کانال کیوبیس در تلگرام را دنبال کنید
آهنگسازی
آهنگسازی




صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 1
صفر تا صد آموزش فارسی کیوبیس پک 2
آموزش فارسی صفر تا صد مسترینگ با پلاگینهای waves



دانلود کیوبیس 8 cubase با لینک مستقیم رایگان و آموزش نصب فارسی

دانلود رایگان وی اس تی استرینگ شرقی Fayez Saidawi Oriental Strings با لینک مستقیم تک پارت از سرور سایت



آموزش آهنگسازی فارسی

+ پاسخ به موضوع
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: مصاحبه با لوریس چکنواریان/ رقص با مخاطب

  1. Ramin95 آواتار ها
    Ramin95
    شماره کاربری
    4941
    Contributor
    شهریور /۱۳۹۰
    4,009
    مثبت های دریافتی
    + های دریافتی575
    0
    سپاس از شما 815 بار در 687 پست
    Follows
    0
    Following
    0

    پیش فرض مصاحبه با لوریس چکنواریان/ رقص با مخاطب

    از رهبری ارکستر و ظرایف آن می.گوید دیدار با لوریس چکناواریان برای هر کسی خاطره.ای همیشگی است؛ تسلط او بر مبحث هنر و موسیقی و توانی که در بیان مطالب خود دارد، هیچ پرسشی را بی.پاسخ نمی.گذارد. او در بروجرد به دنیا آمده و خود را ایرانی و از نسل کوروش می.داند اما از جامعه و مسؤولان دلگیر است که چرا ارمنی.ها را «اقلیت» می.نامند. چکناواریان تحصیلات موسیقایی خود را اوایل دهه چهل در آمریکا انجام داده و سال.ها رهبری ارکستر سمفونیک ارمنستان را بر عهده داشته و چندین بار هم رهبر می.ه.مان ارکستر سمفونیک تهران بوده است. آهنگساز اپرای «رستم و سهراب» معتقد است: «رهبر ارکستر می.تواند از پشت سر نیز با مخاطبان ارتباط برقرار کند». او همچنین می.گوید: «بزرگ.ترین آهنگسازان، روستاییان بی.سوادی هستند که نغمه.سرایی می.کنند». چکناواریان که تا کنون بیش از ۷۵ اثر را آهنگسازی کرده، هنر را الهامی از سوی خدا به هنرمند می.داند.

    • برای یک کنسرت موفق ارتباط بین رهبر ارکستر و مخاطب چگونه باید باشد؟
    رهبر ارکستر باید با مخاطب حاضر در سالن کنسرت ارتباط بسیار صمیمانه و نزدیکی داشته باشد که البته برخی از رهبران ارکستر این ارتباط را نادیده می.گیرند و خیلی خشک و بی.روح تنها به رهبری ارکستر می.پردازند و با مردم هم کاری ندارند اما رهبران بزرگ همواره در تلاشند به مردم نزدیک شوند. رهبری ارکستر تنها تولید صدا نیست بلکه رهبر کار تلفیق و بیان موسیقی را بر عهده دارد و گاهی با سرعت دادن به موسیقی و گاهی با آکسِنت.های مناسب (ضربه.ها) موسیقی را به گوش مخاطب می.رساند و در حقیقت رهبر ارکس.تر، پل ارتباطی میان موسیقی و مخاطب است و بسیار اهمیت دارد که رهبر ارکستر، هم جزء شنونده.ها باشد و هم جزء ارکستر و بتواند رابطه بین این دو را برقرار کند.

    • رهبر ارکستر روی صحنه رو به ارکستر و پشت به تماشاگران حاضر در سالن می.ایستد، در حالی که بهترین نوع برقراری ارتباط از طریق ارتباط چهره به چهره به وجود می.آید. زمانی که او پشت به مخاطب، ارکستر را رهبری می.کند، چگونه می.تواند با مخاطبانی که آن.ها را نمی.بیند ارتباط برقرار کند؟
    انگلیسی.ها و آلمانی.ها اصطلاحی دارند که می.گوید «برخی از آدم.ها هستند که پشتشان هم حرف می.زند.» و این نکته.ای نیست که در دانشگاه قابل آموختن و یادگیری باشد. ممکن است این ویژگی را بزرگ.ترین موزیسین.ها هم نداشته باشند. گاهی آدمی همان.قدر که رودر.رو می.تواند ارتباط برقرار کند، از پشت سر هم می.تواند این کار را بکند. رهبر ارکس.تر هم با توجه به چگونه ایستادن و چگونه حرکت کردنش می.تواند تلفیق کلی موسیقی را بیان کند. من زمانی که مقابل ارکستر می.ایستم از روبه.رو با ارکستر و از پشت سر با مردم ارتباط برقرار می.کنم و این چیزی نیست که دست من باشد. شاید به دلیل غوطه.ور شدن در عالم موسیقی این اتفاق می.افتد اما به هر حال برخی از آدم.ها این ویژگی را دارند و برخی نیز ندارند. من معتقدم این یک امر اکتسابی نیست، این امر مانند ارتباط انسان.ها است؛ بعضی.ها در برقراری ارتباط کلامی آنقدر با صداقت با دیگران برخورد می.کنند که همه شیفته آن.ها می.شوند و چون با صداقت و به دور از تملق این ارتباط را برقرار می.کنند از هر طرف که به آن.ها می.نگری، یک چیز را می.بینی و هر زاویه.ای از آن.ها بیانگر صداقت وجودی آنهاست. نوع بیان هر شخص به احساسات او بستگی دارد و هنرمند نمی.تواند در این بیان مصنوعی رفتار کند، چون به سرعت دستش رو می.شود. کسانی که خشک و بدون احساس ارکس.تر را رهبری می.کنند یا تکنیک رهبری را ندارند یا اینکه روح آزاد ندارند. در ایران به ما آموخته.اند که همیشه مراقب رفتارمان باشیم و تقریباً هیچگاه اجازه آزاد شدن از تعارف.های معمول را نداریم و تنها جایی که خود را آزاد می.کنیم و هر کاری دوست داشته باشیم انجام می.دهیم، زمانی است که پشت فرمان اتومبیل قرار می.گیریم. آنجاست که خودمان را مجاز به انجام هر کاری می.دانیم! در جاهای دیگر دنیا مردم همواره در طول روز این حق را برای خود قائل هستند که در زمان.های مشخص و در جای مشخص، خودشان را.. رها کنند. رهبر ارکستر برای ایجاد بهترین ارتباط با مخاطبان باید بتواند احساسات درونی خود را هنگام اجرای موسیقی.. رها کند و البته این.. رها شدن و آزادی احساسات در مقابل ارکستری انجام می.گیرد که از سخت.ترین و دقیق.ترین ساختارهای دنیاست که تابع قوانین بسیار پیچیده و دقیقی است. حال برخی از رهبران ارکس.تر با این ساختار به گونه.ای برخورد می.کنند که ارکستر بتواند موسیقی را اجرا کند و از هم نپاشد و برخی دیگر نه تنها دستشان را برای هماهنگی ارکستر تکان می.دهند بلکه حرکت بدنشان را مطابق با موسیقی تنظیم می.کنند و به.گونه.ای این کار را انجام می.دهند که همه احساس موجود در موسیقی را با حرکت و بیان بدنی خود به مخاطب منتقل می.کنند. این عمل رهبر موجب می.شود تماشاگران با احساسی که در موسیقی نهفته است ارتباط برقرار کنند.

    • شما هنگام رهبری ارکستر و اجرای یک قطعه موسیقی چگونه با آن موسیقی ارتباط برقرار می.کنید؟
    من هنگام رهبری یک قطعه وارد دنیای آن موسیقی شده و خودم را جزئی از آن موسیقی می.دانم و در واقع قطره.ای از دریای آن موسیقی می.شوم. اگر هنگام رهبری قطعه.ای بتوان خود را جزئی از آن موسیقی کرد، رهبر ارکستر در مقام سازنده اثر قرار می.گیرد، مانند هنرپیشگانی که نقش.های مختلف را بازی می.کنند. هنرپیشه.ای که نقش هملت را دارد، آن را بازی نمی.کند بلکه خودش هملت می.شود. همچنین نویسنده بزرگی چون شکسپیر زمانی که رومئو و ژولیت را می.نویسد، گاهی خودش را در نقش رومئو و گاهی ژولیت قرار می.دهد. من نیز زمانی که اپرای رستم و سهراب را نوشتم، گاهی رستم می.شدم و گاهی سهراب، گاهی تهمینه بودم و گاهی شاه سمنگان که اگر اینگونه نبود، نمی.توانستم این اپرا را بنویسم. رهبری ارکستر. نیز اینگونه است و رهبر باید با موسیقی چنان ارتباطی برقرار کند که موسیقی را از آن خود کند، مثلاً زمانی که اثری از بتهوون را رهبری می.کند، خودش بتهوون شود. در غیر این صورت نمی.تواند تمام ماهیت موسیقی را بیان کند.

    • حرکت بدن برخی از نوازندگان هنگام نوازندگی که در ظاهر برگرفته از احساسات درونی آنهاست، آیا برای برقراری ارتباط با مخاطب مفید است. شما در مقام رهبر ارکستر به حرکت نوازندگانتان اهمیت می.دهید؟
    این یک امر شخصی است و نوازنده هنگام اجرا ممکن است اندکی حرکت داشته باشد. نوازنده زمانی که قطعه.ای پر احساس را می.نوازد نمی.تواند بدون هیچ حرکتی آن را اجرا کند و بی.اختیار بدن او اندک حرکتی را خواهد داشت و این می.تواند برای بیان احساسات درونی نوازنده و منتقل کردن آن به مخاطب بسیار مفید باشد، البته اگر این حرکت.ها در حد معمول و معقول باشد. گاهی برخی از نوازندگان حرکت.هایی اغراق.آمیز از خود بروز می.دهند که برای مخاطبان جالب نخواهد بود. حرکت نوازندگان یا طبیعی هستند یا مصنوعی که اگر این حرکت ساختگی باشد خیلی زود معلوم می.شود. نوازندگان ارکستر حرکتشان بسیار اندک است به.گونه.ای که کاملاً طبیعی به نظر می.رسد و اصلاً جلب توجه نمی.کند، نوازندگان ارکستر باید دیسیپلین را رعایت کنند. آنچه مهم است اینکه هنرمند در تمام مراحل هنری خود آزادی مطلق دارد و مخاطب اگر با منش و سبک وی بتواند ارتباط برقرار کند، هنر او را می.پسندد و حاضر می.شود به هر قیمتی هنر وی را ببیند یا بشنود.

    • موسیقی انواع و سبک.های گوناگونی دارد و هر مخاطب نیز نوع خاصی از موسیقی را انتخاب می.کند. این انتخاب.ها به چه عواملی بستگی دارد؟
    این تفاوت انتخاب.ها به سطح فرهنگ مردم بستگی دارد. مردم فرهنگ.های مختلف دارند و البته این فرهنگ نشان برتری افراد بر یکدیگر نیست. مردم عادی موسیقی طبیعی و فولکلوریک را می.پسندند و همین که کسی رِنگی بنوازد و سازی بزند، برایشان کافی است و زمانی که علاقه.اش به موسیقی بیشتر می.شود چیزهای بهتری را طلب می.کند.
    بزرگ.ترین آهنگسازان دنیا روستاییانی هستند که بدون دانش موسیقایی برای بیان احساسات، جشن.ها و غم.های خود آهنگ می.سازند که این آهنگ.ها آثاری لخت و عریان هستند که در واقع هیچ پوششی ندارند. پس از آن، آهنگسازان بزرگ این آهنگ.ها را ارکسترال می.کنند و به اصطلاح بر تن این آهنگ.های لخت لباس می.پوشانند، حال همان.هایی که در ابتدا این آهنگ.ها را به.وجود آورده.اند، ارکسترال آن آهنگ را نمی.پسندند و ترجیح می.دهند آن هنر برهنه را بشنوند، چون هر آهنگسازی لباس دلخواه خود را بر تن آهنگ می.کند و همین اعمال سلیقه برقراری ارتباط را دشوار می.کند. برخی از موزیسین.ها آهنگ را با تار یا با ویولن می.نوازند و به همین دلیل روستایی.ای که آن آهنگ را در ابتدا و با سادگی کامل ساخته، در برقراری ارتباط احساس غریبگی می.کند، در مقابل برخی نیز دوست دارند.. همان آهنگ را دو صدایی یا ارکسترال بشنوند؛ سلیقه.ها از همین جا شکل می.گیرد. فرهنگ مانند تحصیلات است، برخی ابتدایی هستند و برخی در سطوح بالا.تر و برخی نیز مطالعه فراوان دارند و دنیادیده.اند. از دیدگاه دیگر، فرهنگ شنیداری مانند زبان است. اگر کسی در یک روستا زندگی کند با ۵۰۰ کلمه می.تواند تمام ارتباط.های خود را برقرار کند و نیاز بیشتری ندارد. چرچیل ۲۰ هزار کلمه می.دانست. در حالت معمولی پنج تا ۱۰ هزار کلمه را باید فهمید. در دیگر هنر.ها نیز همین.طور است. مثلاً در نقاشی برخی فقط دوست دارند چهره آدمی را ببینند و گاهی این نگرش به نقاشی چنان پیشرفت می.کند که بیننده دوست دارد نقاشی.های پیکاسو را ببیند که تنها چند خط ساده و سرشار از مفهوم است. همین گذار و برقراری ارتباط با نقاشی پیکاسو که پر از مفهوم است، روند پیچیده.ای دارد. همین مسائل است که سلیقه.ها را متفاوت می.کند. برخی سعدی را دوست دارند و برخی نظامی را، برخی با نقاشی پیکاسو ارتباط برقرار می.کنند و برخی با شعر فردوسی. ارمنی.ها مثلی دارند که می.گوید: «سلیقه رفیق ندارد».

    • شما گفتید مردم عادی از آهنگ.های محلی، زمانی که در قالب ارکس.تر اجرا می.شوند استقبال خوبی ندارند، در حالی که برخی از آثار شما که با خانم دادور اجرا کرده.اید، توانسته در میان مردم از محبوبیت خاصی برخوردار شود. این موضوع را چگونه می.بینید. این آثار که به نوبه خود نوآوری محسوب می.شوند، چگونه توانستند اینگونه با مردم ارتباط مناسبی برقرار کنند؟
    مادری که فرزندش را به دنیا می.آورد برایش آرزوهایی دارد و دوست دارد آنگونه که خود می.خواهد بزرگ و تربیت شود اما گذر زمان، فرزندش را تغییر می.دهد و ممکن است آنگونه که او خواسته پیش نرود؛ نه اینکه به راه بدی کشیده شود بلکه تنها به این دلیل که در مسیر دلخواه مادر پیش نرفته، مادر از فرزندش دلگیر می.شود. مردمی که آهنگی را به وجود می.آورند نیز اینگونه.اند، نمی.توانند آهنگ مورد نظر خود را جور دیگری بشنوند و دوست دارند همان.گونه که تصور می.کنند ببینند. از نظر تکنیکی ریتم می.تواند بدون ملودی باشد اما ملودی نمی.تواند بدون ریتم باشد. درباره نوآوری و آثاری که با خانم دادور داشتم، معتقدم نوآوری در دنیا وجود ندارد. ما همیشه دوست داریم خودمان را بزرگ کنیم و بگوییم من این کار را کردم. هر کاری در این دنیا بکنیم، پیش از ما بوده و ما تنها فرم آن را تغییر می.دهیم. من در مقام یک آهنگساز معتقدم هر چه ما به.وجود می.آوریم پیش از ما نوشته شده و خداوند این قدرت را به آدمی می.دهد تا آن را به وجود آورد،. خود آدمی امکان ندارد از خود چیزی به وجود بیاورد، امکان ندارد بتهوون بتواند از خودش سمفونی شماره ۹ را بنویسد یا حافظ بتواند اینگونه غزل بگوید ولی این اشخاص آنقدر خود را آماده می.کنند که اندازه درخت بزرگ می.شوند و می.توانند میوه را از روی درخت بچینند. بزرگ.ترین شعر و بهترین آهنگ.ها آماده است و موزیسین باید خودش را به جایی برساند تا بتواند آن را بردارد. آدمی هر چقدر در کارش بیشتر فرو می.رود و هر چه بیشتر عمیق.تر می.شود، بیشتر می.فهمد که از خودش هیچ چیز ندارد. اگر خداوند به من الهام ندهد که سمفونی را بنویسم، به هیچ.وجه نمی.توانم حسم را منتقل کنم، شاید بتوانم از نظر تکنیکال این کار را بکنم اما آن حس لازم برای ماندگاری را ندارد. ما اکنون می.توانیم رباطی را بسازیم که راه برود و حرف بزند، اما روحش کجاست؟ حتی زمانی که آدمی تولیدمثل می.کند، مادر تنها بچه را به دنیا می.آورد و خداوند است که در بچه روح می.دمد. به همین دلیل جبران خلیل جبران می.گوید: «بچه از مادر است اما مال مادر نیست!» شاهنامه را فردوسی سروده اما مال فردوسی نیست! اگر خداوند خواست فردوسی را پاسخ نمی.داد و فداکاری فردوسی را نمی.دید، هرگز چنین رخداد مهمی اتفاق نمی.افتاد. زمانی که زبان فارسی در خطر است، طبیعت فردوسی را به وجود می.آورد تا آن حرف را بزند.

    • قائل به این هستید که موسیقی یک رسانه است؟
    موسیقی وسیله.ای است برای انتقال پیام اما نه به شکل کلام. من با کلام خیلی راحت می.توانم منظور خود را بیان کنم زیرا در زبان هر صوتی مفهوم خاصی را دارد. هر سازی شاید صد نکته مختلف داشته باشد که هر نکته آن، یک معنا و حرف خاصی دارد و اگر خوب گوش کنیم این معنا و حرف را می.فهمیم. زمانی که یک موسیقی از عشق، تنفر یا از جنگ می.گوید، شنونده پیام او را می.فهمد و این انتقال پیام در موسیقی با حس صورت می.گیرد. در واقع حس، کلام را به. وجود آورده است. انسان برای بیان احساسات خود از کلام بهره می.برد. هر کلمه از نظر موسیقی حس خاصی دارد، برای مثال در زبان فارسی کلمه «مهر»، کلمه.ای موزیکال است و برای بیان دوست داشتن بهترین موسیقی ممکن را دارد. همچنین کلمه «درود» از نظر موسیقایی حس لطیفی دارد تا اینکه بگوییم «سلام». همه این کلام.ها در طول تاریخ پخته شده.اند و با احساس ما رابطه مستقیم دارند. زمانی که به کسی بگوییم من به شما «مهر» دارم، بسیار بهتر و راحت.تر احساس درونی مرا درک می.کند، نه اینکه قبلاً کلمه مهر را برای او تعریف کرده باشم، بلکه صدا و موسیقی این «مهر» لطافت دارد. پس هر کلمه مفهوم و حس.اش در صدایش نهفته است. شاعرهای بزرگ، چیدمان کلمات را به.گونه.ای انتخاب کرده.اند که موسیقی این کلمات، فهم شعر را برای هر انسانی با هر زبانی آسان کرده است و همین ارتباط موسیقایی است. من زمانی که به آمریکا رفته بودم با اینکه زبان انگلیسی نمی.دانستم، ساعت.ها صفحه.های صوتی نمایشنامه.های شکسپیر را گوش می.دادم و آنقدر انتخاب کلمات استادانه بود که من به راحتی می.فهمیدم چه می.گویند. نبوغ حافظ، سعدی، شکسپیر و گوته به گفتارشان نیست به چگونه گفتنشان است. باید به آثار آن.ها از این دیدگاه نگاه کرد که چگونه این کلمات را در کنار هم قرار داده.اند.

    • رسانه.های گرم مانند رادیو تنها یکی از حواس را به خود اختصاص می.دهند و هم.زمان با گوش دادن می.توان کار دیگری هم انجام داد اما برای ارتباط با رسانه.های سرد مانند تلویزیون، مخاطب مجبور است بیش از یک حواس خود را درگیر کند، یعنی هم.زمان ببیند و بشنود. به نظر شما برای برقراری ارتباط با موسیقی تنها استفاده از حس شنیداری کافی است؟
    مخاطب برای ایجاد یک رابطه مناسب با موسیقی به فهمیدن آن نیاز دارد که این فهم و درک باز هم به فرهنگ بستگی دارد. اگر مخاطب به موسیقی تنها به صورت پس.زمینه گوش دهد -مانند آنچه در کافه.ها پخش می.شود- می.تواند هم.زمان با گوش دادن کار دیگری نیز انجام دهد اما اگر مخاطب موسیقی را بفهمد و درک کند، هرگز نمی.تواند هم.زمان با شنیدن موسیقی کار دیگری انجام دهد و اصطلاحاً در جای خود ثابت می.شود. این مسأله مانند حرف زدن است، یعنی اگر شما به زبان خارجی برای کسی حرف بزنید که این زبان را نداند، به.طور حتم شنونده خسته می.شود و خود را با کار دیگری مشغول می.کند. برای برقراری ارتباط باید زبان را فهمید. زمانی که بتهوون را می.شنوید، باید بدانید بتهوون کیست. امکان ندارد مخاطبی شکسپیر را بفهمد و بشناسد و هنگام دیدن نمایشی از شکسپیر حتی برای لحظه.ای کار دیگری انجام دهد.

    • با توجه به اینکه شما در زمینه آثار ادبی ایرانی آثار موسیقایی بزرگی را نوشته.اید، ارتباط میان کلام و موسیقی را در موسیقی ایرانی نسبت به موسیقی غرب چگونه می.بینید؟
    برای بیان کلام در موسیقی ایرانی هنگامی که به صورت آواز اجرا می.شود و به علت محدود بودن صدای خواننده.ها، از میکروفون استفاده می.کنند و در آن محدوده صدایی می.توان تمام حرف.ها مانند ع، غ، خ، اَ و… را اجرا کرد اما برای اجرای اُپرا زبان ما مناسب نیست. زبان فارسی حرف.هایی دارد مانند «ع، خ و اَ» که اگر خواننده بخواهد صدایش مانند خواننده.های اُپرا وسعت زیادی داشته باشد، این حروف به او این اجازه را نمی.دهند و در اُکتاوهای بالا نمی.توان این حروف را اجرا کرد. خواننده اپرا در ۱۲ سال تعلیم آواز طوری تعلیم می.بیند که صدایش را یک سالن چند هزار نفری بدون استفاده از بلندگو بشنوند. حال خواننده اُپرا می.خواهد بگوید «کنون رَزم سهراب و رستم شنو»، هنگامی که خواننده اُپرا به «رَ» می.رسد، نمی.تواند صدایش را بالا ببرد. به همین دلیل مجبور است بگوید «رازم» تا بتواند صدای خود را بالا ببرد. البته تلفظ اصلی رزم نیز در گذشته رازم بوده که به علت تأثیر زبان عربی در زبان فارسی این تلفظ.ها تغییر کرده.اند. در اپرا حس هر کلمه در موسیقی نهفته است. در همه دنیا برای نوشتن اُپرا آهنگساز و نویسنده داستان با هم کار می.کنند تا مشکلات موجود در کلام را با هم برطرف کنند. من برای نوشتن اُپرای رستم و سهراب سعی کردم احساس کلمات را با موسیقی بیان کنم. در اروپا من اجراهایی از اُپرای اتللو دیدم و شنیدم که نقش.های مختلف را با زبان.های مختلف خوانده.اند و مردم هم با این اجرا بهترین ارتباط را برقرار می.کنند، زیرا مردم آمده.اند که موسیقی بشنوند. نوشتن اُپرای رستم و سهراب ۲۵ سال طول کشید و پس از اینکه ۱۵ سال در کشوی میز من مانده بود، این اُپرا را به زبان فارسی در ارمنستان اجرا کردیم و بعد.ها (۱۰ سال پیش)، ۲۰۰ نفر از نوازندگان و خوانندگان اُپرا را دعوت کردند تا این اُپرا را در ایران اجرا کنیم. در آن اجرا نخستین بار بود که اجازه دادند تهمینه تک.خوانی کند. پیش از آغاز اجرا، سالن مملو از جمعیت شده بود و مردم برای گرفتن بلیط ساعت.ها در صف ایستاده بودند. هنگام اجرا، سالن ساکت و بدون صدا بود؛ خوانندگان ارکس.تر هم تمام حروف را بر اساس تکنیک.های آوازی اُپرا اجرا می.کردند و همین عامل موجب می.شد مردم بسیاری از شعر.ها را نفه.مند. هنگامی که اجرا به پایان رسید، تقریبا اطمینان داشتم همه تماشاگران سالن را ترک کرده.اند اما هنگامی که برگشتم و سالن را نگاه کردم فهمیدم کسی از جای خود تکان نخورده است و شروع به تشویق ارکستر. کردند. آن شب یکی از بزرگ.ترین افتخارات من بود که توانسته بودم موسیقی.ای بسازم تا مردم بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند.

    منبع: ماهنامه مدیریت ارتباطات

    انتشار این مطلب در بعد از ظهر روز جمعه، 26 اسفند 1390، ساعت 16:15

    مطالب مرتبط:

    • مطالب مرتبط با این مطلب یافت نشد.


    #1 ارسال شده در تاريخ ۱۳۹۰/۱۲/۲۷ در ساعت 23:50

  2. # ADS
    مجری تبلیغات
    تاریخ عضویت
    -
    نوشته ها
    -
    فروشگاه آنلاین کیوبیس با سیستم پرداخت آنلاین و ارسال به سراسر نقاط ایران ، شهرستانها و روستاها در کمترین زمان ممکن ، فروش vst وی اس تی ارزان و با کیفیت ، فروش سمپل و پلاگین های جدید آهنگسازی

    بی نظیرترین آموزش فارسی نرم افزار کیوبیس ( سطح مقدماتی )
    آموزش فارسی کار با نرم افزار کیوبیس (سطح پیشرفته)
    آموزش فارسی CUBASE 5 & NUENDO4
    آموزش فارسی تکمیلی NUENDO5.5, CUBASE 6.5
    آموزش فارسی Ableton Live 9
    آموزش فارسی سونار Sonar X2,X3
    آموزش فارسی Cubase Elements 7

    آموزش فارسی protools 10
    آموزش فارسی Logic Pro X2 لاجیک
    آموزش فارسی Studio one استودیو وان
    آموزش فارسی BAND IN A BOX 2015
    آموزش فارسی Guitar Pro 6
    آموزش فارسی ضبط افکت میکس و مستر صدا ADOBE AUDITION CS5.5
    آموزش فارسی یک پروژه تنظیم آهنگ از ابتدا تا انتها

    آموزش فارسی اف ال استودیو FL Studio 12
    آموزش فارسی سمپلر کانتکت Native instrument Kontakt 5
    آموزش فارسی تصویری امنیسفر OMNISPHERE
    آموزش فارسی تخصصی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی موسیقی الکترونیک Steinberg Sequel
    آموزش فارسی تکنیکهای حرفه ای وکال همراه با آموزش Melodyne
    آموزش فارسی تکنیکهای رکورد صدا در استودیو موسیقی
    آموزش فارسی 101 ترفند حرفه ای میکس + مستر آهنگ با ایزوتوپ اوزون 7 izotope ozone
    آموزش فارسی جامع مسترینگ آهنگ Izotop Ozone 6 + tracks
    آموزش فارسی Fab Filter+Waves +Slate Digital

    آموزش کامل مراحل ساخت آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی آهنگسازی در یک هفته
    آموزش فارسی تنظیم حرفه ای موسیقی
    آموزش فارسی مولتی مدیا تصویری مبانی موسیقی
    آموزش فارسی تنظیم و ارکستراسیون آهنگ
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش خوانندگی پاپ به زبان فارسی
    آموزش آهنگسازی در سبکهای پاپ، هیپ هاپ رپ،ترنس،هاوس،بلوز،جاز،راک

    آموزش فارسی میکس حرفه ای آهنگ
    آموزش فارسی میکس و مسترینگ حرفه ای
    آموزش فارسی یک پروژه میکس و مستر آهنگ از ابتدا تا انتها
    آموزش فارسی ریتم سازی در موسیقی
    آموزش فارسی ساخت بیت در موسیقی
    آموزش فارسی صداسازی با سینتی سایزرها
    آموزش فارسی فالش گیری و فاصله سازی صدای خواننده
    آموزش فارسی ساخت استودیوی موسیقی خانگی

    خرید وی اس تی پیانو spitfire audio hans zimmer piano
     

+ پاسخ به موضوع

موضوعات مشابه

  1. شاگردان نانوریس «سرود ای ایران» خواندند
    توسط Ramin95 در انجمن اخبار روز موسیقی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۱/۱۷, 13:50
  2. دانلود 77 سمپل بیس سبک الکترونیک
    توسط N.Producer در انجمن دانلود سمپل و لوپ Samples و Loops
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۱۰/۲۳, 00:59
  3. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۸/۰۵, 18:52
  4. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۸/۰۱, 19:11
  5. برای 63 سالگی کریس دی برگ
    توسط Ramin95 در انجمن اخبار روز موسیقی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: ۱۳۹۰/۰۷/۲۷, 14:31

جستجو شده ها

Nobody landed on this page from a search engine, yet!

تا این لحظه 5 کاربر از این تاپیک دیدن کرده اند

فقط اعضا گروه ویژه vip و مدیران قادر به دیدن اسامی بازدیدکنندگان تاپیک هستند

کلمات کلیدی این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید

کپی از مطالب سایت مجاز نمیباشد و پیگرد قانونی دارد

cubase.ir

BACK TO TOP
وی اس تی
آرتیست