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوال مختاباد مبنی بر این که آیا از جوان ها برای این که به کار ترانه سرایی بپردازند، آزمونی می گیرید، اظهار کرد: در واقع جوان ها هستند که از ما آزمون می گیرند. ما از کسی آزمون نمی گیریم. در شورای موسیقی صدا و سیما که بانکی از ترانه وجود دارد و ترانه هایی که مورد تایید شورا قرار می گیرد، در بانک ترانه نگه داری می شود، تا در مواقعی لازم است، از آن ها استفاده شود. اما شورای ارشاد این گونه نبوده است. در واقع، شاعران و ترانه سراها آثارشان را به دفتر شورای شعر و ترانه می آوردند و پس از این که بررسی و تصویب می شد، در اختیار خودشان بود و می توانستند آثار را به هر آهنگ ساز و خواننده ای که دوست دارند، بدهند. البته در مقطعی شاهد بودیم که ترانه ها و تصنیف ها از طرف شرکت های موسیقی به شورا می آمد و ما شاهد این بودیم که آثار نازل و بی کیفیتی ارائه می شد. در واقع آثاری از ..... شرکت های موسیقی می گذشت که چندان جدی، فاخر و اثرگذار نبود. بالاخره ما بعد از قهرها و بحث ها این رویه را تغییر دادیم و اکنون شاعران هم مستقلا می توانند آثارشان را به شورا بیاورند تا بررسی شود.

    در ادامه این نشست، مصطفی کمال پورتراب با مروری بر تجربه های فعالیتش، به ارائه توضیحاتی درباره ی مسائل تخصصی موسیقی پرداخت و تاکید کرد: موسیقی باید با حس و موسیقی درونی شعر هماهنگ باشد و به نوعی در پیوند ترانه و موسیقی ظرافت های فراوانی اهمیت دارد و توجه به این ظرافت ها می تواند اثری را ماندگار کند.

    در پایان این نشست نیز اهورا ایمان با طرح این موضوع که ترجیح می دهد به تفاوت شعر و ترانه در سال های قبل و بعد از انقلاب بپردازد، گفت: با مروری بر سیر ترانه سرایی پس از انقلاب می بینیم که برخلاف سال های پیش از انقلاب، ترانه رسانه و تریبون ندارد. ما در بسیاری از جاها در فضای رسانه یی و فرهنگی کشورمان می بینیم بسیاری از به کار بردن عنوان ترانه ابا دارند و انگار که فعل حرامی را مرتکب می شوند. از طرف دیگر، شاهد این هستیم که در سال های بعد از انقلاب، هرچقدر که ترانه و ترانه سرایی رسانه و تریبون ندارد، سرود و مارش صاحب رسانه است که البته طبیعی هم است؛ به خاطر این که کشور ما بلافاصله بعد از انقلاب وارد جنگ شد، ناگزیر به سرودها و مارش هایی نیاز داشت که بتواند در رزمندگان ایجاد انگیزه کند.

    او افزود: می بینیم در سال های پیش از انقلاب، ترانه و ترانه سرایی با برنامه ای مانند گل های رنگارنگ، گل های جاویدان و دیگر برنامه ها رسانه دارد و با این دست حرکت هاست که فضا برای شکل گیری ترانه نوین ایران بیش تر از گذشته ایجاد می شود. علی رغم این که در رادیو و تلویزیون ملی محدودیت های بسیاری وجود داشت؛ اما کمابیش می بینیم که این موضوع به رونق ترانه نوین ایران کمک کرده است.

    این ترانه سرا در ادامه با مروری بر چهره های مهم ترانه سرایی نوین ایران، گفت: وجود رسانه برای ترانه و ترانه سرایی بسیار مهم است.

    ایمان در ادامه با انتقاد از نبود شفافیت اقتصاد موسیقی در ایران تصریح کرد: متاسفانه در سال های بعد از انقلاب می بینیم که اقتصاد موسیقی ، اقتصادی زیرزمینی است و هیچ سازوکاری برای آن تعریف نشده است و این وضعیت نه تنها به چرخه اقتصاد موسیقی کمک نمی کند؛ بلکه به آن آسیب های جدی وارد می کند. وجود نداشتن سازوکاری روشن در اقتصاد ترانه سرایی و موسیقی لطمه ی بزرگی به ما زده است و به نظر می رسد که اراده مصممی برای برخورد با کپی کردن موسیقی به شکل های مختلف وجود ندارد.

    این ترانه سرا یادآور شد: ما بعد از انقلاب شاهد 20 سال گسست در عرصه ترانه سرایی هستیم. از سال 1357 تا 1377 مرجعی برای پرداختن به ترانه نوین در ایران وجود ندارد و عموما نگاه مخاطبان معطوف لس آنجلس است و از سال 1377 به این طرف است که به نوعی با آلبوم «دلشوره» خشایار اعتمادی شاهد این هستیم که به مقطع 20 سال پیش بازمی گردیم؛ یعنی جایی که ترانه جدی تر و خلاق تر متناسب با نیاز مخاطب حرکت می کرد.

    او در پایان به طرح دیدگاه هایش درباره تفاوت ترانه و تصنیف پرداخت.

    انتها ی پیام

    منبع خبر : ایسنا


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۰/۱۱/۲۸ در ساعت 17:40

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

+ پاسخ به موضوع

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۲/۰۳, 16:31
  2. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۹/۱۳, 02:13
  3. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۸/۱۸, 19:00
  4. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۷/۱۳, 01:12
  5. نرم افزار شناسایی نت ها روی شستی های پیانو و خطوط حامل
    توسط Ali_Nazari در انجمن مباحث کلی آهنگسازی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۶/۲۳, 20:31

جستجو شده ها

Nobody landed on this page from a search engine, yet!

تا این لحظه 0 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست