کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




موسسه آموزش عالی پارسان هنر
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

جهت مشاهده ی پستی که بیشترین امتیاز مثبت را در این تاپیک کسب کرده است اینجا را کلیک کنید

+ پاسخ به موضوع
صفحه 4 از 4 نخستنخست ... 2 3 4
نمایش نتایج: از شماره 31 تا 40 , از مجموع 40

موضوع: دل و دست (با آهنگسازی و صدای محمد امیدوار تهرانی)

  1. Mahan SBD آواتار ها
    Mahan SBD
    شماره کاربری
    71525
    کاربر پیـشرفته
    خرداد /۱۳۹۳
    Tehran
    1,772
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3475
    5,599
    سپاس از شما 5,079 بار در 1,771 پست
    Follows
    2
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط alone_composer تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    درود بر شما ماهان عزیزم ممنونم از نظرات و انتقاد های منطقی و زیبای شما

    کاش در مورد آواز هم نظرتان را می نوشتید دوست داشتم بدانم آیا از نظرتان خوب بوده یا نه.

    نکته ی اول اینکه -همان طوری که در پست اول نوشتم- شعر و ملودی این اثر در سال 1374 به ذهن من رسید. راستش طبیعی است که هیچ فردی نمی تواند همه کار را با هم و به درستی انجام دهد. (به همان دلیلی که معتقدم ساخت موسیقی الکترونیک کار و تخصص من نیست) اما با این وجود بنده نمی توانستم در طی این همه سال و با هجوم این همه ایده (بمباران همه روزه ی ایده ها) بیکار بنشینم و حتی در اثری مانند "ایران من" به دلیل نبود گروه کر چهاربخشی مجبور شدم تمام بخش ها را با صدای خودم شبیه سازی کنم (حتی سوپرانو) و شما هم به درستی به کمبود امکانات اشاره کردید.
    دوست خوبم خوشحالم که به ترانه نمره ی خوبی دادید ولی بنده به هیچ عنوان ترانه سرا نیستم یعنی اگر کاری هم مثل این کار انجام داده ام بر اثر یک حس ناگهانی و عمیق بوده و به دوستان ترانه سرا جسارت نمی کنم بنده به هیچ عنوان خودم را ترانه سرا نمی دانم. کار اصلی بنده در زمینه ی موسیقی و حتی تدریس موسیقی (خوانندگی) است. و اگر چه دوره های پیانو و بعد هم هارمونی کنترپوان و ارکستراسیون را سالها آموزش دیده ام اما خودم نیز معتقدم که هیچ گاه نمی توانم آن طور که باید آهنگ بسازم و یا تنظیم کنم. تخصص اصلی بنده در زمینه ی خواندن است (برای همین نظر شما را در این زمینه نیز جویا شدم).

    بله در حوزه ی میکس کاملا درست می فرمایید و خوب میکس و مستر نیز تخصص خودش را می خواهد هرچند در این آهنگ با توجه به ایده ی سال 1374 خیلی خیلی دلم می خواست که صدا ها تا جای ممکن تفکیک شده و حتی تا حدی خشک باشند که شفافیت زیادی داشته باشند به عنوان نمونه به صدای بلز (گلوکن اشپیل) و پنینگ آن اشاره فرمودید که خیلی سعی کردم با تفکیک حوزه ی فرکانسی سازها کاری کنم که شفاف و واضح شنیده شود در مورد گیتار الکتریک نیز کاملا به عمد صدا را به این صورت و خشک نشان دادم که شروع آن حسی ناگهانی داشته باشد در حقیقت نگاه من به سازها در یک کار این نیست که هر سازی عالی شنیده شود بلکه نگاهی است که یک کارگردان به بازیگرانش دارد. در یک فیلم همه بازیگر نقش اول نیستند در یک فیلم سیاهی لشکر هم وجود دارد و هم بسیار لازم است. نقش های فرعی هم هستند. استرینگ در این کار چهار بخشی در پارتی تور نوشته شده اما قرار نبوده که نقش اول باشد و به عمد صدایش نرم و حتی در برخی جاها گنگ است. البته این دیدگاه شخصی من به میکس این اثر است دوست خوبم قطعا این تخصص شماست و نظر شخصی من در این زمینه صد در صد درست نیست. فقط خواستم دلایلم را بنویسم.

    از توجه شما سپاسگزارم

    درود مجدد، در بار اول بیشتر توجه ـم روی میکس بود، این بار سعی میکنم خواننده رو نقد کنم. (البته بازهم از دید یک شنونده.)
    در قسمت "دست من تویی، نمیشه بی دل و دست..." ، دست اول بیش از حد با تاکید و یه جوری انگار صدا از ته حنجره خونده شده هست که البته اصلاح تخصصی ـش رو نمیدونم و این اولین چیزی بود که زیاد به گوشم خوشایند نبود. ( این مورد رو در پایان کار هم یکی دوباری شنیدم)

    و در پایان ورس دوم به نظرم فواصل رو میتونستید اجرا کنید و وکال رو بیشتر همراهی کنید و پر تر شنیده بشه به صورت یک تریاد، به نظرم خیلی جذاب تر میومد البته که همین الانش هم خوب و باحاله.

    و به نظرم وکال خوبه و شما خوب از پس اجرای این کار با حسش بر اومدید و نکته از دید من شنونده نیست که خوشم نیومده باشه و همه چی 6 دنگ و خوب هست.
    بازم خسته نباشید میگم.

    (در نقد قبلی منظور من از گیتار، گیتار نایلون بود که شما فکر کنم به اشتباه گیتار الکتریک برداشت کردید.)

    ارادتمند.


    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1
    #31 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۶/۰۵/۰۹ در ساعت 03:43

  2. 3 کاربر زیر از Mahan SBD برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  3. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    محل سکونت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

  4. alone_composer آواتار ها
    alone_composer
    شماره کاربری
    101381
    هنــرمنـد انجمن
    خرداد /۱۳۹۴
    107
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی257
    123
    سپاس از شما 345 بار در 91 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط artinviolin تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    درود مجدد
    خب احساس میکنم الان اروم تر از قبل شدید و این خوبه....
    باور کنید قصد غرضی از اول در کار نبود بازم همون جمله رو تکرار میکنم تخریب شما سودی به حال من نداشته و ندارد
    دوست عزیزم ببین این مشکلاتی رو که شما گریبان گیرش هستید تقریبا اکثرمون تجربه کردیم و داریم حس میکنیم
    بنده بارها به قدری از جامعه اطرافم ناامید شدم کههزار بار به خودم گفتم چرا زندگیمو پای موسیقی تلف کردم و همون رشته درسیم ک عمران بود رو دنبال نکردم
    کمااینکه موسیقی شغل منه اما از اطرافیان خیلی اذیت شدم
    پس درک شما برای من خیلی راحته
    واقعا دلیل حرفهای من و دوستان در مورد شما بدون غرض بود من احساس درجا زدن در مورد شما کردم ضمن اینکه شاید شرایط خودم بدتر از شما باشه ک هست
    اما وقتی که پتانسیل یک موزیسن موفق بودن و دارید چرا اینقدر پافشاری میکنید در مواضعتون
    عزیز من مگه دوران هنری یک هنرمند اصلا چندساله؟
    اوج کاره یک هنرمند از 20 سالگی تا نهایت 50 سالگی هستش الباقی استثنا هستند که میشه حدوده 30 سال در خوشبینانه ترین حالت
    خب میبینیم فرصت کمه نباید زمان رو تلف کرد
    به ندرت داریم خواننده ای در سن 50 سالگی تازه معروف و محبوب بشه شاید هم نداشته ایم
    عمر امسال ماها در حال سپری شدنه در حالی که بهترین دوران زندگیمون با کمبودها و محدودیت ها و باند بازیها و...... تلف شده
    واقعا با سفسته راه به جایی نمیره اینکه هرکس نظری داد ما براش جوابی از استین در بیاریم و به خود هم ببالیم در اصل خودمون رو گول زدیم
    حالا باز شما رو سبکت و علایق شخصیت پافشاری کن اون به خودت مربوطه
    اما حقیقت بیرون در جامعه یه چیزه دیگس که باب میل من و شما هم نیست اما کاریش نمیشه کرد یا باید باهاش خودمون رو وقف بدیم یا باید بجنگیم که با 80 میلیون جنگیدن منطقی نیست
    متاسفانه درک موسیقیایی خیلی پایین اومده نسل جدید اهنگهایی رو که برای من و شما عشق هستند رو اصلا تحمل شنیدن یک لحظه اش رو هم ندارند و این یعنی فاجعه
    امسال معین اهنگهای به قول شما دوپس دوپس میخونند و اتفاقا این از سیاست کارشونه
    مردم همون ها رو در ماشین گوش میدند اما وقتی میرند کنسرت معین اهنگ اصفهان و واسشون اجرا میکنند
    بعدم باید قبول کرد یه وقتی خواننده های پاپ ما به تعداد انگشتهای دست هم نمیرسید اما الان اصلا قابل شمارش نیستند خب مصلما بازار رقابت سخت تر شده
    اونوقتها هرکس اهنگی میخوند همه گوش میکردند حتی اگر ضعیف و افتضاح بود هم همه میشنیدنش اما الان حق انتخابها بالا رفته خیلی ها اصلا دیگه تلویزیون هم نمیبینند سرشون همش تو گوشی و شبکه های اجتماعیه مگه شبانه روز چند ساعت که طرف 10 ساعتشو توی اینستا بچرخه
    از طرفی هم با این وضعیت راه برای کسایی که کار بلد هستند بازه یعنی الان شما یه کاره فوق العاده و همه کس پسند بزن مطمئنا زود پخش میشه بدون نیاز به اسپانسر خاص یا تلویزیون یا رادیو
    خب اینم خوبه ک
    قبلا هم عرض کردم به نظرم شما زیادی خودتو درگیر علم و قواعدش کردی مطمئنا باید رعایت بشوند اما در نهایت حس کاره شما مهم تر هستش
    احساس یه کار باید بالاتر از علمش باشه تا در دل نفوز کنه چرا اینقدر هرکاری رو دوسدارید علمی بررسی کنید
    واقعا اثار امسال ابی و داریوش و .... بخاطر تکنیک های کارشون یا تحریرها و .... زیبا نیستند
    خیر
    جنس صدا حس صدا و خوندن هم دخیل هستش
    خب شماعی زاده گفت شعر کسری داشت اما کار بین مردم ترکوند پس معلومه ک بازم مردم توجهی به شعر و کلمات و تحریر و غیره ندارند بلکه حس لحظه ای اون کار مهم بوده
    والا خب اگر میخواستند بشینند شعرو بررسی کنند و موشکافی کنند مطمئنا تو این 30 . 40 سال یکی پیدا میشد ک متوجه ایراد شعر بشه یا فلان تحریر بشه
    من خودم از خیلیهاشون شنیدم که کلمات و حتی بد و خارج از عرف ادا کرده اند حالا چه عمدی چه غیر عمدی اما همون هم زیبا به نظر رسیده
    بنده برای اسطوره ها احترام زیادی قائل هستم حال در هر صنفی و مطمئنا بدون ایراد نیستند چون به قول شما از اسمان نیامده اند
    ولی بزرگی این عزیزان زمانی مشخص میشه که کسی بخواد کارشون رو بررسی کنه و یا باز خوانی یا اجرای مجدد کنه
    مثالی میزنم
    در ویولن الان در حال حاضر بخاطر متودی اموزشی که وارد کشور شده و روشهای تدریس جدید هزاران نوازنده خیلی خیلی خوب داریم در سطح کشور
    که بعضیهاشون شاید در جهان هم شناخته شده باشند
    اساتید قدیمی مثل یاحقی و بدیعی و ملک و زندگانی و .... حتی بعضیهاشون استاد هم نداشته اند یا اگر هم داشته اند خیلی ابتدایی و محدود
    اما بدون اغراق از خیلی نوازندگان جدید که حتی بعضیهاشون توانایی نواختن مشکل ترین قطعات رو هم دارند شنیدم که خواسته اند ویولن ایرانی بزنند یا حتی مثلا فلان 4 مضراب فلان استاد رو بنوازند مثل خودش
    حتی قطعات ساده و یا اوازهای ساده رو با فاصله ای نجومی از اون اساتید نواخته اند که اصلا قابل مقایسه هم نیست خب مطمئنا نت همون نت قدرت اجرا بیشتر حتی
    اما چه چیزی درش کمبود هست؟ حسسسسسسسسسس
    اقای اصفهانی رو که واقعا خواننده قابلی هم هست دیدم در کنسرتی اهنگ معین رو خوند دیگه نمیگم چیزی... خودتون برید ببینید چه کرد
    وقتی متوجه بزرگی این عزیزان میشیم که کارشون رو اجرا کنیم اینکه من بشینم تحلیل کنم ابی تحریر فالش داشته اونم در زمانی که ن ملوداینی بوده ن اتوتینی و با شرایطی ک میدونم خیلی از این اثار ماندگار اون دوره شاید بزن و برویی هم بوده اند جوری که خیلی عجله ای کاری رو تنظیم کرده اند و خواننده ام اومده خونده و رفته با امکانات عصر حجری فک میکنم منطقی نباشه
    چشم اذر میگفت بالای هزار تا کار تنظیم کرده ام طوری که توی یه دوره فشرده ای روزی یه کار مثلا تنظیم میکرده
    خب حالا منو شما بشینیم مو رو از ماست بکشیم ک چی؟
    اونها توی اون دوره با اون امکانات و شرایط کار خودشون رو کرده اند
    الان نوبت نسل منو شماست که خودی نشون بده
    یه سبک نو یه ایده نو یه موزیک نو
    به هر حال دوست عزیز موفق باشی
    ببخشید اگر ناراحتت کردیم با نظراتمون
    امیدوارم به خاسته هات برسی و شرایط جوری ک دوس داری بشه
    ارزوی تندرستی
    درود دوباره ممنون از پاسخ جامع و کاملتون.

    ببینید شما دارید یکسری مسائل را نادیده می گیرید. این که شما یک کار قدیمی از داریوش مثل چشم من راو هزاران بار با عشق گوش می کنید به خیلی پارامترها بستگی داره نه صرفا به حس. اینکه این اثر در چه زمانی متولد شده مهمه این که اون زمان چه جوی بر جامعه حاکم بوده مهم هست این که رسانه ها در اون زمان و بعدش با این اثر چه برخوردی داشتن مهمه حتی شایعاتی که پیرامون این اثر بوده مهمه. در مورد شخص شما این مهمه که اولین بار این اثر رو کی شنیدین آیا در یک شرایط احساسی بودین یا نه داریوش یک کاربر ساده در فاروم کیوبیس بوده و از شما خواسته در مورد چشم من نظر بدین! می بینید؟ اینا همه با هم متفاوت هستن و حس که شما می گین به نوعی برایند و مجموعه ای از تمام این عناصر هست دوست عزیزم. چیزی که در پست اول شما باعث ناراحتی من شد نادید گرفتن همه ی این عناصر بود و رسیدن ناگهانی به این نتیجه که: صدای شما اون صدایی نیست که خواننده های دهه ی پنجاه داشتن! ببینید اینجا بحث قیاس نیست. صدای ابی با معیین مگر قابل قیاسه؟ آیا یک درصد از تحریرهای عجیب و فوق العاده ی صدای معین در صدای ابی وجود داره؟ می بینید مبنای این مقایسه ها چقدر غلطه؟ اگر همین آهنگ "دل و دست" بنده رو به جای این شرایط به طور اتفاقی در زمانی می شنیدین که توام می شد با یک خاطره ی بسیار بسیار عمیق در زندگیتون اونوقت طبیعتا حس این ترانه و حتی حس خوندن خواننده متفاوت به گوش شما می رسید. بحث من این بود که ای کاش این قیاس رو مطرح نمی کردید چون منصفانه نبود.
    مساله ی بعدی به نظرم تفاوت ما در نوع برخوردمون با مشکل هست (با وجود به قول شما درد و درک مشترکمون از شرایط بحرانی) پاسخ من همون پاسخی هست که به یوسف عزیز دادم. بله مقابله با 80 میلیون غیر ممکنه ولی دنیا هم از نظر من اونقدر کوتاه و بی ارزشه و سریع تموم میشه که ارزش نداره تو این مدت کوتاه از آرمانهام که می دونم مسیر درستی هست (یا حداقل به اشتباه اینطور فکر می کنم) کوتاه بیام. همین قدر که چهارتا هنرجوی من بواسطه ی من توی آموزشگاه با موسیقی من آشنا می شن خودش کوچیکه ناکافیه اما مثبته.

    من از شما خواهش می کنم بخاطر همین درک مشترک و درد مشترک اگر روزی دیدین کسی داره تلاش می کنه که مسیر اصلاح رو طی کنه حداقل به عنوان یک همکار به عنوان یک برادر و یک دوست در دنیای موسیقی شما حمایتش کنین چون مطمئنا چنین آدمی خیلی خیلی ضربه خورده و همه جاش زخمیه.

    از شما ممنونم و عذرخواهی می کنم اگر این مدت بخاطر حرفهای من ناراحت شدین. با آرزوی بهترین ها برای موسیقی کشورمون و بهترین موفقیت ها برای شما و همه ی دوستان


    تعداد کل آرای این پست : 2
    تعداد آرای مثبت : 2
    #32 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۶/۰۵/۰۹ در ساعت 04:10

  5. 2 کاربر زیر از alone_composer برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  6. F-Li آواتار ها
    F-Li
    شماره کاربری
    26412
    مدیر بـازنشسته
    آذر /۱۳۹۱
    Mashhad
    1,954
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3668
    2,584
    سپاس از شما 4,437 بار در 1,782 پست
    Follows
    1
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط alone_composer تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    درود بر شما.
    در پست شما توهین به بنده هست: درس بزرگی از شما یاد گرفتم که مثل شما زندگی نکنم! ولی:
    در پست قبلی ام هیچ نشانی از توهین به شما و رفتار ناپسند نسبت به شما ندیدم. الان توضیح می دهم چرا:

    ببینید شما در پست خود نوشتید که:

    ((کار خوب ساختن... نیاز به دریافت خوب داره... وقتی من نوعی نتونستم دریافت خوبی از اجتماعم داشته باشم، هیچوقت نمیتونم کار خوب بسازم. مثل همین که دریافت شما از الان نیست... از گذشته ای هست که واقعا رو به پایان هستش...))

    شما در این قسمت از نوشتار پیشین خود "رسما" به قضاوت در مورد بنده پرداختید: (مثل همین که دریافت شما از الان نیست... از گذشته ای هست که واقعا رو به پایان هستش..) آنهم صرفا با شنیدن یک آهنگ آنهم به قول خودتان در حالیکه با هدفون پخش می شده و شما در حین شنیدن در حال نوشتن و تایپ در این جا بودید! خوب این قضاوت شماست: در حقیقت شما دارید به من این پیام را منتقل می کنید که: موسیقی باید برای مخاطب جذاب باشد و از این رو باید هنرمند سازنده ی اثر از جامعه ای که در آن زندگی می کند دریافت داشته باشد و شما (بنده) دریافتتان از گذشته است پس موسیقی تان برای مخاطب جذاب نیست.

    این گزاره های فوق همه منطبق بر نوشتار شما و کاملا منطقی هستند. خوب من در پستم از شما محترمانه پرسیدم: شما (ِ نوعی) در چه جایگاهی هستید که معتقدید کار من چنانچه منتشر و تبلیغ شود توسط مخاطبان خاص این کار مورد استقبال قرار نمی گیرد؟ شما جامعه شناسید؟ شما نماد مردم جهان هستید؟ یا نماد مورد اطمینان جامعه ی آماری ایران؟؟ متوجه شدید؟ این که گفتم شما چه کسی هستید توهین به شما نیست. شما ادعا کردید دریافت من متعلق به جامعه ی امروز نیست و من خیلی ساده از شما پرسیدم: شما مگر جامعه شناسید که به خود حق می دهید تا از طرف کل جامعه نظر بنویسید؟

    اینجا هیچ لحن توهین آمیزی به کار نرفت دوست عزیز و همشهری گرامی. دقت کنید شما می توانید به عنوان یک مخاطب از جانب خودتان صحبت کنید من هم همین طور. مشکل از جایی آغاز می شود که ما مبنا را بر این قرار می دهیم که همه بایستی با ما هم سلیقه و هم نظر و هم نگر باشند این دیدگاه مانع پیشرفت است. مثالی می زنم:
    اندی به عنوان یک خواننده طرفدار دارد. داریوش هم دارد. می رویم با طرفداران اندی در مورد آثار داریوش صحبت می کنیم: برخی ممکن است بگویند: این آثار به درد جامعه ی غمگین امروز نمی خورد جامعه ی امروز ایران که افسرده است نیازمند آهنگ های شاد با ریتم تند است و اندی بهترین است و داریوش انسان را به یاد قرض هایش می اندازد (ظاهر حرف منطقی و درست است) حال می رویم به سراغ مخاطبان و هواداران داریوش... ممکن است چنین نقدی به اندی داشته باشند: جامعه نیاز به تفکر و بیداری دارد لذا آهنگ های اندی که یک شادی زودگذر دارند بدون محتوی و بدون عمق تلقی می شوند و کاربردی در جامعه ی امروز ما ندارند (باز هم ظاهر حرف درست است) اما هر دو اظهار نظر به شدت سفسطه وار و غلط هستند! چرا؟ چون جامعه هم به این نیاز دارد و هم به آن! حرف من این است نه توهین به شما و دیگران می گویم: نظر شخصی خود را به جامعه تعمیم ندهید. همین!

    در ادامه سوالات عمیقی پرسیدید که بسیار خوب بودند

    پرسیده اید:

    ((اگر شما موسیقی دیگری بلد نیستید، و به این واسطه محبوب نمیشوید، ضعف شماست... خواه قبول کنید خواه نکنید.
    اگر علاقه به محبوب شدن ندارید، پس نشر آثار به چه دلیل است؟))

    حرف اولتان در مورد بنده غلط است بخش اول جمله ی شما درست است اما نتیجه گیرتان غلط است. بله من موسیقی دیگری بلد نیستم اما اگر محبوبیت نیافته کارم به این واسطه نیست! بلکه "معتقدم" به این واسطه است که این آثار منتشر نشده. شما یک غذای خوب می پزید و بعد نمی گذارند غذای شما بر سر سفره برود! خوب کسی هم طبیعتا با غذای شما آشنا نخواهد شد دیگر!
    علاقه به محبوب شدن؟ دوست عزیز مگر شما هنرمند نیستید؟ معلوم است که یک هنرمند دوست دارد (و بلکه نیاز دارد) که کارش و اثرش دیده شود. این چه حرفی است؟ هر هنرمندی بعد از تولید یک کار ذوق و شوقش را دوست دارد به دیگران هدیه کند و از بازخوردهای ایشان انرژی و انگیزه بگیرد. این انکار شدنی نیست. اما در ادامه فرموده اید:

    (( چرا از روش های تبلیغاتی نوین استفاده نمیکنید؟؟؟ بلد نیستید؟ بسیار خوب... افرادی هستند که هزینه دریافت میکنند و این کار رو برای شما انجام میدن...))

    بله بلد نیستم این کار تخصص می خواهد و کار من نیست. من چنین سیاستی را ندارم. جدا افرادی هستند که هزینه دریافت می کنند و این کار را انجام می دهند؟ من تا کنون چنین افرادی را نیافته ام در طی این مدت. لطف می کنید چنانچه می شناسید در پیام خصوصی به بنده معرفی کنید؟ اگر این کار را بکنید بسیار ممنون خواهم شد چون این راه حل خوبی است.

    منظور شما از این قسمت را نفهمیدم متاسفانه:

    ((اما تا زمانی که شما بخواید خودتونو گول بزنید، مطمئن باشید بیست سال که نه ، دویست سال دیگر هم راه به جایی نخواهید برد.))

    در انتها نوشتید:

    ((رفتار شما مورد پسند من نبود. ( جمله ای که دوست دارید بشنوید مثل " هنر شما مورد پسند من نبود " ) ))

    این دو جمله با هم متفاوت هستند. آیا رفتار من مورد پسند نبود؟ یا اثر بنده که شنیدید؟ یا هر دو؟

    ((و من الله توفیق آقای تهرانی.))

    متوجه این قسمت نیز نشدم.

    ممنون از توجه شما.

    اول از همه، ازینکه بعد مدتها یک تاپیک پر بحث و جدل رو در انجمن میبینم خیلی خوشحالم
    دوم اینکه ، خب دقیقا به همین دلیل که هر سری فکری داره، من هم کلام شما رو به منظور گرفتم و ازین بابت از شما عذر خواهی میکنم! شاید بهتر باشه یه خورده در نوشتن تجدید نظر یا دقت بیشتری بکنین تا سو برداشت نشه.

    خب با چیزی که من از شما شنیدم و شما از من و امثال من که در این انجمن حضور دارند، خواستید، طبیعتا طبق گفته خود شما روی همین یک کار من قضاوت میکنم شما رو! ( به استناد حرفی که به آرتین زدید و گفتید من شما رو از روی نوشته تان در فضای مجازی میشناسم --- شناخت شخصی برابر است با قضاوت ذهنی ) هرچند دوستان میگفتن که کارهای قبل نیز به همین منوال بوده، حالا بهر حال...

    در مورد پخش کثیف من افراد زیادی رو میشناسم که میتونین مستقیم با اونها ارتباط بر قرار کنید.
    روش کار هم به این صورت هست شما در بازار سیاه موسیقی اول معروف و محبوب میشید و بعد برای کسب مجوز اقدام میکنید . اونجاس که سرمایه گذاران سمت شما میان و میتونید راحت به سهمی که از هنرتون طلبکار هستید برسید! اما ، شرایط در زمانی سخت میشه که نه تنها سبک موزیک شما رو مردم عام نمیپسندن، بلکه امکان این هست که شما رو پس بزنن و قطعا هم همینطور هست ( من به نمایندگی از مردم این حرف رو نمیزنم، این گفته رو به شخص تا اعماق وجود درک کردم ، در زمانی که با توان هرچه تمام سعی بر ساخت قطعات خوب برای مشتریان استودیو ام داشتم اما روز به روز وضع بد تر میشد و اسم استودیو بنده بعنوان یکی از استودیو های بد مشهد داشت جا می افتاد که با یک حرکت _ تغییر نام و مکان _ تونستم تقریبا از نو شروع کنم و کار رو پیش ببرم هرچند به سختی ) و شما باید ... تاکید میکنم... باید در بازار سیاه پخش موسیقی با حداقل تنظیم های به روز تر ( اگر بلد نیستید به شخص کاردان بسپارید براتون انجام بده و این کار سختی نیست ... حتی با دخالت سلیقه خودتان تا جایی که به عامه بودن لطمه نزند ) و بعد از اینکه 50 تا 70 درصد مردم شما رو شناختن، بعد به طور خیلی تدریجی سعی به تغییر شرایط هنری به نفع خودتون باشید ... شیب این تغییر باید بسیارملایم ( مثلا در طول دو تا چهار آلبوم ) که طبیعتا زمان زیادی مصرف میکنه باشه تا بتونید به ایده ال خودتون برسید.... نمونه بسیار بارز این داستان ، آقای محسن چاوشی هست. این شخص با تنظیم های کاملا بازاری ، و البته سابقه کاری طولانی و جا خشک کردن در گوش مردم تقریبا یک سال هست دست به تغییرات زده و انصافا ساز بندی کاملا متفاوت ( راک / هارد راک / آلترناتیو ) رو در کارهای خودش با حتی تغییر ترانه ها و مضمون ها، به ایده آل خودش رسیده.
    حتی برای این کار نیازی نیست شما آهنگسازی کارها رو تغییر بدید... گوش مردم به تنظیم مریض شده نه آهنگسازی... هنوز هم ملودی تاثیر مهمی توی یک اثر داره و خب به طبع هارمونی غنی، گستره ملودی وسیع تری رو در اختیار داره که این پوهن مثبت بزرگی هست برای بزرگ شدن یک اثر... پس هر چی بیشتر از این بر روی این مساله پافشاری کنید به نفع شماست همشهری !

    درمورد قیاس اندی و داریوش هم مثال جالبی بود... البته که نظر ها متفاوت است . اما وقتی شما در یک قالب قرار میگیرید خیلی سخت هست که ازش خارج بشید . مثل این دو شخص... نه مثل خود شما
    حالا ... کاری که دقیقا شما باید انجام بدید تغییر قالب به صورت برنامه ریزی شده و از پیش تعیین شده است. برای قدم به سوی محبوبیت. به طبع طرفداران یک درصدی شما در بین مردم هستند. پس تا شما پخش نشوید یک درصد هم نه یک هزارم درصد هم نمیشنوند شما رو... ( پاسخ : تا زمانی که شما بخواید خودتونو گول بزنید، مطمئن باشید بیست سال که نه ، دویست سال دیگر هم راه به جایی نخواهید برد ) پس انعطاف رو شروع کنید.
    توی اجتماعی که تمام مردم راه به سمت پراید دارند، تولید یک ابر ماشین کار بس بیهوده و خطاییست. هرچند تمام مکانیک های چیره ، کاملا به عمق ابر ماشین شما پی میبرند اما در باطن، شما هیچکاری نکردید چون فقط کسی که سوار این مرکب شده خود سازنده بوده... اما با پراید تولید کردن و کم کم بردن داستان به سمت ابر ماشین، این سیر به بار میشینه و این اصل طبیعته... موسیقی ما یکروزه به این روز نیفتاده که با هفتاد اثر بخواد دوباره به دوران خوب برگرده آقای تهرانی عزیز... ! من هم دوست دارم یک قطعه کاملا جز ... بلوز که بوی منهتن بده بسازم... اما، واقعا من نمیخوام کارمو کسی گوش بده؟ طبیعتا چرا
    چکار میکنم؟ خیلی زیر پوستی توی کارهای ایرانی ( اسپنیش منسوخ ) در یک سیکل مناسب، ملودی پنتاتونیک خودم رو ، یا در مرکز کار یا آخر کار جا میدم تا هرکس اسم منو شنید این نوع ملودی ها در ذهنش نقش ببنده
    بعد ازینکه این شخصیت محبوب شد به مرور تنظیم ها و آهنگسازی ها هم تغییر میکنه ... هارمونی ها هم تغییر میکنه و اونوقته که این زمین زراعی موقع برداشتش میشه...
    همیشه در مقابل تغییر ناگهانی جبهه گرفته شده . نمونه بزرگش محسن نامجو که خیلی ها بهش نقد منفی زدند در صورتی که این بشر تا جایی که ازش خبر داشتم بالغ بر 4 هزار کتاب مطالعه کرده بود.
    یا ... خود شما... که در کمال ناباوری با نقد های منفی پشت سر هم مواجه شدین و جبهه کوچکی گرفتین...

    و من الله توفیق هم یعنی توفیق از خدا است.

    بیشتر نمینویسم... هم شما خسته میشید هم خودم.
    شماره تماس اون اشخاص رو هم براتون میفرستم...


    #33 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۶/۰۵/۰۹ در ساعت 04:37

  7. 2 کاربر زیر از F-Li برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  8. wilad آواتار ها
    wilad
    شماره کاربری
    15266
    کاربر پیـشرفته
    خرداد /۱۳۹۱
    405
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی362
    514
    سپاس از شما 616 بار در 248 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    من سعی نکردم قضاوت کنم که میگید قضاوت اشتباه کردید و سعی کردم با کمترین پیش داوری بنویسم
    وقتی به کسانی که موسیقی الکترونیک گوش میدن میگید "گوپ دیس دیپ دیسی"و یا الفاظ دیگه، خب یک تمسخر محسوب میشه و توهین به این افراده (که توضیح دادم هرکسی ممکنه دریک زمان خاص به اون موسیقی نیاز داشته باشه)
    قضاوت اشتباه دومم رو که نوشتید هم فکر نکنم اشتباه باشه.با دید از بالایی که دارید نسبت به بقیه حداقل اینجا که من دیدم،مشخصه نظری که کاملا با معیار های شخصیتون از" نظر و انتقاد"هماهنگ نباشه ناراحتتون میکنه و گارد میگیرید. قبلا هم باهمدیگه بحث کردیم و دیدم که از نظرها یک کلمه رو برجسته میکنید و زیاد روش تاکید میکنید و بااینکه از اول هم ساده نظر دادم،یکم طعنه آمیز جواب گرفتم که بهرحال فضای بحث رو عوض کرد
    پدرتون رو هم مورد قضاوت قرار ندادم اشتباه نکنید،2.3 بار گفتم "مثلا"!چندین مثال زدم اونم یه مثال بود
    ولی اینکه میگید ناراحت نشدید درست نیست مشخصه شدید و ناراحتی شما ماروهم ناراحت میکنه من شخصا اگه چیزی نوشتم از اول دلیلش همین بود.دوس ندارم جایی که همه مون بدنبال یادگیری و اشتراک تجربه هستیم کسی دلزده بشه حس خوبی نیست
    بهرحال...

    در رابطه با کارتون
    من این سبک رو میپسندم
    اما نه این تنظیم شمارو تنظیمتون و بالاخص میکستون رو دوس نداشتم میکس خوب نبود و کامل جلوه نمیداد رنگ صداهارو. تایم 1.1 و چند ثانیه قبلشم صداها افت و خیز داره و 1.1 کاملا صدای شما بصورت محسوس میگیره و ول میکنه
    بااینکه نوازندگی گیتارتون از کار قبلی که باهم راجبش بحث کردیم بیشتر پسندیدم اما خوب جلوه ندادید کارشو و میتونستید از ریتم قشنگتری بامیکس بهتری استفاده کنید
    آکوردهای زیبایی داره
    کلا ترکیب سازهاتون زیاد جون نداره و تنوع نداره،میشد از سازهای بادی خیلی بهتر استفاده کرد یا سترینگتون...
    برای مثال تنظیم عکس خصوصی از نیکان منو واقعا به وجد میاره لذت میبرم و از لحظه به لحظه ش استفاده میکنم!
    شما الان بعد اینهمه کار و تجربه و آموزش و کار عملی زمانی واسه آزمایش و خطا ندارید بنظرم
    با یک تنظیم کننده تاپ یک کار بدید ببینید خودبخود بازتاب هم داده نمیشه؟من خودم اولین آهنگ خواننده هم باشه اما اسم نیکان رو کاور باشه حتما گوش میدم.برای مثال البته نیکان رو میگم ممکنه ایشون روهم قبول نداشته باشید
    و اینکه موزیکتون رو اگه حفظ میکنید حداقل ترانه هاتونو بروز تر کنید و با ترانه سرای خوب و جدیدی کار کنید حتما تاثیر داره من ترانه هاتون روهم شخصا نمیپسندم و حسی بهم نمیده
    موفق باشید


    #34 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۶/۰۵/۰۹ در ساعت 16:02

  9. 2 کاربر زیر از wilad برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  10. alone_composer آواتار ها
    alone_composer
    شماره کاربری
    101381
    هنــرمنـد انجمن
    خرداد /۱۳۹۴
    107
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی257
    123
    سپاس از شما 345 بار در 91 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    چقدر جالب هست که اعمال و رفتار خودتون رو به من نسبت می دین از کل بحثها و حرفهای من یک کلمه ی گوپ دیس رو برداشتین و به قول خودتون بولدش کردین و دارین قضاوت می کنینببخشید الان با موبایل و به سختی دارم تایپ می کنم شب مبسوط خواهم نوشت


    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1
    #35 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۶/۰۵/۰۹ در ساعت 18:29

  11. 2 کاربر زیر از alone_composer برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  12. wilad آواتار ها
    wilad
    شماره کاربری
    15266
    کاربر پیـشرفته
    خرداد /۱۳۹۱
    405
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی362
    514
    سپاس از شما 616 بار در 248 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط alone_composer تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    چقدر جالب هست که اعمال و رفتار خودتون رو به من نسبت می دین از کل بحثها و حرفهای من یک کلمه ی گوپ دیس رو برداشتین و به قول خودتون بولدش کردین و دارین قضاوت می کنینببخشید الان با موبایل و به سختی دارم تایپ می کنم شب مبسوط خواهم نوشت
    آقای تهرانی چرا تمااااام نظرهارو با طرح تئوری توطئه میبینید؟من آخرین پستم سریع از مسائل شخصیتی و فردی گذشتم ،سوتفاهم راجب منظور خودمو درست کردم و سراغ هنرتون اومدم دیگه
    اونوقت میگید "اعمال و رفتار خودتون رو به من نسبت میدید"؟
    من اگه مثال گوپ دیس رو آوردم یک نمونه بود،که بله شماهم زیاد ادیبانه که خودتون فکر میکنید نمینویسید وگرنه بازم مثال هست. ""قشر جوان موسیخ سیخی! ""
    اصلا مو و ظاهر انسان ها به شما و طرز فکرشون ربط نداره که، انیشتین هم مو سیخ سیخی بود! اینها طعنه هستن جناب اینها کنایه س و توهین هستش قبول کنید
    من حرف خودتونو خوندم که دقیقا نوشتید: "موسیقی را برای دل خودم می سازم"" ولی درجواب من میگید قضاوت اشتباه کردید من میخواهم موسیقی را برای آن درصد از جامعه که میپسندند اجرا کنم!""این دیگه دل خودتون نیست
    خوشبختانه بنده ایران زندگی نمیکنم
    دقیقا میدون نزدیک خونه یه محل تجمع کوچیکه که هر روز رد بشی صدای موسیقی و اجرا میاد
    خواننده و نوازنده از 15.16 سال تا 50 سال میان یه گیتار میگیرن دستشون و چیزی که دوس دارن میخونن کنارشم 10.12 تا سی دی از آهنگشون که اگه کسی خوشش اومد بخره
    بند میان 4.5 نفری آهنگ اجرا میکنن به همین ترتیب
    پیرمرد میشینه کانتری میزنه میخونه چند نفرم جمع میشن لذت میبرن آخرم یه تشویق و تشکر و تمام...
    میخوایید با عکس و ویدیو نشونتون بدم دستاش کلی ترک داره پوست انداخته چشماش ضعیفه نمیبینه اما آکاردئون میزنه و همیشه م لبخند داره بی منت
    هیچکدوم ازینارو من نه تو تلوزیون میبینم نه تو سایت و رسانه و نه تو کنسرت های رسمی
    "اینها" برای دل خودشون میسازن
    لذت میبرن ازینکه یه بچه ازونجا رد میشه و با آهنگ اونها چند ثانیه میرقصه
    ازینکه صداشون تو دل شهر بدون منت میپیچه
    نه از کسی هم توقع دارن نه شاکی ان نه گله دارن حتی پول خوردم بزاری تو کیس سازشون تشکر میکنن ازت
    شما سخت گرفتید دنیارو


    #36 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۶/۰۵/۰۹ در ساعت 19:05

  13. کاربران زیر از شما wilad عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


  14. alone_composer آواتار ها
    alone_composer
    شماره کاربری
    101381
    هنــرمنـد انجمن
    خرداد /۱۳۹۴
    107
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی257
    123
    سپاس از شما 345 بار در 91 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط wilad تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    آقای تهرانی چرا تمااااام نظرهارو با طرح تئوری توطئه میبینید؟من آخرین پستم سریع از مسائل شخصیتی و فردی گذشتم ،سوتفاهم راجب منظور خودمو درست کردم و سراغ هنرتون اومدم دیگه
    اونوقت میگید "اعمال و رفتار خودتون رو به من نسبت میدید"؟
    من اگه مثال گوپ دیس رو آوردم یک نمونه بود،که بله شماهم زیاد ادیبانه که خودتون فکر میکنید نمینویسید وگرنه بازم مثال هست. ""قشر جوان موسیخ سیخی! ""
    اصلا مو و ظاهر انسان ها به شما و طرز فکرشون ربط نداره که، انیشتین هم مو سیخ سیخی بود! اینها طعنه هستن جناب اینها کنایه س و توهین هستش قبول کنید
    من حرف خودتونو خوندم که دقیقا نوشتید: "موسیقی را برای دل خودم می سازم"" ولی درجواب من میگید قضاوت اشتباه کردید من میخواهم موسیقی را برای آن درصد از جامعه که میپسندند اجرا کنم!""این دیگه دل خودتون نیست
    خوشبختانه بنده ایران زندگی نمیکنم
    دقیقا میدون نزدیک خونه یه محل تجمع کوچیکه که هر روز رد بشی صدای موسیقی و اجرا میاد
    خواننده و نوازنده از 15.16 سال تا 50 سال میان یه گیتار میگیرن دستشون و چیزی که دوس دارن میخونن کنارشم 10.12 تا سی دی از آهنگشون که اگه کسی خوشش اومد بخره
    بند میان 4.5 نفری آهنگ اجرا میکنن به همین ترتیب
    پیرمرد میشینه کانتری میزنه میخونه چند نفرم جمع میشن لذت میبرن آخرم یه تشویق و تشکر و تمام...
    میخوایید با عکس و ویدیو نشونتون بدم دستاش کلی ترک داره پوست انداخته چشماش ضعیفه نمیبینه اما آکاردئون میزنه و همیشه م لبخند داره بی منت
    هیچکدوم ازینارو من نه تو تلوزیون میبینم نه تو سایت و رسانه و نه تو کنسرت های رسمی
    "اینها" برای دل خودشون میسازن
    لذت میبرن ازینکه یه بچه ازونجا رد میشه و با آهنگ اونها چند ثانیه میرقصه
    ازینکه صداشون تو دل شهر بدون منت میپیچه
    نه از کسی هم توقع دارن نه شاکی ان نه گله دارن حتی پول خوردم بزاری تو کیس سازشون تشکر میکنن ازت
    شما سخت گرفتید دنیارو
    درود بر شما خوب برسیم به پیام شما مو به مو و جز ءبه جزء!
    از ابتدا شروع کنیم و این قسمت:

    ((آقای تهرانی چرا تمااااام نظرهارو با طرح تئوری توطئه میبینید؟من آخرین پستم سریع از مسائل شخصیتی و فردی گذشتم ))

    از مسائل شخصیتی و فردی "سریع" بگذرید یا "آهسته" شما دارید به "ناحق" شخصیت من را کنکاش و در موردش قضاوت می کنید. فارغ از این که اساسا چنین اجازه ای را دارید یا خیر؛ این کار را دارید در یک محیط عمومی و در مقابل دید آزاد میهمانان و کاربران سایت انجام می دهید. چطور انتظار دارید که من از خودم دفاع نکنم؟ شما دارید در مورد من پیش داوری اشتباه می کنید در محیط علنی می نویسید بعد انتظار دقیقا چه چیزی را از من دارید؟ اینکه سرم را پایین انداخته و به قول شما آسان بگیرم و بگذرم؟ هرگز چنین چیزی قابل قبول نیست چراکه پیش داوری های شما اشتباه است و من نه برای "شما" بلکه برای مخاطبی که دارد این سطور را می خواند موظف به دفاع از خودم هستم. شما به شخصیت بنده کاری نداشته باشید بنده هم پاسخی در این مورد نخواهم داد.

    اما بپردازیم به این پیش داوریها و قضاوت های ناعادلانه ی شما:

    شما چون در ذهنتان یک پیش فرض ذهنی از من ساخته اید و دارید او را نقد می کنید و قضاوت می نمایید نکاتی را در متن بنده می بینید که به نفع و دلخواهتان است! مثلا موقعی که مرا به عدم انتقاد پذیری متهم کردید و بعد من برای شما لینک سر راستی آوردم که در آن صریحا به انتقاد یک کاربر ناشناس جامه ی عمل پوشانده بودم به صلاحتان نبود که به آن اشاره کنید و دیگر هم در موردش حرفی نزدید. الان هم در مورد موسیقی الککترونیک دارید بخش هایی از سخنان مرا بی ربط کات کرده و بولد می کنید (دقیقا اتهامی که به بنده می زنید) و من به جهت تنویر افکار خوانندگان عزیز ناچارم به شما نشان دهم باز هم مستند و با لینک که بارها و بارها در همین تاپیک در مورد ارزشمند بودن و تخصصی بودن موسیقی الکترونیک سخن گفته ام (به صلاحتان نبوده که آنها را ببینید گویا).

    دوستان و خوانندگان گرامی اینها بخشی از نوشتار من در مورد موسیقی الکترونیک و اهمیت تخصص و ارزش آن است:
    (به همان دلیلی که معتقدم ساخت موسیقی الکترونیک کار و تخصص من نیست)
    بله بلد نیستم این کار تخصص می خواهد و کار من نیست.
    موسیقی الکترونیک اگر بخواهد درست اجرا شود تخصص بسیار بسیار زیادی نیاز خواهد داشت در دانشگاههای جهان شما بهتر از من می دانید که اصلا یک رشته ی بزرگ است.
    و ...

    حال دوستان خود قضاوت کنید که آیا من موسیقی الکترونیک و طرفداران آن را تحقیر کرده ام؟ اینها عین جملات و پست های من در این تاپیک هست و ایشان متاسفانه با پیش داوری غلط در مورد من و مطرح کردن آن در مکان عمومی دارند ذهنیت اشتباهی از من می سازند. من صرفا گفتم: تخصص و دانشی در زمینه ی موسیقی الکترونیک "ندارم"!! کجای این جمله تحقیر این سبک و طرفداران بیشمار آن است؟ من حتی در جواب جناب مرتضی نوشتم:

    می شود موسیقی الکترونیک نوشت با رعایت قوانین موسیقی می شود هم موسیقی ارکسترال ساخت با می دی کنترلر و سمپل و بدون علم و دانش! هیچ تعصبی روی هیچ سبک و موسیقی درست نیست.

    اما شما می فرمایید جایی که صحبت از گوپ دیس کرده ام و یا گفته ام جوان مو سیخ سیخی این ها توهین بوده؛ بیایید با سند و مدرک بنگریم به آنچه من گفته ام عینا و واژه به واژه:

    ابتدا در مورد واژه ی گوپ دیس:

    بسیار خوب مثال دیگر از خوانندگان داخلی می زنم این بار آقای محمد اصفهانی را به یاد دارید؟ ایشان زمانی که شروع کردند جزو مطرح ترین ها بودند چه شد که اکنون آنقدر طرفدار ندارند؟ من به شما می گویم دو آلبوم آخر ایشان را گوش کنید! به قول معروف آمدند امروزی باشند! تکنو ترنس به قول عوام (گوپ دیس پوپ دیس!!) خوب نتیجه چه شد؟ الان امروزی شدند؟ الان خیلی معروف تر شدند؟ الان دیگر نسل جوان عاشق ایشان هستند؟ چرا نمی خواهید بپذیرید که فارغ از هارمونی و کنترپوان و تکنیک و تاکتیک و ...هنرمندیک انسان هست و هر انسان یک اثر انگشت و یک دست خط دارد.
    در مثال بالا من نوشتم به قول عوام این حرف هیچ توهینی به هیچ کسی نمی کند. مثلا عوام به تحریرهای حلقوی در موسیقی سنتی می گویند: چهچه!! حالا اگر ما در جایی بنویسیم: تحریرهای حلقوی یا به قول عوام "چهچهه" آیا در اینجا به کسی توهینی شده؟؟ طبیعتا نه. به قسمت قرمز رنگ توجه کنید. نوشته ام: فارغ از هارمونی و کنترپوان و تکنیک و ... این حرف من به این معناست که: موسیقی آقای اصفهانی با تغییر و بروز شدن باعث نشد که طرفداران ایشان بیشتر شوند. چرا که موسیقی تکنو و ترنس نیز تخصص می خواهد. دست خط می خواهد کاری تخصصی و دانشیک است. کاری علمی و استعدادی ذاتی است. هیچ توهینی در اینجا به هیچ کسی نشده.


    و اما در مورد جوون مو سیخ سیخی. این جمله ی من است:

    من نیازی به تغییر سبک کارهایم نمی بینم چراکه موسیقی را برای دل خودم می سازم نه برای هارمونی و کنترپوان پیچیده نه برای خوش آمد قشر جوان موسیخ سیخی! برای دل خودم.
    در اینجا من در پاسخ کاربر عزیز جناب F-Li نوشته بودم که من موسیقی را برای دل خودم می سازم نه برای خوش آمد و بد آمد دیگران. در اینجا جوان موسیخ سیخی به هیچ عنوان ربطی به سبک موسیقی الکترونیک ندارد و شما نمی توانید هیچ ارتباطی در این زمینه پیدا کنید. بنابراین هیچ توهینی به مخاطبان موسیقی الکترونیک نشده. اگر توهینی شده آن جمله ی قرمز رنگ بعدی هم باید از نظر شما توهین باشد (هارمونی و کنترپوان پیچیده!) اما شما این را ندیدید. منظور من صریح و واضح این بوده: کار موسیقی و ساخت آثار موسیقی برای من از دل خودم نشات می گیرد. برای شهرت و معروفیت در قشر کنترپوان دوست یا قشرهای جوانان کم سن و سال و جذب آنها نیست. در کجای این حرف می توان برداشت کرد که من گفته ام: مو و ظاهر انسانها به من ربط دارد که شما نوشته اید:

    اصلا مو و ظاهر انسان ها به شما و طرز فکرشون ربط نداره که
    فرموده اید:

    ((من حرف خودتونو خوندم که دقیقا نوشتید: "موسیقی را برای دل خودم می سازم"" ولی درجواب من میگید قضاوت اشتباه کردید من میخواهم موسیقی را برای آن درصد از جامعه که میپسندند اجرا کنم!""این دیگه دل خودتون نیست))

    این برداشت اشتباه شماست وگرنه تناقضی وجود ندارد! مثالی می زنم اردلان سرافراز شاعر توانمند و ترانه سرای بزرگ در مصاحبه ای می گفتند: سالها قبل هر روز از کنار دیوار قدیمی که دو پنجره در دو طرف آن قرار داشتند می گذشتم و هر روز با خودم فکر می کردم اگر این دو پنجره عاشق هم باشند به واسطه ی این دیوار هرگز بهم نخواهند رسید مگر اینکه روزی این دیوار خراب شود.... همین ایده ای شد برای ترانه ی "دو پنجره" (توی یک دیوار سنگی دو تا پنجره اسیرن...) "چند سال بعد" روزی خانم گوگوش به منزلم آمده بودند و در بین اشعارم می گشتند که "به طور کاملا اتفاقی" به این شعر برخوردند و به من گفتند من این شعر را می خواهم بخوانم و این شد داستان آهنگ دو پنجره....

    در نقل قول بالا می بینیم که اردلان سرفراز عزیز شعر زیبای دو پنجره را اصلا برای دل خودشون و در عوالم خودشان نوشتند و حتی تصور نمی کردند که چه کسی ممکن است در آینده آن کار را بخواند. این یعنی کار برای دل این یعنی هنر واقعی و حقیقی.... خوب مردم هم از این کار به شدت استقبال کردند. منظور من نیز همین رویکرد بود. یعنی من برای دل خود ترانه می سازم و می خوانم و در صورتی که این ترانه ها منتشر شوند قطعا افرادی که هم فکر من هستند با آثار و صدایم آشنا خواهند شد و مخاطب بنده می شوند. این که کار من به قول معروف دلی است، هیچ تناقض و تعارضی با اینکه دوست دارم کارم منتشر شود ندارد! شما برای اینکه در جامعه ای زندگی کنید الزاما نیازی نیست که عقایدتان را بزور شبیه به عقاید بقیه ی مردم جامعه کنید! شما خودتان هستید و قطعا دوستانی پیدا خواهید کرد که تا حد زیادی با شما هم نگر و هم نظر هستند.

    فرموده اید:

    ازینکه صداشون تو دل شهر بدون منت میپیچه
    نه از کسی هم توقع دارن نه شاکی ان نه گله دارن
    اگر در اینجا منظور شما این است که: بنده شاکی ام و منت سر دیگران می گذارم کاملا باز هم دارید با پیشداوری سخن می گویید و دارید شخصیت مرا زیر سوال می برید (در حضور جمع متاسفانه و نه در پیام خصوصی) بنده تمام آثارم را به رایگان در سایت ها گذاشته ام به رایگان برای مردم در شهری که کنسرت ممنوع است بارها اجرا گذاشته ام. (ببخشید که مجبورم این ها را بنویسم شما مجبورم کردید و من باید از خودم دفاع کنم چون کس دیگری در اینجا نیست!!) همین که اثرم را با بهترین کیفیتی که از دستم بر می آمده برای دانلود گذاشتم نشان می دهد هیچ منتی بر سر هیچ کس نیست منتها شنونده هم باید این مساله را درک کند! توقع که ندارید در اینجا ساز دست بگیرم و بروم در خیابان برای مردم زنده بخوانم؟ آنهم در شهری که کنسرت موسیقی ممنوع است؟؟؟ مطمئن باشید اگر ممنوع نبود با افتخار این کار را می کردم (بر خلاف تصور ذهنی غلطی که از اولین پستتان از من ساخته اید و مدام دارید به دیگران معرفی می کنید).


    در مورد انتقادتان از اثر ممنونم در مورد میکس با شما موافقم چون تخصصی در میکس ندارم. اما در مورد افت صدا در دقیقه ی 1:1 متاسفانه اشتباه می کنید در اینجا کرشندوی سازهای زهی که در حال نواختن ترمولو هستند به همراه تریوله های گیتار باس باعث این دیدگاه شما شده چون کرشندو ذاتا همین است و به همین منظور به کار می رود در مورد گرفتگی صدا هم کاملا اشتباه می کنید چرا که یک تیم 5 نفره بر ضبط من همیشه نظارت دقیق و موشکافانه دارند و از آن گذشته در استودیو هر بیت را بنده ده بار می خوانم و بعد در مرحله ی سلکشن (چندین روز بعد از روز ضبط) بعد از شنیدن حرف به حرف تمامی برداشتها، بهترین برداشت ها را انتخاب می کنم و کنار هم قرار می دهم لذا بعد از این همه فیلتر امکان انتخاب صدای گرفته از بین دهها برداشت نمونه صفر خواهد بود. ضمن اینکه ضبط در زمانی انجام می شود که هیچ گونه مشکل حنجره در کار نباشد و از چندین روز قبل حتی در خوردن و آشامیدن مراعات فراوانی می کنم. (اگر بخواهید فایل سولو و بدون افکت همین قسمت از صدا را برایتان بفرستم که مستند دوستان قضاوت کنند گرفتگی در کار نیست!)

    در مورد انتقاد این را بگویم که انتقاد با نظر شخصی (و نه علمی) بسیار محترم است به شرطی که انسان بگوید: این نظر شخصی من است. بحث من این بود که ما حق نداریم نظر شخصی خودمان را به عموم جامعه نسبت بدهیم. اما نظر و انتقاد علمی قابل تعمیم بوده و بایستی توسط هنرمند لحاظ گردد.

    در نهایت این را نیز بگویم: ما متاسفانه مفهوم انتقاد کردن و انتقاد پذیر بودن را درست نیاموخته ایم! اینکه شمای نوعی منصفانه و غیر منصفانه هر نظر ولو اشتباه در مورد کار من نوعی بدهید و بنده هم سر خم کرده و بگویم حق با شماست به معنای "انتقاد پذیری" نیست. بلکه اگر شما انتقادی می کنید و به نظر من حرف شما اشتباه است این حق را دارم که محترمانه به شما توضیح دهم که خیر! انتقاد شما بی مورد بوده و به این دلایل حرفتان نادرست است. در این صورت شما نمی توانید بنده را به سخت گرفتن و یا جبهه گرفتن متهم کنید! انتقاد نادرست نیز باید پاسخ داده شده و فرد نقاد خودش اول از همه بایستی انتقاد پذیر باشد.

    ببخشید طولانی شد. با سپاس


    تعداد کل آرای این پست : 2
    تعداد آرای مثبت : 2
    #37 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۶/۰۵/۱۰ در ساعت 00:40

  15. 2 کاربر زیر از alone_composer برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  16. wilad آواتار ها
    wilad
    شماره کاربری
    15266
    کاربر پیـشرفته
    خرداد /۱۳۹۱
    405
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی362
    514
    سپاس از شما 616 بار در 248 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    من از کسانی که نظرهای منو میخونن خواهش دارم دیدشون نسبت به آقای تهرانی مستقل باشه و نظرات من تاثیری رو قضاوتشون نداشته باشه
    همیشه در متن هام مینویسم "به نظرم"...... . (نه صرفا بخاطر شما بلکه کلا عادتمه و چیزیو به زور به کسی تحمیل نمیکنم و نظر خودمو میگم)

    اینکه میگید به فلان چیز اشاره نکردم چون به نفعم نبوده جالب نیست،برخلاف شما من هیچ باکی از قضاوت دوستان اینجا ندارم.
    همه اینجا افراد بالغی هستیم و لحن نوشتار و سخن رو درک میکنیم
    مو سیخ سیخی توهین نیست به خودی خود،آهنگ گوپ دیس و فلان توهین نیس،اما لحنی که شما استفاده میکنید تمسخر هستش با علامت "!"

    من منظورم گرفتگی حنجره تون نبود
    تایم 1.01 ولوم صداتون بالا پایین میکنه خیلی هم مشخصه مثلا میتونه در اثر کمپرس نادرست باشه
    زندگی رو که میگید و کش میارید دقیقا اونجا حس میکنم انگار کلید ولوم رو یه لحظه رو پلیرم کم وزیاد کردم با دقت گوش بدید متوجه منظورم میشید

    و در آخر
    زیر پست خیلی از هنرمندا حتی خارجی یهو یه نوجوون 15.16 ساله میاد مینویسه "بولشیت"و میره
    ایرانیا میرن فحش میدن
    یکی مینویسه خیلی چرت بود
    فرهنگ و ادبیات تمام مردم رو نمیتونیم اصلاح کنیم که
    اون هنرمند نمیشینه جواب بده و یا بگه به اثر هنریم توهین کردید زندگیمو باختم و یا ناامید شه.چون میدونه شاید احساسات لحظه ای باشه،شاید پس فرداش همون نوجوون سرودست بشکونه براش،که امیدوارم نشکنه ،بهرحال نمیشه بی سر و دست زندگی

    بازهم میگم شما مدت فعالیتتون خیلی زیاده،تجربه تون خیلیه،من کاش اندازه شما اصطلاح و تئوری بلد بودم
    اگه میخوایید ادامه بدید برید سمت تنظیم کننده ها و ترانه سراهای باتجربه و کاربلد و سطح بالای کشور
    ولی واسه شخص خودم صداتون به من احساسی نمیده وگرنه عاشق این موزیک ها هم هستم
    "بازهم " عزیزان این نظر میلاد هستش فقط و قضاوت نکنید
    اون شوخی کوچیک هم ناراحتتون نکنه


    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1
    #38 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۶/۰۵/۱۰ در ساعت 01:40

  17. 1ketaz آواتار ها
    1ketaz
    شماره کاربری
    24346
    کاربر تازه وارد
    آبان /۱۳۹۱
    22
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی6
    0
    سپاس از شما 3 بار در 3 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    واقعا تاسف میخورم که یکی بعداز بیست سال نتونسته به خواسته هاش برسه!البته منم مثل شما هستم و نتونستم برا خودم کاری بکنم چون شاید منتظرم یکی بیاد برا من کاری بکنه.به هر حال تصمیم گرفتم خودم برا خودم کاری بکنم.کتابایی در مورد موفقیت و رسیدن به آرزوها و اه... خوندم و هرروز هم دارم این کاررو میکنم و مطمعنم میتونم به جایی که میخوام برسم.چون هم استعدادشو دارم هم لیاقتشو و هم اینکه چیزه محالی نیست.چند اسطوره هستند که همیشه آهنگاشونو دنبال میکنم(از نوجوانی).منظورم سیاوش قمیشی - ناصر چشم آذر و یانی هستند.البته عاشق کارای شادمهر هم هستم.به هرحال برا خودم اه...ی دارم و شماهم بد نیست ترس و نگرانی رو از خودتون دور کنید و به خودتون و استعدادتون ایمان داشته باشید.شما بهترینید و میتونید به چیزایی که میخواین برسین.


    تعداد کل آرای این پست : 1
    تعداد آرای مثبت : 1
    #39 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۶/۰۹/۱۷ در ساعت 14:28

  18. کاربران زیر از شما 1ketaz عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


  19. alone_composer آواتار ها
    alone_composer
    شماره کاربری
    101381
    هنــرمنـد انجمن
    خرداد /۱۳۹۴
    107
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی257
    123
    سپاس از شما 345 بار در 91 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط 1ketaz تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    واقعا تاسف میخورم که یکی بعداز بیست سال نتونسته به خواسته هاش برسه!البته منم مثل شما هستم و نتونستم برا خودم کاری بکنم چون شاید منتظرم یکی بیاد برا من کاری بکنه.به هر حال تصمیم گرفتم خودم برا خودم کاری بکنم.کتابایی در مورد موفقیت و رسیدن به آرزوها و اه... خوندم و هرروز هم دارم این کاررو میکنم و مطمعنم میتونم به جایی که میخوام برسم.چون هم استعدادشو دارم هم لیاقتشو و هم اینکه چیزه محالی نیست.چند اسطوره هستند که همیشه آهنگاشونو دنبال میکنم(از نوجوانی).منظورم سیاوش قمیشی - ناصر چشم آذر و یانی هستند.البته عاشق کارای شادمهر هم هستم.به هرحال برا خودم اه...ی دارم و شماهم بد نیست ترس و نگرانی رو از خودتون دور کنید و به خودتون و استعدادتون ایمان داشته باشید.شما بهترینید و میتونید به چیزایی که میخواین برسین.
    درود بر دوست عزیز و هنرمندم.

    در دوره ی بدی زندگی می کنیم متاسفانه. من نیز در بین سالهای 76 تا 78 تمامی کتابهای روانشناسی موفقیت را بدون استثناء می خریدم و چندین بار می خواندم کتابهای آنتی رابینز کتاب از دولت عشق کاترین پاندر، کتاب رمز موفقیت دیل کارنگی و چگونه زمان خود را مدیریت کنیم.... کتاب "از حال بد له حال خوب" و ... و ...

    همین عشق و اراده ی قوی کاری با من کرد که در طی این بیست و خورده ای سال حتی یک لحظه از پای ننشسته و تا کنون 78 آهنگ ساخته و خوانده ام. آهنگهایی که برای نت به نت آنها شبانه روز بی خوابی کشیده و رنج فراوانی را متحمل شده ام.... اما چه شد؟ براستی چند هزار بار با مسئولین مختلف صحبت کردم... چه شد؟ "هیچ".... دوست خوبم شاید اگر بخواهی خودت باشی و فقط خودت و برای به ثمر رسیدن این خود تلاش کنی در این نقطه ی مکانی و زمانی تلاشی صدها برابر ادیسون ها و گالیله ها نیاز خواهی داشت.... و البته شاید باز هم هیچ بهایی برایت قائل نباشند.

    ممنونم از نظر لطف و محبت شما


    #40 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۶/۱۰/۱۷ در ساعت 00:27

+ پاسخ به موضوع
صفحه 4 از 4 نخستنخست ... 2 3 4

موضوعات مشابه

  1. مرد عنکبوتی، زی.زی گولو را خورده است!
    توسط Ramin95 در انجمن اخبار روز موسیقی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۳/۲۳, 17:30
  2. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۳/۱۲, 10:00
  3. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۱۱/۲۳, 14:40
  4. حسین علیزاده در نشست خبری: بداهه نوازی حکایت لحظه هاست
    توسط Ramin95 در انجمن اخبار روز موسیقی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۱/۰۲/۰۴, 23:50
  5. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۰/۲۹, 01:30

جستجو شده ها

Nobody landed on this page from a search engine, yet!

تا این لحظه 113 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

نمایش برچسب‌ها

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی