کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

جهت مشاهده ی پستی که بیشترین امتیاز مثبت را در این تاپیک کسب کرده است اینجا را کلیک کنید

+ پاسخ به موضوع
صفحه 1 از 2 1 2 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 11

موضوع: آنچه در مورد سینتی سایزرها باید بدانیم | Synth Tutorials

  1. - neo - آواتار ها
    - neo -
    شماره کاربری
    47622
    کاربر پیـشرفته
    مرداد /۱۳۹۲
    537
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی661
    562
    سپاس از شما 536 بار در 253 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    Question آنچه در مورد سینتی سایزرها باید بدانیم | Synth Tutorials

    درود
    با توجه به اینکه آموزش نسبی هست و خودم هم در حال آموزش سینتی سایزر هستم و هنوز کامل مسلط نشدم تصمیم گرفتم یه مرجع یکپارچه از آموزشهایی که میبینم و اطلاعاتی که بدست میارم رو اینجا براتون به زبان ساده توضیح بدم تا گوشه ای از زحماتی که سایت کیوبیس و اعضای گلش در ارتقای اطلاعات بنده داشت رو بتونم جبران کنم

    از زبان خودم :
    اولین بار وقتی که با کلمه سینتی سایزر آشنا شدم در حالی بود که اف ال رو تازه تا حدودی روون شده بودم کار با یسری vsti های داخلی اف ال رو یاد گرفته بودم اما دلیل خیلی از کارها رو نمیدونستم و به صورت حفظی یاد گرفته بودم مثلا فلان کار فلان نتیجه رو میده
    بعدها در سبک خودم (رپ) که ویدیوهای آموزشی زیادی رو به زبانهای مختلف و اکثرا از یوتیوب میدیدم متوجه شدم در هر پروژه معمولا از یک یا چند صدای synth هم استفاده میشه
    بعدها آهنگایی که قبلا میشناختم رو دباره میشنیدم و دقیقا توی ذهنم تداعی میشد که فلان صدا در این آهنگ یه آهنگ سینث هست و مثلا من میتونم با کمی دستکاری در سیتروس اف ال (Sytrus) همین صدا رو بسازم و تمرین میکردم
    اولین باری که جدی تونستم یه صدا رو کامل بسازم صدای بکار رفته در آهنگ امینم به اسم Lighters بودکه همراه Royace و Bruno Mars خونده بود و به یکی از معروفترین آهنگای جهان تبدیل شد
    مورد بعدی که ساختم یکی دوتا صدا از آهنگ Inna Amazing بود که به سبک دنس هست
    کم کم فهمیدم سینتی سایزرها دو دسته هستند : آنالوگ-دیجیتال
    همچنین فهمیدم کیبوردهایی که در بازار هستند از برنهای مختلف از جمله یاماها و ... کارکردی بر مبنای قوانین سینتی سایزرها رو دارن و به نوبه خود نوعی سینتی سایزر محسوب میشن
    همچنین کم کم متوجه شدم خیلی از vsti هایی که داخلی اف ال هستند سینتی سایزر هستند و قدرتهایی دارند که ما ازونها باخبر نیستیم
    برای مثال مدت زیادی دنبال یه صدای گیتار بین گیتار باس و گیتار آکوستیک بودم مشابه آنچه در کارهای گروه Anathema میشنویم
    vsti های حجیم و متعدد زیادی رو پیدا و دانلود کردم و به سختی تونستم به صدایی که میخواستم برسم اما مدتی پیش یک پروژه ترنس حرفه ای دانلود کردم که تماما با vsti های داخلی خود اف ال ساخته شده بود و متوجه شدم همون صدایی رو که مدت زیادی دنبالش بودم رو با سینتی سایزر wasp خود اف ال استودیو به قدری طبیعی ساخته بود که باورم نمیشد در برابر اونهمه سمپلها و سازهای حجیم که دانلود کردم یه سینتی سایزر کم حجم بتونه همچین کیفیتی بده !
    به ترتیب ماجراهای مشابهی اتفاق افتاد و فهمیدم داخل اف ال سینتی سایزرهای زیادی هست :
    3xosc-wasp-Toxic Biohazard-Sytrus-Harmor-Ha-Harmless و ...
    بعضا vsti هایی هم هستند که بخشی ازونها المانهای سینتی سایزرها رو در اختیار کاربر میزاره تا صداها رو تبدیل کنن و صدای جدید بسازن
    لذا از آنچه گفته شد بر می آید که اهمیت شناخت سینتی سایزرها در آهنگسازی الکترونیک بسیار بالاست به طوری که امروزه نمونه های زیادی رو در بین آهنگهای معروف دنیا میبینیم ...
    در ادامه و در پست بعد یه مقدمه و تاریخچه مختصر از سینتی سایزرها رو میگم


    تعداد کل آرای این پست : 13
    تعداد آرای مثبت : 13
    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۹/۰۱ در ساعت 12:52

  2. 12 کاربر زیر از - neo - برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  3. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

  4. - neo - آواتار ها
    - neo -
    شماره کاربری
    47622
    کاربر پیـشرفته
    مرداد /۱۳۹۲
    537
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی661
    562
    سپاس از شما 536 بار در 253 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    قبل هر چیز دو تا نکته رو باید بگم تا تاپیک جلوتر نرفته :

    1- مسلما انگیزه و کیفیت مطالب و نوع آموزش بستگی به استقبال شما دوستان داره و بنده هم به تنهایی قادر به اداره کامل این مطلب نیستم و کند و دست و پاشکسته در حد خوم پیش میرم و همونطوری که گفتم خودم هم در حال آموزش هستم پس از تمام کسانی که اطلاعات خوبی دارند دعوت میکنم برای بهتر شدن تاپیک کمک کنن و ایرادات رو بگن تا بتونیم بهتر بریم جلو
    بنده از دوست عزیزم F-Li عزیز که اولین بار از طریق ایشون با سینث آشنایی پیدا کردم هم خواهش کردم در اداره تاپیک بنده رو راهنمیی و کمک کنن
    2- از مطالب زیادی برای آموزش دادن استفاده خواهیم کرد رفرنس های ایرانی ذکر خواهند شد و رفرنسهای خارجی هم به همچنین اما مطمئن باشید این مطلب یکپارچه ای که در اینجا تحت عنوان آموزش سینتی سایزر میبنید اولین بار در بین تمامی سایتهای ایرانی خواهد بود و خیلی از مطالب هم حاصل تجربه خواهد بود و اینطور نیست که کلا یک کپی برداری از یکی دو سایت شده باشه ! پس خواهش میکنم صبور باشید و با نظرات سازنده مارو یاری و همراهی کنید
    ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    مقدمه ای در مورد سینتی سایزرها :

    سینتی سایزر چیست؟ ( به نقل از سایت آسمونی)
    اولین سینتی سایزر جهان
    عکس زیر اولین سینتی سایزر(synthesizer) تاریخ است. لوئیس سیدنی با این ماشین عجیب خود موفق شد، صداهای ادوات مختلف موسیقی را یک تنه تولید کند. او با این ساز اختراعی یک کنسرت پر سروصدا در لندن برگزار کرد که هرچند با استقبال مردم روبه رو شد ولی منتقدان و آهنگسازان و نوازندگان به شدت به او حمله کرده و موسیقی او را مایه خواری هنر دانستند. سیدنی هرگز با توجهی که شایسته اش بود روبه رو نشد و به شکل غیرمنصفانه یی به فراموشی سپرده شد. وی هرگز ندانست که اختراع ساز غربی اش به زودی حرف اول را در موسیقی جهان خواهند زد. عکس به سال ۱۹۱۲ مربوط است



    بطور خلاصه میتوان گفت که سینتی سایزر یک ابزار الکترونیکی است که قابلیت تولید صداهای مختلفی را بوسیله ی تولید و ترکیب سیگنال های الکترونیکی در فرکانس های مختلف دارد.
    سینتی سایزر بر خلاف ساز های معمولی ابتدا یک سیگنال الکتریکی تولید میکند سپس به پردازش و ویرایش آن میپردازد و در انتها با انتقال آن به بلندگو آن را به صوت تبدیل میکند و معمولا با کلاویه ای شبیه به کلاویه پیانو کنترل میشوند.
    سینتی سایزر ها هم توانایی تقلید ساز های واقعی را دارا هستند وهم میتوانند صداهایی تولید کنند که پیش از این وجود نداشته.
    اولین سینتی سایزر در سال 1876 توسط Elisha Gray ساخته شد.
    رابرت موگ در سال 1968 سینتی سایزر انقلابی خود را خلق کرد(که در واقع synthesizer به معنی یک ابزار موسیقایی از همین زمان بوجود آمد). با استفاده ی Wendy Carlos در اثر موفقش با نام Switched-On bach این ابزار موسیقایی بیش از پیش در میان آهنگسازان مطرح شد.



    در ابتدا سینتی سایزر ها monophonic یا تک صدایی بودند ولی به مرور بصورت polyphonic یا چند صدایی در آمدند.
    در 1970 با پیشرفت الکترونیک ابعاد سینتی سایزر ها کوچکتر شد و برای اولین به صورت پرتابل تولید شدند که ابن امر خود باعث استفاده ی بیشتر این ساز در اجراهای زنده شد.
    در اوایل دهه ی 80 کمپانی هایی مانند یاماها اقدام به تولید مدلهایی با قیمت های پایین تر کردند مدل هایی مانند DX7 , در همین زمان استاندارد midi بوجود آمد.
    در دهه ی 90 ساخت سینتی سایزر ها به سمت مجازی شدن و اجرا بر روی کامپیوتر های شخصی پیش رفتند.
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    ویکی پدیا :

    سینث.سایزر (به انگلیسی: Synthesizer)‏ (به فارسی: ساز برقی یا ترکیب.کننده) ابزار الکترونیکی است که قادر به تولید انواع مختلف صدا و ترکیب سیگنال.های با فرکانس متفاوت است. سینث.سایزر به جای تولید صدای مستقیم طبیعی سیگنال.های الکتریکی می.سازد که می.تواند متعاقباً از داخل بلندگو و یا هدفون پخش شود.
    سینث.سایزرها غالباً ولی نه الزاماً توسط کلاویه.های پیانویی کنترل می.شوند، که منجر به دسته.بندی آن.ها در رده کیبوردها می.شود. سینث.سایزر می.تواند طیف گسترده.ای از صداها را تولید نماید همچنین می.تواند همانندسازی سازهای دیگری مانند فلوت یا گیتار را به خوبی انجام دهد یا نواهای نامتعارف تولید کند.

    اولین سینث.سایزر الکتریکی در سال ۱۸۷۶ توسط الیشا گری اختراع شد، وی به دلیل توسعه بخشیدن به مدل.های اولیه تلفن شناخته شده بود. رابرت موگ با اختراع مدل کاملاً جدیدش انقلابی در صنعت ساخت سینث.سایزرها انجام داد که در سال ۱۹۶۸ توسط وندی کارلوس در قطعه «Switched-on Batch» استفاده شد، قطعه.ای محبوب که صدای سینث.سایزرها را به موسیقی.دان.های بسیاری معرفی کرد. در سال ۱۹۷۰ توسعه اجزای جامد مینیاتوری به سینث.سایزرها اجازه داد تا تبدیل به ابزارهایی خودمتشکل، قابل حمل و آسان برای بکارگیری در اجراهای زنده شوند. در اوایل دهه ۱۹۸۰ میلادی، کمپانی.هایی مانند یاماها شروع به فروش سینث.سایزر نسبتا کوچک و مقرون به صرفه.ای مانند یاماها دی ایکس ۷ کردند، به هنگام توسعه واسط.های ابزار موسیقی دیجیتال راه را برای آسان.ترکردن ادغام و هماهنگی سینث.سایزرها با دیگر ابزارهای الکترونیکی هموارکرد. در اوایل دهه۱۹۹۰ میلادی سینث.سایزرهای پیچیده دیگر نیازی به متخصصین سخت.افزار نداشتند و شروع به ظهور در قالب نرم.افزار.ها در کامپیوترهای شخصی کردند، اغلب به صورت شبیه.سازی سخت.افزار و دستگیره.ها و پیچ.ها روی صفحه نمایش.

    تصویر یک سینث.سایزر آبِرهیم اوبی۱۲ :



    آهنگساز اسرائیلی یوزف تل در استودیوی موسیقی الکترونیک در اورشلیم (۱۹۶۵) - در سمت راست تصویر دستگاه سینث.سایزر ساختهٔ Hugh Le Caine دیده می.شود.




    -----------------------------------------
    - منابع:
    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید
    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید


    تعداد کل آرای این پست : 9
    تعداد آرای مثبت : 9
    #2 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۹/۰۱ در ساعت 15:10

  5. 7 کاربر زیر از - neo - برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  6. - neo - آواتار ها
    - neo -
    شماره کاربری
    47622
    کاربر پیـشرفته
    مرداد /۱۳۹۲
    537
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی661
    562
    سپاس از شما 536 بار در 253 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    انواع روشهای سینتی سازها – Synthesis Methods :

    1 – افزایشی یا Additive:
    این روش با افزودن تعداد خاصی از هماهنگ های فرکانس پایه به تولید صدای مورد نیاز میپردازد (طبق اصل فوریه).
    یک نمونه ی آنالوگ از این روش Hammond organ میباشد. روش افزایشی قانون پایه Wavetable ها نیز میباشد.

    2 – کاهشی یا Subtractive:
    روش کاهشی بر پایه ف-ی-ل-ت-ر گذاری بر روی امواج غنی از نظر تعداد هامونیک ها کار میکند.بخاطر سادگی روش کاهشی این روش در اولین مدل های سینتی سایزر های موگ بکار رفته و هنوز هم پرکاربردترین میباشد.

    3 – FM یا Frequency Modulation:
    در این روش فرکانس یک waveform دیگری را کنترل میکند. نمونه ی خوبی از این روش یاماها DX7 میباشد.

    4 – AM یا Amplitude Modulation:
    این روش تا حدی مانند روش FM میباشد با این تفاوت که در اینجا بجای فرکانس , دامنه موج ,مورد نظر قرار میگیرد. (از این روش برای تولید صداهای زنگدار استفاده میشود Ring Modular )

    5 – Distortion:
    از نمونه های روش فوق سینتیسایزر Casio CZ میباشد.

    6 – ذره ای یا Granular:
    این روش بر پایه دستکاری قطعه های بسیار ریز امواج عمل میکند.

    7 – Physical modeling:
    در این روش از فرمول ها و الگوریتم های خاصی بهره میگیرند تا صدای سازهای acoustic (و یا هر صدای طبیعی دیگر) را هرچه بهتر شبیه سازی کنند.

    --------------------------------------
    - منبع:
    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید


    تعداد کل آرای این پست : 9
    تعداد آرای مثبت : 9
    ویرایش توسط - neo - : ۱۳۹۲/۰۹/۰۱ در ساعت 15:54
    #3 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۹/۰۱ در ساعت 15:20

  7. 8 کاربر زیر از - neo - برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  8. - neo - آواتار ها
    - neo -
    شماره کاربری
    47622
    کاربر پیـشرفته
    مرداد /۱۳۹۲
    537
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی661
    562
    سپاس از شما 536 بار در 253 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    نکته : قبل ادامه حتما مطالب تاپیک زیر رو هم بخونین که سید عزیز زحمتشو کشیدن
    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید

    همچنین ویدئوهای شرکت ask در این تاپیک :
    تنها کاربران عضو قادر به مشاهده لینکها هستند ، برای مشاهده و دانلود لینکها از اینجا ثبت نام کنید

    --------------------------------------------------------------------------------------------
    اول با آموزشای سید عزیز میریم جلو و لابلای اون آموزشها براتون مثالهایی هم میزنم که بهتر متوجه بشین
    بنده قدم به قدم نت برداری هایی که بصورت عکس برای خودم کردم به همون صورت عکس براتون میزارم (تا مشکل محو شدن بعضی کلمات در فروم هم نباشه) و هر جا نیازی بود توضیح هم میدم





    مثال های از انواع ف-ی-ل-ت-ر در سینتی سایزرها :

    سیتروس :



    توکسیک ( Toxic Biohazard) :



    سینتی سایزر Phuturetone Phutura :



    تعداد کل آرای این پست : 6
    تعداد آرای مثبت : 6
    #4 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۹/۰۱ در ساعت 16:13

  9. 5 کاربر زیر از - neo - برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  10. - neo - آواتار ها
    - neo -
    شماره کاربری
    47622
    کاربر پیـشرفته
    مرداد /۱۳۹۲
    537
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی661
    562
    سپاس از شما 536 بار در 253 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    در تمامی ف-ی-ل-ت-ر-ها ما 4 المان اصلی داریم که در شکل زیر میبینید ( Attack-Decay-Sustain-Release) که بیشتر سینتی سایزرها به صورت اختصار نشون میدن A-D-S-R



    مثالهای مختلف از این 4 المان در سینتی سایزرهای مختلف :

    در wasp :



    در Toxic :



    در sytrus :





    در سینث گلادیاتور :



    در سینث Phuturetone Phutura :



    در کمپرسور که در میکس بکار میرود :




    همونطوری که در عکس آخر دیدید در مبحث میکس بخش کمپرسور و لیمیتر ها هم همچین المانهایی داشتیم که به اختصار توضیح میدم :



    Attack time (زمان افزایش صدا از شروع تا اوج)
    زمان اتک یا حمله (شروع) مدت زمان اولیه ای که طول میکشد صدا از سطح 0 (سکوت) به سطح اوج (بالاترین حد صدا قبل دیستورت شدن یا همون پیک Peak) برسد به اصطلاح زمان ابتدایی موقع فشردن یک کلید برای اولین بار است
    هر چه مقدار اتک کمتر باشد آغاز یک صدا سریعتر است و هر چه بیشتر باشد مدت زمان بیشتری طول میکشه تا صدا رو بشنویم و صدا شروع به زیاد شدن بکنه

    Decay time
    یا زمان فروپاشی مدت زمانی که تعیین میکنیم صدا از اوج (بالاترین حد خودش یا همون Peak که در مرحله اول -Attack- رسیده) به سطح تعیین شده در حالت سوم یعنی Sustain Level برسد

    Sustain level
    سطحی که صدا بعد از رها کردن کلید یا کلاویه سینتی سایزر صدای ساخته شده به آن سطح خواهد رسید

    Release time ( زمان کاهشی صدا تا رسیدن به سکوت)
    مدت زمانی که میخواهیم صدا بعد از رها کردن کلاویه (از سطح Sustain )ادامه پیدا کند تا به 0 (سکوت) برسد
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    بنا بر این اگر فرایند فشردن کلاویه سینتی سایزر رو 4 مرحله تقسیم کنیم خواهیم داشت :

    زمان شروع فشردن تا پایین رفتن کامل کلاویه = Attack
    زمان تغییر صدا (بعد رها کردن کلاویه) از اوج خودش در شروع تا حد معینی که ما به سینتی سایزر دستور دادیم =Decay
    حد معینی که در مرحله قبل گفته شد = Sustain
    زمان ساکت شدن صدا بعد از رها کردن کلاویه = Release


    تعداد کل آرای این پست : 10
    تعداد آرای مثبت : 10
    #5 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۹/۰۱ در ساعت 17:43

  11. 10 کاربر زیر از - neo - برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  12. - neo - آواتار ها
    - neo -
    شماره کاربری
    47622
    کاربر پیـشرفته
    مرداد /۱۳۹۲
    537
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی661
    562
    سپاس از شما 536 بار در 253 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    خب تا الان سطح دید خوبی نسبت به سینتی سایزرها پیدا کردیم اما عجله نکنید !
    ف-ی-ل-ت-ر های مختلف در سینتی سایزرها ی مختلف وجود دارند که هر یک یسری المانهای مختلفی دارند که به ما آبشنهای بیشتری برای انجام عملیات مختلف روی صدا رو میدن
    در بخش قبلی المانهای ADSR رو یاد گرفتیم و الان المانهای بیشتری رو میخوایم بحث کنیم
    کاربرد ENV یا Envelope در سینتی سایزرها :

    ENV هم یکی از المانهایی هست که در ف-ی-ل-ت-ر ها بکار میره
    یکی از بهترین رفرنسها برای آموختن مباحث اینچنینی Help خود اف ال استودیو هست که دقیق توضیح داده !



    ENV یک نوع اوتومیشن (حرکات اتوماتیک) ساخته شده در سینتی سایزرها است که برای کنترل مقدار یک پارامتر ( معمولا ولوم یا کات آف ) استفاده میشود
    به عبارت بهتر ما یک الگو به سینتی سایزر میدیم که مقدار المان مورد نظر ما رو طبق اون الگو بطور خودکار تغییر بده.
    ENV ها برای اینکه صدای سینتی سایزرها رو طبیعی و جذاب جلوه بدن یک عضو حیاتی به حساب میان
    همچنین میتونن به عنوان شبیه سازی توابع تغییر ولوم در سازهای واقعی استفاده بشن
    رایج ترین نوع Envelope در سینتی سایزرها Env روی ADSR هست که در پست قبل کامل توضیح دادم !
    در انتها هم گفته شما در اف ال استودیو ENV های مختلف با آبشنهای متفاوتی میبینید که با توجه به الزامات خاصی که برای بعضی سازها نیازه ، در نظر گرفته و تعبیه شده است

    پس به طور مختصر ENV یعنی ایجاد اتومیشن روی مقادیر یک پارامتر یا المان در سینتی سایزر که اون المان میتونه یک ولوم باشه میتونه ADSR باشه میتونه پیچ باشه و و و و

    در زیر هم عکسهایی از ENV در سینتی سایزرهای مختلف براتون میزارم :

    در Sytrus :



    همانطوری که در شکل میبینید با رفتن به کانال ENV از ردیف پایین میتونیم عملات اتومیشن رو برای تمام المانهای ردیف بالا pan,volume,cut,... انجام بدیم

    در Wasp :



    در گلادیاتور :



    در Phuturetone Phutura :



    تعداد کل آرای این پست : 7
    تعداد آرای مثبت : 7
    #6 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۹/۰۱ در ساعت 19:43

  13. 5 کاربر زیر از - neo - برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  14. - neo - آواتار ها
    - neo -
    شماره کاربری
    47622
    کاربر پیـشرفته
    مرداد /۱۳۹۲
    537
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی661
    562
    سپاس از شما 536 بار در 253 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    در این جلسه میخوام دو ف-ی-ل-ت-ر Cut off و رزونانس Resonance رو توضیح بدم



    ف-ی-ل-ت-ر برشی ( cut off) :
    برای ف-ی-ل-ت-ر کردن فرکانس خاصی از یک صدا استفاده میشه مثلا در یک ف-ی-ل-ت-ر Low pass (پایین گذر)استاندارد در واقع یک ف-ی-ل-ت-ر Cut off داره فرکانسهای بالا High Frequence رو تشخیص میده و بلاک میکنه (برش میده)
    همچنین در شیلترهای بالا گذر در واقع یک شیلتر Cut off هست که با برش فرکانس های پایین تونسته شیلتر بالا گذر بسازه

    ف-ی-ل-ت-ر Resonance :
    اثر رزونانس ناشی از یک خاصیت ف-ی-ل-ت-ر کات آف اورجینال که در سینتی سایزرهای سخت افزاری قدیمی بوده ، است
    در سینتی سایزرهای قدیمی یکسری از فرکانسهای محدودی در نزدیکی آستانه برشی (Cut off) ، زمانی که یک صدا تقویت میشد ، بوجود می آمد
    امروزه از اثر رزونانس براحتی میتوان جلوگیری کرد اما همچنان قابل کنترل و در دسترس است و میشه به عمد از اون به عنوان یک اثر خاص استفاده کرد !
    بعضی از سینتی سایزرها به خاطر دارا بودن همین قابلیت معروف شده اند و به اصطلاح قادرند در آستانه برش فرکانس (Cut off Level) با ایجاد امواج محدودی موقع تقویت صدا ، اثرات خاصی بر روی صدا بگذارند
    مثلا در برخی موارد باعث تیز شدن صدا در آستانه های برشی میشود

    نمونه هایی از افکتهای Cut off و Reso در سینتی سایزرهای به ترتیب Sytrus و Toxic و Ts404 که داخلی خود اف ال هستند :







    تعداد کل آرای این پست : 5
    تعداد آرای مثبت : 5
    #7 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۹/۰۱ در ساعت 22:00

  15. 5 کاربر زیر از - neo - برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  16. F-Li آواتار ها
    F-Li
    شماره کاربری
    26412
    مدیر بـازنشسته
    آذر /۱۳۹۱
    Mashhad
    1,954
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی3668
    2,584
    سپاس از شما 4,437 بار در 1,782 پست
    Follows
    1
    Following
    0

    پیش فرض

    با عرض پوزش از دوست عزیز و گرامی ام آقای سعید آریا.
    عارض شوم که رزونانس یک فیـــلــتر نیست.
    در پاسخ به سر برگ ف-ی-ل-ت-ر Resonance :

    رزونانس در نوع فیلـــتر های BRF و BPF ( حذف باند و عبور باند ) وجود دارد. (در تاپیک خودم نیز متذکر شدم) یعنی در فیــــلتـــرهای HP و LP خبری از رزونانس نیست.

    البته میتوان پدیده رزونانس را نیز در این 2 مدل HP , LP نیز تعریف کرد بدین گونه که در فرکانس قطع آنها بخواهیم پهنای باند را تنظیم کنیم که در عمل امکان پذیر نیست (تا حدودی یعنی سخت است) اما در نرم افزار هیچ محدودیتی وجود ندارد.

    در واقع رزونانس فرکانسی است که در آن فیــــلتـــر بهترین پاسخ را دارد. ( در BPF ها خروجی برابر ورودی و در BRF ها خروجی در رزونانس برابر 0 است)

    مشکلی هم که آقای سعید آریا متذکر شدند در قدیم بوده به خاطر بزرگ بودن قطعات الکترونیکی و تاثیر حرارت روی قطعات بوده (عدم قطعیت "فوریه" و ناپایداری پیوند ها)
    نمونه عکس ها از Fruity Parametric EQ 2

    نمونه BPF


    که در این فیـــلتـــر رزونانس روی 884 هرتز است. میبینید که قله این فیـــلتـــر (بهترین خروجی یا فرکانسی که بیشترین صدا را دارد) 884 است.

    اون مربع سیاه که مشخص کردم رو شما سطح 0dB در نظر بگیرید.
    BW هم پهنای باند یا همون معکوس ضریب کیفیت فیـــلتـــر است. هرچه BW کمتر باشد کیفیت فیـــلتـــر بهتر است. اگر ضریب کیفیت 1 باشی فیـــلتـــر هیچ فرکانسی جز فرکانس رزونانس خود را عبور نمیدهد.

    نوع BRF


    و در این تصویر هم میبینید که فرکانس مذکور (884 هرتز) کاملا حذف شده. از F20Hz تا 884 عبور داده شده - 884 و کمی اطرافش حذف شدند - از 884 به بعد عبور داده شده.

    پـــس : رزونانس یک فیـــلتـــر نیست بلکه یکی از مشخصه های فیـــلتـــر است.

    دوباره از استارتر عذر میخوام.
    موفق باشید.
    تصاویر کوچک فایل پیوست تصاویر کوچک فایل پیوست filter-brf.jpg   filter-bpf.jpg  


    تعداد کل آرای این پست : 5
    تعداد آرای مثبت : 5
    #8 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۹/۰۳ در ساعت 14:19

  17. 5 کاربر زیر از F-Li برای این پست سپاسگزاری کرده اند


  18. psad73 آواتار ها
    psad73
    شماره کاربری
    51380
    کاربر پیـشرفته
    شهریور /۱۳۹۲
    560
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی1204
    2,299
    سپاس از شما 991 بار در 314 پست
    Follows
    0
    Following
    3

    پیش فرض

    سلام
    واقعا ممنونم بابت تاپیکتون ولی ای کاش مطالبو به صورت پی دی اف میذاشتی.
    تاکی ادامه داره؟میشه بصورت پی دی اف بذاریش؟ممنون میشم
    سپاس


    تعداد کل آرای این پست : 2
    تعداد آرای مثبت : 2
    #9 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۹/۰۳ در ساعت 16:01

  19. کاربران زیر از شما psad73 عزیز جهت این پست سپاسگزاری کرده اند


  20. - neo - آواتار ها
    - neo -
    شماره کاربری
    47622
    کاربر پیـشرفته
    مرداد /۱۳۹۲
    537
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی661
    562
    سپاس از شما 536 بار در 253 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض

    سلام بر سید عزیز
    با عرض پوزش از دوست عزیز و گرامی ام آقای سعید آریا.
    عارض شوم که رزونانس یک فیـــلــتر نیست.
    در پاسخ به سر برگ ف-ی-ل-ت-ر ......
    سید جان ممنون از توضیحی که دادی تاپیک متعلق به خودته هر موقع سر بزنی و آموزشی بدی مارو خوشحال میکنی
    در ضمن من در مورد صحت مطالبی که گفتم کاملا مطمئن نیستم و بیشتر ترجمه از فیلما یا منوال ها و تیوتوریال ها و بیسیک ها و کلا رفرنسهای خارجی کمک گرفتم رفرنس فارسی هم در این زمینه ندیدم هر جا هم بود در حد یه تاریخچه یا چند تا تعریف مختصر بسنده کرده بود
    مسلما علم هیچکس مطلق نیست و اشکالاتی در اطلاعات هر یک از ما وجود داره که با همکاری توی تاپیکها میتونیم ایراداتمونو بفهمیم و رفعشون کنیم
    این بحث و مناظره ها کمک خوبی به بهبود کیفیت تاپیک میکنه همه دوستان دیگه هم در بحث وارد بشن و اینطور نباشه که یک یا دو نفر نویسنده و بقیه تماشاچی باشن ! اینجوری خیلی کند پیش میره وقت من یا سید و هر فرد دیگه محدوده و ممکنه نتونیم همیشه وقت بزاریم
    دوستانی هم که استقبال کردند تشکر میکنم ازشون یه روحیه ای میشه برای ما که احساس کنیم مطالبمون مفیده و ادامه بدیم

    سلام
    واقعا ممنونم بابت تاپیکتون ولی ای کاش مطالبو به صورت پی دی اف میذاشتی.
    تاکی ادامه داره؟میشه بصورت پی دی اف بذاریش؟ممنون میشم
    سپاس
    سلام دوست عزیز وقت ما هم محدوده در مورد PDF به فکر خودم هم افتاد اما اولا آموزشها هنوز کامل نشده و تاپیک به اتمام نرسیده که بشه یه جمع بندی کامل و صحیح ازش داشت و معلوم نیست بحث به کجا کشیده بشه و یا کی تمام بشه دوما اینجور آموزشهایی نیاز به وقت زیاد و تجربه بالا و سوال جوابهای زیاد داره تا ایرادا رفع بشه و آموزشها بهتر جلو بره و در کل نیاز به یک کار گروهی داره و گرنه به سرنوشت تاپیکهای دیگه گرفتار میشه و نیمه تمام و سایلنت رها میشه
    پس خواهش میکنم صبور باشید و همچنین محددا از تمام کسانی که میتونن در جلو بردن مبحث کمک کنن خواهش میکنم وارد بحث بشن تا هم بصورت گروهی با قدرت بیشتری پیش بریم هم مشکل کمبود وقت هر یک از ماها جبران بشه و بهتر به جمع بندی برسیم


    تعداد کل آرای این پست : 2
    تعداد آرای مثبت : 2
    #10 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۲/۰۹/۰۳ در ساعت 20:32

  21. 2 کاربر زیر از - neo - برای این پست سپاسگزاری کرده اند


موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: ۱۳۹۳/۰۳/۰۷, 15:00
  2. پاسخ ها: 10
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۹/۰۵, 23:03
  3. فروش سینتی سایزر Sonik Synth 2
    توسط Solo در انجمن vst ها و سمپلهای فروشگاه
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۲/۰۲/۰۱, 19:32
  4. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۶/۱۳, 19:32
  5. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۲/۰۷, 20:12

جستجو شده ها

سینث سایزر

سينث سايزر

ويكي پديا سينت سايزر

سینتی سایزر بهتر است یا سمپل

مثال های فیلتر های حذف بالا گذر

سینتی سایزر ویکی پدیا

synth در آهنگسازی چیست

اشنایی با سینتی سایزر یاماهاDX7

تاریخچه سینتی سایزر

تفاوت سینتی سایزر و میدی کنترلر چیست

تفاوت سینتی سایزر و میدی کنترلر

سینتی سایزر ویکیپدیا

سینث

پیچیده ترین سینتی سایزر سخت افزاری

تفاوت سینت سایزرها مختلف

توضیحی درمورد synthesizer

سينتي سايزر

طرح سینتی سایزر اف ام

فرکانس سینتی سایزر

بیش از آنچه در مورد رپ باید بدانیم

موارد اموزشی در مورد سینتی سایزر

سینیث سایزر

دستگاه سینتی سایزر بهتر است یا سمپل

تفاوت سینتی سایزر با کیبورد

در مورد سینتی سایزر

فایلهای میدی در سینتی سایزر

معنی ستیسفایزر

تاریخچه سینتی سایزر فرکانسی

سیتی سایزر چند برابر کننده فرکانس

چند برابر کننده فرکانس سینتی سایزر

مطلب در مورد چند برابر کردن فرکانس (سینتی سایزر)

سینتی سایزر چیست

چند المان در سينتي سايزروجود دارد

تفاوت سینتی سایزر قدیمی

فروش سینث سایزر

سینتی سایزر فرکانس برای تولید فرکانسهای مختلف چیست

تا این لحظه 117 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست